Mivel a földalatti megépítése a két nagy villamostársaság (BKVT, BVVV) közös munkája "projektje" volt, a kocsik felét, a faburkolatúakat BKVT-barnára, a másik felét, a fémburkolatúakat BVVV-sárgára festették.
Tisztelt Szerzők! A könyvben többször is szerepel a "fémburkolatú sárga kocsi" kifejezés 1896-os dátummal. Érdeklődöm, hogy a sárga szín a korabeli dokumentumokban is meg volt említve vagy ez továbbra is csak a legvalószínűbb feltételezés?
Az első két fejezeten vagyok túl (persze először gyorsan átlapoztam). Nagyon jól megszerkesztett tudatosan felépített a könyv. Látszik, hogy rengeteg munka van benne, de érdemes volt. Itt a topikon vitatott dolgok is korrekten kerültek be a könyvbe. Nagyon jó lett csak gratulálni tudok! Köszönöm :)
(Sajnálom, hogy a 18-as anyagomat későn tudtam eljuttatni, ha majd kellenek az eredeti fotók vagy bármi más át tudom küldeni.)
Alapárért kellene járatni havonta 1-2 hétvégén. Egy kétmilliós város egy ilyen kuriózumnál igazán gyakorolhatna olyan gesztust, hogy kifizeti azt a pármillió forintot a BKV-nak, amitől így elesik. Nyilván persze ahhoz 2-3 üzemképes, pótos kocsi kell, és mindegyikbe két járművezető a vonatbefolyásolás hiánya miatt.
Nagyon jól tudod, hogy a közlekedési vállalatoknál (MÁV, BKV) az üzleti nap a reggeli kezdéstől éjjel 1 óráig szokott tartani, tehát az éjfél utáni indulás az üzleti nap része, és ez így oldható meg legjobban. (Két indulásnál meghosszabbodik az üzleti nap.) Ha annakidején az egész napot bírták, (no jó, évente volt egy-két kocsihiba), akkor most is kibírja azt a két menetet.
Május 2-án ugye még csak a sárga/borsózöld fémburkolatú kocsik közlekedtek 1-10psz. A többit később szállították. Ugyanakkor előírták, hogy a 12-20-asnak úgy kell kinéznie mint a 11 psz. kocsi vagyis a 11-es nyilván előbb meg volt mint a többi. Ugyanakkor május 8.-án a 20-as már futott. /Medveczki/
Tudja valaki, hogy mikor futott először a 11-es és a többi faburkolatú kocsi (12-19)?
Mennyire várható, hogy az úri közönség díszmagyarban, betyárnak vagy Willy Fogg-nak öltözve, ifjúság matróz uniformisban és egyéb korhű ruházatban jelenik meg?
Viszont picit ijesztő, hogy a Milleniumi Sólymot ilyen hirtelen beosztották "kommunista műszakra". Bírni fogja a dupla terhelést a gép?
A másik, hogy szerintem a weblap és az értesítő levél lehetne felhasználó barátabb vagy szájba rágósabb megfogalmazású. Mivel az indulási időpontok röviddel éjfél előtt vagy után vannak, gyanítom néhány utas a lefoglalt időpont előtt vagy után 1 nappal fog jelentkezni a helyszínen - úgy, ahogy óra átállításkor is sokan elkésnek reggel.
Egyébként nem lehetne a reggeli kezdés előtt is futni? A leendő úttörő-vasutasok számára talán az megfelelőbb időpont lenne, mert gyerekkel nehéz éjjel egykor. (Persze ha fekve marad a kocsi, akkor elkerülhetetlen balhé lenne hajnaltájt, míg ha éjféli futásnál van baj, órákat lehet a segélyezésre fordítani...)
Van egy olyan érzésem hogy a szervezők látják mi van itt és cselekedtek az érdekünkben. Vagy van itt valaki aki szólt a szervezőknek. Bárki is volt köszönet érte!!
Én kedden mentem volna, de ma derült ki hogy munkaügyben vidéken leszek, így tiszta ideg voltam hogy van jegyem, de mégse tudok menni. Most írtam a szervezőknek hogy a keddi jegyeimet tegyék szabaddá (2 darab). Nem tudom hogyan frissítik a rendszert vagy kapok választ, de akit érdekel, keddre elvileg felszabadul(t) két hely mex-vmtér irányban.
Tudom, 1996-ban is ügyesen megoldottad :) Kedvenc részem a filmből: "Legjobb volt mikor kijöttünk az alagútból a sok hársfa, platánfa, jó levegő..." :)
Rendes vagy, hogy segitenél. Majd kinézek, de lehet, hogy napközben. Valahogy bekéretszkedek. Biztos felkészítik az útra a járművet.
Mesélek valamit. 1996-ban nem tudtam utazni rajta. A Mexikói úton a végállomásnál amikor a garázsba ment a jármű nem engedtek felszállni rá. Utánna mentem az alagútba gyalog. Ekkor készítettem a filmet. Mennyire jól tettem. Megismételhetetlen.Még az üzemet is bejártam. Én megoldom nem kell félteni engem.
Csak óvatosan. Az elején mindenki lelkes aztán meg nem értem rá, lebetegedtem, stb... A 120ezret meg ki kell fizetni.
Akkor most marad a videózás, gondoltam megyek a Kodály Köröndre. Aztán ma reggel kattant be, hogy az erősen le lesz rácsozva. Akkor meg marad a két végállomás? Jó lenne legalább egy köztest nyitva hagyni...
Biztos vagyok benne, hogy lesznek felszabadult jegyek. FAV20-nak vagyis Józsinak aki tud intézzen léci egy oda-vissza jegyet a 100 éves kisföldalattis filmjével igazán kiérdemelte :)