Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. ETZ 150 röl van szó, történt ugyanis hogy ebben az évben is neki álltam egy kis esztétikai rendbe tételnek. De sikerült valamit nagyon elrontani. A blokk alján van egy csavar a lábtarto előtt, csöpögőtt belőle az olaj, gondoltam kiveszem és teszek alá réz alátétet hogy nem csöpögjön, hát nem kellett volna ugyanis kiesett belőle egy golyó is. Alátétet kicseréltem a golyót vissza tettem zsírral a csavar tetejére és becsavartam vissza. Hát most elég érdekesen klattyog a váltó az üres meg sehol. Remélem nincs nagy baj 😟 mi ilyenkor a teendő?
Esetleg nincs valaki Debrecen vagy környékén aki tudna segíteni?
A másik kérdésem, az első teloba mennyi olajat kell tenni.
1975 ben szulettem, 3 eves koromban mar a tankon ulve huztam a gazt a Jawa Mustangnak, aztan lett simson, mz stb.
Abban az idokben az akkumulatort még télen sem vettük ki, nem tudom hany evig birtak, de sokaig.
Az utobbi 5 evben max. 1 evet bir az akksi a 250 es Etz ben, sok tipust probaltam, bevittem osszel, aztan vettem kis akkutoltot regeneralasra, hatha de ugyanugy meghalt.
Iden annyi a kulonbseg, hogy a tolto azt jelzi minden rendben, de szikra nincs.
Regen ilyennel sem talalkoztam.
Sikerult elinditani a gyereknek az elektromos kinai autojabol kivett akksival,ami kint volt a futetlen muhelyben egesz telen, az etz halatlan akksija viszont elvezhette a meleget.
Ajanljatok mar valami normalisat, penz nem szamit, csak jo legyen.
Hívd fel a hozzád legközelebb eső nkh vizsgaállomást ezügyben. Velem a szigetszentmiklósiak nagyon segítőkészek voltak kicsit hasonló ügyben.
És az ő szavukra, e-mailjükre hivatkozva az okmányirodában is hajlandóak voltak munkàhoz látni.
Az én TS 125-öm már egy nem belevaló Trophy blokkal lett kivonatva a forgalomból, visszahelyeztetni meg az eredetijével akartam. Csak a forgalmból kivonàs határozata volt meg, a forgalmi engedély nem.
10 perc szàmítógépezés után megtalálta az okmányirodás nő, hogy '94-ben cserélték le az eredeti blokkot, és tudott róla igazolást adni. De mire erre rávettem, az nem volt kis meló.
Értem, motor utoljára 10éve járt és akkor is csak udvaron mentek vele egy karikát, úgyhogy van vele meló még csak szerettem volna tudni hogy milyen módon lehet majd vissza helyezni a forgalomba. Köszönöm a válaszodat!
Ha nincs új rendszáma akkor biztos, hogy nincs benne az elektronikus nyilvántartásban, szóval esélyes, hogy újbóli forgalomba helyezéssel kell majd a dolgot intézned, még ha nincs is kivonva.
Ha van a kormányon kettő tükör, jók a fékek, féklámpa és látszanak a számok akkor az NKH vizsgától sem kell félni. Mást nagyjából nem is néznek egy motoron.
P 10-essel csináltam hasonlót, annyi különbséggel, hogy egy ismeretlen valaki volt a forgalmiban szereplő tulajdonos, akit meg is kellett találnom.
Miután megtaláltam írtunk egy szabályos adás-vételi szerződést a motor fel lett újítva majd eredetvizsga, biztosítás kötés, NKH-s műszaki vizsga(mivel forgalomból kivont jármű, így újbóli forgalomba helyezés történik ilyenkor), okmányiroda ahol lenyilatkoztam, hogy azért nem írattam át 15 napon belül, mert a felújításra és a sikeres műszaki vizsgára nem elég ennyi idő egy 50 éves motorkerékpárnál:), majd amikor megkaptam az új rendszámot és forgalmi engedélyt vissza a biztosítóhoz, hogy módosítsuk az aktuális adatokra a szerződést.
Lényeges dolog, hogy ha a TS-ednek megvan a rendszáma, akkor az elvileg nincs is kivonva a forgalomból? Milyen rendszáma van, két betű négy szám, vagy három betű három szám? A forgalmiban van-e forgalomból kivonás tényéről bejegyzés?
Sziasztok! Nagyfatertól megkaptam a régi MZ TS 150-jét. 82"-ben volt utoljára műszakin szürke forgalmija és a rendszáma is megvan. Forgalomba helyezése hogy történik egy ilyen régi rendszerben lejárt műszakis gépezetnek? Akinek van tapasztalata örülnék ha megosztána :D, köszönöm előre!
Meglett a probléma forrása: a kuplungharang tengelyén, a racsni mögött van egy rugó-rugótányér-zéger trió. Itt volt a baj, a rugó összeakadt rugótányérral, és csak úgy-ahogy működött, de inkább nem. Ki kellett peremezni a rugótányért és máris jó lett. Érdekes módon meg kellett még kicsit bővíteni a fordulatszámmérő kihajtás műanyag perselyét, mert nagyon szorosan járt.
Ez a racsnizás nem jó jel. Valahogy érintkezhet a berúgó fogasívvel? Bár ezt nehezen tudom elképzelni, ha a rugó rendesen visszahúzza. Valamiben viszont megakad. Az a helyzet, hogy csak a kuplung leszerelésével tudod meg az okát, előtte még a fogasívet sem lehet leszerelni, még nagyon belátni sem lehet mögé. Nekem egy kis MZ blokkban a kuplung harang tengelyre csúszó részének a végén a seegergyűrű helye volt kitörve félig-meddig, így az előttem a blokkot összerakó(vagy inkább összelapátoló) nem rakott fel mindent a racsni mögé. Végül is működött, de én a biztonság kedvéért átcseréltem egy jobb állapotú darabra. Ez a letöredezés elvileg típushiba, lehet nálad is van valami hasonló probléma a kuplung mögött.
Megmondom őszintén, még nem láttam és nem fogtam a kezembe a Trabi foncsort. Illetve de, kb 20 éve, amikor az volt:)
Nem elsősorban a csodát várom tőle, de talán jobb lesz. És, elméletileg marad plusz 5 wattom az akkumulátor töltésére, ami városban még jól jöhet.
Az egész lámpa ötlet innen jött a netről, itt olvastam elégedett hozzászólásokat a témában.
A motorszerelésben addig jutottam, hogy kuplungdeknit leszedtem. Egyelőre elakadtam a berúgó szerkezetnél, mert nem tetszik, amit ott látok. Ha kézzel forgatom a kuplungkosárral a főtengelyt, akkor a kosár mögött egy kis fogaskerék folyamatosan racsnizik. Kibújik a kosár mögül, majd visszaugrik a helyére. Ezt a fogaskereket forgatja a berúgó fogasív. Csak azt nem értem, hogy miért racsnizik egyfolytában, ha nincs lenyomva a berúgókar. És egyébként is, amolyan támolygósan mozog, azt gondolom ezért lehet az, hogy néha a berúgókar megfeszül és csak nagyobb erő hatására ugrik meg. Úgy látom akad a fogasív és a racsni kereke. A fogasív fogbekezdése jó, ellenben a racsnié kicsit viseletesnek látszik.
Nagyon szívesen! Nem egyszerű, de lehet azért jó minőségű alkatrészt szerezni. Az Almot úgy tudom Lengyel gyártmány, az sem lehet rossz. Én ha lényeges alkatrészekről van szó, és lehetőségem van rá akkor személyesen veszem meg. Nem is közvetlenül a boltból, hanem a helyi motoros boltba megrendeltetem, és ha nem tetszik nem veszem meg tőlük. Eladják másnak. Sikeres válogatást!
Köszönöm a segítséget, sajnos nem tudom milyen minőségű van benne, mivel én felujitottkent vettem meg.
Szeretnék vmi jót venni bele, sajnos nem sok jó tapasztalataim van az itthoni boltokkal, pl a az első linken is már van egy nem valós tétel az INA tűgörgő nem japán hanem az skf csoporthoz tartozik, a másik kedvenc a gyári minőség így küldtek taiwani kuplung lamellat, leszivesebben a boltos fején verném szét mért nem írja ki hogy milyen, de volt pár ilyen frankó tételem sajnos. Egyenlőre az Almot nal vagyok sajnos nem tudok jobbat sajnos.
Most milyen gyártmányú dugó van a gépben? Én németet (MZA) vagy hazait (Berta) tennék bele dugattyúból. Ezekkel jók a tapasztalataim.
Ezt a két oldalt néztem az előbb, itt elég jók az alkatrészek. A tűgőrgőre mondjuk nem ír semmi konkrétumot egyik sem. De azt csapágyboltban talán nem nehéz beszerezni. A méretét nem tudom.