Mármint a nyugati elkerülőt akartad írni. Keletiről nem volt szó. A nyugatiról már döntöttek, ott szerintem már a tervezésnél járnak. Onnan indulna ki az M47, ahogy a térképen is van. Tegnap írtam a volt polgárnmesterünknek. Sok konkrétumot nem tudott válaszolni, de az biztos, hogy nem a határ mellett lesz a nyomvonal. Ezt írta:
Szia Pisti! Lázár hallani sem akart a Zsadány felőli verziótól és mivel a románok megépítik a határ mellett igy egyértelmű volt, hogy a hozzank távolabbi elképzelés holt ötlet…a másik kettő közül nem tudom melyik lett a befutó, az is lehet, hogy a kettő össze gyúrva az biztos Gyarmathoz közelebb kerül a 47-es. Szerintem 5-7 éven belül kész is lesz!
Ha már a piros elvetésre került, a zöld nyomvonal tényleg logikusabb is. Egyrészt mindenki rábólintott a Berettyóújfalut nyugatról elkerülő útra. Emlékeim szerint 2x1 sávosról volt szó, de ha az M47-et táényleg megépítik, akkor érdemes áttervezni 2x2 sávosra, akkor utólag nem kell belepiszkálni. Másik érv, hogy egy Berettyó híd meg lesz spórolva. Így Szeghalomig nincs értelme a jelenlegi 47-eshez képest keletebbre vinni a nyomvonalat, mert akkor mindenképpen híd kellene a folyó fölé, legalább egy.
Akkor ezek szerint a zöld nyomvonal kapott zöld lámpát. A kacskaringó is megvan Körösladánynál. A személyleírás ráillik. :D Szeghalomnál új nyomvonalon megy, oda nem kell külön elkerülő, mint ahogy nem is említették a cikkben.
Térképed van erről a végleges nyomvonalról? Én azt sem értem, hogy Szeghalom miért nem lett megemlítve elkerülő úttal. Bár ha a korábbi nyomvonal amit láttam valós, akkor ott nem kell elkerülő, mert alapból új nyomvonalon megy.
Itt leírja, hogy 2021-ben két nyomvonal változatot fogadtak el. Ebben a cikkben viszont már csak egyről van szó és konkrétan megnevezi azokat a településeket, ahol az elkerülő utat is meg kell építeni. Ez viszont a jelenlegi 47-es nyomvonalán vagy annak közelében megépülő utat jelenti. Mondjuk egy nyamvadt térképet most sem prezentáltak volna, hogy akkor most hol is lenne a nyomvonal, mert ezek szerint már eldőlt a kettő közül hogy melyik épüljön meg.
Kétszer már begépeltem, harmadszorra csak sikerül...
A kertek alatt jó meglátás, most is így funkcionál nagyjából, csak nem teljes hosszban, de a jelenlegi kialakítás nagyobb forgalomra alkalmatlan, azonkívül, hogy az északmegyer dülő átkötése kb 15 éve kellett volna hogy megtörténjen, érdemi változás nélkül nem sok haszna lesz, kb minden kereszteződésben alárendelt útként nem lesz nagy áteresztőképessége.
Ha végtelen pénzből kéne normálisan megcsinálni/1000 kmrel nyugatabbra így nézne ki a project:
Haladjunk keletről nyugatra:
6-578 csomópont (+bogádi elágazás) még úgy ahogy elmegy, de ha terelni akarjuk az átmenő forgalmat simán el tudnék képzelni egy két sávos körforgalmat, egyrészt ha többen mennek az 578 felé, Bogád felől esélytelen lesz kikanyarodni, másrészt ide kb 90-100 körül szoktak beesni, előtte utána van keresztbe 6 sávon gyalogos forgalom, nem árt ha valami lassítja a forgalmat.
578 Pécs első elkerülője, elbírna a Hegedűs János utcáig 2x2 sávot, ami a pécsváradi vasúti híd bontása nélkül esélytelen.
578-HJ az egyetlen jelenleg is lámpás kereszteződés, kanyarodó sávok mindenképp kellenek.
Hegedűs János utca nemrég lett lebombázva, (nézd meg a régebbi utcaképet) nem véletlenül van forgalom erre.
HJ/Mohácsi út/Tüskésréti csomópontot én egybe venném, ide végtelen pénzt lehetne elkölteni.
Első ötlet egy jó nagy kutyacsont, két oldalon buszmegállók elférnek, van a környéken pár cég, ahová busszal járnak dolgozni, megáll a helyközi is, van olyan útirány ahová most nem biztosított az átszállás. Ne adj isten, ott megy a vasút 30 méterre, semeddig nem tartana egy peront is felhúzni, ha lenne értelmes elővárosi közlekedés villány felé.
B verzió, (nagyon bilibe lóg a kéz) ott van szemben a Nagyhidi utca, „csak” át kell ugrani a vasutat, ez esetben csak az elsőbbség adás táblákat kéne átrakni a Mohácsi útra.
Tüskésréti egyrészt 2x2 sávra nincs hely a távhővezeték miatt, másrészt már az nagy javulás lenne ha újra lenne aszfaltozva, jelenleg repülő nem repül felette egyenesen. Kereszt utcáknál kanyarodósávok minimum szükségesek.
Tüskésréti/Siklósi/Északmegyer dülő teljes ujragondolás. 1 sáv a 3 iránynak, telezöldes lámpaprogram, a vezeték miatt itt is necces mit lehet csinálni, de ez lesz a palack nyakában a dugó.
Északmegyer dülő jelenleg egy másfél sávos zsákutca, a Hauni és a vásártér hátsó kapujához, az innen nyíló utcák lakópihenő övezet, szerencsére van egy kis zöldterület a kettő közt. Az áttörés csinálhat egy ugyanolyan elbasztott csomópontot, mint a mohácsi útnál, van egy patak amit be kéne fedni, de mindenképp az lenne a jó, ha a Füzes dülővel szembe jönne ki.
Füzesdülő is pár éves történet, a Nyugati ipari út viszont igényelné a 2x2 sávot innen, ezt a vasúti híd mindenképp szűkíti 2x1 sávra, onnantól sincs hely 2x2nek, de a patacsi körforgalom az igazi katasztrófa, az elkerülőn és a Makayn is több száz méteres sor jön össze egy sima hétköznap délután.
Ezek alapján igazi elkerülő sose lesz, sőt, pénz és érdemi hozzányúlás nélkül nem fogja megoldani azt, hogy a belváros járhatatlan, de ha már 10%ot kivenne onnan sokkal egyszerűbb lenne. (nyilván ehhez kell az is, hogy ne legyen lezárva egyszerre 2 k-ny irányú út, meg a két vasúti felüljáró után egyszerre félpályás útzár hónapokig(!!!))
Ami nagyon kéne még, az a teherforgalomnak egy átkötés a Füzes dülő felől a Csemete átjáróhoz, ne kelljen vissza menni kertvárosba. (578-M60- Csemete-Nyugati ipari).
Én úgy nézem, ha ezt megcsinálják (a nyugati vége főleg ami hiányzik), akkor egész hosszan végig lehet menni a kertek alatt, keletről a Nagykozári út, Hegedüs János út, Tüskésréti út, Északmegyer dűlő, Füzes dűlő vonalon nyugatra, az 57-es vonalánál sokkal közelebb a városmaghoz. Persze ha átkerül rá a 6-os nyomvonala, akkor a 2x1 sáv kevés lesz.
Nyilván csak az előkészítésre van saját pénz, kivitelezés akkor lesz, ha az EU bepucsít Viktornak és megnyitja a rekonstrukciós pályázati pénzcsapokat (any day now ;-).
"A friss Magyar Közlöny (6418. oldala szerint) szerint 12,5 milliárdot költenek majd az építkezések előkészítésére, köztük a pécsire is. Majd magukra az építkezésekre 2027-ig 35 milliárd forintot szánnak, de a teljes összegnek 47,5 milliárdban kell majd megállnia. Hogy ebből mennyi jut a pécsi szakaszra, vagyis mekkora a nagyságrend, az nincs külön nevesítve a Közlönyben."
2024-ben 12,5 milliárd,
2025-2027-ig 35 milliárd csak tervezésre (előkészítések-engedélyek)
Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel
a 87. sz. főútra
Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése
Tormásliget elkerülő út előkészítése
Nekem úgy tűnik, ez a három sor összefügg egymással, lehet hogy egy új összekötés lenne a 84-es és az M87 között Tormásliget/Bük térségében, talán a Nestlé Purina gyár bővítéséhéz kapcsolódóan.
Nincs vitánk, csak abban (ami viszont nem mellékes), hogy az M4 már előre is kalkulálható terhelése olyan volt, hogy ab ovo autópálya-paraméterekkel kellett volna megépíteni.
's mondjuk ugyenezeket akár lespórolni az M30-ról Miskolc fölött és a teljes M35-ről (ha már a szokásos költségvetési szemléletben - "amit adsz, honnan veszed el" - gondolkodunk.