A problémám hogy nem működik a távirányító (elem cserélve) és a hátsó ajtó nyitó gomb sem működik , a központi zár kulcssal működik. Merre keressem a hibát. Előre is köszönöm a segítségeteket. Feri
Szép finoman ezt próbáltam elmagyarázni topic társunknak. Vagyis én is voltam kint párszor haverokkal kocsit nézni, és amit megvettem volna, az annyiba került, mint itthon. Ami pedig olcsó volt, abban igen sokszor fiatalon is 600-700 ezer km volt. És ha nem látom, nem hiszem el, de ott nem ritka, hogy valaki 200 km-re jár melózni minden nap.
2015 óta hollandiában élek. próbálkozok nepperkedni, de ami itt jó autó értsd 1 tulaj, kevés km, valóban sérülésmentes az még 300ft-os euróval átszámítva is drága.mármint ha hazavinnéd.
véleményem szerint az otthon nyugatról behozott autók mind sárosak, vagy csak pörgették a km-t, vagy összelegózták több darabból, ne adj isten lopott. a helyi műhelypornóba nem ritkák a +600k km-es autók, ami belülről simán elmegy +150k-nak is..(egy nepper kezelés után pláne) azért ha jobban belegondolsz a bnepper roadmovie-ban is nagyrészt avval flexxel, hogy alkudott az autó árából párszáz eurót. ezt meg csak akkor teheti meg ha az ár pl. 10k EUR fölött van.
jah és a ford-ok kicsit drágábban mint a golf-astra-francia kvartett, szerintem otthon is csak azért olcsók mert pont az mk2-től megjöttek a flotta vásárlók lásd sündörség, céges cocacolaflotta stb. az új pár éves focusok ahogy nézem használtba drágábbak mint a golf, és nem hinném hogy annyival jobbak is.
azt hiszem hogy az internet kora előtt még lehetett ezen keresni masszívan de manapság jó deal-ek otthon is vannak igaz kevesebb, de nem is kell érte 2000km-t autózni+idő
Minden kóstolgatás nélkül, kérlek segíts nekem, mert én buta vagyok. Megnéztem a külföldi kereső oldalt, és ezekkel a paraméterekkel, kor, motor, futott km, felszereltség, a legolcsóbb autó 4000 euró, de az ilyen szép állapotú, ennyi km-el, 5890 euró. Behozzák ezt a szép "non für export" :))) autót, gondolom ingyen, nincs vám, nincs ÁFA, nincs semmi extra. Ok. Hogy tudja ennyiért adni a magyar kereskedő? Szociális alapon dolgozik minden kereskedő? Egyszer vettem egy Fordot így egy kereskedőtől, annyira vitték őket a jó ár miatt, hogy amikor bejött a kamionról árulták őket. Másfél 2 évesek voltak, és azt választottam ki, amelyikben a legkevesebb km volt, 1,5 évesen 167 ezer. Érted a kérdésemet? Én nem panaszkodtam, hogy mennyi van benne, olyan volt, mint az új.
Alaposan felment az ár az utóbbi időben... (Főleg, hogy belegondolok én 2014 végén 600e Ft-ért vettem 10 éves benzines Focust 230e km-rel. Most 407e km van benne, a mai napig szolgál.)
Ez a kettes Focus még a 101 lovas 1.6 benzines motorral van szerelve. Viszont kell rá egy honosítás + műszaki:
Szeretett pici Fókámat szeretném pár extrával felszerelni. Elektromosan behajtható tükrök, tolató kamera, kábel nélküli töltés telefonhoz. A kérdésem az lenne, hogy ezekhez ki van már építve minden (kábelek, csatlakozok, felfogatási helyek, stb) a kocsiban? Elég az alkatrészek beszerzése vagy inkább egy szakira kéne rábízni? 2015 MK3.5 1.5 Focus kombi Titánuim felszereltséggel.
Sziasztok, anno Skodával nyomtam, de most 10 év szünet után..FORD Focust nézek..2011 körülit.. Ha valaki leírnám miért vegyem ezt, Opel helyett, s miért jó, mire kell figyelni azt megköszönném.. :)
Lenne egy kérdésem felétek, nekem egy 2010-es évjáratú Focus mk2,5 1,6tdci 109Le (G8DA) autóm van. Az a problémám vele hogy nehezen melegszik fel a hűtőviz ,termosztátot cseréltem benne viszont igy is ha nagynehezen meleg a motor akkor is 80 és 70fok között ingázik, mégha nem fűtök akkor is. Esetleg valakinek lenne e ötltete hogy még mi lehet a gond hogy nem megy fel a vízhöfok és vissza is hül hamar. Köszi :)
A gyertyacserét 3 év vagy 60e kilóméterenként kell cserélni. 14-es gyertyakulcs kell hozzá és eléggé mélyen van. A trafókról le kell húzni az elektromos csatlakozást és ezt csak úgy tudod megtenni, ha hátrafelé kipattintod a rajta lévő kis szürke reteszt. A gyujtótekercsek csavarjaihoz 30-as Torx kell (ha jól emlékszem). Mielőtt a gyertyákat kiveszed alaposan fújd ki nagynyomású levegővel a tövét, nehogy beessen valami szemét a hengerbe! Hivatalosan a gyertyák meghúzási nyomatéka 13Nm vagy az érintkezés után max. 15° (vagy ésszerű érzéssel). A gyutótekercsek csavarjainak meghúzási nyomatéka hivatalosan 10Nm (vagy szintén ésszerű érzéssel).
szóval víz folyás problémám megoldódott, de maradt azt, hogy néha megjelenik a sárga motor csekk lámpa utána nem stb stb teljesen összevissza van, néha 3-5 használatig ég, utána megint nem ég 5-10 használatig és így tovább. anno mikor a vízfolyás miatt nézték, akkor nem volt hibajel ami a sárga lámpára mutatott volna
vajon ez miért lehet? 1részt hogy néha ég néha nem, másrészt hogy nem volt hibakód
1 dolog jutott eszembe: milyen sűrűn kell egy 2016os 1.0 ecoboostba gyertyát cserélni? most 170-nél tart, utoljára kb 130nál volt márkaszervízben, azóta nem volt gyertya csere. mekkora és mennyi km-nél van a gyertya csere időpontok. Illetve pontosan milyen gyertya kellhet bele, hol járjak utána a neten? illetve gyertya cseréhez kell egy csőkulcs és ennyi, vagy van valami extra titka?
Nekem biztos, hogy gyári extra volt. És egy sima kerek nyomógomb volt, mint egy csengő a motortérben. De mondom kár idegeskedni, márkakereskedésben ingyen megmutatják, és ha kéred, még a kocsi előéletéről is elmondanak mindent, legalábbis, amíg márkaszervibe hordták. Sőt a mostani autómmal is elmentem, régen lejárt a garancia, nem hordtam márkaszervízbe, teljesen más okból mentem, mire kiderült, hogy volt egy visszahívás, ami miatt gari időn túl is ingyen megjavították azt a problémát. Ha nem megyek be más miatt, ki sem derül.
Nekem a motortérben van egy kulcsos 3 állásos kapcsoló,sajnos kulcsot nem kaptam hozzá. Ezek szerint ez lesz a megoldás,csak a kulcs helyet kellene valahogy kicserélni. Mondjuk attól még mechanikusan nem lehet nyitni,riasztót kikapcsolni és elindítani.🤔
3. tulaja vagyok az autónak előzőleg a lányomé volt,most szembesültem vele,hogy kulccsal nem nyitható az autó,nincs vele gondom,de szeretném megoldani valahogy,hogy ne zárjon ki az autó.
Közben addig agyaltam, amíg az is eszembe jutott, hogy egy elektromos kis gomb volt, valahol a fékrásegítő környékén. Azt is mondták, hogy ha lemerül az aksi, előtte azt kell kicserélni.
11 éve volt egy ilyen autóm, és nekem is volt tőle álmatlan éjszakám. Csak arra emlékszem, hogy a motortérből lehetett kinyitni. Ez egy fizetős extra volt benne. Céges kocsi volt, egy év után 3 évesen totálra törték. A lényeg, hogy kérdezd meg a márkakereskedésben, nem kerül semmibe, én is onnan tudtam meg. (Petrányinál, ott vettem) Sajnálom, hogy többre nem emlékszem, de azért írok, hogy ne aggódj, nem leszerelték, ez fizetős extra. Nekem azt mondták, a lopások miatt, így nem lehet feltörni.
Nem nem tuning verzió,sima Ghia.Nincs sehol kulcs nyilás.
A kezelési utasítás nekem is megvan gyári papíron,köszi,nem ír róla semmit,nekem nem olyan zárhelyem van ( nincs zárhely!) Mint a kezelésiben amik vannak. A másik látott autó is olyan mint az enyém,azon sincs semmi,sajna a tulajával nem tudtam beszélni. Egyébként nagyon sok minden nem úgy van az autómon,mint ahogy a kezelési írja.
Nem tudom kiszerelték e, egy ilyen autót láttam az enyémen kívül,azon sincs kulcs hely, a műanyag burkolat nem lepattintható a zárhelyen,mint más típusnál a vezető oldalon.
A motortérben van egy elektromos zár kapcsoló 3 állású,sajna kulcsom nincs hozzá, ha rövidre zárom a drótokat nyit,de a riasztó üvölt.
hogy lehet kinyitni az autót,tapasztalat,ötlet valakinek
Meg kéne kérdezni attól, aki leszerelte róla. Ha nem volt teljesen idióta, akkor el van dugva valahová (mondjuk a kulcsos motortérbe) valami egyedi megoldás a nyitásra - mondjuk a teljesen mechanikus nyitást nem fogod tudni így pótolni, ha nem megy az elektronika, akkor gondban leszel.
Az autón nincs kulcsos nyithatási lehetőség,nem találtam sehol ( kivéve motorháztető).Ha központi zár vagy távirányító hiba merül fel,hogy lehet kinyitni az autót,tapasztalat,ötlet valakinek?
-kellet belé 3 liter mire megint rendben volt és a gépkönyve szerint kb 6 liter van benne
- autoszerelok szokták csinálni, hogy a tartály tetejét leszedik, helyére egy másik sapkát raknak amire egy kompresszor van kötve, aminek a nyomását beállítják kb olyanra, hogy szimulálja mintha járna a motor, így a vízrendszer hasonló terhelést kap mintha járna a motor és így állóhelyzetbe a szivárgáson elindul kifelé a víz, amit a menetszél meg a motormeleg nem fog elpárologtatni, hanem megáll, illetve lecsepeg ott ahol ereszt
üdv mivel kérdeztem, itt leirom a tapasztalotkat is hátha valkinek segít
észrevétel: feleségem későn szólt, hogy "most már a másik oldalon sem fűt az autó", 1 literes benzin ecoboost, semmi jelzés nem volt a kocsitól, hogy kevés hűtőviz vagy hogy túl meleg, viszont leállitáskor repcsi hajtóművet játszott a hűtőventilátor
tapasztalat: 3 liter hiányzik a 6 liter hűtővízből, zabszem beugrott, hogy hogyan bírhatta ki ezt a motorblokk
megoldás: egy éjszakára rá kellett rakni a túlnyomást a hűtővíz rendszerre és kirajzolta, hogy a tűzfal előtt melyik cső és a körülötte lévő alátét adta meg magát, val szin azért úsztuk meg, mert télen történt, így a motor
sum: néha rá kell nézni a rendszerre, első jelre (egyik oldalon már megállt a fűtés) lépni kell, nem kell addig beszarni míg a kalsszikos repedt hengerfej jelek nem jelentkeznek
+ a kocsi agyát hohetetlenül megzavarta ez a dolog, pl néha kinyitogatta a hátsó ajtót, hol égett a motor chech hol nem, stb
Az utóbbi 3 hónapban gyanúsan megnőtt az üzemanyagfogyasztásom. Korábban a téli átlagom volt 8,7-9,3 liter 100km-en városban közlekedve, viszont most ez felment 9,8-10 liter környékére.
Hétköznaponként kb 20km-t autókázom, plusz az apró, vásárlás stb.
Szerintem
- a mérésed pontatlansága ennél sokkal nagyobb,
- hacsak nem teljesen egysíkú módon használod az autódat huzamosabb mennyiségű km-en át, a különféle felhasználási módok jelentősen eltérő fogyasztási adatai összekeverednek, és innentől kezdve igen nehéz értelmes konklúziót levonni, mert teljesen azonos használati minta kellene, ezt pedig szinte senki nem tudja produkálni hónapokon keresztül,
- a téli felhasználásnál, főleg ilyen 5-10km-es utaknál nagyon sokat számít a bemelegedési periódus, ilyenkor literekben mérhető különbség tud lenni átlagfogyasztásban.
hááát, nem is tudom...nekem sima 101le 1,6 2006 benya 7.0 körül (+/- 0,3) fogyasztást produkál igaz zömmel országút/pálya kb 30% város. Igaz, pályán is 120 az átlag..ilyen árak mellett már erre is figyelni kell :D Bár én még ezt is sokallom, így februárban kap egy LPG szettet (még csak 44eKm van benne, szerintem meg fog térülni :) )
Board computer szerint számolt fogyasztás, vagy csurig tankolással megtett km és tankolt liter hányadossal számolod?
Városi menetek hideg motorral több vagy ugyanannyi mint korábban volt?
Gumikban a nyomás megfelelő (2,4-2,5 bar)? Picit túlfújható, én hidegen 2,6-al jártam anno, hogy ha több személy vagy csomagok vannak akkor ne legyen gond.
Ha bemelegszik a gumi az általában + 0,2 bart szokott jelenteni.
én nem paráznék, ha jól értem akkor kb 9ról felment 10re ez 11%os emelkedés...
lehet hogy tavalyhoz képest változott az üzemanyagösszetétel, nagyobb surlodással küzködsz, ne adj isten nagyobb ellenszélben vezetsz, esetlet több súlyt cipelsz, gumik nincsenek megfelelő üzemi nyomáson üzemeltetve..
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, háta tud valaki hasznos infóval szolgáltatni.
Van egy 2010-es évjáratú Ford Focus Mk2-esem, 1.6 benzines. Az utóbbi 3 hónapban gyanúsan megnőtt az üzemanyagfogyasztásom. Korábban a téli átlagom volt 8,7-9,3 liter 100km-en városban közlekedve, viszont most ez felment 9,8-10 liter környékére. Hétköznaponként kb 20km-t autókázom, plusz az apró, vásárlás stb. A gyertyák illetve a gyújtókábelek cserélve lettek tavaly májusban, az üzemanyagszivattyú tavaly októberben adta meg magát, így az is cserélve lett, a motorolajjal és a többi szűrökkel együttvéve, (egyébként 10.000 km-ént szoktam cserélni olajat és szűrőket). A hibakódokat is kiolvastattam, hátha ott lehet valami gubanc, de semmit sem találtunk.
A kérdésem az, hogy ez a megnövekedett fogyasztás normális, vagy valahol máshol keresendő a hiba?
Tesómnak van egy 2002es ford focus. Tegnap menet közben beindult a riasztó. Majd az autó is gyengélkedett. Levette a sarut az aksiról. Majd amikor vissza akarta tenni ismét megszólalt a riasztó. Az autó indulni nem akar. Tud valaki segíteni mi lehet a hiba??? Előre is köszönöm.
Adott egy 2002-es Ford Focus 1.8 TDCI, amely beínditás után rögtön le is áll, mintha valami elektronika letiltaná, de hiba kód, sincs OBD-n, hiba lámpa sincs.
Sajna nem az enyém az, így nem tudom pontosan miket cseréltek benne, de a hiba akkor jelentkezett, amikor kábel köteget cseréltek benne egy másik hiba miatt, de elvileg volt főtengely jeladó csere is.
Vizet már láttam ott, de nem gondoltam, hogy gondot jelenthet.
Most már figyelni fogok erre is. Igazából tökre elhanyagoltam, mert tette a dolgát és nem volt különösebb baja.
A klímát megnézetem valami klímás szakemberrel.
Lehet sokan megvettek ezért, de imádom a focusom, de nem vigyázom rá úgy mint mások akik folyton bíbelődnek vele. Körbe horpadt már minden eleme, de megy. Lehet elbasztam, hogy elhanyagoltam, de ez már így alakult. Most megnézetem szetelővel, hogy motorikusan milyen állapotbam van. Vegyek-e neki nyári gumit vagy már ne.
3éve van nekem is meg az mk2 focus, vetel elott olvasgattam en is cikkeket errol a beazasrol de nekem nem azik be. sztem volt egy 1-2 ilyen eset a jajveszekelo autos ujsagirok leirtak azt keltik a panikot... nem csereltem soha ablakmoso csovet, ahogy nezem enyem meg gyari szoval nem ertem ezt a beazas parat... vagy ne adj isten volt 1-2 user aki megsertette a csovet es azutan persze hogy beazik..
"- 16 év után most először hallottam erről a motor tetején történő vízfelszaporodásról és beázásról. Van aki használ ilyet mi a tapasztalata? Rögzítéshez milyen csavarok kellenek?"
+
"- Indításkor olykor nem indul. Mintha valami elektromos gikszer lenne, mert el se jut a motor pörgetéséig. Azután pár másodperc múlva már indul gond nélkül. Akksi terén voltak gondjaim. Egy szerelő 12V 44Ah 440A akksit rakott bele. Én nem értek hozzá, de hétfőn nem indult az autó és gondoltam meghalt
ezért vettem egy 12V 61Ah 600A akksit. Az indítási hiba most is felbukkan."
1. A víz a motortérbe az ablakmosó fúvókánál folyik be mivel - szemből nézve - a bal oldali pont a gyertyafészek felett van. Ott összegyűlik a víz, ami pont a gyújtásnak ad jónéhány pofot, mivel a négy gyertya van ott.
1/a Elsőként 2-3 évente érdemes a fúvókát kicserélni így alatta a szigetelés nem fog nagyon öregedni.
1/b Másrészt nagyobb esőzésekkor gyakori ellenőrzéssel kell ott a vizet felitatni, hogy száraz legyen.
(1/c Van régi Volvo S40 motorburkolat, aminek a csavarhelyei megegyeznek a benzin Forcus motor csavarhelyeivel, azzal a probléma "úgy oldódik meg" hogy a víz továbbra is be fog folyni, csak szétfolyik rajta és a motor egyéb dolgain.) Én ilyet nem használtam meg kell nézni melyik 1.6-os motorhoz jó.
Ezután átnézni gyertyákat/gyertyakábeleket, gyertyáknak 3 év / 60 ezer km a javallott csereperiódus,gyertyakábelek nem sérültek-e, nem repedezettek-e véletlenül. Ha igen csere.
Akksi simán elég neki a 43Ah, nekem 14 évig csak az volt a 2006-os Ti-VcT 115 LE-s benzinesembe. Az első kettő 6-6 évig bírta, nem volt baj velük. De mindenki olyat tesz bele amit akar. A nehéz indítás oka akksin kívül más is lehet.
"- a klíma hol működik hol nem. Ősszel kezdte el csinálni, hogy egyszer csak meleg levegő jött a rostélyok közül. Aztán ki is kapcsoltam
a klímát, mert fűteni nem akartam 35 fokban. Később pár hétre rá próbáltam újra és akkor működött a hűtés, de egy-két nap múlva ismét elment.
Azóta nem volt alkalmam próbálni mert nem volt olyan meleg, inkább kikapcsoltuk. Ilyen hiba esetén mi lehet a gond?"
Klímaszerelőhöz elvinni, feltölti, kiderül hol szivárog, mennyi nafta van benne, kell-e cserélni klímakompresszort vagy bármit, kivezető cső nincs-e eldugulva. Nekem az a furcsa, hogy ez 16 év után úgy jön elő, hogy nem tudjátok, hogy ezt időszakosan érdemes megcsinálni plusz egy ózonos fertőtlenítést is.
Van egy 2007-es 1,6-os 115 lóerős Focusom és szegény kocsi már sok sebből vérzik érdekelne tanács vagy tapasztalat.
- 16 év után most először hallottam erről a motor tetején történő vízfelszaporodásról és beázásról. Van aki használ ilyet mi a tapasztalata? Rögzítéshez milyen csavarok kellenek?
- a klíma hol működik hol nem. Ősszel kezdte el csinálni, hogy egyszer csak meleg levegő jött a rostélyok közül. Aztán ki is kapcsoltam
a klímát, mert fűteni nem akartam 35 fokban. Később pár hétre rá próbáltam újra és akkor működött a hűtés, de egy-két nap múlva ismét elment.
Azóta nem volt alkalmam próbálni mert nem volt olyan meleg, inkább kikapcsoltuk. Ilyen hiba esetén mi lehet a gond?
- Indításkor olykor nem indul. Mintha valami elektromos gikszer lenne, mert el se jut a motor pörgetéséig. Azután pár másodperc múlva már indul gond nélkül. Akksi terén voltak gondjaim. Egy szerelő 12V 44Ah 440A akksit rakott bele. Én nem értek hozzá, de hétfőn nem indult az autó és gondoltam meghalt
ezért vettem egy 12V 61Ah 600A akksit. Az indítási hiba most is felbukkan.
- Van gyárilag a hátsó ablakba épített árnyékoló roló. Ennek a kis füle letört és nem tudom hogy milyen módon lehet erre hivatkozni és hogy található meg
Bocs a sok kérdésért, de az autón most mintha minden megadná magát. Jövő héten viszem szerelőhöz általános átnézésre és ott is felvetem a gondjaim, csak nem feltétlen
szeretnék hülyének tűnni és kicsit kiművelném magam a problémák terén.
Szia! Küld el ide a próblémádat, ott talán kapsz rá értékelhető választ. Kocsi adatai legyen feltüntetve!
AUTÓSZERELŐ MŰHELY - Index Fórum30 bejegyzés ˇ 11 szerzőforum.index.hu. Magyarország első és legnagyobb fórum szolgáltatása. A web kettő pre-bétája, amit 1997 óta töltenek meg tartalommal a fórumlakók. Fórumok ...Felkereste már ezt az oldalt, ekkor: 20.22.01.31.
Focus III. (2017, 1.6. szívó, benzines, 5 seb. manuális váltó) külföldre mentünk hosszú autópályázással. Odaérve a városba, észleltem, hogy váltáskor a fokozatokban történő váltás nehezen/nehezebben megy, akadozik. A kocsi újraindítása után ez a probléma nem jelentkezett városi használat mellett. Hazafelé, megint hosszú autópályázás után, az első megálláskor egy kereszteződésben semmelyik fokozatot nem akarta bevenni. Ekkor autó leállít, kicsit vár, fokozatok kipróbálása, majd hoppá, megint működik minden. Azóta ezt többször is produkálta, ha megyek valahova, akár pár percig is pályán, ötödikben. Valamilyen gondolattol vezérelve a legutolsó alkalommal, amikor vissza akartam váltani lassításkor, tehát pályáról történő lejövetelkor, és ismételten éreztem, hogy akadna, ha vissza akarnám tenni négyesbe, párszor megpumpáltam a kuplungot és ezután simán bevette a negyediket, majd a többit is. Normális, városi használat során nem észlelem ezt a hibát. Az még észrevettem, hogy amikor felemeltem a váltószoknyát, láttam, hogy a váltókar alsó végén, ott ahol egy fehér gömbszerű vég van, a körülötte levő fehér, szintén műanyagnak látszó gyűrű, vagy ház több helyen el van repedve. Nem értek a váltóhoz (sem), de van bármiféle hidraulikus rásegítés a kuplungra, vagy a váltásra amely esetleg tönkre mehetett, és ha jól észleltem, akkor emiatt kellene rápumpálnom a kuplungra? De ez csak érzet, lehet, hogy "félreéreztem". Mi/mik lehetnek a gondok a fenti leírás alapján?
Tud segíteni abban valaki, hogy a 2007-es focus vezetőülés felőli első ajtaja belülről, miért csak a harmadszori fogantyú meghúzása után nyitja ki az ajtót?
Ennek köze lehet a távirányító programozásához? Nagyon zavaró tud lenni és szeretném ezt a funkciót kiiktatni már, ha ez egy funkció és nem a zár mechanikai hibája. Előre is köszönöm a válaszokat. 2007 Focus 1,4 kombi
ha én lennék a tervező, oda raknám a szintjelzőt/riasztót, mikor az átlag szinthez képest 1 liter víz már hiányzik, ez gyakorlatilag ott van mikor a tartályba már alig lötyög valami, de a motor fontos részei még mindig tele van vízzel
fontosabb lenne, mint pl, hogy állítható legyen az utastér dizájn fény színe, ereje (most nem emlékszem ez focus vagy golf, de hasonló kategória), vagy hogy pl a legújabb focusos járó appal ki tudom nyitni/zárni távolról az ajtókat
mondjuk ha már szintjelző, akkor inkább a hűtővíz, mint az ablakmosó....pl a KIA Ceed (még a 2007-es) és még sok másik tipus is kijelzi ha kevés ablakmosód van, de azt nem ha kevés a hűtőfolyadék ;)
"egy 6 éves modern autó, hogy a francba nem jelzi ki, hogy nagyon kevés benne már a víz, a mai világban ezt már annyira alapnak érezném "
Kijelezte, csak nem a műszerfalra,hanem azzal, hogy a kiegyenlítő tartályban egy deka víz nem volt már gondolom.
Érzékelő beépítése? Milyen szintre állítsák be, amikor a kiegyenlítő MAX és MIN jelzése között kb. fél liter szokott lenni.
Ha meg érzékelő beépítése/nem beépítés, az meg a gyártónak pénzébe kerül, és azzal is tud spórolni. Mint ahogy anyagvastagságokon, festékvastagságon, szigetelés vastagságokon, anyaghasználaton, extrákon, mindenen.
Időnként fel kell nyitni a motorháztetőt és a kötelező dolgokat hetente/két hetente érdemes átnézni, hogy okés, rendben van-e minden. Ilyen ez a popszakma :)
úgy néz ki (kopp-kopp) hogy megúszta a hengerfej az alacsony vízszintet (3 liter, kb fele elment mire észre lett véve)
egy tömítés adta meg magát a vízrendszerben, pontosan nem tudom melyik részén, szmben állva a motor jobb oldalán
szóval meg lehet ezt úszni, de nagy szerencsém lehetett, hogy 1) télen történt 2) pont városban volt ebben az időszakban használva viszonylag rövid utakon
amit nem értek
egy 6 éves modern autó, hogy a francba nem jelzi ki, hogy nagyon kevés benne már a víz, a mai világban ezt már annyira alapnak érezném
köszi a tippeket, megcsináltam, de nem azt ami a lenti leírásban volt és megint van start/ stop
én ezt csináltam:
- tompitott bekapcsol
- nyomogomb gyújtás
- 5ször reflektro villantás
- 3szor féklámpa villantás
- kb 5 mp múva jött is az akksi visszajelző 3szori villogása
más
mentem vele próbautat és azt vettem észre, hogy csak áll helyzetben nem enged 4000 fölé, menetközben ki lehet jobban húzatni
azért természetesen szerelőhöz megy, hogy kiderüljön, hogy a viz miért fogyott ki, mert lelazult egy bilincs/elöregedett egy cső vagy - ne adj isten - hengerfej, mondjuk szerencsére az olaj fekete és gázfröccsöknél nincs fehér pamacs, de azért természetesen cidrizek
illetve még egy kérdés, kb 1 éve egyszer csak megállt a start/stop rendszere, gondoltam gyengül az akksi, úgy is volt nem sokára megadta magát. kapott új akksit, de a start/stop nem jött vissza.
van valami spec dolog amivel újra be kell kapcsolni a szart/stop rendszert?
Ti-VcT megfelelő karbantartással kimegy a világból. Nem erőgép - 116 LE - de teszi a dolgát, pályázva a 130 már ötödikben 3800 1/min fordulaton pörög. 8 évig volt Mk2-es Focusom ami Ti-VcT motoros volt, szerettem.
Az utolsó szériákban már 125 LE volt a teljesítményük. Érdemes őket nézni, még ha magasabb is az áruk.
Az enyém legalább is, ígaz az 2013-as.Addig szól, amig gyújtáson a rendszer le nem kapcsól mindent. Ez alol a fejegység se kivétel. Nálam ez mint írtam kb 20 perc.
Sziasztok. Tudja valaki,hogy egy 2012-es Sony fejegységet,hogy lehet úgy bekapcsolva hagyni,hogy közben az autó ne legyen bekapcsolva? Ha leallitom az autót, pár perc és kikapcsol a fejegység, utána már nem lehet visszakapcsolni. Köszi!
Nekem a 2007-es focusomban négyágú múltikormány van, de úgylátom az újabbakban már háromágút raktak, tehát elvileg szerelték négyágúval a fokuszokat is.
Én a 11 éves Focusomat kormányműnél kis holtjátékkal és kitámszató cserével vittem be egy erre szakosodott budapesti szervizbe. (ja én fehérvári vagyok, tehát nem helyben kerestem szervizt).
Rákérdeztem, hogy mennyi az annyi, hogy csak ezt csinálják meg és mennyi az, hogy a 11 éves kormányművet még kiszedik, átnézik, szétkapják, bezsírozzák és visszarakják. Előző volt x összeg a másik 2x összeg.
(A helyi márkaszeviz bontottnak a cseréjét tudta ajánlani 4x összeg+munkadíjért)
Amilyen frankó magyar utak vannak inkább előbb ráköltök egy nagyobbat, hogy tudjam más baja nincs és nyugodtan használhatom, mint hogy 1-2 múlva valami másik hiba miatt esetleg cserélni kelljen drágán. Kormányművel meg azért nem foglalkozik minden szerviz olyan részletességgel max 1:1 cserével.
Egyébkét ide vittem anno és nagyon elégedetten távoztam:
Aki ezt így látatlanban kézrátétel nélkül egy optikai vagy UTP kábelen keresztül meg tudja mondani, annak a nyerő lottóötös szelvény is egy csettintés.
Szerviz, vizsgálat és ott kiderül. Pesten tudok ajánlani helyet, ahova 2017-ben vittem.
Kicsit elkezdett vacakolni a Power-índitásgombom. Ha csak megnyomom simán nem reagál, durvábban nyomom meg, akkor índit. Félek, egyszer ott hagy miatta. Nézegettem, hogy hogyan lehetne kiszedni és esetleg letéemkázni az érintkezőit, de nem jőttem rá. Van valakinek ezzel tapasztalata, írja le légyszi. Előre is kőszi.
Adott egy 2007-es 1.6 benzin sima 101 lovas SHDA motorkódos focus. És az lenne a kérdés ebben a motor változatban ven-e EGR szelep?
Kezd nem jó lenni a Co. és a végére szeretnék járni. A kocsinak semmi baja. lambda szonda cserével fogok kezdeni. És EGr szelep tisztítással ha van benne amit nem tudok biztosan.
Korábban már érdeklődtem,talán tud valaki valamit mondani róla.Ha minden igaz ez a motor kopogás érzékelő csatlakozója.Na már most nálam így van szabadon.Ennek a túlsó vége megy a motorba...maga az érzékelő. De mint látszik nincs csatlakoztatva semmihez.
A kérdésem,hogy ez normális igy?Vagy nem?Vannak típusok aminél csak meg van a kiállás de nem kell,hogy bekötve legyen talán?
Indítás után kb 1 percig össze vissza jár a motor.
Olyan mintha kihagyna 1-2 henger, néha még le is áll. Hiba jel nincs, márkaszervíz tanácstalan.
Gyertyákat cseréltem, légtömeg mérő tisztítva, vízhőfok jeladó cserélve, alapjáratszabályzó szelep tisztítva. Elindulás után egyébként szépen jár. Tud valaki konkrét okot ami okozhatja ezt?
Van egy benzines 2009-es Focus. 8 C fok fölött normálisan beindul, alatta meg se kettyen. Egy villamossági szerelő szerint az indításgátló rossz. Persze semmi baja nem volt. Mi okozhatja a jelenséget?