Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
És annak mi értelme?Van mondjuk 60 fokos víz és a csappal annyi hideget keversz hozzá amennyit akarsz hogy jó legyen a hőfok.szerintem.Nem kell az túlbonyolítani.
Termosztátos szelep a mosogató alá és direktbe a kádra ami a HMV-ben van ( a kádra is tehetsz termosztátos csapot ). Ekkor mindentől függetlenül be tudsz állítani a mosogatáshoz alacsonyabb hőfokot mint a többi csapolónak.
Nekem nincs külön szivattyú a hmv-n, bukó. :) Majd ha kényszerből cserélem kollektorra, javítom a hibát. Bár ezt a hmv beállításokat azért átnézem még a napokban.
Én a riasztóval indítom, ha belépnek a fürdőbe a riasztó bekapcsolja a keringetőt. A konyhánál nem állítottam be oda feleslegesnek gondoltam. Így csak akkor és annyit keringet amennyire szükség van.
Mikor kitaláltam ez volt a kiindulási alap de nemigazán tetszett.
- vízszintes elrendezés (gondoltam a függőleges jobb)
- a kazán és radiátor előremenő csonkok a lagtávolabb vannak egymástól és közben van még egy vagy kettő alacson hőfokú nagy tömegáramú leágazás (gondoltam jobb ha előbb a kis tömegáramú radiátor kiszívja ami kell neki a kevert padló meg a többit)
- a visszatérő csonkok a hidtováltó alján és oldalalán is vannak (gondoltam jobb ha a csonkok csak egymással átellenes oldalt hejezkednek el)
Hát gondoltam ez egy összecsapott hejtakarékos cucc és tudok én ennél jobbat is csinálni.Hát mégse.:)
És mindenhol azt olvastam hogy a kondis kazánoknak a minnél hidegebb visszatérő kell.Hát én ezt maradéktalanul teljesítettem is.Most megy a padló 34C előre és 28C visszatérővel.Kazán szépen alapon eldurúzsol.Ha most bekapcsolna a radiátor is akkor most kb 42C volna az előre és 28C a visszatérő.A kazán fűtene mint az állat.Az igaz hogy olyankor ömlik belőle a kondenzvíz meg lehet hogy a hatásfoka is sokkal jobb mint alapjáraton de a gázórát is megpörgeti rendesen.
Kérdés.Milyen irányba gondolkozzak?4 csonkos ahol a hőleadó előremenő a váltó után van szétszedve?Vagy több csonkos ahol a váltón vannak a különböző előremenő csonkok?Vagy kisérletezés képp más elrendezés,esetleg terelő vagy perforráltlemezek a hidrováltóban,stb...(ilyet is látni a neten)
Szerintem a fogyasztás reális. A belső hőmérséklet meg 19-23 között ingadozik. A régi lakóval hasonlítja össze a fűtésszámláját, az azt mondta, hogy havi 16 átalányban. Lehet, hogy ennyi volt, de konvektorok voltak benne a mostani kondenzációs kazán helyett. Ja és az előző írásomból kimaradt, hogy a konyha egyik ablaka egy világító udvarra nyílik, de még sosem volt bezárva. Én szerencsének tartanám bezárni, de a konyha ott szellőzik, amit nem is tudtam megcáfolni, viszpnt hőtechnikailag nem szerencsés. A konvektorokat amikor beköltözött a rokon nem tudtam begyújtani kettőt a négy közül. Az egyik valamiért nem akart elindulni a másiknak a szikráztató vezetéke volt leszakadva és a réz oxidálva, tehát nem előtte szakadt le két perccel.
Ekkor megint eszembe jutott, Dr. Haus mondása, hogy mindenki hazudik. :-)
Időzítve nincs. Ha kiszámíthatóak leszünk, időzítem. Bár ez egy éve nem megy.
Ami még furcsa, hogy az előző házhoz képest feleződött a vízfogyasztásunk. Alig fogy víz, de a hmv megeszi a fejem. A hmv készítésem kb 500m3/év miközben a teljes évi 850m3. Jah, maga a tartály 5cm szigetelésen áll, meg benne is van 5.
Ahkuma: Időzíts. Ne korlátozz, autó mód be. Ne hagyj két fok különbséget, felezd le.
Valaki árulja el, hogyan kell itt off-ba tenni a hszt. Veterán létemre nem jutottam el eddig :D
Tehát akkor simán az a baj, hogy nem tud annyira lemodulálni, hogy ne fűtsön túl; nem ugrik 58-ra? A kikapcsolás elkerülésére mit tegyek?
Jelenleg úgy vagyunk beállva, hogy nappal 23, éjjel 21 fok. Ha lekorlátozom az előremenőt mondjuk 40-45 fokra, akkor reggel vállalhatatlanul hosszú ideig tart a felfűtés, tehát mi a jobb? Felejtsem el az éjjeli kisebb hőfokot vagy hagyjam, hadd kapcsoljon ki a kazán? Attól kényelmesebb vagyok, hogy reggelente kézzel állítsak be magasabb hőfokot, amit utána lecsökkentek, ha felfűtött...
Hát a hmv fogyasztással nagyon jó indulatú vagy. Nálam a szigetelt drazice van bent a házban, állandó 21-21 fokban, és így napi 1,5m3 a fogyasztás. Két fős háztartásban. Comfort mód és 55 fok a tárolóban.
Meg kéne kérdezni az alatta lakót, hogy nála milyen készülék van és mennyi volt a fogyi. , ugyan ezen időszak alatt !
Vagy aki fizeti az mit mond ? Neki sok ? :-)
Amúgy, ha úgy számolunk, hogy
- havi 30 m3 gáz az HMV mondjuk , 975-(30*9)=705 m3. Ennyi ment el fűtésre , mondjuk okt-nov-dec-jan. hónapokra.
- nálunk alul80+felül60 m2, de felül csak fele fűtött ,némileg hőszigetelt (40 tömör tégla+6, egy falszakaszon 12 cell) 2,8 ablakokkal, családi házban ugyan ezekre a hónapokra a fűtés 77+131+200+300 m3 volt, (januárba már fával IS fűtöttem , ezért ez csak saccolás, a viszonylag hidegek miatt felfelé kerekítve) , tehát ez 708 m3. *
Lakás 705 m3, 25%-al nagyobb alapterületű és ház meg 708 m3.
Így milyen érték ? :-)
Én mondjuk elégedett lennék vele, akkora alapterülethez.
Kivéve, ha ez nem úgy jött össze, hogy 18 fokot tart ! És csak 1 szobában... :-)
Mert akkor fáznék...
* jájjjj mostmá nem írom át, de a 708 m3-ben benne van a HMV IS ! Tehát a házra elment ugyan erre a 4 hónapra 708-(4*30)=588 m3 fűtésre.
Ha nincs fűtés, tehát a kazán készenléti módban áll, akkor minden esetben 58 fok a megjelenített alap érték. De amint gyújt a kazán, onnatól már a beállított hőfokot tartja.
... utana, ha kihul a szoba es ujra futes igeny van, akkor nem a magikus 58-cal, hanem pl. most 37 fokos eloremenovel kezdett futeni. Igazabol tehat ezt az 58-as kilengest nem ertem.
Kis segitseget szeretnek kerni: sensys+kulso erzekelos rendszerem par napja auto modban azt produkalja, hogy szepen elduruzsol 45-50 fokos eloremenovel 2-4 oran keresztul (tartva a beallitott homersekletet), majd egyszercsak gondol egyet, beallitja a vizet 58 fokosra es ezzel fut tovabb, ami miatt megszalad a szoba hofoka is es igy a keszulek leall. Ennek mi lehet az oka szerrintetek?
Van egy 92m2 lakás egy oldalon fűtetlen lakással szomszédos, három olda külső fal. Abakok régi gerébtokosak falak B30 szigetelés nélkül. Lakás alatt fűtött, felette fűtetlen lakás található. Hőtermelő kondenrációs kombi készülék. Eddigi gázfogyasztás május óta 975m3. Nekem nem tűnik soknak. Nektek?
Ajánlom a kondi+ által leírt módszert, szerintem ez egész jó lehet:
Szia!
A termosztátot beállítom 22re, a kazán evvel a beállítással nem tudja elérni ezt a hő fokot, tehát állandóan üzemel tartva a 20,6-7-8at. A külső hőmérséklettől függ. -10ben lemegy a belső hőmérséklet 20 fokra,amikor kint hidegebb volt reggelre lement19,8ra. Ilyenkor feltettem az előremenőt 50 fokra,fel fűtöttem a lakást 21 fokra, majd vissza 39 előre menő. Kb 40 perc az 1-1,2cfok emelés. Indulásnál 13as fogyasztás majd szépen vissza modulál,de ha így hagyom eléri a beállított hőfokot,kikapcsol. Újra indulásnál az összes víz ki hűl a radiátorokban, szerintem gazdaságosabb melegen tartani mint ismét felfűteni. Lakásodhoz megfelelő görbét választasz lehet menne ez automatában is,ha van külső érzékelőd.Jó ez a kazán de tényleg nem lehet 1-2 nap alatt beállítani. Ki kel tapasztalni a lakás hő igényét.
Sziasztok.
Én is régi olvasója vagyok a fórumnak.
Adott egy Immergas Victrix 26kw i2 kombi gázkagán és egy 100m2-es vályogház amit 3 éve újítok és tavaj ősszel sikerült is beköltözni.Müanyag nyílászárók,mindenhol padlófütés plussz 2db 2000-es,2db 1600-as és 2db törölközőszárító.Szigetelés még nincs.Új tetőt kapott és a födém saralását is leszedtem akkor.Így jelenleg csak alul a gipszkarton fölött van 5cm gyapot.Vagyis nulla.De majd szép lassan minden meg lessz csinálva.
Én csináld magad ember vagyok.Nem számolgattam én hőigényt meg ilyenek...Letekertem a padlócsövet meg akkora radiátorokat vettem amik elférnek azt jólvan.
Én így fogyasztok most napi 10m3-ereket melegvízel.20,5c a csökkentett és 22c ha otthon vagyunk.A padló idöprogram szerint csak temperálva van 32c elöremenövel.Ha megy a radiátor is akkor a kazán külsö hőfok alapján dolgozik 37-50c elöremenővel amiböl egy motoros szelep kever a padlónak(meg van hekkelve a kazán külsőhőmérséklet bemenete egy relével)
A hidrováltót csúnyán elrontottam mert úgy tettem rá a csonkokat hogyha mindkét kör szivattyúja megy akkor a padló a radiátor visszatérőjét szívja.A kazán visszatérő pedig a padló visszatérőjét szívja és igy hatalmas a deltaT.Ergó nem modulál vissza a kazán.
A kérdésem amire nem találtam még meg a legjobb választ hogy hogyan érdemes rákötni a hidrováltóra két kört?4 vagy 6 csonkos a jobb?
És várom a fojtatást a buszos termosztát témában!Nagyon érdekel.