Az esetek többségében ugyan azon kútnál, vagyis ugyan azon 3-4 kútnál tankolok. De van úgy, hogy az ember másfelé jár, itatni meg kell. Nagyon tudtam lesni azon az 57 literen. 7 évig hajtottam, több, mint 200e km-t nyomtam bele, de 51-53 liter volt az átlag tankolásom, a mutató kb. hasonló állása és kb hasonló futott km után.
szvsz annál a kútnál lenyúltak 4 literrel:-(((
Szép csendben nem szóltam (ugyan kinek, meg mit?), aztán hanyagoltam őket.
Pedig éppenséggel útba is eshettek volna, persze ma már nem, mert sokat járok pályán.
Azt még elfelejtettem ideírni, hogy az is jó vót, mikor a Taunus 55 literes tankjába 57-et raktam, pedig saját lábon gurult a kúthoz. Na ott is csak akkor tankoltam....
Igaz, a seregbe meg vaktölténnyel lőttünk a kulacsba, aztán minnyá másfélszer annyi lé fért bele. Bár a benzintank esetén meggondolandó az eljárás:-)))
Ez nem csak szoci gyakorlat volt, azért a legtöbb mai autóban van ilyen. Suzukinál spóroltak. Egyébként ki lehet tapasztalni meddig megy el. Én az öreg Mazdámon anno klasszul kitapasztaltam (16 év, azon még nem vót), a negyven literes tankba volt mikor 39,4-et tankoltam... :) Az új gépemben is van visszajelző, de még mindig nem sikerült leapasztanom ugy hogy csak 2-3 liter legyen benne, mert ilyenkor a mutató mozgásából már nem lehet következtetni.
Anno skodás voltam, aztán eccer a saru valahol rosszul érintkezett a visszajelzőnél. Tekertem haza, mert a gyerekekért mentem oviba, a sárga meg villogott. Mint rendesen, nem törődtem vele, mert majd ovi után kanyarodok tankolni, aztán az ovitól kb 10 km-re megállt két falu között (Szigetközben).
Mobil, mint olyan nem igen volt (kb. 1990), még drótos se nagyon...
Na erre mondják, hogy szar ügy.
Aztán Fordra cseréltem, de egyikben sem volt lámpa, viszont még akkor is ment, mikor a mutató már "elbújt". Most WagonR-t hajtok, de ez úgy tűnik rosszabb, mert Zoka haverom (szintén zenész) már járt úgy, hogy pirosban elkezdett rángatni neki, szerencsére pár száz méterre egy kúttól.
Ezmarcsakjolesz, Szipusz:
Nekem már semmi bajom vele 200E km Suzi után, eleinte nagyon hiányzott. Elég jól ki lehet találni, meddig mehetsz el, ha elszámoltad, és akadozik, a köv. kútig ált. segít, ha meglazítod a tanksapkát, s szív egy kis levegőt.
BuNnY:
Csak kötölődtem ám! Valóban csúnyát tud szakítani a gyári. Viszont ha leveszed, minden trutyit és követ a tank beömlőjére ver a kerék. Nem cseréltem "tuninggumi"-ra, hanem levágtam (egyenesre) a lökös aljánál.
Hát igen...Ezt már én is sérlemeztem, mert eddig minden autómba úgy tankoltam, hogy ha világított a lámpi. No de itt... :(
Már az E-n fekszik, bemegyek tankolni és alig megy bele 30-32l
Vajh meg tudja nekem gyorsan mondani valaki, hogy a muszerfal baloldali reszen az F / E betuk kozotti default jelzon kivul tudatja veled a Suzuki meg vizualisan, hogy mennyi benzin van a tankban? Korabban Skodat vezettem es ott felvillant egy kis sarga lampa, amikor "elvileg mar csak 5 liter volt benne. Tudok ilyenrol Ladaban is. Ez csak szoci gyakorlat volt? Szoval honnan tudhatom meg hogy mondjuk mar csak 3 liter van a tankban. MAr megfigyeltem, hogy amikor 130 tempot nyomok autamituksan lejjebb vesz a kis piros mutato, aztan meg mikor lelassitok 60 ra, mintha menet kozben tankoltam volna feljebb vesz. Szoval van ennel megizhatobb informacioforras a tankban levo benzin mennyisegerol?
Steamy: sajnos az autó használtértékén nem sokat dob a légkondi max 100e ft-ot. tehát utólag beépitettni elég nagy bukás, feltéve hogy nem akarod tartósan magad használni az autót. Amikor nézegettem új autót a légkondi (szerencsés tipus) általában alapfelszereltség volt, a légkondi nélküliek nem voltak igazán olcsóbbak. Én azt mondom vagy újat venni nyári akcióban légkondival, vagy használtan eleve az ilyeneket keresni. (tudom pénz... ez igaz, de egy elektromos ablak, ködlámpa később könnyebben pótolható.
A klíma utólag beépítve mindig drágább, és talán nem is lehet mindegyikbe berakni. A GLS-ekben tudom, hogy volt előkészítés (A tárcsán ott volt a klíma lehajtás is pl), de az alapabbakban nem tuti. Egyébként szerintem mindenképpen megéri, ha megint olyan nyarunk lesz mint tavaly, hát szerintem nem fog érdekelni hogy megérzed-e a motoron, meg hogy +1 liter :-)
Ja, elfelejtettem mondani, hogy maradt 2 hangszóró is, ami a hátsó gyári helyre passszol, alpine 2 utas. Nem egy csúcshifi, de nem is kell szétnyírni hozzá a kalaptartót, és azért élvezhetően szólt. Saja a 206-osba kerek kell, ez meg ovális :-(
Teljesen igazad van, csakhogy az ember -ha nem csak közlekedési eszköznek használja hanem szereti az autót- akkor nem csak kötelező dolgokat vesz rá. Én szerettem, ezért kapott rendes sárfogókat, krómozott hűtőrácsot, légterelők, könyöklőt, ezért takarítottam minden héten, ezért nem hordtam gépi mosóba, és ezért vitték el 1 hét alatt decemberben ;-)
4500-at meg ahhoz mérd, hogy mindez újonnan mennyi (~10e ft). Egyébként ha már egyszer leszakítod a hátsó lökit a gyári sárfogóval, rájössz hogy megéri lecserélni.
Hát igen, egy gyári klíma szakszervízben beépítve 280-320e huf körül van - tegnap kérdeztem. Azé' ez nem gyenge. Bár az is igaz, hogy az autó értékét is megemeli valamennyivel (ha nem is 300 ezerrel).
Mi nyáron korfun egy 1.0 A/C-t béreltünk.... Hát ne tudd meg mi volt egy-egy klimabekapcsolásnál... De birta. Ha lassan is. Olyan mintha 3-ban elvennéd a lábad a gázról és motorfékeznél egyet. Igaz az 1.0 volt. Kevesebb mint 5 liter ment igy el /100km, pedig a légkondi sokat járt. Ezen is volt eco, de nem sokat ért, mivel igy is ugyis nyomni kellett neki hogy menjen. Ez az 1.0 motor szerintem gyenguszka a kasztnihoz. Az 1.3-al már biztos nem lesznek ilyen gondok. Szerintem várd meg a gari végét és egy használt légkondit épitess be. Azokból egész jó áron vannak automaták is. Ráadásul arra is szoktak garit adni. Pl Golfba egy full automata digitklima mindennel egyutt 280+fél év gari volt. Ezt itt neten olvastam valahol. Tankoltunk kb 20 litert és vagy 280km -t mentünk, igy is kevesebb benzin volt benne az átvételnél mint mikor visszaadtuk. Egyébként magyar gyártmányú volt. Full fapad+A/C (gyári)
Már hallottam róla, de nem Suzinál. Azt tudom, hogy az automatán jól érezni, mikor bekapcsol a klíma. Ha előre tudom, hogy padlóznom kell majd, kikapcsolom. Asszem a WR+-nak nincs ECO-ja.
sziasztok!
eddig nem irtam ide, dehát nincs is suzukim!
a mamámnak viszont van és azt szoktam néha nyúzni.: ))
a klimával kapcsolatban:
nekünk is van (gyári) van rajta egy ún. eco funkció ami elég hasznosnak bizonyul miután már áthült a kocsi. ilyenkor hütis, és autó is türhetően megy.: )
annak idején amikor vettük azzal hitegettek, hogy van a gáznál egy mikrokapcs. ami kikapcsolja a klimát ha padlógázt ad az ember. no ezt nem vettem észre még soha! erről hallottatok már vmit?
De... :)
Viccen kívül: persze érződik rajta a klíma, de én amikor előszőr próbálgattam rosszabbra számítottam. Szóval a városban nem vészes, ha nem streetfighterezel
Ha suzissal csináltatod, természetesen él tovább a gari, ha mással, és az esetleges probléma (akár csak lehetőségként is) visszavezethető a klímára, valszeg ugrik a gari.
Nekünk gyári van és volt, az műxik. A többi passz.
Swift 1.3 GC-be akarok klímát utólag belerakatni. Van valakinek tapasztalata, milyet érdemes? Csak gyárit vagy inkább valami mást? Ha Suzuki kereskedővel csináltatom, akkor nem veszti el az autó a garanciát? Egyébként igen?
köszi
steamy