Sziasztok,Renault Senic I. 1999-es.A km órám megállt.Pár napja nem ment le húsz alá megálláskor,hazáig 20-at csalt.Hazaérve gyújtással kalibrálás,mozog,rendbejött.Tegnap megint előjött,kalibrálás után megint jó lett.Viszont ma egy megállás utáni indulástól kezdve meg sem moccan,kalibráláskor sem reagál.A km számláló működik.Valami ötlet merre induljak el,mit nézzek át?Köszi előre is:Gabócza
Egy egészen bonyolult áramkör van abban a dobozban, a funkcióját nem tudod kiváltani egyszerű relézgetéssel és nem is szükséges. A dobozon belül van egy elektronikus nyomaték mérő, ami arra a menetes tengelyre van csatlakoztatva amit a kis elektromotor forgat és ami végülis a bowdent húzza. Innen van neki információja arról, hogy mikor húzta be eléggé. Továbbá az autó dőlését is figyeli, hogy lejtőn áll-e éppen. Ha igen akkor ez az infó alapján kicsit mégjobban meg fogja húzni. Ha ennyi még nem elég akkor ott van az, hogy a kézifék "emlékszik" az előző állapotára, tehát ha te tetszőlegesen belenyúkálsz külsőleg akkor folyamatosan hibaüzeneteket fog dobni ("check parking brake" és "parking brake fault"), mert nem olyan állapotban lesz a kézifék ahogy őszerinte kellene lennie. A praktikus megoldás a skandináv üzemmód bekapcsolása (diagnosztika kell hozzá), ami után teljesen rád lesz bízva a kézifék működtetése a kormány melletti kapcsolóval.
Egyébként a facebook-os renault-os adás vételi csoportokban néha szokott lenni bontott modul 20e-ért, valamint néha javíthatóak is, sokszor csak valami mechanikus bajuk van.
Ezért kérdezlek titeket, megoldható-e. Nem tudom, milyen motor mozgatja a bovdent, ha jól sejtem, a motor mindig ugyanannyit forog, a meghúzás mértéke a bovden beállításától függ.
Nem a "skandináv" üzemmódra gondolsz? Nekem is ki van kapcsolva az automata üzemmód. Én húzom a kéziféket amikor szükséges. A kioldás ilyenkor is megmarad automatikusan vagy manuálisan..ami tetszik.
Elméleti kérdésem lenne az elektromos kézifékkel kapcsolatban: mivel egyre nehezebb beszerezni, és a bontók a bizonytalan állapotú példányokért is horribilis összegeket kérnek, a következő jutott eszembe: az automatikus üzemmód helyett kézi ki-be kapcsolásra alakítanám át: egyszerű gombnyomásra egy relé segítségével indítanám a bovden mozgató motorját. Természetesen a hirtelen befogást ellensúlyoznám egy 8 V-os feszültség stabilizátor áramkörrel. Nem tudom, van-e köztetek valaki, aki már próbálkozott hasonló megoldással, szívesen fogadnám tapasztalatait, véleményét. Az autóvillamossági szerelőm szerint nem lenne semmi védelme a féknek ezután, mivel az eredeti megoldás a megszorult bovdent is figyelembe veszi.
Előre is köszönöm segitő jellegű hozzászólásaitokat!
Kérdésem lenne, 1.5 dCi 106LE manuális (6seb) motor váltójába milyen olaj kell? Azt tudom, hogy szintetikus API GL-4 75W-80, viszont NFJ vagy NFP? (ELF Tranself mindegyik kinézett). Renault ajánlás szerint NFJ, de erősítsétek meg. (Váltó tömítés csere lesz, csöppenik.)
Nem apróhirdetés célból.. ha valakinek szüksége van egy 2007es SC II jobb első ajtóra,keressen bátran.Már nincs szükségem rá,ablakemelő,zárszerkezet,nyomógombos kilincs,fix háromszög üveg,vezetékköteg benne van.Képen van a színkódja,picike horpi a jelölt részen.Bp 18.kerben van,5ezer forintot kérnék érte.
Talált, süllyedt!
Kölcsönautó volt, én is arra gondoltam, de azt mondták, hogy van világítás és nem halványul el indításkor.
Végül találtak szerelőt, az pikk pakk rájött és megoldotta.
Gyors segítség kellene,kint van a fiam Horvátországban,jönnének haza és nem indul az 1,5 DCI Scenic II,meg sem forgatja az önindító,áram van,ha bedugja a kártyát megjelennek a feliratok,semmi service nincs. A kártyában tegnap elemet cseréltek,az inmobilaser ilyenkor nem bolondul meg?Olyan, mintha az tiltaná le az indítást. Egyáltalán elemcserénél kell valami hókusz-pókusz az első indításnál?
A másik: a kereső nem dobja ki,a kéziféket mechanikusan ,hogy lehet kioldani,mert legalább meg kellene fordítani a kocsit,zsákutca és emelkedőn állnak felfele.
Na,ez az ami erdekes. Nincs kikapcsologombja,de annak igy ugy tudom hogy menetstabilizatornak szokozt ott lenni kikapcsologombja....a kiporgesgatlonak elvileg ABS-ben egyutt van....
Akkor egyszerubb kerdes: mindenkinek van kiporgesgatloja a kocsijaban? :-D
Köszi a segítséget.
Egyenlőre hanyagolnom kell a szélvédő cserét mert valami gáz van a kocsival.
Mostanában éreztem olajszagot az autóban, és benéztem a burkolat alá. Csupa olaj volt minden. A kartergáz cső le volt csúszva. Visszaraktam. Mire odaértem szerelőhöz a szomszéd faluba, akkor megint le volt esve.
Otthagytam nála lemosta a blokkot, vissza lett rakva a cső, bilincsekkel. Tegnap visszamentem kocsiért hazajöttem vele, gyönyörű volt minden.
Ma bementem győrbe. Ott városon belül megint éreztem olajszagot. Megnéztem, hát csupa olaj volt minden.
Fingom sincs hol nyomhatta ki. Cső a helyén. Olaj alig volt benne.
Illetve mindig keveselli az olajat az autó. Gondoltam túrbónál nyomja valahol de ott nem látni semmit.