A rádió tökéletesen megfelel szerintem. A gombosnál mindenre rá tudsz kérdezni csomagtartó ügyben, mondom még egyedit is gyártanak. Egyébként nem tudom honnan az infó hogy nem lehet rögziteni, faternak volt az 5 ajtóson csomagtartó és semmi gondot nem okozott. Esztétikailag nem előny, de szükségmegoldásnak jó. A biztositók mabiszos riasztót+immonilizert+gravirozást szoktak kérni. Az enyém axa ők riasztóhoz nem kötötték a szerződést. (immob+gravir)
25-40e körül van manapság egy jófajta alapriasztó.
1. köszi a választ! megnézem a netrisk.hu-t, az egyedi biztosítós oldalakat böngészve (ezt csináltam az elmúlt 1 órában :-)) pedig 2 észrevétel: a. csak 2 oldalon találtam díjkalkulátort; b. a mamájukat: a lopás elleni cucc már csak extraként van minden biztosításban... :-(
2. megkérdezem a riasztót, bár mintha az All*anz oldalán azt olvastam volna, hogy elfogadják suzukinál a gyári indításgátlót is (?!) Az "egyedi" védelem is jó ötlet, köszi.
3. persze! Azért is lett autó, hogy a vidéki versenyekre és Teljesítménytúrákra való leutazáshoz ne kelljen állandóan MÁV menetrendet böngészni... ;-) (lsd: Törzsasztal - KT 2.0)
4. ok.
Állapotfelmérés: látta hozzáértő ismerős is. Az autó 1 lízingcégé volt, aki 1.5 évente cseréli az ügyfeleinél a kocsikat. 5 kocsi közül lehetett választani, ez volt a legjobb vétel. (ez "csak" 30ezret futott, nem 60-at, mint a többi.)
Fóliázás: nem akarom sötétíteni, csak ne törjék nekem szanaszét az üvegeket.
1. Keress a neten. (netrisk.hu-n van kotelezo biztositas kereso, lehet h casco is, de ott van pl a Startlap...)
2. Altalaban a MABISZ minositesu riasztokat fogadjak el. Ezt a forgalmazotol (beszerelo muhely) kerdezd. Kerj valamilyen "egyedi" vedelmet is, egy plusz kapcsolo valahova (de ne a kesztyutartoba!) csodakat muvelhet. (amugy szvsz nem lopjak igazan)
3. Kocsival a biciklit? Tessek a bringaval menni! (nincs a kocsinak gyari csomagtarto rogzitesi pontja).
4. Elfogad6o. Sose hagyd az elolapot a kocsiban! (nagy a pofam de en is mindig ott hagyom).
Allapotfelmeres: Valami hozzaerto szemu ismeros
nem latta? Vajon miert adnak el egy 1.5 eves autot...?
Folia: Tudtommal ~150-20kFt egy korbefoliazas. Valami markasabb foliat keress, szinten (foleg ha sotet) mubizonylatosat. Nem artana a KFFt megkerdezni, mely marka mely tipusat fogadjak el problema nelkul. Arra szamithatsz, hogy a lesotetitett autotol a rendor hirtelen allergiat kap...(alapvetoen nem helyeslem a sotetitest, es esetleg a rablo szamara is vonzo lehet (mi is van, amit ennyire vedeni kell?))
Alapok: szeretnék minden, az autóhoz beinvesztálandó dolgot a lehető legjobb ár/érték arányban "megúszni", de azért olcsón. ;-) .
A kocsi utcán fog állni (sajnos).
1. A biztosítási alkusz jó ötlet, de nem tudom, hogy hol találok ilyet. A külön-külön ajánlatkérést szerettem volna megúszni, de ha nincs más, elindul akörbetelefonálás.
2. fogalmam sincs, hogy melyik riasztó "casco-kompatibilis", az árkategóriákról sincs fogalmam. Azért jó lenne max. 30-40 ezerből megúszni.
3. én is csak a két alaprúdra gondoltam, nem tudom, hogy milyen méretet vagy márkát keressek?!
(biciklitartó mindenképpen kell(ene) rá, indul a szezon... :-))
4. a rádió csak azt a célt fogja szolgálni, hogy hosszú utakon szóljon a zene + a rádió. Különösebb igények nincsenek, csak az, hogy nyomja el a motorzajt... ;-)
(Láttam valamelyik katalóguban 29eHUF-ért Kenwood, levehető előlapos rádiómagnót: lehet ennél olcsóbban venni valamilyen "lopásvédelemmel" ellátott cuccot, ami jó a gyári hangszórókhoz?
(A kocsit használtan vettük, másfél éves, és az általunk kért állapotfelvételen - Autóklub, sasadi út - kitűnőnek bizonyult az állapota.
Az összes üvegben bele van gravírozva a rendszám, egyedül a jobb hátsó picibe nem - ötajtós kivitel - szóval ezért írtam, hogy valszeg feltörték, és mivel nincs benne rádió, ezért gondoltam, hogy azt (is) vitték el belőle.
Az autóüvegre fólia érdekelne. Mennyibe jáccik ez a móka?!
1. Geza megmondta a frankót. Vagy elmész egy biztosítási alkuszhoz vagy mindenhonnan bekérsz árajánlatokat.
2. Manapság szinte minden riasztó tudja az alapokat, zárni-nyitni, ultrahang modult támogat stb. A minőség persze változó, de ez kb olyan kérdés milyen autót érdemes venni: mire kell, mennyit áldozol rá. Mindenesetre érdemes több szirénát feltenni.
3. A XIII ker Jász u-ban van egy Gombos tetőcsomagtartó készitő, akár egyedit is készitenek. A biciklitartóhoz a két alaprúd is elég.
4. Rádió ua. mint a riasztó. A suziban gyárilag elég gagyi hangszórók vannak szóval ha azokra alapozol szinte mindegy. Amennyit a pénztárcád bir, amennyire igényes vagy a hangra.
Elég tág témákra kérdeztél rá. Legalább egy értékösszeget megadhatnál (tól-ig) kategóriának.
1. Ez baromira fugg a lakhelyedtol, a korodtol es meg ezer mas parametertol. Menj el egy biztositasi brokerhez vagy a neten bogaraszd ki a biztositok CASCO felteteleit, aztan valassz.
2. Altalanos velemeny szerint a kocsi ertekenek 10%-ig erdemes a biztonsagara aldozni, ez riaszto, valtozar stb. lehet. CASCO feltetel lehet egy bizonyos riaszto-csalad vagy egyeb bizt.eszkoz is!
3. Jo szivvel semmit nem tennek ra.
4. Vagy egy regebbi modellt (nem annyira keresik) vagy egy total gagyit, ami "a kutyanak se kell". A ki-beszereles kb 10 perc, egyszeuen bonthato a muszerfal. Ja, "egyeb" biztonsag itt is: toresvedo (nem feltetlenul fekete) folia, belteri szirena, stb. A hatso ablak relative egyszeruen bonthato (az 5ajtoson), ott szoktak megbontani.
Mivel nem uj az autod: Vezermuszij? Olajcsere? Levegoszuro? Feltengely gumiharang? Telok? Fekek? Gumik? (kb ezt erdemes ellenoriz(tet)ni ha nem vagy 100% biztos az auto allapotaban/futott km-ben).
kiscsaládom néhány napja egy 1.3-as swift boldog tulajdonosa, szóval sűrűbben nézegetnék ide is.
Addig, amíg nem rágom végig magam az egész topikon, feltennék pár kérdést, amelyek az indulásunkat segítik. Köszi a válaszokat előre is.
1. Vélményetek szerint melyik biztosítónál érdemes Casco-t kötni? 2. Milyen riasztót érdemes beszereltetni?
3. Milyen tetőcsomagtartót érdemes venni, amire pl. biciklitartó adaptert is fel lehet szerelni?
4. milyen beépíthető és relatíve olcsó rádiót ajánlotok? (mivel az előző tulajnál valszeg feltörték és elvitték a rádiót belőle... :-()
Igazuk van!
Én sehol nem tudtam letenni a fáradt olajat mert egyik kút sem akarta átvenni.
Jobban jársz, ha elviszed 1000.-ért kicserélik elintézik a fáradtat és még nem is leszel olajos :)
~2.5 l olajra lesz szukseged (szintetikus valtoolaj, valami jo minosegu, nem olcso szemet!), egy 10-es (asszem) negyzet alaku kulcsra, es tolcser+gumicso (fel delelott alatt bele is csorog), vagy olajpumpa. A valto aljan van egy ilyen csavar, es a valto jobb oldalan. Nem nehez megtalalni. :) De ha nem akarsz sokat sz*pni az olaj betoltessel, vidd el egy szervizbe (te vidd az olajat!) es rakasd bele, egyszerubb. BTW, hova teszed a faradtolajat, olajszurot, stb?
Hali! Köszi a segítséget, igyexem a legjobb úton-módon eljárni... Aztán úgy megy a Suzuki, mint Carlos Sanyi bácsi Focusa, lealázok minden Citroent....
Komolyra fordítva: a lehető legprimitívebb megoldások érdekelnek. Akna van, egyéb: amivel egy MTZ-hez a válforgatós ekét be lehet állítani. Tehát nem túl precíziós műszerek.
Nyugodtan kezdj hozzá, főleg, ha van aknád vagy emelőd, hogy kényelmesen aláférj. A gondod a beöntéssel lehet, a váltó oldalán van asszem a beöntőnyílás (ez is csavar), nehezen tudod bejuttatni a lét. Szóval kiveszed mindkét csavart (a beöntőt egyelőre csak a levegőzés végett, könnyebben kifolyik), leengede az olajat. Érdemes kissé melegen, jobban folyik. Becsavarod a leeresztőt (mint a motorolajnál), majd elkezdesz szenvedni a betöltéssel. Addig öntöd, míg megy, a nyílás széléig. Jól jársz, ha van kompresszorod. Akkor fogysz egy flakont, amiből fent kijön egy műa. cső, ami leér a flakon aljába. Fúrsz a flakon teteje közelében egy likat, erre rászorítod a kompresszor csövét, a levegő kinyomja az olajat.
Ha nincs komprid, meg tudod csinálni "ejtőtartályosan" is, de az nehézkes, és két ember kell hozzá.
Ha kell vmi, van könyvem, szólj, kikeresem!
A problémám:
Szeretnék a család kedvelt Suzukiján váltóműolaj-cserét végezni. A szakértelmem sajnos a motorolaj- és gyertyacseréig tartott.:(
Kérdésem: Mit is kellene csinálni?
A paraméterek: 1995-ös, 993 ccm-es magyar Suzuki
(GA, de szerintem ez most mindegy....)
Mi legyen?
- Hozzá se kezdjek?
- Ha igen: Hol engedjem le a régi olajat?
Hol töltsem be az újat?
Hol látom, meddig töltsem? (A katalógusadat megvan)
Egyéb kapcsolódó információk
Minden infóért előre is köszi!
Balesetmentes közlekedést, és legyünk azon, hogy ne nézzenek a többiek teljesen hülyének bennünket!(ld. a köv, topic: " A Suzukis egy külön állatfaj")
Offtopic.
"II-es Golf 700-800e Ft-os ára"
Haverom az elég jó állapotban lévő törésmentes 1.8 16v-jét 450e Ft-ért tudta eladni úgy, hogy 8 hónapig próbálkozott vele (végig kereskedésben volt+újsághirdetés)... Igaz a helyzet elég paradox, mert egy kisebb ccm-eset ennél egy fokkal jobban is el lehet adni meg ez '86-os évjárat volt (bár ez a LEGJOBB évjárat, ha meg van kímélve).
Be is linkelek róla pár képet, nem volt ám piskóta a gép, haverom 130e km-rel vettem 80e km-t hajtott bele, 8e km-ként cserélte az olajat de mást komolyan nem költött rá (kivéve optikai tuning), az első toronycsapágyakat kellett csak cserélni egyszer 160e-nél (sportrugók rulez!), meg a váltót rúgatta darabokra a 140 lovas motorral egyszer (kétszer ;-), de az autó még akkor sem hagyta cserben, négylábon hazavitte. :-)
Link: VW Golf II GTi 1.8 16v A fenntartása és az alkatrészek is nagyon olcsóak voltak hozzá (a kisebb dolgok 1-2e Ft-ok, a nagyobbak már más kérdés, a váltómű bontottan is 40-60e Ft körül volt, dehát az a szélsőséges használat miatt megy csak ki, ha valaki nem gyilkolja hátramenetben, 250e km-nél is többet simán kibír), kivéve a fogyasztást... Ha nem nyomta neki, 7 literből meg lehetett vele állni, de ha igen, akkor 10-11 l/100km... Gyorsulási verseny előtti K-Jetronic "csavarhúzó+fogótuning" után pedig 15-20 l/100km, csak úgy dobálta a lángnyelveket a 2x90-es Remus sportdob! :-))
Nekem a régebbi autók közül ez a kedvencem.
DAttis!
Irtam neked a masik topicba.
Egyebkent be lehet menni az esztergomi Suzuki-gyarba, csoportos latogatas van elozetes bejelentkezes utan. Tavaly (?) a HIX AUTOsok voltak is. Ott aztan sajat szemeddel megnezheted az egesz gyartasi folyamatot.
A motor-valto pl. egeszben osszeszerelve erkezik Japanbol.
A minőségellenőrzés sokat változott előnyére. Az utolsó kétszériára nem igen vannak panaszok. Az előtte való évjárat volt az, ahol elkezdtek figyelni az eldolgozásra.
Német precizitás és megbízhatóság! :) Utópia?
Igaz, nem gyártják már, csak nálunk. Innen viszik mindenfelé a világban. Kinnt már más formatervvel futottak.
Az enyém (mármint a Swifté) tankja 37 lityis. De ezt senki nem mondta, mert nem tudta. Sem a szerelők, sem a szalonosok. Akkor kezdtem sejteni, mikor egy felüljárón előzésnél kezdett kihagyni, pedig az előző Stift tapasztalatai alapján még kellett volna legyen benne vagy 5-6 liter. Ez még csak sejtés volt, vagy fél év múlva találtam végre adatot a 37 literről.
Persze azt sem tudták, mennyi a végsebessége, stb.
:-(
Üzemeltetése olcsóbb-e mint a Trabié? Gondolom igen, de mennyivel?
Nem olcsóbb. Lehet hogy kevesebbet fogyaszt, de ezzel időnként jár olajcsere, olajszűrő stb.. Egy 15ezres szerviz ára egy trabi motorgenerál ára. Nem beszélve az amortizációról ami évente több száz e ft is lehet. Ha csak a fogyasztást nézzük akkor olcsóbb.
Régen (mikor ált isk voltam) mindig azt beszéltük, hogy a japcsi autók, szépek, csicsások (a fura színárnyalatukkal, pld "bugyilila" metál fénnyel) de egyáltalán nem tartós kocsi, mint mondjuk egy német kocsi. No most ez biztos már változott, sőt nekem is tetszenek a mostani japcsi autók, de a Swift gondolom egy olyan modell, amit már Japánban nem gyártanak
Na ez régen se így volt, most is így van! :) A japán autók általában tartósak, megbízhatóak. Elég ha megnézel egy ADAC statisztikát. Az értéktartásuk gyengébb, ezért egy használt japán sokkal jobb bolt mint egy német státuszautóé. Nevetséges pl egy II-es golf 700-800e ft-os ára. Ennyiért egy fiatalabb japánt is lehet venni. Nem beszélve a felszereltségről. Amig némethonban drágán mért minden extra, addig a japánok alapjában jól felszereltek. A suzuki Magyarországon speciális eset. Nagyon lényeges volt hogy olcsó legyen ezért a leglepusztítottabb verziót is lehet már kapni.
erre: "Egyébként az esztergomi gyárban mekkora a minőség felügyelet a japánok által"
azt tudom mondani, hogy az autódoki szerint is újabban egyre több a panasz a suzukik minőségére (összeszerelés minősége, a márkaszervízek egy másik történet). már nem japán a meó ...
Akkor DAttis:
"És mekkora a tankja a Suzukinak?"
40 körüli. :) 37-38 az, ami biztosan belefér :)
"Mekkora a teljesítménye (Suzuki létezése óta fogalmam sincs), más hasonló kategóriájú kocsikhoz (VW Polo) viszonyítva jó, vagy rossz, átlagos."
Az elsők 68-72LE-k voltak(a vélemények megoszlanak) 99Nm-rel. A 16 szelepesek 75LE-sek 102Nm-rel('99 szeptembertől rendelésre), '01 szeptembertől rendelhető a 85LE-s 109Nm-es hengrenkénti befecskendezéses.
Polo-hoz viszonyítva? Olcsóbb, igénytelenebb, viszont nicsen presztizs benne és nem is rendelhető(az újak kárpiozására panasz nem nagyon lehet).
"VW Polo egyáltalán hasonló kategória?"
Egyazon kategória. Az új Polo kicsit nagyobb, de nem lépte át a kategória határait.
"Bocs a kérdésekért, de most lesz először Suzukink eddig csak Trabink volt,gondolom az üzemeltetése csak olcsóbb a Suzukinak mint a Trabinak."
Ez nagyjából igaz.
"Mivel szülők külföldön melóznak nekünk kell az üzembetartást finanszírozni és azért a Trabira elég sokat költöttünk amíg meg volt."
Megkérdezhetm, hogy ez az összeg mennyi volt éves szinten és hány kilométerre?
Motorteljesítménye mekkora a "Mi autónk"-nak
Tankja mekkora vagyon.
Üzemeltetése olcsóbb-e mint a Trabié? Gondolom igen, de mennyivel?
A mienk 3 ajtós 1998-as gyártású.
Most hirtelen nem tudom, hogy GL, vagy GLS.
Egyébként az esztergomi gyárban mekkora a minőség felügyelet a japánok által.
Régen (mikor ált isk voltam) mindig azt beszéltük, hogy a japcsi autók, szépek, csicsások (a fura színárnyalatukkal, pld "bugyilila" metál fénnyel) de egyáltalán nem tartós kocsi, mint mondjuk egy német kocsi. No most ez biztos már változott, sőt nekem is tetszenek a mostani japcsi autók, de a Swift gondolom egy olyan modell, amit már Japánban nem gyártanak.
Vagy rosszul tudom?
Én voltam itt régen is. Nekem már nincsen Suzuki-m, beleadtam apáméba. De Ő a régebbi sima 16 szelepes motort választotta(szalonautót vett, rége jelvény, sárga indexek, ilyesmi).
Viszont nagyon jó változásokon ment át az egész autó! Kifejezetten tetszik a többszínű belseje. Attól, hogy nagyon világos lett az övvonal feletti kárpit, sokkal tágasabbnak látszik az egész autó.