Ez alapján, mivel az 5. fokozat ugyanolyan, csak a végáttétel a különbség. Ebből pedig kiszámolható, hogy ahol az 1.4-es 4000-et forog, ott az 1.6-os egész pontosan 3893-at. Szóval pontos volt az a 100-as becslés. Az 1.6-os dízel viszont 2817-et forog ugyanekkor. Az 1.6-os automatában nagyon hosszú a 4., csak 3567-et forog akkor, amikor az 1.4-es 5. fokozatban 4000-et. Ez persze azt is jelenti, hogy előzéssel gondok lehetnek, mert nem biztos, hogy visszarakja az automata 3-asba.
A Xsara pont az a kivétel, ami egy 4 ajtósnak álcázott 5 ajtós, mint az Octavia, Mondeo, megmégnéhány. És még tetszik is. De a C4-től már visítva menekülök.
Nem jól tudod, nem csak levehető horgot lehet felszereltetni! Csak az első műszaki vizsgát kell Magyarországon csináltatni, utána bárhol használható. Gondolod, hogy hirdetné a felszereltségi lista a fix fejest, ha nem lehetne használni?
Persze kérheted az átvétel előtt is, csak úgy elkérnek érte legalább 70-80 ezer forintot, de lehet, hogy keveset is mondtam! Ha utólag szerelteted kb. a fele, csak neked kell intézned. Én ezt választottam.
Valószínű nem jól fogalmaztam, nem kötelező az 1000-es, csak amikor rákérdeztem, hogy az elején tényleg kell-e, akkor mondták, hogy az 1000-es átvizsgálásnál nagyon javasolják.
Igazából nembánom, mert amúgy is szerettem volna az elején cserélni.
A két kisebb benzines motorhoz kínált váltóban a 3., 4. és 5. fokozat valamint a hátramenet áttételezése ugyanaz. Az első két fokozat némileg hosszabb az 1,6 literesben és a végáttétel is különböző, itt szintén az 1,4 literesé rövidebb. Korábban talán már belinkeltem a Központi Közlekedési Felügyelet által a Kia ED-re kiadott általános forgalomba helyezési engedélyt, abban szerepelnek a pontos adatok.
Ez nem lehet kérdéses: A 4 ajtósok praktikumban, használhatóságban messzemenően alulmaradnak az 5 ajtósokkal, vagy egyterűekkel szemben.
Nem csupán arról van szó, hogy korlátozottabb módon bővíthető a csomagtartója a 4 ajtósnak, hanem arról is, hogy az általában nagyon szűk csomagtartó nyíláson csak kis méretű tárgyak pakolhatók be.
Persze ízlés dolga, van aki azt mondja, ha valami nagyobb tárgyat kell elszállítanom, akkor inkább tehergépkocsit fogadok. Ez egyéni dolog. Nekem mindenesetre csak 5 ajtós kell.
hehe. ja. a xsaraval 2 bala uveggyapot (~1 m3) melle meg hungarocell-lapbol siman elfert fel m3, igaz, szetszedegetve (es persze ulesek nelkul). Csoka mellettem a zopelasztraklasszikba csak nezegette, hova tegye a masodik balat...:) Mikor az 1.6m hosszu uvegasztalt is siman bevagtam a xsaraba hatra, ott is volt nezes, pedig azok pakoloemberek, sokminent lattak mar, de nem gondoltak h befer. :) 1000x bizonyitott mar (nekem) h az 5ajtos praktikusabb. De hat a tradicio nagy ur...:) telleg, van adat vhol h a ceed hatso ules nelkul milyen hosszban tamadhato?
Igazad van, hiszen az ötajtósnak egyébként is kalaptartóig mérik a köbtartalmát, azt kivéve nagyobb csomag is elfér, nem beszélve arról, ha éppen bővíteni kell, egy kisebb csomagterű ötajtós lehajtot hátsó üléstámlával 1,6-1,8 köbméter is tud lenni.
Egy négyajtós háttámlája mögött pedig nagyon sokszor csak egy szűk kis kivágás van, ami a bővítés alapvető gátja..
De ízlés és praktikum(használat) dolga ki melyiket választja.
Valahol láttam egy táblázatot, ahol rendesen le voltak írva az egyes fokozatok áttételei, meg persze a végáttétel is. Ebből ki lehetne számolni, hogy ha az 1.4-es 140-nél 4000-et pörög, akkor ugyanahoz a sebességhez az 1.6-os áttételeivel mekkora fordulatszám szükséges. De nagy eltérés nem lehet, mert a vége fordulatszám mindkettőnél ugyanúgy 6200, és az 1.6-os végsebességre nem sokkal több. Ha nagyobb lenne az áttételkülönbség, akkor végsebességre többet kellene mennie, már persze, ha 5-ben el bír forogni odáig a motor
Nekem volt 4 ajtós Meganom, pont az általad említett ok miatt nem akartam négyajtóst venni, a kombi méreteit meg úgyse használnám ki. Persze ha lenne lé, akkor 5 ajtós Mondeo lett volna, de így csak egy Ceed.
Attól tartok nem lesz jó... de előbb nézd meg a katalógust, és érdeklődj a gumisoknál. Néztem egy-két felnipróbáló weboldalt, és az alábbi méreteket látom:
185/65R15, 195/60R15, 195/65R15 - 6.5x15" , ET38...ET40 , 5x114.3x??? 195/55R16, 205/55R16 , 205/60R16 - 7x16" , ET40 , 5x114.3x??? kérdőjel jelentése = a csavar hosszát még a weboldal sem ismeri :(
Szóval ha a gyári ET40-es, oda az ET49-est nem fogod tudni feltenni, ergó felnit kell cserélni.
Egyébkén csak az elmaradottabb régiókban van sedan láz. Kelet európa, törökország. Nyugateurópában eladhatatlan az alsóközepes sedan. Nem is értem mire jó? Nagyobb a csomagtér de nem használható.
Nincs olajcsere 1000 km-nél !!!!! Csak 20.000 nél ha dízel a kicsike. Azt mondhatják, hogy ajánlott hiszen mindig ajánlott bevinni 10-20 ezret a szervizbe, ha szerviz szemszögéből nézem.
Az imént nézegettem az új sedan sx4-et. Az 1.6-os benzines alapára 4 milla. Kérdés, hogy ebből engednek-e vagy sem. SX4 SEDAN 1.6 GLX+ 4 090 000 Ft. 515 literes csomagtér. Végre egy autó (Baleno után) aminek van csomagtere, és a sedánok közül ez néz ki a legjobban eddig. A szedánok formatervezése nem áll a helyzet magaslatán a suzukinál :-) Kiváncsi vagyok, mennyire lesz kelendő a sedan sx4. (egy hasolnó felszereltségű 1.5-ös sx4 = 3,5 milla, 1.6-osból majd 4,5 milla)
Tényleg, ki vesz 4 milla felett suzukit? Hisz a Buzuki mindig is azért fogyott jól, mert olcsó, kis autókat árult.
A régi, 1-es generációs Rióba mennyiért lehet utólag beszereltetni klimát? Nem kell hogy szakszerviz csinálja, jó nekem otthon fusiba is. :) A fene akar százezreket költeni ilyenre utólag. Ha már a gazdája anno klima nélkül vette... mi szeretnénk utólag klimát bele. Válasz jöhet emailben is ha itt "ciki" .
Szia!Gratulálok!Nekem is 1.6-os benzines-em van,de nekem azt mondták a szalonban,hogy 2500-3500km.körül vigyem az első olaj cserére.2700km-nél lecseréltettem.A szomszédom egy hónapja vette a Riót ,neki is 3000-nél kell vinni.
A dízelben elektronikus gázpedál van, abba 95e, a benzinesbe más, szervomotoros szabályzással 75e a tempomat áfásan (érzékelő-vezérlő szerkezet és kezelő-szabályzó elem, beszerelés, tanítás - hangolás.)