Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
"A szolár menedzser vezérléséhez kötelező használni a Sensyst ( ami nincs együtt szállítva a szolár menedzserrel, de van cikkszáma."
Kértem egy ajánlatot kollektorra. Abban a fentebbi mondat van. Lehet, ha csatlakozik a kollektor és előjön pár rejtett vagy eddig nem hozzáférhető funkció?
Szeretnék kérni egy kis segítséget. Van egy westen novadens kondenzációs kazánom. Kb. 4 hónapja szenvedek egy hibakóddal E168. Megnézettem a szakszerviz panelhibát mond. Cseréltek benne NTC-ket, elektródákat és ugyan az. A panel persze kb. 100 ezer Ft. Ennyit nem ér az egész. Szeretnék rá találni valami megoldást rá.
Tudom, hogy nem piactér, de van egy eladó drazice külső tárolóm. OKCE 125 NTR 2,2 álló kivitel, beépített 2,2 kw-os fűtőszállal, ha esetleg elzárnák a gázcsapot. Nincs egy éves sem. November óta üzemel. Nagyon jó a tartály, újonnan vettem, 24 kw ariston 10-15 perc alatt fűti 57 fokra. Sajnos kell a hely, falra függeszthetőt kell vegyek helyette. Számla garanciához jár hozzá. Ára: 100e mjuzo@freemail.hu
Ez az opció még belefért volna a senysbe. Meg még pár ami nálad van, jobb időzítés, szellőző funkció stb. Október közepétől napi szinten figyeltem, mit csinál meg miért. Így értem el, hogy tizedeken belül tudom tartom a házat úgy, hogy van sugárzó hő mindenhol. Így már faja. Bár ahogy a többi szenzort kezeli az elég jó. Meg ott a napelemes funkció is. Összeségében jó, csak melós. :D
Elolvasva pár példát, én is erre a következtetésre jutottam. Kísérleteztem is sokáig, de a vége ez lett, majd minden esetben. Pl. Átmeneti 5-15 c kint 0,6-os görbe, kért hőfok 22, ha komp 10-15 között van annyira alacsony az előre menő, nem fűt fel sosem. Magasabb görbére mész, megfelelő lesz az előremenő, de mire egy jól szigetelt ház újra a hiszterézisbe ér kifagysz. Hiába csak 2 tizeddel van kevesebb hőfok a kértnél. Ezt kiváltani meg csak úgy tudtam, hogy a kiszámolt görbénél lejjebb fogtam, de ott emeltem a kompenzációt. Így az én esetemben nem kell párhuzamos eltolás, sem korlátozások. És ha kompot. 18- ig viszed fel ott még bőven reagál a külsőre is, de feljebb már leszarja. Most nálam padlón 0,4 radiátornál 0,5 a görbe, a kompenzáció 18, eddig +10 és -18-ig , így volt a jó.
Hmmm...nekem ebben nincs tapasztalatom, de józan ésszel belegondolva: ha a lehetőségekhez képest túlzottan alacsony görbét állítasz be, amit mondjuk 80-90%-ban (magasabb kompenzáció) úgyis felülbírál a Sensys, akkor van egyáltalán értelme a külső hőm. érzékelőnek? Nem célszerűbb egy reális meredekséget megadni, és legfeljebb 40-50%-ban a Sensys-re bízni a kompenzációt?
Az én tapasztalatom, hogy mindenki alacsony görbét állít (érthetően), de ez ritkán felel meg a mi viszonyainknak. Pláne ha a ház kellően szigetelt, ezért a kompenzációt az egekbe kell emelni. Magyarán erősebben kell figyelembe venni a belső érzékelőt.
Próbáltam más görbékkel, alacsonyabb kompenzáción, mindenfélét, de mindig ez lett a vége. Alacsony görbe és magas komp. Mert vagy nem érte el a kívánt hőfokot vagy sokat ingott, vagy valamiért ette a fene.
nem ismert esetleg az a csodaképlet, ami alapján a cirko az előremenő hőfokát meghatározza?
Addig kb. tiszta, hogy külső hőmérséklet érzékelő esetén a kkk meredekség és a nnn párhuzamos eltolás alapján mi minden érdekesség számolódik... de ezt ekkor a beállított kompenzációs arány szerint hogyan rúgja bokán a sensys, illetve miként befolyásolja az előremenő-visszatérő hőmérsékletkülönbség?
Vaz, nem esett le ez a melegvíz cirkuláció. Elsőnek azt gondoltam magában a tartályban kellene keringetni, de legalább frissítettem magam, és már látom miért is nem volt ez nálam opció.
nemtom asszem az a baj hogy a mosogatócsap éppen a pirosban és már forráz, a kádtöltö meg tökig a melegállásban és nem elég meleg. nem tudok keverni hideggel.
Az asszony csondben van, nem kopkodi a projektet....ez minden penzt meger valamint nehezebben forrazza le magat a gyerek ha nem engeded el a homersekletet a hmv-ben levo viz hofokaig.
Nekem lesz egy áramlás érzékelő beépítve (lapátkerekes, de lehet akár ultrahangos, vagy sima "lapátos is"), egy rövid csap nyitás-zárás, és erre indul a HMV lekeringetés.
Nincs időhöz kötve, nem megy feleslegesen, csak akkor, mikor szükséges. Azt az egy percet pedig meg tudom várni, míg lekeringet.
És annak mi értelme?Van mondjuk 60 fokos víz és a csappal annyi hideget keversz hozzá amennyit akarsz hogy jó legyen a hőfok.szerintem.Nem kell az túlbonyolítani.
Termosztátos szelep a mosogató alá és direktbe a kádra ami a HMV-ben van ( a kádra is tehetsz termosztátos csapot ). Ekkor mindentől függetlenül be tudsz állítani a mosogatáshoz alacsonyabb hőfokot mint a többi csapolónak.
Nekem nincs külön szivattyú a hmv-n, bukó. :) Majd ha kényszerből cserélem kollektorra, javítom a hibát. Bár ezt a hmv beállításokat azért átnézem még a napokban.
Én a riasztóval indítom, ha belépnek a fürdőbe a riasztó bekapcsolja a keringetőt. A konyhánál nem állítottam be oda feleslegesnek gondoltam. Így csak akkor és annyit keringet amennyire szükség van.