Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ombre.meriva Creative Commons License 2015.11.23 0 0 3848

Vagy hátul a csomagtérben a tartozék szivarcsati.

Előzmény: ombre.meriva (3847)
ombre.meriva Creative Commons License 2015.11.23 0 0 3847

Amiket széthúztál csatlakozókat, azokat újra meg kell nézni, hogy minden tű stb. a helyén legyen. Ha ezután is villágít az abs, akkor hibakód olvasás.

 

A kábel érdekes. Ezek szerint a motortér felől jöhet, de nem fut bele a nagy csatlakozóba, hanem külön végződik kis csatiba. Ki kell bontani, meg kell nézni, hogy meddig ér el. Hol lenne a helye.

 

Ilyen pl. a bal c oszlop is, ahol belül a hátsó üléssor villágítás kábelkötege van meg gyárilag. Csak lámpát kell bevágni és kész.

Előzmény: Oroszlán21 (3845)
petya84b Creative Commons License 2015.11.23 0 0 3846

Adott egy Meriva B aminél vannak kezelő gombok a kormányon (telefon felvevő, némító gomb is) de nincs benne bluetooth telefonkihangosító. Ha szeretnék tetetni a kocsiba, akkor milyet ajánlanátok? Árban az alábbiakat néztem ki: Nokia Ck-7w 10 ezer ft , Nokia Ck-100 10 ezer ft és Parrot 3100 20 ezer ft. Ezeket belehet kötni úgy, hogy felvenni letenni hívást a kormányon levő gombokkal tudjam illetve hogy a hang az autó hangszóróin szóljon? Vagy szerintetek hol lehetne jó áron gyári kihangosító egységet venni az autóhoz?

Oroszlán21 Creative Commons License 2015.11.23 0 0 3845

Nem volt rajta gyújtás,a kulcs sem volt benne mert nyitott ajtónál csipog.

Nem az alsó részből jön ki amelyikben a tűk vannak,hanem a felső rész vezetékkötegéből lóg ki külön.Ezt valamire rá kellene dugni,valami különálló két tűs csatlakozóra.Olyan a csati mint ködlámpáé.Ezt nem tudom megnézni,hogy honnan jön vagy hova menne.

Előzmény: ombre.meriva (3844)
ombre.meriva Creative Commons License 2015.11.22 0 0 3844

Amikor széthúztad, gyújtás volt rajta?

 

Ha megnéznéd, hogy a csatlakozó melyik lábán van ez a két lógó vezeték, könnyebb lenne visszanézni. Nekem nem volt ilyen.

Előzmény: Oroszlán21 (3843)
Oroszlán21 Creative Commons License 2015.11.22 0 0 3843

Nem megy fel a fotó.Talán majd most

Előzmény: ombre.meriva (3835)
Oroszlán21 Creative Commons License 2015.11.22 0 0 3842

Küldöm a fotót.Amelyik csatlakozó szét van húzva ahhoz tartozik.Vagyis a felső rész kábelkötegéhez van csomagolva.

Mikor a külső hőmérő csatlakozóját javítottam akkor megnéztem mind a három csatlakozót,vagyis széthúztam őket.

De azóta világít menet közben az ABS visszajelző a műszerfalon.Valamit elrontottam?Mit nézzek meg mit lehet vele csinálni?

Előzmény: ombre.meriva (3835)
petykusz 1.4 Creative Commons License 2015.11.22 0 0 3841

Szép Estét!

 

Meriva A-ban műszer nélkül lehet állítani alapjáratot? Én kicsit alacsonynak találom. Olyan 550-600 körül van. Mennyi lenne az ideális (Z14XEP)?

 

Üdv.

sulep Creative Commons License 2015.11.20 0 0 3840

2010-es az autó és most van benne 67 ezer km. Éves szinten kb 10-15 ezret megyek és kb 5 évig még meglesz az autó tehát mondjuk a végére lesz benne 130-150 ezer körül.  Ami annyira azért nem vészes, de én is hallottam hogy a turbos motoroknál különösebben fontos az olaj meg a szűrő minősége ezért gondoltam arra hogy márkásabbat veszek bele.

Előzmény: papzi57 (3839)
papzi57 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 3839

Ez az olaj dolog időről időre előjön. Azt kell megfontolni, mennyi ideig szeretnéd használni az autódat...

Ezeknél az új, kis hengerűrtartalmú turbós, magas fordulatú, relatíve magas nyomatékú (a régiekhez képest leginkább) motoroknál az olaj az, amin nem szabad spórolni. Az én 1.3 dízel A Merivámba mindig a kellő időben Mobil1 0w40 olaj került. Most 210 ezer km van benne, eddig egyetlen egyszer kellett a motor belsejébe nyúlni: 180 ezernél kicseréltük a vezérműláncot (komplett szettet természetesen).

Csereperiódus alatt (a számítógép szól mindig: általában 22 és 27 ezer km között szokta) nem kell utána tölteni. Én úgy gondolom, ezért éri meg jó minőséget adni a motornak..

nagyanyo5:0 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 3838

Olyan olajat tesznek bele, amilyet akarsz:)))) Gondolom azért a csukott flakonok előnyben vannak:)))) Én mindig opel olajat töltetek be!!!! Lehet, hogy szarabb, de az ő felelősségük!!!!

Előzmény: sulep (3837)
sulep Creative Commons License 2015.11.20 0 0 3837

És szerinted ha Én viszem az olajat akkor pecsételnek? Mert megkérdeztem és 10 ezer körül mondták a 4 liter olajat, persze lehet a komplett szervizelésnél nem ennyi az ára, de,ennyiért van Valvoline is ami tudja a dexos 2-t és akkor lehet vinném azt inkább.  Főleg mert egyből mondták hogy van castrol 5w-40 is ami 9 körül van és még a végén lehet azt tennének bele a komplett csereszettnél. amit azért nem szeretnék mert eddig végig 5w30 volt benne és tökéletes.

Előzmény: nagyanyo5:0 (3836)
nagyanyo5:0 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 3836

Így igaz!!!! Az első opelemnél, 94ben én is magam cseréltem olajat meg szűrőt, aztán az eladásnál keresték a bejegyzést:(((( Azóta a motorház tetőt sem nyitom ki!!!! SOHA:DDDD

Előzmény: sulep (3832)
ombre.meriva Creative Commons License 2015.11.20 0 0 3835

Én is kíváncsi volnék.

Fotó?

Előzmény: Oroszlán21 (3823)
kraftwerk Creative Commons License 2015.11.19 0 0 3834

Sziasztok!

Szeretnék vonóhorgot rakni A Merivára olyat amit a gyári helyekre fel lehet tenni. Tudtok-e ajánlani típust v. műhelyt ahol van és fel is teszik? Esetleg ha tudtok bontottat az is érdekelne.

A kábelezés ki van építve és csak össze kell dugni vagy azt is be kell húzni?

misty morning Creative Commons License 2015.11.19 0 0 3833

Köszi a képet, pontosan erre gondoltam.

Előzmény: gerbimar (3831)
sulep Creative Commons License 2015.11.18 0 0 3832

Megkérdeztem Opelnál 14 ezer az olajcsere, tehát lehet nem is érdemes otthon cserélgetni, mert így legalább végig pecsételik akkor a szervízkönyvet ami eddig is vezetve volt.

Előzmény: peklit (3825)
gerbimar Creative Commons License 2015.11.18 0 1 3831

 

Szia !

Nekem csak az ellenpárjáról van vagyis ami a motoron van az így néz ki.Nem tudom ez segít-e.

 

Üdv

peklit Creative Commons License 2015.11.18 0 0 3830

Heló !

 

Idézem: hallani olyat hogy pl. autópályán használva megáll az ember akkor ne állítsa le egyből.

 

Itt meg is adtad a választ, ha a pihenőben állsz meg 130-140 km/h után akkor érdemes várni járó motorral fél-max. 1 percet hogy magától lehüljön, mert ez még nem az a kategória ahol hűtené valami. Esetleg ha bekapcsolod a klímát a elektromos hütő ventilátor is segít mert a hűtő felöl szívott +94 fokos levegő is jól esik " neki " a több száz fokhoz képest.

 

Ha meg lekanyarodsz a pályáról és egyéb úton haladsz hazáig akkor nem kell ezzel foglalkozni.

 

T.

Előzmény: sulep (3829)
sulep Creative Commons License 2015.11.18 0 0 3829

Olyan kérdésem lenne még hátha tudja valaki, hogy Opelnál a turbo hűtése hogyan van megoldva? Vagyis leállítás után megszűnik a hűtés vagy itt van valami egyéb eszköz ami biztosítja még a kenést, hűtést? Sokszor hallani olyat hogy pl autópályán használva megáll az ember akkor ne állítsa le egyből ilyesmi miatt kérdezem.

sulep Creative Commons License 2015.11.18 0 0 3828

Köszi a választ. Emiatt kérdeztem, mert akkor a végén majd hagyok picit a flakonban és leellenőrzöm picit később az olajszintet és ha kell utánaöntök.

Előzmény: peklit (3825)
misty morning Creative Commons License 2015.11.18 -1 0 3827

Ennek a hírhedt kormányszervónak, amit zsírozni kell ha kopog. Milyen a kialakítása, hogy néz ki a tengely vége, egy képet tudna valaki feltölteni róla? Nem találok róla képet sehol, csak azért hogy megnézzem nem akarom szétszedni.

misty morning Creative Commons License 2015.11.18 0 0 3826

Sziasztok,

z14xep motorral nektek mennyi utat, vagy időt kel mennetek, hogy elérje a vízhőmérséklet a 60 fokot? Kicsit gyengéllem a fűtést a Merivámba, mert kb. 5 km és 10 perc alatt éri el ezt a hőfokot. 

peklit Creative Commons License 2015.11.18 0 0 3825

Heló !

 

Nekem mindig  túltöltik a 4 literrel ha a szervízben csinálják ( garancia idő alatt ) legutóbb kiszivtam vagy 2 decit, ha otthon csinálom és jól kicsöpög, akár órákig akkor sem megy bele max 3.7-3.8 liter.

Természetesen szűrő cserével értendő.

Legutóbb nagy meglepetésre 4db egy literes flakont hoztak a raktárból, pedig közepesen nagy márka szervíz volt na azokból a flakonokból is lehetett még utólag maradékot kinyerni mégis soknak bizonyult.

 

Ha van időd az utolsó 1 litert apránként öntsd be és némi várakozás után mindig ellenőrizd a szintet míg éppen a felső nívóig ér.

 

Tamás

Előzmény: sulep (3824)
sulep Creative Commons License 2015.11.17 0 0 3824

Ha otthol szeretném lecserélni a motorolajat 1.4 turbo 120 lovasnál, akkor mennyi a feltöltési mennyiség, mennyi olajat kell vennem? 4 litert találtam leírásokban, de gondoltam jobb biztosra menni és megkérdezem, hogy ezzel a 4 literrel pont a normál vagy a max szint van meg?

Oroszlán21 Creative Commons License 2015.11.16 0 0 3823

Szia!

 

Köszönöm a segítséget,a probléma megoldódott.Mutat a külső hőmérő.

Ahogyan írtad lebontottam a borítást és széthúztam a felső csatlakozót,a probléma már rögtön látszott.

A csatlakozó alsó részén azok a kis tűk a 12-13 pontban mind a kettő el volt dőlve,nem ment bele a felső részébe a csatlakozónak.Ezeket kiegyenesítettem visszaraktam a felső részét a csatinak és már mutatta a hőfokot.Valaki valamikor rosszul illesztette össze.

Mégegyszer köszönöm a segítséget.Magamtól nem jöttem volna rá,hogy ott ennyi vezeték és csatlakozó van.

De viszont találtam egy csatlakozót ugyanott ami nincs sehova bedugva,de helye sincs szerintem.

Narancssárga szigetelésben egy kék és egy szürke vezeték.Ez mi lehet,vagy hova kellhet?

Előzmény: ombre.meriva (3821)
olilaci Creative Commons License 2015.11.16 0 0 3822

Ha a jeladónál összezárod a két vezetéket, akkor a kijelzőnél egy multiméterrel ki tudod csörgetni, hogy szakadt-e, vagy nem. Ha szakadt, akkor ki kell szakaszolni(ehhez a segítséget az előbb leírta ombre. meriva).

ombre.meriva Creative Commons License 2015.11.16 0 0 3821

Helló!

 

A helyzet a következtő elvileg:

A jeladótól a kaszni felé elindul 2 db 0,5 vezeték kék és kék-fehér színben.

Ezek bemennek a bal A oszlop aljához az X1 nagy csatlakozóba. Ha leszed a borítást, akkor három nagy csatlakozót látsz háromszög alakban, neked a felső kell.

 

Az említett csatlakozó 12-13 pontjain megy tovább ugyanabban a színben csak 0,35 vastagságban.

 

Onnan befut a kijelzőhöz a 6-7 lábakra.

 

"Szed szét a kijelzőt, bontsd meg ott kábelköteget óvatosan" és közvetlenül próbáld rá közvetlenül.

 

Jobb ötletem nincs. 

Előzmény: Oroszlán21 (3820)
Oroszlán21 Creative Commons License 2015.11.16 0 0 3820

Sziasztok!

 

Van egy 2007-es merivám.A külső hőmérséklet helyén csak vonalak vagy egy F betű van.

Visszaolvasva a topikban,már sok mindent kipróbáltam ,de nem működik.

Vettem új jeladód,a csatlakozót megtisztítottam,de nem mutat semmit.

Lehet,hogy szakadt a vezeték,de ezt baromi nehéz követni,mert nagyon be van csomagolva végig.

Az lenne a kérdésem,hogy a jeladótól a vezeték az közvetlenül a kijelzőhöz csatlakozik,vagy még valamibe csatlakozik a kijelző előtt és úgy megy tovább?Rajzot nem találok róla sehol.

Ha valaki tud ebben segíteni azt megköszönném.

sulep Creative Commons License 2015.11.15 0 0 3819

Persze tudom, mert nagy valószínűséggel a GM olaj is vagy castrol vagy valamelyik gyártó terméke csak át van címkézve GM névre. Csak gondoltam megkérdezem hamár kb ugyan olyan árba van nevesebb gyártó terméke hátha mások is kipróbálták és hogy milyen tapasztalatuk van vele.

Előzmény: peklit (3818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!