Nagyon tetszik a Cee'd és szeretnék venni egyet. Kérdezném azonban, hoy van e valakinek tapasztalata a Kia Lurdyval és a szervizével kapcsolatban, illetve az egy év múlva újra cserélheti akciójukkal kapcsolatban? 1.6 diesel SW érdekelne de sajna nincs szintszabályozás hátul semmilyen formában. Üresen pattog-e megrakva mennyire ül le? 5.-ben mennyire rugalmas? Most egy 96-os isuzu diesel astrám van 82 lovas és 5.-ben 2000 felett ha odalépek gyorsul rendesen illetve emelkedőkön sem torpan meg. Megnézve a Kia áttételezését, mintha 1-esben nagyon rövid lenne 5-ösben meg mintha túl hosszú. Érzetre milyen? Melyik szerviz korrekt illetve mennyi a kötelező szervizek költsége.
Mennyire zörög macskakövön? Azt olvastam, hogy a moci halk de mekkora szélzaj és a futómű zaj?
Valóban, nekem is bent van jobb oldalt az izzó (Mégane II). Van azért néhány autó a forgalomban, amiknek mindkét hátsó ködlámpája világít, na, azt se itthon vizsgáztatták le :))). Bár ki tudja....
Mondok jobbat! Szüleim kocsijában (Megane II.), még az izzó is benne van a jobb hátsó ködlámpában! Csak bekötve nincs és az is természetes, mert rákérdeztünk. Ha Angliába ment volna pl, akkor a bal nem világítana... :D
V. fokozathoz: ültetek olyan autóban, aminek a fokozatai túl hosszúak?-mert az a borzalom, nem megy, állandóan vissza kell váltani és 1 határon túl nem igaz hogy kevesebbet eszik, mert erőlködik, (pl ha 1 nyomatékszegény gép 4xxx-nél adja a nyomatékmaximumot, mi pedíg mondjuk 3000-nél 130-at megyünk, gurulni még tudna tán, de gyorsulni-mint 2107 Lada 5-men a pill fogyimérő-vákuummérő csak úgy ugrott a pirosba...még ott nem is volt eltúlozva).
Ha kis gázzal, erőlködés nélkül pörög kicsit, nem baj. Így lesz jó a fogyi és a motorélettartam, ha érdekel ez még valakit, mert előbb eladjuk mint fel kéne újítani a mocit (ezért is kell túl sűrűn az olajcsere).
Meg a bejáratós túl kis fordulat: az égés mindenképpen a felső holtpont előtt kezdődik és ha túl kicsi a furdulat (főleg ha negy gáz miatt anyag is sok), több idő alatt több anyag ég el és visszafelé lökné először a dugót...
Ma szinte minden átlagos szívó benzines motorú gép (1,3-1,4-1,6-1,8) fokozatai így vannak elosztva: 3000 fordulaton 1-5 ig a sebességek: 20-40-60-80-100 jó közelítéssel.
Turbós benzinesek és a mai turbós dízelek természetesen más, Cee'd 1,6 D 3000 kb 150, itt kicsit hosszabb 6. simán elmenne, amit 90-nél nem kéne mindenáron bekapcsolni.
Először ültem sokfokváltós bringán, mi nekem a 3-7 és kész. Éjjel megőrültem a lábfájás miatt. Ott sem megyünk mindíg legfelső fokozatban.
Én 2 hete vettem át a kocsit és nagyon örülök ennek a fórumnak, mert elég sok kérdésre kaptam okos válszokat általatok. Egy aprócska kérdésem lenne. A hátsó ködlámpák közül nekem a jobb oldaliban nincs izzó, ez szándékos vagy nem?
A rövid 5. fokozat a benzineseknél nekem is feltünt, ez nem túl jó hír mert megnöveli a fogyasztást nagyobb tempónál, de nyilván úgy számolták ki az áttételt, hogy a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámnál érje el a végsebességet.
Nekem viszont 1000-es átvizsgálást nem mondtak, és nincs is benne a "haszut mellé mafor"-ban. :) Viszont annyira értek az autókhoz, hogy tudjam, minél gyakrabban cserélsz olajat, annál jobb. Az olaj is elhasználódik. 15k km vagy 12 hónap a szervízintervallum, és mivel nem valószínű, hogy 15 ezret megyek egy évben, ezért évente fogok olajat cseréltetni. Ugyanis hosszú ideig szeretném használni a kocsit, mind a 122 lóerővel. 15ezres olajcsere periódussal simán kihúzza a kocsi a garancia végéig, és ha eladod a kocsit 5 évesen, te még semmit se veszel észre, legfeljebb az új tulaj fog szívni 200ezer km környékén a kopásból eredő olajfogyással és teljesítménycsökkenéssel.
Ez alapján, mivel az 5. fokozat ugyanolyan, csak a végáttétel a különbség. Ebből pedig kiszámolható, hogy ahol az 1.4-es 4000-et forog, ott az 1.6-os egész pontosan 3893-at. Szóval pontos volt az a 100-as becslés. Az 1.6-os dízel viszont 2817-et forog ugyanekkor. Az 1.6-os automatában nagyon hosszú a 4., csak 3567-et forog akkor, amikor az 1.4-es 5. fokozatban 4000-et. Ez persze azt is jelenti, hogy előzéssel gondok lehetnek, mert nem biztos, hogy visszarakja az automata 3-asba.
A Xsara pont az a kivétel, ami egy 4 ajtósnak álcázott 5 ajtós, mint az Octavia, Mondeo, megmégnéhány. És még tetszik is. De a C4-től már visítva menekülök.
Nem jól tudod, nem csak levehető horgot lehet felszereltetni! Csak az első műszaki vizsgát kell Magyarországon csináltatni, utána bárhol használható. Gondolod, hogy hirdetné a felszereltségi lista a fix fejest, ha nem lehetne használni?
Persze kérheted az átvétel előtt is, csak úgy elkérnek érte legalább 70-80 ezer forintot, de lehet, hogy keveset is mondtam! Ha utólag szerelteted kb. a fele, csak neked kell intézned. Én ezt választottam.
Valószínű nem jól fogalmaztam, nem kötelező az 1000-es, csak amikor rákérdeztem, hogy az elején tényleg kell-e, akkor mondták, hogy az 1000-es átvizsgálásnál nagyon javasolják.
Igazából nembánom, mert amúgy is szerettem volna az elején cserélni.
A két kisebb benzines motorhoz kínált váltóban a 3., 4. és 5. fokozat valamint a hátramenet áttételezése ugyanaz. Az első két fokozat némileg hosszabb az 1,6 literesben és a végáttétel is különböző, itt szintén az 1,4 literesé rövidebb. Korábban talán már belinkeltem a Központi Közlekedési Felügyelet által a Kia ED-re kiadott általános forgalomba helyezési engedélyt, abban szerepelnek a pontos adatok.
Ez nem lehet kérdéses: A 4 ajtósok praktikumban, használhatóságban messzemenően alulmaradnak az 5 ajtósokkal, vagy egyterűekkel szemben.
Nem csupán arról van szó, hogy korlátozottabb módon bővíthető a csomagtartója a 4 ajtósnak, hanem arról is, hogy az általában nagyon szűk csomagtartó nyíláson csak kis méretű tárgyak pakolhatók be.
Persze ízlés dolga, van aki azt mondja, ha valami nagyobb tárgyat kell elszállítanom, akkor inkább tehergépkocsit fogadok. Ez egyéni dolog. Nekem mindenesetre csak 5 ajtós kell.
hehe. ja. a xsaraval 2 bala uveggyapot (~1 m3) melle meg hungarocell-lapbol siman elfert fel m3, igaz, szetszedegetve (es persze ulesek nelkul). Csoka mellettem a zopelasztraklasszikba csak nezegette, hova tegye a masodik balat...:) Mikor az 1.6m hosszu uvegasztalt is siman bevagtam a xsaraba hatra, ott is volt nezes, pedig azok pakoloemberek, sokminent lattak mar, de nem gondoltak h befer. :) 1000x bizonyitott mar (nekem) h az 5ajtos praktikusabb. De hat a tradicio nagy ur...:) telleg, van adat vhol h a ceed hatso ules nelkul milyen hosszban tamadhato?
Igazad van, hiszen az ötajtósnak egyébként is kalaptartóig mérik a köbtartalmát, azt kivéve nagyobb csomag is elfér, nem beszélve arról, ha éppen bővíteni kell, egy kisebb csomagterű ötajtós lehajtot hátsó üléstámlával 1,6-1,8 köbméter is tud lenni.
Egy négyajtós háttámlája mögött pedig nagyon sokszor csak egy szűk kis kivágás van, ami a bővítés alapvető gátja..
De ízlés és praktikum(használat) dolga ki melyiket választja.
Valahol láttam egy táblázatot, ahol rendesen le voltak írva az egyes fokozatok áttételei, meg persze a végáttétel is. Ebből ki lehetne számolni, hogy ha az 1.4-es 140-nél 4000-et pörög, akkor ugyanahoz a sebességhez az 1.6-os áttételeivel mekkora fordulatszám szükséges. De nagy eltérés nem lehet, mert a vége fordulatszám mindkettőnél ugyanúgy 6200, és az 1.6-os végsebességre nem sokkal több. Ha nagyobb lenne az áttételkülönbség, akkor végsebességre többet kellene mennie, már persze, ha 5-ben el bír forogni odáig a motor