Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
A kondenzációs kazánok a visszatérő hőmérséklet alapján állítják a teljesítményüket.
Ha a fűtés kér 46C előremenő vizet (ez lehet vezérlő,külső hőmérséklet szabályzó,vagy akár fixen a beállított érték) a visszatérő hőmérséklet pedig 37 C (mert a 46C előremenő ennyit hült vissza a radiátorokba,padlóban,stb...) akkor a kazán annyira modulál le hogy a visszatérő 37C vizet 47C fűtse föl.Ehez a te esetedben 6KW szükséges.
Tehát minnél kevesebbet kell melegíteni a visszatérőn annál lentebb modulál.És ha már nem tud lentebb menni akkor megszalad az előremenő és lekapcsol a láng.
Én is hasonlóval küzdök a túlcifrázott hidováltóm miatt. Ha egyszerre megy a padló és a radiátor akkor túl nag a delta T (előre és visszatérő víz közötti hőmérsékletkülömbség)
Szóval nembiztos hogy a kazán beállításban kell keresni a hibát.Ha egyáltalán beszélhetünk hibárol.
Péter, nem tudom számít e de nekem a melegvizet 2 kw al melegíti. Valaki le írna végre egy alapbeállítást Aristom genius premium evo kazánnál 24..... mert valami nem stimmel......nincs hideg és 20 köböt fogyaszt el.......
A padló szivattyúja mennyi időket megy? Mennyit emelkedik az előremenő, ha egy órát megy folyamatosan?
Mennyi onnan a visszatérőd?
A 45 foktot a kazán visszatérőn mérted? Az teljesen jó.
A hőcserélővel az van, hogy ha az előző kazánnal 70 fokon járatták, akkor tudta, amit kell. Te most le akarod venni az előremenőt, csakhogy az azzal jár, hogy csökken a hőcserélő hatásossága is, tehát lehet, hogy nagyobbra kell cserélni.
Nos, méregettem kicsit. Az 56 fokos előremenő esetén a visszatérő 45 fokos. Ez talán még nem is rossz, de ilyenkor a padlófűtésbe 24-25 fokos víz megy csak. Ez most elmegy mert nincs hideg, de ha igazi tél van, a 70-es előremenő kell neki, amit sokallok, illetve szerintem felesleges. Hőcserélőt kéne cserélnem? (a kazán egy viessmann vitodens 100)
Ez rendszerfüggő. Ha jól be van állítva a külső hőmérő segít elkerülni a túllendüléseket a tehetetlenebb rendszereken. És okozhat fogyasztás csökkenést is.
Sajnos a hőcserlénőn az alsó szelep is már teljesen nyitva van. Nincs nagy különbség az előremenő és a visszatérő között. Pontosan nem tudom megmondani mennyi a visszatérő, mert egyelőre egy infrás kézi hőmérőm van (aldis, szuper) ami nagyon pontatlanul méri a csöveket, de az általa mutatottak, valamint kézrátételes becslés szerint lehet vagy 5 fok különbség. Szóval nagyon gyorsan lepörög a hőcserélőn a melegvíz és megy vissza a kazánba szinte változatlanul.
Értem, hogy a 60 fokos előremenő még nem gond, de hidegben ez édeskevés, rendes téli napokon inkább 70°C kell, hogy rendesen fűtsön. És úgy gondolom nem azért van padlófűtés, hogy 70 fokos vizet gyártsak, mikor a 40 is elég lenne.
A 60 fokos előremenővel nem feltétlen van baj, a kérdés inkább az, mennyi a visszatérőd, mert a kondenzáció azon múlik.
Az a henger egy hőcserélőnek látszik, és ha a keverővel már nem tudod emelni a padló előremenőt, akkor az a hőcserélőből alul kilépő visszatérőn levő szelepet próbáld nyitni, lehet, hogy a primer tömegárama kevés a hőcserélőnek.
Nemrég költöztünk családi házba, ami kb. 20 éves, 2 szint+pince. 4 fűtés kör van: pincében radiátorok, földszinten padlófűtés, földszinti szobákban radiátorok, emeleten mindenhol padlófűtés. Az elavult kazánt, meg gázbojlert kondenzációs kombicirkóra+hmv tárolóra cseréltük, de sajnos belecsúsztunk a szereléssel a télbe. Ezért kb. csak kicserélték berendezéseket (meg persze a kéményt), de a rendszer úgymond nem lett illesztve az új kazánhoz, így távolról sem optimális a működése.
A fő gondom, hogy van egy hidrováltó, vagy hőcserélő, vagy nem tudom mi, amibe bemegy a kazánból a 60 fokos víz és kijön a padlófűtéshez a kb. 25 fokos. Szeretném, ha a kazán optimális hőtartományában, azaz alacsonyabb előremenővel dolgozhatna, de akkor már nem lesz elég meleg a padlófűtés. Van ott egy háromutas szelep is, ami hozzákeverne a visszatérőből, de teljesen fel van tekerve, mert így is túl alacsony a váltóból kijövő víz hőfoka. A nagy hidegekben 70 fokos előremenő kellett ahhoz, hogy a padlófűtés ellássa a funkcióját, ami a régi kazánnak biztos normál üzemi hőfoka volt, de az újjal nem éppen gazdaságos. Hogyan tudnám kideríteni, hogy mi ez a fekete henger és mit kell vele csinálni, hogy ne felezze le az előremenő hőfokot?
Kondenzációs kazánhoz szeretnék egy külső hőmérséklet érzékelőt.
Ennek az elhelyezése mennyire kényes?
Ugye óvni kell a naptól, széltől, északi falra kéne tenni, de ez sajnos nem kivitelezhető.
Tégla társasház 2. emelet.
Lichthofba érdemes betenni? Ott ugye nem éri a nap és szél sem, viszont a hőmérséklet nem tudom mennyire valós, 1 szint van még felettem, tehát kb 7 méter.
Vagy inkább tegyem kelet/ dél-keleti falra és csinálni neki valami takaró lemezt, hogy ne tűzze a nap?
A házunk fafödémes, a födém pedig cellulózzal szigetelt. A kéményseprők ezzel nem problémáztak, de a Schiedel SR20-as kéménnyel már annál inkább. Ott azért kellett az egyik áthidaló gerendából vágni, mert minimum 5 cm távolságot kellett volna a kéménytől elhagyni, és csak 2-3 cm volt a távolság. A másik problémájuk az volt, hogy a kémény közvetlen közelében (ebben az 5 cm körüli sávban) kizárólag kőzetgyapot lehet a szigetelés. De mondom: a kondi kazán kéményével nem problémáztak, csak a szilárd tüzelésűvel.
Ariston kondenzációs kazánhoz keresek programozható termosztátot vezeték nélküli kivitelben. Az lenne a király, ha egy gombnyomásra lehetne a csökkentett programot elérni és egy gombnyomással visszaállni a normál állapotra.
Tudom, hogy már sok írás született erről, de lusta vagyok végig olvasni a topikot.
"Viszont ha napsütés van, akkor ingyen fűtés van."
Attól függ. Egyrészt a benapozás biztosan nem érint minden helyiséget, másrészt például - ha 'mezei' szobatermosztátról beszélünk - padlófűtés esetén lefagy az ember lába. Én eddig háromszor helyeztem át a szobatermosztátot, mire megtaláltam azt a legideálisabb, leghidegebb helyet, ahol nincsenek a működését befolyásoló egyéb tényezők, és ahol a legésszerűbb az elhelyezése.
Jajj, de kekecek vagytok. J Átlag hétköznapokra értettem. Viszont ha napsütés van, akkor ingyen fűtés van, de már kitanult vagyok, naplemente elött alapos szellőztetés, és minden ok.
A leiras szerint a kompenzacio 0 erteke eseten a kulso erzekelo nincs hatassal, 20-nal alegnagyobb a hatasa. Akkor 18-nal jo hogy volt befolyassal a hofokra :)
Hasonlo a bajom nekem is, csak rosszabb szigeteléssel: nekem az 1,0-1,1 gorbe kozott kell valahol játszanom, az alap 10-es kompenzációval a rendszer nagyon sokszor túllendül, mire a kazán kikapcsol. Párhuzamos eltolást beállítom lefelé/felfelé, ekkor meg a reggeli felfűtés nem sikerült vagy el sem éri a hőfokot... A kompenzációs játszadozást akartam megúszni, de akkor most újabb egy hétre van állítgatós játékom :)
"A szolár menedzser vezérléséhez kötelező használni a Sensyst ( ami nincs együtt szállítva a szolár menedzserrel, de van cikkszáma."
Kértem egy ajánlatot kollektorra. Abban a fentebbi mondat van. Lehet, ha csatlakozik a kollektor és előjön pár rejtett vagy eddig nem hozzáférhető funkció?