Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

caskahu Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85080

caskahu Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85079

Képek (csak így tudtam fotozni)

caskahu Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85078

Nem, erre ügyelek, látszik is , hogy nem elhajlottak a lamellák, hanem olyan mintha sörétessel szétlőtték volna, több helyen van is benne kicsi kavics.

Képet mindjárt rakok fel.

Előzmény: Airbag. (85077)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85077

Üdv..

Nem volt mosva a kocsi eleje magasnyomású mosóval?

Előzmény: caskahu (85076)
caskahu Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85076

Sziasztok!

 

Klímaügyben:

Pénteken megnéztem a hőmérsékleteket, reggeli 15°C-ban LO állásban max légbefúvással 13°C-ot tudott a klímán, a délutáni 29°C-ban 29°C-ot tudott... :D El is vittem a BARA szervízbe, de sajnos nem volt ott a klímásuk, így ma reggel vittem be. A klímámba nem volt gáz (460g helyett volt benne 160g), a rendszer tömör, viszont a klímahűtőm alja sz@rul néz ki állításuk szerint, össze vannak verve a hűtőbordák, a kavicsok és bogarak által. Emiatt a kondenzátor nem tudja ellátni a feladatát, a kompresszor felnyomja a nyomást álló helyzetben (nincs menetszél csak a venti) és a biztonsági lefúj, emiatt fogyott el a gáz.

 

Amiket nem értek:

Tény és való, hogy a 70e km-es futáshoz képest rosszul néz ki a klímahűtő, de azért nem tragikus, jártam már rosszabbul kinéző hűtővel is, és nem volt gond álló helyzetben sem.

Eldugulva nincsen, a fény átmegy rajta, "csak" nagyon össze vannak verve a lamellák.

Hogy a bánatba tud így kinézni a hűtő 70e km után??? A 20 éves Mazda 323-asommal 430e km-es futás mellett mentem el bő 100e km-t két év alatt, ugyanezen az útvonalon (Aszód-Százhalombatta), és még sem rendezte le így a hűtőjét... Tavaly óta acélból vannak a bogarak? :DDD

Ennyi tartalék nincs a hűtőben, hogy egy "kis" összeverést nem bír el a rendszer? Földutat nem látott még az autó, 90%-ban autópályán használom, 80%-ban 110 km/h sebességgel. ( https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/804298.html )

 

A klímahűtő garis cseréjét élből el kell utasítaniuk, mert külső behatás okozta a problémát, de próbálják kijárni nekem a POHU-nál a cserét, ők sem láttak még ilyet egy alig 1,5 éves 70e km-t futott autón.

A klímát feltöltötték, most hűt rendesen, de álló helyzetben ki kell nyomnom, ha nem akarom hogy kinyomja a gázt :(

Mellékesen megjegyzem, hogy ebben már az új fajta (???) gáz van, R1234yf, aminél az arany is olcsóbb szerintem, 320 Ft/g. Annyi kedvezményt adtak, a helyzetre való tekintettel, hogy elengedték a munkadíjat és adtak 10%-ot a gáz árából, így így 25e ft-ot fizettem :(

 

Nektek hogy néz ki a klímahűtő alja?

-carcass- Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85075

Ez igen jól néz ki így - az a rács az ugye nem gyári?

Előzmény: TyggeR (85069)
-carcass- Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85074

Így ám, anno a Fabián nekem 195/50 volt, az érzésre sokkal kényelmetlenebb volt, mint a 225/45.

Előzmény: TyggeR (85067)
-carcass- Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85073

9 éve hajtom a Bravot, nyáron 225/45/17-en, télen 205/55/16-on. Egyikről a másikra váltást nagyon nem szeretem, 1 hét majdnem, amíg megszokom.

A kevesebb zaj szerintem a guminak köszönhető - nekem most sportmaxx rt van fent. Rugózásban nem láttam különbséget.

A fogyasztás 17-es kereken alig több, nekem konstans 7 alatt van, bőven, pedig a Bravo 80 kg-val nehezebb mint az octavia.

Kátyút, padkát kerülni kell, a 17-es felnik nálam jó állapotban vannak, centrír-kor alig kell rá súly.

És végül - hát igen, a nagy kerék többe kerül. De akinek van zsé majomra, annak legyen banánra is. :-)

 

Előzmény: Alex_Aston (85064)
olomana Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85072

A tudaton kívül, hogy kicsit rosszabbul gyorsul, semmi hátrányát nem érzem a 17-esnek. Mondjuk a kinézeten kívül előnyét sem.

Előzmény: Alex_Aston (85068)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85071

évek óta 225-5oR17-es abroncsokkal (Scout méret) járok, télen nyáron, ugyanazokkal a felnikkel, érdemes ezekből a gumikból a felnivédős és erősített falu (XL) gumikat megvenni, azokkal lehet patkázni, meg gödrös utakon is járni. Soha nem volt gumidefektem se puklim. Egy kicsivel nagyobb súlyindex is előny. Az autó többet fogyaszt valamennyivel, mint az eco gumikkal. Ebben a méretben nyári Mici P3-nak nincs számottevő gördülési zaja. 

Előzmény: Alex_Aston (85064)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85070

Jó, hát ha egész nap parkol egy beton placcon, ott jobban mutat a malom kerék :)

 

Szép. Grat!

Előzmény: TyggeR (85069)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85069

a miénken nem mindegy ;)

 

Előzmény: Alex_Aston (85068)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85068

Értem én. De kis túlzással a kinézet egy családi Octavia esetében szinte mindegy. Egy 16-os felnivel sem randa, cserébe azért a legtöbb esetben jobb a 16-os kerék, vagy akár a 15-ös.

Nyilván, aki határon autózik a kanyarokban, annak jobb lehet a 17-es kerék, de más előnye nincs a látvány mellett. Cserébe több hátránya.

 

Mondom mindezt úgy, hogy nekem is 17-es van a verdán, mert így vettem csomagban :), nem volt 16-os opció, de 16-ossal szívesebben járnék.

Előzmény: TyggeR (85067)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85067

tapasztalatbol mondom, hogy vallalhato kompromisszum, es sokkal mutatosabb 

Előzmény: Alex_Aston (85064)
eddmex Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85066

Magyarba én is inkàbb a kisebbet (16) vàlasztanàm.

Előzmény: Alex_Aston (85064)
eddmex Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85065

2010, ET54 2,5 Bar

Előzmény: Faguri (85062)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85064

Saját véleményem szerint jobb a 205/55R16-os, mint a 225/45R17 méret, legalább is a mindennapokban.

Kevesebb gördülési zaj, jobb rugózás, és elvileg jobb fogyasztás is valamivel, jobb kátyú és padka "tűrés", meg ugye olcsóbb gumi méret :)

Előzmény: -carcass- (85057)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85063

Sziasztok!

 

Valamikor korábban, mintha itt olvastam volna valami olyan hibáról, hogyha 1.4TSI motornál utastérben érezni kipufogó gáz szagot, akkor mi a probléma oka.

Meg tudja ezt valaki mondani?

 

Köszi!

Faguri Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85062

Ezt honnan szúrtad ki? Ahogy elnéztem, a 17"-os kerekeknél az ET szám 49, és a guminyomás mindenütt 2,2 bar.

Előzmény: eddmex (85061)
eddmex Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85061

Azért érdekes, hogy ugyan az a gumiméret (225/45R17) csak picit eltér az ET szám és máris 0,3 Bar több nyomás kell bele.

Előzmény: eddmex (85060)
eddmex Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85060

Köszi, ez nekem is hasznos volt.

(sejtettem hogy 2.5 kell az én abroncsomnak)

Előzmény: TyggeR (85058)
-carcass- Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85059

Király!

Köszi!

Előzmény: TyggeR (85058)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85058
Előzmény: -carcass- (85057)
-carcass- Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85057

Urak!

 

Ha jól látom alig van eladó vas 17-es kerekekkel.

Annyit sikerült kiderítenem, hogy 5x112-es az osztókör, de szélesség (talán 7,5") illetve ET (itt aztán láttam mindent) szám ügyben elég zavaros a kép.

Most is 17-es kerék van a Bravon, megszoktam, nem szívesen állnék át 16-ra. Az bőven elég télen.

dokiki Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85056

Sziasztok,

 

ma vettem észre hogy az emelő forgatókarja el van törve. Ezt lehet venni valahol külön (bármilyen univerzálisé jó,kampós), vagy csak emelővel együtt?

www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85055

Nem tudom, kivel beszélhettél onnan. Csak én két esetről tudok, amely odáig egészen biztosan eljutott. Egyik sem mélygarázsos volt.

Előzmény: Törölt nick (85023)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85054

ja, tovabba csak kicsit kellett volna visszaolvasni :), nemreg irtam, hogy az 1.5 tsi az 1,4-es tovabbfejlesztese, nem kell rettegni tole 

Előzmény: TyggeR (85053)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85053

uj octaviat mar nem tudsz 1,8-assal rendelni, csak 1.0 es 1.5 tsi van most a konfiguratorban

 

1.8 csak az van, ami keszleten maradt itt-ott

 

egyebkent hibatlan motor, jobb futomu is jar hozza

Előzmény: Sziito (85052)
Sziito Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85052

Üdv kedves fórumozók!

 

A véleményetekre lennék kíváncsi. Életem első új autóját tervezem megvásárolni, a két kiszemelt modell pedig a Skoda Octavia valamint a Seat Leon ST. Istenigazából mind a kettő modell tetszik talán a SEAT még egy kicsit jobban is a sportossága miatt, viszont ahogy én láttam az Octavia ára meggyőzőbb, így nagyon az Octavia felé hajlongok. De lényegében a motor választásával kapcsolatosan lennék kíváncsi a véleményetekre. Az biztos hogy benzines kell az viszont már nehezebb kérdés hogy azok közül pontosan melyik... A lehetséges alternatívák: 1.4 TSI (125) 1.4 TSI (150) 1.5 TSI (150) 1.8 TSI (180). Azért írtam 125 lóerős 1.4-est, mivel SEAT-ba  jelenleg csak ez rendelhető. Tisztában vagyok azzal hogy az 1.4-es valamint az 1.8-as ki fog halni, helyette csak az 1.5 TSI lesz. Viszont a kérdésem az lenne hogy mennyivel marad alul a gyengébbik 1.4-es az erősebbiktől? Továbbá még az is érdekel hogy mennyire jó konstrukció az 1.8-as? Gondolok itt arra hogy ez a motor is érintett a túlzott olajfogyasztással, valamint a hibás láncfeszítővel kapcsolatosan? A szóbanforgó 1.4-esekről annyit tudok hogy már nem láncosok hanem szíjasak. Az 1.5-östől meg őszintén szólva egy kicsit tartok mivel, nagyon új konstrukció, senki nem tud róla semmit, véleményem szerint nincs úgy kiforrva, mint az 1.4-es...

 

Előre is köszönöm a válaszotokat.

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.06 0 0 85051

Csak lemaradt:

Induláskor, mélygarázsból kiállva a manuális váltónál is csúsztatjuk a kuplungot. Sőt, magasabb fordulaton és még hosszabb ideig is csúsztatjuk mint a dsg. Na mindegy ... nem értem én ezt(sem). 

Előzmény: Törölt nick (85050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!