Köszönöm a sok hasznos tanácsot a gondolázással kapcsolatban! :)
Azt esetleg nem tudja valaki, hogy hol és milyen szupermarket található Velencében ami árakban is a legelfogadhatóbb? Szeretnénk majd hazahozni a családnak 1-2 olasz édességet illetve sört is :) Illetve van valakinek valami információja/emléke hogy mennyibe kerül egy fél literes (vagy 0,33-as) üveges sör a szupermarketekben? :)
Ha nem feltétlenül a romantika miatt tervezed a gondolázást, egyrészt az utastársakkal többen társulhattok, másrészt az olcsóbb verziójú nem puccos sokkal rövidebb ideig tartó traghettózás is szóbajöhet fejenként 2 € áron (2017-es tapasztalat). Ez a helyiek, vagy a szegények vagy a bevállalós turisták gondolája. Kb. 3 perc alatt átvisz a túloldalra, le lehet ülni, vagy állva is utazhatunk. Ketten eveznek rajta, egyik elöl a másik hátul, semmi szerenád bársony vagy cicoma, de ugyanolyan alacsonyról lehet szemlélni a Canale Grande két partját. Ki-és beszállásnál is segítő karját nyújtja a legénység. http://europeforvisitors.com/venice/articles/traghetto.htm A Ca D'Oro- Santa Sofia ( Halpiac) közötti vagy a San Toma- Sant Angelo közötti de talán a Salute templom melletti rakpartról induló (Campo della Salute) a leglátványosabb. Ha a kettesben romantika átélése a fontosabb, annak ára van, napnyugta körül és este a legdrágább. A Sóhajok hídja alatt szerintem csak a San Marco öböl közeli gondolák haladnak át. A szép palotákat a Canale Grande mentén közlekedő vaporettóról (pl. 1-es vagy 2-es) lehet legjobban látni, ki lehet menni a végén a nyitott részre.
Sorban állás/ kisgyerekkel utazás: szerény véleményem szerint 10 év alatti gyerekekkel nagy bevállalás egy velencei út. Felnőttek számára is fárasztó a sok hidacska lépcsője, és a tömeg miatti toporgás, plusz az elkeveredés lehetősége. Nehéz tanácsot adni ismeretlenül, kevés információ alapján. Nem tudom, mennyire érdekli a kicsiket a sorbanállós helyek bármelyike. (Ilyen lehet jellemzően a Doge palota, a San Marco Bazilika) Mielőtt bármit foglalnál, el kell dönteni, mit szeretnétek megnézni, azt a gyerekek is kibírják-e gyalogolva, lépcsőzve türelemmel èrdeklődéssel. Nem tartom gyerekbarát programnak sem az amúgy gyönyörű, művészi értékben gazdag, építészeti kivitelezésben is különleges scuolákat, vagy templomokat, vagy a Doge palotát sem.
Ilyeneket terveznék: Gondolázás, gondolaműhely, vaporettózás, fagyik, sütik, kilátó a San Giorgo tornyából, esetleg a dél körül kivilágított San Marco Bazilika, tengerészeti múzeum, természettudományi múzeum, s ha amúgy múzeumkedvelők és nagyobbacskák talán érdekes lehet a történelmi háttérrel kiegészített felkészülés mellett a Doge palota.)
https://www.veneziaunica.it/en/content/musei-civici-venezia ( Tájékozódni kell; árak, nyitvatartás, kint töltött idő érdeklődési kör, pénztárca, az utazók mindegyikének átlagos napi teherbírása /fizikai és szellemi/ alapján egyedi elbírálású, hogy kinek mi éri meg, mi javasolt, mi indokolt.)
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék van-e valakinek tapasztalata az előre megváltott jegyekkel kapcsolatban. Tényleg elkerülhető a több órás sorban állás. Mi 3 10 év alatti gyerekkel utaznánk, ők nem bírják még ezt. Köszönöm!
Őszintén megmondom nem tudom, hogy mindre bemegyünk-e vagy lesz amit csak kívülről nézünk meg. Ajándékba kaptam ezt az egy napos utazást így még sokat én sem tudok a dologról, csak a leírásban olvastam ezeket az információkat. Azért kérdeztem ezeket, mert így egy napnak nekem is soknak tűnik ez a program, főleg hogy ez csak a kötelező része, a szabadidő akkor nem tudom mennyi lehet. A gondolázásról olvastam, hogy nagyjából fél óra 100 euró/fő Hát ez most azért igazán elgondolkodtatott mert ez eszméletlen lehúzás. De azért csak benne van a fejemben, hogy lehet soha többet nem jutok el Velencébe és akkor egy életen át bánni fogom hogy kihagytam. Azt lehet tudni, hogy minden gondolásnál ugyanannyi az ár vagy ezek között is vannak különbségek?
Néhány helyre biztos nem. A Szláv rakparton nincs hova bemenni, ott csak végigsétáltok, a Prokurátori palotákra is csak kívülről lehet ránézni, a Nemzeti Könyvtár is ott van a téren, oda bemenni csak a Correr múzeum részeként lehet. A San Zaccaria Egyházkerület mit takar, azt nem értem. Közvetlenül a Szt Márk tér mögött van a San Zaccaria templom, de oda ilyen rövid idő alatt nem szoktak csoportok bemenni. A campanilere sem hiszem, hogy egy csoport felliftezne.
A kérdés a Dózse Palota és a Szt Márk templom. Ha egyikbe sem mentek be, akkor az egész kötelező program 45 perc, amiből 20 perc még a vaporetto megállótól a Szláv rakparton át eljuttok a Szt Márk tér közepéig. Kérdezz rá, hogy bementek-e.
Ha nincs a programban a belépő( és SZVSZ nagy valószínűséggel nincs), akkor a szabad időben a templomba be kell menni, mert gyönyörű. Ilyen templomot másutt nem látsz. A Dózse Palota már más kérdés, egy napos programba én nem tenném be. Max kívülről körbe sétálni.
És utána jöhet a séta, ahogy Manipura írta. De a próbáljátok meg kihagyni a fő sétaútvonalat a Szt Márk tér és a Rialto között. A legjelentéktelenebb épületek, a máshol is megtalálható üzletek főleg kínai cuccal és hamis táskákat áruló afrikai árusok. És a tömeg, aki céltalanul vonul.
Szerintem csak gondolázzatok, menjetek egy kört vaporettoval és sétáljatok. Ha a felsoroltakat mind megnézitek jó fáradtak lesztek. Gondola szóra keress rá, árakat stb irtak régebben. A Zaccaria Vaporetto megálló közelében is van állomásuk.
Köszönöm a kedvcsináló sorokat mindhármótoknak. Verona és környéke is régi vágyam, egy másik alkalommal sort kerítek majd rájuk. Ottani szervezkedéshez elvileg helyi tanerős segitség is lesz. :)
Padovára hangolódtam. Giotto életrajzi és az Itália Remekei könyveket meg netes ismeretterjesztő anyagokat böngésztem.
Egy kis segítséggel fordulnék hozzátok. Párommal február végén utazunk Velencébe 1 napos buszos kirándulás keretében melynek első fele kötelező programokkal telik (Szláv rakpart, San Zaccaria Egyházkerület, Dózse Palota, Szt. Márk Bazilika, Nemzeti könyvtár, Campaníle és Prokurátori Paloták) a másik fele pedig szabad program lesz. Írták, hogy a szabad program keretében lehetőség van átutazni Murano és Burano szigetére, de úgy gondolom, ha csak egy szabad délutánunk van akkor inkább maradnánk Velencében és ott andalognánk. Ezeken a kötelező programos helyeken kívül mit tudnátok még ajánlani? Mindenképp szeretnénk gondolázni, hiszen kitudja lesz-e még alkalmunk eljutni még egyszer ide. Ebben viszont kérnék segítséget! Melyik hely a legjobb a gondolázásra? Hol érdemes felszállni? Esetleg valaki tudja hogy nagyjából meddig tart egy ilyen gondola-út és hogy nagyjából mennyibe kerül? Tudom, hogy valószínűleg borzasztó árat kérnek el érte, de tényleg semmiképp nem szeretnénk kihagyni ez a felejthetetlen élményt :)
Verona csodálatos város, nálam mondjuk egy 10-es listán 8-as (Cscs-ék valamikor 6 napot töltöttek ott, és nem unatkoztak, én sajnos csak két alkalommal néhány órát, sok is bennem a hiányérzet!), Padova 6-os, Vicenzában nem voltam, de abban biztos vagyok, hogy Verona értékétől nagyon messze van.
Verona központja, éppen tegnap találtam a valahonnan lementett képeim között. Elvben látható is így, de a nyáron tatarozták a Lamberti tornyot, de gondolom nem tart örökké a tatarozás.
Az előzőkhöz annyit tennék hozzá, hogy szerintem Vicenzában a Basilica a legfőbb látnivaló, ez volt Palladio nagy "dobása", a hatalmas, oszlopok nélküli tér-a felfordított hajó-és a tetőterasz, körbe kilátással a városra. Tavasszal ott voltunk és legnagyobb fájdalmamra ki kellett hagynunk, mert Van Gogh kiállítás volt benne, irdatlan hosszú, mozdulatlan sorral ( húsvéti szünet). A térről látszott, hogy a tetőterasz sem volt nyitva ( valószínűleg biztonsági okokból). Nagy szívfájdalom.
A másik nagyon szép-és kihagyhatatlan- a Teatro Olimpico, ezt persze megnéztük: az nagyon jó, hogy az ember addig ül a színpad deszkáin, amíg akar és elmerülhet az "ellenperspektivikus" utcák részleteiben vagy a nagy kék mennyezetben.
Az gészen kicsi és irtó hamar bejárható történelmi várost, mint "Palladio városa" hirdetik, de ez a valóságban nem elég erős: a Palladio múzeum kiállítási anyagát, mint építész enyhén "alibi"nek ítéltem, de maga a palota nagyon szép, főként a mennyezetek. A Palazzo Chiericati mint múzeum csalódás volt, a belsőben szinte mindent kitakar az installáció és fel van osztva az eredeti tér is, itt talán a tetőtéri grafikai gyűjtemény az igazán érdekes. Ahogy előzőleg írta vélemény, a Palladio villák a város körül vannak inkább, a Villa Rotonda az ami egészen közeli dombon van, én kihagytam ezt, mert személy szerint nekem nem annyira tetszik ,mint a többi -kocsival voltunk, így más vidéki villákat néztünk, melyek közül nekem a Villa Emo tetszett a legjobban, minden tekintetben ( épület külső, épület belsők, park , épület a parkban).
Ha már itt vagyunk: a városhoz közel található Cittadella, egy tipikus falakkal körbevett venetoi kisváros. De ami itt különleges, hogy fel lehet menni a cca. 15m magas várfalak tetejére és saját tempóban körbejárni a magasban az egész kisvárost. Mi cca. 3óra hosszát voltunk fent, csiga tempóban., a végén azért jöttünk le mert éhesek és szomjasak voltunk ( fent nincs semmi vendéglátás) Maga a kisváros "lent" is persze megéri a sétát, van élet, de itt a falakon belül mégis amolyan "kisváros, ahol megállt az idő" hangulat.
Nagyon köszönöm! Teljesen egyetértünk. Korábban Vicenzát feltérképeztem, Veronát Padovát kijegyzeteltem. Az időpontok és helyi közlekedés meg belépők konkretizálása szükséges és persze a foglalások, ha a döntést meghozom.
Az én tempóm amúgy is lassabb, szeretek benneragadni egy Város forgatagában és hangulatában, egy napon belüli továbbutazás kizárt. :) Off nápolyi kalandos rövid látogatásomról is csak a legutolsó vonatot értem el, pedig Róma várt vissza fél év múlva az első utam után. De! Így kellett lenni, így lett nagy szerelem, hogy minimális reptér, gyors bejutás Nápolyba, ott szikrázó napsütés, igazi meditterrán hangulat, februári 20 fok feletti hőmérséklet szép nápolyi séta és tengerpart.. Majd ezek után a kivilágított Város szívébe vitt be a vonat. (Mindennek oka van, és minden értem van, ha hagyom hogy megtörténjen.) :)
Én 2013 márciusában írtam Veronáról. Pechem volt, mert gyakorlatilag 3 napig esett. Vissza akarok menni. De Verona nem egynapos program, legalább 2 teljes nap, gyönyörűek a templomok, a híresek és a kevésbé híresek is.
Padovában a Scrovegni kápolnában szezonban biztosan nehezebb foglalni és többen vannak. Továbbá ott a Santo, a múzeumban( aminek egyébként része a Scrovegni is) elég jó képek vannak és ide tartozik az Eremitani templom, ahol Mantegna freskói csak részben maradtak meg, azt hiszem a többi a II. Vh idején pusztult el. Szép főtér, kellemes sétálóutcák. Én nagyon szeretem ezeket a közepesen nagy olasz városokat.
Vicenza valószínűleg inkább tavaszi program,én januárban voltam. Palladio villái kicsit távolabb vannak a központtól, kertekkel. Úgy viszont az is egy egész nap.
Padován és Vicenzán de Veronában sem voltam. Utóbbi nem nagyon vonz. Gondoltam egy Padova- Vicenza napra is, de attól tartok a január végi 4-5 körüli sötétedés miatt csak az egyik fér bele.
Padovaban már voltál? Az van legközelebb és a Giotto kápolna kötelező látnivaló. Foglalni kell, de lehet 2 egymás utáni időpontot is foglalni és akkor bent maradhatsz amíg a többiek kimennek és az újak bejönnek. Esetelg összekapcsolhatod Vicenzával. Nekem kicsit steril Palladio, de a Teatro Olimpico szintén gyönyörű. Padova önmagában egy hosszú félnap, Vicenzával egy egész nap.
Velence hív ismét, január végén pár napra elmegyek. Dorsoduro sestieriben foglaltam szállást, közel az Accadémiához és a Zattere rakparthoz. Időjárás és vízállás függvénye, de sok sétát tervezek, és 1 napos kirándulást vonattal, de még nem döntöttem el, hova. Trieste esélyes. Vasútra Trenitalia év végi akcióról tud valaki? (Italonak van, de messzebb lévő úticéllal.) Csécsé lenne a vonatos szaki, de nem láttam mostanában, Ő is törölte magát???
Én 2016 februárjában voltam Velencében, akkor 6 teljes napot. Ahogy olvastam amit írtál , elkezdett körvonalazódni egy Verona- Velence utazás, talán 3-3 éjszakára, vagy valahol 4.
Érdekes helyeken voltatok. Azt hittem, hogy gyakorlatilag mindent láttam, amit lehet, de ezek szerint még van , amit nem. A Chiesa di san Barnabat és a Scuola di Misericordiát még nem. Sőt még a Tedeschi teraszon sem voltam. Én is az ilyen jellegű kilátópontokat szeretem, a Campanileből csak a tetőket lehet látni. Egyébként az Orologio tetejére is fel lehet menni. Még ott sem voltam, a Correr pénztárában kell időpontot foglalni.
A Grimanit láttam, nekem is meglepetés volt. Jó az a környék, a Formosa tere.
Az hogy hétfőn a tervezett látnivalók elmaradtak, még hagyján, mert betudtuk a történelmi pillanatnak. Végül is ahogy írják 1966 óta (akkor 194 cm volt) ez az 5. alkalom, hogy ilyen magas volt a víz (!), legutóbb 10 éve, 2008.decemberben. Tehát ez a mostani 156 cm különösen nagynak számított. Az igazán probléma az volt, hogy másnap emiatt egy csomó minden még zárva maradt, mindenhol takarítottak, szivattyúztak, csomagoltak, helyreállító brigádok tevékenykedtek. Például a Collegio Armenióban is csak a munkásoktól kaptam felvilágosítást a rácson át, akik csomagolták be a földszinti képeket. A közelmúltban felújított máltaiak temploma és a kertjük is zárva volt emiatt, de ha már ott voltunk, helyette újra megnéztük volna a Scuola Schiavonit, de az is zárva volt napokig. Állítólag publikus a Palazzo Capello kertje is ( de be kell kérezkedni, valami műemlékvédelmi hivatal van itt) de most nem engedtek be, mert mentették az értékesebb növényeket vagy legalábbis ilyesmit értettem.
Azért maradt mit nézni:
A Frari tornyába sajna nem lehetett felmenni, a pénztáros hölgy kikérte magának: "Velencében csak a Campanile és a S.Giorgio Maggiore!", ami nem egészen igaz már, mivel a Rialtónál a Tedeschi "pláza" teteje publikus kilátóterasz. Nem is kellett sokat várni, hamar kijutottunk. Erről a magasságról egészen más a látvány, mint a cca. tripla magas campaniléből: ez a háztetők magassága, igazán jó látképeket lehet fotózni és jól rálátni a nagy kanálisra. Frariban legalább láthattuk most a Pianta faóráját, tényleg kicsi és bámulatosan részletes.
Nagyon tetszett a Scuola Carmini, minden terme fantasztikusan díszített. Földszinten a monokróm festés is nagyon egyedi, állítólag ez ritkaság Velencében. A Gesuatiba is betértünk, többek között a menyezeti grisaille-ket szemlélgettük, tényleg nagyon domborműnek lehet látni a jól árnyékolt egyszínű barnásszürke festményeket.
Ugyanígy a Chiesa di San Barnaba, a Veronese festményekkel, díszített mennyezettel, lélegzetelállító sekrestyével, szerintem kiemelkedik a velencei templomok közül. A templomhoz csatlakozik derékszögben egy egyetemi épület, (bejárat: Carlo Scarpa!) itt bekérezkedtünk, hogy megnézzük a kertet (a portás simán beengedett), aminek további haszna volt egy ingyenes wc használat.
Nagy meglepetés volt a Palazzo Grimani, egyrészt mennyire eldugott a bejárata illetve, hogy alig volt benne egy-két látogató.
A meglepetés itt valójában a terek változatos és egészen egyéni kiképzése voltak, a lépcsőház, a menyezetek (pl. a Sala a fogliami: gyakorlatilag csak zöld levelek, mint egy dzsungel felfestve a menyezetre, mintha egy befuttatott pergola lenne fölöttünk, mindez 1560-as évekből).
A közelében található a Querini Stampalia palota-múzeum: ezúttal nem a Scarpa által alkotott tereket és a kertet, hanem magát a klasszikus emeleti múzeumot néztük meg, kiváltképpen Gabriel Bella városi eseményeket, látképeket ábrázoló tablói érdekeltek a 18.századból. Döbbenetes hogy milyen kis helyen vannak ez ezek a képek összezsúfolva, cca. 30 kép egymásnak tolva egy normál szobában. A jégen csúszkálós kép egy szűk folyosón, véletlenül majdnem kihagytuk...
A Scuola Grande di Misercordia emeleti tere a második legnagyobb egybefüggő tér a történeti városban ( 21*49.5m alapterület, 12.5m belmagasság, ezer ember fért be) és ennek a hatására voltam kíváncsi, mivel ez jóval egyszerűbb díszítésű, mint a Dózse palota nagyterme. Sajnos az interaktív Canova kiállítás úgy volt berendezve (szinte teljes elsötétítés, "ház a házban" installáció harisnyahálóval és acél rácsos tartókkal), hogy a tér érzékelése emiatt elmaradt.
Utolsó nap újra esett és jött föl a víz, így délelőtt végre eljutottunk még a Dózse Palotába ( kisebb sorban állás volt, és a "skip-the-line" sávot is ugyanúgy megvárakoztatták most, nem volt tkp. semmi előnyük), a végigjárás során egyre nagyobbá és egyre díszesebbé növő terektől letaglózódtunk: jó sokat elidőztünk a normál jeggyel is, a most terítéken lévő nagy Tintoretto kiállításra már nem is maradt sem idő, sem befogadóképesség.
Sziasztok, minden különösebb probléma nélkül hazaértünk a velencei őszi szünetről. Hát ez több mint gyors és tömény volt. Most alvás és talán holnap jövök egy részletesebb beszámolóval (esetleg képekkel) Ja és már most köszönöm a sok hasznos infót, amit tőletek kaptam!
Húha. Akkor, ott ijesztő lehetett. Gyerekekkel különösen. De úgy tapasztaltátok meg igazi velencei életet, ahogy "normál" körülmények között nem lehetett volna.
Vasárnap délután érkeztünk, a szállásadó kedves idős hölgyek az éppen véget ért maraton futásról mutatták a bokáig vízben trappolók képeit. Aznap már esős viharos volt az idő, így a magas víz miatt már nemis mentünk be, de úgy volt hogy a hétfő rendben lesz, a szállásadóink szerint. Egészen off voltam-az itteni bejegyzést is csak most láttam-, a hírekkel nem is foglalkoztam, reggelre pedig -az esti vihar miatt talán- szétkapcsolt a wifi, a szállásadók pedig korábban a lelkünkre kötötték, nehogy hozzányúljunk, (persze délután már csak hozzányúltunk: a jó öreg kikapcs-bekapcs. megoldotta a problémát ).
A lényeg, hogy hétfő reggel már egyáltalán nem foglalkoztam a hírekkel már, csak a hagyományos térképem böngészésével. Szerencsére délelőttre elállt a szélvihar és a heves esőzés. A Piazzale Román a turista irodában hosszú sorban állás után azt ajánlották, hogy inkább még ne vegyünk múzeumos kártyát, mert aznapra is zárva van a Szt.Márk tér összes múzeuma... Beindultunk a városba és már észleltük, hogy helyenként kiönt a víz. A San Barnabánál, a Zattere kezdeténél már láttuk , hogy komoly lesz, akkor szemmel láthatóan kezdett emelkedni a járda összefolyóiból a visszaáramló víz. A meleg déli szél (sirokkó) ráerősített az árapályra és a heves esőzésre és nagy mennyiségű vizet nyomott be a lagúnákba. Szembe jött egy pakisztáni forma, és kínálta a vékony, színes gumicsizmákat, elhárítottam, mire halványan elmosolyodott. Elkezdtük a visszavonulást, valóságosan megélve a város labirintus jellegét: egyre több víz, zsákutcákból állandó visszafordulás. A pakisztáni állandóan szembejött, folyamatosan vigyorgott-több foga hiányzott-én meg mindig elutasítottam. Aztán a végén már mi kerestük őt.. De hiába lett meg, mert csak hármunkra volt megfelelő mérete, az egyik gyereknek nem jutott. Gépiesen alkudoztam, de csak visszapattantam (10 EUR/pár) Egy csizmán szemmel kiszúrtunk egy lyukat 8 na nem szó szerint, mert nem az volt az érdekünk), a többit felvettük a helyszínen lepróbáltuk, térdig begázolva. (De hiába, mert egy idő után 2 db beázott. ). Szóval nem voltunk előrébb, a víz körbezárt. egyedül visszaindultam a Piazzale Rómára, hogy vegyek még gumicsizmát, a víz lábszárközépig ért sok helyen, nehezen lehetett haladni. Az újságárusnál "rendes" csomagolt példányokat vettem, egyből 2 párat biztonságból (ugyanúgy 10 Eur/pár). Szerencsére jó idő volt, a víz is kellemes ( addigra az egyik csizmám már beázott). Sokan már mezítláb nyomták. A víz továbbra is emelkedett. Eléggé leizzadtam, mire visszaértem, mert már óriásiakat kellett lépdelni, ha haladni akartam. A csizmákkal felszerelkezve sem voltunk biztonságban, mert tovább emelkedett a víz, és ezek csak térd alattig értek. A helyieknek profi -combközépig érő-vastag gumicsizmájuk volt, olyan csizmás kandúros. Mihelyt visszaértünk a szállásra délután, újra eleredt az eső. Szerencsére kedden és szerdán-az előrejelzések ellenére-már nem volt se eső, se vihar, se magas víz, hanem gyakorlatilag csak napsütés. Gazdagabbak lettünk a tapasztalatokon kívül kézzelfoghatóan a gumicsizmákkal, amiket a csomagoláson látható piktogramok szerint, többek között a rizsföldeken is használhatunk még.
Annak aki most vagy a napokban utazik, jelenleg erős az aqua alta. Frisss infó a kinti ismerőstől: "Ma 156cm a vízállás, a Szent Márk téren combközépig ér a víz, a város 75%-a van víz alatt, a canal grande nem hajózható, a tronchetto-ig járnak a vaporettok, zárva az iskolák is"
Élelmes lereskedők a tegnap még 10€/db árról 25€/db-ra emelkedett. Holnap mehetek gumicsizmát venni.... Nem kimondottan vagyok boldog :-(