Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Hát igen.... Én úgy számoltam, hogy a kaszás bozótvágós rész nagyon kényelmesen egy nap, és ha már így megtisztult a terület, a fák egy másik nap. De nem vágtában. Amúgy nem izgatna, meg azt hiszem, a vége úgyis az lesz, hogy jól leb#szom őket a francba, hogy ezt meg hogy képzelik, ha már kifizettem a vételárat, de hát tudod kerülném a konfliktust, ha lehet, legalább egy megalapozott indokom legyen. Amúgy (lehet emlékszel is rájuk) a Hq 343R, Hq 365, McCulloch 380CS trióval nem ijedek meg a melótól, de ha fizetni kellene egy profi brigádnak....!!:// Tudod, egy halmozottan hátrányos helyzetű helyen tanítok, de a gyerekektől nem kapok el annyi nyavalyát, hogy olyan állapotba legyek, mint itthon. A sok gaztól úgy folyik az orrom, hogy minden reggel ahogy kelek, alig kapok levegőt. Csak azért nem jelentettük fel az előző tulajt, mert a feleségével jó viszonyban voltunk.... A mostani örökösökkel viszont végre sikerült megegyezni. Azt nem is mondom, hogy róka bácsi itt járt le, és a 27 tyúkocskából 2 szédeleg a portámon, patkányok tanyáznak ott, a gyümölcsfáim ferdén állnak, mert nem kapnak fényt.......
Én fix összeget szoktam ilyenre mondani, persze alapja az órabér. De ez nálam bőven 100 rugó fölött van. Gépesek meg 6-10 rugó óránként, ügyes kezelővel egy műszak alatt megvan biztosan. Szerintem.
Nagyságrendileg kb? Fel kellene homályosítani egy illetőt, hogy többe kerül letakarítani, mint amit a fa ér, amit kinyerünk belőle, de eddig nehéz volt meggyőzni! A lényeg: a szomszéd portán, mióta odaköltöztünk (1985) ilyen állapotok vannak. Több mint 25 éve próbáljuk megvenni, ez a mai nap sikerült, a leszármazottaktól. Az egyik tulaj, aki intézte a papírokat, (ketten vannak), úgy gondolta, hogy én még a fát, ami a portán van, külön kifizetem neki. Mondtam, nem baj, ha nincs fa, takarítsák le az első fűszáltól az utolsóig, nekem még jobb, vigyék a fájukat, ahova akarják, nekem a tüzelő megoldódik máshogyan. Az adásvételi szerint enyém a porta szőröstül-bőröstül, de hát falubeli, tudod, hogy van ez... Ha letakarítom, fényképezek, dokumentálok, majd szépen elmondom, hogy ez van és kész, ha meg nem tetszik.... Csak nem akarok cirkuszt tudod? Mondtam, hogy ez nagyon finom és enyhe számítások szerint is legalább 50.000 Ft-tól indulhat, és még én dolgozzak? Nem baj, hogy meg kell csinálnom, de még fizessek is? Vannak érdekes emberek.
Szóval kb mennyiért irtanak bozótot? Tankra vagy m2-re megy ez? Mert azért ez nem sima fűnyírás!
4 éve beállítottam azóta úgy jó, a mellette lévő husit meg a szerviz szokta állítani, rendes cucchoz nem piszkálunk.
Akkor ezek szerint (Gypsy56 által linkelt infó szerint) az az egy csavar csak a magas fordulat beállítására szolgál. Nekem egy "szaki" azt mondta az az egy csavar levegőt szabályoz, de akkor nektek van igazatok, valóban befelé tekerve dúsít.
Rég írtam, inkább csak olvasgatni volt időm, de most a segítségeteket kérném!
Átmeneti eset a fűrészes és a kaszás között, de inkább bozótos, inkább itt kérdezek.
Adott egy 2209 m2-es terület. Fele füves (enyhe kifejezés), minimum nyakig, de több helyen akár másfél - két embernyi (185 cm vagyok) lágy és fásszárú elegy, a másik fele akácos, csipkés, ecetfás kecskerágós dzsumbuj, amiben nem igazán lehet közlekedni. Plusz van egy korhadozó (így nem valami értékes) kb 8-10 m magas diófa, ami két oldalról villanydróttal és a szomszéd épülettel van körülvéve, így traktorral is meg kellene rángatni a megfelelő irányba, hogy el tudjuk távolítani...
Gondolom rájöttetek a kérdésre. Ilyen körülmények között milyen tarifák érvényesek damillal, fűrésztárcsás bozótvágásnál, avagy favágásnál?
Van benne igazság, akkor majd szétkapom, megnézem, hogy mi a helyzet vele. Azért kérdeztem egyébként az "újat venni" mert olvastam már ilyen jellegű hozzászólásokat a kínai gépek karburátorai témában.
Fogalmam nincs, fuszeklim van, de nekem még karbit javítani nem kellett. Viszont hülyeségnek gondolom javítás helyett újat venni. Ez alól nekem csak az kivétel, amikor kikopik a pillangó tengelye.
Én is erre tippelnék. De érdemes szórakozni vele, vagy mint itt korábban olvastam,(kínai karburátor ügyben) érdemesebb venni rá egy újat 3500 Ft-ér Fuxi Lacinál?
Fuxtec MFS 520, egy éves :( , kb. 3 hetet állt, nem volt semmi gond, majd amikor használni akartam, nem pörgött fel, nehezen indult, ha el is indult rövid idő után telefosta a hengert benzinnel, és megfulladt. Szikra van, ha kiöntöttem a benzint a hengerből a gyertyakivétel után nehezen elindult, de újra ezeket a tüneteket produkálja.
A karburátort nem tekergettem, feltehetően bedugult, leragad valami benne.
A korábban olvasottak alapján, gondolom akkor járok a legjobban ha veszek rá egy újat. :-)
Egy csavar van a karburátor oldalán amivel a keverék minőségét szabályzod a második csar a karburátor tetején van azzal a gázbovden foglalatát tudod "szabályozni" azaz ott állítod a fordulatszámot vagy a gázbovden hosszával állítod a fordulatszámot .
Ki van ez találva és nem a kínai találta ki szerintem mert azok csak másolni tudnak de azt már profi minőségben:):):)
Az 1 csavaroson is úgy működik,hogy mivel üzemanyagcsatornát zársz el a csavarral,tehát ha jobbra tekerve befele zárod,akkor szállít kevesebb üzemanyagot-szegényíted.Ha valami fullad,akkor kevés vagy nincs üzemanyag,ettől is megy lejjebb a fordulat.Ha kifele tekered,akkor kap több üzemanyagot-dúsítod,ilyenkor a legmagasabb fordulat egyre csökken,míg el nem kezd dadogva szabályozni,"négyüteműzni" a 2 T.
ezeken a kínai karbikon nincs L meg H csavar. Egy csavar van. Befelé csavarva esik a fordulat, és fullad (több benzin) kifelé nő a fordulat szegényedik a keverék.
Mindkettőt próbáltam, és fuxot vettem, ezerszer jobb mint az az alko. 15 nagyobb telek levágásán vagyok túl vele,a bejáratást követően és rohadt jó, vigyázni kell rá és nem szétcsapni. Figyelembe a bejáratást a keveréket, a berántást előírás szerint és klafa :D
Nem, a lényeg az hogy tekertél kifelé több fordulatot míg megtaláltad azt ahol pörög (nekem kb másfél fordulat volt a grasshopperen a gyári beállításhoz képest a maxigáz kifelé) így elszegényíted a keveréket, és kevesebbet fogyaszt.
Azt megelőzendő hogy túl szegény legyen a keverék (mikor pld kiürül a tank, és néha a mozgatástól már nem szív benzint csak benzinpárát) szoktak egy picit vissza állítani. Elővigyázatosság. Fogyasztásban meg szinte azt észre sem veszed
Komolyra fordítva a szót , akinek azt mondta, hogy a legmagasabb fordulatra kell állítani az vagy nem értett hozzá vagy rosszakaród.
A kaszának van egy maximális fordulatszáma, amit nem szabad túllépni. A gyakorlottak, ezt általában hallásra beállítják. Egyébként a legjobb a fordulatszám mérővel beállítani.
Annyit hozzátennék,hogy a legmagasabb fordulat megtalálása után kb egy negyed/nyolcad fordulatot kijjebb kell tekerni a csavart hogy dúsabb legyen a keverék,kicsit a fordulat lejjebb megy és így talán nem is fog szétszállni a technika amikor terhelés éppen nincs fullgáznál.
Padlógázon tartom, majd a karbin található, és rugóval biztosított, csavart elkezdem tekergetni. Keressem meg azt a pontot, ahol a legmagasabb a fordulata. És hagyjam így. Így csináltam. A gép jobban megy, talán a fogyasztása is jobb lett.
Sérv műtétem miatt kellett vennem annó,egy hasonlót. Praktikus kis eszköz. de a fűkasza sokkal haladósabb. Egy nyáron át használtam, 3200 négyzetméteren túl lassú és fárasztó. Maradok a sima nyeles fűkaszánál.
Hogy pontosan mennyit kellene fogyasztania azt nem tudom de az én köbcentire ilyesmi gépem telepakolva minden hókuszpókusszal is kb.ennyit fogyaszt.Szóval szerintem nagyságrendileg rendben van a géped.Szerintem.
MASTERY PRO-BC427 Motoros kasza, 2 ütemű benzines motor, 1200 W, 1.7 CP, 42.7 cc, 43 cm erről lenne szo, 1ora 1liter űzem anyag nem sok ez a fogyasztás ,?
Sziasztok van egy kaszám amitt az emag-rol vettem 1,7 lovas no most az a kérdésem hogy 1 orát kaszáltam magas fűvet a késsel és 1 liter űzemanyagott papált meg , nem sok ez ?
Helló 0,6 ha vagy 6000nm ahogy jobban tetszik 6 ezer ft ért vágtam le a területet 2 liter benzinnel és úgy volt 1:30 perc hogy 3X4X meg álltam pár percre mert néha kikellet szednem a fenyert és lucernát a sorválasztóról mert rátekeredett. Amúgy kb 1:15 perc lett volna megállás nélkül az egész Igazából most először vágtam vele egyben ekkora területet. Másik gond hogy lenyomta itt ott a szél, és ugye ahol nem a gép felé hajlott a növény ott levágta és maga elé döntötte a szénának valót:D sajnos ilyenkor tologatni kellett megint csak és elszedni az utúból majd ujjra nekimenni... Ezeket leszámítva jól ment a dolog és kicsit ha belejövök még biztosan megéri majd több melót is bevállalni...
Nekem az Einellem járt úgy, hogy kihullott az egyik hajtókar tűgörgő, és feljutott a dugattyú fölé. Felső holtponton viszont nem fért el, hanem beleütődött belefúródott a dugattyúba. Először nem tudtam, mi lehet, felső holtponton akadozva fordult el a motor.
Vedd le a hengert, és kiderül, hogy mi a probléma.
Sziasztok Tegnap egy 0,6 ha-s területen kaszáltam MF-70 el persze 4 üteműre alakítva :) nagyon jól ment a dolog azt leszámítva hogy a végére elhagytam egy kaszapengét :( Srácok urak a kérdésem az volna hogy tudna e valaki küldeni egy linket ahol MF-70 hez kaszapengét és szegecset is találnék online vásárlással. köszi sziasztok szép napot:)
Köszi ,elkerülte a figyelmem a válaszod .Jó az ára de ez a tipus a magas alapméret miatt talán nem olyan előnyös.Nézegettem ezt a kivitelt régebben is,mellette szól viszont a veszedelmes teherbírása.
Fejembe vettem, hogy beszerzek egy teljesen automata adagolású damilfejet az Einhellre. Érdemes egyébként? Mármint leszámítva azt, hogy a gép árának negyedébe kerül újonnan. Nem jutottam dűlőre, még azt is nehéz összeszedni, hogy egyáltalán milyenek vannak. Az alapprobléma az, hogy vettem a szétomló gyári helyett annak idején egy masszívabbat 3000 fölött valamivel a helyi vasboltban, első dolga az volt, hogy tíz perc alatt szétrázta a kezemet. Két köröm fogja az alsó burkolatot, az egyik már csak fogta. Megért annyit simán, nem? :) Aztán vettem 6 fölött egy alu közepű, "könnyen" töltőset, amit legszíveseben a hagyományos módon töltenék, csak csavarhúzó nélkül lehetetlen szétkapni. Meg mostanában rohadtul túladagol, ilyen kétszer tíz-húszcentis darabok repülnek le egy-egy átlagosnak tűnő odakoppintásnál. Próbáltam rájönni, hogy kell elkerülni, egyedül a késes alsó védőburkolat leszedése és a túladagolt-felcsavarodott damil időnkénti visszatekergetése olyan, hogy működik... Csak már unalmas állandóan résen lenni koppintáskor.
Mellesleg burkolat nélkül szép az élet, semmi szükség a késre. Rohadtul kiadós így a márkátlan, de teherbírása miatt eléggé hőn szeretett damilom. Így számomra az ideális damilfej olyan, hogy koppintásra vagy damilfogyásra kienged mindig egy picit, és ha nagyritkán mégse szimmetrikus a két szál, akkor gazdi keres valami szilárdat, amin szép hivatalosan beszabályozza. Esetleg eszkábálunk a burkolatra olyan kést, ami a lehető legkevesebbet csíp le, amikor jó hosszra van engedve. Hozzátartozik persze, hogy masszív, mégis könnyű szétkapni, egyszerű tölteni, tisztítani, és nyilván nem ellensége a kivezetés a damilnak, meg ha koppintós, akkor értelmes és jól megmaradó rugóerővel készül gyárilag... És ha koppintós, akkor se centiket lökjön már ki új korától kezdve!
A teljesen automata fejek egyébként hogy oldják meg, hogy ne legyen túladagolva? Átmérőnként kell fejet venni, vagy van benne valami beállítóizé? Csak az a fajta létezik, ami hirtelen gázadásra kilök valamennyit? Egyáltalán tud ez az Einhell ilyet, hogy hirtelen gázadás? (Elárulom: nem) Ráadásul itt van nekünk ez a balos M10-es menetű tengelyvég, amire passzolnia kellene, és egyáltalán nem baj, ha legalább 3-4cm mélyen van a damil kivezető furat. Mit lenne érdemes tenni rá, hogy ne szívjak már vele, ne költsek többet gyárilag húgy damilfejekre?
Mint írtam erős gép,könnyen indul hidegen, melegen.Nekem 98euróért hozták Németországból.A jobb oldali szarvát lecseréltem mert nekem kényelmetlen volt,ezt többen írták itt már.(Vettem egy 1m-es 20x2mm-es alucsövet,méretre vágtuk,a két végét 19mm-re esztergáltuk majd a kormányrögzítő csavart kb 30fokkal arrébb fúrtuk,így sokkal kényelmesebb.A hevedert cseréltem egy stihl hevederre,bár mások szerint jó az eredeti is,nekem szétcsúszott mindig.Pár napja próbáltam pengével vágni egy tüskös erős szárú gazat,na ez nem ment,rádölt a gaz a védőburkolatra nem tudtam vele dolgozni.A damilfejet kicseréltem egy husi 35re,bár mások szerint az eredeti is használható.Bejáratni ésszel hamar melegszik,légszűrőt gyakran lehet tisztítai az olajlerakódás miatt.Ennyi,szerintem vállalható gép ilyen áron.
Ha akarod használni a pengét is, akkor arra is érdemes odafigyelni, hogy olyan gépet vegyél, amin a védőlemez is cserélhető a pengéhez, mert ez támasztóként szolgál a késnek a vágáshoz, gyakorlatilag az ollo másik szára. Ezt nem nagyon látom sok gépnél.
Például , mint a képen lévő, de nem az a burkolat van felrakva, ami kell hozzá, mert az a földön hever.
Egy partner gépet kaptam megőrzésre, azon ilyen burkolat is van, nagyon hatékonyan elcsapja vele a 1,5cm ágakat.
Nekem meg ilyen van, ezen nincs ilyen feltét, nem is nagyon tudom, hogy ezzel, hogyan fogja elvágni az ágakat?
Damilos fejjel viszont nagyon jó, szerintem tudja azt amit a partner benzines, nem ipari jellegű, hanem csak otthoni felhasználásra.
Ha besült a dugattyú, akkor sehogy sm mozog, berágódásnál lehet az, hogy nehézkesen akadozva mozog csak, de ahogyan te leírtad, ha gyertya nélkül megy rendesen, akkor nem a dugattyúnál van a hiba!
Nézd már meg, hogy a gyertyával mi a helyzet, ha belever a dugattyú, akkor már nincs gyertyahézag sem, mert összenyomta a dugattyú az elektródákat.
Ennek ha benézel a gyertya menetén keresztül, akkor a dugattyú tetején is látható nyoma kell, hogy legyen!
Az nekem lemaradt, hogy volt már ebben valami cserélgetve mióta nem működik?
Ha szétszedsz valamit rajta, akkor fotózzál mindent több irányból, és tedd fel, hátha meglesz a hiba oka!?
A gyertya benyúlását ellenőrizted? A javításnál ugyanaz a henger került vissza? A főtengely, hajtókar nem változott? Szettben vetted a dugattyút, hengert?
Először találd meg a hibát aztán cserélgess! Nem nagy kaland levenni a hengert és megnézni, hogy minden jól van-e összerakva és nincsen-e valami látható probléma, nincsen-e fordítva a dugattyú stb. Ha mindent rendben találsz és a gyertya is belevaló akkor vidd el szerelőhöz mert otthon nem fogod tudni megcsinálni.
Fogasléces emelőt nem vett valaki mostanában?Szeretnék egyet venni az UAZ-ba.Gondoltam megkérdem,hátha van valakinek egy jó tippje vagy egy használaton kívülije amitől méregdrágán megszabadulna.
Igen. Az a gyanús, hogy ha kint van a gyertya nem akad egyáltalán. Én gyertyafuratba tennék egy szívószálat amikor a dugattyú a felső holtponton van, majd megmérném a gyertyafurat tetejétől mennyire van a dugótető, innen már csak leméred a gyertyát és tudni fogod, elfér-e.
Ahhoz, hogy így elakadjon vagy valamitől hirtelen brutálra megnövő kompresszió kellene vagy mechanikai hiba.
A dugattyú tetején a nyíl a kipufogó irányába mutat?
Nekem nehezen hihető a Fuxtec 3 LE-s teljesítménye úgy, hogy a gép 5,9 kg. Az 1 LE-s Einhellem volt 6,1 kg, ami egy filigrán kis gép, a linkelt fuxtec pedig még ennél is könnyebb. Az AL-KO-t néztem praktikerben, ehhez képest az egy robosztus gép, amiben benne van az anyag, 9 kg körül van.
Igyekszem vigyázni rájuk,mert sok a gép,ezek csak a kaszák.Amúgy nincsenek így együtt egy helyen,3 felé vannak pakolva,csak az van itthon amit használunk is.A műhelyben mozgásérzékelős riasztók kiszállószolgálatra kötve,plussz éjjellátós kamerák,a szobám hátsó kisablaka a garázsba nyílik....szóval próbálok azért vigyázni.
Na én a kínaiban 4 éven keresztül 1:25 keveréket tettem, ahogy a "kezelésiben" is írták, MOL Garden olajjal. Az idén ráakadtam erre a fórumra, és 1:40-essel használom, igaz Husqvarna XP oljjal, ja és T35x fejjel. 5. évebn eljutottam odáig, hogy a karbin az kis állítócsavarral belőttem.
Tegnap úgy kellett visszafogni, úgy pörgött mint a bolond. Még a fogyasztása is jobbnak tűnt.....
"Al-ko-ból ebben az árkategóriában csak 1,5 Le körülieket találtam. Ez elég?"
Arra a feladatra, amit írtál, szerintem elég. Ennél erősebb gépek igazából már a profi kategóriába tartoznak, és 100 ezer Ft felett vannak, kivéve a kínaiak, amiről írják hogy 3 meg 5 LE teljesítményűek, de ezt én kötve hiszem.
Régebben azt láttam, hogy ugyanannál a motornál eltérő keverési arányt adnak meg attól függően, hogy az adott motort melyik gyártó építette be a termékébe. Én azt gondolom, hogy 1:40-nél sűrűbbet felesleges használni, de amíg garanciális addig csakis a gyári előírás szerint használnám a viták elkerülése végett.
A túl sok olajat tartalmazó keverékek nem csak a gyertyánál okozhatnak gondot. Teleköpködik a kipufogót és a dugattyú tetőn is kialakulhat koksz, ami ha elszabadul okozhat szintén galibát és éktelenül füstöl ami a tüdőmnek sem tesz jót.
A gép is új valószínűleg, és a gyártók tisztában vannak az olajok minőségi fejlődésével. Ennek függvényében adják meg a paramétereket.
Mi van, ha vesz egy gyengébb minőségű olajat?
Egy kétütemű résvezérelt motornál a kokszosodás igazából csak a gyertyát fogja érinteni. Amit időnként ki lehet pucolni, ellenben egy besült dugattyúval.
A mai korszerű olajoknál szerintem elég az 1:40-es keverék, mert ezek az olajok odatapadnak a forgattyúsházban fémhez és nem repülnek fel az égéstérbe.
Ki vettem a gyertát és egypicitse nehéz huzni meg nem is akad mikor benne van a gyertya akkor 2-3 rántásig jó utána meg olyat akad még a gépi felborul.
És azt használtál hozzá, mert akkor érdemes lenne megnézni, hogy nem e rágott kicsit össze a dugattyú és a hengerfal!
Szerintem ez nem egy szakértő javaslat, az olajszegényebb keverékkel tönkreteheted a motort, nem véletlenül írja a gyártó az 1:20-ast. A több olaj jobb kenést biztosít, kevésbé melegszik túl a motor, és nem rágnak össze az alkatrészek. Én sose tennék kevesebbet bele, inkább több legyen, mint kevesebb.
Olyan nincs, hogy egy gépen a kompresszió megnövekszik idővel a használattól. Vagy valami összerohadt benne, vagy berágódás van.
Vedd le a kést, vedd ki a gyertyát, és próbáld meg így, hogy változik e valami, nézd meg a fihajtó tengelyt, hogy nincs e feltekert fű, vagy rozsdásodás?
Olvasgattam it és olvastam hogy lehet hogy azért nem indul mert már nem jó a keverék lebomlott azt olvastam ki pródáltam hogy egy pici benya a hengerbe és be indult evvel már nincs gond . De a berántót nehezen lehet meg húzni a kompreszió végett ? Mert eddig nem volt ilyen nehéz húzni 1:25ös keveréket írtak a gépre de itt a multkor 1:30 , 1:35 öset használjak hozzá inkáb azt írták .
Sziasztok eaz lenne a kérdésem hogy a fűkaszám berántója egy pár rántás ig jó utána meg ojan nehezen lehet meg húzni hogy a gép felborul mi lehet a gond ? Ja és nem akar be indulni .
Hát az attól függ. Idén vettem 2 jó kaszát. Ezekhez 1:50 be kellene. Én 1:44 be nyomom, és ezt kapja a 2 kÍnai amibe 1:25 -be kellene. Tavasztól 2hetente 2 napot. És működnek.Legalábbis az a része :D
Én azért nem raknék Arol 2t olajat még 1:40 arányban sem mondjuk egy 200.000ft-os gépbe, csak mert "régen jó volt", számomra ez a rizikófaktor már nem fér bele a keretbe! :) Inkább egy 6.000 forintos olaj, ami egy szezonban tuti elég otthonra + 1-2 maszek. De felnőtt ember lévén mindenkinek el kell tudni dönteni, hogy mit mer bevállalni, és megéri-e a kockázatot neki. Én így vagyok vele, más meg másképpen. Nincs ezzel semmi baj, mindenki maga tudja!
Kis segítségre lenne szükségem. 40-50eFt körül szeretnék vásárolni egy fűkaszát(damillal, késsel). Szezononként 5-10 alkalommal 15-45 perces(kicsi a terület) vágásra. Mit ajánlotok.
Azért olyan nagy jelentőséget nem tulajdonítanék a drága olajnak. Nem ezen múlik. Régen sima motorolajos keverékkel hajtották a kétütemű motorokat, mégis jó volt :) A keverési arány jóval fontosabb.
Az a luxus amikor a gagyi olajtól vonalkódos lesz a henger, és a javításra többszörösen ráköltöd majd az 1l minőségi olaj árát + az ideg, ami emeli a vérnyomást, cukrot, stb...stb... meg a munka sem halad mert beszart a gép!
Nem luxus mivel motokrosszozom ezeket használom a és évi max 1liter nem fog csődbe vinni,s tudom hogy a legjobbat kapja a gép...nem kell parázni mikor sül be vagy hasonlòk
Az inkább 2500 és 4500Ft.Általában átlag felhasználónál aki ház körül használja ezt a kategóriát,tehát nem bérkaszás 1 L olaj elég 1 szezonra.Tehát 1-2 E ft + nem sok/év egy leggagyibb olajhoz képest.
Most járatás alatt 1:30as keverèkkel hajtom hol repsol competition vagy motult 800as oilal.KIcsit dúsabra hagytam a keveréket mèg járatás alatt,ès csak fèl,3/4 gázon használtam
Általában: Tankot 2x-3x át öblít tiszta benzinnel (az olaj miatt), repedést smirglis, köszörűs , vagy gyémántos kisgéppel (kézzel) fel kell csiszolni (hogy a mü.ag. molekula lánchoz csatlakozzon a ragasztó ), acetonnal, nitro hígítóval tiszttani (hogy zsír, olaj mentes legyen), hőlég fúvóval ( a meleg jobb a ragasztás szempontjából) szárítani (levegővel), ragasztani. Persze a megfelelő ragasztóval.
Tudod az jutott eszembe, amit régen Blág úr, a Stihl mágus mondott. Megkérdeztem, miért váltott a Stihl Walbroról Zamára, és akkor valami olyat mondott, hogy az újabb gépek nagyobb fordulatát a Walbro nem bírta. Lehet, hogy akkor ez a magyarázat.
Az 5000-es dolgait értem és tudom is mennyit eszik mit tud,nem is vitatom.
De én nem az 5000-es miatt szerettem meg a zenoaht,mikor megvettem,rögtön pár hét múlva írtam is,hogy picit csalódás volt.Nem annyira eltalált mint a 4500-as.
Arra gondoltam,hátha találsz valamit furat-löket ilyesmi vonalon....persze tudom azért ez nem egyszerű sajnos.....
Hát kérlek szépen, a kérdésedre a válasz roppant egyszerű. Úgy lehet, hogy jobb. :-))) Mellesleg ez azért így nem egészen igaz, mert a karikásostort kevésbé szereti, mint a Zenoah. Nekem az a tapasztalat fogyasztással, hogy a Zenoah 50 perc (8 deci), a husi meg egy óra (9 deci). Viszont a többi úgy van. A vicc az, hogy van rajzom, az 5000 és 5010 is rajta van, és SEMMI KÜLÖNBSÉG az alkatrészek között, csupán az 4500/5000 karburátora Walbro WT 795/c, az 5010 meg wt 795/D, E/F vagy G .
Lánckerékbe-tuningba ne menjünk bele,azon sok múlott,ezek a mocik mind gyári alapok voltak és mindet lenyomtam az öreg 50-es "púpossal" még az endurót és az elektronikot is,de csak a hegyen felfelé,egyenesben mindig hátul kullogtam....látni kellett volna fejüket ahogy pakolgatták vissza a sebességet,nekem meg ugye túl sok "gang" az nem volt,ez csak ment fölfelé mint az ökör......:-))))))
Nagyon valószínű. Viszont eladó szerint valóban létezik belőle többféle,például a felfogatások sem teljesen egyformák. Én szívesen kicserélném valami megbízhatóbb darabra(ha egyáltalán rossz),csak pontosan kellene tudnom,ki/melyik cég használ ehhezvalót.Nyilván használt,de jól működő is érdekel.
Simsonhoz volt 3 féle lánckerék.51-esből volt gyárilag fojtott N és sima B jelöléssel.Aztán még a beállítás és állapot még ezután jön.Nomeg a tuning...
Nekem sosem volt S 50,csak javításra meg próbára,de az 51-es azért jobb volt.Főleg ha belefaragtuk az 50-es dugattyúját,csak akkor át kellett alakítani a hengert,hengerfejet hozzá.Viszont utána valós 80-at ment és nagyon erős lett.
Már akartam tőled kérdezni csak mostanában befosni sincs időm,hogy az hogyan a jó fenébe lehetséges,hogy egy kisebb köbcentis motor,ami kevesebbet eszik,robbanékonyabb,semmivel sem gyengébb és jobban tűri a folyamatos extrém terhelést(hosszú damil)?
Ugyanis van egy 5000-esem is,és az zabál(ugyan annyit mint az 545 rx-de tényleg percre egyszerre fogynak ki),nem erősebb nem pörgősebb mint a 4500-as és ez még NEM a katalizátoros 5000-5010-es ami még szarabb!!!Szóval azt simán el tudom képzelni,hogy amiket itt nagyon sokan vettek-5000 cl-5010 cl és 4505 cl(katalizátoros motorok),már korántsem azok a karakterisztikájú gépek amiről én beszélek.Már a sima 5000-es sem olyan mint a 4500-as volt,ezt anno akkor meg is írtam,hogy nem érte meg a plusz pénzt,mert nem ad semmi többletet a nagyobb motor.
Azt tudom elképzelni,mint anno a simsonoknál volt az 50-es és az 51-es.Csak az tudja mi volt a különbség akinek mindkettő volt(nekem szerencsére igen).Szóval az 50-es nem ment végre annyit mint az 51-es,de a kapolyi hegyen úgy picsán vertem a 12 éves 50-essel az egész brigádot,hogy öröm volt nézni.Mindenkinek 1-2 éves 51-esek voltak,nekem meg a fater 13 éves 50-se......Szóval az tényleg nem rogyott össze,ment mint az állat,nem érdekelte a hegy vagy a kétszemély.....ilyen a 4500-as is.Azt hinnéd na most még egyet koppintasz,jön a damil és le fog hörögni(mert tapasztalatból tudod,hogy az 5000-es meg az 545 is megrogyik),de ez nembazzeg....na ezt nem értem,mi lehet az ok?
Tudom,hogy Te nagyon vágod a számtechet meg az angolt,tényleg tisztelettel megkérnélek,hogy esetleg keress rá a motorok adataira,mert valahol ott lesz a kutya elhantolva szerintem.
Amúgy a hosszú szár ás az "esetlen" kormány(tök ugyanolyan mindkettő mint az fs 400-450) mindkettő sokkal jobb és kényelmesebb mint az 545 rx-en alkalmazott szár és kormány.
A súlyuk grammra egyforma,de abban tényleg igazad van,hogy az 545 súlyelosztása sokkal jobb és kényelmesebb.Ez tény.
Ennyire még nem értek hozzá,de köszönöm az ötletet. Gondolom,a gyújtás ritkábban romlik el. én még arra is gondoltam,ha túl szennyezett/olajos a kontakt,talán az is oka lehet a hibának.
Van egy alko 4125-ös fükaszám ami meleg motornál nem akart felpörögni,gondoltam kicserélem benne a membránt,csere után most már be sem indul.Mi lehet a probléma? válaszokat elöre is köszönöm
Üdv! Atika BF43-ban (valószínűleg) elromlott a gyújtás-tirisztor. Amit elérhető áron lehet kapni (kínai,az összes 43-52ccm-s géphez kínálják),arra azt mondta a szerelő,nem jó,mert az én 43 ccm/1.6 LE 1200 Wattos gépemhez más,drágább típus kell. Igaz,vagy csak le akar húzni?
walbro/ d20 wyj vagy k20 wyj..a K20 kit az apróságokat is tartalmazza...minden magára adó kisgép alkatrész bolt forgalmazza ,de az ebay és a kínai webáruházak is előszeretettel kínálják akár ingyenes szállítással is .... ára változó 600-2000 ft/ készlet....!
Hmm. Volt egy kis gyilkos melónk, bőszen cserélgettem a gépeket (morgott is a fiam), mert nem akartam elhinni, hogy a Komatsu 5010 nehezebb, NEM VISZI JOBBAN, valamint a benyát is jobban zabálja, és még esetlenebb is, a hosszú szár, meg a bazi kormány miatt, mint az 545RX. Pffff. Na most akkor ??? Nem mesélték, nem régi emlékekből hasonlítottam, valamint nem vagyok beteges hazudozó, és a Husqvarna sem pénzel.
Tegnap leakasztottam a szögről a 2 hónapja be nem indított komatsu 4500-ast(csak tartalék gép már),aztán gondoltam járassuk meg,6 tank nyélgázon combig érő gazban.Tökéletes még mindig az etalon.Érdekes,hogy nem kell "újraszokni",állítgatni a hevedert ez olyan mintha tegnap vágtam volna vele utoljára.Viszi mint a disznó,hosszú damilnál nem omlik össze,nem akad a védője,alig fogyaszt.Van azért a stihlen kívül is nagyon komoly gép.
Akinek van Husi 135R kaszája, nem tapasztalt olyat,hogy meleg motornál kis gázadásra lefullad. Ma hoztam el a szervízből,karburátort állítottak,de ugyanazt csinálja.
Minap dolgoztam ismét pár órát stihl fs 460 géppel. Nem mindig teszem, (mostanában)csak ha nyakig érő fűvel álok szemben. A Gazfelcsavarodáson kívül(mindegyik gépnél előfordul) nem nagyon találtam benne hibát. Esetleg még annyit, hogy kevés gáznál nehezebb eltalálni az ideális fordulatot.Nem akar ott maradni, felpörög.Talán dolgozik a csip. Tudom, húzzuk neki! :-) Ha valaki köpködte az új típusú gépeket a régi szériához képest, én megtettem. Szokható az új széria, ha már megszoktuk, jól is használhatóak. Nem rossz gépek. Oleo még mindig nincs a fasorban sem, de nem is annyi az ára! :-)
Csak úgy! :-)
Stihl fogyasztása teljesen rendbe van, kisebb oleo többet eszik!
Annál nincs olyan komoly résveszteség, mint a benzines kétuteműnél. Mert ott van kipuffogószelep. Ezért nem egyszerubb mint a négyütemű diesel. Ráadásul kell valami, ami túlnyomást állít elő, és atöbliti a hengert alsóholtpontnál. Talan az egyetlen előnye a jo tömeg teljesítmény arany.
A résvezérlésű klasszikus motoroknál ez igaz, ott elég sok a veszteség a korai nyitás, meg a kevert ütem miatt. Komolyabban megkergetve meg elszállna a fogyasztás, meg a károsanyag. A négyütemű sokat nyer a szelepekkel. De nézd meg a robogókat. Azért 50 ccm 12 lóval nem semmi.
Érdekes,hogy teljesítményben nem olyan nagyon marad el a 4 ütemű a főtengelyfordulatokra jutó fele annyi robbanásához képest.Itt tűnik ki a sokkal jobb hatásfok.Gondolom.
Csak ott van a zeb elhantolva, hogy a rövid löketű motoroknál nincs ám relatíve alacsony fordulaton nagy nyomaték, ugyanis az nem a motor fajtájától, hanem a lökethossztól (sűrítés) függ.
Mint írtam, korábban a motor karakterisztikája elsősorban attól függ, hogy milyenre tervezték, nem attól, hogy négyütemű-e vagy kétütemű. Négyüteműben is van pörgős (pl gyorsasági motorkerékpárok, és kevésbé pörgős: személyautó motorok). És kétüteműbel is van pörgős (pl régi MZ, és lassú fordulatú: Pannonia).
A pörgős motorok rövid löketűek, a lassú nyomatékos motorok meg hosszú löketűek.
A nagyobb márkáknak vannak különféle célokra gyártott gépei, belépő-hobby, félprofi, illetve profi iprai kategória, napi 8-10 órás használatra. A területed nagysága a félprofit indokolná, csak a használat gyakoriságát tekintve egy ilyen gép túl drága lenne. Mondjuk az hogy drága, az egyéntől függ, mert van aki nem kínlódik a kínaival, van pénze rá, és és inkább vesz egy normálisat 100-120 ezerért. Talán egy 1,5 lovas Al-ko vagy Fuxtec lenne neked optimális választás.
Nyilván a vastag roncsol jobban, elég csak arra gondolnod, fűnyírónál éles kés, vagy jó tompa a jobb. Ez az alacsony fordulaton prüntyögtetés valami ragadós mánia. Nagy fordulaton, pláne vékony damillal SZINTE olyan, mint egy jó fűnyíró, ahogy csökken, egyre kutyábbul fog kinézni. Talán annyi igazság van a dologban, ha ezt annak lehet nevezni, hogy a damil a fordulattól lesz "késpenge". Na most ha az valamiért nincs, akkor minél vastagabb a damil, annál kevésbé roggyan meg. De ezen az elven akár tovább is lehetne menni. Tessék befűzni 3 mm-es kerítés feszítő drótot, az jól bírja. Aztán a 2T vs 4T dolog se úgy van egészen, már szerintem. :-) A 2T motorok nyomaték maximuma messze nem a 10.000 fordulatnál van, az a teljesítmény maximum. Aztán meg a kis kerti négyütemű se olyan alacsony fordulaton "erős". Volt szerencsém próbálni 2T és 4T motort is, ráadásul hasonló kategóriát (FS310, FS350), és gyakorlatban olyan volt, mintha a gyengébbik (FS310) nem pörgött volna ki. Tehát nem az volt alul erősebb, hanem felül (jóval) gyengébb.
Nekem mindegy hogy kétütemű, vagy négyütemű! De! Fordulat nélkül egyik sem vág! Hiába 4 ütemű, ha nincs benne erő, fordulat. Márpedig a 4 ütemű sem fog vágni nyomatékból. Nem 6 lovas briggs motor ez hogy alapjáraton eldolgozzon. Ha a fej nem forog, akkor nem is vág!
Vékony damil, vagy a vastagabb roncsol e jobban ezt nem néztem soha. Viszont a damil frissen van vágva(damilvágóval) szebb a vágási felület, és könnyebben viszi a gép is. Ha a vágószál roncsolt, szálas, szakít rendesen. Nem biztos hogy így van. :-) Szerintem!
Nekem 2 ütemű van,de ahol említed fáknál,csöveknél,drótkerítésnél elveszem a gázt és annyi.Mondjuk 3000 RPM-nél fog a kuplung,így kb 4000 RPM-el nyírom a kényes helyeket.Gázkarral szépen lehet ezt is szabályozni.Szerintem.
Akkor menj ki a piacra, és a kalapostól vegyél valami gagyit. Azt vidd haza, szedd atomjaira, és rakd össze JÓL !!! Kb ez a legjobb megoldás. SZERINTEM !!!
Ez a feladat szerintem egy 25-30 ezer Ft-os gépnek már határeset.
Kérdés, hogy mennyi ideig akarod használni, illetve van-e lehetőséged, affinitásod kisebb-nagyobb javításokat elvégezni a gépen. Ha az első kérdésre az a válasz, hogy sokáig, a másodikra pedig az hogy nem, nincs, akkor érdemesebb a félprofi gépek felé nézegetni.
Valóban erre a céra jobb a négyütemű, ezért én is ilye használok. Az enyém 1,5 LE-s.
Teljesítményt tekintve egy erősebb 2-2,5 LE kétütemű gép is megfelelne erre a célra, mert alacsony fordulaton annak is van annyi ereje, mint az 1,5 loas négyütemánek, de ez már 8-10 kg, és drága is. További előnye a négyüteműnek a halkabb működés, nem kell füldugó. És tiszta benzinfüstöt tol ki.
Miért négyütemű? Mert alacsony fordulaton sokkal nyomatékosabbak, mint a kétüteműek. Mint már többen is írták a kétütemű kaszákat teljes fordulaton célszerű használni, akkor a legnyomatékosabb, akkor fogja a fű legkevésbé a motort. Kertgondozásnál, ahol hetente nyírod a zsenge füvet nem kell magas fordulatszám, hogy a medence szélénél, a ház falánál, a kerítés mellett, fák, bokrok, dísznövények tövénél is szépen levágd a füvet. A négyütemű akkor sem fullad, köhög, ha csak épp pörgeted a damilfejet, hanem csendesen duruzsol és teszi a dolgát. ... és még egy dolog: a kétütemű kaszáimon általában 2,4-es damilt használok, mert érzésem szerint ezzel jobban kipörög és könnyebben vágja a magas füvet a gép (havi-kéthavi kaszálások esetén), míg a négyüteműek T35-ös damilfejjel és 2,7 damillal vannak szerelve, mert alacsony fordulaton is szépen viszi és így kevesebb kár keletkezhet a növényekben, tárgyakban.
Gyakran látom elődeim "áldásos" munkáit, akik kertgondozás helyett károkozásban jeleskedtek, gondolok itt az elvágott vezetéktokokra, a bevágott csatornákra, pvc csövekre, a rengeteg forradásos fa és bokortövekre, bemetszett, szétcsapott házszigetelésekre, vakolatokra, műanyag, vagy fa szegélyekre, stb.
A motor az ugyanaz, az tuti. És az is tuti, hogy ugyanattól a gyártótól veszik. A makita ugyebár nem gyárt benzinmotort, hanem veszi valakitől. És az Einhell sem. Mondjuk azt nem tudjuk, hogy az a sok gond a motorral van, vagy a hajtásrendszerrel.
De valószínűleg az van, hogy az Einhell alacsonyabb kritériumokat szab meg a motorral kapcsolatban, mint a Makita, ezért kapja jóval olcsóbban azt, így pedig a gyár is csak az elvárt minimumot teljesíti. Így pedig lehet, hogy 3-ból egy Einhell gép szar.
Köszönöm az ajánlást! Már régóta szemezgetek ezzel is, de sajnos ez sem szétszedhető szárú. Már írtam a cégnek és más forgalmazóknak is, hogy nem-e szállítanák szétszedhető szárral, vagy vennék hozzá komplett szétszedhető szárat, de vagy nemleges választ kapok, vagy egyáltalán nem is válaszolnak.
Hát sajnos ez sem lesz az én emberem! Lehet, hogy kívülről hasonlít a Makitára, de minőségben biztosan nem. Ezt amiatt merem állítani, mert a hét közepén beszéltem az Enhell Hungárival ezzel a kaszával kapcsolatosan, ahol azt mondták, hogy még talán tavaly megszüntették a forgalmazását, tekintettel arra, hogy rengeteg gond és panasz volt rá. Na most ha már a magyarországi importőr sem meri forgalmazni a konstrukciós hibái miatt, akkor nagy bátorság lenne tőlem a belinkelt kaszát megvenni - pedig kívülről egész jól néz ki. Hát továbbra sincs sok választásom: Ryobi RBC430SBSC, vagy az MTD990-es. Szerintem tök ugyan az a konstrukció mind a két motor, csak a Ryobinak előre néz a tank betöltőnyílása - ami elég hülye megoldás és tartok is tőle, mert lehet, hogy használat közben a tanksapka nyomná/bökné az oldalamat.
Sajnos a Fuxi sem forgalmazza már a négyütemű fűkaszáját, pedig állítólag sokan elégedettek voltak vele.
Szerintem ne akard növelni a teljesítményt.Azért a teljesítményért is adj hálát az összes istennek minden használat után, amit most tud, mert lehet, hogy holnap már nem fog. ;-)
Az jó ha ezerrel többet forog legalább előbb összefossa magát a kínai technika, majd azér szólj a csapágyaknak is , hogy mostantól 7000 helyett 8000 az elvárt minimum fordulatszám:):):)
Hobbi gép viszont nem kínai ergo minőségibb anyagokból. Régen amerikai Homelite motorokkal volt szerelve, szerintem ez nem változott a 30ccm-esnél.
Viszont ha javítani kell akkor nehézkes az alkatrész beszerzés és persze borsos. Én meég mindig vadászok dugót és gyűrűt az enyémhez. Attól függetlenül hogy kopott megy még csak megérett a cserére...
Lett egy használható része a gépnek.Már csak a többit kell lecserélni és évekig használható.Alapgép ára plusz szerelési idől,alkatrészek stb.,szerintem egy milkától nem lesz több.A drága Stihlt meg Husit 150 ért meg vegyék a gazdagok!Ha nem,ha de!😀
A jófogás linken lévő Einhell gh bc 33 4 s lesz a te embered! Ha megnézed, a motorja tök ugyanaz, mint az én Maikta EBH341U gépem. A kupungház a makitán alumínium, ezen meg műanyag, onnantól lefelé tér el. Valószínű a motort az Makita ugyanattól a gyártótól vásárolja, mint az Einhell. Az Einhellhez általánosságban szar az alkatrész ellátottság, de ehhez gondolom jók a Makita EBH 341U motoralkatrészei.
Segítségre lenne szükségem. Van egy Stihl Fs 220 -as gépem, és új hengerre és dugattyúra van szűkségem. Milyet érdemes venni illetve hol találok jó áron. Illetve találtam egyet, azt írják, hogy
Valahogyan biztos össze lehet hozni, kérdés, hogy mekkora átalakítással jár, illetve egy új, 3 évig garanciás gépet érdemes-e megbontani ilyen szinten.
Ellenben a szarv csere az nem olyan szintű átalakítás, gari esetén visszaszereled az eredetit két csavarral, aztán kész.
Még az is megoldás lehet, hogy az EBH341U motorját rágyógyítom az MTD990 szárára. A kérdés csak az, hogy egy ilyen új motort komplett kuplungházzal honnét lehetne szerezni? (Van egy másik hasonló felépítésű fűkaszám, talán Subaru-Robin, vagy Honda klónos motorral. 4-5 évvel ezelőtt vadi újan 25.000,-Ft-ért vettem és egy MTD790-es szárra van rászerelve. Tökéletesen működik, nagyon csendes, úgy jár, mint egy Doxa és sokkal erősebb, mint a 990-es. Havonta csak pár alkalommal használom nagyobb munkáknál. Ez a tartalék, ha a 990-es végleg feladja, akkor ez kerül napi használatra - de mindig kell egy tartalék és most ennek az utódját keresem.)
Ezek a szájhagyomány útján terjedő közhelyek már nem biztos, hogy annyira érvényesek. Motor hangolástól, lökethossztól függ. A Briggs pl hosszú löketű motor, max teljesítménye kb 3000-en van, így az nem is pörög nagyon többet. De a kaszán lévő Makita MM4-ese ugyanúgy 7000-en adja le a max teljesítményét, mint a kétüteműje.
Ha két nagyjából azonos gépet hasonlítasz össze, nem sokkal erősebb a kétütemű:
Makitában az EX2650LH lenne a te embered, mert egyedüliként ez négyütemű, ami szétszedhető is. Viszont két paraméterben nem felel meg az igényeidnek, 26 ccm (=1LE), és D fogantyúja van. Az alapgép ára ~100 ezer Ft körül alakul, fűkasza kiegészítővel olyan 130-140 ezer Ft körül alakul.
Nekem egy Makita EBH341U gépem van, ami 34ccm (=1,5 LE), ez már kétágú szarv fogantyús, jó is lenne neked, de ez meg nem szétszedhető szárú. 125.000 HUF a legolcsóbb ára.
Harmadik opcióként tudom javasolni, ha mindenáron ragaszkodsz az elképzelésedhez, akkor vegyél egy EX2650LH makitát, és rendelj hozzá egy szarv fogantyút cikkszám alapján (vagy bontottan). Simán rá lehet szerelni, be kell kötni a gázt, meg a leállítót. Ez a gép viszont gyengébb, és a szarvval együtt jóval drágább, mint az EBH341U, szóval mérlegelendő, hogy megéri-e a szétszedhető szár ennyit.
A gázbovden miatt kellett így feltenni,kicsit spóroltak vele,rövidebb mint más gépeken.Stihl hámot használok hozzá,a motor felől 3.-4.lyuknál jó az egyensúlya.Az akasztó eléggé a tubus szélén van,felveszem akkor kicsit jobbra dől rajta,mert súlya az van.
Köszi. Néztem a Makitákat is, de kétkaros, szétszedhető szárú, 4T motorosat Ők sem forgalmaznak. Biztos velem van a baj, de a körfogantyús, vagy másképp "D" markolatú szegélyvágók nekem nem állnak kézre. Legtöbbször a magassági ágvágónál és a sövénynyírónál is nem a körfogantyút fogom, hanem a gép szárát.
Jól látod a dolgokat, nekem pont az alacsony fordulat miatt kell a 4T motor, főleg heti-kétheti rendszerességgel történő szegélyezésekhez, járdák, kerítések, fák, bokrok, virágok körüli fűnyíráshoz, illetve oda, ahova nem fér el a fűnyíró, vagy ahol nem lehet fűnyíróval nyírni, pl árokpartok, stb. Kimondottan kaszáláshoz 2T motorú kaszát használok. Azonban, ha nincs nálam a 2T kasza és valahol hirtelen le kell vágni pár tíz négyzetméteres magasabb füvet, vagy gazt, akkor azt egy erősebb 4T motornak is bírnia kell, ha idáig az MTD990-es is bírta - pedig az aztán nem egy minőségi kasza, szerintem jó néhány nálunk is kapható kínai "márka" simán kenterbe vágja!
Néztem én ott is, de négyütemű (nem 4-MIX-es), kétkaros, szétszedhető szárú kaszát nem találtam. A Sthil üzletben, ahol voltam, ott is megerősítettek abban, hogy amilyent én keresek, olyat a Sthil nem gyárt.
Nem kényelmetlen az, hogy el van tolva a két markolat? vagyis nem egy síkban van? Ha jól látom a kapcsoló, a jobb markolat, közelebb van hozzád mint a másik...
A négyütemű motor nem igazán való damilos vágásra mert ahoz nagy fordulat kell. A négyütemű motorok ott tartósak ahol alcsony fordulatszámon üzemelhetnek 2-3000 fordulat/ perc. A 4t motorok legnagyobb nyomaték, fordulatszám tartománya bár szélesebb, mint a 2t esetén de jellemzően nem a magas fordulatszám tartományban van. Továbbá azonos paraméterek esetén mindíg a 4T a kisebb teljesítményű.
Ja, nekem is kidobta a gugli, csak gyakorlati tapasztalatra lennék kíváncsi. Meg inkább valami nyitottabb, jobban szellőző kellene, nem vagyok fázós ;-)
Új, szétszedhető szárú, erős, legalább 30 ccm-es négyütemű fűkaszát keresek - ebben kérem a segítségeteket, mert ilyet nem találtam a neten, pedig sokat kerestem. A ryobi-n és az MTD990/Wolfgarden-en kívül mást nem találtam. Kétütemű kaszám van, azt ne ajánljatok. Sajnos négy év (szinte napi használat) után az MTD990-esem kezd haldokolni, egyre jobban eszi az olajat és a csörgése is már zavaró. Olyan négyütemű kuplunggal/kuplungházzal ellátott fűkaszamotort is ajánlhattok, amelyet ráültethetnék az MTD szárára. Sajnos az általam fellelt Subaru-Robin, vagy Honda motorok mindegyike kuplungház nélküli gépek voltak. Segítségeteket előre is köszönöm!
Ekkora területre én vennék egyet aTescoban 23 000ft-ért vagy az Intersparban 23 000ft-ért 1év garanciával vagy az Aldiban 30 000ft-ért 3év garanciával vagy ezt
A fuxtec-nél kapsz egy prima 2vállas hevedert is amit máshol még külön meg kell venned + 5000ft-ért + egy arc védőt is kell majd venned de ha ügyes vagy a Fuxtecnél belealkudod azt még az árba ezt a két + kiegészítőt mindenképpen még rá kell számolnod a töbi helyen a fűkasza árára.
De ekkora területre biztosan nem vennék 100 000ft-ért fűkaszát.
Vegyél valami jobb kínait, az nem drága még pénzed is marad egy-két pofa sörre, és az alaktrész is olcsó. Minden kapható hozzá. Ráadásul nem kell sajnálni, meg tök drága olaj meg izé, meg csipketerőtőn tartani. Oké ez csak annak való, akki csak használni akarja. Nem a sznob szomszédok előtt akarsz felvágni, hogy lám nekem is fussa ilyenre, vaze nem csak neked. De 25 ccm-est ne vegyél, az csak homokozó gép, max szegélyt nyírni jó. Legyen az bármilyen nemes vérvonal. Minimum 43 cmm-es, vagy nagyobb legyen.
Forrasztópálcával, vagy hőlégfúvóval összeolvasztod. Ha kell hozaganyag, vágsz egy darabot a burkolatból. Majd kétkomponensű epoxival bekened zsírtalanítás után. Ha jó minden, megfogja.
Köszi, eddig pont így volt, de kéthetente 8-10e ft, ez egy "kissé" sok nekem, ezért gondoltam, hogy veszek egy gépet... Nem gondoltam, hogy 60 pénz is kevés lesz egy közepes fűkaszához...
Értelek, köszi! Az a helyzet, hogy örülök, hogy ennyit is össze tudtam rá lapátolni hónapok alatt, a gaz meg már a vállamig ér, pedig kis híján 2 méter vagyok... Szóval, ha még gyűjtögetek, akkor várnom kéne 17' áprilisáig a kaszálással, azt meg azért nem szeretném... Elég elkeserítő, hogy ennyi pénz csak valami kínai csodafosra elég... :(
Eredetileg használtra gondoltam, pont az általad írt Stihl és Husquarna volt a két kiszemelt márka, mert azokról tudtam, hogy nem rosszak. De milyen jó, hogy írtad, nagyon köszönöm! Akkor nézzek használt Hitachit, vagy Oleomac-ot? Vagy esetleg NyiMisi által belinkelt FUXTEC CG260T is jó vétel lehet újan erre a kb. 1200m2-re, nagyjából 2heti működtetéssel? Az a baj, hogy mivel nem ismerem a többi márkát, így elég bizonytalan vagyok...
Felénk meg volt a BOSAL, meg a Walker, és használható, valamint kifizethető megoldásként a lengyel. És valahogy úgy lett, hogy a szar ócsó lengyel bírta legtovább. Cirka félpénzen.
Nem tudom mennyit ront a hűtésen ez a burok, de ami tetszik az a rezgés csillapítása a markolatnak. Tegnap is 4 óra hosszat kaszáltam. Már zsibbadtak az ujjaim. Nekem a BG BC 43-asom van, még az ős típus fix száras. Nem akar elromlani a kis mocsok. Most cseréltünk autót, az asszony meg csak les, hogy miként tolom be a fűkaszát, vagy a rotakapát. Jobb lenne egy szétbontható szárú fűkasza.
Ha 50- 60 ezret rá akarsz költeni, ne vegyél használtat. Ajánlatom az Einhell GE BC 43 AS. Nekem az elődje van meg néhány éve, probléma mentesen. Nem fogod megbánni. Csak jó olaj kell a benzinbe.
Ezen az Einhellen elég masszív tank volt. Ha földre lerakva járattam, akkor vagy fűbe raktam, vagy raktam alá egy rongyot. Nem kellett az alá tankvédő.
Általánosságban az egész gép kidolgozása átlagon felüli volt, sőt megkockáztatom, elérte a profi gépek szintjét. A burkolatokon, kormányon, fogantyún a műanyag részeken sehol nem volt egy zavaró sorja, vagy akár egy elfuserált rész, ami a kínai gépekre jellemző. Volt a damilfejénél egy távtartó, ami pl fák körüli kaszálásnál jött jól, tudtam, hogy mennyire lehet közel menni, anélkül, hogy a fa törzsét alul a damillal megvágjam.
Sajnos a motorja volt csak gyenge anyagokból, hogy hamar elkopott.
Egyetlen dolgot utáltam benne, a vállhevedere elég gagyi volt. Biztosítótűvel állt csak meg a beállított magasságon. Ez a gép csak 6 kilós volt, de ha 8-10 kilós gép lett volna, akkor a heveder már vágta volna az ember vállát 5 perc után.
Hello urak,,esti találos kérdés,,alacsony fordulaton,kissé oldalra döntve a gépet mi okozhat berázást,rezeg az egész cső,,magas fordulaton no problem,fej,jó szöghajtás jó,,kupplung környékére tippelnék,,köszi urak
Az tuti!Haver is nemrég jól bevásárolt Stihl használt fűkaszával.Első 1 óra használat után már nem volt használható,csak az alábbi részeket kellett javítani:bovden,gyűrű,dugattyú,szöghajtás.
Csak azt nem értem,ha nem ért hozzá,miért nem szólt vásárlás előtt?
Napi első használatkor azért nem baj ha kicsit be van melegítve-15-20 mp az első gázadás előtt,aztán szép fokozatosan felépítve a terhelés-fordulat.Mindez 1 perc,nem órák.
Tankkal szerencséd volt,nekem az első 2 használat után már durván karcos lett a tank mivel betonon ment pár indítás után meg használat utáni visszahűtéskor,mindez összesen nem volt több 5 percnél.De az indításnál sem egészséges hogy a tankon pihen miközben rángatja a felhasználó.
Nekem megért 1500 Ft +-t hogy nem sáros,karcos,füves a tank alja és nem fog tönkremenni,elkopni,stb.
Tervezőt azért érdemes lenne valagbabillenteni ezért.Még a legócskább vásárin is legalább ott van a műanyag tankvédő.
Nekem volt egy Einhell MSB28-as kaszám, amivel elég sokat finomkodtam az elején, sokat járattam alapjáraton bejáratás gyanánt, meg később használat előtt is mindig alapjáraton bemelegítettem. De szerintem többet ártott neki ez az egész, mintha indítás után húztam volna neki a gázt. A legjobb, ha terhelve teljes gázon megy, mert ekkor kap a legtöbb olajat, és ehhez képest nem pörög annyira.
Viszont az enyémnek a tankjával nem volt semmi probléma. Pedig rengeteget pöfögött a gép alapjáraton úgy, hogy le volt rakva a fűbe. Ilyenkor a tankon támaszkodott, nem volt tankvédője sem.
Használt kaszát vennél? A Stihlt felejtsd el, szarráhajtott roncsot is szinte új áron adnának. A Husqvarna árai már jobbak használtan, de ami a szerintem leginkább megérő, az pl a Hitachi, és az Oleomac. Esetleg a Makita, bár ott a rizikó a magas alkatrész ár.
Mivel számítók kukacoskodásra, majd azt is megkérdezem, hogy ha gariban nem pucolnak/cserélnek karbit, akkor ha én csinálom meg akkor ugrik-e a gari? (emiatt nem csináltam meg eddig)
Igen, lehet víz, vagy benzinből kiválás is. Takarítás otthon, írtam, hogy ezt tudom. De arra vagyok kíváncsi, mit hoznak ki a gariból.
Nem szerelő vagyok (csak voltam egy ideig), munkafelvételen vagyok. Tehát tudom, hogy ha egy ügyfél hisztizik, akkor azért elég sokáig el lehet menni a hiszti lecsillapítása végett.
Mivel a karbinál sz@ros kis egy órás javításról van szó, nyilván nem fogja az ember ütni az asztalt, de már csak-azért-is érdekel, mit lépnek gari szempontból. De azért lássuk be, az a tank egy konstrukciós hiba (törik, meg hozzáé a blokk nyúlványa, és a rezgéstől kikopik?!), akárhogy is nézzük, azt illene cserélni. Na meg mivel eladom majd azt a gépet, nekem nem mindegy, hogy egy mókolt, behegesztett tank van rajt, vagy egy zsír új.
Vízre nem gondoltál, ha szerelő vagy, akkor tudod hogy az is okozhat hasonló hibajaelenséget. A sokág a gépben hagyott régi benzin is okozhat hasonló mókát. Azt nem szűri egy sima szűrű. A gyártók alapból nem azt szokták garantálni, hogy egy gyártmány x évig működőképes. Hanem csak azt szavatolják, amit írtam is a gyártáskor már fentálló hibábák illetve az abból eredő üzemképtelenségre vonatkozik. Természetesen a gyártók, vagy forgalmazók ezen túlmenően is vállalhatnak "garanciát", nyilván a termék iránti bizalom erősítése miatt. De azért szervízköltségeket nem szokták állni. Még az új autóknál sem.
Hát, hogy prémium-e nem tudom, de szerintem a fejekben az van, hogy hű, az aztán... (mint a stihl :D)
Nekem felemás a tapasztalatom.
Feliciámra vettem 6 éve Bosal dobokat, hát... Eléggé gáz volt, hogy olyan mint a papír, vékony, súlya kb fele sem volt a gyárinak.
Mondjuk tavaly mikor eladtam az autót, sem volt rajt egy rozsdapötty sem, bár ez egyrészt köszönhető lehet annak, hogy felrakás előtt 2 rétegben lefestettem. Szóval ilyen felemás a véleményem róla... De azért újra én sem vennék...
Ki kell takarítani. Aha, igen, otthon. DE mennyi egy hivatalosan működő (márka)szerviz óradíja? Mondjuk 5000+Áfa? Kínai karbi (beszerzési)ára? 2000+ Áfa? Szerviznek megéri szórakozni a pucolással? Autószervizben dolgozom, gondoltam az eldobható kínai kaszák világában is úgy működik, hogy ha olcsóbb az új, akkor nem javítgatnak, hanem csere.
Koszos benzint nem tankoltam, tankban semmi kosz, és ha azt tankoltam is volna, akkor azt a szűrő dolga megfogni. szerintem. A gari meg arról szól, hogy a gép működni fog 3 évig, nyilván megfelelő karbantartás mellett. szintén szerintem. Igazából csak kíváncsi vagyok, mit ér a gari. Ha csak azt akartam volna, rászánok egy órát, kitakarítom a karbit, a tankot behegesztik a srácok a cégnél, és kész. De akkor miért vesz az ember garis gépet?
Nem akarok vitatkozni, én csak kíváncsi vagyok mit ér a gari. A gép meg úgyis megy majd lófogásra ha rendbe lesz téve (gariban vagy itthon).
Más: kasza szár, kormány kopásvédelmére mi használható (ahol a heveder hozzáér)? Arra gondoltam, húzok rá zsugorcsövet, akár 2 rétegben...
Nem fedeztem fel a spanyol viaszt:), Vannak gyártók akik eleve már így gyártják a peremezésbe építik bele. Nekem is szervizesek ajánlották. Több évtizedes gyakorlati tapasztalat alapján A te részedről csak elméleti kifogások vannak. Részemről meg ki is próbáltam, már 5. évét szolgálja a dob épen és egészségesen. Míg az előző elkorodált 3 év sem kellett neki. Pedig amikor azt felszereltem már akkor ajánlotta az ismerősöm ezt a trükköt. Kicsit nekem is hasonló fentartásaim voltak.
Porlasztót cserélni garanciába, mert eldugult? Ember ez a használatból adódó természetes dolog, egyszerűen csak kikell tisztítani. A szavatosság a már gyártáskor fennálló, hibából származó rendellensségre vonatkozik, amely a rendeltetés szerű használatot akadályozza. Az hogy vizes vagy, más szenyeződéses benzint tankoltál nem a gyártó gondja.
Na ez pont nem ilyen, ahogy elnézem műanyag. Akkor nem sokáig fogja bírni az öcskösnél.
Gypsy56: A Bosal annyira szar minőséget képvisel? Emlékeim szerint az egy prémium kategória. Vagy csak volt?
Más téma: Megmérnétek, hogy a két markolat között mennyi a távolság? A kínain keveslem, kényelmetlen, leakarom cserélni. Egy Solo van bontáson, hirdetésben, arra 60 cm.-t írtak belső távolságra. Csak hogy tudjam viszonyítani.
Mint írtam, nekem van Aldis kaszám, én tavaly vettem.
Ez egy átcímkézett Einhell gép, ha csodát nem vársz tőle, akkor nem olyan rossz.
Nekem mindig indult rendesen, kb 4 rántásra hidegen, első rántásra melegen.
Karbija bejáratáshoz van belőve, érdemes bejáratás után állítani rajt. Speckó fejű csavarhúzó kell hozzá, én ebayről rendeltem.
Amire használtam: anyáméknál kb 2500m2, itthon kb 800 m2 nyírása. Összegezve nyírtam kb 25000m2-t vele.
Hibák:
-gyári hám egy vicc
-gyári damilfej egy vicc
-3/4 tank fölé van tankolva akkor fullad,
-tavaly év végén előjött hiba, hogy néha gondol egyet és gázadásra elkezd fulladni. szivatót ráadva, gázt húzkodva, vagy leállítás-ujraindítás után rendben van. kb egy fél óráig, aztán újrakezdi. gondolom kosz lehet a karbiban.
-legutóbbi használatkor elfosta magát a tank. Pedig soha nem melegedett a földre téve, nem kapott semmi extrém igénybevételt. A felfogatásnál kezdett szivárogni, de a motor felőli oldalán van egy nyúlvány a motoron amihez hozzáér, a rezgéstől az tank anyagvastagságának fele már elkopott....
- jelenleg gariztatom, kíváncsi leszek lutóbbi két hibához hogy viszonyul a szerviz, ér-e valamit a gari? (tank és karbicsere?)
Ami miatt vettem a fuxit: anyáméknál nagyobb (30-40cm) gazt nyírva nagyon hiányzik az erő. Itthon max 20cm-s fűnél nincs gondja.
Egy fórumon ezt olvastam az Aldis fűkaszával kapcsolatban: "És az első 3 tankot csak járatod, illetve fokozatosan terheled. Aki nem járatja be az hülye! mindent be kell járatni, kivétel a profi gépek amit a gyár járat be."
Mit jelent ez a bejáratás? Az első 3 tankkal csak kis fűnek szabad nekimenni? Amit te írsz bemelegítés, azt minden inditás után meg kell tenni, ha igen mennyi ideig? 1-2 perc?
Holnap szeretném kipróbálni, viszont nem akarok füvet vágni, csak pár nm-t, bele lehet tölteni 1 dl-t is?
Milyen olajat ajánlasz hozzá? Tank védő lemezről tudnál küldeni egy linket? Ezek szabvány méretűek, jó lesz hozzá bármilyen?
Zsírzást már most megtegyem első használat előtt? Hol találom ezeket amiket írtál (hajtótengely,szöghajtás)?
Én nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez jó ötlet. Több okból sem. Egyrészt ha megfúrod az feszültséggyűjtő hely lesz, ami hajlamosabb a korrózióra. Nézd meg a régi autóknál, az alváz ott kezd el rohadni, ahol gyárilag lyuk van az alvázon, és be van dugva gimudugóval. Másrészt a furatnál nem lesz már bevonatolt a a lemez, teljesen védtelen lesz a korrózióval szemben. Harmadrészt a kipuffogódobok általában dupla falúak, a két lemez közt hangtompító szivacsos szigetelő anyag van. Ha átfúrod mindkét lemezt, akkor a víz be fog folyni a két lemez közé is, benedvesíti a hangtompító anyagot. Az állandóan nedves anyag még hamarabb rohasztja el a lemezeket. A külsőt meg a belsőt is. Negyedrészt a lyukas kipuffogó az nem éppen kívánatos dolog a műszaki vizsgán. Még ha az egy 3-as furat, akkor sem. Szóval én nem fedezném fel a spanyol viaszt, hanem hagynám úgy a kipuffogódobot, ahogy van. Ha elrohad, akkor meg ki kell cserélni.
Van esélye. De ismerek egy fogást, amivel meglehet hosszabbítani a hátsódobok élethosszát. Az új dob felszerelése után, meg kell nézni hogy hol van a legalacsonyabb pontja a dobnak. Ide egy 3 mm-es furatot kell készíteni. Így a katalizátorban képződő lecsapódó párából származó víz, kifolyik ezen a kis furaton. Főleg a sok rövid kistávú atózáskor hasznos. Mert ilyenkor a dob, nem tud kellően felmelegedni.
Amikor először alkalmaztam igen meglepődtem, mert a felszerelés után alig párpercet járattam a motort és, utánna fúrtam ki a dobot. De már ekkor is, tekintélyes mennyiségű víz folyt rajta ki.
Ha nem akarsz nagy csodákat,akkor megfelelhet.Füvet levágja.Gyenge pontja a tank,lerakott helyzetben pont azon ül a gép.Alapjáraton nem tanácsos úgy hagyni bemelegíteni sem.Betonon meg főleg.Elkopik,felfogatásnál elreped.Vásárba kapni hozzá tankvédő lemezt ami ráfaragható.Első 3 tankot 1:30-as keverékkel használd finomabban,aztán 1:40 mehet.A linkelt olaj megfelelő bele,lehet kapni hozzá jobb választást is,de azzal is jó lesz.
A hajtótengelyeket a szárban érdemes megzsírozni,mert a gyárban a kínai nem teszi meg egyik gépnél sem.Szöghajtást szintén zsírozni,mert sokszor abban is kevés van.
A leírásban 1 liter benzinhez 25ml olaj van írva. Ez miért 1:25 -ös keverék? Ha az lenne 25 liter benzinhez menne 1 liter olaj. Ez 1:40-es keverék ha utánaszámolsz annak amit a használati utasításban megadtak!
Hosszas tanakodás után megrendeltem délelőtt egy fuszeklit.
Remélem holnap megjön, NAGYON kíváncsi leszek mit tud az Aldis géphez képest. Ha igaz a papíron majd dupla teljesítmény, akkor földhöz verem a seggem örömömben. Fuszeklis fűrészemmel elégedett vagyok, ha a kasza is tudja azt amit a KS162R, akkor öröm-bódottág :)
(alapvetően az aldis kaszával sem volt eddig gondom, indult, dolgozott, csak erőben volt kevéske, 20-30 centisnél nagyobb gazzal nem igazán bírt. vagyis bírt, csak lassan.)
Ja még ! Kipufi csavarok rögzítésére nekem bevált a vízüveg. Igaz, nem olyan kurva drága, mint a sok csodás Loctite, de az, hogy műxik némileg kompenzálta.
Kipufi ügyben. Ezeknek a gépeknek a sokszor kifújó nyűgje azért van, mert a tömítés, legyen azt rákent vagy kivágott, csak addig bírja, amíg a darabok fixen egymáshoz vannak rögzítve. Na most a kipufi csavarja a gyenge láncszem általában, és persze SZERINTEM. Amikor nekem ilyen nyűgöm volt, az első alkalommal, amikor meghallottam a jellegzets csettegő hangot, szétszedés után kapott némi Hermosalt, és a CSAVAROK IS!!! Utána meg már nem volt mit javítani. Persze ez is szerintem.
A világért meg nem bántanálak, de aki BOSAL kipufogót vesz, meg is érdemli. Nem jó az semmire, maximum megdobálni vele a gyártót. A szar lengyel meg olasz dobok ezerszer többet érnek. Már szerintem.
Múltkor avval raktam fel én is,kinn az udvaron csináltam direkt,ami rajtam volt szerelő ruha,hiába hagytam kinn 2 éjszaka,még mindig érezni a Hermosal szagát,a kesztyűn 2 hét után is.
Ha bevált 5910 akkor jó, de az 5810 "Üzemi hőmérséklet: -60°C és +200°C között"
A Bosal meg direkt kipufogóhoz való, ráadásul ugye egy nagy hírű kipufogó gyártótól.
Kipufogónál alkalmazva érdemes meghúzás után hőlégfúvóval felmelegíteni, mert hőre keményedik, és ha kifúj a kipufogó akkor kifújja, ugyan ez ha lyukas dobot foltozunk vele.
Szerintem kár temetni, meg leszólni a Hermeticet. Ha azzal felragasztod a kipufi tömítést, akkor az "fel van ragasztva". Mellesleg Hermosal néven is kapható, de az új csodanév a Primeseal.
Ilyet fogdostam már vásárban,könnyű volt benyomni a koppintóját,buckákon biztos adagolna fölöslegesen.Aztán az is lehet,pont abba a szériába volt gyenge rugó.
A múlt hét szerdán este rendeltem a Banggood-ról az öcsémnek egy T25 klónt. Ma meg is jött, eu raktárból. Kíváncsi vagyok minőségre milyen ( reggelig melózok - 24-ben vagyok ) hogy sikerült a copy.
Igen volt Gimiám, fehér paszta, azt anno karosszéria tömítésre használtam, például doblemezek kilakatolásakor.
Amit a cégnél használtunk, folyékony gumi az kilós kiszerelésű volt és sötétszürke majdnem fekete színű, viszonylag még a szaga is kellemes volt. Ellentétben a Hermetikkel, anak a szaga beleivódott az ember bőrébe, akár még hetek múlva is érezte a nejem rajtam.
Jófajta paszta is kell alá. Az alu lapot jobban meg kellene huzni, hogy kiegyenlitse a két felület egyenetlenségeit. Viszont ezt két M4-M5 csavarral nem lehet. Ezért kell a paszta, pl Loctite 5910
Én a helyedben vágnék ki egy kb 1 mm-es alu lemezből a régi tömítésnek megfelelő alakot. Azt pedig mindkét oldalán megkenve hőálló pasztával visszaraknám. Többet nem fúj ki az életben..."
Igy van ténleg mondtad, azért is néztem meg először a tőmítést.
Köszönöm a válaszod, azt fogom tenni, hogy vágok egyet alulemezből ha az is megfelel, csak netről tudnék rendelni másikat, valószínüleg pont ilyen rossz minőségben.
Nyilván hallotál vagy akár tapasztalhattad is hogy a régi rendszerben sokszor kényszerültek az emberek "rugalmasan" megoldani a műszaki problémákat. Részben a hiánycikkek miatt, vagy anyagi okok miatt. Ezt a szilvalekvárt apámtól hallottam, ő az ötvenes évek végétől motorozott. A nyolvanas évek elején, amikor a mi voltunk fiatalok, és nagyban motoroztunk, a motoros klubbéli jó barátom is ajánlásomra, ki is próbálta ezt a szilvalekváros mókolást, a hengerfejet a 125-ös MZ-re ezzel rakta fel. Nem is volt semmi gond, de amikor más egyéb okból, a helyi motordoki is meg dolgozott vele míg levarázsolta a hengerfejet. :)
Egyébként a Hermetik mellet a nyolvanas évek elején már, munkahelyen (utószerelő műhelyben) használtunk folyékony gumi timítőt is, ez eltávolítható lehúzható volt. Neve már nem ugrik be. Akkoriban már kezdtek megjelenni a ma is ismert Loctite ragasztók és más termékeik is, de ezeket inkább még csak a nagy cégek, mint ahol én is dolgoztam engedhették eleinte maguknak meg.
tettél már bele új gyertyát?, mert engem a sövényvágó szivatott így meg. Menet közben leállt és utána nem indult. kint meg volt szikra is. másik gyertyával azonnal indult.
"Nézd meg, hogy a szikrát megfelelő pontban kapja-e."
Na ez az, hogy miért nem a dugattyú felső holtponton állásakor "találkozik" a lenkeréken lévő mágnes és a gyújtótekercs? A lendkerék nincs elfordulva a tengelyen.
Megtáltosodott az AL-KO kaszám! A piacos damilfejek hektikus működésük miatt, próba cseresznye alapon vásároltam egy Husi T-35 fejet. A benne lévő első szerelésű damillal a kb 30 cm-es sűrű füvet, melyben lucerna is nő itt ott, soha nem tapasztalt könnyedséggel kaszáltam le!
Kiegészítésként még annyitt, hogy a kopmressziót is ellenőrízzük, a porlasztón meg nem kell rögtön mindent eltekergetni, főleg ha saját gép és eddig jó volt. Az az hirtelen meghibásodás történt. Dugulást, vagy akár fals levegő, a szívócső tömítetlensége is okozhat nehéz indítást. Bár ebben az esetben jellemzően szivató állásban felpörög, anélkül gázadáskor fullad.
Az elégtelen kompresszió, nem feltétlen kell hogy kopásból erdő legyen, lehetséges gyűrű leragadás is, ekkor még esetlegesen nehezen indítható, de terhelésen lefullad.
A túladagolt olaj is okozhat időelőtti gyűrű kopást. A gyűrűk mögött a hornyokban felgyülemlik az olajkoksz ami akadályozza a gyűrű rugalmas működését. A terhelt oldalon akár papír vékonyra is kophat a gyűrű mielőtt végképp nem indul a motor.
Nézd meg, hogy a szikrát megfelelő pontban kapja-e.
Ezen kívül nézd meg nem-e túl dús a benzin-levegő keverék. Ha túl dús, akkor beborítja a gyertyát, és nem lesz szikra.
Én azt szoktam csinálni ilyenkor az Einhellel, hogy kompresszorral befújtam a gyertya furaton keresztül a henger térbe. A befújt levegő kitisztította onnan, és a forgattyús házból a túl dús üzemanyagot. Ezután lefújattam a gyertyát is, majd befújtam féktisztítóval a hengerbe. Gyertya vissza, majd berántás, ilyenkor ha elindul egy pár másodpercre, majd leáll, akkor a gyújtás rendben van, az üzemanyag ellátás a gond. Utánna az alapjárati benzin-levegő keverék állító csavart csavargatva értem el, hogy elinduljon.
Én a helyedben vágnék ki egy kb 1 mm-es alu lemezből a régi tömítésnek megfelelő alakot. Azt pedig mindkét oldalán megkenve hőálló pasztával visszaraknám. Többet nem fúj ki az életben...
A csavart ezzel nem ragasztani kell, beton biztosra. Mint ahogyan az, a nevében is benne van csak rögzíteni a kilazulás ellen. Erre, bármi festék megteszi.
De mondok én érdekesebbet, anno a Pannóniás időkben még szilvalekvárt is használtak a hengerfej tömítésére. Az úgy beégett, ha le kellett bontani az kész szívás volt.
"Dobáljatok meg ELF flakonokkal ha nincs igazam, de felesleges ekkora feneket keríteni ennek a témának."
Magam is így látom, és teljesen igazad van! Párszor belekeveredtem már én is ilyen olaj téma vitába itt a faluban a helybéli nagymenőkkel, és mindig az lett a vége, hogy nekem professzornak kellett volna lennem. Meg, hogy csak a piros stihl olaj a jó, és ne okoskodjak mert én nem értek hozzá! Legutóbb (pár napja) egyik ötbites azt mondta, hogy a stihl kaszába csak és kizárólag stihl olajat szabad tenni (szerelő is ezt mondta neki), abból is a pirosat :) Na itt ért véget a párbeszéd közöttünk azzal, hogy mondom én azt sem bánom ha belehugyozol olajbogyó! :))
Problémám tárgya egy Fuxtec fűkasza. Egyszer csak használat közben leállt a motor és nem indult többet.
Most odáig jutottam, hogy szikra van üzemanyagot kap és mégsem indul.
Észrevettem, hogy a dugattyú felső holtpont állásakor a lendkeréken a mágnes alulra kerül éppen, de úgy tudom ekkor pedig fentre kellene esnie és ekkor adni a szikrát. Más gépeknél így áll. A lendkereket levettem hátha elfordult, de tökéletesen a helyén volt, nincs elfordulás.
Szia! Vásároltam én is egy mf 70-est és nagyon tetszik a gép! Természetesen vettem hozzá egy Möller 4 ütemű motort. Az lenne a kérdésem hozzád ,hogy az átalakító közdarabról a rajzokat át tudnád nekem küldeni? Hálásan köszönöm. Címem: profiwebes@gmail.com
Szerintem én még JASO-FD matricával is meg foglak dobálni !!!
Pedig az tudod milyen??? MINT A MANNA!!! Helyből ugorja a bakot, Körmöt varr a p.csödre, stb!!! Érezted te már a határtalan erőt??? Amikor el se tudod b.szni ???? Na, hát AZ!
Igen okozhat, sőt okoz is. Hol vehetsz ilyet? Hát kb akárhol, ahol tömítést árulnak. Kalapos a vásárban, bulimoci, stb. Vagy akár "klingerit" helyett árult utódok.
Csak azért kérdeztem, mert állandóan előjön az olajtéma. Most kivételesen nem a szintetikus-ásványi vita volt, hanem a keverési arány. Meg lehet tárgyalni huszonnyolcadjára is, de ezzel maximum egy szűk réteg foglalkozik. Az átlag vidéki meg azt sem tudja, hogy mi a különbség két olaj között. Bemegy a gazdaboltba, kér egy adalékot oszt jónapot.
Találkoztam már szerelővel akinek fogalma sem volt róla, hogy mi az a fél szintetikus. Kérdezte milyen olajat használok, mondtam neki Ő meg csak nézett rám, hogy mi baja ennek a bolondnak. Igaz ez nem ma történt, hanem két éve. Dobáljatok meg ELF flakonokkal ha nincs igazam, de felesleges ekkora feneket keríteni ennek a témának.
Igen ez jellemző, ráadásul nem is feltétlen minden esetben metrikus csavar. Ezért hamar le is sarkalhatod, ha nincs "colos" szerszámod dugókulcs stb.
Cégnél is napi szinten "honosítottunk" heti több konténer kínai kütyüket, ezek nem pár tízezres katagóriába tartoztak kb 300-400 ezer beszerzési darab /ár. Szóval ezeknél is mind az volt a jellemző, hogy a csavarok recsegtek tágításkor. Itt már rendkívül magas esztétikai megjelenés is jellemző. Bár néha itt is előfordult hogy a megadott elektromotor teljesítménye, nem egyezett feltüntettel.
Érdekes dolog ez. Nekem tán 4-5 kínai masinám van, eddig az volt a tapasztalat, hogy a csavarokat KIVENNI volt gond, nem a helyén tartani, mert eléggé megtépve és beragasztva szerelték össze.
Szeretem kihozni mindenből a minimum 110%-os precizitást! Mondhatnám úgy is, hogy addig szöszmötölök meg piszmogok mindennel, amíg az tökéletes nem lesz! Utána még finomítok rajta kicsit:))) Sok embert idegesít, de nem érdekel mert tudom, hogy úgy tökéletes. 100+10%:ĐĐĐ
Én is jártam már így. Az al co -n elhagytam a tank rögzítő csavart menet közben. Csak azt vettem észre,hogy folyik a csizmámba a benzin, persze a cigi meg a számban ahogy lenni szokot :) Szerinted? Azt tudtam hogy veszélyes a cigarettázás de hogy ennyire :D
A 200 ezres fűkaszánál is előfordulhat bármi, azoknál tervezett élettartam van, a kínainál nics tervezett élettartam.
Egyébként minden gép igényli a törődést, anti műszaki tálentum kezében, a 200 ezres gépnek sem sok jövőt jósolok. Alap dolgokkal azért tisztában kellene lenni. Kész röhely ez az egész fórum, oldalakon keresztül megy az ész osztás, és aggódás hogy melyik drága 4-6 ezer Ft-os 2T olaj a jó, vagy a vacak. Aztán kiderül hogy még a keverési arányt sem tudja a többség kiszámolni.
Hát igen, a többinél ez elő sem fordulhat. Szegény bótosoknak mind a polcon fognak porosodni a márkás berántók. De ez az ő bajuk, miért tartanak készleten olyan cikket, amire soha senkinek nem volt és nem is lesz szüksége :)
Tegnap előtt este amikor kaszáltam, elhagytam a berántót, és az egyik tank rögzítő csavart.
Szerencsére nem szakadt a berántó rugója, csak a zsinór végén a görcs bomlott ki. Mivel ez már cserélve lett vagy 2 -3 éve, és a régi megvolt, arról átszereltem a kart. Igaz utána megtaláltam az elhagyottat.
Aha , az lessz az . Kifújtam a benzinszűrőt és a levegőszűrőszivacsot és pörög ahogy kell. A levegőszűrőszivacs tocsogott az olajban csak azt nem értem hogy a p....ba? Nem is kapott ott soha olajat.
De az úgy szokott ám lenni,hogy ha a benyacső tönkremegy,segítek:a fekete ott ahol a tankba belemegy ott szétmálik-kívül nem látod csak nem indul a kasza.Akkor rángatják fél órát,hátha beindul.Ilyenkor egyre dühösebben,egyre gyorsabban.Nos ezt vagy túléli vagy nem a berántó.
Egykoron, haverom vett egy pár szandit. Valódi bőr igazi román termék volt. A fekete bajuszos eladó 5 ezerre tartotta, a vasutállomáson. A vasútállomás és a sarki kocsma között van cirka 100 méter. A kocsma ajtóhoz érve, megvette 800 forintért.
Á,csak elsétálva a "márkakereskedők",Straus-huszárok sora előtt kézbevettem a berántót,rögtön rávágta hogy kétezer,aztán nekem már meg sem kellett szólalnom,magától lealkudta 1500,aztán mikor továbbindultam már 1000 volt az ár. :-)
Ez a trükk ezeknél,ha látják hogy kell,akkor nem engednek,aki elsétál,utánaszólnak.