Üreges téglához lukacsos tégla dübel kell. Annak a teherbírása alacsony. Átmenő csavarral, talplemezzel jobb a helyzet. Ha a belső oldalon nem zavaró a megfogás akkor semmi baj. Pontos adatok nélkül csak véletlenül lehet megbízható véleményt mondani. Az, hogy csak fülül van rögzítve az alábbiakat jelenti: A csavar húzott és nyírt. Ez nem baj addíg amíg alá nem kap a szél, meg amíg a két igénybevétel nem haladja meg az erre az esetre megengedettet.
A fal régi B30 tégla kevés lyukkal( talán 6 X2 lyuk) szóval jő vastag a tégla fala. A menetes szárak egyébként teljesen át mennek a 30 centis falon és a túl oldalon van egy laposvas. Így se bírja a becsült igénybevételt ? Viszont nincs alsó és felső rögzítés csak a felső részen van menetes szár sajna.
rakok egy közelebbi képet. A kiállás egyébként csak 1 méter.
A kép alapján becsült igénybevételek. A tető kiállása 1,2m. A tető tartókonzoljának magassága a falnál kb. 30 cm (esetleg 40cm). A fényképen levő szerkezet az oszlopok nélkül valószínűleg nem állna meg. Nem az acélszerkezet a gyenge, hanem a téglafalhoz történt erősítés gyenge önmagában. 3-500 kg húzóerő becsühető egy-egy fölső dübelben hóterhelés esetén és ugyanannyi az alsóban ha alákap a szél. Szerintem teljes biztonsággal oszlop nélkül nem megoldható csak akkor ha befugásnál legalább méter körüli magassága lesz a konzolnak. Ha a fal lukacsos téglából van akkor az előbbi lehet, hogy optimista becslés.
Sziasztok, hőszigetelés előtt az erkély elő tetővel kellene kezdenem valamit. Mellékelt képen látható építmény van jelenleg a 80as évekből. Valami hasonló méretűt szeretnék a későbbiekben viszont esztétikailag változtatnék rajta:alulról és oldalról kő porozva felül pedig korcolt lemez lenne.
A jelenlegi szerkezet 12 es menetes szárral van rögzítve a falhoz 6 helyen kb 130 centinként. ( a födém fölötti attika falhoz) Vajon a korláthoz rögzített oszlopok el hagyhatók ? Ha igen akkor megbirná ez a szerkezet mondjuk az osb + korcolt borítást? Ki hogyan erősítené meg ?
A födém egyébként “E” Gerendás beton béléstestekkel. Sajnos a tetőn mar elkészült az új szerkezet + PVC szigetelés így a födémen alulról átmenő rögzítési módok már nem kivitelezhetők, a szélső hat méteres E gerendába pedig nem szívesen rögzítenék semmit.
Ha teljesen bontós ez a szerkezet akkor én arra gondoltam, hogy a meglévő menetes szárakhoz rögzítenék valami laposvasat vagy valamit ami lelógna a födém alsó síkig és ott lenne mondjuk valami U szelvény hozza hegesztve ami kilógna konzolosan és a benti végét pedig lehetne rögzíteni a falhoz. Így lenne a jelenleginel egy erősebb szerkezet amivel mar lehetne kezdeni valamit.
végső esetben megpróbálom, de fenntről nem férek hozzá a csővéghez, tehát az az opcióm, hogy egy 4-5 méternyi 150-es csővel, aminek egy könyök lesz a végén zsonglőrködöm alulról és 30cmx35-ös kürtőben, hogy a tetején a könyők rámenjen a belógó csőre....elég esélytelennek tűnik, de ha minden kötél szakad, akkor megpróbálom...
Valamint a 30x35-ös kürtőnek csak egy részét foglalja el a 150-es cső, és a fennmaradó részen tudna gravitóciósan szellőzni a pince, amikor nem megy az elszívő...Fenn viszont csak egy 150-es kivezetésem van, tehát ez addig megy, amíg nem kötöm össze a csöveket.
Köszi, világos...először megnézem mit mutat, ha lentről 1,5m csővel bemegyek a kürtőbe...az nem baj, ha visszafelé is örvénylik, csak ne jöjjön vissza egész a pincéig:)
Tehát a ventillátor kimeneti oldalán beszíkítem a csövet mondjuk 100-asra és a kürtőben nyitom megint 150-ig? Plusz bekéne egyensúlyoznom legalább egy lefelé forduló könyököt a kivezetés végére a kürtő tetején? és ebben az esetben milyen hosszan kéne felcsöveznem lentről a kürtőbe kb?
Hát sajna már van a betonfedélen kert....Szóval lentről tudnék 4 méter csővel egyensúlyozni és talán rátalálni a kimenő ágra...Esetleg mér arra gondoltam, hogy ha alul betömöm a 30x35-ös kürtőnyílást, és keresztüldugnám a 150-es csövet rajta, azt könnyebben meg tudnám csinálni...de reméltem, hogy a visszaáramlás az max mondjuk 1 méter, vagy 80 cm, és akkor így megmaradhatna a nyitott kürtő gravitációs szellőzésnek
Én nem tudom kiszámolni, de a kollégák közt van csöves is. Azt gondolom, hogy a kijárat lesz a meghatározó. Kérdés, hogy azon mennyi fér ki a nyomás csökkenés után. Amellett a négyszögletes csőnek nagyobb az ellenállása mint a körnek. Miért fontos ezt kiszámolni? Ki kell dugni a nyomócsövet a lukon és nem lesz visszáramlás.
szerenték egy szakembertől segítséget kérni légtechnika ügyben.
Van egy 30cmx35cm téglalap alakú kürtőm a pince plafonjából indulva (téglából van, nem jellemző, hogy kiálló habarcsrészek lennének benne, elég sima a felülete). 4m hosszú, függőleges, a tetején lezárva egy betonlappal. A betonlap alatt kivezettem annó, egy 3m hosszú 150-es csővel oldalirányba a kürtőt. Most egy 600m3/h-ás 150-es csőventillátort szereltem a pinceplafonra, és egy kanyarral bevezettem az elmenő ágat a kürtőbe. most jelenleg 40cm -ert lóg be a 150-es cső alulról a kürtőbe, de még így is visszaáramlik a levegő, de megy ki a kürtő tetején lévő kivezetőcsövőn is. Milyen hosszan kell a kürtőbe bevezetnem a ventilátor elmenő ágát,hogy ne áramoljon vissza a levegő? (legalábbis, hogy ne jusson vissza a pincébe, csak felfelé menjen) És hogy kell ezt kiszámolni?
Mondjuk ahogy nézem egy Google keresés után azért a IX.kerületben a Könyves Kálmántól délre durva dolgok vannak, az ex-ipartelepeken (Illatos út meg BVM régi telephelye) 2,4-es ph talajvíz megmérgek, meg hasonlók...
Mi a kerületnek a Könyves Kálmántól északra levő részén vagyunk, az talán nem ilyen brutál.
Köszönöm szépen, értem. Mondjuk 5 millióért végiginjektáltatni a parkolót saját zsebből erős lenne, de ilyenkor soha többet 40 évig nem kéne közös költséget fizetnem? Not bad :D
Amúgy a saját lakás hibáival is alig lehet bírni a beruházóval, megy a gányolgatás stb...
Illetve ahhoz, hogy hatékony legyen a felszólítás gondolom igazságügyi szakértő kell (ez mondjuk nekem a lakásban elrontott csempézésért nem érte meg, mert összemérhető lenne a kivitelezés költségeivel), ha az jön, akkor már az egész ház összes közös tulajdonó részének hibájáról írjon. Ezt jobb, ha a közös képviselő viszi felteszem, aki az összes tulajt képviseli. Több szem többet lát alapon több hiba is össze tud íródni úgy.
Fel van véve a gondok közé, amiket ilyen közös tulajdonú részek esetében a társasházkezelőnek/közös képviselőnek kéne jeleznie a beruházó felé (van itt leső csempék stb.). De tekintve, hogy a beruházó, akkor amikor még minden lakás az övé volt "bebetonozta" a saját ismerős cégét erre a pozira ez nem lesz egyszerű. Először ezt a céget kell eltávolítani, hogy tényleges ügyködés kezdödjön, amihez persze tulajdonosi összefogás kell.
ha a kiviteli tervben az volt kiírva, hogy vízzáró beton, és ezt meg is építették, de nem volt körbe/alatta igazi vizszigetelés tervezve (és így megépítve sem), akkor első sorban tervezői hiba, amit a felelős műszaki vezetőnek és a műszaki ellenőrnek is ki kellett volna szúrnia (de a felelősség a tervezőn marad).
ha beruházótól vettétek "kulcsrakészen", akkor felétek minden felelősség a beruházóé, rajta kell leverni. aztán majd ő abúzálja az alvállalkozóit, ha tudja/akarja
sr1, Töck Jenő és trebont: Köszönöm a további információkat, hozzászólásokat!
Értem a helyzetet. Tehát ez egy örök problémaforrás gyakorlatilag... de az épület ettől még állni fog, nem fog szerkezetileg rosszá vállni a beszivrgó víz miatt...
Persze a kérdés, hogy mit követelhet jogosan a lakóközösség garanciában a kivitelezőn ennek javítására... végiginjektálgatást kb max.
Pont az a lényege a betonhoz hozzákötő vízszigetelő fóliának, hogy nem kell csak alá kell önteni a szerelőbetont, a sóderágyra. Feléje nem kell. Nagyon sok munkát lehet vele megtakarítani. A tisztességesen tömörített sóderra, földnedves szerelőbetont terít el a homkorakodó, és addig lehet egy kisebb lapvibrátorral döngölni, ameddig sík lesz. Erre kell lefektetni a fóliát. Egy bitumenes vagy forrasztott pvc vízszigetelő nehézlemezre, muszáj a második szerelőbetont ráönteni, de azt nagyon figyelmesen kell megdöngölni, vagy a hosszú lapvibrátorral lehúzni, hogy ne sérüljön.
Ezt a fajtát nem tudja átszúrni a vasalás. Éles csavarhúzóval sem tudtam átszúrni 12micron vastagságút, ami a lemezalap alá jön. Méghozzá nem is vészesen drága, csak a ragasztószalag hozzá:).
Van annyira képlékeny ez a fólia, hogy fel lehet vinni a lemezalap oldalaira is, ha zsaluba szerelnek egy háromszögű PVC profilt.
A beton kötés közben reped. Nem nagyon (legalább is ha nincs túlvizezve) reped, de reped. Szennyvíznél ez nem olyan nagy probléma mint tiszta víznél mert a szennyvíz gyorsan eltömi a hajszál-repedéseket, a tisztavíz nem. Ezért előnyösebb a fólia szigetelés mint a kent.
a vízzáró beton félreértés ott kezdődik, h az építőipari/mérnöki vízzáró beton fogalma (=nem porszáraz) nem azonos a hétköznapi vízzáró beton (porszáraz) fogalommal.