Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-carcass- Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85110

Jól néz ki, meg is nézem azt az oldalt...:-)

(korábban már megtaláltam egyszer, de valahogy elveszett)

Előzmény: TyggeR (85088)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85109

Váltóméter kalkulátorok szerint, 15-20"-ig gyakorlatilag ugyan azon átmérőre lehet össze hozni a gumikat. Esztétika-vezethetőség. Kijelenthetjük, hogy a nagyobb mindig szebb-jobb! A ballonos kerék komfortosabb, felni-futómű barátabb, de vész helyzetben, pl. hirtelen kikerülésnél, sajnos pont az okozza a vesztünket. Voltam spec vezgyakon azon a reptéren ahol régen a totalcar forgatott. 1-es Octaviakkal voltunk, minimális elvárt sebesség 110 km/h. Az egyik gyakorlatnál bóják között kellett szlalomoznunk. A harmadik bója után mindenki lepörgött a kifutóról. 1. a Skoda rendkívül segg nehéz volt, 2. a kerekek 16"-osok voltak. A kocsik a bóják között billegtek, odébb araszoltak a gumik miatt. Ha 20-19"-os kerekek lettek volna, valószínűsítem, hogy meg tudtuk volna csinálni a feladatot. A magas oldalfalú gumik csak egyenes haladáskor adnak megfelelő vezethetőséget, kanyargás közben nem. Ha közben fékeznénk is, még jobban elvesztenénk az irányítást a kocsi felett. 

A fiatalok kocsiján 15-18"-os gumik vannak. A 18"-os kerekeken olyan a vezetési élmény, mintha sínen menne a kocsi, a 15"-al meg olyan mintha szivacs lenne a kocsi alatt. A 19-20"-os felniken gondolom még jobban kézben lehet tartani a kocsit. 

A magyar utakra a 18"-elég, sőt pár útszakaszon már ez is határeset, de szebb vele a kocsi mint a 17-es felnivel. És biztonságosabb is ...

Előzmény: Töck Jenő (85106)
Syracusa Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85108

Éppen most másztam bele pár napja, nekünk is foglalkozni kell vele. Randa meló. :

Előzmény: www.octinfo.com (85107)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85107

OFF:

 

Valaki képben van itt a GDPR témáját illetően?

Privátban keressen már meg!

 

Köszi!

 

ON

Töck Jenő Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85106

Sanda gyanúm az, hogy a 17"-ost azért részesítik előnyben nagy sebességnél a 16"-al szemben, mert a fordulatszám az azonos (kb.) mind a két guminál azonos sebességnél, de valamivel könnyebb megépíteni a köpenyt úgy hogy bírja a sebességet. Tapadás a tapadási együtthatótól függ, nem a felület nagyságától. Vékonyabb, szélesebb guminak az oldalfala merevebb lehet, gondolom.

Előzmény: olomana (85098)
(M)Ákos Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85105

Ja, ahogy írtam, minden oké a klímával. Az átforrósodott autót is (még mindig) lehűti pár perc alatt, alapjáraton pötyögve.

Szerintem az előző autóimon is kb. így nézett ki a hűtő ennyi km után, azoknál sem okozott semmi problémát.

Előzmény: Faguri (85089)
olomana Creative Commons License 2018.05.08 0 1 85104

De az is lehet, hogy 10 éves téligumi van rajtuk. Egy jó 16-os gumival is lehet bőven úgy kanyarodni, hogy dűl borul a kocsiban minden, és visítanak az utasok.

Előzmény: eddmex (85103)
eddmex Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85103

Ha más stabilitás...

Azért nem kell versenyzönek lenni!

Rendszeresen latom ahogy az autopálya lehajtón az éngem követő GolfGTi/A3-4 Schumaher-ek repülnek utánam (amúgy is vérszemet kapva mert a pályán nem volt modjuk megelözni), majd miután sodrodik a hátulja az autóiknak egyböl lemaradnak.

Aláírom hogy nagyobb papucs-nagyobb fogyasztás... de azért egy ilyen nagy kerékjáratban jól fekszik a 17”!

 

-Yasin- Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85102

Stabil volt az autó, nem pattogott úgy, mint a 15-össel pattogott volna, pedig az ballonosabb.

 

 

Bevallom, 15-össel nem próbáltam, csak feltételezem, hogy a keskenyebb-ballonosabb gumi jobb lehet rossz burkolaton (egyébként Biharban vannak sokkal rosszabb utak is a Vekeri tavinál, sok még bicajjal is kirázza lelket az emberből).

Viszont meglepő módon a 17-es nem rosszabb annyival a 16-osnál, mint vártam. Észre lehet venni, de csak ha nagyon figyel az ember.

Előzmény: www.octinfo.com (85101)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85101

A 16-os kerék fényévekkel jobb mint a 15-ös. Borzasztóan pocsék úton is voltunk most az autóval (korábban írtam, hogy pályán tök jó a 16-os a 15-öshöz képest).

Vekeri tó, és tovább. Szerintem neked nem kell bemutatni. Stabil volt az autó, nem pattogott úgy, mint a 15-össel pattogott volna, pedig az ballonosabb.

Előzmény: -Yasin- (85094)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.08 0 1 85100

Pont ezt mondom, hogy az emberek többsége nem azért vesz malom kerekeket a kocsira, mert esetleg jobban tapad, hanem csak az optika miatt. Persze sokszor látni, hogy amikor meg cserélni kell, akkor szívják sokszor a fogukat, hogy milyen drága... :)

Előzmény: olomana (85098)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85099

Na, de ez a méret pedig még drágább, mint a 225/45-ös :)

 

Nekem ebből a szempontból mindegy, hogy néz ki a kocsi. Nem szoktam nézegetni. Beleülök, és megyek vele :)

Fontosabb, hogy jó legyen a futómű, elférjek (és a család is) benne, kényelmes legyen, és menjen valamennyire, ne legyen gond vele előzni, meg lehessen benne zenét hallgatni, ha úgy tartja kedvem.

Igazából az Octaviánál jobb családi kocsi racionális indokok szerint nemigen van. Csak ugye, ahogy neked a kerék méret, másnak meg más a mérvadó, ezért nem vesz mindenki Octaviát :)

Előzmény: -Yasin- (85094)
olomana Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85098

Gumiknál ezt a határon autózás dumát nem nagyon értem. Szerintem én az autósok túlnyomó részénél jóval dinamikusabban autózom, de sosem érzem azt, hogy a csak a gumi szab határokat. Szerintem mi hétköznapi autósok a gumi határánál sokkal hamarabb tojunk be. Egy profi sofőr pályán ki tudja autózni a különbséget, de 16-17-es viszonylatban az is minimális szokott lenni. Szóval nyugodtan valljuk csak be, hogy csak az optika miatt veszünk nagy kereket.

WhirlpoolDoktor Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85097

Úgy le dobtam az első adódó alkalommal a toyo aurison  a gyári 17es felníket szintén gyári 15ösre

 

Soha többet 17es nem kellene

 

Egyből fél literrel kevesebbet fogyaszt,gumi is  olcsóbb

 

 

Előzmény: -Yasin- (85094)
Blackslac Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85096

nekem kicserélték a teljes kuplungszettet

Nekem is. Meg mást is, olyat amit nem én vettem észre. Én teljesen elégedett vagyok velük. 

Előzmény: TyggeR (85093)
djhir Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85095

Igen, az ügyfelek /is/ tehetnek róla, elfogadják ezt a helyzetet. Egyébként nem kuplung problémám volt garanciában, ez csak most kezd kijönni, ahogy melegszik az idő. Telefonáltam a szervizbe, azt a választ kaptam, hogy légteleníteni kellene a kuplungot, lehet hogy levegős a rendszer.

Előzmény: TyggeR (85093)
-Yasin- Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85094

De kis túlzással a kinézet egy családi Octavia esetében szinte mindegy.

 

 

Nagyon nem. Attól, hogy családi autó, még fontos, hogy szép legyen, legalábbis nekem mindig jól esik ránézni, akár a garázsban, akár az utcán. A Combi is szép, bár az inkább praktikus, ellenben a ferde hátú (O2 és O3 is) az egyik legszebb forma az Audi A5-ön innen:

 

 

Egy szép 17"-os felni sokat dob rajta. Nem kell viszont ragaszkodni a 225-ös szélességhez, nekem 205/50r17-es gumi van rajta. És nem azért, mert (mindig) határon autózok!

 

Ha csak a praktikumot és az ésszerűséget néznénk, akkor a 195/65r15 lenne a legjobb (hogy azzal milyen randa tud lenni...).

 

-Y-

Előzmény: Alex_Aston (85068)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85093

nekem kicserélték a teljes kuplungszettet, szóval nem általánosítanék

 

sajnos azt tudni kell, hogy a porsche hungaria hálózatába tartozó márkaszervizek eléggé kiszolgáltatott helyzetben vannak. az, hogy ilyen a hozzáállás, az sajnos az importőr sara, mindent felülvizsgálnak, mindent ellenőriznek, és ha ők az autót nem is látva úgy ítélik meg, hogy valamilyen csere/elszámolás nem volt indokolt, nagyon kemény büntetéseket számláznak ki

 

ezért alapvetően a szervizek eléggé óvatosak, jómagam is számtalan durva sztorit hallottam. az, hogy ilyen a helyzet, nem jó, de nem feltétlenül (csak) a szervizek tehetnek róla sajnos

Előzmény: djhir (85092)
djhir Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85092

Igen, a Bara szervizben szeretik "megmagyarázni" a garanciális problémákat. Amikor először oda mentem, azzal kezdték, hogy lecserélhetik-e a rendszámtartó keretet az övékére? Cserébe nem adtak semmit, még azt sem engedték, hogy egy garanciális probléma megállapításánál ott lehessek az autóm mellett. 

Előzmény: (M)Ákos (85085)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85091

Nekem is sportmaxx a 17-es papucsom, árban nem volt annyira vészes, darabonként 4-5e Ft az árkülönbség kb. a 205/55R16-hoz képest, ami 4-5-6 évente történő csere esetén leosztva az évek számára mondhatjuk, hogy marginális különbség.

De azért igazából semmi sem indokolja a nagyobb papucsokat ésszerűség szabályát követve. Csak ugye az autózás sok esetben egyáltalán nem erről szól :)

 

Előzmény: -carcass- (85073)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85090

Én azért azt vettem észre előző autómnál (H astra GTC), hogy a 205/55R16 és 195/65R15 gumik között jelentős, érezhető különbség van. A 205-ös jobban megvezeti az autót úthibáknál, jobban "cibálja" a kormányt, és keményebben rugózik.

Normál autózásra jobb volt a 195-ös, forszírozott tempónál nyilván a szélesebb ad több tapadást (azonos minőség esetén).

Előzmény: olomana (85072)
Faguri Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85089

És ezen még átmegy a levegő? Úgy néz ki, mint akin átment a 4. Ukrán front.

Ma aláfekszem az enyémnek, hogy jól megnézzem, az milyen állapotban van. Lehet, hogy felteszek alulra egy védőhálót, azután évente kidobom.

Előzmény: (M)Ákos (85085)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.08 0 0 85088

nem :) még az előző tulaj csináltatta, a superskodáról rendelte az alsó splitterrel együtt

Előzmény: -carcass- (85075)
eddmex Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85087

Mindkettőnél jó kéne a klimának lennie, látam olyant ahol még a kis lemezek hiányoztan mégis hütött (igaz nem Octavia volt).

 

Amúgy eszméletlennek tartom hogy az O-n így tönkremegy a hütő...

Én több éven jártam dolgozni a Suzukival Saroksár-Bugyi “Soderbirodalom” útvonalon....

a motorházat ujra kellett fényezni, mert a sok kavics leverte!

240ezer után sem nézet ki úgy a hütő mint a tietek!

Szerintem ezt elég rosszúl tervezték meg... tehettek volna egy nivósabb rácsot.

skt15 Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85086

Nem néz ki annyira nagyon szarul

Előzmény: caskahu (85080)
(M)Ákos Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85085

Lőttem képeket az enyémről, közel a 230e km-hez. Városban alig megyek, zömében inkább autópálya.

Szerintem a van mire fogniuk esete áll fenn nálad. Az enyém úgy hűt, mint újkorában.

A te hűtőd kiállítási darab az enyémhez képest...

Előzmény: caskahu (85076)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85084

A klímahűtő és az intercooler kőzé beférsz egy vékony csővel, amire erősítessz egy drótot.

Vegyél egy klíma tisztitó habot, az megdagad és utánna oldódik és kifolyik mindenhonna és fújd be a két hútő közé, aztán vizes slaggal mosd át rendesen a hűtőt a maszkon keresztűl. 

Meg lehet előlről mosni egy bogáreltávolító spreyel is előlről. 

Vagy fél órát mostam egy része a festésnek (nekem fekere) lekopott, de kitisztult. 

Az enyém 5oe-ben van és az alsó harmada a hűtőnek tiszta bogár volt, mert a Scoutnak van egy kretén méhsejt alakú alsó rácsa a maszkon, amin a bogarak átmennek. 

Előzmény: caskahu (85080)
caskahu Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85083

Erre én is gondoltam, de sószóró mögött nem megyek, inkább félreállok fél órára :D vagy megelőzöm. Emlékeim szerint 1x vagy 2x előztem sószórót az Octival, autópályán messziről kerülve, a fényezésen nincsen karist. (pár kavicsnyom van a lökhárítón, meg a motorháztetőn, de azokat máskor szereztem)

Az előző autóimmal is előztem sószórót.

Előzmény: Airbag. (85081)
caskahu Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85082

Szerintem a nagynyomásúval oda sem férsz, mert előtte van a rács, azon nem dugsz be kb semmit sem. Ha közel rakod akkor meg csak a rácsot "vágod át" vele.

Előzmény: Airbag. (85077)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.07 0 0 85081

ez olyan mintha a sószóró mögött mentél volna

/vagy nyáron  mikor a aszfaltozáskor leteritik az apró kavicsot,hogy a kocsik belenyomják az úttestbe/

Előzmény: caskahu (85080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!