Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ez a reggel nem éppen jól indult számomra . A melóba menet dobtak egy olyan hátast a bringával , hogy ezt a Regöczi Sallai párosnak is legalább egy hétig tartanak betanulni🤠 .
Hajtottam kifelé s egy macsek tűnt fel ( itt még nem is volt gond) . No de egy macsek után bizony jönni szokott a kutya . 🤦 No itt kezdödott a baj . Szóval a macska még éppen elment előttem , no de a kutya !!! Az már nem . Telibe találta az első kereket , olyan jó 30-as tempónál 🎇
Kis aszfalt mérgezésem azért csak lett . Szerencsére még néző közönség is volt ( várták a buszt ) . Mondjuk nem teljesen sikerült a mutatványt előttük bemutatni ( 10-15 m-el voltam a buszmegállóból ) . No de ,hogy poénosra vegyem a figurát csak annyit mondtam jó hangosan : Semmi baj ! Csak láttam ,hogy a földnek ölelesre van szüksége 😉
Nekem holnap van jelenésem a KPM-nél ... 0O' (?) ... Ja , ... 24 éves a kis skodajóm ... Na, végül is , jó játék az ilyen tali ... (majd elmesélem a végén ...)
Amikor én még csinálgattam a küszöb cseréket , mielőtt felkerült ki lett fujva cink spray val ( ezt egy régen a falumban dolgozó karosszériásnál tanultam , ez az úr VW tipy 2 - eket /kisbusz/ is restaurált ) . Aztán azt a területet is ahová került a küszöb , ezek után felkerült a küszöb , utánna került bele az üregelő . Az üregelő pisztolyon egy kb 1 m -es ( mint egy mipoláncső) tömlő volt s ennek a végén egy minden irányba szőrni tudó fej . Ezt a kis romlott a küszöb elején s aztán a hátsó részénél juttatták be , s aztán kb 500-500ml lett bele fújva .
Akkor ezek szerint sikerült féltengelyt szerezni .
Én is haza hoztam a karosszériástól a kocsit ,átnéztem az alját és amit még láttam javítottam ahogy tudtam ,meg vissza szereltem az üléseket kitakarítottam belülről az évtizedes port ! Majd még valami zsírspré kell a küszöbbe ,nehogy megint rohadásnak induljon ! Egész napom ráment ! Csütörtökön folytatom a féltengellyel ,váltó olajcserével . Holnap délelőtt víztisztító szerviz lesz kezdésnek . Aztán nem tudom de a tűzifa darálása lesz előkészítve ,csak már azt se tudom hová tegyem a darálékot ! Vagy még az van kiszedem a bigbag zsákokból és a betonra öntöm ! Akkor már a plafonig csak befér ami még kint van !
Szép estét! Az egyik kf04-el szívok. Szét kell szednem csapágycserés de az egyik oldali kapaegység meg sem mozdul,két napja szenvedek rozsdaoldó meg időnként gázzal melegítés de semmi. Sajnos az agyatlan gyártó újított és normális cső helyett lemezből készített de nem végigvarta hanem csak összepontozta, az idő meg a rozsda győzött,de nem nálam. Van flex újra vágom aztán majd a haver újra hegeszti.
Ez is csak olyan 60-as de inkább egy 80-90-est szeretnék . Nem jó az anyaga az orosz kaszának nagyon gyakran kell fenni és gyorsan kopik ,pedig már a kaszakövet is finomat használok még is gyorsan elfenem az élét . Kalapálni meg túl kemény nem lehet normálisan lapítani nem lapul a régi fajta kaszaverő kalapácstól sem szinte semmi nyomot nem hagy az ütés rajta . Annak látszódni kéne minden ütésnek hogy nyújtja ,nem hogy azt se tudom hová ütöttem mert nyoma sincs . A múltkor már sínvason adagoltam neki nagy kalapáccsal ,akkor is kinyúlasz ha hullámos leszel a fene essen bele ,de semmit se okoztam rajta . Az a baja 2mm vastag az anyaga ! A jó kasza 1mm nem vastagabb anyagú és nem túl kemény .
Ruszki vacakom van, csak vastag az anyaga ,gazt vagdalni jó az én semmi tudásomhoz ! A szomszédokban szoktam vagdalkozni vele a cserjésben ! Majd egyszer egy osztrák kaszát talán sikerül vennem 20 000 forint volna kb .