Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Van valakinek 35 kW-os GENUS PREMIUM EVO-ja? Érdekelne, hogy a tapasztalat szerint ez elegendő-e a _gyakorlatban_ két párhuzamos vízvételre, pl. két zuhanyzásra vagy egy kádtöltésre és egy zuhanyzásra?
A 24-esekről meglehetősen megoszlanak a tapasztalatok, azoknál inkább nem, mint igen.
Nagyon tetszik a típus és indirekt tárolós megoldás helyett lehetőleg a kombit preferálnám.
"A kazán kijelzőjén lévő fűtővíz értéket 38 °C-ra állítottam. Még nem költöztünk be, de a kazánt megfigyeltem, hogy elég sűrűn kapcsolgat ki-be. "
majd
"és kb folyamatos a fűtés, a kazán nem kapcsolgat ki-be."
Valami csak változott/változtattál a beállításokon ...nem ?
Vagy nem lehet, hogy ez kavar be és ezért "kapcsolgat"?
Beállítottál mondjuk 30 fokot ? :-)
És csak így tudja tartani azt...
"Illetve van még egy ilyen lehetőség a kazán paraméterei között hogy:
239 Delta T szivattyú beállítás. Gyárilag 20 C, de egyébként állítható 10 és 30 C fok között.
Mit takar ez a beállítás, mert speciel nekem a beüzemelési kézikönyvben ez nincs feltüntetve, aztán a valóságban pedig meglepődve tapasztaltam hogy létezik. :)"
pici segítséget szeretnék kérni a nálam Ariston Genus Premium EVO kazán tekintetében tapasztaltabbaktól: adott egy új építésű lakás, alsó szinten padlófűtés, fent radiátorok. Van 1 db sensys termosztátom, amely a földszintre kerülne és van egy szobai érzékelőm, ami a felső, radiátoros szintre kerülne. Ezek elvileg e-bus rendszeren kommunikálnak a kazánnal. Kérdés, hogy feltétlenül ehhez való bus kábelt kell-e behúzatni, vagy elég valami egyszerűbb is? Másrészt kérdés, hogy valami vezeték nélküli termosztátja van-e az aristonnak, amivel a fenti szinten a vésés/csövezés elkerülhető lenne és működni fog 100%-osan a kazán? (Csak lent lett kialakítva vezetékes kapcsolat a kazánhoz)
Tudtok-e valakit javasolni, aki a beüzemelést, és a rendszer beállítását hozzáértő módon el tudja végezni?
Sajnos az Ariston Genus Premium EVO 24 kazánom elkezdett olyat csinálni, hogy ha megnyitom a HMV-t, utána nem kapcsol vissza fűtésre. Illetve átkapcsol de úgy üzemel ezt követően, hogy kb 4 percet fűtési keringtetés van, utána 20 másodpercre bekapcsol a kazán és ezt követően ismét 4 perc keringtetés, 20 másodperc fűtési üzem...és így tovább.Ennek hatására a ház pedig természetesen kezd kihűlni és a kazán is kapcsolgat folyamatosan ilyen rövid időközönként.
Hibakód nincs.HMV menüben minden opció 0-án van, azaz gyári beállításon.
Ezen a helyzeten csak a kazán feszmentesítése és a termosztát vevő egység nyomkodása segít, azaz csak akkor áll helyre.
Az a nagyon érdekes, hogy ha lekapcsolom a fűtési üzemet a kazánon és csak a HMV lesz bekapacsolva, akkor sem áll meg a fűtési keringtető szivattyú. Legalább is 4-5 percet nem vártam. De ennek ellenére szerintem le kellene kapcsolni annak is.
Itt valami beállítási gond lesz, vagy hibásan működik valamim? Szakszervizt még nem hívtam, mert nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez egy hiba.
Esetleg tudnátok tanácsot adni, illetve ötletetek van mi lehet a baj?
A szerelő zónaszelepet mondott ami ~55000Ft +. Azt értem hogy működne ez a zónaszelepes történet de igazából az lett volna a kérdés, hogy a kazánnál ez a "több fűtőkör közvetlen vezérlése", ezzel "helyettesíthető" e a zónaszelep.
Adott egy családi ház 75 m2 alapterülettel és 50 m2 emeleti résszel, lent és fent is padlófűtés van. Kazáncsere előtt állok és a segítségeteket szeretném kérni abban hogy a lenti és fenti hőmérsékletet hogy lehet külön vezérelni. Egy ismerős valami zónaszelepekről beszélt, bár én nemigazán értek hozzá de kicsit utána olvasgattam és találtam olyan kazánt ami több fűtéskört közvetlenül vezérel (pl ARISTON GENUS PREMIUM EVO 24 EU ERP), a kérdésem az lenne, hogy ez pl úgy működik hogy lent egy termosztát, fent egy termosztát és kész?
Ön szerint akkor a teljes gázos, villanyos szakma a valódi sötét oldal.:)
A konkrét szigeteléses esethez... Nem hinném, hogy a helyzet biztonsági szempontból olyan indok lenne, amiért bármelyik szolgáltató kizárná a fogyasztót. De ha már itt tartunk, ha szigetelést vállalkozó/cég végezte neki nem kellett volna felhívni az ügyfél figyelmét, hogy a gázcső vonatkozásában informálódjon. Ugyanez igaz a nyílászárókat beépítő vállalkozásokra is.
Természtesen a "fenyegető, zsaroló" magatartással szerintem a szakmabeliek sem és én sem tudok azonosulni.
A villanyszereléssel kapcsolatban talán lesz itt aki hozzá tud majd szólni.
Anno régen egy Szolnok megyei fogyasztó panaszolta el itt pont ezen a fórumon, hogy a nyáron szigetelték a házát, az akkori szokás szerint még csak 5cm - tettek rá és az a fránya külső acélcső pont hozzáért a szigeteléshez. Ezt egy nagyérdemű gázos kiszúrta és fenyegette /zsarolta a családot, hogy télvízidején kikapcsolja/kikapcsoltatja a gázszolgáltatást e "szabálytalanság" miatt. azaz hogy nem volt meg a távolság a fal és a cső közözött.
Tény hogy van ilyen előírás, méghozzá technológiai előírás a szerelő részére, hogy a csőközép/csőszél és a fal között kell lenni egy bizonyos távolságnak nyilván a hegesztés miatt. na de ki akarja meghegeszteni a már kész csővezetéket / vagy ha úgy adódik ledúrja azt a nyomorult szigetelést.
tehát vannak előírások és azok nagyon hasznosak, de hogy annak bizonyos részeinek a megkérdőjelezés ördögtől való lenne , sőt a szakma lejáratásával lenne azonos az azért nem áll meg.
pont itt ennél a kérdésnél ahol egy egyszerű telepítésről van szó.
tény hogy a felvetett kérdés meglehetősen meredeknek tűnik elsőre, na de ez nem jelenti azt hogy ördögtől való lenne.
Mert mi van ha tényleg egy kazán alja 2,2 m re kerül ?
Hát a létráról megszereli a szerelő , létráról karbantartja a karban tartó stb.
És ha már a szigorú - megkérdőjelezhetetlen előírásokról vagyon szó vannak másutt is. pl. a villanykapcsolóknál 1,1 - 1,2 nem tudom, de tény eccer megkértem egy szerelőt hogy tegye mán lejjebb. Hát nem akarta, mert hogy őt kötik a szabálok.......
Aztán még mindig villanyos téma.
az egyik 3,6 m belmagasságú lakásomban valamelyik nyomorult villany szerelő a biztosíték táblát úgy 2.9 3 m magasra tette. így se állva se székről nem elérhető mindig hozni kell alétrát ahhoz hogy valamit lehetsen csinálni vele. Más helyeken a praktikus 2, 4 - 2,5 m magasságban van /gyerek még nem érheti el /
Nem feltételeztem, hogy ez még külön magyarázatra szorul, de ismét rácáfolt a valóság.
A lelkibéke kedvéért mégegyszer megpróbálom...
Rendelet - Műszaki - Biztonsági
Leegyszerűsítve, olyan mint a KRESZ. Meg lehet próbálni elmagyarázni a rendőrenek, hogy Ön jobban tudja, DE 1.) nem vezet eredményre, 2.) senkit nem fog meghatni.
"Általános elhelyezési feltételek" azért, mert egyedi esetek fejtegetése általában nem tárgyai a rendeleteknek.
De mivel a 2 méter magas korlátos pódium nélkül ma már egy lakás szinte elképzelhetetlen van remény.
A Műszaki Biztonsági Szabályzatban foglalt egyes műszaki előírásoktól, a hivatkozott szabványoktól a tervező eltérhet, ha a(z) MBSZ 3.1.2. pontja alapján igazolja a Hatóság elõtt, hogy a(z) MBSZ előírásai szerint elérhető műszaki biztonsági szintet más módon is biztosítani tudja. A megfelelő műszaki biztonsági szint eléréséről, fenntartásáról a tervezőnek, a kivitelezőnek, a berendezés üzemeltetőjének a hatósági eljárás során írásban nyilatkoznia kell.
A kérdező kérdezett, én válaszoltam. Ez minden bizonnyal nyomós okot adott Önnek, hogy egy egész szakmát próbáljon rendre inteni.
Szerintem az automatán működő 40-45%-os szivattyú működés lesz nálam kevés, mindenesetre most tesztelem ezt a lehetőséget.
95%-ra vettem kéziben és az előremenőt 35 C fokra.
Egyenlőre így most a delta T 4 C fok és 2 KW-on megy a kazán. A belső hőmérséklet viszont megindult lefelé.
Úgy sejtem egyébként, olyan 32 és 34 C közötti visszatérőnél jó meleg a padlóm.
Lassan reagál a rendszer mindenesetre, kellessz neki idő míg beáll egy állapotra.
A padló túlságosan nagy hőmérsékletével ráérek még foglalkozni (egyenlőre nincs is ilyen problémám), egyenlőre a házban legyen meleg és a gázfogyasztásom legyen mellette minél kevesebb. :)
Régóta olvasom a fórumot, köszönöm az információkat, segítséggel volt pl. a kazán választáshoz is. Ősszel vásárolt sorházunkba próbálom a fűtést beállítani már pár hónapja. Minden nap feljegyzem a gázóra állást októbertől. A nagy mínuszokban kellett a 60 fokos előremenő, viszont tegnap-tegnapelőtt bekapcsoltam folyamatos üzemre a kazánt (Ariston Genus Premium Evo, manuálba ment folyamatosan), 35-36 fokos előremenővel 7,5 m3 gáz fogyott (eltolt sorház kb. 36 éve épült B30-as téglából, keleti-nyugati tájolású, szigeteletlen falak, műanyag nyílászárók, 2 szint, 104 nm, a padlásra most fogom letenni a gyapotot) 21,5 fokot tartva 1 nap alatt. A házban eredetileg régi nyílt rendszerű fali kazán volt alul-felül acéllemez radiátorokkal. Viszont a lenti részben az előző tulaj levágta a radiátorokat, és két db konvektort rakott fel egy cserépkályhával támogatva. Azonban kiderült, hogy a kályha szabálytalanul a kémény tisztító nyílására volt ráépítve, nem lehetett kormolni, ráadásul átfüstölt a szomszédba, így el kellett bontani. A két konvektort is levetettem, és visszakerült a lenti szintre 2 db 600x1600-as dupla és 1 db 600x1400-as dupla dunaferr radiátor, valamint kéményt béleltettem és kicseréltettem a kazánt az Aristonra. Most tehát a fenti szinten maradtak a régi radiátorok (egyenlőre pénzkérdés), lent viszont újak fűtenek. Nem folyamatos kazánüzem esetén amikor nem mentek a radiátorok, fáztunk, (hideg sugárzás érzet a radiátorok felől, pedig a hőmérő szerint megfelelő volt a hőmérséklet). A maximális előremenő teljesítményt levettem 45%-ra, így a teljesítménye 36 C-nál 3 KW-ot mutat. Ma reggelre -3C fok volt, és maradt a 21,5 fok a házban.
Padlófűtési rendszer esetében mi számít a legideálisabb, legoptimálisabb működésnek energiatakarékossági szempontból?
Azért kérdezem ezt mert nem tudom, hogy a jelenlegi állapot mennyire számít ideálisnak?
A kondis kazánom szépen felfűti a termosztáton beállított értékre a helység hőmérsékletet, azaz 21C fokra és mikor kikapcsol a kazán, ezt követően a szivattyú még 20%-on folyamatosan keringteti a rendszerben a vizet.
Az egyik gondom az, hogy 45 C fokos az előremenőm, 34-35C fokos a visszatérőm és 5 KW-nál lejjebb nem modulál a kazánom. Ha minden területen zárok valamilyen mértékben a visszatérőn, akkor elvileg a kazán is lejebb fog modulálni?
Másik dolog, hogy az előremenő vízhőfokot hogyan célszerű belőnöm? Illetve kompletten az egész rendszeremet? Minél tovább működjön a kazán pár KW-on, vagy minél gyorsabban érje el a kívánt helységhőmérsékletet és ezt követően 20%-on keringttessem, temperáljam benne a fűtővizet?
On/Off termosztátom van egyébként és pluszmínusz 0,1 C fokos pontossággal szabályoz.
Minden tanácsot, segítséget szívesen fogadok.
ui: Petyának köszönöm szépen a korábbi segítséget, privátban lévőket is!