hali:minden rugot at lehet alakitani v a magassagat v kemenyseget sot lehet mindkettot is.ezt dbjat 7e ft ert csinaljak vhol Pest kozelibe a te gyari rugodbol.nekem a magassagat csinaltak mert a rugo tobb mint 4cm ultetett.
de a te elavult rugoidat is fel tudjak javitani es adnak 1 ev garit.persze csak az olajosat v a gazosbol is olajosat csinalnak.
A terkihasznaltsagrol jut eszembe hogy ha mar ultetek regi ford scorpioba az vmi csoda mekkora hely van hatul.Sajna a 323 ban eleg picike de hat ez nem is egy nagy csaladi kocsi.
az allithato lengescsillapito gyarilag szallitott dolog, nem tul gyakori, ahogy en tudom. Az enyimben ilyen volt gyarilag, csak aztan az elozo tulaj simara cserelte, amikor cserere szorultak, mert a gyari allithatonak igen huzos az ara (~80ezer/db. asszem), utangyartottban meg csak sima mezei van.
Amugy tok hasznos dolog, van neki soft modja, amikor olyan "daewoos-an" lagy a rugozas, de nem is stabil annyira, van neki sport modja, amikor bekemenyit, es van normal mod, ahol a szamitogep kapcsolgatja 80 alatt soft-ra, 80 felett sport-ra. Harom kis nyomogomb van ezekre a modokra bal oldalt a muszerfalon, szervomotor allitgatja a lengescsillapitok belsejet kivulrol.
Lengéscsillapító ügyben: nekem is lassan cserélni kell őket, de mivel nem étek hozzá, ezért mondjátok már meg légyszi, hogy ez valami választható dolog (soft/normál/sport) és külön szólni kell a szervizben, hogy milyet rakjanak bele, vagy minden típusnak megvan a sajátja. Az MX-3-am rugózása elég kemény, de nem szeretnék mást, mert így jó vezetni, és inkább nem megyek macskakőre.
Pont a héten mutatta meg nekem Sirk ezt a neonzöld rx7-est. Fényképen rondának találtam, de élőben nagyon dögös járgány. Főleg mikor beleül az ember, és csak azt a bazi nagy elejét látja. Cool járgány, főleg a korához képest. Sirk, ezt vedd bóknak!
Részemről Mazda hívő vagyok, és nem azért mert ide tévedtem be. Visszatérő vásárló gyanánt alkotok véleményt. Amikor ellopták a 626-osomat, barátaim, akik nem értették, hogy mit kajálok a jellegtelen japán szappandobozon, meg akartak győzni, hogy a német autó legalább olyan megbízható. Két kísérletet is tettem, mindkettő prémium márka, azon belül is prémium osztály volt, az eredményt röviden lesulytónak tudom nevezni. Nyilván egyedi eset volt mindkettő. :-)))
Barátnőm Renault-ja miatt soxor fordulok meg ennek a márkának a szalonjában, sokkal többször, mint szeretném, vagyis nem 10 ezrenként, mint ahogyan a Mazda service-t látogatom. Ott már többször ültem be az új Lagunába, mert tetszik. A fényezése elég cudar, narancsos. (Renault betegség ?) Tényleg szép autó, nagyobbnak tűnik a 626-osomnál, de sosem akartam feltűnősködni collstokkal. Örülök, hogy Te megtetted, és olyan eredményre jutottál, amit nagy örömmel olvastam.
Összegezve: az a Mazda minőség, amit Te is említettél, nekem nagyon fontos. És a jót hamar mexokja az ember, utána nehéz mással beérni. Én örömmel ültem vissza a 626-osba.
Ha magyarországi az autód és rendszeresen volt márkaszervizben szervizelve és még nem múlt el 10 éves akkor az assistance érvényes.
A külföldi autókat még nem tudom szerintem ha a szervízkönyv vezetve van akkor OK.
somSom
Jól mondod a tengelytáv és az utascella elhelyezése nem áll szoros összefüggésben. Jó példa erre az Audi A4 aminek közel azonos a tengelytávja a 626-al és a hátsó lábtér mégis elég vicces, ezért mondtam hogy ez nem olyan fontos paraméter. Kíváncsiságból tegnap beleültem egy Lagunába (2745mm teng.táv) és megmértem a lábteret hátul, úgy hogy az első ülést beállítottam a saját méretemre az eredmény +3cm a Mazda javára!! Az autóvásrás elég nehéz dolog, nyilvám mindenkinek megvannak a döntő szempontjai és ezeket próbálja a sajnos elég szűk pénztárcájához igazítani. Így sajnos a minőséget amiben a Mazda az elsők közt van elég kevéssé szeretik megfizetni.
Amúgy tényleg kereskedő vagyok!
Szerintem az autó tervezésekor el kell mélázni azon, mennyit szánunk a futóműre. A rendelkezésre álló összeg meghatározó. Viszont ezen belül is van mozgástér, hogy a tervezett futóművet sportosra vagy komfortosra hangolod. Ezek természetesen egymás ellen működő elvárások, és minnél több pénzt szánsz rá, annál inkább fogja a futómű mindkét elvárásodat kielégíteni. Az 5-ös BMW alu futóműve más világ, mint ami a Mazdám alatt van. Viszont IMHO az a bömbi mégsem ér két Mazdányi lóvét. A most kapható 626-os diesel alá tett futómű sokkal komfortosabb, mint a 626 GT, pedig csak a hangolása más.
Általában - ennyi pénzért - olyan futóművet kap a vásárló, amivel lehet kanyarodni, de cserébe ráz. A köztudomásúan rossz minőségű amerikai utakra nagyon puha futóműveket tesznek USA-ban, amivel viszont nem lehet kanyarodni. Ami ezt is azt is tudja az horror összeg, és az is szétverődik a pesti kátyúk sokaságában.
Hát a japán módi a kemény rugózás... De egy 10 év körüli autóba előbb utóbb bármilyen tipus bejátszik egy lengéscsill csere.
Ettől függetlenül a 97es F ég és föld a 85ös 323hoz képest. És nagyon jó az úttartása.
Emberek, ha mar kenyelemrol is szo van, meseljetek mar nekem a Mazdak rugozasarol. A tietek is kemeny, pattogos, erzekeny az uthibakra, vagy csak nekem voltak eddig mind a 4 Mazdamban kipurcanva a lengescsillapitok?:)
Na es akinek allithato lengescsillapitoja van (soft/(normal)/sport), ott a soft az kenyelmes rugozast biztosit, vagy ott is kemeny picit? Erosen gondolkodom, hogy az enyimbe ('88 626GT) ujbol allithatot kene rakni (az elozo tulaj simara cserelte oket, es ez mintha a sportfokozatra hasonlitana jobban), de nemtom, erdemes-e, kenyelmesebb lesz-e tole a macskako pl., ha atkapcsolom softra...
Mazda, mint csaladi auto:
Mivel nekem is egy 2.0-s 626GT volt az elozo Mazdam, igy nyugodtan kijelenthetem, hogy az egy igazi csaladi auto! Az enyem egy 5 ajtos (hatchback) tipus volt es egyszer hazavittem benne 50m2 almenyezetet es egy mosogatogepet dobozban! Lecsuktam a hatuljat es hajra! :-)) A kenyelem egyertelmu! Ha oten ultunk az autoba es megceloztuk a Balcsit, nem osszegemberedve szalltunk ki belole! A 323F-em sem rossz, de azert hatul mar joval kisebb hely van es a csomagter sem tul nagy. Viszont ez az auto egy kategoriaval kisebb, tehat nem is varom el tole egy 626-os tudasat!
Erdi emelkedo: Ugy latszik, mindenki itt teszteli az autojat! Mivel Erden lakom, nekem ez mindennapos, de teny, hogy erdemes kiprobalni, mit tud az auto ezen az utszakaszon.
A 323F eloszor nagyon lomhanak tunt es rosszul esett a teljesitmenye, amikor eloszor megmasztam az erdi emelkedot! Azota magahoz tert, es ugy megy, ahogy en azt egy ilyen Mazdatol elvarom! :-)
90 és 105 LE-os 1.8-asról ír a histomobile.com. Érdekes, hogy a 90 lóerős nyomatéka, mely kisebb mint a 105-ösé, valóban sokkal alacsonyabb fordulatról működik. Hogy lehet ez???
Meg 1.8 as dieselről tesz említést, ez szerintem tévedés, mert 2.0-ások asszem.
Nem egyforma szempontok alapján veszünk autókat. Én rendszerint egyedül ülök az autómban, de ha mégsem, akkor szeretném megtisztelni az utasaimat azzal, hogy odafigyelek a kényelmükre. És ha nyaralni viszem a családomat, csomagtartóból is méretes kell. A tengelytáv önmagában nem minden, mert ha tologatod az utascellát az alvázon, akkor másképp alakulnak a komfort viszonyok, de jó becslés arra, hogy mennyire lesz kényelmes az autó. Elsősorban a hátsó lábtérrel szokás spórolni, mert pl. a G4 és társai (Bora, Octavia, Toledo) elöl kényelmes, hátul gyerek méretű. Ezért én úgy választok autót, hogy megbízhatóság, tengelytáv, csomagtartó. Ez a fontossági sorrend. Vagyis Mazda minőség, min. 260 cm, kb 500 liter. Lehet, hogy én vagyok az egyetlen, aki így gondolkozik ? Ha így van, az sem baj.
Persze lehet még finomítani, mert szempont a csomagtartó alakja is, hiszen pl. az 5-ös BMW-ben akkor tudod kihasználni az 500 litert, ha palacsintával rakod tele a csomagtartót. Nyilván számít az ergonómia is, de ezzel a Mazda jól áll. És van még ezer dolog, amit hetekig, hónapokig fontolgatok, minden autó vásárlás előtt.
Autó kereskedő vagy ? Sajna az emberek többségét kompromisszumokra kényszeríti a pénztárcája. Ha ez a szempont nem lenne, valószínűleg Lexus-al járnék. De akinek számít a pénz, ár/érték arány, annak a Mazda szerintem jó választás.
Eeee.. ja nem voltan pontos fogalmazásilag. amúgy pillanatnyilag egy 1.6 BG-s 3 ajtós van.
van egy-két taxis akik ezeket az 1.8 asokat istenítik mert nagyok kényelmesek és tényleg elkocognak 6-7 liter körüli városi fogyasztással.mondjuk biztos tojást tesznek a pedálra :-)))
somSom
Nem DIN hanem EEC de ez mindegy. az 1.8i nyomatéka csak 143Nm viszont 2500 fordulaton adja le szemben a 2.0i 170Nm 4500-on így elépzelhető az 1.8 nál a városi 6-7 liter körüli fogyasztás
somSom
Az új Mazda 6 tengelytávja 2675mm ami nem sokal marad el a hasonló méretű autókétól, bár ezt a paramétert még egy autóvásárló sem kérdezte tőlem soha:-)))
somSom (soomSoom)