70-es fúvóka a Simson 16-os karburátorába illik. Ha jól emlékszem,a Riga 12mm-es karburátorában 55-ös főfúvóka van gyárilag.
Egyszer csodálkoztam,hogy nem megy a gép, és rengeteget fogyaszt. Leesett a kipufogódob a könyökről,és akkor két személlyel húzott, mint a mozdony, 2-esben sárban elkapart, nyomaték a köbön, sosem fulladt be.Brutális volt. A karbit szétszedve MZ-be illő 100-as főfúvókát találtam.Így már érthető volt a nagy fogyasztás és a hatalmas erő.
Egy régebbi motorrevü számban is benne volt hogy felszerelt egy riga blokkot a kerékpárra.Van még két darab dongóm,ha érdekel valamelyikötöket akkor szóljaktok,szép régi kerékpáron nagyon jól mutat,bárhol megjelenek vele mindenki engem nézz hogy mi berreg alattam.Állitom hogy jobb mint a riga,megbizhatóságát tekintve,sokkal egyszerübb,beindul mindig,nem kell több percen át szórakozni vele.
Sebessége 30-40km/h,ami nem rossz.
Tegnap adtam egy kompletett egy magyar motorokat gyüjtő szivarnak.
06202138103 a számom ha megjönne valakinek a kedve hivjon,neked biztos van szép régi kerékpárod lehetne rátenni egyet és mégegyedibb lenne tőle.
Képet nem töltök fel róla mert teljesen jól nézz ki,új gyürüket is szereztem,szimmeringet is cseréltem rajta.Próbáltam beinditani a dongós topickot de nem irnak oda,pedig pár éve még aktív volt.
Visszatérve a rigára nagy gázadásnál füstöl,de egyébként jónak tünik az alapjárat,egészséges hangja van.De emelkedőn halál,jó hogy még bejáratós,de azért kéne valamit pródukálnia.A gyujtás tuti jó 2,8mm.
A karbit is állitottam és állitom mindig,de sehogyse jó.0,7mm es a főfuvóka átmérője.
Esetleg még arra gondoltam hogy rárakok egy Romet karbit,de ha az se akkor odaadom a szomszéd srácnak.
Túl nagy a domb, rossz helyen áll a gyújtásod.Egy jó állapotú riga gyári áttételle 50 körül is mehet.GPS-szel mérve, nem óra szerint.Csak ott már csörög, nem szereti a magas fordulatot. Egy pedálos Riga-blokkot kerékpárba kellene építeni.Csinált már valaki ilyet?
Ennyire azért ne legyünk elkeseredve, no! Szerintem a porlasztóv beállításával lehet még mindig a baj. Ha hirtelen rárántod a gázt, hogy reagál? Stabilan alacsony az alapjárata?
én azt ajánlom hagyd a francba,mert nem éri meg vele foglalkozni,csak az idegesség és ugyanolyan szar lesz több hónap szerelés után is.
Nekem riga4esem van,furtam,szimeringet cseréltem,a kompresszió jó,de dombon nem megy fel.Már hetek óta evvel foglalkozom és ugyanolyan rossz.Inkább vegyél egy Mz ét és arra költsd a pénzed.
Elöször én is azt hittem fasza kis motor lesz,de tévedtem,soha nem lesz jó.
Az ingyen fúrással csak a baj van. Tapasztalat. Én Taszáron, Kacsóéknál fúrattam, ahol gyakorlatilag 4000-ből mindent kihoztak, a motor azóta is tökéletesen működik!
Ha gondolod, a kérdéseddel nézz át a riga.hu fórumára, oda nálam ezerszer járatosabb emberek is írkálnak!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, pontosabban némi útba igazításra. Az én motorom egy Verhovina 5-ös, amin egy 4-es Verhonak a blokkja van. (ami elvileg megegyezik a Riga 12-esével. A motor pöpec, papámtól örököltem és nagyon bízom benne. Átment egy sor felújításon, szimering, új főtengely csapágy, külsőleg: gumik, egy kis festés. Ám a motort még se veti fel az erős, és tanácsolták hogy furjam meg mert elég gyenge benne a kompresszió. (könnyü berugni.stb..) 2-esbe alig bír húzni, szóval nem jó. A furással nincs baj, mert megcsinálják akár ingyen is, viszont nem tudom hogy milyen motornak passzol a dugója bele, vagy honnan szerezzek olyat ami jó lesz a furt hengerbe. a Simson-é jó lenne, mert pont akkora az átmérője, csak a csapolása nem 10-es mint a Rigának, hanem 12-es és ezt nem tudom megoldani, tehát kell egy dugó furt hengerbe 10-es csappal. Várom a kedvező tanácsokat.
Ha valakinek van dongója látogasson át néha a jelenleg nem müködő dongós fórúmra.Lehetne tapasztalatot és alaktrészt cserélni venni -eladni ha sikerülne beinditani újból!!
VAn egy régi verhovinám és újítgatom felfele! Az a kérdésem, hogy a kuplung, nem akar visszamenni eredeti állásba, magyarul behúzom a kuplungot és behúzva marad! Valami rugó hiányzik vagy mi a szitu? Segítetek már lécci!
Én pest megyében lakom de nem ott van a motor hanem tőlem 50km re a telkünkön,odaszoktam kijárni és szerelni,a blokk ugy néz ki hogy jó,eddig indult de folyamatosan leállt,szerintem a szimmeringekkel volt a gond,de azt már kicseréltem,én hülye széthuztam az egész blokkot,pedig kivülről is belehetett volna rakni.Na mindegy,sikerült összerakni,a kompresszio nagyon jó,ha a hüvelyk ujamat berakom a gyertya helyére nem is tudom átforgatni olyan erős lett.Új szimmering,furva is lett,dugó és gyürük is újak.Még nem próbáltam ki mivel a váltót megkéne oldani még de az is folyamatban van.
Nagyon szedett vedettül nézz ki,volt az már minden szinü.Elég sok alkatrész kéne pótolni hogy eredetin nézzen ki.Pl.kéne egy szép sérülésmentes kipufogódob,első lámpa,kilométerórával,bowdennel.Az elektromos dolgok sincsenek bekötve.
Nem éri meg felújitani egyet teljesen,mert többe kerül mintha vennél egy teljesen eredetit ami hiánytalan és jól is néz ki.Már lehet kapni 20ezer ft-tól.A felujitás meg 40-50be is kerülhet a krómozásokkal meg a festéssel.
Minek költsek rá annyit ha 70-80ért már müszakis Mz-t lehet venni szép állapotban.
Én most egy 125 ös Trophyt szeretnék.A rigát meg csak azért csinálom meg mert a nagyapám kapta régen,ő is segit persze.
Ha valakinek vannak olyan cuccai amiket irtam az szóljon,mert érdekelhet esetleg.
Sajnos-hál' Istennek, mivel a Rigás közösség elég önálló lett, teljesen elszakadt az Indextől. Korábban napjában többször is néztem a fórumot, ma már csak hetente, vagy még ritkábban. Szerintem más sincs ezzel máshogy.
Sok sikert a motorépítéshez! Nekem is van pár alkatrészem késői modellekhez, ha valami hiányzik, szólj, hátha akad!
Szia! Abban igazad van, hogy kevés Riga van már, és hogy nem nagyon érdekli az embereket. De pl. a Veteránban nemrég volt egy több oldalas cikk, egy Verhovina-túráról, ahol több száz km-t motoroztak, nosztalgiából. Sőt meg is akarják ismételni. Persze a mai világban elég értéktelen egy alig valamivel több mint 1 LE-s motor a maga 50 köbcentijével, amikor a módi 1000-1400ccm. (Van egy ismerősöm, vett egy 500-as Suzukit, most le akarja cserélni, "mert hogy kicsi"!) Mindegy! Nekem Riga volt az első motorom, nagyon sokat motoroztam vele, szerettem is, (persze, néha toltam, akkor nem) sokáig megvolt. Vagy 10 évvel ezelőtt apám megkérdezte kell-e. Mondtam, hogy nem. Kidobta. Most meg verem a fejem a falba, hogy lehettem ilyen hülye. Elhatároztam, hogy csinálok egy ugyanolyat. A 12 és a 16 közötti átmenet volt, magas kormánnyal, új hátsó lámpával, de még "betekerős" motorral, zöld és vaj színben. 1977-es. Egyenlőre van egy vázam néhány kütyüvel. De most lehet, hogy tudok szerezni egy donort, és valószínű adnak hozzá egy 4-est. Akkor számíthatsz rám.
kevés embernek van már rigája.nem nagyon érdekel senkit már.
mi a gond a tieddel?
nekem riga4esem van.
most cseréltem benne szimeringet.
Elég szar a külseje,de majd megcsinálom szépre.
Mostmár csak egy dolog van összekéne rakni a kormányváltót és azt nem nagyon tudom hogy kéne,ja és pár alkatrész is kellene még,ha van neked akkor az jó lenne.
Szia! Köszi, hogy válaszoltál! Nincs gond, csak gondoltam meg lehetne lendíteni ezt a topkot, hisz Rigával majdnem minden "régi" motoros találkozott. De Tatumadar kolléga elbizonytalanított, hisz a riga.hu éleg nagy élet zajlik. Neki is köszönöm a reagálást!