Általában addig marad egy új verzió "teszt" állapotban amíg elegendő új funkció nem kerül bele (egy fő verziónyi :) ) és amíg le nem zajlik a kellő tesztelés (A Vogons fórum szokott lenni a legaktívabb). Az egész folyamat általában 1-2 hónapot vesz igénybe. Az előző verzió szeptember végén jelent meg, szóval van még egy kis idő.
1.Nem kell, a BassMidi Vsti egy függeteln plugin egyéb VST host-ok számára. A Midiplayer mellé teljesen felesleges (bár működik vele) mivel a Bassmidi output integrálva van a player-be. A VST/VSTi pluginok használatához csak engedélyezned kell a Device Settings-ben a Use Bass(Soundfonts/VST) opciót a Midi out résznél és ezután a főmenüből be tudsz tallózni bárhonnan pluginokat. A VST folder csak a player mellé csomagolt "beépített" pluginok számára van, nem szükséges oda másolni egyéb pluginokat.
2. Ez a hibaüzenet azt jelzi, hogy a Directsound capture nem tudja inicializálni a kiválasztott felvevő eszközt az adott formátummal (alapesetben 44kHz 16-bit sztereó). A Device settings->Recording Source résznél ellenőrizd, hogy a megfelelő felvevő eszköz van-e kiválasztva. Ha a kiválasztott eszköz az "Elsődleges felvevő" eszköz (alapértelmezett), akkor a Windows felvevő eszközök paneljében ellenőrizd, hogy a kívánt eszköz van-e megadva alapértelmezettként. De megteheted azt is, hogy explicit módon Te választod ki a kívánt felvevő eszközt a playerben. Belső szoftver szintik felvételéhez válaszd a Stereo Mix/What you hear eszközt, külső szintik esetében pedig azt a Line-in forrást ahová a szinti audio output-ja van kötve.
Ha nem segít a megfelelő (kívánt formátumot támogató) felvevő eszköz kiválasztása sem, akkor azt még ellenőrizd le, hogy valamely más audió szoftver nem hasznélja-e az eszközödet exkluzív módban, ez ugyanis okozhat ilyen gondot (pl. ASIO4ALL ilyen).
Ez az egész egyébként csak akkor fontos, ha NEM Bassmidi/VSTi outputot használsz, hanem normál Windows Midi outputot. Ilyenkor ugyanis a hangot nem maga a player rendereli, így kell egy külön szál ami a hang felvételt intézi a Windows Directsound infrastruktúráján keresztül.
Bassmidi/VSTi output használata esetén a hangot is maga a player állítja elő, ilyenkor nem kell a Directsound (hiba sem jön akkor sem ha baj van a felvevő eszközzel) mivel a felvétel a Bass belső függvényeinek segítségével történik.
Ha jól emlékszem a szóló hangerő problémádra ezek voltak a megoldások:
1. Ha a szintidre küldöd a Midi üzeneteket (Use Bass kikapcsolva, Midi Out: USB Midi Interface):
'Use SysEx for Volume/Balance' mixer résznél bekapcsolva és a player Volume csúszkája állítja a lejátszott Midi hangerőt, a szintié pedig az összeset (leírásod alapján):
A volume csúszka tökéletesen működik, így le tudom venni a megfelelő hangerőre a teljes midi hangot, hogy a szólózás jól hallatszódjon, majd a szinti hangerőgombjával tudom az összhangzást beállítani
2. Ha a Bassmidi-re küldöd a Midi üzeneteket (Use Bass bekapcsolva, Midi Out: Bassmidi):
'Use SysEx for Volume/Balance' mixer résznél kikapcsolva és a szóló hangerejét a szóló csatornáján a 94-es kontroller értékét állítva tudod növelni:
Ezután a fő felületen a Channel kontrol alatt állítsd a User Controller Number-t 94-re.
Majd azon a csatornán ahol ki szeretnéd emelni a saját játékod a User Controller (94) értékét állító kör gombot állítsd 127-re.
A 94-es Controller-hez a Bassmidi esetében lehet különböző DSP effekteket/VSTi pluginokat társítani, de ha nincs egy sem társítva, akkor alapértelmezetten növeli a csatorna hangerejét (127-es értéken lényegében duplázza).
Bocs' mostanában nem nagyon jutottam a szintihez, de most végre sikerült kipróbálni.
Szóval a szinti a pc2 mode-ban, a split pont bekapcsolva. Ekkor a jobb kéz a 3, a bal pedig az 1. csatornán játszik. az alábbi hotkey-ekkel teljesen jól váltható mindkét csatorna külön-külön.
A szóló hangerejével megint van egy kis gondom, de túl sok nekem az információ, majd ülepszik.
Egyszer már sikerült külön a midi hangerejét lejjebb venni mint a saját játékot, hát majd csak visszatalálok a rendes útra :)
A bővített hotkey-ek is tökéletesen működnek, nagyon jó a program, csak dicsérni tudom.
A bal kézbe megy a pohár, ha már a jobb kézben a sör van :)
Ok, a videó alapján sejtem, hogy mire gondolsz. Szerintem ez csak úgy lehetséges, ha a szintid más csatornát használ a bal kézhez, mint a jobbhoz. Mintha rémlene, hogy találkoztam valami ilyennel az általad belinkelt dokumentációban:
Playing Different Voices with the Left and Right Hands—Split -> 46. oldal
Szintén a dokumentációban van valami a 62. oldalon a Using Transferred Songs for Lessonsrésznél:
In order to use Songs (only SMF format 0) transferred from a computer for lessons it is necessary to specify which channels are to be played back as the right-hand and left-hand parts. Refer to the “Lesson Track (R)” or “Lesson Track (L)” in the Function Setting List on page 57. The procedure for setting the “guide track” is as follows:Select a transferred Song you want to use for lessons. Press the [FUNCTION] button a number of times until the “R-Part” or “L-Part” appears in the display, and then use the number buttons [0]–[9], [+], [-] to select the channel you want to play back as the specified right- or left-hand part.We recommend that you select channel 1 for the right-hand part and channel 2 for the left-hand part.
Azt nem tudom, hogy ez érvényesül-e PC2 módban csak outputra küldés esetén, ki kéne próbálni.
Mindenesetre bővítettem a Hotkey settings-t a programban arra az esetre, ha sikerülne. Ilyenkor biztos, hogy a Channel Override -ot ki kell kapcsolnod, és abszolút csatorna címzéssel kell definiálnod a Hotkey -eket az eddigi relatív helyett, hogy tudj váltani külön hangszert a jobb és a bal részén is a szinti billentyűzetnek.
A fentieken felül (kicsit talán djuice is örülhet ennek) további fix Hotkey-ek is bekerültek, amelyek viszont továbbra is mindig az aktuális csatornát használják:
Ctrl+ Up -> +1 Program léptetés
Ctrl+ Down -> -1 Program léptetés
Ctrl+ PageUp -> +8 Program léptetés
Ctrl+ PageDown -> -8 Program léptetés
A +/- 8 program léptetés elsőre talán furcsának tűnhet, de logikus mivel a GM hangszer csoportok ilyen távolságra vannak egymástól, és a Dob csatornán is ilyen távolságra vannak egymástól a Dob készletek:
Működik bassmidivel is és a szintivel is az override, így már különböző hangszereken szól a we are the world is, ahogy kell. És a pitch meg a modulation is működik a szintimen (ami egyébként nincs rajta) ahogy a midi fájl tartalmazza :)
Jobban belegondolva a Channel override -nak akkor is működnie kéne, ha Midi output -nak a szintid adod meg és PC módra váltasz, hisz a szintid nem küldi tovább az outputjára, amit az inputján keresztül kap a playertől, csak azt, amit te játszol.
Ha Bassmidi outputot használsz megoldás lehet a problémádra ha a "Device Settings" -ben a Midi input résznél a 'Channel -> Override' -ot választod. Ilyenkor mindegy, hogy a szintid billentyűzete milyen csatornán küldi az üzeneteket, a Midiplayer arra a csatornára fogja az üzeneteket átirányítani, amelyik ki van választva a Midiplayer-ben a "Channel" kontrollal.
Rossz hír: Az, hogy hol szól a "fő hangszer" nem a sávtól (track) függ, hanem a sávban található Midi üzenetek által használt csatornától. Szóval hiába teszed a 4. track-et az 1. helyre, ettől még a Midi üzenetek ugyanazok maradnak és ugyanazt a csatornát fogják használni. Szóval olyan szerkesztőt kell találnod, amelyik miden egyes Midi üzenetnél kicseréli a 4. csatornát 1. -re...
Sokan szinonimaként használják a track (sáv) és a channel (csatorna) fogalmát, pedig nagyon különbözőek. A csatorna a Midi protokoll része, minden egyes (short) Midi üzenet magában kódolja, hogy melyik csatornát használja. Pl. a Program Change '0xC0' esetében a 'C' jelzi, hogy Program Change az üzenet típusa, a '0' pedig hogy 1. csatorna. A '0xC3' pedig hogy Program Change a 4. csatornán stb. A track(sáv) ellenben nem része a Midi protokollnak, hanem csak a Midi fájl (SMF) specifikáció szerinti szervező egység. Érdekességek: Mivel a státusz bájton belül (0xC0) a csatorna csak 4 biten van kódolva, ezért csak 16 csatorna (0-15) használható a Midi üzenetekben. Ellenben a Type 1 Midi fájlok akár 65536 sávot is tartalmazhatnak. A Type 0 Midi fájlok viszont csak 1 sávot tartalmazhatnak, ellenben használhatják mind a 16 csatornát :)
De jó már a soundfont is, tényleg jó minőségű! Csodát tesz egy jobb fülhallgató és a basszus gomb a lejátszón.
Csak hogy ne üljön le a fórum :) Most majd keresek egy egyszerű midi szerkesztőt, amelyikkel könnyen ki tudom cserélni a hangsávokat, mert ugye a szinti csak az egyesen hajlandó zenélni, és sok zenében a négyesen van a fő hangszer.
Ha most kiveszed a pipát a Device Settings-ben a Mixer résznél a 'Use SysEx for Volume/Balance' -ból, akkor a Balance is működni fog Bassmidi outputnál :)
Ez a beállítás külső szintikhez lett kitalálva, pipa nélkül a Bass mixerét használja a Midiplayer és minden működik Bassmidi és VSTi -k esetén is.
Ha jól látom a kép alapján FluidR-t használsz soundfontként. Csodálkozom, hogy szerinted nem jó minőségű. Persze vannak 1GB+ soundfontok is, de tapasztalatom szerint a nagyobb méret nem feltétlenül jelent jobb hangzást/minőséget. Esetleg tehetsz egy próbát az én sondfontommal is, én szeretem ahogy szól, de persze kompromisszumosabb, mint a FluidR (32MB vs. 140MB). Esetleg a 'Device Setting'-ben kapcsold be a 'Use Sinc Interpolation'-t, a default lineáris interpolációnál jobb a minősége.
Felvettem a fülhallgatót és láss (hallj) csodát, szól. És jól is szól! A volume, bass, treble csúszkák működnek, a balance itt se, de nem is hiányzik :) Kellene még egy jó minőségű sf2, és mindenhogy tökéletes lenne.
Örülök, hogy akkor sikerült találnod egy jó megoldást. A Balance egyébként jobb-ball egyensúlyt állítana, ha a szintid támogatná a GM Master Balance SysEx üzenetet, de a jelek szerint csak a GM Master Volume-t támogatja.
1. Sejtettem, hogy halk lesz. Végül is ez nem kísérethez lett kitalálva, csak hogy a teljes némítás helyett azért hallatszon valami a többi csatornából.
2. Csak a teljesség kedvéért azért próbáljuk meg kitalálni mi lehetett a probléma. Az ugye világos, hogy ilyenkor nem a szintiden kell hallanod a lejátszott midi hangját, hanem a laptopodon? Szóval először ellenőrizd, hogy a laptop hangja hallható-e. Ha nem ez a gond, akkor próbáld meg a Buffer csúszkát 10 ms helyett mondjuk 30-50 ms -re állítani, lehet hogy a laptopod nem támogatja a puffrelés nélküli lejátszást (Directsond-ot is kipróbálhatod de ott minimum adj meg 50 ms a puffernek).
Ha ez sem segít légyszi csinálj egy szokásos videót a problémáról ahol látom a 'Visualization (Spectrum & Channels)' ablakot, tudod az a fekete alapú, ahol alapértelmezésben a csatornák hangerő bar-jai látszanak. Kattints bele az ablakba párszor, hogy a Bass Spectrum analyzer ls Waveform analyzer látszódjon. Így ugyanis látszani fog, hogy a Bassmidi maga renderel-e hangot, csak nem hallatszik valamiért, vagy maga a Bassmidi motor nem renderel semmit.
A volume csúszka tökéletesen működik, így le tudom venni a megfelelő hangerőre a teljes midi hangot, hogy a szólózás jól hallatszódjon, majd a szinti hangerőgombjával tudom az összhangzást beállítani. (a balance nem tudom mit balanszírozna, nem veszek észre semmi változást)
Ezzel a csúszkás hangerőszabályozással -és főleg a 0-9 billentyűkkel- tökéletesen megoldódott minden kérésem. Nagyon köszönöm a fejlesztést és a segítséget.
1. Tényleg túl halk, de a módszer működik.
2. a kíséret nem szól, csak a saját játék hallatszik, semmi más:
Nem a szintin lévő Volume állítására gondoltam. Arra voltam kíváncsi, hogy a Midiplayer Volume és Balance csúszka kontrollerei tudják-e változtatni a szintid megfelelő beállításait, ha bepipálod.
A problémád kapcsán 2 dolgot még meg lehetne próbálni.
1. Fő menü -> Compatibility Setings -> Set Mute/Solo to Attenuate legyen bepipálva. Ezután kapcsold be a Solo módot (kis zöld gomb) azon a csatornán ahol ki szeretnéd emelni a saját játékod. Szerintem így túl halk lesz a többi csatorna, de azért egy próbát megér.
2. Próbáld ki a beépített Bassmidi szintetizátort outputként a saját szinyód helyett.
Use Bass(Soundfonts/VSTi) legyen bepipálva. Ezután tallózz be egy soundontot a Default Soundfont-hoz. Állítsd az output módot WASAPI-ra és a Buffer csúszkát a minimumra (10ms).
Nyomj OK-t. Ezután a fő felületen a Channel kontrol alatt állítsd a User Controller Number-t 94-re.
Majd azon a csatornán ahol ki szeretnéd emelni a saját játékod a User Controller (94) értékét állító kör gombot állítsd 127-re.
A 94-es Controller-hez a Bassmidi esetében lehet különböző DSP effekteket/VSTi pluginokat társítani, de ha nincs egy sem társítva, akkor alapértelmezetten növeli a csatorna hangerejét (127-es értéken lényegében duplázza).
Módosítanám előző hozzászólásomat (ha engedné a rendszer), a pipát ha beteszem, ha kiveszem, a szintin a style vol., a master vol, a dual vol állítható valamennyire, de a saját játékot csak akkor tudom igazán kiemelni, ha az egyes midikben minden csatorna volume-t leveszem 50-60-ra és az 1-est hagyom 127-en.
Nekem magas amit írogattok, de ha erre gondolsz: a stylevolume és a dualvol (a basszus, azt hiszem a 2. csatorna) állítható a szintin, egyedül a 4. csatorna hangerejét nem tudom lejjebb venni. A lejátszás hangját felnyomtam maxra (Mastervolume: 127), de a kíséret még így is hangosabbnak tűnik mint amit én játszok. Még próbálgatom a beállításokat, biztosan lehet finomítani.
A program tesztelését nyomom, de eddig nagyon jók a tapasztalatok. A 0-9 billentyűk tökéletesen váltanak hangszínt! :)
Ha már akkordokkal játszol (még ha véletlenül is) szerintem prábáls ki a "Scale Effect" -eket (Scale Effect Settings...). Érdekes tud lenni néhány Midi más hangnemben.
Ha engedélyezed az "Apply Scale to Midi in/Virtual Piano" beállítást akkor nem tudsz melléütni, mindig hangnemben maradsz :)