Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
A ház az nem gyengén van szigetelve, hanem sehogy:)
30as tégla és kész. 127 nm.
Általában úgy megy hogy napi egyszer kapcsol be, de akkor megy vagy 8-10 órát. Nem a kapcsolgatástól fog tönkremenni a kazán...
Viszont én úgy gondolom, hogy a teljesítmény attól függ, hogy mekkora a hőlépcső. Nálam olyan 8-9 fok átlagosan a különbség az előremenő és a visszatérő között és ehhez van a kb 6kW-os teljesítmény.
Másik.
Szüleimnél a baxi 12 kw-os fűtő, ami le tudna menni 4,2-ig, se megy le fűtés közben. Ott is olyan 8 fok körül a különbség az előremenő és visszatérő között. Viszont ott már 37,5es ytong a fal. Szóval attól szerintem független. A lényeg a hőlépcső.
Nálatok amikor 2,5 kw teljesítménnyel megy, akkor mekkora a hőmérséklet különbség az előremenő és visszatérő között?
Mert ilyen a Hajdunak nincs, egyébként azt ajánlanám. Nálunk volt a Baxival gond rendesen, panelhiba is volt, aztán meg a hőcserélő lyukadt ki. Azért ez elég gáz. Nyilván biztos van akinek jó tapasztalata van vele.
A hajdu és még pár típus réz csövet használ a hőcserélőnél. Na az biztos nem fog rozsdásodni, kilyukadni, illetve a cső átmérője is nagyobb, kisebb az esély a dugulásra, és nincs is kilapítva a hőcserélőben a cső, hogy még kisebb legyen a keresztmetszet, mint ahogy baxinál, arisotnnál, stb.
A modulációt pedig nem köll ám olyan komolyan venni amennyire reklámozzák.
Nálunk csupa padlófűtés van, előremenő víz 40, visszatérő 32. Tehát a kazán meglehetősen kis teljesítménnyel kéne hogy üzemeljen, és mégis, eddig még sosem ment a minimumom, pedig a minimum az 5,6 kW. A legkisebb teljesítmény is 6-6,2kW volt.
Ha már mindeképpen tárolót szeretnél (és mondjuk hely is van) akkor inkább indirekt tároló 200-300 liter, amit lehet akár napkollektorral, vagy árammal (napelemmel) is fűteni.
Mert így lehetetlen kiszámolni...szerintem"a saját (régi kazános adataimat) összehasonlítom a kapott adatokkal, így lesz egy arány, aztán a mostani adataimat szintén a másikkal adattal, lesz egy másik arány,és a két arány "aránya" lesz a megtakarításom:)"
"Szeretném a HMV-is erről a gázkazánról megoldani. Nem tudom lehetséges úgy bekötni, hogy van egy sima hajdu ( nem indirekt) 120 literes villanybojler és a gázkazán által felmelegített HMV-t ebbe tárolnánk?"
Lehet, ha kombi a kazán !
Ha meg kombi, akkor úgyis 24kw-tól indul a teljesítmény !
Onnan kezdve meg arra figyelj, hogy minél kisebb legyen a minimum teljesítménye !
Az mindegy hogy kint mennyi volt, mert a saját (régi kazános adataimat) összehasonlítom a kapott adatokkal, így lesz egy arány, aztán a mostani adataimat szintén a másikkal adattal, lesz egy másik arány,és a két arány "aránya" lesz a megtakarításom:)
C24 -> Hajdu HGK 24
volt számítás, hogy kb mennyi lehet a megtakarítás, de a gázórán mért érték az csak pontosabb
Szia. Nálam 140 nm re / teljes padlófűtés földszint emelet + pincében 5 radiátor / egy Vitodens 100 W van bekötve külső ,talán 100 literes melegvíz tárolóval.Simán viszi a fűtést talán még túl nagy is a kazán, szinte alapjáraton üzemel.
Olyan biztos van, DE olyan nincs, hogy "kinn" ne változzon semmi ! :-)
Milyen kazán volt előtte ?
Mondjuk azt se értem, hogy ebből
"Tehát olyat keresek, akinek lenne adata a 2014-2015-ös (esetleg még a 2013-2014-es) fűtési időszakban a gázfogyasztásáról, és mennyi mondjuk a 2015 őszi indulás óta a mostanáig elfogyaszott gázmennyisége."
hogyan tudsz majd következtetni a te csökkenésedre/megtakarításodra ??
Tessék...a hozzászólásai között vannak havi adatok !
Ősszel kazánt cseréltem, és kíváncsi lennék a megtakarításra amit ennek köszönhetek, viszont nincs összehasonlítási alapom. A környezetemben mindenki fűt fával is ami ugye torzatja a gázfogyasztást.
Tehát olyat keresek, akinek lenne adata a 2014-2015-ös (esetleg még a 2013-2014-es) fűtési időszakban a gázfogyasztásáról, és mennyi mondjuk a 2015 őszi indulás óta a mostanáig elfogyaszott gázmennyisége.
Fontos lenne, hogy a házban ne változzon semmi ezidő alatt, se ablakcsere, se hőszigetelés, a korábbi és a mostani időszakban is azonos belső hőmérséklet, stb.
A 1 04-es hibaüzenet azt jelenti, hogy túlfűtött a kazán, de nagyon, emiatt a bypass szelep kinyitott.
Magyarul, amit ellenőrizni kellene:
- létezik-e az, hogy valami módon az összes radiátor el lett zárva? (Pl. termofejek a radiátoron 20 fokra állítva, de a termosztát 25 fokra)
- ha minimum egy radiátor nyitva van, akkor ennek már nem szabadna előfordulnia.
- ha a radiátorok nincsenek elzárva, akkor meg kéne nézni, van-e víz a rendszerben. (Kazán elején a nyomást jelző kijelző mennyit mutat?)
- ha ez is OK, azaz van víz benne, akkor el kéne indítani egy kilevegőztetést. (ESC sokáig nyomva)
- Ha ez sem jön be, akkor ki kellene találni, van-e iszapleválasztó vagy más szűrő beépítve a visszatérő csőbe. Ha van, akkor ez, a leírása alapján le kéne engedni, hogy a benne összegyűlt szutyok kijöjjön a szűrőből. Ha ez kész, akkor vissza kéne tölteni a vizet a fűtési rendszerbe.
- ha továbbra sem megy, akkor vagy a befolyó csőbe van beépítve egy apró szűrő, ami nem tisztítható házilag, vagy valami belső hiba történhetett (pl. megszorult egy szivattyú, eltömődött valami, stb.)
Senki nem válaszol Zsuzsának? Esetleg szűrő ha van kinti, vagy magában a kazánban lévő.......én pl a kintit pucoltam és azóta nincs vele gond. De akadnak itt nagyobb szakik is :)))
Ez a fűtési igény kalkuláció valós lehet? Ebben az esetben ha jól értem -15 fokban 4.2 kW fűtési teljesítményre van szükségem. Átlagban persze ennél kevesebb, hiszen télen már ritkán van tartósan ilyen hideg. Fokonként hogyan változik a szükséges fűtési teljesítmény?
Pl. a sensys ma reggel 22-rol 23 fokra futes kozbeni mukodese: elindult a maximalisan beallitott 55 fokos eloremenovel, majd 22,5-nel elkezdte csokkenteni azt es 22,9-tol 39 fokos vizzel keringet folyamatosan, igy a szobaban 23,0-23,2 fokot tart (egy kicsit melegebb ido eseten mar atallok az alacsonyabb szabalyozasi tartomanyra, akkor eleg a 45 fok max is; mosr inkabb a felfutesi ido roviditese a cel).
2 helyet csináltam a termosztátnak, az egyik pont a háló:-) Az a leghidegebb, és legsötétebb hely a házban.
Petya:
Akkor mi alapján modulál a kazán, görbe szerint, vízhőmérséklet alapján? A cél az lenne, hogy minél gyorsabban elérni a kívánt hőmérsékletet , majd azt tartani szépen.
Az korrekt megoldás ha diszkrétre tudod kiépíteni a termosztátig vezető vezetékeket ,de legalább olyan fontos hogy megtaláld az ideális helyét ,mert csak akkor lesz komfortos a dolog !Várhatóan leghidegebb helységbe rakd,termofej nélküli,de torló szeleppel ellátott radiátor legyen abba a helységbe,benapozódás a termosztátra ne tudjon előfordulni! Én ha van külön hálószoba ,akkor oda raknám,persze ha a kapcsolgatása nem zavarna.
Lakás felújítás vége felé közeledünk. A terv egy kondenzációs kazánnal meghajtott padlófűtés. Csak padlófűtés, radiátor nincs. Szeretném a HMV-is erről a gázkazánról megoldani. Nem tudom lehetséges úgy bekötni, hogy van egy sima hajdu ( nem indirekt) 120 literes villanybojler és a gázkazán által felmelegített HMV-t ebbe tárolnánk?
A ház 90 négyzetméter. Belmagasság 260 átlag. PAdlóba 10 cm lépésálló szigetelés van. A falon 10 cm. Padlás födémen egyenlőre 10cm kőzetgyapot mert még munkálatok zajlanak ott. De a végén 30 centit tervezek oda. A nyílászárók újak, duplarétegű védőgázas üvegekkel.
A fórumot kb két hete olvasom ( visszafelé) , de olyan fokú információ dönping van, hogy sokkal előrébb nem lettem, azzal kapcsolatban. Hogy milyen és mekkora kondenzációs kazánt lenne érdemes vásárolnom.
Egy nagyjábóli energia igény számítást végeztünk a házzal kapcsolatban. Ha ez segít.
Egy rokon tervezi a fég C10/12 ( ? ) kazán kiváltását kondenzációsra.
A jelenlegi állapotban a kazán 9 kW-ra van beállítva, a radiátorok viszont ennél valamivel kevesebbet tudhatnak. Legalábbis abból, hogy a védelmi hőmérséklet 68 fokra van beállítva. Amikor ezt eléri lekapcsolt az égő és kb. 15 percig még keringet. Ezalatt leesik a vízhőmérséklet 53 -52 fokra, majd újraindul a kazán. Gyanítom, hogy 7 -8 kW lehet 67 fokon az össz. radiátor teljesítmény , így az egyensúly felborulás miatt van az időnkénti leállás. Ennél a tipusnál - C12 digitális hőm. kijelzős kb.. 6-7 éves nem tudom a teljesítmény állítását. Egy korábbi C12 -nél a begyújtógomb benyomásával és csavarásával lehetett állítani a teljesítményt-
Ennél van ilyen lehetőség ??
Már csak azért is érdekelne, mivel feltették azt a kérdést, hogy elég e a rad. felület, vagy bővíteni kell ?
A ház hőigénye ennél lényegesen kisebb. saccolom, hogy 3-5 kW, így ha beállítják majd ennyire a kazán teljesítményét akkor csak jó lesz a radiátor szám. Ha nem, bővítik.
Tehát elsőre : van e lehetőség a teljesítmény levételére ?
Az Immergas 125l-es zománcozott HMV tárolója 1,45 nm hőcserélő felületű. Mi a különbség az egyes tárolók között és ez miben befolyásoljaa felhasználói szempontokat?
Sensyshez milyen vezetéket kell használni, igazából még nincs semmi fűtés, de akkor behúznám előre a falba, nyitva akarom hagyni a lehetőséget a fejlesztésre.
Valamint sima on-off termosztáttal is meg lehet oldani, hogy folyamatosan menjen a kazán?