Keresés

Részletes keresés

ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.25 0 0 19649

A ház az nem gyengén van szigetelve, hanem sehogy:)

30as tégla és kész. 127 nm.

Általában úgy megy hogy napi egyszer kapcsol be, de akkor megy vagy 8-10 órát. Nem a kapcsolgatástól fog tönkremenni a kazán...

Viszont én úgy gondolom, hogy a teljesítmény attól függ, hogy mekkora  a hőlépcső. Nálam olyan 8-9 fok átlagosan a különbség az előremenő és a visszatérő között és ehhez van a kb 6kW-os teljesítmény.

 

Másik.

Szüleimnél a baxi 12 kw-os fűtő, ami le tudna menni 4,2-ig, se megy le fűtés közben. Ott is olyan 8 fok körül a különbség az előremenő és visszatérő között. Viszont ott már 37,5es ytong a fal. Szóval attól szerintem független. A lényeg a hőlépcső.

 

Nálatok amikor 2,5 kw teljesítménnyel megy, akkor mekkora a hőmérséklet különbség az előremenő és visszatérő között?

Előzmény: Csapszi (19648)
Csapszi Creative Commons License 2016.02.25 0 0 19648

Padlófűtéssel nem ment még 6 KW alá?

 

Akkor vagy nagyon gyengén van szigetelve a házad, vagy 3-400nm alapterületű.

Vagy úgy használod, hogy felfűtöd a padlót, majd megvárod míg lehűl.

Ha így van, akkor az pont azért mert nem tud eléggé lemodulálni a kazán.

 

Szóval ne mondj ilyet, hogy nem kell 5 kw alá mennie egy kazánnak!

Nekünk a fűtési szezon nagy részén a minimumon (2,5KW) pöszörög a kazán, és 174 nm-t fűtünk.

Előzmény: ArpiCBR (19647)
ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.25 0 0 19647

Mindenképpen belső tárolósat szeretnél?

Mert ilyen a Hajdunak nincs, egyébként azt ajánlanám. Nálunk volt a Baxival gond rendesen, panelhiba is volt, aztán meg a hőcserélő lyukadt ki. Azért ez elég gáz. Nyilván biztos van akinek jó tapasztalata van vele.

A hajdu és még pár típus réz csövet használ a hőcserélőnél. Na az biztos nem fog rozsdásodni, kilyukadni, illetve a cső átmérője is nagyobb, kisebb az esély a dugulásra, és nincs is kilapítva a hőcserélőben a cső, hogy még kisebb legyen a keresztmetszet, mint ahogy baxinál, arisotnnál, stb.

A modulációt pedig nem köll ám olyan komolyan venni amennyire reklámozzák.

Nálunk csupa padlófűtés van, előremenő víz 40, visszatérő 32. Tehát a kazán meglehetősen kis teljesítménnyel kéne hogy üzemeljen, és mégis, eddig még sosem ment a minimumom, pedig a minimum az 5,6 kW. A legkisebb teljesítmény is 6-6,2kW volt.

Ha már mindeképpen tárolót szeretnél (és mondjuk hely is van) akkor inkább indirekt tároló 200-300 liter, amit lehet akár napkollektorral, vagy árammal (napelemmel) is fűteni.

Előzmény: AL1_G (19646)
AL1_G Creative Commons License 2016.02.25 0 0 19646

Továbbra is keresem a számomra megfelelő kazánt. Ma a Baxinak olvastam a két tárolós modeljét:

BAXI NUVOLA PLATINUM 24 ami 2.7 kW-ig tud modulálni,

BAXI NUVOLA DUO-TEC 24 ami pedig 3.7-ig tud modulálni.

 

Ilyen van valakinek? A baxiról is teljesen vegyes véleményeket olvastam mint kb a legtöbbről eddig.

Kezsu Creative Commons License 2016.02.24 0 0 19645

Köszönöm az infót.

Mely típusokban érdemes gondolkodni, kombi kazán esetében?

Előzmény: joevagyok68 (19637)
ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19644

Szia!

 

Köszönöm az adatokat!

 

A te adataid alapján a megtakarításom 32-35%.

 

Amúgy energetikai számítás alapján 21-22% jött ki.

Előzmény: Apaxp (19643)
Apaxp Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19643

Itt találod az én fogyasztási adataimat a 2014-2015-ös évről.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138133035&t=9182044

 A 2015.11.10-2016.02.21 között 846 m3 gáz fogyott. Ez kb 80 m3-el több mint az előző időszak hasonló idejében.

Előzmény: ArpiCBR (19642)
ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19642

2 fürdőszoba van

a konyha 5 literes vízmelegítővel megy, az tehát független a gáztól

Előzmény: joevagyok68 (19641)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19641

Hány meleg víz vételi hely lesz ?

Előzmény: ArpiCBR (19640)
ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19640

mi lenne a jobb megoldás?

Előzmény: joevagyok68 (19639)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19639

Lehet azért csak ennyi, mert így számoltad !  :-)

Mert így lehetetlen kiszámolni...szerintem"a saját (régi kazános adataimat) összehasonlítom a kapott adatokkal, így lesz egy arány, aztán a mostani adataimat szintén a másikkal adattal, lesz egy másik arány,és a két arány "aránya" lesz a megtakarításom:)"

Előzmény: ArpiCBR (19638)
ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19638

No. G.b.Reload adatai alapján 18% a megtakarításom.

joevagyok68 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19637

"Szeretném a HMV-is erről a gázkazánról megoldani. Nem tudom lehetséges úgy bekötni, hogy van egy sima hajdu ( nem indirekt) 120 literes villanybojler és a gázkazán által felmelegített HMV-t ebbe tárolnánk?"

 

Lehet, ha kombi a kazán !

Ha meg kombi, akkor úgyis 24kw-tól indul a teljesítmény !

Onnan kezdve meg arra figyelj, hogy minél kisebb legyen a minimum teljesítménye !

Előzmény: Kezsu (19623)
ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19636

Az mindegy hogy kint mennyi volt, mert a saját (régi kazános adataimat) összehasonlítom a kapott adatokkal, így lesz egy arány, aztán a mostani adataimat szintén a másikkal adattal, lesz egy másik arány,és a két arány "aránya" lesz a megtakarításom:)

 

C24 -> Hajdu HGK 24

volt számítás, hogy kb mennyi lehet a megtakarítás, de a gázórán mért érték az csak pontosabb

Előzmény: joevagyok68 (19634)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19635

Szia. Nálam 140 nm re / teljes padlófűtés földszint emelet + pincében 5 radiátor / egy Vitodens 100 W van bekötve külső ,talán 100 literes melegvíz tárolóval.Simán viszi a fűtést talán még túl nagy is a kazán, szinte alapjáraton üzemel.

Előzmény: Kezsu (19623)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19634

Olyan biztos van, DE olyan nincs, hogy "kinn" ne változzon semmi !  :-)

 

Milyen kazán volt előtte ?

 

Mondjuk azt se értem, hogy ebből

"Tehát olyat keresek, akinek lenne adata a 2014-2015-ös (esetleg még a 2013-2014-es) fűtési időszakban a gázfogyasztásáról, és mennyi mondjuk a 2015 őszi indulás óta a mostanáig elfogyaszott gázmennyisége."

hogyan tudsz majd következtetni a te csökkenésedre/megtakarításodra ??

 

Tessék...a hozzászólásai között vannak havi adatok !

http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=540658&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9054448

Előzmény: ArpiCBR (19633)
ArpiCBR Creative Commons License 2016.02.23 0 0 19633

Sziasztok!

 

A következőben kérném a segítségeteket.

Ősszel kazánt cseréltem, és kíváncsi lennék a megtakarításra amit ennek köszönhetek, viszont nincs összehasonlítási alapom. A környezetemben mindenki fűt fával is ami ugye torzatja a gázfogyasztást.

 

Tehát olyat keresek, akinek lenne adata a 2014-2015-ös (esetleg még a 2013-2014-es) fűtési időszakban a gázfogyasztásáról, és mennyi mondjuk a 2015 őszi indulás óta a mostanáig elfogyaszott gázmennyisége.

Fontos lenne, hogy a házban ne változzon semmi ezidő alatt, se ablakcsere, se hőszigetelés, a korábbi és a mostani időszakban is azonos belső hőmérséklet, stb.

 

Van ilyen ??

 

Előre is köszönöm!

Meister Creative Commons License 2016.02.22 0 0 19632

A 1 04-es hibaüzenet azt jelenti, hogy túlfűtött a kazán, de nagyon, emiatt a bypass szelep kinyitott.

 

Magyarul, amit ellenőrizni kellene:

- létezik-e az, hogy valami módon az összes radiátor el lett zárva? (Pl. termofejek a radiátoron 20 fokra állítva, de a termosztát 25 fokra)

- ha minimum egy radiátor nyitva van, akkor ennek már nem szabadna előfordulnia. 

- ha a radiátorok nincsenek elzárva, akkor meg kéne nézni, van-e víz a rendszerben. (Kazán elején a nyomást jelző kijelző mennyit mutat?)

- ha ez is OK, azaz van víz benne, akkor el kéne indítani egy kilevegőztetést. (ESC sokáig nyomva)

- Ha ez sem jön be, akkor ki kellene találni, van-e iszapleválasztó vagy más szűrő beépítve a visszatérő csőbe. Ha van, akkor ez, a leírása alapján le kéne engedni, hogy a benne összegyűlt szutyok kijöjjön a szűrőből. Ha ez kész, akkor vissza kéne tölteni a vizet a fűtési rendszerbe.

- ha továbbra sem megy, akkor vagy a befolyó csőbe van beépítve egy apró szűrő, ami nem tisztítható házilag, vagy valami belső hiba történhetett (pl. megszorult egy szivattyú, eltömődött valami, stb.)

 

Előzmény: zsuzsa0709 (19618)
Attifi Creative Commons License 2016.02.22 0 0 19631

Senki nem válaszol Zsuzsának?   Esetleg szűrő ha van kinti, vagy magában a kazánban lévő.......én pl a kintit pucoltam és azóta nincs vele gond. De akadnak itt nagyobb szakik is :)))

Előzmény: zsuzsa0709 (19618)
AL1_G Creative Commons License 2016.02.20 0 0 19630

Ez a fűtési igény kalkuláció valós lehet? Ebben az esetben ha jól értem -15 fokban 4.2 kW fűtési teljesítményre van szükségem. Átlagban persze ennél kevesebb, hiszen télen már ritkán van tartósan ilyen hideg. Fokonként hogyan változik a szükséges fűtési teljesítmény?

Ahkuma Creative Commons License 2016.02.20 0 0 19628

Pl. a sensys ma reggel 22-rol 23 fokra futes kozbeni mukodese: elindult a maximalisan beallitott 55 fokos eloremenovel, majd 22,5-nel elkezdte csokkenteni azt es 22,9-tol 39 fokos vizzel keringet folyamatosan, igy a szobaban 23,0-23,2 fokot tart (egy kicsit melegebb ido eseten mar atallok az alacsonyabb szabalyozasi tartomanyra, akkor eleg a 45 fok max is; mosr inkabb a felfutesi ido roviditese a cel).

Előzmény: Petya79 (19627)
Petya79 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 19627

A Sensys-el pontosabb a vezérlés, mert ott a szobahőmérséklet változását (is) figyelembe veszi a kazán.

De egy on/off termosztáttal is ugyanúgy képes modulálni, csak ebben az esetben a visszatérő hőmérséklet-változása a mérvadó.  

Előzmény: kolbasz 11 (19626)
kolbasz 11 Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19626

2 helyet csináltam a termosztátnak, az egyik pont a háló:-) Az a leghidegebb, és legsötétebb hely a házban.

 

Petya:

Akkor mi alapján modulál a kazán, görbe szerint, vízhőmérséklet alapján? A cél az lenne, hogy minél gyorsabban elérni a kívánt hőmérsékletet , majd azt tartani szépen. 

 

Előzmény: lala1961 (19624)
Petya79 Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19625

Nálam nem Sensys van, de gondolom 0,75-ös elég lehet neki.

Az, hogy folyamatosan temperáljon a kazán, nem a termosztáton múlik.

Előzmény: kolbasz 11 (19620)
lala1961 Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19624

Az korrekt megoldás ha diszkrétre tudod kiépíteni a termosztátig vezető vezetékeket ,de legalább olyan fontos hogy megtaláld az ideális helyét ,mert csak akkor lesz komfortos a dolog !Várhatóan leghidegebb helységbe rakd,termofej nélküli,de torló szeleppel ellátott radiátor legyen abba a helységbe,benapozódás a termosztátra ne tudjon előfordulni! Én ha van külön hálószoba ,akkor oda raknám,persze ha a kapcsolgatása nem zavarna.

Előzmény: kolbasz 11 (19620)
Kezsu Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19623

Sziasztok!


Lakás felújítás vége felé közeledünk. A terv egy kondenzációs kazánnal meghajtott padlófűtés. Csak padlófűtés, radiátor nincs.
Szeretném a HMV-is erről a gázkazánról megoldani. Nem tudom lehetséges úgy bekötni, hogy van egy sima hajdu ( nem indirekt) 120 literes villanybojler és a gázkazán által felmelegített HMV-t ebbe tárolnánk?

A ház 90 négyzetméter. Belmagasság 260 átlag.
PAdlóba 10 cm lépésálló szigetelés van. A falon 10 cm. Padlás födémen egyenlőre 10cm kőzetgyapot mert még munkálatok zajlanak ott. De a végén 30 centit tervezek oda.
A nyílászárók újak, duplarétegű védőgázas üvegekkel.

A fórumot kb két hete olvasom ( visszafelé) , de olyan fokú információ dönping van, hogy sokkal előrébb nem lettem, azzal kapcsolatban.
Hogy milyen és mekkora kondenzációs kazánt lenne érdemes vásárolnom.

Egy nagyjábóli energia igény számítást végeztünk a házzal kapcsolatban. Ha ez segít.

Palási Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19622

Sziasztok !

 Egy rokon tervezi a fég C10/12 ( ? ) kazán kiváltását kondenzációsra.

 A jelenlegi állapotban a kazán 9 kW-ra van beállítva, a radiátorok viszont ennél valamivel kevesebbet tudhatnak. Legalábbis  abból, hogy a védelmi hőmérséklet  68 fokra van beállítva. Amikor ezt eléri lekapcsolt az égő és kb. 15 percig még keringet. Ezalatt leesik a vízhőmérséklet  53 -52 fokra, majd újraindul a kazán. Gyanítom, hogy 7 -8 kW lehet 67 fokon az össz. radiátor teljesítmény , így az egyensúly felborulás miatt van az időnkénti leállás. Ennél a tipusnál   - C12 digitális hőm. kijelzős   kb.. 6-7 éves nem tudom a teljesítmény állítását. Egy korábbi C12 -nél a begyújtógomb benyomásával és  csavarásával lehetett állítani a teljesítményt-

 

Ennél van ilyen lehetőség ??

 Már csak azért is érdekelne, mivel feltették azt a kérdést, hogy elég e a rad. felület, vagy bővíteni kell ?

 A ház hőigénye ennél lényegesen kisebb. saccolom, hogy  3-5 kW, így ha beállítják majd ennyire a kazán teljesítményét akkor csak jó lesz a radiátor szám. Ha nem, bővítik. 

 Tehát elsőre  : van e lehetőség a teljesítmény levételére ?

forest23 Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19621

Az Immergas 125l-es zománcozott HMV tárolója 1,45 nm hőcserélő felületű. Mi a különbség az egyes tárolók között és ez miben befolyásoljaa felhasználói szempontokat?

szigetelés, hőcserélő felülete?

 

Előzmény: joevagyok68 (19617)
kolbasz 11 Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19620

Ok, igazad van, köszi.

Akkor kérdezek idevágót:-) 

Sensyshez milyen vezetéket kell használni, igazából még nincs semmi fűtés, de akkor behúznám előre a falba, nyitva akarom hagyni a lehetőséget a fejlesztésre.

Valamint sima on-off termosztáttal is meg lehet oldani, hogy folyamatosan menjen a kazán? 

Előzmény: Petya79 (19616)
napalm. Creative Commons License 2016.02.19 0 0 19619

Parci, Petya79

Köszönöm az eszmefuttatásokat, élmény fórumozni! ;)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!