mert motorféke egyáltalán nincs az új ZF8-as váltóknak.
Sport mód van? Abba szokott nagyobb lenni a motorfék legalább is a Volvo XC60 Aisin váltója így van programozva, sportba hegyről le 4e-nél se vált fel amíg a gázra nem pöccintesz
az még elmegy ha reggel nem indul a kellemetlenebb ha éjszaka a pályán esetleg még külföldön bemész egy pisálásra és amikor kijössz nem indul.
97-es Scenic I-el jártam hasonlóan család a kocsiba bementem egy üzletbe kijöttem és nem indult. Scenic II-be vétel után cseréltem a 7éves gyárit alapból majd 4-5évesen azt is biztos ami biztos.
Ráadásul a mai akkuknál azt sem tudod mikor fog megpusztulni, mert semmi előjele sincs. Este még semmi baja, reggel meg tök halott és a töltés sem segít rajta.
Ha teheti olyankor tölti az akkut, amikor kicsi, vagy nulla a motorterhelés de a fordulat magasabb mint az alapjárat. ("motorfék") Ha egy meghatározott szint alatti az akku töltöttsége, akkor tölti folyamatosan.
Akku management van, tehát kezeli a töltést. Nem egyszerű generátor-feszszabályzás. Érdekes, hogy alultöltöttséget állapítottak meg. Nem lennék biztos a diagnózisukban. A start-stop nem rontja el a töltésszabályzást. Az emberek nagy része kilövi a start-stopot.
Egyetértek, de közel sem soroltad fel az összes baját, ami elég jellemző, legalábbis én többször láttam.
A fagydugó (elválasztó lemezdugó) a két veztengely láncerék alatti, szeret egyszerűen kiesni és behullani a lánchoz. Természetesen az összes hűtőfolyadék a karterban végzi, mire észreveszi a tulaj.
Másik "apróság", hogy a szelepülékekre is jellemző, hogy kimozdulnak. Ez legalább nagy fejtörést nem okoz, kuka az egész. Természetesen a lánc is megnyúlik, igaz csak 80-100 Ekm körül, túl is teljesíti néhány sorstársát.
Ahogy cam írta a dugattyú hajlamos zömülni, sikerült eltalálni az ötvözetet is. Vigyázni kell vele, mert a kitüntetett mérési ponton, a paláston méreten van, a gyűrűk magasságában csökken az átmérő.
Hirtelen ennyi jut eszembe, de biztos van még, évek óta még a közelébe sem megyek ennek a remekműnek.
Allehandro, ha unatkozol vegyél inkább mosómedvét. :)
Áruk nincs, papiron polcnyi célszerszámmal 100lépésben kell a változó szelepemelést összerakni, szó szerint minden szét tud hullani rajtuk.
Aztán van aki összekötegelőzi a ruhacsipesz rugókat, leszed mindent egybe, asztalosszorítóval nyomja vissza, és csá.
PCV szelepet nézd meg, egy szétszakadós műanyag szar, gyerekkoromban a cigányok a ligetbe korrektebb tartósabb lufit árultak, mint ami membrán ma ezekben van.
Sokszor ott szívja a mocskot, és azt hiszik széjjel van hajtva, holott nem is(annyira).
Miniben és bmw-ben közismert gyász ez, mert azoknak még van áruk, mert a magyar telepi vagány beémvét meg minit akar, hogy trendy kiscsaj-csávó legyen...
egy szuttyos megkotlott 207 ép ésszel nem ér 3 kiló krumplit sem már.
Ez egy közvetlen benzines motor, ami pont olyan mint egy diesel, az égéstérbe fecskendez, lehet baja nagynyomású rendszernek, csúcsoknak, bárminek, pont úgy, mint egy dieselnél, csak itt még ez a változó szelepemeléses buziság, meg még gyújtás is van.
Ha nem megy a szelepekkel szabályzás, és mivel kokszólódik is, mint állat, azért igen hamar (<50e km) nem megy, akkor belép a csak szükségből odatett fojtószelep, és check lámpával működik az autó.
Ezt hamar ki szokták írni belőle az okos nepperek, mert normálisan mindent megjavítani már újabb korban is gtk, amíg sok-sok milliók voltak ezek, tehát hogy el lehessen adni, átmenjen a műszakin, ráírnak valami pistike sufni programot, na onnan van ,hogy már a gyári diag sem tudja mi baja(ha egyáltalán még kommunikál vele) ,... úgy minden IS.
Egy hűtőrendszerben inkább a meleg évszakban előforduló hömérséklet és az üzemi hőfok közötti kisebb különbség okoz problémát, ha akár a keringtetésben, akár a hőleadásban akadályoztatva van a rendszer. Ebből kifolyólag lesz a nyomáskülönbség nagy(obb a tervezettnél), amit már nem biztos hogy tolerálnak a tömítések használtan, megfáradtan ;)
köszi ! marha érdekes ...bár azt gonolom inkabb meteorologia szakkörbe tartozo dolog, nem az itt targyalt jelenseghez kapcsolodik.
azert is erdekes, mert a Te linkedben vilagosan ugy mutatja: juli-augusztusban a legnagyobb (sajnos nem adja egyertelmüen: hany meresen alapul a görbéje, vagy nem is meres, hanem valami bizonytalan elmelet ?
itt egy masik link, ami ugy mutatja: nyaron kisebb, dec-januarban a legnagyobb, es persze igen kicsik a különbsegek, 12 ev mért értékei, felülröl a masodik tablazat: https://www.planoweather.com/wxbarosummary.php
a Te linked mutat 11-12 torr különbseget, ami 1466-1600 Pa, ami kb. 1.5%-a a 101325 Pa-nak
az en linkem érdemben kisebb különbseget mutat: max honap es min honap között az évi atlaghoz viszonyitva: (30.11-29.85)/29.96 * 100 = 0.87%
en ennek hiszek jobban, szerintem nincs generalisan ervenyes evszak hatas.
Igen, az érvelésed jó, a vízpumpa tömítést belülről hideg időben nagyobb nyomás terheli mint meleg időben. Amúgy még mindig nyomáskülönbségről beszélünk, de ráadásul ezek egymás ellen dolgoznak, mert a külső nyomás is magasabb persze a tömítés külső oldalán meleg időben, míg a belső nyomás alacsonyabb - tehát még kisebb a differenciálnyomás mint hideg időben. (Azt persze hozzá kell tennem, hogy annak a tömítésnek minimum a kétszeresét de inkább többet kellene zokszó, és könnyezés nélkül elviselnie mint amiről beszélünk. :P )
Ha a féktisztítós indítás után azonnal normálisan jár és még emel is az alapjáraton, akkor nem a hőérzékelővel van gond. Két emberes ugyan, de amikor nem indul, indítózás közben meg kellene kocogtatni valami "vassal" a befecskendezőszelep tetejét. Ha így elindul, akkor lehet szelepet cserélni. Az AC-t lehet hallani 2-3másodpercig egy pillanatnyi indítózás után.
Bizonyára ez is egy lehetőség, de én abból indulok ki, hogy a 15°C-os hűtőfolyadék térfogata kisebb mint a 38°C-é. Így 15°C-ról 90°C-ra melegedve nagyobbat tágul (nagyobb lesz a nyomása zárt térben) mint a 38°C-os.
A sapka nyomáshatárolása egy biztonsági funkció, addig nem szokott a nyomás növekedni normál üzemi helyzetben.
Minél melegebb van kint, a légköri nyomás annál magasabb. 38 foknál több mint 15-nél. A sapkában a szelep viszont nem abszolut nyomást mér vákumhoz képest hanem rugóerős, tehát nyomáskülönbséget a kinti és a benti között. A benti nyomás viszont 90 fokos hőmérséklet esetén ugyanaz 38 és 15 fokban is, mert csak a víz hőtágulásától függ. Tehát a kinti nyomás és a belső nyomás különbsége alacsonyabb 38 fokban mint 15-ben azaz magasabb vízfoknál nyit ki (éri el a fixen beállított nyomáskülönbséget) a biztonsági szelep ha odakint meleg van.
👍🏻 szkóppal nagy zavarokat nem láttam, feszszab csere után, ugye maradt a hiba, diódahíd viszont maradt az eredeti, amiben nyitófeszre mérve jók a diódák. Lehet kellene néznem egy Cam aro által raktárdiagnak emlegetett kölcsön generátort, mert mérve nem mutat hibát, viszont mással nem tudom tünetmentesíteni az autót.
Simán dróton kapja az ecu és a műszercsoport is az ABS 25-ös lábáról. Meglehet, hogy a generátor egy olyan zavart nyom a hálózatra ami torzítja a sebességjelet, vagy annak képzését az ABS-ben.
MOST SZABIN VAGYOK, DE HÉTFŐN AZ A TERV, TOTÁL SZÉTKAPOM, A RÉGI MOTORT, CSINÁLOK JOBB KÉPEKET. EPRONT KERESTEM ÉN IS AMIT NEM LÁTTAM RAJTA,. AZTÁN A BONTOTT MÁSIK MOTOR IS LEHET BEÁZOTT AZÉRT NEM TUDJA A MERCI ÁTÍRNI. AMIT SZOKTAM MONDANI EZ IS MEG LESZ JAVÍTVA MINT A TÖBBI.
Tisztelt szakik, hobby szerelők! Esedékesé válik a motorolajcsere. Tavaly olajcserekor észrevettem, hogy az olajteknő tömítésnél van egy kis olaj szivárgás van ahol csak olaj pára. Most hogy az olajcsere esedékes lesz, szeretném ezt is orvosolni. Ki milyen olajteknő tömítő pasztát ajánlana? Pasztázás után mennyi időnek kell eltelnie, hogy olajjal fel lehessen tölteni a motort? Válaszotokat előre is köszönöm!!
Miután a Loganom fél évente eszi a termosztát házat, én is csak figyelgetem, mivel egyelőre eltömődőtt a szivargás dzsuvával kb... De ott az O gyűrű engedett a fintult műa hazban. Nalad sanszos hogy esetleg nem a blokknal a tömítés, hanem a szimering enged. Aztán hogy a csapágy mit szól hozzá?
Vízpumpa szivárgása azonnali csere , vagy még csak ráfigyelés.
50 e. km, Toyota.
Elképzelhető, hogy a megnövekedő nyomás, , múlt hónap 38 fok nyomot ki egy kicsit a szimeringnél, vagy azt a kiegyenlítő tartálynak kellet volna megoldani?
Ha odaadod a panelokat annak aki egy ilyen cserét meg tud csinálni (levegős forrasztóállomás szükséges hozzá) ő már valószínűleg meg fog tudni különböztetni egy eepromot a többi sallangtól :P
Abs szenor,abS Tömb, kábel. stb. NEM NÉZEM A KAPCSOLÁSI RAJZOT, DE PÉLDÁUL BMW MERCI STB... NÉL CAN BUS ADJA A JELET A MŰSZDRFALNAK AZ ABS TÖMBBŐL. , ITT IS? AKKOR AZT ELLENŐRIZD.
Sziasztok Kolegák! A következő a feladat, az alvázszámot tartalmazó csipet kell kiforrasztani, és átrakni, a másik panelba. A beteg 2016 os B200 as tesla motoros merci. A szokásos hiba miatt - fagyálló eláztatja az elektronikát-javítani nem tudtam az eredeti motort, a tipusazonos bontott blokk nem kodolható, gyári merci diag sem tudja, csipcsere a megoldás, de mejik az?
Idén vagy három repedt felnivel találkoztam. Mind pár éves volt. Ezek azzal jöttek, hogy leenged a kerék 2-3 naponta. Mind a préselés hajlatában volt elrepedve.
Adott egy Toyota Corolla E12 2005 VVT-i, amelynek a motorvezérlőjét akarom kicseréltetni. Veszek egy bontottat, amelyhez adnak egy kulcsot és egy gyújtáskapcsolót. Mi a teendő? Csak be kell szerelni és működni fog vagy fel kell programozni/betanítani vagy ilyesmi?
kivezérlő van előtte, de most mint írtam behúz a vákuum labda majd el is enged, ezért is kelepel folyamatosan ebből gondolnám vagy a vákuum labda gumija szakadt vagy a kivezérlő szar,
De a teória szerint amikor a szelep volt szar akkor hol vol vákuum hol nem ez adhatott egy folyamatos mozgást és uyge nem erre van tervezve
na ma szétszedtem a vákuum szivattyút semmi rendelleneset nem láttam benne.
A biztonság kedvéért kicseréltem a membránt ha már megrendeltem.
A klattyogás maradt :(
Elkezdtem a vákuum csöveket ellenőrizni. A vezérlő szelepen át tudtam szívni na mondom megvagy. Kiszedtem rájöttem nem az a bűnös úgy kel működnie.
Aztán észrevettem hogy az EGR hűtő és az EGR szelep között van egy pillangószlep ház amit egy vákuumdob mozgat.
A képen a dobot már kivetem a baj az hogy a tengelyről a kar letőrt :O
Nekem az is furcsa ha a dobot megszívom egy bizonyos elmozdulás után elengedi a vákuumot gondolom ezért kelepel, lehet a membránja se bírta az új házon a vákuumdob is rajta van így nem kel vele foglalkozni
Szerencsére van külön szelepház nem kel az egész EGR egységet egybe cserélni.
A teóriám
A vákuumszivattyún a szelep beszart ami erre az oldalra megtartja a vákuumot. A folyamatos mozgás letörte a szelep karját. Semmilyen hiba nem volt csak 1x arra lettem figyelmes amikor a nejem állt be az udvarra, hogy valaminek olyan furcsa kelepelő hangja van. Az utastérbe semmit nem hallani ebből a fék a vákuumszivattyú másik oldaláról kap így a féken se venni észre semmit, zárt motorháztetőnél a zajszigetelés is ellátja a feladatát így alig hallani.
Bár kicseréltem a szelepet a vákuum helyreállt csak ép akkor már nem volt a tengely végén a kar.
De végül is lényegtelen hogy történt.
Szóval a hiba feltárva, de a cserére én már nem vállalkozok elviszem a szerelőmhöz.
Nem.., ez igy biztos nem igaz., most nem tudok a csere részletekről pontosat, lehet bármi.., komolyan., plane ha az autó elözményeit is figyelembe vesszúk, márpedig ez olyanok hogy minimum figyelembe kell venni.., Te sem vagy mai gyerek, jól tudod hogy egy más világ egy pl 10.000km- t futott ujszerü Oktávia.., és egy 400.000km fölótti Oktáviát javitani..
Én is furcsának találtam .., de diagból volt egy ilyen útmutató leirás :
" Gyujtásbeállitás-alapbeállitás---talán 04-es ablakból--és ha mind "0"--akkor elinditan (csak akkor "0" minden karakter. ha nincs valami gyujtásállitást blokkoló hiba..hibakód--hideg motor stb)---ha OK, akkor automatikusan megemelkedik 1300-ra az RPM----ilyenkor kb 6-fokra beállitani a gyutást---ha sikeres akkor visszaáll az alapjárat."
Mi esetünkben mauálisan emeltük kb 1300-ra fordulatot .,mert valami meglévő hiba nem engedte diagból elinditani az emlitett ford.szám-emelős folyamatot.
Sok mindent tapasztalt emberként meglepett hogy ebben a piacgazdaságban is 7 hónap sem volt elég egy kisebb garambol után kijavítani a kocsit stb.
Persze elhiszem hogy nehéz szakma az autószerelőé ( is), meg a munkájuk mennyisége is nagyságrendileg nőhetett ( a használt autókra itthon is megnőtt a kereslet stb ), sőt jó munkához idő ( S még több pénz ) kell.
Abszolult igazad van.., kollégám cserélte.,most mondja hogy a régi szij alapján lett összejelőlve -lecserélve.., de mivel nagyon furcsán megy az autó, ezért lett utólag ez a "Teszt" ellenörzésképpen megcsinálva.,mert emlékszem hogy ilyen együttállásnak kell lenni Bosch elosztós német autókon..,ha jól helyen van az elosztó..., a biztonságért most utánanéztem egy Golf jav.könyvben..., fényképen is mutatják ez elöbbieket.
Probáltuk sztroboszkóppal 1300/RPM--6Fok stb.., be lehet hozni de nem jó.., rángat stb..., rengeteg mellékhibája is van ami átfedő is lehet., hibakód csak egy "alacsony lambda jel" van., uj fojtószelepház csere is volt .,gyertyák ., ténylegesen hibás volt ., nem csak a biztonságért-probáért stb., nem részletezem mert félrevinne .,
hengerfejes is volt ,(ezek most jók.)
valami szerencsétlenség van ,talán a vezérmüszijcserénél esetleg......,de mi
Ha Elosztó rotor az elosztóházon lévő gyári beköszörüléssel szemben áll .,akkor a rotornak az elosztófedélben az "1'"-es henger szegmensére kell mutatni--a fötengelyen lévő jelnek pedig ,az "OT" vezérmüházon lévő jellel kell szemben lenni?
Vezérmüszijat cseréltünk......
Köszi minden hozzászólást és javitási korrekciót...
ne parázz, nem véletlenül tesznek a legtöbb automata modellre erősebb féket, amelyiknél meg nem, azokon meg alapból nagyobb teljesítményű a fékrendszer
Köszönöm a válaszokat, ez már elektronikus vezérlésű . Majd lábfékkel visszalassítom és figyelem lépésenként ,hogy mi az a legnagyobb fordulatszám és sebesség ahol még átkapcsolhatom 2. fokozatba.
valószínű 4. -ből fog 2. -ba kapcsolni . Lejtőn nem szokott 3.-ba kapcsolni, csak ha már nagyon lelassultam alapgázon , vagy ha lelassultam és kezdek gyorsítani .
Amit észrevettem : figyeli a sebességet és a gázpedál állását. Ha gyorsítok , vagy emelkedőre megyek nagyobb fordulaton fog felkapcsolni. Én nem hajtom, és lassan gyorsítok , akkor 60 -nál picit elveszem a gázt és 4.-be kapcsol. a kollégám meghajtja akkor 90.-nél kapcsol 3.-ba.
Visszakapcsolhatod menet közben, ha a sebességed megfelel a 2. fokozat tartományának. Ha még a hagyományos hidraulikus automata akkor visszakapcsol mindenképpen, ha már elektronikus vezérlésű, csak akkor ha a szoftverben megírt sebességtartományon belül vagy. Tehát az utóbbi "bolondbiztos".
Mindenesetre ne számíts olyan motorfékre mint egy kéziváltósnál.
Renault Clio automata váltós és 4 sebességes az autónk.
Albániába megyünk, ami nagyon hegyes - dombos és szeretném használni a motorféket. A váltókar állásai
P - R - D - 2 - 1. Ha megyek a lejtőn és D állásban a váltókar és 4. fokozatban van a váltó én menet közben átkapcsolhatom 2. fokozatba a váltókart , mondjuk 70 Km/ó sebesség alatt . Még menet közben nem kapcsoltam soha a váltókart , de agyonvágni sem szeretném. Idáig mindig a D állást használtam.
A mechanikus váltósban otthon vagyok.
Annyit tudok róla , ha "1 " be kapcsolom , akkor nem vált fel tovább, ha "2" be kapcsolom akkor maximum 2. fokozatig kapcsol fel.
Azt vettem észre a váltókar D állásába nem hatékony a motorfék.
Természetesen nem a legalja példányok a cél turbános neppertől.
Hál'Isten van módom válogatni a kínálatból.
A mostani autóm is bőven benne van a korban, épp átlépte a 300ezret. Igaz ez a végtelen tartósságú 1,6-os benzines, első gazdától, minden javítása ismerve.
Ha nem lenne szükségem összkerék hajtásra még ezzel is simán vállalnám a +10 évet. Nagyon sajnálni fogom mikor eladom. Gyári kuplungját most cseréltem, kettőstömegű szinte új, minden kopó dolgot megkap, stb....
Jó, tudom ahogy távolodunk az ezredfordulótól, úgy csökken a várható élettartam, de azért még kicsit bízom az audiban.
Vákuum szivattyún van egy visszacsapó szelep 114eK.nél tavaly novemberben cseréltem mert ezt a hibát produkálta. 2hete megint ilyen csúnya kattogásra lettem figyelmes. Na mondom klassz 30e volt a szelep és bírt 20eKm-t. Mivel már utazás miatt idő nem volt rendelni így csak szétszedtem megvizslattam. Semmi baja nincs a membránnak megtörölgettem összeraktam. Szájjal ellenőrizve zár szépen. Közbe a netet túrva találtam csak membránt is meg is rendeltem bár nem volt olcsó még mindig gazdaságosabb mint a komplett szelep. A takarítás se tartott sokáig mert megint hallom a csúnya kattogást amit a vákuum dob csinál.
Hétvégén kicserélem a membránt, de hajlok arra ez valaminek az okozata. Ötletet várnék mi a frász lehet a probléma okozója. Most tervezem levenni a vákuum szivattyút is és megvizsgálni.
A történeti hűséghez az is hozzátartozik, hogy novemberben amikor cseréltem se a membrán se az azt rögzítő műanyag nem volt meg a szelepben. A műanyagot most a vákuum szivattyú házába megtaláltam
a szelep előtt
szóval azt nem ette meg a szivattyú a membránnal ellentétben.
A VP44-en elindulva nem is annyira vészes a történet. A vezérléstől is riogattak, de így figyelve az sem lehet nagy veszély.
Ismert előélettel, egész életében normális üzemanyaggal használva ha jól gondolom az adagoló esetleges preventív cseréje megoldható 500eFt körül. Ha jól látom 200körül van felújított, garanciás, duplája körül pedig akár új is. De vajon ez esetben a porlasztók mennyire veszélyforrás még?
Mármint ha nem dőlt még össze az adagoló és nem hordta tele a rendszert fémtörmelékkel.
Ezeken kívül a többi hibalehetőséget (mármint légrugó nélkül) már kezelhetőnek gondolom.
Nem terv a föld megkerülése, autót nagyon keveset használunk, de nem napi 5-10km-re. A cél még egy 8-10 év 100e km megtétele vele, rendszerint 100km feletti menésekkel..
Szerencse kérdése. Az adagoló a bajos része, ami a Bosch VP44-es melléfogása. Ez egy olyan tévút volt, mint a benzinesek elektronikus karburátora. Javítani elég bajos*, pláne megfelelő minőségben. Az új meg manapság sem olcsó. Ezen túl a veztengelyek/himbák kopása ami sűrűn előfordult, bár lehet, hogy ez a motor már a javított változat.
* már amelyiket lehet egyáltalán. Könnyen megeshet, hogy a javítása többe lenne mint az új adagoló.
Köszönöm a válaszod - nem kevertem össze a két funkciót :) Most megkapja a vadonatúj féknyerget az autó, és megtalálom a módját, hogy a kézifék kar tengelyét rögzítő csavart kihajtsam ... Természetesen valami imbusz vagy torx csavar, ami gyakorlatilag inkább szétnyíródik, mint hagy engedne az oly szent akaratnak :)
Valóban annyira nem ajánlott motor(ok) az Audiknál a 2,5 TDI BDG és társai motorok?
Egy kötelező nagynyomású rendszer felújítása tisztességes minőségben mekkora összeg lehet? Nagynyomású felújítható egyáltalán? Tankmosástól, csőcserével 6 porlasztóval mekkora kiadás lebeg az ember feje felett?
És ha tényleg kerülendő akkor melyik motor helyette ebből a korszakból? Akár benzines. A4 B6, B7 magassága. Időnkénti vontatás miatt jó lenne a nyomatékos motor és 150LE felett.
Sziasztok, egy kis probléma adódott: a bal hátsó fék, amelyet felújítottam, pár hónap, kifogástalan üzem után úgy tűnik, megadta magát - szerencsére az udvarba beállás után ... Hibalámpa kigyulladt, és a kézifék nem akart behúzni - majd a kapcsolót kézzel működtetve behúzott. Alá néztem az autónak, arra gyanakodtam, hogy megint nem megy vissza a helyére a kézifék működtető karocska, de nem ez volt a helyzet, hanem a bal hátsó fék kézifék kar tengelyén úgy látszik, megadta magát a tömítés, és csendesen csepegett a fékfolyadék. Érdekes, hogy a kézifék behúzása után abbamaradt.
Kérdés: kétkörös fékrendszer esetén, egy fék munkahenger szivárgása esetén, a másik kör vajon működőképes marad-e ?
Nagyon poros, 2 okból is… kb féléve csináljak a környekunkon az utakat, tiszta murva minden. Masik ok, ez a horgászautom, szoval kap rendesen a földesutak poraból. De itt annyira nem is a por zavar, hanem, hogy olajos a szűrőm. Az meg szerintem nem jó, viszont az autón meg nem veszek észre semmit se
Ez egy 1997-es Fiat 1.7 TD-nek a levegőszűrője. 190 ezer van az autoban, ténylegesen annyi, régebben gyakran vett részt városi rövid utakon, olajfogyasztás 5-6 ezer km-enkent cserélek olajat, igazából így olajfogyasztast nem igazán vettem észre. Indulásnál sincs fust es gyorsulasnal sem vettem észre. Ez, hogy így néz ki, ez mennyire lehet problema?
Köszi, ez nagyjából úgy néz ki, mint amit én linkeltem. A bizonytalanságot az okozza, hogy nem találok olyat, amelyik kifejezetten 1.6-os motorokhoz van. Szinte mindet 1.8 és 2 literes motorhoz valónak nevezik. Van esetleg valami ötleted hol kapható nagyobb választékban ilyen szerszám?
De ha szoktál olajat cserélni, te is alá tudsz nézni a motornak, mi van rajta. Létezik olyan verzió, ahol ennek a helyén egy másik öntvény van, és kompakt sima filtert lehet rátekerni.
Új toyotáknál elég pocsék leszedni azt az olajszűrő műanyagházat, de motorkód nélkül nehéz megmondani, ez is (lehet) olyan motor-e vagy nem. Mondjuk a házi cserére való 2évente egyszer használt 2pálcás kínai klón "célszerszám" is megoldja, és az nem drága, párezerért lehet venni.
A gépműhely egy ilyen olcsó kismotoros benzines kocsinál erősen opcionális. Egyesek a nagy V8akat leszedik négyzetméteres táblás csiszolópapírral,...
Azzal az a baj ,ha sosem csináltad, könnyű elrontani. Egyrészt görbéből könnyű még görbébbet csinálni, másrész ha jól is sikerül, de túlsokat leszedsz, kis benzinmotorokhoz általában "nincs" vastagabb tömítés, iszonyú lesz a kompresszió, abból pedig olyan vicces bajok lesznek, hogy senki nem is fogja érteni.
Nem vagyok szakember, de a legalapvetőbb karbantartásokat, cseréket megam szoktam elvégezni az autómon, eddig probléma nélkül. Most le fogom cserélni a 15 éves Corollámat egy 2018-as Aurisra (1.6 benzin ez is). A kérdésem az lenne, hogy az olajszűrője "hagyományos", felcsavarható, egyben cserélendő vagy olyan, aminek a szűrőbetétjét kell cserélni? A régi Corollámé olyan volt, amit egyben kellett cserélni. Szerszám nélkül megoldható volt a le- és feltekerése.
Az Aurisnál, ha cserélni akarom, akkor szükségem lesz valamilyen célszerszámra?
nem biztos hogy amit felsoroltál mind kell. a gépműhely is csak akkor ha az élvonalzó szerint is görbe. vezérműszíj mennyit futott? vízpumpa csere sem törvényszerű...
Valójában tényleges "GTK" akkor lenne, ha ennyiből lehetne másikat venni, úgy, hogy minden költséget, keresést, benzint, időt, ideget, összes sarcot, stb hozzáveszel.
És ezzel nem baszol át senkit. Meg a nepper sem, meg senki sem. Na ez így már aligha igaz.
Előzmény: "Kia Picanto 2004év 1.0 bezines, 45kw g4he motor
Előzmény: egy hűtővíz elosztó műanyag eltört, hűtővíz elfolyt, a kocsi így jött haza 3km-t. Műanyag elosztó csere, termoszát csere volt, az autó pöccre indul, szépen járt, de fogyott a víz. Hidegen 0.3 bar körül a hűtősapka elengedte a nyomást, csere. Most tartja a 0.9bar nyomást, szivárgás nincs. De... A tágulási tartályban buborékok vannak, a víz nem olajos, az olaj nem vizes, a tágulásiban benzin szag van.
Akkor most jön az, hogy hengerfej le, gépműhely, és minden járulékos dolog (hf csavar, vezérlés, vízpumpa, olaj, szűrő, tömítések és szimmeringek) csere, ami kb gazdasági totálkár?"
Cam aro hatására figyeltem, de még mindig buborákol, és szép lassan tolja vissza a tágulásiba a vizet. A víz amúgy nem fogy, ha vissza engedem a tágulásiból a hűtőbe, akkor szinten áll. A fűtés jó.
Goldoltam, gyertya ki, szelepzárásra forgatom a motort, és a gyertya furaton keresztül kap egy kis levegőt. Eredmény: vezérlés felől az első hengerbe fújva emelkedik a hűtővíz szintje, a többinél nem tapasztaltam ilyet. Akkor most van az, hogy hengerfej le?
2 hónapja kb.3-4 deci hűtőfolyadékot kellett naponta visszatöltenem, az autószerelő azt mondta, vszleg hengerfejes a motor...Láss csodát, egyik napról a másikra megszűnt a probléma és nem megy lejjebb a vízszint...Szerintetek hogy lehet ez???
Szeretek ilyenekkel vacakolni, másik hogy itt kreténnek néznek mi a faszt akarok egy 12+ éves kocsival..
Kis nosztalgia
Citroen xantia folyt az első lengéscsillapitó /10 éve/ itt van 100 e ft csináld meg.
Arra az ajtó franciával nem foglalkozom...
Műszaki felkészitem a kocsit 800 e ft ért.... 2004 ben... 35 volt..
Tegyél bele amit kértem őőő aftermarket gyári ár duplájába..
Hol a kilincs? 40 e ft volt letörte a hülye és nem akarta megvenni.... Mák hogy a vezetőoldalit..
Fater dizelt tankolt a benzinesbe, helyi szaki elvitte kitakaritani aztán önszorgalomból gyertyacsere, vezérlés csere szürőcsere, kilakatolta a horpadásokat, fékbetétcsere... fényezés elött már volt üvöltés szóval vissza kaptuk feketére fújva...
Szakszerviz úgy fogadott a kocsival hogy jé ez még megy.../6 éves volt újkorától nálunk, 3 éves koráig szakszervizbe javittatva/ megoldást nem tudtak csak 350 e rért komplett kábelkorbács csere. Villanyos 5 ért megoldotta.
Gumisok: adjá michelint azt adott kumhot michelin árba, bezzeg mikor pedzegettem a tévedést akkor akciós lett a gumi.
Uk gumis /honda crv/ 4 évszakosat 5 db ot kerestem. Mondom 4 évszakos azt mondtad van felteszed erre adsz nyárit... Télre bazdmeg...
Másik kocsi előre leegyeztettve 4 évszakos kell 4 db. Lesz! Megyek időpontra felteszik persze nem kolbászolhatsz ott. Nézem ez nem az a márka. Sailun g téli... Megyek reklamálni 4 évszak ilyen márka ez meg nem az...
jó az, nincs polcon. oké de ezt nem tudtad volna mondani elötte? Elfelejtette... Mindegy adott vissza egy kis pénzt.
3 év után szálszakadásos kökemény max 15 e km után..
Másik bontos hülye elhív hogy van neki keresett alkatrésze. Remek. Időpont érkezés 1 óra várás mert keresi...
Közli hogy bocs nincs.. Bameg elautoztatsz 1 órát várakoztatsz azt nincs miközbe igérgetsz oszt benzinbe dobsz e pénzt?? Na ilyenkor kezdődik a pingvinezés.
Ok, hálás köszönetem. 200 ekm van a skodában, 2003 as, soknak átugrott a lánc, ennél még nem. Viszont TRW láncszett volt benne, elképzelhető hogy gyári beszállító és ez még eredeti? Most Ina szettet tettem bele.
Sziasztok! Valaki megtudná mondani a Skoda Fábia 1,2 ,azq motorkód, vezérlés lánckerekek és főtengely csavar meghúzási nyomatékát. Lánckerekeknél 50 Nm +90fok van nekem leírva, de jobb volna ha valaki megerősítené.
sziasztok!csak mert mindenki szabin van de hátha mégsem...
fékcsikorgás ellen mi az orvosság?az a fajta hang mint amikor a BKV busz lassít.több autónál is tapasztaltam.leutóbb cseréltem tárcsát+betétet (Bosch), a hang párszáz km után jelentkezett ismét.eddig azt gondoltam,hogy a betét anyaga a hibás.természetesen nem szorul a nyereg.lehet kapni "fékcsikorgás gátló" pasztát.utánaolvasva olyat találtam,hogy a betét hátulján lévő rezgéscsökkentő hibája miatt a betét beremeghet és ez az a hang.
Közben valami csoda folytán lett szánva egy kis idő a hibajeresésre, és a 2,5 éves (7000 km -t futott)kutyacsont volt szétszakadva...Most legálábbis egy rövidebb teszt alatt nem éreztem a hibát.
Elore-hatra fekezes megvolt, akkor nem csinalja, viszont razopadon szepen produkalta. Legalabb megtudtam a lengescsillapitok hatekonysagat is eggyuttal. Ha megcsapkodom a gumit a feknyereg felolol, akkor is adja a hangot. Nincs mese, meg lesz bontva, de egy masik muhelyben es jelen leszek a feltarasnal.
Sosem próbáltam pl használt futómüelemeket venni, évente(3000 km)cseréltetek benne olajat, sosem szabok pénzügyi határt ha valami miatt szerelőhöz viszem a kocsit. Viszont nem vagyok hajlandó 20+ezret kifizeni egy új lámpáert ha csak 2 led ment ki benne és könnyen javítható. Ez amúgy egy 2010-es Megane3, amiben tönkrement, nem a remegős Clio.
de arra nincs kitalava mikor a megfigyelo jellegu fekbetet cserelo eszreveszi hogy nem megy be a betet, ezert megkoszoruli a veget.. ahelyett hogy kitakaritana a rozsdat a nyeregbol.
na most nalad a rozsda valoszinu csak kijott..de a roviditett betet meg maradt..
csak tipp a szint.
avagy. meg egyszerubb.
valamit nem huztak meg..
fel millimeter mar jot koppan.
probald meg elore fek, hatra fek, nem kell szaguldani.
ha minden esetnen koppan, akkor jo eselyel a betet rovid.
Pár száz forint a 3 led. Még ha 5 vagy 10 ezret is kér, akkor is mindenki jól jár. Én örülök hogy feléből megúsztam, ő meg tiszta kézzel keresett pénzt. Most sok helyen tapasztalom ezt. A kedvenc mondatom: "hangosítsd fel a rádiót, akkor nem hallod".
Ha most visszakapom és még mindig nem lesz jó akkor először kipróbálom kölcsön kerekekkel, aztán ha azzal is csinálja akkor megyek újabb helyre.
Valamit félreérthetsz. Én NEM vagyok autószerelő. Az a fajta tulaj viszont igen, aki a legkisebb rendellenesség miatt is szerelőhöz viszi az autóit. 2 kocsink van, össtesen évi 10.000 km-t mennek, de mégis rengeteget költök rájuk mert szeretem ha dzinte újszerűek a koruk(11, 21)ellenére.
A környezetemben lévő szerelők trehánysága és a saját érdeklődésem miatt sokat olvasok autós oldalakat, fórumokat. Csak egy példa, elromlott a kocsi ledes pótféklámpája. Végigjátam a várost, mindenféle szakembert, hogy az általam kiszerelt lámpában cseréljen ledeket, meg javítsa a forrasztást. Erre mindenki a másikhoz küldött. Tv szerelő, elektroműszerész, autóvillamosságis, stb. Végül egy fórumon találtam embert aki pár ezer forintból megjavította.
Ezzel a hibával is többször vittem már szerelőhöz, de mindig azt kapom hogy menjek gumishoz. Odamegyek, átpörgeti, aztán elküld szerelőhöz. Akkor most mi a tökómet csináljak?
Mindegy is, majd viszem tovább, háha valaki rájön végre. Köszönöm a tippedet, de nem tudok vele mit kezdeni, csak továbbítani a 25 éve lyeneket szerelő embernek...mert magától nem jár utána.
Mindenhol azt írják, hogy ha a féltengelynél van gond, akkor gyorsításkor rázza a kormányt. Ennél üresben gurulva is van rázkódás, de nem a kormányon, hanem az autón érezi. És csak 85-nél....
Nyilvan illesztesi problema, de azert kerdeztem a zsirt, mert megbontas elott soha nem csinalta, es osszerakva is csak tobb szaz km utan szolalt meg eloszor, pedig volt hegyi szerpentin, varos, autopalya, fekeztem eleget. Betetre nem is gondoltam, hiszen a jo draga Ate gyari minoseget igert. Ha itt van a kutya elasva, akkor mekkora illesztesi hiba szokott lenni? Gyanitom nem En vagyok az elso, aki igy jart.
Sziasztok! Nissan Almera N16 2001 QG15DE 90 lovas motorban szeretnék láncot cseréltetni. Tudnátok ajánlani valami gyártót, aki jó láncokat csinál? A gyárit mellőzném, az 120-at bírt. Láncgyártókról nem igazán találtam toplistát.
Udv. Az Aurison lettek cserelve elso fektarcsak es betetek (Ate) es durvan 400km utan lassankent, majd fokozatosan jobban elkezdtek kopogni a feknyergek katyuknal, fekvorendornel. Csuszkak nem voltak cserelve, csak zsirozva, eredetileg nem is fekcsere miatt kerult szervizbe, hanem gombfej es kormanyosszekoto csere miatt (belemjott egy barom es erte a kereket is az utes), de szoltak, hogy nagyon vekonyak a betetek. A feknyergekben nincs cserelheto persely, csak a csuszka cserelheto. Egykori markaszervizes ismerosom szerint van ra speci gyari kereamias paszta, amivel garantaltan megszunik a kopogasa. Nem tudta, vagy ne akarta elarulni pontosan milyen keramias paszta is az, majd jojjek a szabadsaga utan. Feltetelezem surubb mint amit az izzitogyertyak beszerelesehez hasznalnak. Van valakinek valami konkret tapasztalata a temaban? Koszi.
A féktisztító nem rongálja a gumi alkatrészeket? Konkrétan a féknyereg csuszkát lehet vele tisztítani nem bántja a gumi porvédőt? Ma tisztítottam vele, mintha a gumi egy kicsit megpuhult volna...
Van egy régebbi baja a kocsimnak, ami a használat módja miatt nagyon ritkán vehető észre, ezért nem is jártam utána, mert mindig elfelejtem..
A tünet az, hogy 85 -nél beremeg a kocsi. Nem a kormány, hanem a talpamon is érzem, hogy minden. Se alatta, se felette semmi gond. A megengedett sebesség kétszeresénél is szépen fut, semmi kormányremegés, vagy más.
Volt cserélve toronycsapágy, csapágy, kormányösszekötő, stabilizátor, stb.
Gumik 3 évesek (4 évszakos Nexen), gyári felnin vannak. Évente centríroztatom, meg cserélgettetem őket.
Lehetséges az, hogy gumis ( nem ugyanannál voltam mindig) nem vesz észre valamit, és a gumitól vagy a felnitől lehet?
Vagy van olyan más gond, amitől ez lehet? Szerelőm többször nezte, de nem talál semmit..
Négy kéz, egy gitárpengető meg egy bankkártya sarka, hőlégfúvó és némi szelíd erőszak és bent van a lányom oldtimer Hondája tükör-keretében a Rover (furcsa módon pont beleillő) tükörlap. Kössz a megerősítést a megoldásban.
Jössz a két zsetonnal (bármi is legyen az)! Négy kéz, egy gitárpengető meg egy bankkártya sarka, hőlégfúvó és némi szelíd erőszak és bent van a lányom oldtimer Hondája tükör-keretében a Rover tükörlap.
Előzmény: egy hűtővíz elosztó műanyag eltört, hűtővíz elfolyt, a kocsi így jött haza 3km-t. Műanyag elosztó csere, termoszát csere volt, az autó pöccre indul, szépen járt, de fogyott a víz. Hidegen 0.3 bar körül a hűtősapka elengedte a nyomást, csere. Most tartja a 0.9bar nyomást, szivárgás nincs. De... A tágulási tartályban buborékok vannak, a víz nem olajos, az olaj nem vizes, a tágulásiban benzin szag van.
Akkor most jön az, hogy hengerfej le, gépműhely, és minden járulékos dolog (hf csavar, vezérlés, vízpumpa, olaj, szűrő, tömítések és szimmeringek) csere, ami kb gazdasági totálkár?
Szia. Afn nem kényes, nekem amikor már véres volt a torka ( dugattyú megolvadt ) még 3 olaj cserét elment Mannolhoz hasonló olcsó olajjal, - Orlen - specifikáció sem volt meg 505.0 .
Viszont Mannolt azt hamarabb el kezdte enni mint más ismert márkát amikor még jó volt.
2 x próbáltam, azóta saját autóba nem rakom. PD - be meg pláne nem.
Fuchs Titan GT1 amit használok nekem ez a titkos favorit.
UPC-ben akadt el az ABS kommunikáció..,(csati kontakthiba) .,minden vezérlővel volt kapcsolódás., eddig is ., kivéve ABS-t és az UPC-t...UPC -vel most sincs, valószinüleg azért mert ezen az auton., ez egy szimpla fizikai elosztó UPC., zéro elektronikával.., minden pilács elalszik.., 1G és 12GS hibakodokat törölni tudtam.., km -órát még nem probáltam., elméletileg most annak is jónak kell majd lenni.., remélem...
Még picit visszatérve az olajokra, altalanosagban van olyan motorolaj márka, amely jobb, mint a többi? Vagy melyik az, amelyikkel nem árt vigyazni, gondolok itt arra, hogy lehet jó név de konnyen csinálnak pocsék hamisítványt belőle?
Van egy 1.9 tdi (afn) audim, abba évek óta mannol diesel 5w40-et töltök 7-8 ezrenkent cserelve, mannolt azért választottam mert viszonylag olcsó ára ellenére jókat olvastam róla, meg nem sincs vele semmi rossz tapsztalatom, pedig már tényleg kb 80-100 ezer km óta ezt használok bele.
Ha mindenáron gyári jóváhagyásra vágysz a dobozon akkor ezt keresd: FIAT 9.55535-D2 Selenia 10w-40 Turbo Diesel még kapható ha "gyári" olajat szeretnél belerakni, bár ahogy lentebb megjegyezték ma már nem nagyon találsz olyan olajat amely ne teljesítené az ennek szükséges teljesítményszintet. Talán a Tesco legalsó polcán.
Ugyanúgy fagyállóból sem lesz már Paraflu 11 de a jelenlegi Paraflu UP tökéletesen belevaló.
Nem kell keresni, oda van írva. :P CCMC-PD2 Selenia Na jó, ott van az is, hogy API-CD de ezt már réges-régen túlszárnyalták az olajok, valószínűleg nem is gyártanák már ilyet.
"ha jól tudom télen nem árt ha a gyari előírastól eggyel kisebb hidegoldali olajat használunk,"
Szerintem a hidegoldali viszkozitást úgy adják meg, hogy az télen is megfelelő legyen. Hogy melyik árt, vagy sem, azt sosem fogja megmondani senki.
van hogy ketszer fordulnak egy heten portugalokhoz.. ami nem itt van.
bejott a brexshit utan a lockdown feloldas is.. igy bovitettek egy profi soforrel..
az elso utja skotokhoz vezetett jo embernek... es innentol -bar megtortent- de fikcio a tortenet..
valamiert bejelzett a hutofolyadek szint jelzo.
emberunk lecsavarta a fekfolyadek tartaly fedelet... az leejtette.. hogy leesett also burkolatra.
majd feltoltotte a fekfolyadek tartalyt fagyalloval, es mivel kupakot nem erte el.. igy hajgumi, es nemi szendvics alufoliaval tomitette a fekfolyadek tartalyt.
az auto vito, 2018 vegi.
(a hulyeseg nem egy tavoli jelenseg.,itt el koztunk.. csak neha nehez felismerni ..
Nem rég vettünk egy 1997-es Fiat Puntot, 1.7 turbo dízel.
Motorolajjal kapcsolatban lenne több kérdésem.
A mellékelt kép alapján 15w40 viszkozitasu olajat írnak, ha ettől eltérő pl. 10w vagy 5w40-es olajjal töltöm föl, akkor azzal bajt csinálok? (átlag felhasznalókent tudom, hogy mit jelent az első illetve második szam, ha jól tudom télen nem árt ha a gyari előírastól eggyel kisebb hidegoldali olajat használunk, tehát pl 15w40 helyett 10w40. Jól tudom?) Illetve, ha leveszek a polcról egy olajat, akkor honnan tudom, hogy az jó az autómba? Specifikacióknal/jóvahagyasi követelmenyeknel mit kell keresni? Gondolok arra, hogy pl VW-nel ott van hogy VW 505.00 vagy valami ilyesmi, mercedesnel MB 229.1… és akkor ennél a Fiat 1.7td-nel mit kell keresni?
A hiba keletkezésének körülményei alapján---elmondás alapján--- talán nem nagyon valószinű., bár nem is kizárt.., de most hogy mondod., ártani nem fog .,csinálok egy hard resetet és egy akksi töltést.., és csodavárásra beállunk...
ABS lámpa (plusz Stop és Serv) állandóan ég--.A km óra nem müködik azóta. Minden más müködik az auton.
Tápok az ABS-en jók. ABS vezérlővel nincs kommunikáció!! Sokfajta diaggal probáltuk., de egyikkel se volt sikeres kapcsolódás!!!, más vezérlőkhöz jó a kommunikáció!!! Előzmény---állitólag az udvarból kijártak az autóval..., addig jó volt...,hm..,
Tehat azt huzzam le ami vezet ahhoz a müanyag fedélhez, ami alatt van az injektor fej?! Egyébként bosch van benn, ki tudja mennyire hasznalt , ugyanis latszik ,hogy mokolták elotte mert mas csavarokkal van rögzítve maga a muanyag fedél.
Köszönöm! Elméletileg a Bárdi 1-2 héten belül le tudja szállítani - majd kiderül. Addig is valami alternatív megoldást kell keresnem a sérült ív kiváltására.
Nincs "olajfék"!! Hidraulikus fék van, aminek a munkaközege egy alkoholalapú folyadék. A neve fékfolyadék.
Ergo, semmi köze a magyar néphit szerinti olajhoz.
A fékfolyadék erősen nedvszívó, vizet vesz fel a környezetéből, ami képes korróziót okozni a fékrendszerben a folyadék elhasználtsága esetén. A másik eset, amikor a munkahengerekbe kívülről jut víz.
Lehet olyan olajféknél, hogy a regi fékolajban berohad a főfek v a kereknel levő fékhenger, és kezdetben nehez nyomni a pedált, aztán be is ragad a fék? Mondjuk ha 2-4 hónapig sincs hasznalva a fék?
Sziasztok! Adott lenne egy suzuki swift 1.0 , 3 hengeres 98as évjáratú , nem indul de viszont sok üzemanyagot kap,szikra is van.A kipufogó csonk alját lekötve, indítózáskor kb. ömlik a benzin... A légszűrő fedelet levettem,és gyújtás ráadasakor (tehát amikor az AC feltölti a rendszert) a központi injektor belső része kb. félig lesz benzinnel, gondolom ennyire sokat nem szabadna kapnia?! Mihez lenne érdemes nyúlni,illetve cserélni?
Sziasztok! Gumi fékcsövet cserélnék, az anya megindult, de együtt forog a fém fékcsővel. Tud valaki tippet adni, hogyan tudnám szétválasztani a fékcsövet a hollandi anyától? Összerohadt és nem akarnak egymástól elválni. Ha tovább erőltetem, kinyírom a fékcsövet. Egyébként 2002-es Punto, de szerintem ez mellékes.
Az alanyom egy Renault Grand Scenic 3 1.9 dci f9q fehér 2010-es 131le
szétnyomta elől a műanyag cooler csövet, kapott egy újat, próbakörön élőadatban ha megzavarom felmegy a töltőnyomás 2.2 bárra, nem sok ez egy kicsit? Vagy ezeknél ez a normális?
Van pár hónapja egy 2008-as Peugeot 207-ünk, 1.6 HDI 90 lovas motorral, 213.000km-el vettük, most 218.000 körül van benne.
Néha (eddig kb. 5x csinálta ezt, pedig elég sokat indítgatjuk) azzal ijesztget, hogy indítok, és mintha egy kéthengeres traktor lenne, rohadt hangosan és rondán jár a motor, rázza a kasztnit, szerintem nem is megy minden henger. Ilyenkor gyorsan leállítom, sóhajtok egyet, indítok, és indul - jár rendesen.
Nem tudom mihez kötni, de mintha akkor csinálná, ha az indítás előtt 1-2 órával használtam volna az autót: ma pl. mentem vele eléggé megterhelve (Ausztria, egysávos tűkanyarokkal teli hegyi utak, és siettem ;-) úgy 2 órát, leállítottam, és kb. 3-4 óra elteltével indultam vele, indult szépen. Ahová mentem (kb. 1,5km-t a városban) ott leállítottam, egy órát állt, indítottam, és traktor üzemmód...
A szerelő, akihez vinni szoktam az autónkat nem ér rá még hetekig, távdiagnosztikát nem vállal, úgyhogy nem is kérdezem ;-) , de én meg aggódok.
Mi okozhat ilyet? Mire számíthatok?
Életem első Peugeot-ja, és ilyen motoros autóm sem volt még soha - szeretem, piszok jó kis autó szerintem, de félek tőle... ;-)
Toyota Yaris d4d 2004-es. Menet közben leáll. P1229 hibakód. De hamegállok és beindítom azonnal indul. Az autó jól megy nem füstöl és normál a fogyasztása.
Felső vízcsövet keresek, de semmi hozzáférést nem találtam eddig. Ha valaki tudna egy gyári számmal, vagy cikkszámmal segíteni, azt megköszönném. Vagy ha létezik hasonló, az is megfelelne. A hengerfejből kijövő csonkra menő része is elég lenne.
Nem akartam bonyolítani, de a ragacs azért nem működik, mert fűtött tükör. Az külön kihívás volt a régi fűtést, ami VALÓBAN ragaccsal, tehát kétoldalas ragasztóval volt felragasztva az összetört tükörlapra, leszedni úgy, hogy ne sérüljön. ( beáztatva etilacetátba ami oldja a ragacsot és óvatosan lefejtve a szilánkokat, nagyobb darabokat) tehát a ragaccsal az új lapra fel kell ragasszam a régi fűtőfóliát és aztán a szendvicset bejátszani az alaplapba. Eddig a tied a legjobb tanács, illetve megerősítés, hogy a hőlégfúvó az egyetlen járható megoldás. Az, hogy kezdjem el szétvágni és gányolni a keretet, pláne pillanatragasztózni (ami hőre lágyuló műanyagokra csak pillanatokig ragad) biztos nem jó megoldás.
láthatod a fotóból hogy már kitakarította a műanyagból a régit, szóval nem működik a ráragasztós verzió. (szoktak adni a laphoz olyan ragacsot)
A motortükrös dolog sem feltétlen úgy van ahogy írtad, mert az FJR tükrök pont úgy vannak mint az autóké, fényezett ház, benne egy nagy golyón billen a műanyaghátú lap, nem motoros. Jó párat megcsináltam, igaz a lapokat üvegesnél rendeltem hozzá.
Régen a Király utcában volt egy üveges aki tükröket javított, most valahol Érden foglalkozik valaki ilyennel
Szevasztok. Autó külső visszapillantó tükör lap csere a feladat. Öreg autó (Honda Prelude, de ennek nincs jelentősége), bontóban se találtam csereszavatosat, viszont találtam hozzá a Bárdinál méretben azonos domború (ez fontos) tükörlapot. Ezt azonban be kellene illesztenem a régi műanyag alaplapba. A műanyag alaplapba a tükröt valami gyári technológiával peremezik bele, mert a tükör körbe 1-1,5 mm-el nagyobb mint a keret ami fogja (hisz ez tartja, ezért nem esik ki) Hogy a fenébe kellene a keretbe belevarázsolni a lapot? Csinált valaki ilyesmit? Hőlégfúvóval esetleg meglágyítani?
pollutiont nem csak ugy lehet csokkenteni hogy -ugyan- egyre kevesbe szenyezo, de -egyre -bonyolultabb rendszeru belso egesueket bocsatasz a vilagba millio szamra..
(egyre teljesithetetlenebb normakal. ,, de szep a magyar nyelv. :)
ugyis lehet csokkenteni a szennyezest, hogy a szennyezok szamat csokkented.
Mivel 2 éve nem engedtek be műszakira,és semmit nem mondtak azzal.kapcsolatba ,hogy figyelj,lassan cserés lesz a lengéscsillapitód.Most uj arcok vannak ott,simán megengedték hogy bemenjek a pad mellé nézni a folyamatokat.Ott szembesítettek ,te ez nagyon az alsó határon van az érték,azonnal cserés.Hogyan is lehet felkészülni igy erre.Végülis műszakira vittem,de előműszakit csináltak belőle.Nem probléma.
" .... amig az autoiparban (is) az a tendencia hogy javithatatlan /hamar elromlo jarmuveket keszitenek. ennek az egyik oka pedig foleg az eu normak teljesitese miatti kiegeszitok sokasodo szama. ... "
Tömeg-egyenérték: a gyártókra vonatkozó, egyedileg meghatározott célérték, ami felett büntetést kell fizetni; annál magasabb, minél nehezebb autókat adnak el. Ezt az érhetetlen szabályt pedig 2025 után is fenn kívánják tartani, így biztosítva, hogy a városi terepjárókat továbbra is megérje gyártani.
Már kutakodtam a hetvégén és nem "szervi " probléma lehet.
Találóan valaki Trabantos csörgésnek hívja, de valóban olyan.
Aztán olvastam, hogy nem megfelelő üzemanyag, szegény keverék, magas környezeti hőmérséklet, üzemanyag ellátás mechanikai és elektronikus problémája is okozhatja.
Lehet, hogy elég lenne a normál 95 ös benzin is?
Minden esetre száraz meleg időben produkálja leg jobban.
Egy megbízható szervíz lesz a megoldás, ahol belekukkantanak a gyújtásba és az üzemanyagellátásba.
Ja , még egy kérdés a szelephézag beállítás milyen metódus szerint menjen? Van külön szisztéma , mint pl. a 4. henger kipufogó zárva , akkor az 1. henger kipufogót állítani, vagy más?
Mazda 626 2000cm3 dizel , vezérműszíj feszítő kiszerelése hogyan történik? Kell hozzá speciális szerszám az összenyomásához, mert , ha jól tudom az olajnyomásos?
van egy focus mk2 1.6 benzines autom. hatulrol fura hangokat hallok, ezert elvittem szervizbe. mondtak hogy a hatso hidat fel kell ujitani ill az egyik rugom is torott.. mondom ok. a kerdesem mivel jarok jobban ? ha csereltetem az egesz lengokart vagy csak a szilenteket? alulrol megnezve a lengokarokon nincs sok rozsda ezert feleslegesen nem cserelnek egy egesz lengokart ha a szilentcsere megoldana a problemam. mit gondoltok? hatso futomucsere eseten lengokarokat mindig cserelni kell vagy eleg a szilent?
Oké, köszi a pontosítást és a helyreigazítást, csak egy ismerősöm hetek óta ezen puffog, hogy el kellett adnia a tavaly vásárolt 8-10éves Kia dízelét, pedig teljesen elégedett volt vele. 200 Font körül számítottták be egy 5 éves Merivába. :)
Ha jól tudom épp most szivatták meg a London belsőbb kerületeibe behajtó dízeleket, mindenki cseréli le az Euro5-ös "tragacsát", különben fizethet, mint a katonatiszt.
Sajna ma estefelé csaptam oda...emelőre tettem, olaj le .Mérgemben hazajöttem sörrel nyugtatom magam, holnap folyt.köv. Ezt a két napot meg kell oldanom mással,Azért köszi ....
De igen,csak holnapra kellene. hegesztőt meg csak hétfőre leltem.(Nappal szerszámos ,kiszolgáló tankolósként hajtom.éjjel a csösz vigyázza a terepet vele)
Eddig 10 szakmabeliből 10 azt mondta a gyártók marketingesein kívül, de ő meg nem szakmabeli, hogy a gyári periódus jó akkor ha első tulaj vagy és 150eKm-nél eladod az autót és veszed a következőt. Na ez nem én vagyok, így próbálom megóvni a saját értékemet.
A gyárak ugye azt is mondják automata váltóban nem kel olajat cserélni.
De mondhatom azt is a gyári 20-30-40eKm periódus ideális körülményre vonatkozik csak ezt az apróbetűs részt sokan nem látják a kezelésibe. Én meg nem ideális körülmények között használom az autót mint a tulajok 90%-a.
Mondhatod azt beálltam ebbe a szektába akkor beálltam a másik szekta meg aki a kezelési szerint cseréli 20-30-40eKm-ként.
Láttam hasonló tünetekkel ugyan ilyen autót és abban ennek a szelepnek a cseréje megoldotta a problémát. A befecskendezők és a magasnyomású pumpa cserélve lettek , fémforgácsosodás miatt. A magasnyomású pumpa új , az injektorok felújítottak. Csere óta 30 ezer km-t ment az autó. Folytószelep, egr szelep tisztíttva. Leírom a hibajelenséget.
Hibajelenség: Alapjáraton az autó elkezd remegni 5-10 mp-ig utána ,5-10 mp rendesen jár a motor ,de van hogy tovább tart a remegés ,és ez folyamatosan váltakozik, csinálja minden alkalommal amikor alapjáraton jár a motor, hideg és meleg motornál is , ilyenkor a fordulatszám mutató nem változik. Ha a klímát bekapcsolom még jobban felerősödik ez a remegés.
A 7-es emisszió már közel lesz a valós használathoz. Drága és szar lesz tőle az autó. De szerintem túl van tolva, nem a városi autókázók teszik tönkre a légkörünket. Esetleg kicsit javítanak a légszennyezésen. de majd meg lehet nézni télen nyugodt szélmentes időben az adatokat...
Kösz!!!! Pont most gugliztam le ilyesmit nem kis meglepetésemre ----- jó hogy megerősited amit olvasok ,bár még nem értem a végére.., ezt a CAN-es vonalat feszegitik...,egyelőre elvitték az autót...., beszámolok mi lett a vége
Miből gondoltad, hogy az ingadozást ez a szelep okozza? Ingadozott a railnyomás?
A nyomást ez a szelep csak részben szabályozza, azt leginkább a pumpán lévő hozamszelep végzi.
Az alapjárat ingadozást többségében hibás befecskendező és/vagy a hozamszelep okozza. Előfordult hogy a railcső és a nyomásszabályozó szelep között kavitálódott a felület, átengedett, ez durva alapjárat ingadozással járt.
Ha az új szeleppel még betegebb, akkor vagy rossz a szelep, vagy nem megfelelő a tömítése a railcső felé. Valójában ezt a railcsővel együtt kellene cserélni, mert a szelep éle benyomódik a cső felületébe, másik szelep nem biztos, hogy ugyanoda fekszik fel. Akkor meg nem tömít megfelelően.
Audi A4 B8 2.0 crtdi , autóba cseréltem , alapjárati ingadozás miatt rail nyomásszabályozó szelepet. A szelep cikkszáma ami az autóba volt : 0 281 002 858, amit viszont vettem új szelep cikkszáma : 0 281 002 859. Állítólag egy és ugyan az mivel egy gyári szám alatt fut 057 130 764H. Beépítésre került de az autó az izzítás visszajelzőt villogtatja, letilt , alig gyorsul, elgyengül, és a következő hibakódokat írja:
5211 - Üzemanyag Rail-/rendszernyomás P0087 00 [101] - túl alacsony
5212 - Üzemanyag Rail-/rendszernyomás P0087 00 [101] - túl alacsony
Cseréljem ki a rail nyomásszabályzó szelepet. Új a szelep mégis cseréljem ki. Hibás az alkatrész vagy van valakinek valami ötlete? Régi szelepet visszarakva ugyan úgy működik az autó mint előtte.
Javítunk kistehereket egy cégnek, (valahol 10db környékén van nekik) előző garnitúra 2.5 dci volt, most 2.3 jtd. 40ezrente cseréltetnek olajat, ha el nem felejtik. Eddig egy motorból jött ki a hajtókar, de erős a gyanú, hogy ott is előbb lyukadt ki az olajteknő és ennek következtében jött ki a hajtókar. Papírt szállítanak, alig dupla terheléssel, 300-350e környékén cserélik őket.
"app, ~ 50 000 km."
A 2003-as Golfomnak is ennyi, de ehhez előírja a megfelelő olajminőséget is, és ha előbb elhasználtnak minősíti az olajat, akkor azt jelzi. Mondjuk sosem láttam a jelzést, 20e után lecseréltem. Valószínűleg a mostani autómnak is ennyi.
Egy kolléga javítgat most folyamatosan fiatal Renault Trafic 1.6 dci-ket. Vett egy fuvarozó vagy tucatot kb 80 000 km-rel. Rakva járnak Passau irányába, most 120 000 km környékén mind sorban olvadozik széjjel...
Ja, használat: eddig olyan 60-65 ezret mentem vele én (meg talán pár ezret az előző tulaj, pár hónapos volt a gumi a verda vásárlásakor), nagyrészt autópályán, ha esik, ha fúj.Ránézésre még egy szezon marad benne, 4-5 mm közötti a profil mélysége, ezt még meglátjuk.
Van nekem egy 28 éves Vw passat B3-as, kombi típusú járművem (amit nagyon szeretek) .
Motorkód AAZ.
Az utóbbi időben olyan tüneteket produkál, hogy meleg üzemmódban alapjáraton az olajnyomás nullára esik vissza. Az olajszivattyút, és a főtengely valamint az oldaltengely csapágyakat kicseréltük. Ezt a hibát kiszűrtük. Ezután még hőcserélő is új került bele, de a hiba nem szűnt meg.
Nem tudok mire gondolni, 10-60-as versenyolajjal üzemel, de ez sem segít.
Tisztelettel kérlek benneteket, ha valakinek volt már ilyen problémája és megoldotta, írja meg!
regota nincs osszehasonlitasi alapom a ket orszag kozt.
itt is van retkes motor, de az tobbnyire gazdi hibas.
----------
mas. off. :)
pirelli cinturato p7.. (205/55r16) van valakinek tapasztalat ? ( googlizni en is tudok )
alig dragabb mint a no name gumik, bar nekem az is megfelelne, mert az alhambran elment majd 50e km-et ami elegedett, de a vectran azon csak 10k-t.. igy nem esnek bele a puding probajaba..
nem is kel, hogy legyen 20 fajta, szűrő sincs polcon, majd hozzák eggyütt
én szeretem ha az van benne amit előírtak, fájt amikor a dCi hajtókarcsapágy cserét ki kellett fizetni akkor beleástam magam kicsit az olaj témába és eldöntöttem aminek van gyári minősítése lehetőleg az kerüljön bele a márka meg hitvallás kérdése Motul-t használok azóta tovább nem gondolom, csereperiódus meg a gyári felezve :)
na meg nem hiszünk a nem kel automata váltóban olajat cserélni maszlagnak se :)
van a garázsba a polcon egy Multisuper a régi nejlon flakonos :)
nem tudom ott miféle alapolajokból készülnek a kenőanyagok, de ami eddig a kezem alá került angolból azokban sosem volt az a feketére égett szutyok lerobbanthatatlan lerakódás.
Nekem valamelyik Fiatomban a külső kosara törött el. Annak sem volt semmi előjele. Mentem egyenesen, rántott egyet ide, egyet vissza és ment tovább egyenesen, de aztán kanyarodni kellett volna..... na azt nem lehetett. Kicseréltem, a másik maradt, sosem tört el.
Stilo 1.8. A belső féltengelycsuklóban széttört a kosár, én még ilyet nem láttam, pedig ez van egy rakat olasz autóban. Semmilyen előjele nem volt, nem rázott gyorsításkor, semmi ilyesmi.
Azon tűnődőm, preventív jelleggel vajon kicseréljem a másik oldalon is?
Mert azért az nagyon nem mindegy egy nagy HTHS-t kívánó motorba alacsony HTHS olajat önt az ember aztán van csodálkozás, hogy 130-150e között csapágyas lesz, vagy leragad a gyűrű aztán kuka a motor.
Vagy ezeket egyedinek érted? Akkor nem szóltam :)
Kúton gyerekre is rá akarták sózni a Volvóba a C2 minősítésű olajat, hogy jó az 5w-30. Ja csak A5/B5 kel bele aminek 2,9 - 3,5 mPas a HTHS értéke a C2 meg minimum 2,9 de felülről nincs korlátozva.