Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Egy Unical Iven 04 (http://www.unicalboiler.com/out-of-catalogue/59/iven-04) cirkóval rendelkezem, ami idestova 10 éves. Eddig minden évben karban volt tartva (bár az utóbbi 2-3 évben szerintem a szaki csak kifújkálta a port belőle, ami nem igazán nevezhető karbantartásnak).
A cirkó látja el a fütést és a melegvizet. A melegvíz használata estén 10-ből 1-szer fura, eddig nem hallható hangot hallat. Kicsit olyan, mint amikor egy csapágy lóg és elkezd búgni.
A legvégső esetben szeretnék új cirkót vásárolni (nyilván, ha nincs más hátra megteszem), így keresek olyan szakembert, aki ért ehhez a típushoz. Sajnos úgy látom az eddigi google-zések és telefonálgatások alapján, hogy már nem egy igazán támogatott típus.
Amit szeretnék a szakembertől kérni:
1. egy normális karbantartást.
2. ha szükséges, akkor természetesen javítást, alkatrész cserét
BAXI Luna Duo-Tec 1.12 vagy BAXI Luna Platinium 1.12 kazánban gondolkodom de még a fűtés vezérlése miatt nem tudom melyik legyen.
Egy direkt köröm van alacsony hőfokú. 1 szoba falfűtés a többi szoba padlófűtés. 1 elosztón van az egész 1 keringetőszivatyú lesz beépítve + hidraváltó a kazán védelmére. Szerintem muszáj lesz minimum 2 termosztáttal vezérelnem ezeket a különböző tehetetlenségű hőleadó felületeket. Luna Duo-Tec-hez ezt néztem ki MLC 30 Zóna szabályozó (4 to 1) 710 932 001. Salyos nem találok róla pontos adatokat igy nem tudom valóban összelehet-e hozni vele a vezérlést. Direkt rendszert fűtési körhöz van kitalálva a leírása apján. Tudja vezérelni a keringetőszivattyút és a szelepmozgatókat is?
Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban vagy van hozzá bekötési rajza, telepítési útmutatója?
Indirekt tároló beszerzésén agyalok. Eddig azt hittem, hogy veszek egy ilyet, a szerelő beköti, oszt jónapot... :)
Ma kezdett felderengeni, hogy valszeg nem mindegy, hogy milyen kazánom van (Immergas victrix TT kombi)
Szóval az érdekelne, hogy mennyire bonyolítja a helyzetet, hogy a kazán kombi?
Az SD-nek pl. van direkt kombi kazánokhoz való tárolója, de ehhez is külön meg kell venni egy készletet, amivel hozzá lehet kötni a kombi kazánhoz. Létezik olyan készlet, amivel pl. ez vagy ez a tároló hozzáköthető a kazánomhoz?
Persze változik, de nem akartam túl sok kérdést feltenni :)
Én két értéket számoltam ki, ami segít meghatározni, hogy milyen teljesítményű kazánra lenne szükségem: 1. -15 fokban milyen hőszükséglete van a háznak (erre érdemes tervezni a legnagyobb teljesítményt, inkább régi házaknál fontos ahol 10 kw-nál lényegesen több ilyenkor a hőszükséglet), 2. +4 fokban milyen hőszükséglete van a háznak (erre pedig azért van szükség, mert ez az átlaghőmérséklet a fűtési időszakban kishazánkban).
Előbbivel a maximális teljesítményt határoznám meg, utóbbival pedig a szükséges moduláció mértékét (minnél közelebb legyen a minimális teljesítmény).
Van hozzá egy app a biosolar oldalán, korábban linkeltem.
Néztem szerelési útmutatókat, de ilyen R,W,Y és hasonló jelű kábeleket egyik se írt. Valakinek sikerült esetleg ilyen termosztátot beüzemelni itthon kapható kazánnal?
Baxi platinumból két fajta van, az egyik a Luna, a másik a Nuvola család tagja. Utóbbiban van egy 45 literes melegvíztároló. A tárolós kazánok 24 kw teljesítményben kb 400-450e-től kezdődnek. A sima átfolyósak 200-220-tól vannak.
A Nuvola egyébként egy igen fejlett kazán, képes kezelni napkollektort és hőszivatttyút is.
Én is kazáncsere előtt állok, vszínű idén megejtünk egy teljes fűtésrendszer felújítást.
Többször többféle kazán gyártó és típus előkerül ezen a fórumon, mint ajánlott darab, de mégis mik azok a főbb dolgok, amik meghatározzák, hogy az egyik kazán 250.000ft, míg a másik 450.000? Nyilván benne van a márka is, de gondolom nem csak ez.
Miért kerül pl egy baxi platinum 450.000ft-ba? Széles modulációs tartomány, hőcserélő anyaga?
Ha valaki megteheti, mik azok az tulajdonságok, amiért hogy úgy mondjam érdemes többet fizetni?
Próbálnám összehasonlítani a kínálatot, de ezekkel jó lenne tisztában lenni kicsit.
Kazáncserét tervezek, ehhez lenne szükségem néhány információra/tanácsra:
Jelenleg egy 38kw-os nyílt égésterű kazánunk van, és egy szintén nyílt égésterű fürdőszobai vízmelegítő. Ezeket szeretném lecserélni egy kombi kondenzációs kazánra. Valamint a fürdőszobai vízmelegítőhöz a pincéből felmenő gázcsövet meg is szüntetni egyúttal. A kémény hossza amit bélelni kell kb 10m. A házban mindenhol mennyezetfűtés van, a kazán egy 500l-es puffert tölt, ebből van kikeverve a fűtővíz egy termosztatikus szeleppel. Amikor január elején a -10c környéki hidegek voltak, napi 3 órát ment a kazán és 40/35 fűtővízzel fűtöttem (23c környéki belső hőmérséklethez). Jelenleg napi 2 órát megy és 31/27 vízzel fűtök. Tavaly októberben amikor indítottam a fűtést, elég volt napi fél óra kazánidő és 25c körüli előremenő is. Ilyen alacsony előremenőt tudnak a kazánok, vagy marad a puffer? Mert a neten mindenhol 40/30-ra van írva a minimum teljesítmény, de nekem ilyen meleg víz csak nagy hidegben kell, akkor is fele ekkora hőlépcsővel. 3ó*38kw/24ó = 4,75kw/ó a ház hőigénye -10c-ban jól számolom?
Milyen kazánt javasoltok erre a felállásra? Illetve milyen költségekkel kell számoljak a kazán árán felül? Beszerelés, kéménybélelés mennyibe kerül kb, illetve papírok stb mire kell még fizetni?
Nektek általában hány %-on szokott üzemelni a kazán fűtési szivattyúja? Illetve ezzel párhuzamosan a kazán teljesítménye és a fűtővíz előremenő és visszatérője mennyi szokott lenni? Nagyon kíváncsi lennék kinek hogyan alakulnak ezek az értékek általánosságban.
A két kört úgy lehet egymástól függetleníteni, ha a kazán vagy opciós tartozéka lehetevő teszi azt, hogy eltérő fűtési jelleggörbét lehet neki beállítani vagy lehet az egyik fix hőmérsékletű a másik időjáráskövető.
Ha mindkét körnek van hőigénye a kazán a magasabb értéknek megfelelően fog fűteni ilyenkor az alacsony hőmérsékletű
fűtőkör keverőszelepe szabályozza az alacsonyabb hőfokú vizet. Ha csak a padlófűtésnek van hőigénye akkor csak annak megfelelő hőmérsékleten dolgozik a kazán. Természetesen, a vezérlés önmagában nem elég annak megfelelő hidraulikai kialkítás szükséges. A melegvíz programozhatósága a lakók napirenjétől függ, bizonyos esetekben jó.
A fűtésrendszerben található különböző fémek és fűtővíz minőség kapcsolatáról a gyártó tud megfelelő instrukciókat adni.
Fűtési tágulási tartály adott méretben adott víztérfogatú rendszeren tud megfelelelően működni.
Ha a tartályod kicsi a rendszeredhez, idő előtt tönkremegy majd, vagy kiegészítő tágulási tartályt is felszerltetsz, de az nem minden környezetben esztétikus.
Ja, de epp az hogy nyiltan maga ellen beszelt es nem kezdett el hadovalni. Felhivtal a Sanyiduvalt is, azok meg a katalogusban leirtakat se tudtak hiba nelkul visszamondani. A bosch pl nem valaszol emailre. Szoval vannak erdekes dolgok.
En a retegtarolosakat favorizalom, a tobbit elvetettem.
Azt hogy ertsem, hogy szoftveresen tud ket kort kezelni?
Egestermek elvezetest megcsinalja a kivitelezo.
A tarolo anyaga tenyleg valtozo, a rozsdamentes ritka, masik reszenel meg se adja a gyarto.
A radiator anyaga miert szamit? Valoszinuleg alu.
A melegviz programozast se sokan irjak. Talan a baxinak lattam eddig. Ezen lehet annyit sporolni, hogy fontos legyen? Az aristont kerdeztem, 5 cm-es szigetelessel keszul. De azt varnam, hogy a tobbi gyarto is hasonloan gyartja.
Az értékesítési vezető értékesít, nincs ezzel baj. :)
Visszakerestem, hogy egy padló és egy radiátoros köröd lesz vagy van.
Elég erős szempont, ha a kazán tud 2 független kört kezelni (nem relézéssel, mert úgy mind tud) hanem szoftverben.
Ha forgalmaznak gyári keverőköri szettet az megint csak nem elvetendő.
A hmv tároló részben is akadnak különbségek lehet csőkígyós tároló vagy rétegtároló.
A rétegtárolósban van +1 szivattyú ami a melegvízkészítésért felel - ez az árak összevetésénél jelentkezhet-
Tároló lehet bevonatolt vagy rozsdamentes is.
Hogy alakítható ki az égéstermék-elvezetés...
Milyen radiátorok lesznek acél/aluminium...
A melegvíz időprogramzási lehetőség valakinek fontos valakinek kevésbé.
Beépített fűtési tágulási tartály űrtartalma.
Az elsődleges hőcserélőt azért hagytam a végére, mert az jellemzően kettő, de inkább három technológia nyilván minden oldalról vannak pro/kontra vélemények.
A gyári termosztáttal nem a beállított vízfokhoz fog modulálni, hanem a szoba kívánt hőmérsékletéhez megfelelő víz melegítéséhez szükséges teljesítményre.
Fűtésfelújítás kapcsán akadt egy kis problémám a kondenzációs kazánokkal kapcsolatban.
Konkrétan a kazánok modulációjával kapcsolatban.
Nekem egy kicsi 50 négyzetméteres lakásba lesz egy 12KW-os fűtőkazán BAXI Luna Duo-Tec 1.12 mivel ennél kisebb teljesítményűt nem találtam. Ez 2,2KW-ig le tud modulálni elméletileg. 1 szoba falfűtés a többi helység padlófűtéssel lesz fűtve.
Valaki azt állította, hogy nem fog magától lemodulálni a kazán csak akkor, ha a saját vagy más gyártó modulációs szobatermosztátját kötöm rá.
Én úgy gondolom, hogy a kazánnak magától csökkentenie kellene a teljesítményét ha már elérte a beállított előremenő vízhőfokot (pl.: 40 C fok) egészen addig amíg tudja. Ha már nem tudja tovább csökkenteni akkor kikapcsol.
Szerintem az (OpenTerm) modulációs szobatermosztátok pedig a kazánoknak ezt a modulációs képességét használják ki a beállított helységhőmérséklet tartásához.
Szia! Azt, hogy sűrűbben kell gyujtást cserélni azért, mert 1-2 KW-tal több a minimum teljesítménye nem hiszem, hogy alátámasztható lenne. Értem én, a logikád, de vannak ennél jobb összevetési szempontok is.
Köszi az infó, igen, mindenképpen tárolósat szeretnénk, mert nincs hely egy indirekt tárolóra. A fürdőszobában lesz a gépészet, szóval kizárt :)
A ház egyébként rendesen szigetelt (tavalyi mércével A+) és lehet lesz mennyezetben is fűtéscső, akkor lehet elég lesz a 30 fokos előremenő víz is, de ezt csak tapasztalati úton tudnám megmondani. Én úgy számoltam, hogy 4,3 kW a max fűtési teljesítményünk -15 foknál. Tehát ha veszek egyet ami csak 5-ig tud, akkor annak sűrűbben kell majd gyújtást cserélni, ráadásul többet fog fogyasztani mert sokat kell ki-be kapcsolgatnia átmeneti időszakban.
Tehát ezért keresek olyat ami 3 kW vagy az alá tud modulálni.
A ház az nem gyengén van szigetelve, hanem sehogy:)
30as tégla és kész. 127 nm.
Általában úgy megy hogy napi egyszer kapcsol be, de akkor megy vagy 8-10 órát. Nem a kapcsolgatástól fog tönkremenni a kazán...
Viszont én úgy gondolom, hogy a teljesítmény attól függ, hogy mekkora a hőlépcső. Nálam olyan 8-9 fok átlagosan a különbség az előremenő és a visszatérő között és ehhez van a kb 6kW-os teljesítmény.
Másik.
Szüleimnél a baxi 12 kw-os fűtő, ami le tudna menni 4,2-ig, se megy le fűtés közben. Ott is olyan 8 fok körül a különbség az előremenő és visszatérő között. Viszont ott már 37,5es ytong a fal. Szóval attól szerintem független. A lényeg a hőlépcső.
Nálatok amikor 2,5 kw teljesítménnyel megy, akkor mekkora a hőmérséklet különbség az előremenő és visszatérő között?