Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10127
Üdv!

Kinek milyen cascoja van, melyik cégnél és mennyibe kerül? Én nem talaálta kedvezőbbet, mint a beépített, de lehet hogy nem jó helyen kerestem.

Thx
Vatomi Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10126
Nekem már az 5+2 évhez is azt adtak augusztus elején.
Előzmény: zotty1 (10076)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10125
Na, majd letesztelem a sajátommal. A legjobb fogyasztásmérő a pénztárcám. Az mindig pontos értéket ad bármilyen fokozatban is közlekedek. :)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10124
Nos, a motor terheltségtől persze hogy függ mivel ilyenkor több üzemanyagot használ, több folyik át a mérűműszeren de a fogyasztásváltozás szvsz csak az aktuális sebfokozatra vonatkoztatva mérvadó. Nekem az a gyanúm, hogy tök egyszerűen a fordulatszám és az átfolyás viszonyábol számítják a pillanatnyi fogyasztást, amit a emelkedő természetesen módosít hiszen megváltozik az átfolyt üzemanyag mennyisége. Lehet hogy ez egy összeesküvés elmélet, de csak mert paranoiás vagyok még nem jelenti azt, hogy nem követnek. :)
Előzmény: Vatomi (10123)
Vatomi Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10123
Halihó!

Kicsit belekotyogok én is.
Diesel témánál azt is figyelembe kellene venni, hogy amennyivel drágább, majdnem annnyival többért lehet eladni később.
A fogyasztáshoz: nem csak fordulatszámot, hanem sok minden mást is, tehát egyáltalán nem igaz az, hogy pl.: 2000-es fordulatnál ugyanannyit fogyaszt 4.-ben mint 5.-ben. Én mindig a pillanatnyi fogyasztást lesem, és vannak érdekes dolgok:
-a legenyhébb emelkedő vagy lejtő hatására akár fél literrel mást mutat (azonos fordulatnál)
-kanyarban, tartva a fordulatot, többet ír ki 2-3 decivel
-a szeles időt is nagyon érzi
Tehát a motor terheltsége nagy figyelmet kap a pillanatnyi fogyasztásnál.
Előzmény: tz1 (10122)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10122
Így van, de a saját szememmel láttam. Direkt kipróbáltam. Ezért próbáltam sugallni, hogy valaki nézze meg a Cee'dnél, hogy így van-e. Ez kettő db kocsinál volt, más computereshez még nem volt szerencsém és amikor a Cee'det tesztvezettem inkább a vezetésre koncentráltam és elfelejtettem megnézni.
Előzmény: ceeee (10120)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10121
Na kérem szépen előkotortam az ajánlatokat. Az önrész ua. csak az ár több 638e-rel a diesel ebből adódik a magasabb törlesztőrészlet, amit kompenzál a kissebb fogyasztás.

Viszont, bár ki is mondta a cascos dolgot, szöget ütött a fejembe :) Erre rá is fogok nézni mert úgy halottam van 20e-es önrésszel nem is horror áron némely biztosítónál.

Szerintem ha valaki megalkuszik egy benzinesre nyugodtan kérjen egy diesel ajánlatot is. Fél perc és nem kerül semmibe. Én speciel dieseles vagyok jelenleg, de át akartam térni benzinesre az ár miatt. Azonban egy kis számolás után rájöttem nincs értelme. Pedig nagyon akartam. :) Ha kp-re venném lehet hogy nem érné meg, de így.
Előzmény: ceeee (10119)
ceeee Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10120

Ez teljesen értelmetlen lenne, akkor egyesben 3000 fordulatnál ugyanannyit  mérne fogyasztásnak, mint ötödikben 3000 nél?

 

Előzmény: tz1 (10115)
ceeee Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10119

Én az önrészt nem a cascora írtam, hanem  az autó beugró , kezdő befizetéséhez.mert a 4,3 millának 430ezer, a 3, 6 nak meg 360 ezer a kezdőbefizuja.

Vagy 0% kal veszed?

Előzmény: tz1 (10111)
ceeee Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10118

 (igaz, így majd nem számolhatok be, kattól-kattig mért szenzációs, ám nem valós fogyasztási adatokról, amik csak az átvert, látszólag több km-t megtett kisebb kerékátmérőből következnek)...

 

Nem túlzás ez egy kicsit?? :-D

 

Így a  kijelzett   101,6 km helyett valós 100km -ert kell számolni. Szerinted mennyi a "csalás" a 7 literes átlagfogyit alapul véve? elárulom: 0,4deci vagy is 7,04 a valós fogyi.

:-DD

Előzmény: KiberLovag (10106)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10117
Valaki megcáfolhatná amit a computeres fogymérésről írtam! Természetesen szigorúan experimentális alapon. :)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10116
Nem akarlak rá beszélni semmire, csak egy érv volt. Ha nem akarod nem kell. :)
Előzmény: KiberLovag (10114)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10115
Nem lehet megmondani a valós fogyasztást computer alapján mivel az én tapasztalatom szerint a fordulathoz viszonyítva mérik az "átfolyást", így kettesben 2000-nél kb. ua. mint 5-ben 2000-nél. Nem kiáról beszélek Egy Boránál és egy Hondánál tapaszatlatam ezt. Pesze lehet hogy tévedek de a saját szememmel láttam. Ezért kértem én is valódi fogyasztási adatokat mivel a computer lefelé csal, főleg városban. Mondjuk arra mérget nem veszek, hogy minden kocsiban így van.
Előzmény: gluki23 (10105)
KiberLovag Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10114

Hehe, ez jó... én meg megintcsak azon gondolkodom, hogy mivel a 205/55R16 alá van felnim, ezért mégiscsak ezt a méretet veszem téliben is, főleg, hogy a nyári alá előbb-utóbb kf-et szeretnék venni...

 

Viszont sok függ a felhasználás átlagos körülményeitől... szűz havat 4 éve láttam utoljára, akkor is szándékosan mentem bele csapatni... arra viszont bármilyen gumi jó, pont az a lényeg, hogy csússzon... :)))))))))))))))))

 

Ha télen külföldre mennék (babaproject miatt nem valószínű a következő két-három szezonban), akkor meg úgyis hólánc lesz a vége... :)))))))))))))

 

Szóval fene tudja... még mindíg olcsóbb a drágább gumiméret, ha nem kell alá felnit vennem... :(

 

Üdv:

KL

:)

Előzmény: tz1 (10110)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10113
... a -4-5 év itt is igaz de lehet akár 3-4 is csak én nem a megtérülési idővel számoltam mivel annak csak kézpénzes vásárlásnál lenne ebben az esetben jelentősége, hanem hogy a törlesztő részlet kb. ugyanannyi ha a benzineséhez hozzáadom a töblet üzemanyag költséget. Városban illetve 130-a tempó környékén ahogy látom a diesel verhetetlen fogyasztásban többek között az alacsonyabb fordulat és a nagyobb hatásfok miatt). A szürke állományra :) pedig nem beszélek rá senkit (én 5 éve azzal járok) de azt elmondanám hogy a szűrő azért van hogy kiszűrje a ganét. Ha kannába tankoltok (tisztába) bármelyik kúton rendszeresen megfogjátok látni, hogy mindegyikben vanak nem odaillő anyagok. Az igazán veszélyesek szerintem az oldott anyagok kemikáliák amiket a szűrő értelem szerűen nem érzékel. Azért ilyen azonban nem valószinű. Egyébként meg minden cég-ről hallottam már rémhíreket. Ettől függetlenűl a garancia miatt mindig egy tásaságnál fogok tankolni és minden számlát el fogok tenni ahogy az manapság is teszem nehogy a rossz minőségű üzemanyagara hivatkozva ne akarják a garos hibákat kijavítani ingyen. Ezt mindenkinek ajánlom!!!
Előzmény: ceeee (10102)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10112
... továbbá az évek a alatt változtak a hitelkonstrukciók és ami nagyon fontos itt nem 800e vagy 1m ft-os diesel felárról van szó hanem 400e ft-osról!!! Meg is van az a fele akkora futásteljesítménnyel is gazdaságos diesel.
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10111
Ne értem ezt az önrész dolgot? Teljesen ua. a konstrukció csak az ár más. A casco havont kb 8000ft (10%/50e ft) és amíg a kocsi nálam van fizetni is akarom. ez nem egy nagy összeg. Ezért még mindig nem értem mi ez az önrész dodlog. Százalékosan pár száz forint az eltérés de megint hagsúlyozom benne a van a törlesttésben. És az az igazság, hogy a beépített cascóval sokkal kedvezőbbek a törlesztő részletek. Kb 5e ft-tal olcsóbb a hitel a végösszeg meg 3e ft-tal több. szerintem ez jobban megéri de mondjuk eddig csak használt kocsikat vette és mindig kp-re így lehet hogy behúznak a csőbe ezért minden észrevételt szívesen fogadok. Egyébként csak a 7 év gari miatt akarok új kocsit venni. Nekem megéri azt az évi kb 50e-t hogy nyugodtan aludjak. A saját kocsimra is ráköltöttem évi 30e ft-t a "kisszervizekre" mivel évente másfélszer került rá a sor + a kisseb nagyobb javítások, így ebből a szempontból sem tartom túl drágának. Persze ez csak akkor igaz ha tartják a szavukat illetve nem lesz állandóan szervízben a gép.
Előzmény: ceeee (10102)
tz1 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10110
Csak egy megjegyzés a téli gumihoz. Amint leesik a hó vagy valami annak látszó :) rá jössz hogy bárcsak virsilibb gumit vettél volna. A széles gumik csak száraz illetve nem vizes csak nedves úton jelentenek előnyt ezért én téli guminak mindig jóval keskenyebbet választok. De az is igaz hogy nem cserélem le már október végén hanem az időjárástól függően (a hőmérsékletet nem veszem nagyon figyelembe) kb nov. végén rakom fel és febr végén veszem le.
Előzmény: KiberLovag (10104)
vbandit Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10109
Alapjáraton és 40km/h alatt nem ír fogyasztást.
HA pl 60km/h val gurulok üresben(csak a teszt kedvéért.) akkor 0,6L körül mutat,ha mindezt 5.ben teszem akkor 0,0L.
Vonohorgom nincs,abban nem tudok segíteni!
Előzmény: gluki23 (10105)
Monk (144) Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10108
Ez engem is érdekel! Vonóhoroggal szeretném rendelni a kocsit, de előtte tudnom kéne a vontatható tömeg nagyságát.
Előzmény: gluki23 (10107)
gluki23 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10107
Mekkora tömeget lehet vontatni 1,6cdri-vel (115LE)? Forgalmi engedélybe van bejegyezve.
Köszönöm.
KiberLovag Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10106

Böngészve a netet, a két méret árai, szinte dekára egyformák... ez a 195-ös gumma felé tolja a mérleg nyelvét...

 

a váltóméreteket nézve is a 195-ös tűnik ideálisabbnak... ha a 205/55R16 méretből indulok ki, és azt veszem etalonnak:

 

- a 185/65R15 választása esetén a km-óra relatív 1,6%-al fog többet mutatni, mivel kisebb a kerék külső átmérője picivel...

 

- a 195/65R15 választása ugyanezt az eltérést 0,4%-ban produkálja, ráadásul ellentétes irányban... a kerék külső átmérője hangyányit, de nagyobb...

 

ergó ha az etalonméretből indulok ki, mindenképp a 195-öst választanám... (igaz, így majd nem számolhatok be, kattól-kattig mért szenzációs, ám nem valós fogyasztási adatokról, amik csak az átvert, látszólag több km-t megtett kisebb kerékátmérőből következnek)...

 

és most, hogy ezt így jól elmorfondíroztam magamban, megyek, és megnézm milyen gumma volna 195/55R15-ben az ideális választás... :)

gluki23 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10105
Valaki megmondaná, hogy mennyi a fogyasztása a 1,6cdri ceednek alapjáraton álló helyzetben? Csak kiváncsiságból. Gondolom a computer ezt is kiirja ilyenkor...
KiberLovag Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10104

Megint a téligumma téma...

 

lehet most akciósan 15"-os 5,5"-es szélességű acélfelnit kapni a Cee'd-hez, picivel 12490.- /db áron... erre ügye értelemszerűen 185/65, ill 195/65-ös méretet teszek... merthogy gyárilag mindkét mérettel szállítanak autót... hajlok a 195-ösre, mert azért a 185 már nagyon virslinek tűnik a 205-ös nyári papucs után...

 

viszont elgondolkodtam, hogy a két méret értelemszerűen sehogysem váltómérete egymásnak, mégis mindkettő gyári méret...

 

mit gondoltok erről?

 

KL

:)

Tettestárs Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10103
Szia tz1!

Ha elfogadsz egy tanácsot, akkor casco ügyben nézz szét a lehetőségek között! Súlyos ezreket tudsz azon is spórólni, ha külön kötöd saját szakálladra! Gondolom a megfelelő önrészed megvan ahhoz, hogy ne legyen kötelezö a kötés. A másik előnye meg az a különkötésnek, hogy nem kell a hitel teljes futamidejéig fizetned, bármikor felmondhatod, vagy akár válthatsz is!
Előzmény: tz1 (10099)
ceeee Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10102

 

Eddig akárhol olvasgattam, mindíg kb. az jött ki, hogy egy  dízel a benzineshez képest, mindent átlagosan bekalkulálva kb. 20-25 ezer km évi futásnál 4-5 év alatt hozza be a különbözetet.

De ahogy a Te számításod alakul, valahogy tényleg az jön ki, hogy miért ne? :-D

(Bár szerintem az önrész különbségét most sem kalkuláltad bele)

 

Ja, "szürke"üzemanyaggal szerintem ne nagyon foglalkozz, ha dízel lesz, és nem akarsz kiadós javításokat..

Előzmény: tz1 (10099)
knbm Creative Commons License 2007.10.18 0 0 10101
Tatabánya Karácsonyi-Nagy. Beszámították az LX-t 3 800e-ért.
Előzmény: Doki1984 (10098)
tz1 Creative Commons License 2007.10.17 0 0 10100
Fele ekkora futásteljesítménynél is meggondolandó egy diesel.
Mivel ez a kérdés eldőlni látszik már csak az a dilemmám, hogy kombi legyen-e.
Nem az a kérdés, hogy kihasználom-e vagy sem mert nem, de jó ha ott van az a kis hely és még csak sokkal többe sem kerül. De milyen az úton? Mivel szintszabályozás az nincs ezért keményebb a rugózás!? Kinek van és mi a tapsztalat? Üresen nem pattog nagyon, mint a Kangoo félék?
tz1 Creative Commons License 2007.10.17 0 0 10099
Üdv!

Nos, azt nem tudom, hogy mely felszereltséghez lehet tempomatot kérni, de csak 60e + az elektromos csomag plusz a sima elektromos csomaghoz képest, amit csak a diesel ex v. ex limitedhez kérhető. Az 1.4 exl + ecs nem metál 3.7m a 1.6d exl + ecsp nem metál pedig 4.338m.
A fogyasztás számításánál évi 15e km-t azaz 1250km/hó-ot feltételeztem a jelenlegi futásom a alpján. (Valójában az 5éves átlagom 1583km/hó). 269/278ft 6/8l volt a feltételezett fogyasztás és nem számoltam az esetleges szürke :) üzemanyagot.
20175/27800ft havonta. Különbég 7600, törlesztés +6200.
A törlesztést mind két esetben beépített cascoval számolták így benne van a törlesztésben.
Azt nem tudom mennyivel több a kötelező szerviz, de ahogy alant láttam 60e ft-t nem haladja meg a diesel. Javítsatok ki ha tévedek. a benzinest nem tudom, de max havi 2000 ft-mínusszal számolok éves szinten. Még így sem rossz.

Ja és ez a különbség az 1.4-hez képest van ami még kisebb ha a 1.6 benzinessel számolunk. Ha valaki vacilál, gondolja meg én azt hiszem a drágábbat veszem mert havonta ugyanott vagyok a szerény számítások alapján is. Már ha jól számoltam.

Mit hagytam ki mit számoltam el. Szóljatok!!!
Doki1984 Creative Commons License 2007.10.17 0 0 10098

És ezt ha megkérdezhetem melyik kereskedésben intézted???

Beszámolták a verdát vagy el tudtad adni???

Előzmény: knbm (10078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!