Hát Öcsém kicsit el vagy tévedve. Én nemtudom neked mi igazából a betegséged, de azért nem biztos, hogy mindegyik terepjárós csaló.
Egy jómódú családban is lehet rokkant gyerek, feleség, férj, testvér, szülő. A hozzátartozók is használhatnak ingyenes parkolásit, ha mozgássérültet szállítanak. Személyszerint nekem is van "luxus" terpjáróm, és van mozgáskorlátozott igazolványom, és hozzá ingyenes parkoló kártyám is. Azt is figyelembe kéne venned, hogy pl. az én autóm huszonkettő millióba került ugyan, de 2005-ben. A mai értéke jó, ha 4-5 milla. Adjam el, és vegyek 3 milláért Suzukit állami támogatással, és szereltessem át rokkant kocsinak szintén államilag támogatva? A súlyadó kedvezményt is vegyük bele, ami igen jelentős. És mind ezt azért, hogy a hozzád hasonló előítéletekkel élőknek ne szúrja a szemét? Számolj már kicsit Öcsém. 3 milláért hol kapsz új automata váltós autót, amiben elfér a 4-5 fős család kényelmesen. Több mint húsz éve küzdök a családom, és a magam jólétéért, napi 12-14 órás munkával, beleértve a hétvégét is. (családi vállalkozás) Szerintem fizettem én már annyit az államnak, hogy megérdemeljem az ingyenes parkolást. (aprkolási díjdól az áfa az államé, és némi adó) Hát igen. Ingyenes, de milyen áron is? 2010 Januárjában üzemi balasetben (elgázolt egy targonca) elvesztettem a jobb lábam combközéptől. 40-százalékos egészségkárosodást állapítottak meg, emellett a súlyos mozgáskorlátozottságom elismerték. Magyarul nem kapok rokkantsági nyugdíjat, hanem tovább kell dolgoznom, mintha misem történt volna. A kisteherautósok valószínűleg ugyan így jártak mint én, és küzdeniük kell tovább. Erről ennyit, csak hogy tisztábban láss.
A nyóc kerben lehet, hogy másoltak a parkolásik, ezt nemtudom, és nem is érdekel, de nemkéne rögtön ennyire irígynek lenned. Előtted is ott a lehetőség, élj vele. Kíváncsi vagyok mire jutsz Öcsém.
Ma láttam a TV-ben a 60 millios szimulátort. Ez azt fogja meállapítani, hogy milyen munkára vagyok még képes. Tehát eddig azt mondták erre-arra nem képes. mMost beáll a csodagép. Teszem azt a lábaim vannak agyonműtve. Erre megálapiítja a gép, hogy ülő muinkára még alkalmas vagyok. 58 évesen. Munkát is adnak?
Mindenki tudja aki tényleg rokkant, mire nem képes, legtöbbször már semmire.
Magyarul mondva a szép nagy államadósság úgy lesz bepótólva, hogy egy fillér nélkül az utcára dobják a rokantakat.
Arra nem gondol senki, hogy ezek a hírek milyen hatással vannak a szív és érrendszeri, magas vérnyomásos, pszihiátriai betegekre. Hogy otthon rettegünk az ujabb behívótól, nyaggatástól?
Hadd hulljon a férgese, adót már nem fizető réteg, hullaházba vele.
Én a nyolcadik kerületben,azt látom,hogy minden,második parkoló,autóban ott a kék "rokkantigazolvány".Terepjáróban,platós munkás kisteher autóban,és mindenféle autóban.Ők biztos nem fizettek le senkit:) Egy mozgássérült,ha valóban munkaképtelen,tuti,hogy nem telik neki autóra,hacsak nem támogatja valaki(szülő,párja stb.) Én 5-10 év vagy késöbb,valószínűleg nem tudok majd úgy dolgozni,mint most.Bechterewes vagyok,a nyakam,már nem igazán mozog,így asszem mozgáskorlátozott vagyok.Amig tudok dolgozom,mert a támogatásokból szerintem nem élnék meg,és csodálom akik igen.Ezért nem értem,hogy nem tűnik fel senkinek,hogyha luxus terepjárokban,mozgskorlátozott kártya van,akkor ott nem stimmel valami.
Azt minek lehet nevezni,ha 15 évig nem ismerték fel a betegségem,miközben egyértelmű jelei voltak,és csak most december végén diagnosztizálták helyesen?
Szeretnék még valamit kérdezni. Tele van a sajtó azzal, hogy XZ orvos kenőpénzért leszázalékolt embereket. Ezt előszőr is nehéz elhinni, hiszen soha nincs négyszemközt a beteg és az orvos. Mindegy. Elítélnek mindenkit.
Mikor szól arról a dal, hogy XY orvos rokkanttá tett egy embert, műhiba miatt és ráadásul a kollégája aki a Vajda Péterbe, Tatabányán, vagy a Damjanichban a felülvizsgáló orvos, ezt a tényt figyelembe veszi, jegyzőkönyvezi és megadja a rokkantsági fokot?
Hallott már valaki ilyet? Pedig vannak olyan esetek amik egyértelműen az orvosi műhibából vezetnek a rokkantságig! És nem is kevés!
Másik kérdésem, miért az az alapállás, hogy valaki sumákol? Tudjuk, hogy van egy réteg aki 50 felett már elhelyezkedni nem tud, a munkanélküli segély lejár és ott áll egy fillér nélkül. Nem kell milliókért tanulmányokat írni erről az egyszerű igazságról. Ezt a problémát meg kell oldani és nem bele keverni a valóban nagyon beteg emberek rokkantsági nyugdíj, vagy rehabilitácios járadék ügyébe.
Abból az 50-60 millióból amit szimulácios gépekre költöttek, lehetett volna motoros rokkant kocsikat venni. Az orvos még akkor is retteg az OEP felügyelettől, ha a kézzel hajtott roki kocsin kereket kell cserélni! Érszükületes betegnek évi 1 azaz egy pár gumi zokni jár SZTK-ra! Ha pelenkázni kell felnőtt beteget a "családi ezüst" rámegy. De nekünk szimulátor kell! 60 millióért. Tessék mondani a páncél kazettákat amit Horváth Ágika vetetett a kórházakkal nem lehetett volna becserélni ezekre a vasakra? Vagy Ő azt kapja fizetésként havonta? Havi 5 páncél kazettát?
Ne haragudjatok, hogy így írok ide, csak a szakdolgozatomat a megváltozott munkaképességűek, és a leszázalékoltak foglalkoztatásáról írom. Azért választottam ezt a témát, mert a gyakorlati helyemen sok megváltozott munkaképességűnek titulált emberrel ismerkedtem meg, akik nagyon is szerettek volna dolgozni, de nem sikerült nekik, mert vagy a cégek,vagy mások tesznek nekik keresztbe, a csodás egészségügyünkről nem is beszélve... és úgy gondoltam, valamit tennem kellene, hogy ez ne legyen így, mert ez a rendszer eléggé felháborít,és az a legkevesebb, hogy a szakdolgozatomat Önökről/rólatok írom. Azt szeretném csak kérdezni, hogy van egy anonim kérdőívem, nem raknám ide ki, mert úgyis kimoderálnák, tudnának/tok rászánni 2-3 percet a kitöltésére? Nagyon sokat segítene... Előre is mindenki segítségét köszönöm szépen!Az adatlapomra kiteszem a linkjét, bemutatkozómhoz.
ezek szerint nyitott kapukat döngetek. Sikerült kiadni50-60 millió forintot a szimulátoros csodagépekre. Gratulálok!
Minek is az orvos I. II.fokon, az Egészségügyi Tanács, elég egy masina és megmondja depressziós e beteg, vagy vihánc.
Gondolom az senkit nem érdekel, hogy hányan lesznek öngyilkosok, akik valóban rokkantak és még ezt a kis pénzt is elveszik tőlük.
Szeretném megkérdezni a saját példámon okulva: Hány orvosi műhibapert nyert meg valaki, aki azért lett rokkant, jól kereső dolgozóból, mert a kórházban elszúrták? Külföldön egy megnyert műhibaperből vita nélkül meg lehet élni. Egyik betegtársam műtéti fertőzés miatt egy életre rokkant lett, kosz volt a műtőben, 90 napig feküdt az intenzíven. Utána már sose lett ember. A másiknak addig reparálták az előszőr rosszul betett csípőprotézisét, amig a gerince és a másik oldala is lepusztult. Az orvosok persze ártatlanok,. de ők járhatnak pereskedni.
Másik kérdés: ki aza marha, aki a fizetése helyett 25-28 ezer forintos segélyt akar kapni havonta?
Vissszatérés a munka világába: úgy 6 éve rendeztek egy EU-s nagy cirkuszt, hogy 15 rokkant embert kiképeznek tanfolyamon és sikeres vizsga esetén munkát adnak nekik. Volt ígérgetés rendesen. Közlekedési hozzájárulás, munkidő rugalmassága, jó fizetés.
Mivel az oktató cég felnyalta az EU-s forrást gyorsan mindenféle tanárokat összegereblyézett akik a 15 nyomorultat oktatták a semmire. Volt ott végtaghiányos, rákos, alzheimeres, gerincsérves, amit akrasz minden. A családok naponta kocsival behordták a tanfolyam helyére a delikvenseket. Ezt végül persze nem téritette meg senki. A vizsgát sikeresen letette mindenki, és akkor a cégek jöttek válogatni, kit vesznek fel. Nem viccelek, végtag nélküli emberek is megfeleltek . Mint kiderült munkaerő közvetítő cégeken keresztül alkalmazták a rokkantakat. A közvetítőn keresztül alkalmazott dolgozók után senki nem fizeti a közterheket és a részmunkaidőrer bejelenthető 4 órás rokkant 8 órát dolgozik valójában.
ez ám a buli. És a rokkant megtűrt személy, örül, hogy ott lehet.
A végén közlekedési támogatást nem kaptak, a fizetés éppen arra volt elég, hogy bejárjanak.
A 15 emberből 1 fő maradt munkaviszonyban. Olyan apróságok, hogy aki nem tud ülni csak 20 percet, annak 60 percenként csengett a computer, hogy most felállhat. Még betegebb lett mint volt.
Jobb nem tudni mibe került ez, de haszna csak a képzést szervezőknek volt, akik felnyaklták az EU-tól kapott képzési támogatást.
Papír, ceruzával valaki számolja ki, mibe került mindez és semmi haszna nem volt.
A rokkant embereknek inkább távmunkát kellene biztosítani, ha már a Nyugat a példakép. Egy computer megvehető és közlekedési nehézségek és kiadások nélkül értelmes munkát lehetne biztosítani.
Nem kell hozzá ezeregy adminisztrátor, ellenőr, szimulátor, aki normális, mindennki szeretne DOLGOZNI., de tisztességes munkabérért. Ez után a munkáltató, aki nem "közvetitő" befizeti a közterheket.
Most látom nyitott kapukat döngetek. Már meg is vették a "munkaszimulátorokat" és jövőre üzembe is helyezik azokat! BravóGratulálok a pénz kidobásához. Pl. ha valakinek magas a vérnyomása, pajzsmirigy tultengése van, mozgásszervi komoly beteg, rákos, tüdőbeteg, azt az ott felülvizsgáló orvos nem tudja megállapítani? Egyébként is vinni kell az összes leleltet és zárójelentést. ezek a papírok kb 15 kórházból gyülnek össze, gondolják, ott mind a 15 orvost lefizeti a beteg? És ugyan milyen munka világába hoznak vissza egy nyomorultat? Az a pénz amit itt akarnak megsporolni behozható lenne egyetlen off shore lovag vagyonelkobzásával!
Igen vissza van vezetve a nmunka világába az a sok felesleges ember, aki a MUK-tól kezdve az ORSZI, OETANÁCS-ig szürakozik a beteggel.
Kérem aki olvassa és szakember ez tényleg SOS! Nem magánügyem. Múlt hét talán kedden a délelőtti Kosuth rádióban két okos ember a rokkantságról beszélgetett bő órán keresztül. Az egyik elmondta, hogy gépeket építenek, olyanokat mint a fitnessz termekben van. Lépcsőző, rugó huzogató. ezzel nem azt akarják felmérni, hogy sumákol a rokkant, hanem azt akarják megállapiítani, hogy mi az a munka amire még képes lenne. És akkor visszavezetik a munka világába. Tehát a már lerokkantosított embereket őjra becsüdítik, ott jelen lesz egy orvos, egy orvos irnok, a gépkezelő , a beteg és annak hozzátartozója.
Kérem emlékszik még valaki Horváth Ágnes és Molnár Lajos ámokfutására? Hány milliárdot dobtak ki az ablakon a pénznyelő automatáikkal meg a páncél kazettákkal? Mennyi hasznos dolgot lehetett volna venni rajta?
És most, a tények fényében , újra eljátszák ezt a baromságot?
-Ha valakit leszázalékoltak már, annak oka volt, a boriték mese
-milyen munka világába kakarják visszavezetni a többségében 50 feletti nyomorultakat, mikor a fiatalok külföldre mennek, menrt nincs munka?
- milyen csodagép az, ami többet tud, mint egy orvos, aki megállapítja fizikális vizsgálat után, hogy beteg, vagy nem beteg?
-minek az orvosi egyetem, építsünk pléh orvosokat, majd azok hálapénz nélkül robotolnak.
De komolyra fordítva a szót a magyar társadalom olyan nyomoruságos egészségi állapotban van. Nem nyaral, nem pihen, állandó stresszben éli az életét. Persze hamarabb tönkremegy mint egy német, vagy holland kortársa.
Miért kell mindig abból kiindulni, hogy valaki csalni akar?
A gépek építése helyett egy csípőprotézis várólistája rövidüljön!
Emberek kapjanak a fejükhöz, mielőtt ez az agyrém komollyá válik! A kürházakban már nincs se nővér, se orvos. Gépek kellenek milliárdokért, amik a szemétben végzik a páncél kazetták és pénzbedobok mellett?
Akkor én most egy csaló vagyok ?Másfél éve agyvérzésem volt , sajnos bal oldali kéz láb amortizációm megmaradt .Mivel egy évig az utcán koldultam megélhetésem végett , több ismerős is javasolta menjek el rokkantnyugdíjat kérni .Olvasván az interneten miféle procedúrák elébe nézek majd , nem igazán bíztam benne , hogy sikerrel járhatok .Aztán mégis nekifogtam .Összeszedtem az összes papírt és beadtam a rokkantnyugdíj kérelmet . Az első fokú ORSZI vizsgálat megtörtént , ahol a vizsgálat abból állott , hogy le kellett hajolnom guggolnom és kb. ennyi . Ezeket meg tudtam tenni . Meg is jött a határozat , 40 % egészség csökkenés és természetesen elutasítás . Az hogy a bal kezemmel egy poharat sem tudok megemelni nem számított .Ez a vizsgálatkor nem is volt kérdés .Most szégyellenem kell magam a következő tények miatt :Beteg lettem ( természetesen erről minden szakorvosi dokumentációm megvan ),dolgozni nem tudok , mert fél kézzel járásproblémával nincs az a mukakör ahová alkalmaznának ( több helyen is próbálkoztam ).Rokkantnyugdíj kérelmet adtam be a tisztelt hivatalhoz , ahol megállapították , hogy munkaképes vagyok ergo munkaképesként rokkantosítani akartam magam , tehát csalni akartam .Ez a hivatalos álláspont .Ezzel szemben a valóság : 22 év munkaviszony , maradandó mozgásproblémák a betegségből kifolyólag ,mukalehetőség semmi .De ! Mivel be akartam csapni a nagybecsű államot , hiszen "munkaképesként "rokkantnyugdíjért folyamodtam , így csaló lettem . MEA CULPA .Bocsánatot is kérek mindenkitől , akit ezáltal hátrányba hoztam volna .Bár egyrészből igaza van a nagyrabecsült hivatalnak , valóban el tudom magam tartani .Igaz csak koldulásból , de ez is egy mód amiből megélhet egy beteg ember .Nem akarom hosszúra nyújtani , a lényeg csak az benne , hogy bocsánatot kérjek a hivataltól és mindenkitől .
Szia Magdi, nagyon szépen köszönöm. Ezt nem tudtam. A határoztaban erről nem írtak. A százaléktól függ, hogy véglegesítenek? Én még új vagyok ebben a szép témában, és annyi mindent mondanak, a tévében, meg máshol is, az emebr nem tudja mit higgyjen el.
Annyira idegsített, hogy telefonáltam az ORSZI-nak, és ott azt mondták, hogy decemberig nem hívnak be. A webbeteg oldalon a doktornő viszont azt válaszolta, hogy nem tudja biztosan. Dehét ebben az orzságban már semmi nem biztos...
Igen,ebben egyerértek veled! Jó volna ha néha "illetékes olvtárs" is ide látogatna a topicra és sejtése lenne hogy ki és miért "rokkant"! Lehet hogy sok amit országosan "egybe" kifizetnek a rokkant nyugdijra havonta,de van más egyéb terület is ahol"elfolynak" a milliárdok! Nem hiszem hogy a mostani garniturának van igaza,hogy mindenkit megpróbál visszaterelni a meló volágába! Annyi munkahelyet ugysem tud teremteni és tényleg hogy egészséget sem tud visszaadni!Én is ugy vagyok vele,inkább dolgoznék egészségesen mint igy éljek,"kegyelemkenyéren"!
Hogy mi lesz nem tudom.Ha "rosta" az sem lep már meg.Én dolgozni nem tudok.Amit biztosan tudok:Nem vásároltam "betegségeket",% -okat.(Ha lehetne akkor egészséget vásárolnék,de sajna azt még nem árulnak.)30 év szolgálati idő,3 gyerek.Ellátásom: 27eFt .Ha valaki sokallja,akkor szívből kívánom,hogy mielőbb átéljen minden szépet,és jót,amit én eddig átéltem,átélek napról -napra a betegségeim,és a "járadékom" miatt.Gondolom ebben sokan egyet értünk:)
Szia! Azt hiszem igen!Én ugyan "csak" 43%-os vagyok,de Igazságügyi szakértő írta le,hogy ez végleges,javulás nem várható,és felülvizsgálat csak állapot romlás esetén szükséges.Én nem adtam be semmilyen igényt,de megkaptam a behívómat.
Tényleg,volt valaki felülvizsgálaton Tatabányán?Tapasztalat?
Azt szeretném megtudni, hogy akinek Bírósági végzéssel (III. fok) van véglegesítve a rokkantnyugdíja, annak kell-e számítania felülvizsgálatra vagy azt már nem lehet felülvizsgálni.
Szia dia!Olvastam a leveled,ha 2011ben vagy is az idén mész felülvizsgálatra,szerintem nem fognak elöbb behívni ha meg modták akkor kell mennned!De ha véletlen mé is behívnának aggodnod akkor sem kell,van 81% od!Veled már nem tudnak mit csinálni az idén valószínű véglegesítenek.Üdv.Magdi
Sziaztssok, 59 éves leszek márciusban, decemberben százalékoltak le, 81% ra. Betegségeim:hosszas depresszió, látáskárosultság (31%9) és ebben az évben mellrák, meg a kötelező kezelések. 2011 december- re írták, hogy kell mennem felülvizgsálatra. Szeretném tudni, hogy addig is bármikor behívhatnak ezzel a új szigorítással? Kösz
Rokkantnyugdíjtervek - Kinéz a szigorítás 2011. 2. 4. 07:00|Gazdaság » Gazdaságpolitika Akár a képzésre, akár a szigorításra helyezik a hangsúlyt, először nőnek a költségek
Mik ezek?
Nyugdíjcsökkenésről természetesen szó sem lehet, „a nyugdíjak értékét megőrizzük” – ezt válaszolta Szijjártó Péter miniszterelnöki szóvivő tegnapi sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy ha a nyugdíjkasszában csak a nyugdíj jellegű kifizetések maradhatnak, akkor a rokkantsági kifizetések és a szociális járadékok hova kerülnek, illetve várható-e a nyugdíjak esetleges csökkenése az új rendszerben. Míg tehát a kormány kitartóan állítja, hogy a februári reformtervek kapcsán nem csökken a nyugdíjasok és rokkantnyugdíjasok által havonta kapott pénz, továbbra sem tudni, a kabinet mit tervez a rokkantnyugdíjak rendszerével. Szakértők szerint a reformcsomagban olyan elemek szerepelhetnek, mint a képzési lehetőségek, a jogosultságok megállapításának szigorítása, a rehabilitációs időszakra járó összeg mérséklése – az időközi orvosi felülvizsgálatok gyakoribbá tétele, rendszeres behívásuk a munkaügyi központokba.
A korábbiakhoz képest már az új jogi szabályozás is óriási szemléletváltást jelent a háromévnyi rehabilitációs időszakkal, hiszen ez alatt rehabilitációs munkahelyen kell dolgoznia az érintettnek, azaz nem „züllesztik rokkanttá egy életre” – mutatott rá lapunknak Máté Levente nyugdíjszakértő. A további változás egyik kulcspontja a képzés lehet, a rendszerben meg kellene találni a rokkantak rejtve maradt képességeit, nem azt nézni, mit vesztettek el, hanem azt, mi maradt nekik. Mindez Nagy-Britannia által 2003-ban bevezetett, meglehetősen költséges, ám kétségkívül hatékony rokkantnyugdíjreformjának alapelve is. A rokkantnyugdíjrendszer átalakítását megkerülhetetlenül a gazdaság fellendülésének, a foglalkoztatás bővülésének kell kísérnie, amely a rokkantság helyett alternatívát tudna kínálni – hangsúlyozta Máté Levente. Vannak más, a szigorítás elemeit jobban hangsúlyozó szakértői modellek is a rendszer átalakítására. A Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet egy 2009-es (tehát már a rehabilitációs törvény után született) tanulmánya a rendszer konszolidációjának érdekében javasolja a jogosultságok megállapításának további jelentős szigorítását és a rehabilitációs időszakra járó összeg mérséklését. Lehetséges megoldás, hogy ez utóbbi, három évig járó összeget az álláskeresési járadék szintjére csökkentik a jelenlegi nyugdíjhoz hasonló összegről. Ezt kiegészítenék az egészségromlásból adódó kiadások (például a gyógyászati segédeszköz, a gyógyszer ára) kompenzálásával. További szigorításra nyílik mód az időközi orvosi felülvizsgálatok gyakoriságában és a bírálóbizottságok munkájában. Abban egyetértés mutatkozik, hogy a rendszer átalakítását mindenképp a munkavégző képességet javító és a munkavállalást támogató szolgáltatásokkal kell kiegészíteni, amely persze költségvetési terhekkel jár.
További elem lehet a rendszer átalakításában az együttműködési feltételek kiterjesztése és szigorúbb érvényesítése az aktív korú rokkantnyugdíjasok esetében. Az említett tanulmány azzal a feltételezéssel él, hogy mindez 5 százalékkal csökkentené a korhatár alatti rokkantnyugdíj (valamint a baleseti és szociális járadékok) igénybevételét a munkába állás növekedése és a visszaélések csökkenése miatt. Ez becslések szerint éves átlagban 30 ezer fővel csökkentené az inaktív ellátottak számát, és mintegy 20 milliárd forinttal mérsékelné a kiadásokat. Ha pedig az ellátásból kikerülőknek csak a fele minimálbéren bejelentve munkába állna, az közel 8 milliárd forintos bevételt hozna a költségvetésnek. Igaz – teszik hozzá a szakértők – az együttműködés kikényszerítése kapacitásbővítést és fejlesztést igényel a munkaügyi kirendeltségeken, amelynek költségeit szintén az államnak kellene állnia A rokkantnyugdíjak rendszere a magyar költségvetés egyik kiemelkedő, régi és makacs tétele. A 90-es évek elején tapasztalt munkaerő-piaci sokk egyik tüneti kezelése volt, hogy a munkanélküliek óriási táborából sokakat az állam meglehetősen engedékenyen hagyott átmenni a szociális rendszerbe. Ennek eredményeképp hazánkban csaknem 800 ezer rokkant van, ennek fele, 380 ezer fő még aktív korú rokkantnyugdíjas. Öszszehasonlításul: a szomszédos, 5 millió lakosú Szlovákiában mindössze 70 ezer rokkantnyugdíjas él.
Az óriási magyar rokkantnyugdíjrendszer költsége is hatalmas. A korhatár alatti rokkantnyugdíjasok ellátására havi 25,5 milliárd forintot költ az állam (a 62 év feletti rokkantnyugdíjasokra fordított kiadások nélkül). A számlát tovább növelik a rendszer adminisztratív költségei. A rokkantnyugdíj-rendszer jelentősen rontja a teljes nyugdíjszisztéma egyensúlyát: Magyarországon hiába 62 év a nyugdíjkorhatár, a nyugdíjba vonulás tényleges életkora átlagosan 58-60 év, a rokkantsági nyugdíjasokkal együtt mindez 55-56 év.
A rokkantnyugdíj-igénylések elbírálása 2008-ban szigorodott ugyan, de összegét továbbra is az öregséginyugdíj-megállapítás szerint számítják, így az kedvezőbb, mint a munkanélküli-ellátások. Álláslehetőség hiányában tehát még mindig jobban megéri „rokkantosítani” magunkat, mint regisztrált munkanélkülivé válni.
Siker fontmilliókért Nagy-Britanniában Nagy-Britannia 2003 októberében vezette be azt az új programot, amelylyel óriásira duzzadt rokkantellátását kívánta konszolidálni. A kezdeményezést a tesztidőszakban az ország olyan térségeiben valósították meg, ahol a munkanélküliség messze meghaladta az országos átlagot. A rokkantak épen maradt, a munkavállalásban hasznosítható képességeire fókuszáló program fő célja, hogy visszaterelje a megváltozott munkaképességűeket a munkaerőpiacra. A heti 16 órás állás esetén is jár már anyagi támogatás. Azemélyes mentorral való konzultációra, tréningre, próbamunkára van lehetőség. A program költségei eddig több tízmillió fontra rúgtak, ám jelentős eredményeket hoztak: a program hatására 7,4 százalékponttal nőtt az elhelyezkedők, 6,3 százalékponttal csökkent a rokkantsági támogatást igénylők aránya.
Jogtalan visszaminősítések a rokkantnyugdíjasok körében Írta: Kelemen Anna 2011. január 27. (2011.01.27.) Nem telik el úgy hét az utóbbi időben, hogy ne esne szó a hazai médiában a rokkantsági nyugdíjról. Csalók az igénylők között, megalapozatlanul visszaminősítettek a már régóta nyugdíjazottak soraiban, lefizetett háziorvosok a bíróságon. Dr. Petrássy Miklós szakorvossal és egyben a témában jártas ügyvéddel a jogtalan visszaminősítésről (is) beszélgettünk.
A rokkantsági nyugdíjra való jogosultság megítélése jelentős részben orvosi szakkérdés (egészségkárosodás mértékének meghatározása, orvosi rehabilitáció lehetősége, javaslata). Ha az igénylő rendelkezik a szükséges szolgálati idővel, és az esetleges keresete, jövedelme alapján sincs kizáró ok, továbbá táppénzt sem kap, a jogosultság kizárólag a rehabilitációs szakértői szerv (ORSZI) állásfoglalásán múlik.
Az egészségkárosodás (összervezeti) (ÖEK) és a munkaképesség-csökkenés (MKCS) egymáshoz viszonyuló mértékeiről bővebben ITT olvashat.
A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény szerint rokkantsági nyugdíjra az jogosult, aki a) esetében az egészségkárosodás aa) 79 százalékot meghaladó mértékű, vagy ab) 50-79 százalékos mértékű, ezzel összefüggésben a jelenlegi vagy az egészségkárosodását megelőző munkakörében, illetve a képzettségének megfelelő más munkakörben való foglalkoztatásra rehabilitáció nélkül nem alkalmas, azonban a rehabilitációs szakértői szerv szakhatósági állásfoglalása alapján rehabilitációja nem javasolt és b) az életkorára előírt szolgálati idővel rendelkezik, és c) az egészségkárosodás következtében ca) a rehabilitációs járadékról szóló törvényben meghatározottak szerinti kereső tevékenységet nem folytat, vagy cb) a rehabilitációs járadékról szóló törvényben meghatározottak szerinti keresete, jövedelme legalább 30 százalékkal alacsonyabb az egészségkárosodást megelőző négy naptári hónapra vonatkozó keresete, jövedelme havi átlagánál, és d) táppénzben, baleseti táppénzben nem részesül.
A rehabilitációs járadék a rehabilitációhoz szükséges időtartamra, de legfeljebb 3 évre állapítható meg, és a jogosultnak kötelező együttműködnie a munkaügyi központtal. A járadék összegét a rokkantsági nyugdíj 120%-ában határozták meg. Az így megállapított járadéknak azonban csak a fele illeti meg azt az igyekvő munkavállalót, aki a járadék folyósítása idején három egymást követő hónapon keresztül - átlagkeresettel számolva - eléri a rokkantsági nyugdíj alapját képező jövedelem 90%-át. Az a személy jogosult rá, aki a) 50-79 százalékos egészségkárosodást szenvedett, és ezzel összefüggésben a jelenlegi vagy az egészségkárosodását megelőző munkakörében, illetve a képzettségének megfelelő más munkakörben való foglalkoztatásra rehabilitáció nélkül nem alkalmas, és aa) kereső tevékenységet nem folytat, vagy ab) a keresete, jövedelme legalább 30 százalékkal alacsonyabb az egészségkárosodást megelőző négy naptári hónapra vonatkozó keresete jövedelme havi átlagánál, továbbá b) rehabilitálható, és c) az életkora szerint szükséges szolgálati időt megszerezte.
A rokkantnyugdíjasok száma a rendszerváltást követő években ugrásszerűen megnőtt a beszűkült munkaerő-piaci lehetőségek következtében. Munkahelyek ezrei szűntek meg, az elbocsátott emberek egy része pedig rokkantsági nyugdíjba menekült. Míg 1990-ben 233 ezren voltak az öregségi nyugdíjkorhatár alatti rokkantnyugdíjasok, addig a következő évben újabb 60 ezren léptek be a rendszerbe.
2010 januárjában Magyarországon 979 ezer ember részesült rokkantsági nyugdíjban vagy valamilyen szociális juttatásban – ez éves szinten 350 milliárd forint kiadást jelentett az államnak – , közülük 413 ezren ötven évnél fiatalabbak, és csupán negyvenezren tudják kiegészíteni jövedelmüket bejelentett munkával, azaz ennyien járulnak hozzá az államháztartás bevételéhez. Így az uniós átlaghoz képesti magas számuk mellett – az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság elemzése alapján az élmezőnyben vagyunk, csak Svédország, Észtország, Finnország, Litvánia és Lengyelország előz meg minket – a fő probléma az, hogy Magyarországon a megváltozott munkaképességűek kevesebb mint 10%-a dolgozik, szemben a fejlett európai országok 30-40 százalékával.
Ezt a tendenciát kívánták megváltoztatni a 2008-as rokkantügyi reformmal – melynek célja a dolgozni képes egészségkárosodottak visszavezetése a munkaerőpiacra – és azzal, hogy a leszázalékolásra, felülvizsgálatra megjelenteket szigorúbban bírálják el. Míg korábban a munkaképesség-csökkenést vizsgálták, addig jelenleg az egészségkárosodás mértékét teszi meg mércéül, melyet az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértő Intézet (2011 januárjától Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal) szakértő testülete hivatott megállapítani. Így az egészségkárosodás mellett a munkaképesség változását, illetve a rehabilitáció lehetőségeit is vizsgálják. Aki a felülvizsgálatokon rehabilitálhatónak minősül, ugyan elesik a rokkantsági nyugdíjtól, de helyette új ellátási formát, rehabilitációs járadékot kap, és a munkaügyi központok segítségével akár munkát is találhat.
A rehabilitációs járadék nem ugyanaz, mint a rehabilitációs hozzájárulás, amelynek célja a leszázalékolt személyek munkaerőpiaci visszailleszkedésének segítése. 2010-től évi 960 ezer forintos rehabilitációs hozzájárulást azoknak a cégeknek kell megfizetni, akiknél az általa foglalkoztatott megváltozott munkaképességű személyek létszáma nem éri el a létszám 5 százalékát (úgy nevezett kötelező foglalkoztatási szint).
Jogtalan visszaminősítési perek A visszaminősítettek száma egyre emelkedik, ugyanakkor kérdéses, valóban csak a hamis papírokkal próbálkozókat szűrik ki. „Az engem felkeresett betegek többségénél az a feltűnő, hogy a korábbi rokkantsági felülvizsgálatuk óta állapotuk vagy stagnált, vagy romlás volt tapasztalható, s ennek ellenére az ORSZI a korábbinál jelentősen kisebb százalékot állapít meg" – állítja Dr. Petrássy Miklós szakorvos és egyben a témában jártas ügyvéd, aki régóta foglalkozik jogtalan visszaminősítési ügyekkel. „Nem feltételezhetem, hogy valamiféle elvárás, esetleg utasítás lenne arra nézve, hogy fiskális szempontok alapján a rokkantak meghatározott százalékát vissza kellene minősíteni a költségvetés terheit mérséklendő. Kíváncsi lennék azonban arra, hogy az elmúlt időszakban indult és a jövőben induló bírósági felülvizsgálatok kimenetelének statisztikai értékelése milyen eredményre vezetne”.
A rokkantsági nyugdíjra való jogosultságról társadalombiztosítási eljárás keretében döntenek, melyben a közigazgatási szerveket – az illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatóságot és a nyugdíjbiztosítási jogorvoslati igazgatóságot – köti a szakhatóságként közreműködő ORSZI véleménye. Amennyiben az igénylést elbíráló ORSZI a felülvizsgálaton ötven százaléknál kisebb rokkantságot állapít meg, az érintettek a továbbiakban már nem lesznek jogosultak a rokkantsági nyugdíjra, és a meglehetősen alacsony, megélhetésre nem elegendő rendszeres szociális járadék is csak negyven százaléktól jár. „Az általam képviseltek esetében jellemző, hogy az ORSZI által készített szakvélemény a beteg állapotának értékelését tekintve súlyosan hiányos – folytatja Petrássy – , emellett vannak, és valószínűleg lesznek is olyan esetek, amikor az érintett jogtalan eszközökkel próbál ellátáshoz jutni hamis orvosi papírok beszerzésével."
„Egy részletes orvosi szakkönyv alapján valamennyi lehetséges megbetegedés okozta egészségkárosodási mérték megállapítható. Nem mechanikus tevékenységről van szó; az állapot, a leletek és minden orvosi dokumentum alapos elemzését igényli. A beteg állapotát és leleteit értékelve érdemi vitába lehet szállni az ORSZI szakvéleményével, adott esetben a perben kirendelt igazságügyi orvosszakértővel" – magyarázza.
Ha az elsőfokú közigazgatási szerv – az illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatóság – a rokkantsági nyugdíjra való igényt elutasítja, mert például az ORSZI elsőfokú bizottsága ötven százalék alatti ÖEK-et (összszervezeti egészségkárosodás) állapít meg, fellebbezni lehet a nyugdíjbiztosítási jogorvoslati igazgatósághoz. A fellebbezési eljárásban az ORSZI másodfokú bizottsága ad szakvéleményt. Ha a fellebbezés eredményre nem vezet, vagyis a nyugdíjbiztosítási jogorvoslati igazgatóság helyben hagyja az elsőfokú döntést, a határozat bírósági felülvizsgálata kérhető az illetékes munkaügyi bíróságon. A perben, ha az ÖEK mértéke a vitás, igazságügyi orvosszakértő kirendelése történik. A bíróságot pedig az orvosszakértő véleménye köti.
Petrássy munkája során meglepő esetekkel találkozik. Jelenleg bírósági felülvizsgálat alatt áll egy két év alatt ötvenegyről tizenkilenc százalékra minősített beteg ügye, akinek az állapota egyébként jottányit sem változott. Hasonló helyzetben van egy súlyos balesetben megrokkant beteg, aki 1996 óta folyamatosan részesült rokkantsági nyugdíjban. Valamennyi felülvizsgálatakor rokkantnak véleményezték, kivéve – 14 év után – tavaly januárban. „Hozzáteszem, a bírósági felülvizsgálat idején a betegek fő szabály szerint rokkantsági nyugdíjban már nem részesülnek. Ha a per sikeres, visszamenőleg persze megkapják az ellátást. De ha a per elhúzódik akár évekig is, a végéig ki kell valahogy húzni anyagilag” – fűzte hozzá.
A munkaszimulátor megoldást jelenthet „Tizenöt éves koromban éreztem először, hogy valami gond lehet az egészségemmel. Addig tudtam jól futni, ugrani, gyakorlatilag minden mozgásra képes voltam. Nem mondom, hogy kiemelkedő képességeim lettek volna, de egészen jól teljesítettem azt, amit a testnevelés órákon elvártak” – meséli a rehabilitációs járadékból élő, neve megváltoztatását kérő Nagy Beáta. Első osztályos gimnazistaként tudta meg, hogy örökölte édesapja izomsorvadásos betegségét. Neurológiai vizsgálat igazolta, hogy a mozgató idegpályák nem, vagy csak gyengén vezetik az ingerületet. Lassan, nehezen tetten érhetően volt érzékelhető az állapotromlás, javulásra, de még stagnálásra sem volt kilátás. A főiskolát nappali tagozaton végezte, a szakmájában, gyógypedagógiai tanárként azonban már nem sikerült elhelyezkednie.
„Sajnos rengeteg előítélettel találkoztam munkakereséskor. Voltak érthető, de érthetetlen elutasítások is. A főiskola négy éve előtt egy évet, majd diplomával kilencet dolgoztam végig a nyílt munkaerőpiacon. 2009-ben éreztem azt, hogy a munkahelyemre való napi bejárás is komoly fizikai nehézséget jelent. Elkerülhetetlen volt elindítanom a leszázalékolás folyamatát. Tudtam, hogy létbizonytalanságba sodródom, ha nem lesz semmilyen jövedelmem. A határozatban hatvan százalékos munkaképesség-csökkenést állapítottak meg, és rehabilitálható kategóriába soroltak. Én rokkantnyugdíjra számítottam, hiszen az állapotom nem javul, nem is stagnál, hanem folyamatosan romlik. Ezek után borzasztóan cinikusnak és érthetetlennek éreztem a rehabilitálható kategóriát. A határozat szerint 2012-ben kell felülvizsgálatra mennem, ám a tapasztalatok alapján fogalmam sincs, mire számítsak”.
Azok, akik a létfenntartáshoz szükséges összegtől esnek el a felülvizsgálati véleményezés után, gyakran rossz tapasztalatokról számolnak be a vizsgálattal kapcsolatban; néhányan embertelen bánásmódról, durva hangnemről írnak. „Tavaly 67%-ról levettek 58%-ra, az idén már 36%-ra, így megszüntette a rokkantnyugdíjamat, miközben súlyos vegyes légzéskárosodásom, rosszindulatú húgyhólyag daganatom, asztmám és egyéb betegségeim vannak. Nem tudom, hogy 52 évesen milyen fizikai munkát végezhetek, mert erről nem szól a fáma. Az ilyen emberekkel nem foglalkoznak sehol, mivel nem kellünk senkinek, miközben lehetetlen élni a semmiből!" – panaszolja egy fórumozó.
Megoldást a munkaszimulátor nevű diagnosztikai orvosi műszer jelenthet, amely képes kiszűrni, ha egészséges emberek hamis orvosi leletekkel próbálják leszázalékoltatni magukat. Egy uniós pályázat elnyerésének köszönhetően az ORSZI öt munkaszimulátort vásárolt, s a tervek szerint az 50-60 millió forintos orvosi műszereket Budapesten, Debrecenben, Pécsett, Szegeden, illetve Győrben helyezik majd el. A szimulátorok vizsgálják az izomerőt, a reflexképességet és az érzékszervek működését, amely alapján fel lehet mérni, hogy milyen feladatokat tud ellátni valaki, és kiszűrhetők a csalók is. Az új gépeket azonban csak 2012-től telepítik, mivel jelenleg nincs elég hely az ORSZI kirendeltségein.
Szerintem nem nagyon!Gondold át 40 évre hány%-ot adna kb?/71-73% körül/ A rokkantnyugdijadat a mostani idő után fogod kapni! Tévedés azt hinni hogy a rokkant nyugdij kevesebb mint a tényleges.A kiszámitásuk mind két esetben a addig ledolgozott idő és /jelenleg nettó/ átlagkereset arányában történik.Tehát 33 év után ,nem pontos a szám ,mondjuk 67-68% körül jár!
Lehet a befizetett éveiddel elérnéd a 72 %-ot. De ahhoz kellene hozni egy " kis" anyagi áldozatot, ami szerintem nem kevés lenne,és lehet nem éri meg! Ahogy számolom 6 év és 1 hónap,azaz 73 hónap ,30 napjával és 900 FT/nappal számolva az közel két milla!,akkor ha jó a 900 ft/nap adatod!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. 33 év és 11 hónap munkaviszony után leszázalékoltak (ami most már véglegesnek tekinthető). Azt szeretném megtudni, hogy érdemes-e a 40 éves munkaviszony eléréséhez az éveket megvásárolni (úgy tudom 900 Ft/ munkanap)? Ha igen, ezt követően megkezdődik-e a teljes nyugdíj folyósítása?
Orbán lecsap a vesztesekre Orbán lecsap a vesztesekre – illusztrációA kormány egyik „szerkezeti reformja” csökkentené az „álrokkantnyugdíjasok” számát, folytatva és kiteljesítve a Gyurcsány-csomagban meghirdetett költséglefaragó felülvizsgálatokat. Jelentős részben 50 év felettiekről, illetve a rendszerváltás veszteseiről van szó. A „reform” csak látszólag közgazdászi-technokrata indíttatású, érték- és szavazóbázis-választásról van szó 379 326 fő korhatár alatti rokkantnyugdíjas volt 2010-ben – derül ki az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) statisztikáiból.
Ismert már, hogy a februárban bejelentendő megszorítások (szerkezeti reformok, strukturális reformok, Magyarország újjáépítését szolgáló intézkedések) egyike lesz a rokkantnyugdíjazás rendszerének „felülvizsgálata”. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter decemberben arról beszélt, hogy „összesen 420 ezer fő van nálunk rokkantnyugdíjasként nyilvántartva, ám ha mi is az OECD-átlaghoz közelítenénk, számuk 210 ezerre apadna
A hatályos költségvetési törvény jelentős, 279 milliárd forint korhatár alattiaknak járó rokkantsági nyugdíjat irányoz elő – a jogosultak számának visszaszorítása tehát valóban komoly megtakarítást eredményezhet (legalábbis a Nyugdíjbiztosítási Alapon belül).
Nem is kérdéses, hogy munkaképes emberek tömegesen vannak rokkantnyugdíjasként nyilvántartva. A statisztikai adatok is igazolják, hogy a piacgazdasági átalakulást kísérő transzformációs válság hatására a munkaerőpiacról kiszorultak egy része rokkantnyugdíjba menekült – olvasható az Időskori sokszínűség a munkaerőpiacon című GKI-tanulmányban (kutatásvezető: Adler Judit). Az évenkénti új rokkantnyugdíjazási megállapítások aránya 20 százalékponttal emelkedett meg 1990-ben, s bár tendenciájában csökkenést mutat, a 2005-ös adatok még mindig messze nem estek vissza az 1990 előtti idők szintjére – áll a tanulmányban.
Makrogazdasági szempontból igazolhatónak tűnik az „álrokkantnyugdíjasokkal” szembeni szigor, hiszen létükkel pluszkiadást s egyben járulékbevétel-kiesést jelentenek. Csökkentik a munkakínálatot, így a potenciális gazdasági növekedést is.
Ha a számokat viszont közelebbről vizsgáljuk, kiderül: a rokkantnyugdíjasok több mint 80 százaléka 50 év fölötti (a legnépesebb korcsoport az ONYF statisztikája szerint az 1950–1954 között születetteké: 155 177 fő [2010]).
„A magyar munkaerőpiacon 50 év felett szinte lehetetlen elhelyezkedni annak, aki bármely okból elveszítette munkahelyét” – olvasható a már idézett GKI-tanulmányban. A kutatás egyik felmérése szerint a munkaadók 61 százaléka hatéves szakmai gyakorlattal rendelkező munkatársat venne fel a legszívesebben, 24 százaléka a tanulmányaikat éppen befejező személyre szavazna, s a huszonöt éves szakmai gyakorlattal rendelkezőt csak 15 százaléka választaná. A rokkantnyugdíjba vonulás menekülési útvonal az idősödő munkavállalók számára a munkanélküliség elől – állapítja meg a tanulmány.
Látszólag közgazdászi-technokrata indíttatású– és sok liberális közgazda üdvözli is majd – a már a Gyurcsány-csomagban is szereplő költséglefaragó tétel, az „álrokkantak” elleni fellépés (a csomag előtt hatályba lépő rehabilitációs járadék is a rokkantnyugdíjasok számát volt hivatott csökkenteni).
Ennek érdemi, a foglalkoztatást növelő reformként feltüntetése – a fenti adatok tükrében – legalábbis vitatható. Spórolni – nem kétséges – lehet így, ha a szociális ellátásokat is kellően visszavágják (különben aligha). Ennek viszont nyilvánvalóan társadalmi ára van: a szegénység, a nyomor, az egyenlőtlenség és a bűnözés növekedése.
Valójában természetesen nem egy technokrata jellegű, hanem politikai döntésről van szó.Tudatos érték-, pontosabban szavazóbázis-választásról.
Orbán Viktor kiszivárgott beszédében azt mondta: Horn Gyula pragmatikus, taktikus és előrelátó politikus volt, aki hatalmának legfőbb pillérét az inaktívakra építette. Összekacsintott velük, például úgy, hogy nem firtatta a kormány a rokkantnyugdíjasok jogosultságát, ő viszont miniszterelnökként az aktívakra támaszkodott. Orbán szerint azonban Gyurcsány Ferenc felrúgta a Horn Gyula által kötött korábbi hagyományos baloldali egyezményt, amely jogos is volt, de nem kötött új szövetséget másokkal, így Orbán Viktornak szabad tere maradt.
Orbán a kiszivárgott beszédének lényegét – ami a cél- és értékválasztást illeti – nemrégiben nyilvánosan is megerősítette.
Hát az én esetemben bemásolom hol tartok ,de az én bírom dr is úgyhogy van rálátása igy sajna ezek szerint beleszólhatnak.
Én veszek egy mély levegőt és… ma megjártam a poklot a bíróságon .Már jól nem kezdődőt felújítsák ott az ablakokat nagy huzat és büdös por a folyóson míg el kezdődik a tárgyalás.
Nincs csuszás kezdek őrülni, hamar el is kezdi a bíró ismételten én vagyok meg ő orszitól se senkitől nem jelent meg senki.
Jó gyorsan elmondja a dolgokat és itt jön a lényeg a pokol tornácán való mély zuhanás kezdete.
Az első szakértőt elrendelte ,hogy bontsa le százalékokra a betegségeket, az eredményt hiába tartja embertelenek, a táblázatot annak akkor is meg kell felelnie neki is.
Ezt meg is tette a szakértő ezért csúszott az ügy öt hónapot és itt jő a feketeleves nem tartotta hitelesnek a bíró az eredmény hasra ütés képen csinálhatta meg a szakértő így ítélte meg a bíró.
Majdnem rosszul lettem ,de muszáj volt tartanom magamat ,hogy értsem is amit mond .
Elrendelt egy újabb szakértőt aki nem igen fog már megvizsgálni csak megnézi a leleteket és újra ír ő is egy véleményt.
Ha az se kedvez akkor le is zárhassa a bíró az ügyet és elmehetek a só hivatalba.
Kérdem én tőle ,hogy mi van a állapot rosszabódásommal azt mondja ez nem tartozik ide mivel eddigi leleteket nézik.
A végeredmény ,hogy el is állhatok a pertől és akkor beadhatom Állapot roszabódásra a nyugdíjintézethez a papírt de az eddigi idő elvész.
Szóval ha valakit vagy valamit lehet fokozni ez az volt így néz ki egy beteg aki beteg ,de talán nem is beteg......
Négy helyről venne el pénzt Orbán Index 2011. január 13., csütörtök 12:27 | 3 órája frissítve
A februárra ígért átfogó reformok főbb irányairól árult el néhány részletet Orbán Viktor a Wall Street Journalnak és a Dow Jonesnak adott, csütörtökön megjelent interjúban. A nyugdíjkiadások, a munkanélküli járadékok és a tömegközlekedési támogatások csökkentése mellett a gyógyszerkassza kiadásainak lefaragását ígérte. Az intézkedések többségét a szakértők régóta sürgetik, eddig azonban nem volt politikai erő vagy akarat azok megvalósítására.
Az Orbán Viktor által említett négy területre költik el a 2011-es költségvetési törvény szerint az állam mintegy 13 000 milliárd forintra rúgó kiadásainak több mint negyedét (az interjú itt olvasható angolul). Ebben az évben 2924 milliárd forintot szánnak nyugdíjkiadásokra – ez önmagában azt jelenti, hogy minden ötödik költségvetési forint a nyugdíjakra megy el –, 343 milliárdot a gyógyszerkasszára, 238 milliárdot a munkanélküli ellátásokra, illetve nagyjából 250 milliárdot a közösségi közlekedésre (ez utóbbi összeg azért nem pontosítható, mert külön helyeken szerepelnek a büdzsében
A jelzett, négy területre koncentráló spórolási program lényegében az új kormány első olyan intézkedéssorozata lehet, amellyel az ország fejlettségéhez és regionális versenytársainkhoz mért túlköltekezésén érdemben korrigálna, és amelyet évek óta sürgetnek mértékadó közgazdászok. Magyarországon nagyon magas az újraelosztás, ami három tényezőből fakad: a nyugellátásokra és szélesebb értelemben a jóléti szolgáltatásokra , a tömegközlekedésre, és az állam működési funkcióira költünk sokat. Az Orbán által jelzett négyből három terület ide tartozik, igaz, egészségügyre viszont kevesebbet költünk a hasonló fejlettségű államokra jellemzőhöz képest. Hétszázmilliárdos mínusz
Orbán tervei két ponton érintenék a nyugdíjrendszert. "Világossá kell tennünk, hogy a korhatár előtt senki nem mehet nyugdíjba, és azt is, hogy az állami nyugdíjalap nem fizethet több nyugdíjat, mint amennyit beszed (a nyugdíjjárulékokból).”
A társadalombiztosítási nyugdíjrendszer hiánya 2010 -ben óriási volt, megközelítette a hétszázmilliárd forintot, ez a GDP 2,7 százaléka volt. A nyugdíjjárulékok elvonása miatt ez a szám 2011-ben jelentősen csökkenhet.
A deficitnek több oka is van, az egyik pontosan az, hogy nemzetközi összehasonlításban is kiugróan sokan mennek nyugdíjba évekkel a korhatár előtt, ráadásul közülük sokan szereznek rokkantnyugdíj-jogosultságot. Durván 800 ezer rokkantnyugdíjas van Magyarországon, az állam rájuk összesen 660 milliárdot költ, ebből a korhatár alatti rokkantnyugdíjazásra 279 milliárd forint megy ebben az évben (Szlovákiában tizedennyi rokkantnyugdíjas van). Régi adósságok
Orbán most a korhatár előtti nyugdíjazásnak és a tömeges rokkantnyugdíjazásnak is hadat üzent, mindkét terület megreformálása régi adóssága a politikai elitnek.
Az állami nyugdíjalapot a kormány úgy fogja kiegyensúlyozni, hogy párhuzamosan szorítja vissza mindkét típusú kedvezményes nyugdíjazást, illetve feltehetőleg ezeket a kifizetéseket teljesen kiveszi nyugdíjkasszából – erre utal az NGM egy korábbi tanulmánya is. A tb így a jövőben csak örégsegi nyugdíjakat folyósít majd, miközben a szociális jellegű nyugdíjakat csak a központi költségvetésből lehet majd finanszírozni, a tervek szerin egy külön erre a célra létrehozott alapon keresztül.
Munkanélküli ellátásokra idén 238 milliárd forintot tervez fordítani a kormány. Ennek nagyobb, de messze nem a teljes része a régi nevén munkanélküli segély, erre 135 milliárd forint juthat. A többi pénz átképzésekre, szakképzésre és felnőttképzésre menne, de a foglalkoztatási helyzet javítását célzó uniós programok társfinanszírozására is szánnak pár milliárdot.
Tettem egy kisérletet még múlt évben és elküldtem az ország miniszterelnökének az alábbi levélkét . A mai napig válasz nem jött !
Tisztelt Orbán Viktor Miniszterelnök úr!
Köszönettel vettem megtisztelő levelét !
Amelyben biztosított , hogy biztonságba helyezte nyugdijamat!
Köszönöm Önnek /nem íróniának szántam /
A fentiekkel csak az a gondom , hogy 30 év munka után 2000 január 1-től rokkant majd az ORSZI nagy tudásúnak minősített orvosai visszavették, és 50 % ra .
Mi nem kaptunk emlést a horribilis 27.000.- Ft járadékunkra
Az Ön Miniszterének az alábbi levelet küldetem el egy MTV1 műsora után.
Tisztelt Miniszter úr.
Már a sokadik vesztegetés írható az ORSZI orvosai számlájára.
Akik nem tudtak – tudnak leletek és a szakvélemények közé kitömött borítékot tenni sajnos úgy járnak, mint én és még sokan hozzám hasonlóan.
"Vesztegetésen ért tetten két, az Országos Rehabilitációs Szakértői Intézet egri irodájában dolgozó orvosszakértőt a rendőrség – jelentette be a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság bűnügyi osztályának megbízott vezetője.
Az egri nyomozás adatai szerint a gyanúsítottak 2007 júliusától rendszeresen fogadtak el készpénz azért, hogy a leszázalékolási, illetve a leszázalékolást felülvizsgáló eljárásokat befolyásolják – közölte Péró Albin."
1999-be operáltak nyaki-porckorongsérvvel az amerikai úti Idegsebészeten. Két sérvet műtöttek a nyaki csigolya részen.
Ami lebénulás, elesés, szédülés, gerinc fájdalmakkal, ami főleg a jobb oldali részre sugárzott, vizelettartási problémákkal.
Az Mr vizsgálat eredménye CIV-es extrusio mellett ebben a magasságban canalis spinalis stenosist, CV-ös protrusio mellett baloldali recesus és foramen szűkületet véleményezett.
Nem volt elég a betegség maga, ami akárhogy is nézzük nem egy mandula vagy vakbélgyulladás.
Ennek ellenére az akkori OOSZI vizsgálatnál 40 % munkaképesség csökkenést állapítottak meg.
Pedig akkor már ott volt a MR vizsgálati eredmény, valamint az Idegsebészet vizsgálati dokumentuma.
Nem egy kéményseprői vagy egy bolti számla hanem egy olyan orvosé aki a maga szakmájában szaktekintély .
Vagy mégsem ?
Igen az OOSZI – nál ez a bevett szokás: ami látható akkor és ott, az van, ami nem az nincs!
A vizsgáló orvos saját szemeivel láthatta, hogy ott van a neurológus valamint az Idegsebészeti szakvéleményen az, hogy telefonon értesítenek. Ez be is következett novemberben.
Húsz, igen 20 napot töltöttem el az Idegsebészeten.
Decemberben friss műtöttként ismét a bizottság elé kellett járulnom. Talán élvezték, hogy friss mütétest berángassanak.
Nekem nem volt egy felemelő érzés! Sőt!
Az akkori vizsgálatnál megkaptam a 67%-ot.
Ezután minden évben behívtak vizsgálatra az OOSZI-ba. 2000 decemberi vizsgálat után behívtak 2001 májusában is.
Felháborító és megalázó volt az ott végzett vizsgálat, ha azt egyáltalán annak lehet nevezni! 2–3 másodperc alatti vérnyomásmérés!
„Mi a panasza“? Úgy gondolom, hogy nem receptfelírásra jelenik meg ott a beteg, hanem azért, hogy elbírálják vajon tényleg beteg-e.
Megcáfolják azt a tényt, hogy az, aki ott megjelenik az igenis mindazokkal a betegségekkel megáldott, amiket a kezelőorvosai leírtak!
2003-ba a kezelőorvosok szerint magasvérnyomás és más mozgásszervi betegséggel szaporítottam az eddigi diagnózisokat:
„Cardiopulm.compensalt. Tensioja gyógyszer szedése nélkül is normális tartományban van.“
Diagnózis :Nyaki porckorong rendellenesség
Postlaminectomiás syndroma.
Ha jól megnézzük a kezelőorvosok és a felülvizsgáló orvos diagnózisát akkor látható a különbség.
Eme szakvéleményt DR. Szalontai Teodora, DR Somogyi Ágnes írta le.
50%-ra levették a százalékot így rokkantnyugdíj helyett járadékot kapok.
Harminc évet dolgoztam, nem könnyű munkát.
Igaz íróasztali munka is volt benne, de aki nap mint nap 8 órát tényleg amellett ül az tudja mi a hát, a derék és nyakifájdalom.
Most már nem évente, hanem kétévente hívtak be.
A hangnem hasonló volt mindenesetben.
2005-be vizsgálatkor az alábbi diagnózisok szerepeltek a zárójelentések és a szakorvosi leleteken:
Discopathia
Vertebrobasilaris syndroma
TOS
st.post.exstrip. herniae disci interv. CIV et
Polydiscopathia et spondylarthrosis lunbalis
ISZB
Spondylarthrosis iniv.
A vizsgálatot végző orvos véleménye :
Nyaki porckorong rendellenesség
Intervertebrális discus rendellenesség,
Térdizületi arthosis
Vertebrobasilaris synd.
A felülvizsgáló órvos szakvéleménye: Gerincet nem terhelő ülőmunkát végezhet.
DR. Krasznai Attila Dr. Kilián Sándor.
Újból 50%-ot kaptam.
Csak azt nem értem egy vérnyomás méréshez miért kellett félpucérra vetkőznöm!
A hangnemen már meg sem lepődtem, az változatlan!
2007-be újabb vizsgálat.
Gerinckímélet írja az Amerikai úti Idegsebészeti orvos!
Tovább szakorvosi diagnózisok.
Incontinencia
Polydiscopathia lumb.
Neuralgia
Polydiscopathia cerus
st p. discectomian CIV
Thoratic outlet sydr.
ISZB Insuff. verteb.
Gastritis chr hiatus hermia
Tos l.u.
Tieze syndroma
A OSZI dignózisa:
Nyaki porckorong rendellellenesség
Intervertebralis discus
Térdizületi arht.
Vertebrobasilaris syndroma.
Felülvizsgálatot végző orvos véleménye: Gerincpanaszai miatt gyógytorna és rendszeres úszás javasolt.
Gerincet nem terhelő ülő munka javasolt teljes munkaidőben.
Dr. Kiss István Dr. Vágó Zsolt
A hangnemet már csak ismételve lehetne leírni. Változatlan.
Az idei évben végzett vizsgálat minden képzeletet felülmúlt.
Orvosilag diagnosztizált széklet és vizelet inkontinencia áll fent esetemben.
A jelenlévő orvos, mert egy volt és nem kettő, sőt ha megnézzük az ORSZI honlapján lévő tájékoztatást, akkor két orvos és egy rehabilitációs szakembernek kellene jelen lenni! Ami nincs. Itt csak egy orvos és egy, aki írja szorgalmasan, amit orvos diktál.
Mi a panasza?
Már vártam, mert különben hiányoltam volna.
Sorolom, ami éppen eszembe jutott.
Persze az inkontinenciára lecsap, mint egy sas madár.
Már súrolja a megfélemlítés határát.
De tud ennél tovább is menni, kétségbevon orvosi szaktekintélyek által kiállított szakorvosi leleteket, tovább menve hazugságnak állítva be.
Szakorvosok diagnózisai:
Polydiscop.cerv.
st.p. Discectomiam C.IV.et ventrofixationen
Polydiscop.lumb.
pedes planini.
VBI
DysthimiaISZB
TOS
Magasvérnyomás elsődleges
pánik syndroma
protrusio disci intervertebralis L.IV.et.L.v.-
Hemangiomavertebrae l.IV.et.L.V.
Spondylarthrosis univ.-
Gonarthrosis l.s.-
Atherosclerosis ACI l.u. / incip./
Mitralis prolapsus syndroma.-
Incontinntia urinae.
Heberden Bouchard arthrosis
Ezen vizsgálatot végző orvos 17 db orvosi szakvéleményt nem tüntetet fel!
További 17 darabnál pedig a szakorvos által leírt diagnózist átköltötte.
Pl.neurológus leírja Romberg járáskor balra dől, de figyelemeltereléskor vissza dől.
Ellenben a vizsgáló orvos figyelmeztetés szót talált beleírni! Pedig mekkora különbség!
Emlékeztem , hogy valamikor 2000 évben beutaltak a Fül- Orr-Gégészeti és Fej-Nyaksebészeti klinikára.
Bizony a Romberg már akkor bizonytalanságként volt feltüntetve!
Akárhogy csűrjük csavarjuk a dolgot ez már nem új keletű, de mindenesetre érdekes átköltés!
A java még most jön!
Valaki aki tudomásom szerint reumaorvos, nem tud megállapítani térdben lévő folyadékot!
A vizsgálatot végző orvosról van szó!
18 ml folyadékot csapoltak le a Vajda Péter utcai ORSZI-től párszáz méterre lévő Kőbányai rendelőintézetben!
Tessék csak az időpontokat nézni!
ORSZI vizsgálat 2009. június 8. 13 óra 30perc.
Bajcsy – Zsilinszky kórház X. ker. Szakrendelő 13 óra 57 perc –14óra 59 perc
Milyen orvos szakértő az, aki nem tud kitapintani egy térdben folyadékot.
De tovább megyek, hogy tud vérnyomást mérni 3–4 másodperc alatt?
Miként tudd megítélni inkontinenciát!
Ha a saját szakterületén belül sem áll a helyzet magaslatán!
„Le guggolást meg sem próbálja“
Tessék emlékezni,mit csapoltak le a jobb térdemből !
Ez már csak a többszörös hab a tortán én Rehabilitációs vagy foglalkoztatási szakértővel nem találkoztam, pedig ott a neve a papíron: Móricz Rita.
ORSZI szakvéleménye: Cardio-pulm. statusa, tenziója rendben. Neurol. góctünet nem észlelhető. Mozgásszervi statusában a subjectiv panaszok jelentenek lényeges eltérést.
Mozgáskorlátozottsága nehezen vizsgálható, de nem lényeges.
Dr.Hoffmann Kornélia Dr. Golenyák Béla.
35%-ot kaptam vagyis tudok dolgozni!
Pedig én nagyon szeretnék, de ez nem nagyon megy!
II.fok sem volt külömb.
Már azzal sem, hogy az elsőfok által leírt szakvéleményt szinte szóról szóra leírta, vagyis nem nagyon vette a fáradságot, hogy a vitt orvosi SZAKVÉLEMÉNYEKET elolvassa!
Szakvéleménye: Fokozott fizikai terheléssel, sok állás járás és kényszertesthelyzetet nem igénylő könnyű munkát végezhet:
40 Százalék munkaképesség csökkenést állapított meg .
A magasvérnyomás az nemkerült bele a diagnózisok közé , függgetlenül attól , hogy 190/100 mért a vizsgálatot végző orvos!
Dr. Szikra Ildikó Dr. Rontó Ágnes.
Mindenütt két orvos áláirása található!
Munkaügyi bíróságra nem akartam menni.
Megaláztatást tovább nem tudta volna a gyomrom elviselni.
A leírtakat igazolni tudom!
Minden kórházi és szakorvosi lelet, valamint ORSZI véleményt be tudok mutatni, a fentiek igazolásához.
Kérem figyelembe venni levelem valóságos tartalmát, és előre is köszönöm tenni akarásukat, és a lehetőséget, hogy leírhattam a panaszomat!
Az ország legerősebb rokkantnyugdíjasa Szerző: zero – 2010.07.19. 10:45
Íme Nick Árpád (Iron Jaw), Guinness rekorder erőművész, hazánk és a világ egyik legerősebb embere. 57 éves.
Négyszeres Guinness rekorder: 1997-ben Balatonfüreden egy 234 tonnás katamarán hajót 11 méterre. 2002-ben egy Boeing 737-es, 60 tonnás repülőgépet. 2004-ben egy 309 tonnás komphajót. 2010-ben 100 embert hintókon foggal húzott el.
„Igazi példaképe egy egész sportolói generációnak. Ma is aktív médiaszereplő, csupaszív ember A Drogmentes Magyarországért Mozgalom védnöke.“ – írják.
És rokkantnyugdíjas.
Nézzünk egy példát, mire is képes egy rokkantnyugdíjas ma Magyarországon:
Árpi helyében a postást, aki hozza a rokkantnyugdíjat, minden hónapban egy hasonló produkcióval szórakoztatnám …
Nick Árpi hivatalosan rokkantnyugdíjas, évekkel ezelőtt leszázalékolták gyenge szíve miatt.
„A hetvenezer forintos rokkantnyugdíj mellé nagy segítség volt a néhány tízezer forint, amit egy-egy show után kaptam. Ám jóval többször mentem iskolák, óvodák, állatotthonok és nyugdíjasklubok javára jótékonysági célból szórakoztatni, csupán tapsért, mosolyért. Elmondhatom, hogy nem csak a pénzért vállaltam a fellépéseket, lelkileg is szükségem volt a közönség szeretetére.“ – nyilatkozta Árpi a Blikknek.
Az erőember a Blikknek elmondta: nem érzi úgy, hogy jogosulatlanul vagy etikátlanul venné igénybe az állami támogatást, állítja: tényleg beteg. Úgy véli, nem az ő szégyene, hogy a kevés rokkantnyugdíja mellé kénytelen volt haknikat vállalni egészsége kockáztatása árán is. Ráadásul gyakran vállal jótékonysági fellépéseket óvodák, állatotthonok javára.
Reménykedem , hogy az Ön által el rendelt vizsgálat , kiterjedhet arra is hogy , hogy fenti két eset- esetek orvoslásra kerüljenek.
Üdvözlettel
Gondolva arra , hogy ime itt két példa tessék megnézzni és meg vizsgálni csak ezt két esetet.Mert kiböki a szemét bárkinek ,hogy itt valami nem stimmel !
Igen vannak olyanok akik a rokkantságot valahogy kapták , mig mások akik tényleg betegek dobálják ki rendszerből.
Ime itt válasz .
NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM
SZOCIÁLIS LAKOSSÁGI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI OSZTÁLY
Iktatószám: 59275–1/2010-NEFMI(SZ)
Ügyintéző: dr. Nyári János
Telefon: 795–3021
Tisztelt Asszonyom!
Dr. Réthelyi Miklós miniszter úrnak írott levelére válaszolva, a miniszter úr megbízásából a következő tájékoztatást adom.
A minisztérium egyedi ügyek intézésébe nem szólhat bele, az eljáró szerveket nem utasíthatja, hatáskörüket nem vonhatja el. A nyugdíjmegállapító határozatban foglaltakkal szemben a határozatban megjelölt jogorvoslati utat veheti igénybe. Egészségkárosodása mértékének megállapítása orvosi szakkérdés. A regionális nyugdíjbiztosítási igazgatóság a szakértői bizottság állásfoglalása alapján hozza meg a döntését. A bizottság állásfoglalása önállóan nem támadható, de a nyugdíjbiztosítási igazgatóság határozata ellen benyújtott fellebbezésben az orvosi megállapítások ellen is előterjeszthet kifogásokat. Az orvosi megállapítások felülvizsgálatára kizárólag az Ön fellebbezése nyomán a II. fokú bizottságnak van hatásköre. Amennyiben Ön a II. fokú döntéssel sem értene egyet, lehetősége van munkaügyi bírósághoz fordulni keresettel. A bíróság független igazságügyi orvosszakértő bevonásával hozza meg az ítéletét. Ebbe a folyamatba minisztériumunk illetve a miniszter úr nem avatkozhat bele.
Ha az orvosszakértői bizottság eljárásával kapcsolatban van észrevétele vagy panasza, azt elküldheti dr. Pósfai Gábor úrnak, az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet főigazgatójának:
1071 Budapest, Damjanich u. 48. Postacím: 1406 Budapest Pf.4.
orszi@orszi.hu
Sajnálom, hogy hatáskör hiányában kedvezőbb választ nem adhatok, de remélem, hogy tájékoztatásommal a segítségére lehettem.
Budapest, 2010. december 6.
Üdvözlettel:
dr. Veres Gábor sk.
osztályvezető
Felmerül bennem és sokakban kik hozzám hasonló helyzetbe vannak , hogy tessék itt van két eset .
Nyilvánosságra lehetne hozni esetleg kivizsgálni, szembesíteni az ORSZI orvosait azzal , hogy mire tették rá a bélyegzőjüket és az aláírásukat!
Számtalan helyen le írtuk már van külömbség beteg és beteg között.
Azzal , hogy olyan beteg embereket dobáltak és dobálnak ki , rokkantsági fokozatukat csökkentve vagy teljesen elvéve , akik nem képesek még 4 órát sem dolgozni .
Ebben az országban nincs meg teremtve a háttér !
Az a hátér amely eljuttatja a beteg embert munkahelyére.Az pedig végkép nincs, hogy olyan munkát találjanak neki amit el tudd végezni..
Nem mindeki tudd hegyet mászni paszióból.
Erőss Zsolt példáját összehasonlítani egy munkája közben balesetet szenvedett emberrel nem etikus!
Erőss Zsolt milyen művégtagot kapott? A munkája közben balesetet szenvedett ember milyen művégtagot?
Ha ugyan olyan segédeszköz kap minden balesetet szenvedett ember akkor sem biztos , hogy mindenki hegyet fog mászni.
Ellenben meg adatik az az esély, hogy valamilyen más munkát eltudd végezni. De ehhez háttér kell . Egy jól működő redszer , ami minden fogyatékkal élő és dolgozni akaró embernek segit és talál is munkát.Vagy legalábbis a többssége.
Tisztelt Miniszterelnök úr !
Levelem nem pillanatnyi indulat szüleménye. Sok sok beteg és kétségbe eset ember esetét olvasva és látva gondoltam , hogy Önhöz fordulva és bízva , hogy a rokkantság mögé bujó munkaképes állampolgárok akik tudnak – vagy tudnának dolgozni, és nem olyanoktól veszik el azt a pénzt akik ténylegesen rá szorulnának felderitésre kerülnek.De nem olyan áron , hogy a betegeket dobálják ki helyettük rendszerből!
Nem mindegy , hogy az adófizetők pénzének egy része hova és kikhez kerül.
Higgye el , hogy mi is szeretnénk dolgozni , akár saját vállalkozásba munkahelyet teremtve saját magunknak.de erre nincs pénz!
Köszönöm , hogy elolvassa hosszúra sikeredett levelemet.
Én újságíró vagyok, és kérlek, segítsetek nekem, hogy segíthessek Nektek, mert ugyanebben a helyzetben vagyok én is. (Olvasd lentebb… és elnézést a gépelési hibákért, úgy látszik a düh és a bosszúság elvette a figyelmemet.) Kérek mindenkit, akinek hasonló problémái vannak, az elnok@fusz.hu e-mail címre írja meg nekem, hogy összegyüjthessük és közzétehessük, illetve átadhassam a panaszokat országgyűlési képviselőnek.
Több, mint egy éve szórakoznak velem, ez a „kivéreztetés“ , vagyis: vagy feladja, vagy beledöglik alapon. Az én esetemben az Igazságügyi Orvosszakértő helyben hagyta a rokkantságomat, nálam a bíró packázik, holott nem lenne ehhez joga!
Hát,ha ez tényleg igaz,hogy a véglegesitetteket is visszatapsolják,akkor akik nem véglegesek, azoknak még belegondolni is rossz! Egy biztos :neki kezdhetünk "sírt" ásni,de tömegsír méretűt!!!!!!!!!
Nem gondoltam volna ha valaki véglegesítve van azt is visszahívják.Bocsi azokat is behívják aki annak idelyén p...ért,lettek ro.....És hogy találjunk munkát amikor egészséges emberek nem tudnak elhelyezkedni.Én az idén megyek felülvizsgálatra,és szerintem még sokan akkor kössük fel a nadrágot.Nekem két éve ortopéd,és idegsebész véleményét birálták.
Husz évig rokkantnyugdíjas voltam, szív-érrendszeri, inzulinos diabéteszes,alig látó cső látó ,magas vérnyomás , vesebeteg,és pszichiátriai betegségekkel véglegesítettek 2008 évben.Ezek ellenére a Kormány elrendelésére újabb ORSZI vizsgálaton melyet 2011 janúár 06. volt megszüntette a rokkantságomat, s véleményként a teljesen gyógyult minősítést adta ki, ezzel megszűnt a rokkant nyugdíjam folyósítása is. A vizsgálaton a szakértő orvosok azt közölték nem tudnak mást kiadni, mert 90%kal csökkenteni kell a rokkantnyugdíjas ellátást, e napon 16- an voltunk ezen vizsgálaton s 14 személynek az egészsége helyre jött szerintük. ( Megjegyzem Autóbusz vezetőként dolgoztam a rokkantságomat megelőzően, viszont a betegségeim miatt elveszítettem jogosítványomat, a személygépjármű kategóriát is. A háziorvosom ezek tudatában nem adta meg az orvosi alkalmasságot jogosítványomra, mert szerinte a betegségeim ugyan úgy fennállnak de azt is elmondta hogy én a csőlátásom miatt sem kaphatom meg a jogosítványomat mert a csőlátást megállapították azt meg gyógyítani nem lehet, milyen érdekes, ekkora ellentét a háziorvosom meg a OOSZI szakorvosai közt, milyen jó lenne ha az orvosok egyformán tudnák feladataikat. Most a rokkant nyugdíjam megszűnik, semmilyen munkaköri megoldást nem találok. Kérdezem mi lesz ennek a vége? A Kormány kitalálta ezt amit megvalósít a OOSZI, s ezzel csak súlyosbítja az ellátatlanok helyzetét nagyon. Várom a hozzászólásokat a fentiekre ? Valamint a szakértők válaszait az ügyre?"