Én meg végül lehet maradok az előző autómon is használt Fulda Kristal Montero 2-es gummánál... árban kb egykutya, de míg a klébert sokan lehúzzák, a Fuldára ez nem jellemző... picit zajos gumi, de kapaszkodik, mint az állat, minden körülmények közt...
Én voltam a Matador MP59 pártoló 17.000 Ft áron, de végül visszamondtam !
Kléber Krisalp HP lesz helyette. 5 éve használom ezt a márkát telente tökéletes elégedettséggel, csak a 22.000 Ft ár ,ami guminként 5e Ft. tartott először vissza.
Végül győzött az észérv( biztonság ) a pénztárca felett.
Hallottam és olvastam egy két dolgot a gumigyárakról és nem győztek meg, hogy prémium márkát kell választani egy átlagos autósnak.
Csak ajánlani tudom a Klébert, saját tapasztalat alapján a minőség/ár/érték arányában.
A pillanatnyi fogyasztást a mai gépek a befecskendezett üzemanyag mennyiségéből (egyszerűség miatt, a befecskendezés gyakorisága-FORDULATSZÁM és az időtartama-GÁZADÁS MÉRTÉKE), valamint a mindenkori pillanatnyi sebességből adja. Természetes az, hogy azonos fordulat esetén nagyobb gáz (emelkedő, ellenszél, stb), többet mutat. Valamint kis sebesség és nagyobb gázadás esetén (tipikus elindulás-gyorsítás) természetesen igen nagy érték jön ki, mert ezt a sebességet vetíti 100 km-re.
Rossz úton melegszenek a lengéscsillapítók, valahol ez is a benzintől lesz...
Vontatást kérdezte valaki, az adattáblán valszeg van 1 össztömeg (mint a forgalmiban) és 1 annál nagyobb szám, a szerelvény max tömeg, a kettő különbségét húzhatja ráfutófékkel ha a horog is megfelelő. Kb 1200 kg lehet.
Mások rányitása ellen persze a gumicsik nem nagyon véd, inkább csak az ellen, hogy te ne csapd neki az ajtó peremét valaminek. A hypermarketekben a legjobb védekezés a távolság: nekem megéri az a plusz 1 perc gyaloglás, hogy inkább a bejárattól távoli, kevésbé zsúfolt részre álljak.
A gyári nem ér kalap sz*rt se, mivel nem az ajtó középső, legjobban kidomborodó részére rakják, hanem az alsó 1/3-ára. A riderauto gyárt vékonyabbat, de az legalább középre kerül. Nekem is le kéne vakarni a gyárit és azt rakni fel helyette.
Nekem az Aegon jött ki a legolcsóbbnak, nézd meg a saját weblapjukon a kalkulátorukkal. Náluk ha együtt kötöd a cascót és a kötelezőt, akkor mindegyikből 10% kedvezmény van, plusz a metálfényre mint extrára se számítanak fel plusz díjat. Nekem igy a casco az 1.6 CRDI EX Limitedre 6700Ft/hó, a kötelező 3400Ft/hó. A kötelező persze eléggé lakóhely függő, én vidéki kisvárosra fizetem.
Én is gondolkodtam oldalvédő gumicsíkon, de sajnos a korábbi tapasztalataim szerint egy hypermarket parkolójában a hülyeség és figyelmetlenség elől az sem védi meg. Nagyon sok jó és drága autón nem látni díszcsíkot, szerintem az esélyt, hogy megüssék az oldalát max. 10%-ban csökkenti. Egyébként a Roosevelt téren láttam egy mars red-et csíkkal, nem néz ki szebben. Nem is tudom, valahogy most letettem róla.
nagyon szép ez az autó, lila ez a piston grey (grey=szürke, de én akkor is lilának látom)??? ! Álmom! (Igaz, 1 éves a mostanim, de szívesen bármikor lecserélném egy SW-re) Ne bánd, hogy nem feketét vettél. Faternak fekete off astra classicII-je van, gyakorlatilag 2x szép az autó: 1x amikor a szalonból 3 éve elhoztuk, 2x autómosás és vaxolás után. A lehető lexarabb szín tisztántartás szempontjából...örökké átkozza hogy ezt a színt választotta.
Igen, mi is feketét akartunk eredetileg, de mivel nem egy népszerű szín, így kiegyeztem a piston grey-ben. Most, hogy láttam, örülök neki, hogy nem népszerú a fekete szín ;-)
Azt javaslom, a www.biztositas.hu-n futtas le egy casco díjelemzést, ott feldob egy pár ajánlatot, valamint külön lopáskár, külön töréskár stb. esetére is.
Ebben a gumisfórumban keress rá a cégnévre. Bár némelyek kicsillagozzák a****a néven igy a kereső nem mindig tud rákeresni. korábban olvastam, hogy több éves gumit adnak el újként meg hasonlók. találtam is egy elhintett mondatot velük kapcsolatban, tessék http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=72349759&t=9017159
Kiberlovag !!
Hallgass az "öreg" DiabloCorsára. Tavaly én is ezt a gumit akartam venni (Fulda Kristall Montero 2) , de épp az érkezésem előtt pár órával vette meg egy illető :( Helyette Firestone Winterhawk gumikat vettem, tökéletesen meg voltam velük elégedve. Én ezeket ajánlanám, minthogy a matador-dayton-barum-kleber közül válassz, ha már a Dunlop/Pirelli félékre nincs pénz (Alpine3-ról meg szintén sok rosszat olvasni). Persze nem kell hogy rámhallgass...... :))
Testvérek közt is még rá kell dobnom 16e pézt, ha ilyet akarok... valóban jobb annyival? Minta alapján zajos egy gumma lehet... amúgy persze, ha megdobsz Zs-vel, már veszem is... nálam most 20e/db körül van a lélektani határ... már így is fölé kanyarodok sajna... :(
Nem akarok vitát, de én a Dunlop 3D-t javasolnám, az Alpine-nal kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Sőt úgy emlékszek olcsóbb is a Dunlop 3D :-) Tudod, kinek a pap, kinek a papné.... nekem a Dunlop.
Jó1 van na! Bevallom én is 205/45r16-osra vágyok csak csóró vagyok. Ezért veszek Kiát. :) Viccet félre. Én nem értek a gumikhoz csak ennyit tudok, hogy hóban latyakban vízátfolyáson meg tud tréfálni a széles gumi. Illetve most Bp-i lettem és elég ramatyok az utak ezért inkább ballonosabb gumi kell és olcsó mert biztos sokat kell majd cserélgetni. Egyébként én is szeretnék 17" széles papucsokat csak hát én már öreg vagyok oszt' minek mán. :) 5 éve tuti a TX változatra alkudtam volna de semmiképpen nem adtam volna alább az EX-nél. Olyat végy amilyet szeretnél és ne halgass senkire, mert csak bánni fogod. :)
Megnéztem a "nagy vetélytárs" i30-ast és nagyot csalódtam. Azzal kezdtem, hogy a Cee'ddel szemezek és győzzön meg hogy i30-asra essen a választásom. Sorolja el, hogy mitől jobb a i30. Mondott egy pár dolgot, mint pl, komfortosabb futómű vagy igényesebb belső, amit készséggel el is hittem neki. De amikor azt állította, hogy nagyobb hátsó lábhely, akkor fogtam magam és beültem magam mögé :) és nagyon meglepődtem, hogy nem férek el csak ha terpeszben ülök!!! 186 vagyok és a kiában magam mögött van még támla és a térdem közt vagy 5 cm.
Na de komolyan, nem jellemző rám a nagy hóban való kapargálás, viszont momentán keskeny a pénztárca, nagyon xart nem vennék, középkategóriában gondolkodom, így belőttem a típust, meg hogy csak gumit, és a felni az lesz, ami van...
Itt pedig kimerült, mert váltóméret r16-ban, ami keskenyebb, az horror áron van...
mellesleg jelen autónál nem érzem szélesnek a 205-öst, főleg, mert egy téliguminál a bedöntött peremnél egy ilyen széles acélfelnin az aligha lesz valóban 205-ös futófelület... ügye a gumi felfekvése is számít... :)