Nem értem a kérdést,mi az hogy hány kilométert bír ki??
kicseréled a szimmeringeket ,felfuratod ez megvan kb.4000ft ból!
a szimmering cseréhez nem kell széthúzzni a blokkot,csak lekell szedni a lendkereket mondjuk egy nagyobb csapágylehúzóval ,lekapod a gyújtáslapot és alatta van szimmering,fogsz egy csavarhuzot és kipiszkálod,nem érdekes ha tönkre megy,ugyis megy a kukába,utána fogod az újat kicsit bezsírozod a szélét és benyomod a helyére.A másik oldalt leveszed a karternek a dekliját,de elötte engedd le az olajat,után kuplungkosarat kiemeled és már meg is látod a szimit ugyanugy kipiszkálod ahogy kijön,és beleteszed az ujat.Csinálsz kartonpapirból új tömitést esetleg mehet rá paszta is és visszateszek a deklit,utána feltöltöd olajjal a szintjelző csavarig!ennyi!!
Csapágyat nem érdemes cserélni mert azok általában jók!nem futottak ezek annyit hogy szétmenjenek!A két szimmering kb.7-800ft
Sajna eladósorban van egy szép 12-es Rigám, bordó-zöld, amit szerelgetni vettem anno. Az állapota nagyon jó, csak egy-két alkatrészt kellet rá szereznem, egy iskolai kiállítási darab volt, így a kézzel mozdítható dolgokat leszedték róla, ezeket majdnem mind pótoltam. Ami gond: nincs hátsólámpa, nem is nagyon találtam sehol, így azt eszkábáltam egy lakókocsi-lámpabúrából. A sztender törött, a tank pedig horpadt, de ezen kívül mindene nagyon szép, a króm króm, a festés is szép. A motorja jár, eddig kb. 500 km van benne, ebből 200at én mentem vele, kisebb szerelgetéssel. Jár hozzá egy doboz pótcucc.
Wehe, már sikerült hasonlót produkálnom. Kirezgett a furulya csavarja, miért is ne este. Szerencsére nem akartak egyből megkövezni, de éppen elég volt, hogy a sötétben keresgélhettem a darabokat. Az enyémben gyári a fúvóka; ahogy elhagytam a furulyát, azt tapasztaltam, hogy nem megugrott, hanem fuldoklósabb lett kicsit. Arra gondoltam akkor, hogy amikor a friss keverék kitolja a gázokat, kell neki a furulya ,,ellentartása'', különben a keverék egy nagyobb része is eltávozik. A nagyobb fúvókával több benzin kerül be, így nem okoz gondot, ha egy része kiszalad, marad bent éppen elég.
Mint említettem,a sok üzemanyagtól befullad a motor. A sátáni nyomaték akkor szabadul fel.ha a kipufogódob lekerül a motorról. Azaz csak könyökcső.Örülni fognak a szomszédok.
70-es fúvóka a Simson 16-os karburátorába illik. Ha jól emlékszem,a Riga 12mm-es karburátorában 55-ös főfúvóka van gyárilag.
Egyszer csodálkoztam,hogy nem megy a gép, és rengeteget fogyaszt. Leesett a kipufogódob a könyökről,és akkor két személlyel húzott, mint a mozdony, 2-esben sárban elkapart, nyomaték a köbön, sosem fulladt be.Brutális volt. A karbit szétszedve MZ-be illő 100-as főfúvókát találtam.Így már érthető volt a nagy fogyasztás és a hatalmas erő.
Egy régebbi motorrevü számban is benne volt hogy felszerelt egy riga blokkot a kerékpárra.Van még két darab dongóm,ha érdekel valamelyikötöket akkor szóljaktok,szép régi kerékpáron nagyon jól mutat,bárhol megjelenek vele mindenki engem nézz hogy mi berreg alattam.Állitom hogy jobb mint a riga,megbizhatóságát tekintve,sokkal egyszerübb,beindul mindig,nem kell több percen át szórakozni vele.
Sebessége 30-40km/h,ami nem rossz.
Tegnap adtam egy kompletett egy magyar motorokat gyüjtő szivarnak.
06202138103 a számom ha megjönne valakinek a kedve hivjon,neked biztos van szép régi kerékpárod lehetne rátenni egyet és mégegyedibb lenne tőle.
Képet nem töltök fel róla mert teljesen jól nézz ki,új gyürüket is szereztem,szimmeringet is cseréltem rajta.Próbáltam beinditani a dongós topickot de nem irnak oda,pedig pár éve még aktív volt.
Visszatérve a rigára nagy gázadásnál füstöl,de egyébként jónak tünik az alapjárat,egészséges hangja van.De emelkedőn halál,jó hogy még bejáratós,de azért kéne valamit pródukálnia.A gyujtás tuti jó 2,8mm.
A karbit is állitottam és állitom mindig,de sehogyse jó.0,7mm es a főfuvóka átmérője.
Esetleg még arra gondoltam hogy rárakok egy Romet karbit,de ha az se akkor odaadom a szomszéd srácnak.
Túl nagy a domb, rossz helyen áll a gyújtásod.Egy jó állapotú riga gyári áttételle 50 körül is mehet.GPS-szel mérve, nem óra szerint.Csak ott már csörög, nem szereti a magas fordulatot. Egy pedálos Riga-blokkot kerékpárba kellene építeni.Csinált már valaki ilyet?
Ennyire azért ne legyünk elkeseredve, no! Szerintem a porlasztóv beállításával lehet még mindig a baj. Ha hirtelen rárántod a gázt, hogy reagál? Stabilan alacsony az alapjárata?
én azt ajánlom hagyd a francba,mert nem éri meg vele foglalkozni,csak az idegesség és ugyanolyan szar lesz több hónap szerelés után is.
Nekem riga4esem van,furtam,szimeringet cseréltem,a kompresszió jó,de dombon nem megy fel.Már hetek óta evvel foglalkozom és ugyanolyan rossz.Inkább vegyél egy Mz ét és arra költsd a pénzed.
Elöször én is azt hittem fasza kis motor lesz,de tévedtem,soha nem lesz jó.
Az ingyen fúrással csak a baj van. Tapasztalat. Én Taszáron, Kacsóéknál fúrattam, ahol gyakorlatilag 4000-ből mindent kihoztak, a motor azóta is tökéletesen működik!
Ha gondolod, a kérdéseddel nézz át a riga.hu fórumára, oda nálam ezerszer járatosabb emberek is írkálnak!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, pontosabban némi útba igazításra. Az én motorom egy Verhovina 5-ös, amin egy 4-es Verhonak a blokkja van. (ami elvileg megegyezik a Riga 12-esével. A motor pöpec, papámtól örököltem és nagyon bízom benne. Átment egy sor felújításon, szimering, új főtengely csapágy, külsőleg: gumik, egy kis festés. Ám a motort még se veti fel az erős, és tanácsolták hogy furjam meg mert elég gyenge benne a kompresszió. (könnyü berugni.stb..) 2-esbe alig bír húzni, szóval nem jó. A furással nincs baj, mert megcsinálják akár ingyen is, viszont nem tudom hogy milyen motornak passzol a dugója bele, vagy honnan szerezzek olyat ami jó lesz a furt hengerbe. a Simson-é jó lenne, mert pont akkora az átmérője, csak a csapolása nem 10-es mint a Rigának, hanem 12-es és ezt nem tudom megoldani, tehát kell egy dugó furt hengerbe 10-es csappal. Várom a kedvező tanácsokat.
Ha valakinek van dongója látogasson át néha a jelenleg nem müködő dongós fórúmra.Lehetne tapasztalatot és alaktrészt cserélni venni -eladni ha sikerülne beinditani újból!!