Diktált a beteg, írta a doktor MTI 2011. március 10., csütörtök 12:39 | aznap frissítve
Negyven embert érintő, rokkanttá nyilvánítással kapcsolatos korrupciós bűncselekmény-sorozatot derítettek fel Csongrád megyében, közölte Szanka Ferenc, a megyei főügyészség csoportvezető ügyésze.
Az érintettek alkalmanként 150 ezer és 350 ezer forint közötti összeget fizettek azért, hogy két-három évre vagy véglegesen rokkanttá nyilvánítsák őket. hirdetés
Az ügyben a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (NRSZH) egy asszisztensét és egy magántulajdonban lévő egészségügyi intézmény orvosát befolyással való üzérkedés minősített esetével gyanúsítják.
A bűncselekményekkel kapcsolatban okirati bizonyítékok, terhelő tanúvallomások és gyanúsítotti nyilatkozatok is rendelkezésre állnak, és az érintett személyek telefonjait is lehallgatták. Nyolc helyen tartottak házkutatást
Szerdán a nyomozóhatóság nyolc helyen házkutatást tartott, az NRSZH-ban lefoglalták az érintettek rokkanttá nyilvánításával kapcsolatos dokumentumokat, az egészségügyi magánintézményben dolgozó orvos irodájában pedig a páciensek kartonjait.
A rokkanttá nyilvánítást kérő páciensek a széles magánpraxissal rendelkező orvoshoz fordultak, ő pedig kapcsolatba lépett a rehabilitációs hivatalban dolgozó asszisztenssel, aki az ügyben döntő bizottság tagja is volt. Az orvoshoz forduló páciensek között akadt, akik további ügyfeleket is közvetített.
A gyanúsítottak vallomásai szerint háromfelé osztották a pénzt: jutott belőle az orvosnak és az asszisztensnek, és az utóbbi állítása szerint ahhoz, hogy biztos legyen a rokkantosítás, másnak is juttatni kellett az összegből. Gondtalan évek
A hangfelvételek szerint előfordult, hogy ha kellett, az elbíráláshoz fiktív orvosi leleteket is biztosítottak, a páciensnek meg sem kellett jelennie a vizsgálaton, az is elegendő volt, hogy bediktálta az adatait. Az egyik beszélgetésben az orvos arról győzködte az egyik érintettet, hogy érdemes költenie a rokkanttá nyilvánításra, hiszen évekig járadékot fog kapni.
A nyomozás során a 2009-es és 2010-es eseményeket vizsgálják, és kezdeményezik az érintettek rendkívüli felülvizsgálatát.
A befolyással való üzérkedés minősített esetében 2-12 évig terjedő szabadságvesztés szabható ki, az aktív vesztegetőket pedig legfeljebb öt évig terjedő szabadságvesztésre ítélheti a bíróság. Az asszisztenst őrizetbe vették, és kezdeményezték az előzetes letartóztatását.
Azt tudom, hogy a rehab. járadékban részesülő személy keresetkorlátja a járadék kétszerese (bruttó.) De mi van olyankor, ha megbízási szerződéssel szeretnének foglakoztatni néhány hónapig, amit utólag, egy összegben fizetnek ki? Itt hogyan kell számolni a 3 ill 6 hónapra vobatkoztatott átlagot?
A megbízási szerződéssel megkeresett bruttó pénznek hogy kell kikalkulálni a nettóját, nagyjából mennyire számíthatok? Sajnos sehol nem találok erre vonatkozó információt, a legtöbb ismerősöm óva int etől a formától.
A másik kérdésem, hogy az "egyszerűsített foglakoztatás" esetében a napi bér eleve meghatározott, vagy megállapodás kérdése? Teszem azt, megegyezhetek én akár napi 10 000 Ft-ban is a munkaadómmal? És ebben az esetben a munkaadómnak mennyi közterhet kell utánam befizetni? Valahány % vagy fix összeg?
klári ! köszönöm szépen válaszodat. még annyit,hogy én közben felhivtam ter.illetékes nYUFIG-ot és üi. hölgytől kérdeztem,hogy ujből ki kell -e tölteni az igénylést+ nyilatkozatot, s aztmondta a z uj leletekkel zárójel.kel és + a háziorvosi beut-val kell menni,ha behivnak. Erősits meg ,hogy nem kellett ujra kitöltened a rokk.nyugdij....stb. igénylő papirt + nyilatkozatot. hálásan megköszönöm
Úgyan úgy fogod kapni a papírt hogy mikor kell menned a felülvizsgálatra mint eddig. Én most hétfőn voltam. Annyi a különbség hogy már nem a Vajda Péter utcába kell menni hanem a Tököly útra. Remélem tudtam segíteni.
Sziasztok! Az előbb irt egy ismim,hogy állitólag most nem hivnak be ,hanem nekünk kell "beadni" a kérelmet . Nem értem ! két éve voltam április 6.án talán, és én ugy tudtam eddig hogy a r.nyugdijasokat behivják és addig összekell késziteni az uj leleteinket,zárókat stb. és a háziorvosi beutalót ,s ezzel kell menni a megadott időpontban. Kéremszépen ,ha valaki tudja mi az eljárás most ,vagy változott valami irja ki . Előre is köszönöm szépen.
Az alábbi nem az én történetem ,de lehetne bármelyikünké .
A ROSSZINDULATU, -MEGOSZTÓ ,–VAGY CSAK SIMÁN MEGTÉVESZTETT /OSZD MEG ÉS
"URALKODJ/ EMBEREKKEL NEM KIVÁNNÉK FOGLALKOZNI,–tehát a helyzet a következő::
valami mindig kimarad a
hozzászólásokból, -és sajnos ez a lényeg
nem véletlenül volt Magyarország a
„legvidámabb barakk“ !!!
ennek több oka volt, de a leglényegesebb, hogy "engedélyezték "a
tulmunkát, a tulórát, a háztályit, stb… valamint mindent a 8 órán tul,
amit fel lehetett mutatni a nyugatnak, hogy milyen jól haladunk…
o most össze akarják hasonlitani a nyugattal,/-ahol a modern gépeken,
gyakorlatilag fizikai megterhelés nélkül/ -letudott 8 ora és 40 órás
munkahét után elmentek horgászni, fürdőbe, világ körüli utra, stb…, és kb
10 x jövedelem és max. orvosi ellátás után,… hogy itt milyen sok a
rokkant.., CSAK EGYSZER A FIZETÉST HASONLITANÁK MÁR ÖSSZE… o ez baromság, de inkább tudatos manipuláció, mert ezt ők is tudják… én több mint 30 ledolgozott év, jelenleg 57 vagyok,–/-nem filozófus.. stb.
voltam../, olyan munkahelyen, ahol nem volt se szombat, se vasárnap – /ez
cukorgyári munka volt a hol a „kampány“ miatt minden nap dolgoztunk
szeptembertől január végéig-/ nyáron pedig az export miatt, -volt olyan 5 év, hogy sosem voltam otthon!!!!/-
"boldog békeidők-, és 12
magyarcukorgy!!!/miatt,és a tulórák, a háztályi! /3 hold saját szőlő,
+10–20ha bérelt répaterület mellett talán nem a „véletlen“ müve lehet a
következő tünetegyüttes: ------
5 db gerincsérv, ebből 2 a nyakamban,
------
sulyos pajzsmirigy komplikációk, a végén az egész pajzsmirigyem
eltávolitása.....
o lágyéksérv mütét…
------
* jobb szem trombózis, majd későbbi komplikációk-/magas
szemnyomás-!70/!!!, zöldhályog,, többszöri szemmütét és -borzalmas fájdalmak után a jobb szem
eltávolitása…-enucleatio…, a szem váladékozása miatt nem tudok müszemet
viselni, minden nap mosom, leragasztom…
o még kb 3 szemmütét…
-----
30 éve magas vérnyomás, magas koleszterin,
cukorbetegség/I.tipusu/… -----
allaergia szinte mindenre:fü, fa, por, napfény, állatször,–liszt
stb…és amit ilyenkor nem lehet pontozni: hogy lehet ugy látni, munkát
végezni, ha a maradék egy szemeddel egyfolytában könnyfátyolon át,
látótérvesztéssel látod?!… a világot… az előbbiek miatt a köv. pszich:
o rekurrens depreszió, sulyos depressziós epizód, paranoid
személyiségzavar, kevert szorongásosos és depr. zavar…
ezekre kaptam kétszer 50%-ot, majd a legfelsőbb fórumon tárgyalás és
birósági döntés után után 67%-ot..... 2010-ben a felülvizsgálat sorá
/bár panaszaim és kórházi kezeléseim csak
fokozódtak/, ennek ellenére 65%-t kaptam, -rehabilitálható, -de rehab nem
javasolt intézményes keretek között…-cimen…
azóta a megmaradt másik szememen is trombózis volt ,szerencsére „csak“ a
felén!!! a maradék szemem egy részét kiégették /szépen mondva lézerezték,–kiderült a "különleges betegségek tanszékén
hogy trombofiliás
vagyok, magyarul egész életemben vérhigitót kell szednem nagy tételben,
tehát egy sérülés , – egy karambol, és rögtőn több marad a MÁV ÉS A BKV
veszteségeinek a pótlására…
jelenleg napi 32 szem gyógyszert szedek/megnézheti aki tudja az
ügyfélkapun,/ kb 20. 000 ft, és nincs közgyógyom a „magas“ rokkatnyugdijam
miattés //kiváncsian várom,– milyen gát és utépitő munkát akarnak rámsózni
bagóért, hogy öregkoromra lesüllyedjek aza alkoholoisták, munkakerülők, drogosok szinvonalára,–/TISZTELET AZ EGYRE TÖBB KIVÉTELNEK..SAJ!!/… --
annak ellenére hogy a következő a tényállás::
én még soha nem kaptam semmit ingyen, soha nem vettem fel semmilyen hitelt,
nem vettem támogatott áru , ingyenhiteles lakást,–hanem a két kezemmel
épitettem egy családi házat,
nem utazom a MÁV-val 1975-óta, van egy 21 éves autóm, amit nem támogataott
hitelre, hanem 20 éve egy jobb szüreti év után vette
…
és mivel vidéki vagyok, semmi közöm a BKV-hoz…
jelenleg nem sokat látok, schanz gallérral. derékövvel és néha bottal
járok, sokat fekszem rosszullétek miatt, napi VENDÉG VAGYOK KORHÁZAKBAN,
RENDELŐKBEN,és ezt a levelet egy egész nap irom, mert folyik a könny a
szememből és nem negyon látom a billentyüzetet//-ezéert elnézést a
hibákért/.
biztosan sok mindent kihagytam, de semmi olyan nem került bele, ami nem
igaz…
ezek után szeretnék avval az „EMBERREL“ –„MINISZTERREL“--/AZAZ
SZOLGÁVAL,MERT UGYE A MINISZTER EZT JELENTI/-AKI SZERINT ÉN FOGOM
HELYREHOZNI AZ ELLOPOTT PÉNZEKET,ÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁSI HIÁNYT::::,
o UGY NÉZ KI, NEM NAGYON KELLÜNK ENNEK A RENDSZERNEK, ÉS NEM FENYEGETÉSBŐL
MONDOM, DE LEHET HOGY ÉN LESZEK AZ ELSŐ MAGYAR ÖNGYILKOS MERÉNYLŐ, MERT A
TARTALÉKAIM ELFOGYTAK, ÉN A ROKKANTNYUGDIJ NÉKÜL EGY HÓNAPIG SEM HUZNÁM
GYÓGYSZER NÉLKÜL,–//MAGYARUL EGYSZERÜEN HALÁLRA ITÉLNEK!!/…HAJRÁ DUGOVICS
TITUSZ
A ROSSZINDULATU, -MEGOSZTÓ ,–VAGY CSAK SIMÁN MEGTÉVESZTETT /OSZD MEG ÉS
URALKODJ/ EMBEREKKEL NEM KIVÁNNÉK FOGLALKOZNI,–tehát a helyzet a következő::
valami mindig kimarad a
hozzászólásokból, -és sajnos ez a lényeg
nem véletlenül volt Magyarország a
„legvidámabb barakk“ !!!
ennek több oka volt, de a leglényegesebb, hogy "engedélyezték "a
tulmunkát, a tulórát, a háztályit, stb… valamint mindent a 8 órán tul,
amit fel lehetett mutatni a nyugatnak, hogy milyen jól haladunk…
o most össze akarják hasonlitani a nyugattal,/-ahol a modern gépeken,
gyakorlatilag fizikai megterhelés nélkül/ -letudott 8 ora és 40 órás
munkahét után elmentek horgászni, fürdőbe, világ körüli utra, stb…, és kb
10 x jövedelem és max. orvosi ellátás után,… hogy itt milyen sok a
rokkant.., CSAK EGYSZER A FIZETÉST HASONLITANÁK MÁR ÖSSZE… o ez baromság, de inkább tudatos manipuláció, mert ezt ők is tudják… én több mint 30 ledolgozott év, jelenleg 57 vagyok,–/-nem filozófus.. stb.
voltam../, olyan munkahelyen, ahol nem volt se szombat, se vasárnap – /ez
cukorgyári munka volt a hol a „kampány“ miatt minden nap dolgoztunk
szeptembertől január végéig-/ nyáron pedig az export miatt, -volt olyan 5 év, hogy sosem voltam otthon!!!!/-
"boldog békeidők-, és 12
magyarcukorgy!!!/miatt,és a tulórák, a háztályi! /3 hold saját szőlő,
+10–20ha bérelt répaterület mellett talán nem a „véletlen“ müve lehet a
következő tünetegyüttes: ------
5 db gerincsérv, ebből 2 a nyakamban,
------
sulyos pajzsmirigy komplikációk, a végén az egész pajzsmirigyem
eltávolitása.....
o lágyéksérv mütét…
------
* jobb szem trombózis, majd későbbi komplikációk-/magas
szemnyomás-!70/!!!, zöldhályog,, többszöri szemmütét és -borzalmas fájdalmak után a jobb szem
eltávolitása…-enucleatio…, a szem váladékozása miatt nem tudok müszemet
viselni, minden nap mosom, leragasztom…
o még kb 3 szemmütét…
-----
30 éve magas vérnyomás, magas koleszterin,
cukorbetegség/I.tipusu/… -----
allaergia szinte mindenre:fü, fa, por, napfény, állatször,–liszt
stb…és amit ilyenkor nem lehet pontozni: hogy lehet ugy látni, munkát
végezni, ha a maradék egy szemeddel egyfolytában könnyfátyolon át,
látótérvesztéssel látod?!… a világot… az előbbiek miatt a köv. pszich:
o rekurrens depreszió, sulyos depressziós epizód, paranoid
személyiségzavar, kevert szorongásosos és depr. zavar…
ezekre kaptam kétszer 50%-ot, majd a legfelsőbb fórumon tárgyalás és
birósági döntés után után 67%-ot..... 2010-ben a felülvizsgálat sorá
/bár panaszaim és kórházi kezeléseim csak
fokozódtak/, ennek ellenére 65%-t kaptam, -rehabilitálható, -de rehab nem
javasolt intézményes keretek között…-cimen…
azóta a megmaradt másik szememen is trombózis volt ,szerencsére „csak“ a
felén!!! a maradék szemem egy részét kiégették /szépen mondva lézerezték,–kiderült a "különleges betegségek tanszékén
hogy trombofiliás
vagyok, magyarul egész életemben vérhigitót kell szednem nagy tételben,
tehát egy sérülés , – egy karambol, és rögtőn több marad a MÁV ÉS A BKV
veszteségeinek a pótlására…
jelenleg napi 32 szem gyógyszert szedek/megnézheti aki tudja az
ügyfélkapun,/ kb 20. 000 ft, és nincs közgyógyom a „magas“ rokkatnyugdijam
miattés //kiváncsian várom,– milyen gát és utépitő munkát akarnak rámsózni
bagóért, hogy öregkoromra lesüllyedjek aza alkoholoisták, munkakerülők, drogosok szinvonalára,–/TISZTELET AZ EGYRE TÖBB KIVÉTELNEK..SAJ!!/… --
annak ellenére hogy a következő a tényállás::
én még soha nem kaptam semmit ingyen, soha nem vettem fel semmilyen hitelt,
nem vettem támogatott áru , ingyenhiteles lakást,–hanem a két kezemmel
épitettem egy családi házat,
nem utazom a MÁV-val 1975-óta, van egy 21 éves autóm, amit nem támogataott
hitelre, hanem 20 éve egy jobb szüreti év után vette
…
és mivel vidéki vagyok, semmi közöm a BKV-hoz…
jelenleg nem sokat látok, schanz gallérral. derékövvel és néha bottal
járok, sokat fekszem rosszullétek miatt, napi VENDÉG VAGYOK KORHÁZAKBAN,
RENDELŐKBEN,és ezt a levelet egy egész nap irom, mert folyik a könny a
szememből és nem negyon látom a billentyüzetet//-ezéert elnézést a
hibákért/.
biztosan sok mindent kihagytam, de semmi olyan nem került bele, ami nem
igaz…
ezek után szeretnék avval az „EMBERREL“ –„MINISZTERREL“--/AZAZ
SZOLGÁVAL,MERT UGYE A MINISZTER EZT JELENTI/-AKI SZERINT ÉN FOGOM
HELYREHOZNI AZ ELLOPOTT PÉNZEKET,ÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁSI HIÁNYT::::,
o UGY NÉZ KI, NEM NAGYON KELLÜNK ENNEK A RENDSZERNEK, ÉS NEM FENYEGETÉSBŐL
MONDOM, DE LEHET HOGY ÉN LESZEK AZ ELSŐ MAGYAR ÖNGYILKOS MERÉNYLŐ, MERT A
TARTALÉKAIM ELFOGYTAK, ÉN A ROKKANTNYUGDIJ NÉKÜL EGY HÓNAPIG SEM HUZNÁM
GYÓGYSZER NÉLKÜL,–//MAGYARUL EGYSZERÜEN HALÁLRA ITÉLNEK!!/…HAJRÁ DUGOVICS
2003H0670Commission ajánlás szeptember 19-i szóló, 2003 A foglalkozási megbetegedések jegyzékéről (EGT vonatkozású szöveg) (az értesítés a C (2003) 3297) Hivatalos Lap L 238, 25/09/2003 o. 0028–0034
A Bizottság szeptember 19 Recommendationof 2003concerning európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről (az értesítés a C (2003) 3297) (EGT vonatkozású szöveg) (2003/670/EK) AZ AZ EURÓPAI KÖZÖSSÉGEK BIZOTTSÁGA, tekintettel az Európai Közösséget létrehozó szerződés közösség, és különösen annak 211. cikkére, mivel:
(1) A Bizottság ajánlása 90/326/EEC május 22–1990 elfogadására vonatkozó európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről (1) nagyban alkalmazták a tagállamok, amelyek tettek nagy erőfeszítéseket, különösen ahhoz, hogy a megállapított rendelkezéseknek melléklete I. ajánlás, amint az 1996-os bizottsági közlemény (2) európai jegyzékéről szóló, a foglalkozási megbetegedések.
(2) ideje alatt, mivel ajánlás 90/326/EEC adták ki, a tudományos és műszaki fejlődés vezetett jobb megértése, hogy bizonyos foglalkozási betegségek jelennek meg, és az ok-okozati összefüggések részt. Az ebből eredő változásokat kell építeni egy új ajánlást, az Európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről, és a további lista.
(3) A szerzett tapasztalatok 1990 óta nyomon követi az ajánlás 90/326/EEC a tagállamokban rávilágítottak néhány, amin javítani lehetne elérése érdekében nagyobb mértékben az ajánlás célkitűzéseinek, különösen a megelőzés és a gyűjtés és összehasonlíthatóságának adatokat.
(4) A Bizottság közleménye című „Alkalmazkodás a változáshoz a munkahelyen és a társadalomban: új közösségi stratégia egészségügyi és munkavédelmi 2002–2006“ (3) különös fontosságot tulajdonít nagyobb megelőzésének foglalkozási megbetegedések. Ez az ajánlás tehát a legfőbb eszköze a megelőzés, közösségi szinten.
(5) A fent említett közlemény hangsúlyozza annak fontosságát, hogy minden játékos részvételével, különösen az állami hatóságok és a szociális partnerekkel, annak érdekében, hogy ösztönözze a fejlődéshez vezet az egészségügy és munkahelyi biztonság keretében a „jó kormányzás“ alapuló egyetemes részvételt, összhangban A Fehér Könyv az európai kormányzásról (4). A tagállamok ezért felszólította, hogy aktívan bevonják az összes játékos intézkedések kidolgozása a hatékony foglalkozási betegségek megelőzésének.
(6) A közlemény azt is megemlíti, hogy számszerűsített nemzeti célkitűzéseket kell elfogadni azzal a céllal, hogy csökkentsék a mértékét elismert foglalkozási megbetegedések.
(7) A Tanács állásfoglalása június 3-i 2002 új közösségi stratégiáról szóló, az egészségügyi és munkavédelmi (2002–2006) (5) felhívja a tagállamokat, hogy dolgozzanak ki és hajtsák végre összehangolt és koherens megelőző politikák, a nemzeti feltételekhez igazított, a mérhető célok ebben az összefüggésben csökkentése munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések, különösen azokban az ágazatokban, amelyekben ezek előfordulási aránya az átlagosnál magasabb.
(8) szerepe az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség igazgatójának, tanácsi rendelettel létrehozott (EC) No 2062/94 (6), van, többek között, hogy a közösségi szervek és a tagállamok azzal a céllal, álló műszaki , tudományos és gazdasági információk biztosítása a politikák kialakítása és megvalósítása célja, hogy megvédje a biztonsági és egészségügyi dolgozók és a gyűjtése és terjesztése a műszaki, tudományos és gazdasági információk a tagállamokban. Ennek megfelelően, az Ügynökségnek kell fontos szerepet játszik az információcsere, a tapasztalatok és bevált gyakorlatok a foglalkozási betegségek megelőzésének.
(9) A nemzeti egészségügyi rendszerek fontos szerepet játszik a megelőzés javításában, a foglalkozási betegségekről, például annak tudatosítása orvosi személyzet azzal a céllal, hogy a tudás és diagnózis Ezen betegségek,
AJÁNLJA:
1. cikk
Sérelme nélkül a kedvezőbb nemzeti törvények és rendeletek, ajánlott, hogy a tagállamok: bevezetni a lehető leghamarabb be nemzeti törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket, tudományosan elismert foglalkozási megbetegedések felelősek kártérítési és figyelemmel a megelőző intézkedéseket, az európai ütemterv az I. mellékletben; lépéseket, a nemzeti törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket, amelyek a jog a munkavállaló kártérítésre vonatkozó foglalkozási megbetegedések, ha a munkavállaló szenved betegség, amely nem szerepel az I. mellékletben, de lehet bizonyult foglalkozási eredetű és a természet, különösen, ha a betegség szerepel a II; fejlesztésére és javítására hatékony megelőző intézkedéseket a foglalkozási megbetegedések említett európai ütemterv az I. mellékletben, aktív bevonásával minden játékos, és adott esetben, az információcsere, a tapasztalatok és a bevált gyakorlatok révén az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség; dolgozzon ki számszerűsített nemzeti célok azzal a céllal, hogy csökkentsék a mértékét az elismert foglalkozási megbetegedések, különösen azokat, amelyek az európai ütemterv az I. mellékletben; biztosítja, hogy minden esetben a foglalkozási megbetegedések jelentik, és fokozatosan tegyék statisztikák foglalkozási megbetegedések összeegyeztethető az európai ütemterv az I. mellékletben, összhangban a végzett munkával rendszeréről szóló európai statisztikák harmonizációs foglalkozási megbetegedések, így az információk a kórokozó vagy tényező, az orvosi diagnózis és a szex a beteg áll, minden egyes esetben a foglalkozási megbetegedés; rendszer bevezetésére vonatkozó információk gyűjtésére, illetve vonatkozó adatok epidemiológiai betegségek mellékletben felsorolt és más betegsége foglalkozási jellegű; kutatás előmozdítására területén betegségek gyógyítására kapcsolódó szakmai tevékenységet, különösen a betegségek mellékletben felsorolt és a betegségek pszichoszociális eredetű kapcsolatos munkát; biztosítják, hogy a dokumentumok, hogy segítsék a diagnózis foglalkozási megbetegedések szereplő nemzeti menetrend széles körben terjesszék, figyelembe véve különösen a hirdetmények szolgáltat a foglalkozási megbetegedések a Bizottság által közzétett; továbbítja a Bizottságnak és rendelkezésére bocsátja az érdekelt felek statisztikai és epidemiológiai adatok foglalkozási megbetegedések elismert nemzeti szinten, különösen az információs hálózat révén létrehozott, az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség; előmozdítására, hogy aktív szerepet a nemzeti egészségügyi rendszerek foglalkozási megbetegedések megelőzésében, különösen azáltal, hogy növelik a tudatosságot az orvosi személyzet azzal a céllal, hogy a tudás és diagnózis Ezen betegségek. cikk
A tagállamok maguk határozzák meg az elismerésére vonatkozó feltételek az egyes foglalkozási megbetegedés összhangban a nemzeti jogszabályok és gyakorlat a hatályos.
3. cikk
Tő ajánlás ajánlás helyébe lép 90/326/EEC.
4. cikk
A tagállamokat felkérik, hogy tájékoztassák a Bizottságot, sem december 31-ig 2006 a meghozott vagy tervezett intézkedések az ezen ajánlás.
Done at Brussels, 19 September 2003.
A Bizottság részéről
Anna Diamantopoulou
A Bizottság tagja
(1) HL L 160., 1990/06/26, p. 39.
(2) COM (96) 454 végleges.
(3) COM (2002) 118 végleges.
(4) COM (2001) 428 végleges.
(5) HL C 161, 2002/07/05, p. 1.
(6) HL L 216., 1994/08/20, p. 1.
I. MELLÉKLET
Európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről
Az említett betegségek ebben a jegyzékben közvetlenül össze kell kapcsolni a szakma. A Bizottság meg fogja határozni a kritériumokat elismerve a foglalkozási megbetegedések alábbiakban felsoroltak:
1 által okozott betegségek a következő vegyi anyagok:
100 Akrilnitril
101 Arzén és vegyületei
102 berillium (berillium), vagy vegyületeik
103,01 Szén-monoxid
103,02 Carbon oxiklorid
104,01 hidrogén-cianid104.02 Cianidok és vegyületei
104,03 Izocianátok
105 Kadmium és vegyületei
106 króm vagy vegyületeik
107 Higany és vegyületei
108 mangánt, vagy vegyületeik
109.01 Nitric acid
109.02 Oxides of nitrogen
109.03 Ammonia
110 Nikkel vagy vegyületeik
111 foszfor és vegyületeik
112 Ólom és vegyületei
113,01 kén-oxidok
113,02 kénsav
113,03 szénkéneg
114 Vanádium és vegyületei
115,01 klór
115,02 Bróm
115,04 jód
115,05 fluor vagy vegyületeik
116 Alifás szénhidrogének vagy aliciklikus kőolajból származó alkohol vagy benzin
117 halogénszármazékai az alifás szénhidrogének vagy aliciklikus
118 Butil, metil-és izopropil-alkohol
119 etilén-glikol, dietilén-glikol, 1,4-butándiol és a nitro-származékok az glikolok és a glicerin
126,01 benzol vagy társaik annak (a társaik a benzol az alábbi képlet határozza meg: CnH2n-6)
126,02 Naftalin vagy a naftalin társaik (ellentételező naftalinból a képlet határozza meg: CnH2n-12)
126,03 Vinylbenzene és divinilbenzol
127 halogénszármazékai az aromás szénhidrogének
128,01 Fenolok vagy társaik vagy halogénezett származékai
128,02 Naftolok vagy társaik vagy halogénezett származékai
128,03 halogénszármazékai a alkylaryl oxidok
128,04 halogénszármazékai a alkylaryl-szulfonát
128,05 Benzoquinones
129,01 Aromás aminok vagy aromás hydrazines vagy halogén-, fenol, nitrifikált, nitro-vagy szulfonált származékai
Alifás aminok és 129,02 halogénezett származékai
130,01 nitro származékai aromás szénhidrogének
130,02 nitro származékai Fenolok vagy társaik
131 Antimon és származékai
132 nitrogén-észterek
133 Kénhidrogén
135 agyvelőbántalmak miatt a szerves oldószerek, amelyek nem tartoznak más fejezet
136 Polyneuropathies miatt a szerves oldószerek, amelyek nem tartoznak más fejezet
2 Bőrbetegségek által okozott anyagok és szerek nem tartoznak más megnevezés alatt
201 Bőrbetegségek és a bőr által okozott rákos:
201,01 Korom
201,03 Tar
201,02 bitumen
201,04 Pitch
201,05 Antracén vagy vegyületeik
201,06 Ásványi és egyéb olajok
Nyers paraffin 201,07
201,08 karbazolt vagy vegyületeik
A 201,09-lepárlási termékek szén
202 Foglalkozási bőr betegségek okozta tudományosan elismert allergiát kiváltó irritatív vagy anyagok nem szerepelnek más headings3 betegségek által okozott belégzése anyagok és szerek nem tartoznak más megnevezés alatt
301 betegségei A légzőrendszer és a rák
301,11 Szilikózis
301,12 Szilikózis együtt pulmonalis tuberkulózis
301,21 azbesztózis
301,22 Mesothelioma követően belélegzése azbesztpor
301,31 Pneumoconioses okozta por szilikátok
302 Komplikáció azbeszt formájában tüdőrák
303 bronchopulmonalis betegségek okozta por a zsugorított fémek
304,01 extrinsic allergiás alveolites
304,02 Tüdőbetegségek által okozott belélegzése por és szálak a pamut, len, kender, juta, szizál és kipréselt cukornád
Légzőszervi betegségek 304,04 okozta a por a kobalt, ón, bárium és grafit
Siderosis 304,05
305,01 rákos megbetegedések a felső légúti okozta por fából
304,06 Allergiás asthmas által okozott belégzése anyagok következetesen elismerte okozó allergiát és a bennük rejlő hogy az ilyen típusú munka
304,07 allergiás rhinitis okozta belégzése anyagok következetesen elismerte okozó allergiát és a bennük rejlő hogy az ilyen típusú munka
306 fibrotikus betegségek a mell, a légúti korlátozás, az azbeszt által okozott
307 krónikus obstruktív bronchitis és emphysema a bányászok dolgoznak a föld alatti szénbányászati
308 tüdőrák után belélegzése azbesztpor
309 bronchopulmonalis betegségek okozta por vagy füst alumíniumból vagy vegyületeik
310 bronchopulmonalis betegségek okozta por elit salakok
4 Fertőző és parazitás betegségek
401 Fertőző és parazitás betegségek továbbítani embernek, állatok vagy továbbra is az állatok
402 Tetanusz
403 Brucellózis
404 Vírusos májgyulladás
405 tuberkulózis
406 Amoebiasis
407 egyéb fertőző betegségek által okozott munkát a betegségek megelőzésében, az egészségügyi ellátás, domicilary segítségnyújtás és más hasonló tevékenységeket, amelyek a fertőzés kockázatát bizonyítottan
5 által okozott betegségek a következő fizikai hatások:
502,01 szürkehályog okozta hősugárzás
502,02 Kötőhártya betegség következő ultraibolya sugárzás
503 Hypoacousis vagy siketek által okozott zaj
504 által okozott betegségek légköri tömörítés vagy kicsomagolás
505,01 ízületi betegségek a kéz és a csukló okozta rezgés
505,02 Angioneuroticus betegségek okozta rezgés
506,10 betegségei peri zsákocskák túlnyomás miatti
506,11 előtti patella és al-patella bursitis
506,12 Olecranon bursitis
506,13 Váll bursitis
506,21 betegségek miatt overstraining az ínhüvely
5060,22 betegségek miatt overstraining a peritendineum
506,23 betegségek miatt overstraining az izom-és tendonous betétekkel
506,30 Meniszkusz elváltozások követően hosszabb ideig a munka egy térdelő vagy guggoló helyzetben
506,40 Paralysis az idegek nyomása miatt
506,45 Carpalis alagút szindróma
507 bányász nystagmus
508 által okozott betegségek ionizáló sugárzás
MELLÉKLET
További betegségek listája gyanúsított foglalkozási eredetű kell a bejelentéshez kötött és figyelembe vehető egy későbbi I. mellékletébe történő felvétel az európai menetrend
2,1 betegségek által okozott a következő anyagok:
2,101 Ózon
2,102 Alifás szénhidrogének említettektől eltérő címsor alatt 1,116 I. melléklet
2,103 Difenil
2104 dekalin
2,105 Aromás savak – aromás anhidridjei, illetve ezek halogén származékai
2,106 Difenil-oxid
2107 Tetrahydrophurane
2,108 Thiopene
2,109 metakrilnitril
Acetonitril
2,111 Thioalcohols
2,112 merkaptánok és tioéterek
2,113 Tallium vagy vegyületeik
2,114 Alkoholok, illetve ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,118 I. melléklet
2,115 glikolok vagy ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,119 I. melléklet
2,116 éterek vagy ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,120 I. melléklet
2,117 ketonok, illetve ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,121 I. melléklet
2,118 észterei, illetve ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,122 I. melléklet
2,119 Furfural
2,120 Thiophenols vagy társaik vagy halogénezett származékai
2,121 ezüst
2,122 Szelén
2,123 Réz
2,124 Cink
2,125 Magnézium
2,126 Platinum
2,127 Tantál
2,128 Titán
2,129 terpének
20,130 Boranes
2,140 által okozott betegségek belélegzése gyöngyház por
2,141 betegségek által okozott hormonális anyagok
2,150 fogszuvasodás kapcsolatos munka a csokoládé, a cukor és a liszt iparágak
Oxid és tüskék, 2160
2,170 policiklusos aromás szénhidrogének, amelyek nem tartoznak más fejezet
2190 dimetil-formamid
2,2 Bőrbetegségek által okozott anyagok és szerek nem tartoznak más megnevezés alatt
2,201 allergiás és orthoallergic bőr betegségek nem ismerik az I. mellékletben
2,3 belélegzése által okozott betegségek anyagok, amelyek nem szerepelnek más megnevezés alatt
2,301 Tüdő fibroses miatt fémek nem tartoznak az Európai menetrend
2,303 bronchopulmonalis betegségek és a rák kapcsolatos kitettség a következő: Korom Tar Bitumen Szurok Antracén vagy vegyületeik Ásványi és egyéb olajok
2,304 bronchopulmonalis betegségek által okozott mesterséges ásványi szálak
2,305 bronchopulmonalis betegségek okozta szintetikus szálból
2,307 Légzőszervi betegségek, különösen asztma okozta irritáló nem az I. mellékletben felsorolt
2,308 A rák a gége követő belélegzése azbesztpor
2,4 Fertőző és parazitás betegségek nem az I. mellékletben leírt
2,401 parazitás megbetegedések
20,402 Trópusi betegségek
2,5 betegségek által okozott fizikai hatások
2,501 avulsion miatt overstraining a tövisnyúlványát
2,502 Disc összefüggő betegségek a deréktáji gerincoszlop által okozott ismételt vertikális hatásait egésztest-vibráció
2,503 csomók a hangszálak által okozott tartós munkához kapcsolódó vokális erőfeszítés 2003H0670Commission ajánlás szeptember 19-i szóló, 2003 A foglalkozási megbetegedések jegyzékéről (EGT vonatkozású szöveg) (az értesítés a C (2003) 3297) Hivatalos Lap L 238, 25/09/2003 o. 0028–0034
A Bizottság szeptember 19 Recommendationof 2003concerning európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről (az értesítés a C (2003) 3297) (EGT vonatkozású szöveg) (2003/670/EK) AZ AZ EURÓPAI KÖZÖSSÉGEK BIZOTTSÁGA, tekintettel az Európai Közösséget létrehozó szerződés közösség, és különösen annak 211. cikkére, mivel:
(1) A Bizottság ajánlása 90/326/EEC május 22–1990 elfogadására vonatkozó európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről (1) nagyban alkalmazták a tagállamok, amelyek tettek nagy erőfeszítéseket, különösen ahhoz, hogy a megállapított rendelkezéseknek melléklete I. ajánlás, amint az 1996-os bizottsági közlemény (2) európai jegyzékéről szóló, a foglalkozási megbetegedések.
(2) ideje alatt, mivel ajánlás 90/326/EEC adták ki, a tudományos és műszaki fejlődés vezetett jobb megértése, hogy bizonyos foglalkozási betegségek jelennek meg, és az ok-okozati összefüggések részt. Az ebből eredő változásokat kell építeni egy új ajánlást, az Európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről, és a további lista.
(3) A szerzett tapasztalatok 1990 óta nyomon követi az ajánlás 90/326/EEC a tagállamokban rávilágítottak néhány, amin javítani lehetne elérése érdekében nagyobb mértékben az ajánlás célkitűzéseinek, különösen a megelőzés és a gyűjtés és összehasonlíthatóságának adatokat.
(4) A Bizottság közleménye című „Alkalmazkodás a változáshoz a munkahelyen és a társadalomban: új közösségi stratégia egészségügyi és munkavédelmi 2002–2006“ (3) különös fontosságot tulajdonít nagyobb megelőzésének foglalkozási megbetegedések. Ez az ajánlás tehát a legfőbb eszköze a megelőzés, közösségi szinten.
(5) A fent említett közlemény hangsúlyozza annak fontosságát, hogy minden játékos részvételével, különösen az állami hatóságok és a szociális partnerekkel, annak érdekében, hogy ösztönözze a fejlődéshez vezet az egészségügy és munkahelyi biztonság keretében a „jó kormányzás“ alapuló egyetemes részvételt, összhangban A Fehér Könyv az európai kormányzásról (4). A tagállamok ezért felszólította, hogy aktívan bevonják az összes játékos intézkedések kidolgozása a hatékony foglalkozási betegségek megelőzésének.
(6) A közlemény azt is megemlíti, hogy számszerűsített nemzeti célkitűzéseket kell elfogadni azzal a céllal, hogy csökkentsék a mértékét elismert foglalkozási megbetegedések.
(7) A Tanács állásfoglalása június 3-i 2002 új közösségi stratégiáról szóló, az egészségügyi és munkavédelmi (2002–2006) (5) felhívja a tagállamokat, hogy dolgozzanak ki és hajtsák végre összehangolt és koherens megelőző politikák, a nemzeti feltételekhez igazított, a mérhető célok ebben az összefüggésben csökkentése munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések, különösen azokban az ágazatokban, amelyekben ezek előfordulási aránya az átlagosnál magasabb.
(8) szerepe az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség igazgatójának, tanácsi rendelettel létrehozott (EC) No 2062/94 (6), van, többek között, hogy a közösségi szervek és a tagállamok azzal a céllal, álló műszaki , tudományos és gazdasági információk biztosítása a politikák kialakítása és megvalósítása célja, hogy megvédje a biztonsági és egészségügyi dolgozók és a gyűjtése és terjesztése a műszaki, tudományos és gazdasági információk a tagállamokban. Ennek megfelelően, az Ügynökségnek kell fontos szerepet játszik az információcsere, a tapasztalatok és bevált gyakorlatok a foglalkozási betegségek megelőzésének.
(9) A nemzeti egészségügyi rendszerek fontos szerepet játszik a megelőzés javításában, a foglalkozási betegségekről, például annak tudatosítása orvosi személyzet azzal a céllal, hogy a tudás és diagnózis Ezen betegségek,
AJÁNLJA:
1. cikk
Sérelme nélkül a kedvezőbb nemzeti törvények és rendeletek, ajánlott, hogy a tagállamok: bevezetni a lehető leghamarabb be nemzeti törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket, tudományosan elismert foglalkozási megbetegedések felelősek kártérítési és figyelemmel a megelőző intézkedéseket, az európai ütemterv az I. mellékletben; lépéseket, a nemzeti törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket, amelyek a jog a munkavállaló kártérítésre vonatkozó foglalkozási megbetegedések, ha a munkavállaló szenved betegség, amely nem szerepel az I. mellékletben, de lehet bizonyult foglalkozási eredetű és a természet, különösen, ha a betegség szerepel a II; fejlesztésére és javítására hatékony megelőző intézkedéseket a foglalkozási megbetegedések említett európai ütemterv az I. mellékletben, aktív bevonásával minden játékos, és adott esetben, az információcsere, a tapasztalatok és a bevált gyakorlatok révén az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség; dolgozzon ki számszerűsített nemzeti célok azzal a céllal, hogy csökkentsék a mértékét az elismert foglalkozási megbetegedések, különösen azokat, amelyek az európai ütemterv az I. mellékletben; biztosítja, hogy minden esetben a foglalkozási megbetegedések jelentik, és fokozatosan tegyék statisztikák foglalkozási megbetegedések összeegyeztethető az európai ütemterv az I. mellékletben, összhangban a végzett munkával rendszeréről szóló európai statisztikák harmonizációs foglalkozási megbetegedések, így az információk a kórokozó vagy tényező, az orvosi diagnózis és a szex a beteg áll, minden egyes esetben a foglalkozási megbetegedés; rendszer bevezetésére vonatkozó információk gyűjtésére, illetve vonatkozó adatok epidemiológiai betegségek mellékletben felsorolt és más betegsége foglalkozási jellegű; kutatás előmozdítására területén betegségek gyógyítására kapcsolódó szakmai tevékenységet, különösen a betegségek mellékletben felsorolt és a betegségek pszichoszociális eredetű kapcsolatos munkát; biztosítják, hogy a dokumentumok, hogy segítsék a diagnózis foglalkozási megbetegedések szereplő nemzeti menetrend széles körben terjesszék, figyelembe véve különösen a hirdetmények szolgáltat a foglalkozási megbetegedések a Bizottság által közzétett; továbbítja a Bizottságnak és rendelkezésére bocsátja az érdekelt felek statisztikai és epidemiológiai adatok foglalkozási megbetegedések elismert nemzeti szinten, különösen az információs hálózat révén létrehozott, az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség; előmozdítására, hogy aktív szerepet a nemzeti egészségügyi rendszerek foglalkozási megbetegedések megelőzésében, különösen azáltal, hogy növelik a tudatosságot az orvosi személyzet azzal a céllal, hogy a tudás és diagnózis Ezen betegségek. cikk
A tagállamok maguk határozzák meg az elismerésére vonatkozó feltételek az egyes foglalkozási megbetegedés összhangban a nemzeti jogszabályok és gyakorlat a hatályos.
3. cikk
Tő ajánlás ajánlás helyébe lép 90/326/EEC.
4. cikk
A tagállamokat felkérik, hogy tájékoztassák a Bizottságot, sem december 31-ig 2006 a meghozott vagy tervezett intézkedések az ezen ajánlás.
Done at Brussels, 19 September 2003.
A Bizottság részéről
Anna Diamantopoulou
A Bizottság tagja
(1) HL L 160., 1990/06/26, p. 39.
(2) COM (96) 454 végleges.
(3) COM (2002) 118 végleges.
(4) COM (2001) 428 végleges.
(5) HL C 161, 2002/07/05, p. 1.
(6) HL L 216., 1994/08/20, p. 1.
I. MELLÉKLET
Európai foglalkozási megbetegedések jegyzékéről
Az említett betegségek ebben a jegyzékben közvetlenül össze kell kapcsolni a szakma. A Bizottság meg fogja határozni a kritériumokat elismerve a foglalkozási megbetegedések alábbiakban felsoroltak:
1 által okozott betegségek a következő vegyi anyagok:
100 Akrilnitril
101 Arzén és vegyületei
102 berillium (berillium), vagy vegyületeik
103,01 Szén-monoxid
103,02 Carbon oxiklorid
104,01 hidrogén-cianid104.02 Cianidok és vegyületei
104,03 Izocianátok
105 Kadmium és vegyületei
106 króm vagy vegyületeik
107 Higany és vegyületei
108 mangánt, vagy vegyületeik
109.01 Nitric acid
109.02 Oxides of nitrogen
109.03 Ammonia
110 Nikkel vagy vegyületeik
111 foszfor és vegyületeik
112 Ólom és vegyületei
113,01 kén-oxidok
113,02 kénsav
113,03 szénkéneg
114 Vanádium és vegyületei
115,01 klór
115,02 Bróm
115,04 jód
115,05 fluor vagy vegyületeik
116 Alifás szénhidrogének vagy aliciklikus kőolajból származó alkohol vagy benzin
117 halogénszármazékai az alifás szénhidrogének vagy aliciklikus
118 Butil, metil-és izopropil-alkohol
119 etilén-glikol, dietilén-glikol, 1,4-butándiol és a nitro-származékok az glikolok és a glicerin
126,01 benzol vagy társaik annak (a társaik a benzol az alábbi képlet határozza meg: CnH2n-6)
126,02 Naftalin vagy a naftalin társaik (ellentételező naftalinból a képlet határozza meg: CnH2n-12)
126,03 Vinylbenzene és divinilbenzol
127 halogénszármazékai az aromás szénhidrogének
128,01 Fenolok vagy társaik vagy halogénezett származékai
128,02 Naftolok vagy társaik vagy halogénezett származékai
128,03 halogénszármazékai a alkylaryl oxidok
128,04 halogénszármazékai a alkylaryl-szulfonát
128,05 Benzoquinones
129,01 Aromás aminok vagy aromás hydrazines vagy halogén-, fenol, nitrifikált, nitro-vagy szulfonált származékai
Alifás aminok és 129,02 halogénezett származékai
130,01 nitro származékai aromás szénhidrogének
130,02 nitro származékai Fenolok vagy társaik
131 Antimon és származékai
132 nitrogén-észterek
133 Kénhidrogén
135 agyvelőbántalmak miatt a szerves oldószerek, amelyek nem tartoznak más fejezet
136 Polyneuropathies miatt a szerves oldószerek, amelyek nem tartoznak más fejezet
2 Bőrbetegségek által okozott anyagok és szerek nem tartoznak más megnevezés alatt
201 Bőrbetegségek és a bőr által okozott rákos:
201,01 Korom
201,03 Tar
201,02 bitumen
201,04 Pitch
201,05 Antracén vagy vegyületeik
201,06 Ásványi és egyéb olajok
Nyers paraffin 201,07
201,08 karbazolt vagy vegyületeik
A 201,09-lepárlási termékek szén
202 Foglalkozási bőr betegségek okozta tudományosan elismert allergiát kiváltó irritatív vagy anyagok nem szerepelnek más headings3 betegségek által okozott belégzése anyagok és szerek nem tartoznak más megnevezés alatt
301 betegségei A légzőrendszer és a rák
301,11 Szilikózis
301,12 Szilikózis együtt pulmonalis tuberkulózis
301,21 azbesztózis
301,22 Mesothelioma követően belélegzése azbesztpor
301,31 Pneumoconioses okozta por szilikátok
302 Komplikáció azbeszt formájában tüdőrák
303 bronchopulmonalis betegségek okozta por a zsugorított fémek
304,01 extrinsic allergiás alveolites
304,02 Tüdőbetegségek által okozott belélegzése por és szálak a pamut, len, kender, juta, szizál és kipréselt cukornád
Légzőszervi betegségek 304,04 okozta a por a kobalt, ón, bárium és grafit
Siderosis 304,05
305,01 rákos megbetegedések a felső légúti okozta por fából
304,06 Allergiás asthmas által okozott belégzése anyagok következetesen elismerte okozó allergiát és a bennük rejlő hogy az ilyen típusú munka
304,07 allergiás rhinitis okozta belégzése anyagok következetesen elismerte okozó allergiát és a bennük rejlő hogy az ilyen típusú munka
306 fibrotikus betegségek a mell, a légúti korlátozás, az azbeszt által okozott
307 krónikus obstruktív bronchitis és emphysema a bányászok dolgoznak a föld alatti szénbányászati
308 tüdőrák után belélegzése azbesztpor
309 bronchopulmonalis betegségek okozta por vagy füst alumíniumból vagy vegyületeik
310 bronchopulmonalis betegségek okozta por elit salakok
4 Fertőző és parazitás betegségek
401 Fertőző és parazitás betegségek továbbítani embernek, állatok vagy továbbra is az állatok
402 Tetanusz
403 Brucellózis
404 Vírusos májgyulladás
405 tuberkulózis
406 Amoebiasis
407 egyéb fertőző betegségek által okozott munkát a betegségek megelőzésében, az egészségügyi ellátás, domicilary segítségnyújtás és más hasonló tevékenységeket, amelyek a fertőzés kockázatát bizonyítottan
5 által okozott betegségek a következő fizikai hatások:
502,01 szürkehályog okozta hősugárzás
502,02 Kötőhártya betegség következő ultraibolya sugárzás
503 Hypoacousis vagy siketek által okozott zaj
504 által okozott betegségek légköri tömörítés vagy kicsomagolás
505,01 ízületi betegségek a kéz és a csukló okozta rezgés
505,02 Angioneuroticus betegségek okozta rezgés
506,10 betegségei peri zsákocskák túlnyomás miatti
506,11 előtti patella és al-patella bursitis
506,12 Olecranon bursitis
506,13 Váll bursitis
506,21 betegségek miatt overstraining az ínhüvely
5060,22 betegségek miatt overstraining a peritendineum
506,23 betegségek miatt overstraining az izom-és tendonous betétekkel
506,30 Meniszkusz elváltozások követően hosszabb ideig a munka egy térdelő vagy guggoló helyzetben
506,40 Paralysis az idegek nyomása miatt
506,45 Carpalis alagút szindróma
507 bányász nystagmus
508 által okozott betegségek ionizáló sugárzás
MELLÉKLET
További betegségek listája gyanúsított foglalkozási eredetű kell a bejelentéshez kötött és figyelembe vehető egy későbbi I. mellékletébe történő felvétel az európai menetrend
2,1 betegségek által okozott a következő anyagok:
2,101 Ózon
2,102 Alifás szénhidrogének említettektől eltérő címsor alatt 1,116 I. melléklet
2,103 Difenil
2104 dekalin
2,105 Aromás savak – aromás anhidridjei, illetve ezek halogén származékai
2,106 Difenil-oxid
2107 Tetrahydrophurane
2,108 Thiopene
2,109 metakrilnitril
Acetonitril
2,111 Thioalcohols
2,112 merkaptánok és tioéterek
2,113 Tallium vagy vegyületeik
2,114 Alkoholok, illetve ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,118 I. melléklet
2,115 glikolok vagy ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,119 I. melléklet
2,116 éterek vagy ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,120 I. melléklet
2,117 ketonok, illetve ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,121 I. melléklet
2,118 észterei, illetve ezek halogén származékai nem említett címsor alatt 1,122 I. melléklet
2,119 Furfural
2,120 Thiophenols vagy társaik vagy halogénezett származékai
2,121 ezüst
2,122 Szelén
2,123 Réz
2,124 Cink
2,125 Magnézium
2,126 Platinum
2,127 Tantál
2,128 Titán
2,129 terpének
20,130 Boranes
2,140 által okozott betegségek belélegzése gyöngyház por
2,141 betegségek által okozott hormonális anyagok
2,150 fogszuvasodás kapcsolatos munka a csokoládé, a cukor és a liszt iparágak
Oxid és tüskék, 2160
2,170 policiklusos aromás szénhidrogének, amelyek nem tartoznak más fejezet
2190 dimetil-formamid
2,2 Bőrbetegségek által okozott anyagok és szerek nem tartoznak más megnevezés alatt
2,201 allergiás és orthoallergic bőr betegségek nem ismerik az I. mellékletben
2,3 belélegzése által okozott betegségek anyagok, amelyek nem szerepelnek más megnevezés alatt
2,301 Tüdő fibroses miatt fémek nem tartoznak az Európai menetrend
2,303 bronchopulmonalis betegségek és a rák kapcsolatos kitettség a következő: Korom Tar Bitumen Szurok Antracén vagy vegyületeik Ásványi és egyéb olajok
2,304 bronchopulmonalis betegségek által okozott mesterséges ásványi szálak
2,305 bronchopulmonalis betegségek okozta szintetikus szálból
2,307 Légzőszervi betegségek, különösen asztma okozta irritáló nem az I. mellékletben felsorolt
2,308 A rák a gége követő belélegzése azbesztpor
2,4 Fertőző és parazitás betegségek nem az I. mellékletben leírt
2,401 parazitás megbetegedések
20,402 Trópusi betegségek
2,5 betegségek által okozott fizikai hatások
2,501 avulsion miatt overstraining a tövisnyúlványát
2,502 Disc összefüggő betegségek a deréktáji gerincoszlop által okozott ismételt vertikális hatásait egésztest-vibráció
2,503 csomók a hangszálak által okozott tartós munkához kapcsolódó vokális erőfeszítés
Munkaügyi biróság eljárását az állam fizeti.részedről ingyenes! Az elmaradt havi öszegeket "győzelem" esetén utólag ,egy öszegben ,kamat nélkül megfizeti a Ny. Folyósitó!
Szeretném metgudni, hogy a rokkant nyugdsíj után is jár özvegyi, vagy az már nem jár?
Valamint szeretném tudni, hogyha a Munkaügyi Bíróséghoz kerül az ügy, kell érte fizetni. Ha javamra dönt véletlenül, a kiesett hónapokat hátrafelé megfizetik? Gondolom az nem kérdés, hog addig miből éljek válaszukat várva maradok tisztelettel.
Lenne egy kérdésem:ha valakit 16 éve leszázalékoltak 15 év munkaviszonnyal (jó munkából,nem menekvésként) ma pedig kiderül,hogy "munkaképes" (az I.fokú bizottság szerint), 67-ről 42%-ra vették le, - nem tudott dolgozni ez idő alatt -az a 16 év beleszámít a nyugdíjas évekbe?Olyan betegségekről van szó,ami krónikus,tehát állapotjavulás nem várható- így ezután sem fog tudni dolgozni-azzal mi lesz?Mivel az illető 1959-ben született, nyugdíjba 65 éves korában mehet?
Én 2001-ben végig jártam a leszázalékolások minden fokozatát.Az orvosszakértő leírta,hogy a gerincbetegségeim miatt ülő és álló munkát nem végezhetek valamint nem emelgethetek.Erre föl 50%-ot adott ,ez a mai 41%.Megkérdeztem ott a bíróságon tőle,hogy mégis akkor milyen munkát végezzek ,mert amit erre a százalékra adnak az semmire nem elég.(A fekvő munkához meg nincs kedvem ezt csak gondoltam)A válasz az volt,hogy nem tudja.A bírónő pedig azt mondta,hogy ez már nem az ő dolguk.Akkor kié?Megjegyzem az orvosszakértőnek kisebb volt a titulusa mint annak aki leszázalékolt.Egyértelmű,hogy nem fogja felülbírálni a tapasztaltabb idősebb kollégáját aki ráadásul még feljebb is van a ranglétrán.Ebben az országban aki beteg az már nagyívben le van xarva!
Népirtás: ma nem reggelizik a dolgozó, mert rohan. az ebéd megoldhatatlan, mert drága. Vacsorára haza zuhan, gyorsan összedob valami egészségtelen szemetet. Stresszes, mert ha betegállományba megy kirugják. A sava buzgón gyártja a gyomorfekélyt. Ehhez jön napi 5-6 kávé. A SZOT üdülök hova lettek? Látta őket, elballagni valaki a Balaton partról, vagya Mátrából? Külföldön nyaralni keveseknek van megadatva. Tehát nem eszünk, nem pihenünk, stresszben élünk. Már ez is elég lenne bármihez, de a magyar szívos egy barom. Elvállal még egy-két állást.Aztán kiderül, hogy kilóg a bele, de nem tudja a kamatokat törleszteni, elveszik a lakás, az autó. Ha már sikerül az áldozatot az utcára seperni, onnan gyorsan mehet a dobozba. Eggyel kevesebb magyar, végre.
És a jó öreg komcsi trükk. Az oszd meg és uralkodj. Ott tartunk, hoy irigyeljük azt aki már megkapta a havi 28.700.-havi nyomor pénzt? Normális az az ember, aki nem fizetést akar, hanem ezt éhenhaláshoz sok, élve maradni kevés kis pénzt? Figyeljük egymást, hogy a rokkantnak milyen kocsija, van, jár-e fodrászhoz, de jól megy egyeseknek!
Aki már megjárta a Munkaügyi Bíróságot, Egészségügyi Legfelsőbb Tanácsot az ugy kiészül idegilig, hogy nem is kell az alapbetegsésge.
És mennnyi papírt gyártanak, hány admisztrátor, orvos kell ehhez az évenkénti behivogatáshoz?
Mellesleg, ha én tudom, hogy valamire még alkalmas lenék, akkor mi van? Akkor se vesznek fel egy 59 éves rokkantat sehová,
Mellesleg nekem a gerincem állapotát maximálisan kiüti, ha ülni vagy állni kell. Csaka a saját tempojában képes bármire.
Ez a 60 millió milyen jó lett volna egy értelmes gépre!
http://www.portfolio.hu/….146148.html Érdemes tanulmányozni és elolvasni mit fentebb ide másoltam! Látható számok magukért beszélnek ! Mikor volt legmagasabb rokkantosítás 1999, 2001, 2002. Kik is voltak akkor kormányon? A másik adat a az 1950–1954 , 1955–1959 között születettek közül kerül ki. De itt csak a rokkantakat mutatja!Hányan vannak akik 40 % -n vannak és nyomorognak. Hányan vannak akik mindenféle ellátás nélkül „élnek“ . Erről nincs adat! Én azt látom , hogy az új adó rendszer magas jövedelműeknek kedvez.Látom , hogy kik 20 év alatt meg gazdagodtak mások munkájából akik éh bérér robotoltak- robotolnak nekik. Ez mi napig így van ! Kik felelősek , hogy az sok " rokkant" akik munkanélküliség elöl menekült rokkantosításba ezekre " dokumentumokra rátette a pecsétjét! Posfalvy úr és mások erről is nyilatkozhatnának.Megkísérlem , hogy ezeknek pecséteknek gazdáit elővenni és visszakövetelni tőlük a jogtalanul ki utalt rokkant nyugdijak összegét!. Miért " csak" az a bűnbak aki kihasználta az , hogy vannak orvosok kik ilyen téren megvehetők! Szép összeg összejönne , csak hát érdekes ez senkinek nem jut eszébe. Mint az sem , hogy akik az ország vesztét okozták azok mi napig szépen éldegélnek., míg mások nyomorognak ! Hol van itt az elszámoltatás?Csak papír halmaz növelésére alkalmas, és arra , hogy sokan szép pénz felvegyenek . Az ország kasszájába került már vissza valami ? Nagyon nem lepődök meg, hogy érdekes módon ezek közül a vesztegetések és egyéb ügyekbe nem hallani , hogy kőműves, esztergályos takarító , /kétkezi munkás/ jutott potom pénzért ingatlanhoz és minden olyanhoz ami jó nagy pénzt hozz konyhára..
Már annak is örülök,hogy "hangnemet" változtattál.Mivel kezdetben letegeztük egymást,ezért szerintem,mostmár maradjunk ennél,ha nem gond.Nem a helyesírásoddal volt a fő gond,(mert azt is lehet rosszul tanítani i,nemcsak rosszul tanulni:)) hanem a hangnemmel.Ezek a kérdések engem is érintenek személyesen.Igen sportember vagyok megint,ugyanis a betegségem miatt sportolnom kell,hogy ne fájjon mindenem,és egyáltalán fel tudjak kelni az ágyból.A betegségem neve sem titok:bechterew.Nézz utána a betegségnek,ha érdekel.Én nem azt mondom,hogy nem jogos ingyen parkolni akár,vagy ott megállni,ahol "kényelmes".Én arra próbáltam felhívni a figyelmed,hogy aki 28500 Ft.- nyugdíjból él,és még kap valami támogatást,annak bizony nem igen telik terepjáróra,hisz ha jól értettem,te is az elött vetted az autód,mielött lesérűltél.
Örömmel olvastam sorait, látom célba talált. Ha Önt ennyire bántja az álltalam használt "Öcsi"-zés, ebben az esetben bocsánatot kérek itt a nagy nyilvánosság előtt. Egyébként Önnek sem ártana helyesírási leckét venni, mert ha én 1-es voltam, akkön Ön tisztelt uram bent sem volt a nyelvtan órán. Nem a parkolási díjról beszélek, mert az elenyésző. De ha ott állhatok meg ahol a célom van, és tábla tiltja, akkor már igen nagy hasznát veszem.
Nem kell annyit gyalogolnom. Csak gondoljon bele. Ön ugyebár sportember. /irígylem/ Szerintem Önnek sem mindegy, mekkora távolságból cipeli amit vinnie kell még akkor is, ha nemakarja. ....na én erre gondoltam.
A sorok között már nem érdemes olvasni. Az új alkotmány alapja lessz a további törvényeknek. Az új alkotmány elfogadása után (márpedig az elfogadásához kétség nem férhet az fux! )Jönnek a következő bennünket érintő változások:
2011. július 1.
1. ...... 6–7. Ekkorra újraírják a rokkanttá nyilvánítás és a táppénz-jogosultság szabályait. 8. .........
2011. december 31. ..... Ekkora felülvizsgálják a korábbi rokkantsági minősítéseket.
A kormány most négy pontban ígéri a foglalkoztatási problémák megoldását, de ez valójában két területet jelent. Az egyik a rokkantsági szabályok átírása és a már rokkantsági nyugdíjon lévők rokkantsági állapotának felülvizsgálata. Ma nagyjából 700 000 magyar van rokkantnyugdíjban, körülbelül a felük még nem érte el a nyugdíjkorhatárt. Ez azt jelenti, hogy több százezer ember térhet vissza a munkaerőpiacra – más kérdés, hogy az éves csúcshoz közelítő munkanélküliségi adatok szerint ott nincs rájuk nagy szükség. Szintén a foglalkoztatás hatékonyságát szolgálná a táppénzszabályok átírása (ma még nem ismert módon).
A másik lépést a közmunkaprogramok jelenthetik, 2012-től indítanák el az új rendszert olyan beruházásokkal „amelyek sok ember munkáját igénylik“. A kormány szerint a mostani 55 százalékos foglalkoztatási szintet tíz év alatt 70 százalékra fogják feltornászni – ilyen magasan a rendszerváltás óta nem volt.
Bevezetőként ezért írtam,hogy nem kell a sosok között olvasni,és esetleges illúziókba ringatni magunkat. Biztosan előveszik a végleges témákat is. Nem tippeket adok a hogyanra,de már most is a felülvizsgálat alkalmával utánna néznek,hogy a delikvens gyógyszerkiváltásai (nem a felírt gyógyszer,hanem annak kiváltásának valódiságát),továbbá az egyes „műintézményekben :-)“ valósan eltöltött napjainak számát ellenőrzik. Mint tudjuk a rokkantnyugdíj következő felűlvizsgálatáig is betegnek,valamilyen állapotnak fenn kell maradni és érdemben avval foglalkozni kell a saját jól felfogott érdekében az embernek. A megbukás kockázata fenn áll a „véglegesített“ sorstársaknál is.Kiszűrhető,hogy a határozat után mennyiben áll még fenn a betegség,állapot.Senki ne mondja azt,hogy a határozat után már nem kell a gyógyszer,kórházi kezelés,szanatóriumi kezelés stb,met ebből alakul ki a csodálatos gyógyúlás szindróma,amit rendszerint díjaznak a „szakértők“.
Törvény (egyelőre) ide vagy oda,a leirtakhoz ragaszkodom a jól felfogott érdekemben.Olyan morbidus (betegség) tudattal rendelkezem,hogy még adni is tudok belőlle kiló számra az arra rászorúlónak :-)))
Olvatátok már a Széll-tolók szlogenjét?
Sereghajtóból – Éllovas.
Olvastassátok fel egy némettel, nagy élmény.
A jogállam másik alapvető eleme – a jogbiztonság mellet – a közbizalom. Márpedig amit a rokkantnyugdíjasokkal művelnek pár éve, az aláássa erősen a közigazgatásba vetett bizalmat a nem véglegesítettek körében is. Ugyanis az állam a felülvizsgálat jogintézményét sem rendeltetésszerűen használja. Eleve túlnyomó részt indokolatlanul magas arányban minősítenek a rokkantak/leszázalékoltak körében a felülvizsgálat szükséges jelzéssel. A gyógyulásra esélyes betegségekkel általában nem is a leszázalékolást választják az emberek, hanem a táppénzes állományt. A leszázalékoltak legnagyobb részének olyan betegsége(i) van(ak), amik az öregedéssel csak romlanak, nem javulnak. A levágott kéz, láb nem nő ki, stb. Az állami ellátó rendszer mégis a felülvizsgálandókak között tartja nagyrészt őket. Azért hogy tudjon kiszórni, ha több az államadósság törlesztőrészlete. Nem a tényleges egészségi állapot a felülvizsgálás fő szempontja, hanem a szelektálás, mint azt mengele dr szabadalmaztatta anno. Ha több hely volt a barakokban, oda, ha kevesebb, akkor a zuhanyzóba irányított. Érdemes lenne megnézni a statisztikákat. milyen arányban állatítanak meg a felülvizsgálatok során állapotrosszabbodást, és milyen arányban állapotjavulást a fő betegségcsoportokra lebontva. Aztán megnézni, hogy ezen betegségeknek ténylegesen milyenek a gyógyulási mutatói. Igen érdekes ellentmondások fognak mutatkozni. A rokkantak sem hülyék (mind), látják, mire megy ki ez a legtöbbször felülvizsgálatosdi, amit ezt az itteni hozzászólások is bizonyítják. Próbálnak védekezni a szelektálás ellen, ahogy tudnak, mennél több vizsgálatot elvégeztetni, bizonytékként, minél frissebbeket. Méginkább ez történik a fellebbezési meg a bírósági szakaszban is. Ezek pedig sokba kerülnek az államnak a százezres nagyságrendek miatt, és a drága vizsgálati módszerek miatt. A parlamentben sok orvos, vagy orvosi vállalkozásban érdekelt van, nekik ez nagy üzlet. A rokkantnak meg nagy stressz, hogy vajon kiszelektálják-e az ellátó rendszerből vagy nem. El lehet képzelni a krónikus szívbetegekre ez hogyan hat. Sokkan 10–20 éve így élnek. Vagy éppen meghalnak, mert a stressz önmagában is súlyos egészségromboló tényező, hát még betegségekkel együtt. Ez a rendszer kegyetlen, embertelen, és mérhetetlenül aljas, ahogy a söpredék politikus csürhénk tagjai, párthovatartozástól függetlenül. És addig csinálják ezt amíg egyszercsak több százezer ember oda nem megy a parlament elé „eb ura fakó“ ez a törvényhozás nem a miénk, ez az állam nem a miénk, és el nem égetik nyilt szinen a személyi igazolványaikat, és meg nem kérik a rendőröket, hogy szíveskedjenek az EMEREK oldalára állni, és a Széll-tolókat börtönbe csukni!
„ A jogállam alapvető eleme a jogbiztonság. A jogbiztonság – többek között – megköveteli a megszerzett jogok védelmét, a teljesedésbe ment, vagy egyébként véglegesen lezárt jogviszonyok érintetlenül hagyását, illetve a múltban keletkezett, tartós jogviszonyok megváltoztathatóságának alkotmányos szabályokkal való korlátozását. … A jogbiztonság elvéből főszabályként az következik, hogy lezárt jogviszonyokat sem jogszabállyal, sem jogszabály hatályon kívül helyezésével – származzék ez akár a jogalkotótól, akár az Alkotmánybíróságtól – nem lehet alkotmányosan megváltoztatni.
Kivétel ez alól az elv alól csak akkor engedhető meg, ha azt a jogbiztonsággal konkuráló más alkotmányos elv elkerülhetetlenné teszi, és ezzel nem okoz céljához képest aránytalan sérelmet.”
Ez az alkotmánybírósági határozat védte meg az ávós és pufajás gyilkosokat a felelősségre vonástól. [11/1992. (III. 5.) AB határozat] Azért az óriási visszatetszést keltene a társadalomban, ha a szerzett jogok védelmét csak a pufajkás gyilkosok élvezhetnék, a rokkantak pedig nem. Akiknek jelentős része az, ávós, pufajkás gyilkosok, és „liberális“ csemetéik tevékenykedése miatt vált rokkanttá.
Szerintem az a CÉL a Kormánynak minnél több embert kirugni a rendszerböl!!! Sok-sok ember ne kapjon ellátást!Akkor még több munkanélküli lesz! Ha jól tudom 2008ban már szigoritották a rendszert!!! Akkor most mit akarnak,legtöbb ember már most a legaljára csúszott!!Egy a céljúk ne kelljen rokkant ellátást adni!! Sokan menjenek az örület és a tönk szélére!
Én még csak most találtalak meg benneteket.Örülök ennek a fórumnak!
Én is le vagyok százalékolva 41%-ra.27 ezret kapok, már vagy 4 éve nem emeltek ezen semmit.Jelenleg még dolgozom,de sajnos már nem sokáig,mert nem tudom teljesíteni a követelményeket .Könyvből kellene árulni havi 100-110 ezret,ezért 30 ezer nettó jár.Már képtelenség ennyi könyvet eladni,mikor az embereknek lassan ennivalóra sem telik.
Segítségeteket szeretném kérni,nem tud valaki valami jó munkát?Nagyon megköszönném!Csak rendes ,fizetős munka érdekel,nem az a sok kamuság amivel nem kell ugyan túl sokat dolgozni,de pénzt se lehet keresni.(csak az keres jól aki már évek óta gyűjti az embereket maga alá!)
Fogalmazásból látom te is 1-es voltál.Megszólítás?Háttal nem kezdünk mondatot,és szerintem nézz körül otthon,és ott keress magadnak testvért,mert én nem vagyok az öcséd.Szerintem olvasd el mit írtam mégegyszer,de azért idézem,belőle.
"Egy mozgássérült,ha valóban munkaképtelen,tuti,hogy nem telik neki autóra,hacsak nem támogatja valaki(szülő,párja stb)"
A lényege ennek,hogy szerintem,aki tényleg munkaképtelen,és CSAK a támogatásból van a havi "bevétele",annak adhatnak bármilyen kedvezményt (parkolás,átalakítási támogatás stb),Úgysem tudod igénybe venni,mert örűlsz,ha kenyérre telik,nem hogy autóra.Te Bátyám,már a "betegséged" elött vetted a 22millás autód,de ez most is menne?Ha igen akkor meg minek parkolási támogatás,mikor úgyis telik parkolásra.
Köszönöm,hogy elolvastad,további sok sikert az életben!
Reformcsomag: mégsem lehet spórolni a rokkantnyugdíjasokon?
A kedden bejelentendő reformcsomag egyik sarkalatos pontja a nyugdíjrendszer, azon belül is a rokkantnyugdíjak reformja. A kormány azzal érvel, hogy nemzetközi összehasonlításban magas a rokkantak száma Magyarországon és a részlegesen leszázalékoltak közül is csak kevesen dolgoznak. Azt azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy 2008-ban átalakították a rendszert, aminek hatására a minisztérium által hivatkozott számok sem feltétlenül állják már meg a helyüket
Magyarországon tavaly szeptemberben több mint 728 ezer rokkantnyugdíjast tartott számon az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF). A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) múlt héten publikált tanulmánya szerint, ha ezek az emberek dolgoznának, és csak fele olyan mértékben járulnának hozzá a termeléshez, mint a többi 3,7 millió foglalkoztatott, akkor ez a magyar GDP-t közel 10 százalékkal növelné. Ennél mélyebb fejtegetésekbe azonban nem bocsátkoznak az elemzés készítői.
A minisztérium érvelése során ugyanakkor látszólag nem számol azzal, hogy a több mint 700 ezer ember 52 százaléka már betöltötte a nyugdíjkorhatárt, azaz legfeljebb 350 ezer főt lehetne visszaterelni a munkaerőpiacra. Ráadásul köztük vannak olyanok, akik ágyhoz vannak kötve, ezért az ő esetükben az orvosi felülvizsgálat is felesleges. A Népszabadság hétfői számának cikke már reálisabb számokról beszél: a lap szerint a kormány 100 ezer fővel csökkentené a rokkantellátásban résztvevők számát.
A rokkantnyugdíjasok száma azonban - nemzetközi összevetésben - továbbra is magas - hívja fel a figyelmet az NGM tanulmánya. A munkaképes korú népességen belül Magyarországon a rokkantsági ellátásban részesülők aránya 2007-ben meghaladta a 12 százalékot, míg Szlovákiában ez az aránya 6,3 százalék, az OECD átlag pedig 5,8 százalék volt. A másik fő probléma az - mutat rá a tárca elemzése -, hogy amíg az EU élenjáró országaiban a megváltozott munkaképességűek 40 százaléka foglalkozatott, addig ez az arány Magyarországon 12-15 százalék.
Tavaly 646,1 milliárd forintot költött rokkantnyugdíjakra az állam, ebből közel 300 milliárd forintot tett ki a korhatár alattiak ellátása, egy fő pedig havonta átlagosan 70 ezer forint nyugdíjban részesült. Az I. és II. fokozatú rokkantak (akik egészségkárosodása meghaladja a 79 százalékot) estén nem lehet spórolni, de a legnagyobb kifizetések nem is itt történnek.
A korhatár alatti rokkantnyugdíjakból az I. és II. csoportba tartozókra 55,7 milliárd forintot költöttek, míg a III. csoportba tartozók nyugdíja (50 és 79 százalék közötti egészségkárosodással rendelkezők) 237,4 milliárd forintba került. Ha a kormány spórolni szeretne a rokkantnyugdíjazás rendszerén, akkor vélhetően ez utóbbi csoport tűnik erre alkalmasnak.
Egy szigorítás már volt
Az egyik gyakran hangoztatott érv a rokkantnyugdíjakkal szemben, hogy sokan hamis papírokkal, illetve az orvosok lefizetésével kapták meg ezt a jogosultságot. Ezen, illetve az alacsony foglalkoztatottsági számokon akartak változtatni, ezért három éve jelentős szigorításon ment keresztül a rendszer. Korábban a munkaképesség-csökkenést vizsgálták, 2008-tól viszont az egészségkárosodás mértéke a mérce, valamint a rehabilitáció lehetőségeit is vizsgálják.
Aki a felülvizsgálatokon rehabilitálhatónak minősül, elesik a rokkantsági nyugdíjtól, de helyette rehabilitációs járadékot kap, és a munkaügyi központok segítségével akár munkát is találhat. A munkaerőpiacra való visszailleszkedést pedig a rehabilitációs hozzájárulás hivatott segíteni: 2010-től azok a cégek, akiknél a megváltozott munkaképességűek nem érik el a létszám 5 százalékát, évi 960 ezer forintos hozzájárulást kötelesek fizetni.
Az új rendszer szigorított a rokkantság feltételein, aminek hatására csökkent a rokkantnyugdíjasok száma és többeket minősítettek vissza munkaképessé. Két éve szeptemberben közel 760 ezren voltak jogosultak rokkantnyugdíjra, számuk egy évvel később 728 ezer főre mérséklődött, ami 4 százalékos csökkenés. A munkaképes korúak esetén még látványosabb a zsugorodás: a majdnem 400 ezer főről 350 ezerre csökkent a jogosultak száma, ami több mint 11 százalékos mínusz.
Így tehát úgy tűnik, a kormány által hangoztatott számok fölött is eljárt már az idő: a fent hivatkozott 12 százalékos arány 2009 szeptemberében (a 2009 januári KSH népességi számokhoz viszonyítva) 6 százalékra csökkent.
Ha jogerős tb határozattal, vagy jogerős bírósági ítélettel vagy véglegesítve, és nem kérted az állapotrosszabbodás megállapítását, akkor jogellenesen köteleznek a felülvizsgálaton való megjelenésre. Jogerős ítéletet csak bíróság változtathat meg perújítási, vagy felülvizsgálati eljárásban. Első fokon jogerőre emelkedett tb határozatot az igazgatási szerv saját hatáskörében megváltoztathat, de csak akkor, ha jogszabálysértés befolyásolta a határozat eredményét. Például jogerős ítélettel tudja a tb bizonyítani, hogy korrumpáltad az orvost. Egyébként a határozat anyagi jogereje biztosíja, hogy az abban foglaltakat a későbbiek során a hatóság sem nem teheti vitássá.
Ettől függetlenül egyik ismerősöm is kapott hasonló "behívót". Írtunk egy levelet, amiben diszkréten felhívtuk a ny.biztosítási igazgatóság figyelmét a jogállami normák követésének fontosságára. Elnézést kértek tőle, és visszavonták a "behívót" . Ennyi.
En csak annyit tapasztalok, hogy a szembeszomszed (kb. 60 eves) sok-sok-sok eve le van szazalekolva a gerincevel, de azert a krumplival teli kosarat buzgon cipelo a kertjeben azota is.
Eleteben talan ha 2-3 evet dolgozott rendes munkahelyen. Pedig tiszta, rendes, megbecsult munkahelye volt (gyogyszertar), es nem neki mondtak fel...
Nem csak a TV-be hanem a rádióba is reklámozza Pósfai a szimulátorát! Én több dologra lennék kíváncsi. Hogyan tud megállapitni betegségeket?Egy gerinc beteg aki emelni nem nagyon tudd , talán meg is műti? Vagy a köszvényes akinek a kezei duplára dagadnak, le vágja a kezet és újjat tesz fel? Egy szívbeteg talán meg gyógyul ha a gépbe rakják? Minden esetre én nagyon kíváncsi lennék erre gépre! Hogyan vizsgál ? Hogyan miként tudja meg állapitni valakiről , hogy ezt vagy azt a munkát eltudja végezni a vizsgált beteg. Ha egy orvosi diplomát szerző le meri írni egy gerinc mütött betegnek, miután le írta , hogy gerinc kimélet. Teljes munkaidőbe gerincet nem terhelő munkát végezhet. Akkor mire is számíthat az ember egy géptől ?
Szerintem a gép nem tudhatja a vizsgált személy szándékát: – nem akarja, vagy nem tudja a feladatot megcsinálni.
Én kíváncsian várom, hogy mikor kerülök sorra. Rajtam sok orvosi műszeres vizsgálatot végeztek, és azt szakorvosok kiértékelték. Az ORSZI vizsgálatokon ezeket a leleteimet mind elbagatellizálták, vagy nem vették figyelembe a felülvizsgálatot végző orvosok.
Eltudom képzelni azt a variációt, hogy ez a munkaszimulátor fordítva fog elsülni a felülvizsgálatot végzők számára, és tömegekről derül ki, hogy tényleg munkaképtelenek. Igaz az is feltételezhető, hogy átállítják más értékekre és a „tévedhetetlen csodagép” a halottakat is munkaképesnek nyilvánítja.
Ne olyan gépre gondoljatok amelyik a betegségeteket keresi és diagnosztizálja,hanem csak egyszerű semmire amit gépnek neveznek.Ebben sullyok,és biliárd golyok találhatóak.Ha ti a kijelölt drb vasat feltudjátok emelni,vagy a biliárd golyot át tudjátok rakni eggyik oldalrol a másikra,akkor már egészségesek vagytok.Ez a gép nem betegséget vizsgál,hanem megállapítja hogy mennyi féle munkára vagytok még alkalmasak,és ennél fogva visszalehet vezetni a munka világába több száz ezer embert.Ja hogy nincs munka még az egészségeseknek sem?Na ez aztán nem érdekel senkit sem.Mint ahogy az sem hogy hogyan élsz meg betegen 40 ezer frt rokkant nyugdíjból.
Erős a gyanúm, hogy itt még súlyosabb, emberiesség ellenek bűncselekmények sorozata fog bekövetkezni. Konrétan a rokkantak létfetételeinek megvonásával elkövett népírtás. Hosszab ideje figyelem már sunyi aljas módszerekkel folyik az előkészítése, a társadalom ostobább rétegeinak a rokkantak ellen uszítása. Lassan a rokkantnyugdíjas a csaló szinonímája lesz. Pedig a legnagyobb csaló, éppen az állam, és az apparátusa a rokkantügyekben.
Hogyan csal az állam? Nem biztosítja az egészséges élethez és a hatékonygyógykezelés való jogot, folyamatosan romlik az egészségügyi ellátás. Közben meg álnaívan rácsodálkozik, jé milyen sok a rokkantnyugdíjas. Az államhatalom megengedi, sőt előírja, hogy a munkahelyek egészségügyi kockázatait, munkavállalók egészségi állapotát, pályalkalmassági vizsgálatát a foglalkozásegészségügyi orvosokat szerződés keretében kötelezően a foglalkoztató fizesse. Nyilvánvalóan nem lesz serény a tényleges egészségkárosító kockázatok feltárásában, a ezzel kapcsolatosan bekövetkezett egészségkárosodások igazolásában. A munkáltató így könnyedén fogyóeszközzé silányíthatja a dolgozót. Nyilvánvaló, hogy hatékony munkahelyi egészségvédelem, csak olyan orvosokkal képzelhető el, akik egyfelől ténylegesen ismerik a munkahelyi viszonyokat, képzettek, becsületesek, másfelől egzisztenciálisan függetlenek attól a munkáltatótól amelynek a munkahelyi körülményeit felügyeli. Nagyon sok ember szenved egészségkárosodást a munkakörülmények miatt. Beleértve a mentális körülményeket is. A munkahelyi pszichoterror rendkívül elharapódzott Magyarországon, ez is nagyon sok embert tesz tönkre. És az állam nem tesz ellene lépéseket, csak álnaívan csodálkozik, jé mennyi a rokkantnyugdíjas.
3.Az állam felrúgja az állampolgáraival kötött társadalmi szerződést, mert az államhatalmat gyakorló politikusoka a háttérből a nemzetközi pénzmaffiák mozgatják. Nekik pedig az az érdekük, hogy minél több pénzt kiszivattyúzanak az országból. A rokkannyugdíjara kifizett pénz nekik veszteség. Na ezért papolnak a 40 millás luxus Adudikkal flangáló politikus léhűttők arról, milyen sokat fizet az állam a rokkantnyugdíjakra. Az, hogy a rokkantnyugdíjasok annak idején úgy áltak munkába, hogy biztosak lehetnek abban, hogy esetleges betegség,megrokkanás esetén a társadalombiztosítás útján ellátást kell kapjanak, egyre kevésbé számít. No ez nem más mint biztosítási csalás. És a társadalmi szerződés felrúgása.
Ezek ellen sürgősen össze kell fogni, és fellépni.