Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85290

Nagyon jó hozzáállás.Gépnek és embernek is jobb.

 

Így a fitnesz bérlet árát is meg lehet spórolni :)

Előzmény: olomana (85288)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85289

Ez az óvás és ütés vágás lehet az alábbi is:

Aki "óvja", az hetente lemossa, porszívózza, de botlába van, és javítani is csak akkor javítja, maikor már csörög valami, és széthajtja emiatt, de a tudatában az él, hogy vigyázza a kocsit, és mindig mindent megcsinál rajta.

Aki meg üti-vágja, az nem mossa le, csak 2 havonta, de közben szépen bemelegíti a motort, és csak utána nyomja neki, minden karbantartást megad neki akár előre is.

 

Van egy látszólag szép megkímélt autó, akár sz@r állapotban, és van egy szarul kinéző, de jó állapotú autó. Melyiket venné meg a többség vajon? :)

 

 

Ez a hideg üzemmód extra kopás meg tény, ezt kell lecsökkenteni, amennyire lehet.

Előzmény: www.octinfo.com (85287)
olomana Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85288

Viszont olyan tanulmány elég sok van, ami arról szól, hogy az eleget nem mozgó ember sokkal jobban amortizálódik. Szóval inkább a feleséged miatt kéne aggódni :). Nekünk is van két autónk, de szinte soha nem azzal megyünk munkába / suliba. A gyerekek sulija 1 km-re volt, oda is kis koruk óta elsétáltunk velük. Én toltam a bringát, aztán azzal mentem tovább a melóhelyre. Mindenkinek sokkal jobb.

Előzmény: Törölt nick (85283)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85287

Azt mondják, azt mondják, de én szívesen megnéznék egy tesztet erről. Ahogy az Autobild csinál 100.000 km-es teszteket és utána autó szétszedést, csinálhatna ilyet is. Bár ezt inkább csak laborban lehetne, mert egy évtized lenne a valós teszt. :)

 

Olyat viszont már láttam, hogy a legnagyobb óvás és gondoskodás ellenére sz.ródtak el dolgok, melyeknek nem kellett volna, míg annak, aki ütötte-vágta a kezdetektől, semmi gondja az autóval. Ezért én már ebben nem hiszek. Elmélet és gyakorlat között ott van az autógyár és annak - általunk ismeretlen - elvei mentén végzett gyártás. Így én úgy vélem, bármi lehet, és annak az ellenkezője is.

Előzmény: Alex_Aston (85285)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85286

Na, most így hirtelen ezt találtam  témáról, nagyjából le van benne írva a lényeg :)

 

http://www.origo.hu/auto/20131010-savakkal-mergezi-magat-a-hidegen-hagyott-motor-autok-utolag-beepitett-allofutese.html

Előzmény: Törölt nick (85283)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85285

Azt mondják nálam okosabbak, hogy a motor kopás 95%-át abban az 5%-ban (a számok nem biztos, hogy pontosak, de kb. ilyesmi arányról van szó) szedi össze a kocsi, amíg átlagban hideg üzemmódban működik.

Na, most, ha a hideg üzemmód ugye nem 5, hanem 50%, eléggé valószínű, hogy előbb fog a motor jó nagy mennyiségű kopást összeszedni :)

 

De értelek. Ez nem a te problémád lesz. következő vevő meg majd köpködni fog, hogy milyen sz@rok ezek a Skodák, mert neki előző kocsijában 2x ennyi km után is szebb állapotú volt a motorja :)

Előzmény: Törölt nick (85283)
ac07 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85284

Nekem 2016-os Sportsvanom van, csak gyújtáson kap feszt a szivargyújtó.

Előzmény: (M)Ákos (85228)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85283

De! :)  Egészségesebb, olcsóbb, környezet barátabb is lenne, de amíg megtehetjük, addig az asszonynak is lesz kocsi. 

Nem láttam még olyan tanulmányt, ami igazolná a rövidtávos kocsik gyors amortizációját, ezért nem tudom melyik rombolja jobban a kocsit a rövid távok nem nagy igénybe vétel mellett vagy a pályás no limites közlekedés. Értsd jól, de igazából nem érdekel, hogy pl. a motor milyen állapotban lesz mire a következő tulaj átveszi. A lehetőségekhez képest óvjuk, vigyázunk rájuk, de ha valaki újszerű kocsit szeretne, vegyen ő is újat. Ha tőlünk vesz kocsit, abban biztos lehet, hogy amit az óra mutat az valós. A 107-ben, 8.5 évesen 36e km volt. Azt is elpasszolták 2 nap alatt ... :)

Előzmény: Alex_Aston (85281)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85282

milyen hatalmas "mázli" kell hozzá, hogy neked meg egyből kettő kattogjon?

 

na, pontosan ez nem áll össze nekem sem, ezért vagyok kíváncsi a végeredményre :) ha tényleg megoldja a gondot a módosított cikkszám, örülök. ha nem, akkor mégis váltóhiba lesz, akármennyire nem tűnik logikusnak senkinek sem

 

meglátjuk, tényleg nem szeretnék több időt elcseszni erre...

 

(btw futhat párhuzamosan két cikkszám, ha módosított alkatrészről van szó? mert ha igen, akkor azt el tudom még esetleg képzelni, hogy a fejlesztett alkatrész már az első cserénél is létezett, csak valamiért az eredetit rendelték bele, és ezt nyomozták 5 munkanapon keresztül az elmúlt héten)

Előzmény: Octi19 (85278)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85281

500m-re nem lenne egyszerűbb sétálni? Napi mozgás is megvan, és nincs kínozva a kocsi :)

2x500m táv nagyon nem tesz jót neki hosszabb távon, ha ez mindennapos, mert állandóan túldúsított üzemmódban megy a verda, és nem tud bemelegedni. Még néhai 4km is kevés, bár benzinesnél ez utóbbi már elmegy.

 

Szóval lehet 10 év múlva lesz benne 60e valós km, de lehet rosszabb állapotban lesz a motorja a nagy arányú hideg üzemben összeszedett kopások miatt, mint egy 200e km-esnek, ami hosszabb távokat ment.

Előzmény: Törölt nick (85269)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85280

Ez attól is függ, miként van használva a kocsi. Ha sok hideg üzem, és rövid táv, akkor igen, érdemes.

De ha hosszú távon, kevés hideg üzemben megy a verda, akkor nem lesz baja 25-30e km-es szerviz esetén sem.

Különben előző kocsim nem ment volna 288e km-t úgy, hogy nem kellett hozzányúlni a motorhoz (leszámítva ilyet, mint vízpumpa, EGR, kuplung, kettős tömegű, meg 1-2 pár ezer Ft-os szenzor, de ezek is 200e km után leginkább), mert úgy adtam el, hogy minden pöpec volt még rajta, lánc gyári, turbó, és minden egyéb is.

Előzmény: lobelt77 (85267)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85279

Persze. Normál esetben 150-200e km alatt ki kell cserélni a vezérlést, ez szinte majdnem minden kocsinál ugyanúgy meg kell tenni. És egy 80-100e Ft-os költség ilyen távon bőven bele kell, hogy férjen. Ha nem, akkor el kell adni a kocsit, mert nincs rá pénze az embernek.

Előzmény: Realtukko (85255)
Octi19 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85278

...lassan bohózatba kezd hajlani a dolog...

Nem nagyon értem például, hogy ha a szerkezetben van a baj, akkor a többi kismillió Octavia és egyéb autó ezzel a motorral és kuplunggal miért nem kattog és milyen hatalmas "mázli" kell hozzá, hogy neked meg egyből kettő kattogjon?

(...persze a kiesett idődet és egyéb téged ért hátrányokat nem nagyon akarják rendezni...)

Előzmény: TyggeR (85277)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85277

kattogó kuplung update: nahát, állítólag az a helyzet, hogy megint a komplett kuplungszettet kell cserélni

 

a váltó állítólag rendben van, egyetlen csapággyal sem látszik probléma, így maradt a kuplungszett

 

és hoppácska, állítólag az is kiderült, hogy amikor tavaly cserélték, még ugyanaz a cikkszám került bele, ami a gyárban is. viszont azóta van egy módosított kuplungszett új cikkszámmal, most ezt építik be

 

nagggggyon kíváncsian várom a végeredményt :)

www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85276

Ilyen hibáról eddig még nem hallottam és nem is tapasztalam.

Előzmény: mediprofil (85275)
mediprofil Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85275

És milyen hiba szokott előfordulni?

Előzmény: www.octinfo.com (85273)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.14 0 1 85274

te inkább előre tekered, hogy hihető legyen :)

Előzmény: Törölt nick (85269)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85273

Meg kell emelkednie az alapjáratnak.

Előzmény: mediprofil (85263)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85272

Én is ennyi km-re gyúrok! :)

Előzmény: skt15 (85270)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85271

Szerintem nem,ráadásul ott még állás közben is ketyeg a motor!

Én azért hagyom tovább mert 1-2 litert már rá kell töltenem sajnos!

Előzmény: Bakter27 (85268)
skt15 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85270

Pietsprock Skoda Fabia 1.9Tdi, 1.15 millió km; olajcsere 60-90000km-enként.

 

Előzmény: lobelt77 (85267)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85269

Ez még nem pazarlás. Anno a Zsigákban 5000 km-ént cseréltük (ha jól emléxem a Ducati motorokban is ilyen sűrűséggel kell)! Van még hová csökkenteni az olajcsere intervallumot ...

 

Nálunk a kocsik 2 év alatt nem érik el 20e km-t, ezért minden második év tele előtt cserélem az olajakat. Szerintem az olajrettegésnek akkor lenne értelme, ha az új autót 100 évig akarnánk használni. A feleségem munkahelye kb. 500 méterre van a házunktól. :) Reggel oda, délután vissza. Aztán lehet átmegy boltba a szomszédos településre ami 4 km-re van tőlünk (nálunk is van bolt, de azt jobban szeretjük). Havonta eccer-kéccer messzebbre is gurul a kocsi, pl. a hatvani teszkóig, ami kb. 17 km-re van. Évente talán 10x látja Pestet. Az Octi nem sokára betölti a 3. élet évét, maga mögött hagyott már 18e km-t. Valamivel többet van használva a Golf, de igazából arra sem lenne szükség, hiszen a Bosch-ba van busz járat. Egyébként, ha az O3 eladó lesz szólok, mert az enyémben biztosan nem lesz visszatekerve az óra ... :) 

Előzmény: Bakter27 (85268)
Bakter27 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85268

Üdv.

Lehet pazarlás de Én 8 ezrenkėnt cserėlem az olajat.

Mert taxi üzemmódban működik az autó napi 3-5 km.

 

Előzmény: lobelt77 (85267)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85267

Már sok "szakitól" hallottam,hogy a rendszeres és kevés km-es azaz 10-15ezres olajcsere a titok!

Lassan kezdem elhinni........ :)

Előzmény: Alex_Aston (85241)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85266

Az enyém 2010-es 1.2-es,azt le sem merem írni,hogy mennyi KM van benne!

A mostani vezérlésbe 150ezer van és kutya baja,mondjuk én az olajszivattyú dolgait is cseréltem,így 55ezret fizettem az alkatrészekért! 

Előzmény: Alex_Aston (85241)
Bakter27 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85265

Üdv!

 

Itt van kiszedve a hibás csapágy a képen látszik a fémpor a műanyag védő kupakon.

Előzmény: Bakter27 (85261)
noybi Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85264

Sziasztok!

 

A néha becsörgős 1.6 BFQ-nál kicseréltem a szívócsövet, ami repedt volt, fals levegőre gondolva. A szívócsőre csatlakozik egy kisebb átmérőjű (12mm lehet a külső átmérője) gumicső, ami a szívócsonk aljára megy. (Pirossal jelölve mindkét képen.) A szívócsonk aljából hallok alapjáraton is sziszegést, ha a gumicsövet elszorítom megszűnik. Picit beesik az alapjárat aztán magához tér. Ez normális? Mármint hogy jön ott valahol a levegő. Mit csinál ez a cső amúgy? (A rajzon nincs megszámozva, megnevezve.)

 

Köszi

Előzmény: noybi (84748)
mediprofil Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85263

Nekem ha megy a klima az alapjárat leesik, még nem állt le de a töltés lámpa már bevillant. És az elindulásnál is figyelni kell. Ezelőtt citroen xsara-m volt, ott ha ment a klima az alapjárat megemelkedett 1000-es fordulatra. Ezért gondolnám, hogy az octaviánál valami nem kerek. 

 

Előzmény: cs!pesz (85258)
drn72 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85262

Kedves Fórum társak !

Eladóvá vált hűséges „társam”.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_1_6_ambiente_dual-12840669

Ha valakit érdekel, tiszta szívből ajánlom! A felmerülő kérdésekre az elérhetőségeimen válaszolok.

Köszönöm!

Bakter27 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85261

Üdv!

 

Gyanítom mert mindegyik nagyobb alkatrész áruháznak van raktáron javító készlete. :) :(

Milyen érdekes......

 

Előzmény: GOFE (85260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!