Keresés

Részletes keresés

\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.05 0 0 2297
A hálóvonat csak akkor lehetséges, ha nem olyan a menetrend, mint a Balázsé (nem szapulás hanem példa!!!) mert ott ugyebár semmi nem tért vissza jóformán a kezdőhelyére. A Tomiéba viszont bele lehet alkotni.

Az állomásokon helyet foglaló vonattokkal az a baj, hogy picik az állomások, így vagy "pft vonat" vagy árufuvarozás... Tehát nem.
Előzmény: maci86 (2295)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.05 0 0 2296
Hogy pontosabbak legyünk, van eladó Ferdim, ami nálad van, mert Te mész a napfény városába... :P
Előzmény: MDmot3001 (2294)
maci86 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2295
2 feltevés a menetrentszerkesztő szakikhoz:

Lehetne e hálóvonatot beiktatni a menetrendbe? amely a nap végén indulna el és a következő nap reggelére érkezne meg a célállomásra? a vonat gyakorlatilag szabad pályán menne aamikor már minden más közlekedésnek vége persze nagyobb állomásokon megállna:)

Valamint ,hogy lehetne e menetredszerinti Pft vonatokat beiktatni a menetrendbe? Pl mérő szerelvények! melyk ondjuk 1-1 állomáson hosszabb ideig is tartózkodnak!
MDmot3001 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2294
Üdv!

Van hozzá két ELADÓ fredim, Érdekel?

Előzmény: \"Erkettes!\" (2293)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2293
A kedvencem amikor a vitrinben porosodó villanymozdony húzza végig a modulon a vonatot. Olyankor kifolyik a szemem. :(
Előzmény: Wolf27 (2291)
maci86 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2292
A lényeg a lényegben ,hogy erre valamiféle kulturált megoldást kell találni:P:D
Előzmény: Wolf27 (2291)
Wolf27 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2291
"Mert az a lepakolunk felpakolunk dolog nemjó szerintem!"

Ez pont azok miatt van, akik futtatópályának nézik a modult...!
Inkább köszönetet kellene mondani ezen lehetőség miatt, az elnéző és jószándékú szervező(k)nek. Aki(k) nem én vagyok!
Lehetőségekhez mérten még a bárcás kocsikat se kellene levenni, ha megfelelő mennyiségben állna rendelkezésre vágány a tároló állomásokon, de ez már egy másik történet.
Előzmény: maci86 (2290)
maci86 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2290
És 1 nagyobb fejpájaudvarnak rendezővel? És 1 deltával a tehervonatoknak?
Én látnám értelmét és talán a Fremo utas szállítás is valamilyen uton módon teret nyerne!

És nem utolsó sorban valami mozdonyok letárolására alkalmas rész is fontos lenne szerintem!

Mert az a lepakolunk felpakolunk dolog nemjó szerintem!
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2289
Helló!

Igazból ha Haris elkészül(ne) az Őszig, kinéztem magamnak egy állomást, ami ha jól tudom nem tipor senki lelki világába. Nagyobb mint a három vágányosak, de nem túl nagy, van rajta madzag meg nincs is és tolatás szempontjából (árufeladás) is ideális.

Becses neve Nagytétény (először Rákospalota Kertvárossal ismerkedtem, de az túl soknak bizonyult...). Számolgattam egy cseppet és körülbelül akkora lenne mint Acsa, csak szélesebb egy 10 centivel.

Tehát ha nem küld el senki a fenébe, akkor stipi-stopi. :)

R2

Őzike győr Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2288
,,Ha alkalmas is középállomásnak, akkor is igénytelenség berakni középre fantázia land-ot, ráadásul üzemi szempontbol is nonszensz!"

No a Wolf érti amit mondani akarok. Főleg a mondata középső része!
Előzmény: Wolf27 (2286)
Őzike győr Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2287
,,Szerintem:
A tároló költséghatékony, mert nem kell mindent kicsicsázni, kevesebb idő alatt elkészül.
Nem kell peron, állomásépület, tán még jelző sem, a helykihasználás optimális: egy igazi állomást nem tudsz 50 cm szélesen 6-8 vágánnyal megépíteni."

A költséghatékonyság: Szerintem annyira nem! Mert:
- X méter vágány
- Y db váltó
- z mennyiségű faanyag
- Stb. : Ragasztó, Csavar, Vezeték ...
Na ebből ugyanennyi kell az állomáshoz. Lehet hogy Én látom tévesen, de ha vesszük egy állomás teljes költségét ami Z.
Akkor egy ilyen tároló/rendező állomás költsége kb 0,7*Z.

Szerintem ha ennyi pénzt már építésre költesz, jobban megéri a valós állomás.
Előzmény: burgeri (2285)
Wolf27 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2286

Megint nagy a pörgés....!

:-)

 

Tulajdonképp Őzikével kell a legtöbb esetben egyetértenem...

Ha nem tárólót (üzemi, rendező pályaudvar) építünk, akkor tényleg az a legjobb választás, ha valami eredeti állomást építünk meg, mivel a modellezés szempontjából annak van értéke.

Az is igaz, hogy 3 vágányos állomásból már így is sok van. Üzemi szempontból ezeknek már sok jelentősége nincs és helyzeti előnyben vannak egy összejövetel szervezésében, mert általában már van rajtuk valami növényzet, így a szervező valószínüleg inkább azokból fog válogatni.

Egy ekkora kitalált és még elágazó állomásnak épp ezért ebben a rendszerben sem értelme, sem üzemi szempontból hasznos funkciója nincs.

Ettől függetlenül mindenki azt épít amit akar...

Tárolóból eddig tényleg csak egy használható van. Hosszú egyvágányú pálya miatt jó lenne mégegy. De ha lesz több is (mert kevéssbé munkaigényes), akkor már szükség lesz normális méretű elágazó állomásokra is, mivel a tárolókat csak a vonal végpontjára lehet berakni. Ha alkalmas is középállomásnak, akkor is igénytelenség berakni középre fantázia land-ot, ráadásul üzemi szempontbol is nonszensz!

Üdv!

burgeri Creative Commons License 2010.06.04 0 0 2285

Szerintem:

A tároló költséghatékony, mert nem kell mindent kicsicsázni, kevesebb idő alatt elkészül.

Nem kell peron, állomásépület, tán még jelző sem, a helykihasználás optimális: egy igazi állomást nem tudsz 50 cm szélesen 6-8 vágánnyal megépíteni.

 

Előzmény: Őzike győr (2284)
Őzike győr Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2284
Egy témát feldobnék, mert már súroljuk...

Balázs említette a tároló építését. (Én inkább Rendezőnek nevezném.)

Én nem teljesen értek egyet a kietlen, képzeletbeli pálya és környezet építésében.

Ugyanis, mi amikor elhatároztuk hogy elkezdtünk modulozni, akkor megfogadtuk hogy csak is valóságos tereket építünk. Ekkor kezdődött Bakonybánk és környékének építése.
Elhiszem /és be is látom/ hogy a tárolóknak/rendezőknek bizonyos funkciókat be kell tölteniük, de akkor is annyi remek állomásunk van amit fel lehetne használni. Ezeken a nagyobb állomásokon a vágánykapcsolatok is meg vannak a szükséges tolatásokhoz, hisz ugyanerre a feladatra építették.
Annyi a bajom az elképzelt tároló építésével, hogy ha egy kiállításra összejönne 3-4- vagy akármennyi tárolónk, akkor azt nem igazán lehet mondjuk középállomásnak használni. Mert berakod a kiállítótér közepére 'oszt el is b@szta a látványt. Egy nagy "hodály" lesz a tér közepén. (Az olyan asztalok között ahol a béka már a gólya szájában van. :)) Igaz Talpfa? :)) )
A valósághű állomás mellett szól az is, amilyen élményt nyújt a szemlélőnek. Aki ismeri a környéket annak azért, aki pedig nem annak a felfedezés öröme.
Ha az állomás pedig a végállomás vagy rendező szerepét tölti be, akkor a túloldalára tudsz rakni nyílt vonalat, mely irányába tudsz tolatni.

Nem szeretnék vitát indítani. Lehet hogy a meglátásaim tévesek, de akkor azt közöljétek Velem.:) (A kicsinyítő képzős, hülyének nézős hsz-ket kérem mellözni!) Ja és nem szerettem volna senkit megbántani, de azért kíváncsi vagyok hogy ki hogy látja a témát.

Üdv: Sz. Cs.
Őzike győr Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2283
Ok. De a 25-re nem képes gépeket majd a magyar területen húzkodjuk! :)) Pl.: mint Hegyes.
Előzmény: V63-017 (2260)
wackond Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2282
Végre Valaki favorizálja a kétvágányú pályát!

Nem azt mondom, hogy abból kell álljon egy kiállítás, unalmas lehet a sok IC, EC, zárt tehervonat, meg egyebek. Sokan mondhatnák, milyen kietlen, vagy unalmas táj van egy kétvágányos fővonal mellett, én mégis vonzódok az ilyesmihez. Még csak tervezet szintjén vagyok az asztallal, de meg sem járt az "agyamat" az egy vágány. A másik érv, ami esetleg mellette szólhat, több vonat közlekedhet, ami elviheti a dolgot a "nézőszám-vadászat" felé, ugyanakkor én úgy érzem, ez még átmenetet képezhet a "JÁTÉK" és a "KIÁLLÍTÁS" között.

Újonc vagyok a témában, de volt alkalmam látni pár rendezvényt a kulisszák mögé pillantva, és úgy gondolom mindegyiknek megvan a maga előnye, ill. hátránya. Kétvágányos pályán lehet viszonylag unalmas "előadást" is tartani, ugyanakkor változatos forgalmat lebonyolítani. Ha ezeket össze lehetne hangolni (egy- ill. két vágány, madzag, vagy nem madzag), habzsi-dörzsi-Kánaán lenne!
mejzi71 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2281
Enese állomás tervben a felmérés szintjén van:)) igaz Balázska?
visszaolvasgató Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2280
Szerintem a meglévő modulok ( állomások, stb. ) nyilvántartásával kellene kezdeni. Az adatbázis akár készülhetne "Zababov" mintára is, sajna csak emlékeim vannak róla, tekintettel arra a szomorú tényre, hogy zártkörű ( fizetős ) lett a tagság és az adatbázis sem elérhető a külső kukkolók részére.
Előzmény: joxy (2271)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2279
Hát, saját házam tájáról Solmyár ami épül, és majd egyszer elkészül, Tapolcának meg ugye csak egy váltókörzeti modulja van meg, de abból nem lesz semmi belátható időn belül - de lehet, hogy aztán se .-) A többiek projektjeiről majd mindenki maga nyilatkozik.
Előzmény: joxy (2278)
joxy Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2278
Akkor egyszerűsítek, arra gondoltam ami már valamilyen szinten tervezve van, gyűlnek hozzá a cuccok, vagy esetleg már épül, és majd egyszer elkészül.
Előzmény: Törölt nick (2277)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2277
Hát, Porpác a szakkörben csak ötletszinten merült fel, Solymár nálam itthon már készül - de aligha lesz kész egy éven belül.
Előzmény: joxy (2271)
Slijepac Most Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2276
Hát ezért! Meg magát a régi állomást is már csak sejteni lehet, igaz, az épület még áll a buszmegállónál.
Előzmény: V63-017 (2275)
V63-017 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2275
Zalalövő miért szűnt volna meg? Legfeljebb, mint fejállomás szűnt meg! :)
Előzmény: Slijepac Most (2273)
Slijepac Most Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2274
Továbbá nyílt vonalon van az átkapcsolás Vulkapordány megálló és Kismartoni iskola között is. A jövőre nézvést viszont a Lajta-hegységen átvezető vasútvonal, az Unterinntalbahn, illetve a most éppen a programból törölt Brenner-bázisalagút is elő van/lesz készítve 25 kV-ra.
Előzmény: V63-017 (2272)
Slijepac Most Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2273
Azért voltak-vannak fejállomások bőven.
Igazán hálás téma Zalalövő*, ami fejállomás és egyben elágazóállomás is. Ma ugyanilyen Dévaványa, Drégelypalánk, Eger (villamosított).

Játszik továbbá Ó-Paks*, Rum*, Tamási, Dunapataj, Kondoros, Békés, Battonya, Nagykereki, Létavértes, Csikéria, Zalaszentgrót, Sármellék, Lovasberény, Dudarbánya, Nagyatád, Rédics, Kőszeg, Mátranovák-Homokterenye, Mezőcsát, Nádudvar, Kerekegyháza*, Hantháza*, Árpádhalom* Ó-Szolnok, Dunaújváros-Kikötő, Felsőcsinger, Uzsabánya, Pusztavám (izé, ez megvan, csak vonat nem tud fölmenni), Annavölgyibánya-Sárisáp*, Esztergom, Csenger, Zajta, Újszeged.

A nagyobbak pedig: Rudabánya (több pályaudvarral), Oroszlány (villamosított), Komló, Zalahaláp, Visonta (villamosított), Bükkábrány (villamosított), Tiszaplakonya-Erőmű (villamosított), Balinkabánya, Gyöngyös (villamosított), Ózd, Szeged (villamosított).

Csillaggal jelöltem a már megszűnt állomásokat, a többi ilyen-olya forgalommal még ma is létezik.

Szerintem a leghangulatosabb álklomások Rum, Romhány, Drégelypalánk, Zalalövő, Mátranovák-Homokterenye, Tamási, Battonya, Dudarbánya, Felsőcsinger, Visonta, Rudabánya.
Előzmény: Törölt nick (2270)
V63-017 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2272
Ebenfurthnál magát az állomást lehet átkapcsolni, míg Nezsidernél a két rendszer csak egy fázishatárral van elválasztva, tehát maga az állomás már osztrák rendszerű.
Előzmény: Törölt nick (2266)
joxy Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2271
Modul adatbázis van, legalább állomás szinten?
Illetve ki melyik állomást tervezi magán modulban vagy klubban megépíteni mondjuk úgy 1 éven belül?
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2270
Én nemrég felvetettem, hogy esetleg 2vg. villamosított modulokat kéne építeni, de nem találtam lelkes fogadtatásra :-) Pedig egy szép kis állomást is kinéztem/kinéztünk hozzá: Porpác. Négy (plusz egy rövid ötödik) vágány, Szombathely felé kétvágányú villamosított, Sárvár felé egyvágányú villamosított, Csorna - Hegyeshalom felé egyvágányú, nem villamosított csatlakozás van; így tkp. bármihez lehetne kötni.

Kis fejállomásunk tényleg nem volt sok, kapásból Romhány ugrik be. Négy vágány, az utolsó utáni napokig volt fa- és vegyianyag-feladás, régen volt egy egyállásos fűtőháza is. Na meg még ott van Körösnagyharsány :-D
Előzmény: CanGuru (2268)
maci86 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2269
találunk neki helyet valahol:)
Előzmény: burgeri (2263)
CanGuru Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2268
Az eddig elhangzott állomások mellé neveznék még egyet: Bodajk.
Jó sok vágányos (volt?).

Illetve példának jó még Pápa, ami jó elágazó állomás és motorszín is van. (Apropó, ezt nem csinálja már valaki? Vagy csak akarta valaki?)

De egyébként összességében nem inkább már másfelé kéne fejleszteni (nem barossandris ötletét kritizálandó kérdezem)?
Kétvágányos pályák, állomások, illetve akár állomásokhoz, akár nyílt vonalra kapcsolódó ipartelepek?
Előbbiek ugye nagyobb forgalmat képesek bonyolítani, ami a nyilvános (látogatós) kiállítások miatt is fontos lenne, utóbbiak pedig színesítik a teherforgalom lehetőségeit.



Kár, hogy Magyarországon nem voltak pici (2-3 vágányos) fejállomások... a németeknek mennyivel könnyebb... :)
Előzmény: Törölt nick (2255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!