Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
"Azzal nincs is semmi baj ha megkéri az illető hogy lefotózhassa a buszt, de a bokor mögül elbújva fotózók nem ilyenek."
Az, hogy esetlegesen egy bokor mögül készítenek fényképet, az nem jelenti azt, hogy hátsó szándékkal készül a kép.
"Egyébként ha bemegyek bármilyen munkahelyre, iskolába és elkezdek fotózni MI LESZ A REAKCIÓ??"
Szerintem senki sem mászik be a buszba, hogy onnan fényképezhessen egy gkv.-t, munkavégzés közben. Hogy a példa helyes legyen: "Egyébként, ha elmegyek bármilyen munkahelyhez, iskolához és elkezdek ott fotózni, mi lesz a reakció?"
Nem túl életszerű a felhozott példa, mivel a telephelyek felelnek meg inkább az iskoláknak, munkahelyeknek.
A telepen fotózás egyébkéntis egyre problémásabb, a legtöbb cég elpaterol minden engedély kérőt -amit valahol meg is értek-, mondván, az utcán, forgalomban fényképezhetőek a buszok.
Teljesen meddő egyébként ez a vita, ezerszer témába került már, sosem került közelebb a két álláspont. Egyrészről megértem a gkv.-k oldalát is, viszont el kell fogadni, hogy ezzel a szakmával jár a fényképezés is.
Ugyanígy vannak mezőgazdasági jármű, vasút, hajó, stb.. fotósok is, akik -szintén nem kevés pénzt/időt/energiát áldozva ebbe az egészbe- űzik a maguk hobbiját. És milyen jó is lesz majd 30 év múlva visszanézni ezeket a képeket. Vannak/lesznek, akik ezt sosem fogják beismerni, de azért rengetegen tudnak örülni egy X éves képnek "a fater buszáról", vagy "az első buszomról".
Mivel nincs tisztázva a törvény, lehet általad is értelmezni, meg úgy is, ahogy én leírtam.
De mi a kifogás az ellen a sofőrök részéről, ha valaki lefotóz egy közforgalomban szereplő járművet? Sosem értettem... A fejlett országokban (pl. Svájc, Németország stb.) a nem csak a jármű utastere, de a sofőr is be van kamerázva. Nem csak az ő védelmében, de a munkájának az ellenőrzése érdekében is.
A jó érzésű fotós pedig tudja, mik az íratlan szabályai a buszfotózásnak. De vannak olyanok is sajnos, akik az általad említett kategóriába tartoznak, őket én is elítélem. A kettőt pedig nem kell, és nem is szabad összemosni. Érdekes módon, akinek volt kifogása a fotózás ellen, mindig meg tudtam vele beszélni a dolgot. De aki tahó paraszt módjára, káromkodva illetve a különféle nemzetközi kézjelzéseket használva, vagy a kormányt az illetőre ráhúzva fejezi ki nemtetszését, azzal elég nehéz szót érteni... És az esetek nagy részében ők valami olyat is csinálnak, amiről nem szeretnék, hogy más tudjon. Meg ezek a sodőrök általában olyan felfogással rendelkeznek, hogy biztos őt akarom lefotózni, bemocskolni, kirúgatni és egy életre ellehetetleníteni.
Nem kitakarás, hanem az érintett hozzájárulása kell. Az engedély nélkül nyilvánosságra hozott fotó kitakarva is engedély köteles,
Közszereplő:A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
A közszereplő fogalmát bírói joggyakorlati előzmények után a 2003. évi III. tv. (ügynöktörvény) 1.§ (2) bekezdés 13. pontja vezette be a magyar jogba. Ezek szerint közszereplő az a személy, aki közhatalmat gyakorol, gyakorolt vagy közhatalom gyakorlásával járó tisztségre jelölték, illetve aki a politikai közvéleményt feladatszerűen alakítja vagy alakította.
A törvény alkalmazásában kiemelt közszereplő az a külföldi lakóhellyel rendelkező természetes személy, aki fontos közfeladatot lát el, vagy az ügyfél-átvilágítási intézkedések elvégzését megelőző egy éven belül fontos közfeladatot látott el, továbbá az ilyen személy közeli hozzátartozója vagy akivel közismerten közeli kapcsolatban áll. Ilyennek számít többek között minden politikus (miniszter elnök, köztársasági elnök, parlamenti képviselők, legfelsőbb bíróság tagja, magas rangú katonatiszt, polgármester, nagykövet, stb)
A közszereplést vállaló személyeknek vállalni kell azt is, hogy mind a sajtó, mind pedig a szélesebb közvélemény figyelemmel kíséri minden szavukat és cselekedetüket, így nagyobb türelmet kell tanúsítaniuk a kritikai megnyilvánulásokkal szemben.
A buszon utazás pedig NEM tömegrendezvény.
Azzal nincs is semmi baj ha megkéri az illető hogy lefotózhassa a buszt, de a bokor mögül elbújva fotózók nem ilyenek.
Egyébként ha bemegyek bármilyen munkahelyre, iskolába és elkezdek fotózni MI LESZ A REAKCIÓ??
Azt mondom csak kattogtatok majd kitakarom az arcokat?
Még egyszer vannak kivételek, de nem ez a jellemző.
Nem szándékom bármiféle sárdobálást elindítani itt a fórumon, csak érdekes a Ptk. változása, amivel nagyon sokan nem értenek egyet. Sajnos ma Magyarországon "furcsán" értelmezik a demokráciát.
Nincs szükség az érintett hozzájárulására a felvétel elkészítéséhez és az elkészített felvétel felhasználásához tömegfelvétel és nyilvános közéleti szereplésről készült felvétel esetén.
Az pedig nem hiszem, hogy visszaélésnek minősül, ha a járművezető arca ki van takarva az adott fotón. Arra meg még kevésbé van ideje, hogy még be is perelje az illetőt, feltéve, ha tudja bizonyítani a jogosságát a dolognak. Mindkét félnek normálisan kell kommunikálni, és nincs gond, ennyi.
A március 15-én életbe lépő új Polgári Törvénykönyv szerint csak akkor lehet nyilvánosságra hozni egy fotót, ha minden egyes rajta szereplő ember hozzájárult a közléshez.
Kedves fórumolvasók!
Régen meg akartam ezt már nektek írni. Szoktam olvasgatniba fórumot, ezért regisztráltam,de sajnos számotokra semmilyen információval nem tudok szolgálni.Remélem nem bánjátok.Elsősorban azért regisztrálam,mert nekem a kedvenc Volánom a Mátra és mivel nemrégen kezdtem el vele komolyabban foglalkozni,így nem nagyon vannak fordáim.Viszon annál inkább van Borsod Volános.Nagyon sok.Ezért most másodjára,arra kérlek benneteket,hogy akinek van Mátra Volán fordája,tök mindegy,hogy mennyi akár1-nagyon sokig és érdekelné Borsod Volános forda,vagy bármi más még az Agriától is az írja ide le az e-mail címét és ráfogok majd írni ez ügyben.Nekem nagyon sok cuccom van biztosan érdekel valakit,csak a Mátra Volántól nincs fordám.Ezért cserébe elég bőkezezű leszek.Tehát akit érdekel és tud nekem segíteni,az írja le az e-mail címét.
Köszi mindenkinek!:)
Jó fórumozást!
Gondolom, hogy így áll, bár pont ezen a héten nem láttam, de az utóbbi hetekben mindig egy LIR+egy sárga rsz-os Credo-t láttam az Orco-s járaton, de elég messziről, így ennyit tudok.
Na, akkor ez is olyan lesz, hogy szerencse kell majd hozzá. Volt róla szó korábban, hogy az Orco-s járaton már csak a LIR-569 dolgozik. Maradt ez a felállás? Mert akkor az 568-at szintén Hatvan környékén kéne keresni, mivel V.ker is valamelyik helyközin fotózta.
Abból következtettem erre, hogy a GNY-nél "ilyen jármű nem található"-t dob a magyarorszag.hu, vagyis azt átrendszámozták, míg a harmadik Jászkunos E94-nél (amiről egyelőre nem tudjuk, hol van) forgalomból kivonva találatot kaptam.
Inkább egy újabb ex-jászkunos gépezet lesz az. FJY-422 lehet, amit novemberben állított le a Jászkun. A másik esélyes a GNY-595, amit elvileg már szintén leállított a Jászkun.