Keresés

Részletes keresés

Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20980
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20979

Szia!

 

Jól írtad! Valahogy ezeket hozza fel érvnek a VASÚT című folyóirat is!

Előzmény: korpi41 (20975)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20978

Szia!

 

A pilléreket kerestem meg asszem másodszorra, mert először a Pécs felöli váltó vagy jelzőállító épületet találtam meg, aztán jött az alagút mindkét fele, azt én megtaláltam elsőre, mert azért jó a szimatom és végül hogy teljes legyen a napom megkerestem a Dombóvár felöli jelző vagy váltóőrházat is!

 

A híd pillérnél én nem emlékszem a forrásra.

Az alagút nem tudom mikor omlott be, mert én nem találkoztam senkivel akit megkérdezhettem volna róla.

A nyomvonal korrekcióra pedig a hidak állapota miatt volt szükség elsősorban, de sorsdöntő volt a pálya emelkedése és kanyargós vonalvezetésének megszüntetése is. A VASÚT című folyóiratban olvastam olyat, hogy a vonatok kisiklottak a nagy völgyhídon, repedések mutatkoztak a terméskő falazaton is, meg ugyebár tolómozdonyra volt szükség.

 

Én ennyit tudok.

Előzmény: Kéri Petya (20974)
-d.p- Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20977

Szia

Néhány apró adalék Abaligettel kapcsolatban.

Az alagút előtt a régi nyomvonal maradványait nem fogod megtalálni,mert nincsen meg.

Abaliget felől nézve az alagút előtt 40-50m volt a régi,és új nyomvonal első metszéspontja,

10m-es szintkülönbséggel.Az új vasút megépült a metszéspontig mindkét irányból,

majd egy 54 órás vágányzár keretében a régi vasutat átvágták,a felvonuláshoz az alépítményt

a jelenleg megtalálható pontig visszabontották.Az építés befejezése után a tájat rekultiválták,

a természet visszavette ami az övé,így alakult ki az a kép,amit most láthatsz.

A háromnyílású viadukt hídfőjének,és egyik pillérének köveit a környékbeli építkezésekhez

elhordták,a domboldalt a maradvány alépítménnyel szintén rekultiválták,így ennyi idő elmúltával

itt sem lehet már találni semmit.

Előzmény: tamasi 48.-49. (20969)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20976

Szia!

 

Megnéztem a térképet, tök jó! Köszi!

Előzmény: gyoparOHs (20972)
korpi41 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20975

Egyébként miért volt szükség az új nyomvonalra ezen a szakaszon? Gondolom a régi alagút beomlása már akkor történt, amikor megvolt az új nyomvonal az alagutakkal...? 

 

Abaliget - Godisa között 60 km/h volt a pályasebesség az átépítés előtt, a viaduktokon 50 km/h. Sok 300 méter sugarú ív is volt a pályában. Az alagút és völgyhidak állapota mindenképpen komolyabb felújítást igényelt volna. Ráadásul az alagút szelvénye nem engedte volna a felsővezeték beépítését. (Egyébként ez volt a vonal kritikus állomásköze: 10,6 km állomástávolság, IV-es terhelési szakasz, 52 vonat naponta). Az új pálya végig 120 km/h-s sebességet enged meg, valamint így a tolószolgálatra sincs szükség. (forrás: Városi közlekedés)

Előzmény: Kéri Petya (20974)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.19 0 0 20974

Szia!

 

Annyit tudtam, hogy érdemes arrafelé kutakodni (pillérek), a többire véletlenül akadtam rá (a szelvénykavicsokról és a kis vízlelőhelyről pl. nem láttam még sehol fotókat). 

Céltudatosan a pillérekig igyekeztem, onnan kezdtem először Dombóvár felé sétálni, majd feladtam, mert mikor már a jelenlegi nyomvonal mellett mentem, nem találtam semmi érdekeset. Onnan fordultam vissza a pillérekig, és indultam el a másik irányba... a régi alagút nagyon kiszúrt velem, másodszorra sem találtam meg, pedig kb. 30 méterre mentem el mellette (nagy ott ugye a szintkülönbség). A másik kijáratot könnyen megtaláltam, a mellette lévő házban lakó nagyon barátságos ember tájékoztatott a dolgokról, illetve visszasétálva velem megmutatta a másik bejáratot.

Egyébként miért volt szükség az új nyomvonalra ezen a szakaszon? Gondolom a régi alagút beomlása már akkor történt, amikor megvolt az új nyomvonal az alagutakkal...? 

Dombóvár felől nézve a régi nyomvonal az újat az alagút bejáratától kb. 40 méterre keresztezte. Jobb oldalon egy magasabb földnyelv van, a másik oldalon egy földút, rengeteg szétdobált szeméttel. Ez az út a kövesútra/aszfaltútra megy ki, tehát valami láthatatlan ponton erről a földútról kell letérni, ha a régi nyomvonalon kutakodsz. Egy póznacsonkot még találtam, utána a kb. három méteres gazban kénytelen voltam kisebb kitérőket tenni, végül teljesen rossz úton haladva az alagút mellett jutottam ki a kövesre.

Ha jól emlékszem, augusztusban voltam ott, még 2009-ben.

 

 

Hosszabb szöveg elvesztése ellen: elküldés előtt kijelölés és másolás (ctrl+A, majd ctrl+C), s ha elveszik közben, akkor csak be kell illeszteni (ctrl+V). Nagyon hasznos eljárás, bár gondolom sokan ismerik...

Előzmény: tamasi 48.-49. (20969)
gyoparOHs Creative Commons License 2013.12.19 0 0 20973

Kieg.  Topográfiai térkép 1:10 000  a satelit pedig kikapcs.

Előzmény: gyoparOHs (20972)
gyoparOHs Creative Commons License 2013.12.19 0 0 20972

Valószinüleg ez történt most is...

Elnézést a térkép müholdképen maradt...

 Jobboldalt a kettős nyilra kattintva -(a magyar felirat alatt) választhatsz a külömbözö

megjelenítések közül. Ha a 1: 10 000-t választod mutatja a régi és az új nyv. az alagutakat a  hidak tőltések volt helyét.

Kishajmás-Godisa kőzött  a volt vonal a mai ország út helyén volt.

Bükkösd környékén szintén jelöli a volt töltéseket nyonvonalat.

 

Előzmény: tamasi 48.-49. (20971)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.18 0 0 20971

Te is úgy jártál mint én már korábban többször is! Ha sokáig írsz valami hozzászólást a rendszer elfelejti vagy mit tudom én mit csinál és nem jelenteti meg. Na ilyenkor szoktam szidni még az eget is amikor elnyeli a hozzászólásomat.

Előzmény: gyoparOHs (20968)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.18 0 0 20970

Köszönöm szépen! Ez mi akar lenni és hogy kéne használnom?

Előzmény: gyoparOHs (20967)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.18 0 0 20969

Szia!

 

Huh...! Hát most nagyon megleptél azzal hogy nem környékbeli vagy!

Ahhoz képest hogy nagyon minimális információval rendelkezel a helyszínt illetően nagyon jól sikerült betájolnod és megtalálnod a mardványokat! Ehhez garatulálok! Szerintem ha őszi időben mentél volna amikor nincs gaz és lomb több mindent láthattál volna a tájból és szemet szúrt volna a régi pálya helye és elhelyezkedése. Egyébként az alagútnál én sem találtam még meg a pontos átszelés helyét! :( A régi alagúttól ki bugdácsoltam a dzsungelben jó 100 métert aztán mint a nyomvonal helye én is elvesztem egy ponton. A nyomvonal korrekciót illetően nekem is annyi támpontom van hogy utazásaim alatt Pécs felé, mindig lestem a tájat és kerestem a nyomokat, valamint a Vasút című folyóirat ide vonatkozó írása és torzított térképe volt a segítségemre.

 

Az idézetedet illetően nem tudok semmit sem segíteni kép ügyben egyenlőre! Én ilyen képpel nem találkoztam, de talán meg lehetne nézni a Magyar Honvédség címszó alatt, hátha ad valamit. Erre majd én is rá keresek! Ezt az információt köszönöm! Természetesen ha találok valamit akkor jelezni fogok mindenképpen neked!

Előzmény: Kéri Petya (20966)
gyoparOHs Creative Commons License 2013.12.18 0 0 20968

Valami megint kezdődik..?

Két hosszú kieg. is irtam és eltünt...

Előzmény: gyoparOHs (20967)
gyoparOHs Creative Commons License 2013.12.18 0 0 20967

http://tajertektar.hu/hu  Egy kis segitség szintén Békés megyéböl...

Előzmény: tamasi 48.-49. (20965)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.17 0 0 20966

Szia!

 

Hogy őszinte legyek, nem különösebben érdekel az a térség, mert minden elveszett egyformán érdekel... de. Békés megyei vagyok, egy véletlen folytán keveredtem csak el arra, nagyon minimális információval kutakodtam Abaliget környékén (másodszorra se találtam meg a jelenlegi és régi vonal kereszteződése, illetve a régi alagút bejárata közötti nyomvonal-szakaszt (Dombóvár irányából)). A kiigazítást mindenesetre köszönöm; ha lehetőséged van rá, jelezd a képriport alatt, vagy az oldalszerkesztőknek.

Szóval nem valószínű, hogy Békés megyéből el fogok vándorolni oda áprilisban, de ha úgy alakulna, akkor sem, mert márciusban jön a negyedik lurkó nálunk.

Ugyanakkor november elején kaptam egy levelet, pont a képriport kapcsán; felraktam ide akkor, de újra másolom, lévén Te jobban a területen vagy.

 

"édesapám... (a híd felrobbantása után) amikor összeszedte a gyújtózsinórokat, akkor egy tiszt lefényképezte, ahogy ott áll, a kezében a több mint száz zsineggel, vagy valami ilyesmi. Igazából én ilyen képet keresek, ahol rajta van Ő is. Bár milyen támpont jól jönne."

 

Ha esetleg ezzel az említett képpel találkoztál, érdekelné az emberemet...

Előzmény: tamasi 48.-49. (20965)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 20965

Szia!

 

Örülök hogy jelentkeztél a 40-es vonalat illetően és külön öröm hogy követőmre akadtam a személyedben, akit szintén érdekel a téma! :)

 

Ha szeretnél még információhoz jutni a híddal kapcsolatosan, akkor javaslom nézz be a Balesetek a vasút történelmében nevű topikba ott épp témázzuk! Van fotó a nagy völgyhídról is!

 

Az írásodat el olvastam. Tetszik! Esetleg ha nem probléma kiegészítem annyival hogy, a pillér amit megtaláltál az a kisebbik völgyhíd pillére! Az a híd csak két tagra volt osztva. A nagy völgyhídnak szintén meg van a hídfője a Pécsi oldalon, aztán lent a gödörben megtalálható az első tartópillér ledöntött állapotában! Én megtaláltam a termésköveket. Sajnos aztán a növényzet miatt én sem tudtam tovább haladni, így a Dombóvár felöli oldal kiléte ismeretlen számomra. A balesetes topikban írták nekem, hogy a Dombóvár felöli oldalt teljesen eltűntették nincs meg, azért nincs nyoma sehol! :(

Azt meg említem még hogy a nagyobbik völgyhíd két tartópillérrel volt ami három tagra osztotta a hidat.

 

Jövőre áprilisban szeretném elkezdeni a nyomozást újra esetleg össze verődhetnénk ha gondolod!

Előzmény: Kéri Petya (20963)
Lovrin Creative Commons License 2013.12.16 0 0 20964

Mármint Tiszapalkonyára?

Egyszer jártam arra még tavaly áprilisban, akkor 3-3 utas volt mindkét irányban. Nem tudom ez mennyire volt kivételes alkalom.

Nem zavarna az egész dolog, ha a regionális közlekedésszervező hasonlóan rugalmas lenne akárhol az országban a kínálat helyi bővítésében, ahol az egy-két megállóval való hosszabbításnak utasvonzó hatása lenne.

Előzmény: bodrostomi (20962)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.16 0 0 20963

Abaliget környékén én is kutakodtam pár éve; a képriport a lenti linken megtalálható.

Az említett völgyhíd engem is eléggé meglepett. Egyik oldalon még megvan a pillér, de onnan kezdve semmit nem találtam. Esetleg a táj alakult-e át annyira, vagy valakinek útban volt a másik (harmadik, negyedik?) pillér? És a megmaradt miért nem zavart senkit?

http://vasutallomasok.hu/kc.php?a=65

Hasonlóan érdekes számomra a Veresegyház-Gödöllő vonal Szada előtti része: Veresegyház-Szada határa közelében a nyomvonalra rátöltöttek egy nem kis méretű (legalább 15 méter magas) dombot, aminek a tetején nyaralók vannak. Állítólag valami olajtéma volt itt, és azt tüntették el ilyen módon...

Előzmény: tamasi 48.-49. (20959)
bodrostomi Creative Commons License 2013.12.15 0 0 20962

Nulla utasért nem biztos hogy érdemes lett volna tovább járatni oda személyvonatot.

Előzmény: Lovrin (20961)
Lovrin Creative Commons License 2013.12.15 0 0 20961

Az egészben az a szomorú, hogy így helyi (RKI) szinten meg lehet szüntetni a személyforgalmat egy adott vonalszakaszon. Vajon mi lesz a következő leszalámizott állomásköz?

 

Viszont ez azt jelenti hogy újranyitni is egy-egy állomásközt is ugyanekkora erőbefektetés lenne, ha a kiszolgálása belefér a fordulóidőbe. Mondjuk Szilvás-Nagyvisnyó között.

Előzmény: siófoki35 (20960)
siófoki35 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 20960

:( :(

 


Előzmény: Márványember (20958)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.14 0 0 20959

Sziasztok!

 

Érdeklődnék lenne-e olyan személy, aki tudna nekem információval szolgálni ( vagy képekkel, linkekkel ) a régi eredeti nyomvonalról a 40-es vasútvonalat illetően? Konkrétan a Godisa - Cserdi-Helesfa közötti rész érdekelne! Teljes mértékben minden, még áteresz is...!

 

Pár éve elkezdtem bejárni Abaliget környékét. Az állomás váltó vagy jelzőállító tornyait megtaláltam mindkét irányban.

A régi alagutat szintén megtaláltam. A völgyhidak közül a kisebbiket teljes mértékben megtaláltam, a nagynak viszont csak a Pécs felöli végét. A Dombóvár felöli végét fogalmam sincs hol kéne keresnem. De minden érdekel, őrházak, átereszek, hidak, régi megállóhelyek helyszínei, pálya, még a telefon oszlopok maradványai is!

 

Aki tud kérem segítsen! Írhattok akár ide a fórumra, vagy a levelezési címemre a: kis-vacs@tamasinet.hu címre!

 

Köszönöm!

Márványember Creative Commons License 2013.12.14 0 0 20958

A MÁV-Trakciónak hála élőben nézhettem végig, ahogy a térképen 20 s-es frissítési gyakorisággal végighaladt a mozdonyt jelző zöld pont, Tiszapalkonya-Erőmű-től Tiszaújvárosig utoljára. Tiszaújvárosról utánaeredt egy másik vonat is. Az mi lehetett?

foxtrotyankee Creative Commons License 2013.12.12 0 0 20957

Üdv.tudja valaki hogy ez hol van?

foxtrotyankee Creative Commons License 2013.12.12 0 0 20956

Üdv. tudja valaki hogy ez hol van??:)

Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.04 0 0 20955

Nem, mert a körülmények (sötét, három kislurkó, átszállási idő rövidsége) nem tették lehetővé. 

Előzmény: Törölt nick (20954)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 20954

Fényképeket legalább készítettél?

Előzmény: Kéri Petya (20952)
jbaal Creative Commons License 2013.11.30 0 0 20953

Teherforgalom azért lesz még ott.

Előzmény: Márványember (20951)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.11.29 0 0 20952

Püspökladány, Hajdú-Bihar megye: az 1860-ban épült kis fűtőház(féleség) az állomásépülettel szemben rövidesen elbontásra kerül az állomás EU-szabvány szerinti átépítésének (szélesebb peronok, aluljáró) következtében. A vágányok már felszedve mindkét oldalon, az új felsővezetéktartó oszlopok már állnak, ebből is látszik, mennyire útban van szerencsétlen kis 153 éves épület.

Kedden jártam arra, nem tudom, mikor kezdődik ténylegesen a bontás.

Márványember Creative Commons License 2013.11.29 0 0 20951

Hamarosan ide kerül be a Tiszapalkonya-Erőmű - Tiszaújváros vonalszakasz is. A jövő évi tervezetben már nincs személyszállítás az erőműhöz. :( Utolsó üzemnap: XII.14.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!