Korábban kb egy éve volt többször szó, h hogyan lehet jól megcsinálni külön kapcsolhatóra Eber Hydronic II. kályhát. Pl. rövid út esetén ne erőlködjön a fűtéssel...
Galaxyban van a kályha. Sajnos hiába keresgettem eddig nem sikerült megtalálni azt a leírást.
Még 5.5 év vezérlés és vízpumpa cseréig :) aztán utána nem sokkal autó csere is. Az biztos, hogy úgy megtetszett, ezentúl minden autómban lesz állófűtés. Azon gondolkodom a hobbi Unimog 424-esbe is jó lenne egy a pici 5700cmm-es 6 hengeres diesel motorjához. Csak könnyebben viselné a telet.
Köszönöm a segítő hozzászólást neked is! Szerencsémre mondták ezt az 1 max. 2 hetes álló időt ne lépjem túl egész évben dolgot. Meg azt is, hogy a ki-be kapcsolgatást nem szereti, illetve, hogy ha tehetem, sose kapcsoljam le, várjam meg amíg magától megold mindent. Elmondták/megmutatták a távirányító komplett működését, mi merre és hogy miért (biztosítékok, esetleges távirányító újra tanítás, stb.), adtak DVD-d a csomaggal együtt, és használati útmutatót is.
Ha felhasználói oldalról ennyi elég, akkor részemről talán rendben van/lesz. Hétvégenként, de néha hét közben is, biztosan használva van az autó. Indulás előtt meg mindig megvárom, amíg végez a 30perces ciklussal. És így tervezem egész évben, mert sokkal jobb közel üzem meleg motorral indulni. Ha meg nagyon-nagyon hideg lesz, és nem elég 30perc a 4kW-osnak mint korábban saccoltad, akkor átállítom 40percre.
anélkül h látná az ember az installációt felelőtlenség bármit is mondani.persze vannak sémák amik mellett el lehet indulni,de ha ezek egyike is felmerül akkor aki beszerelte nem állta a helyzet magaslatán.
alap nyilván h szívó és kipuff oldalon nem szűkítünk valamint nem kanyarodunk sokat....aztán a megfelelő ac-t használjuk,van rá példa h az új szetthez az ebay-os emberke épp olyat ad amije van......és napestig írhatnám itt a sorokat.
De azt is értem, hogy nem lehet távgyógyítást csinálni meg hogy nem akarod a hosszú évek alatt megszerzett tapasztalatodat ingyen kiadni, én sem ingyen dolgozok, csak gondoltam hátha van valami ötlet. De akkor majd megpróbálok valakit keresni a környéken, nyilván tönkretenni nem akarom.
A betöltő csövet nem, hanem inkább a visszafolyó ágat kell szerintük megcsapolni, ha azt vágom el, az mennyivel jobb? (ami amúgy le sem ér a tank aljáig, kb. 1/3 üzemanyagszinttől onnan nem szívja fel). Vagy búvárcsövezek a tank tetejéről, amihez le kell venni a 80 literes tankot, leszedni alóla a páncélt meg a vonóhorgot, hogy utána kifurkáljam felül az amúgy szinte új tankot ami nem 2 Ft volt. Amúgy loptam az ötletet egy külföldi fórumról. Ha így is működik akkor miért nem jó így? A szivattyú felveszi az üzemanyagot, nem levegősödik fel, és így a 2500 Ft-os gumicsövet kellett elvágnom meg rátenni két plusz bilincset, nem a 60 ezres tankot kifurkálni.
Hogy a fűtő cuccot kiszedtem, az egy dolog, sokat nem vesztettem vele, a kazán működése szempontjából ez szerintem mindegy, viszont nyertem a motortérben helyet, ahol biztonságosan el tudtam helyezni.
Egy 95-ös 130-as Land Rover Defender. Aki ismeri a típust, tudja, hogy a gyári fűtés kb. sz@rt sem ér, hidegebb időkben nem igen megy a hűtővíz 60-70 fok fölé (jó a termosztát, ez ilyen, kb. a sivatagba lett tervezve), hát még ha fűteni akarnék, úgyhogy olyan mindegy alapon -amúgy is rövid utakon használom, munkára, nem igen lenne ideje rendesen bemelegedni- kiszedtem a fűtés hóbelebancát (terveim között van valami levegős megoldással kiváltani), annak a helyére és a csöveihez építettem be a kazánt, ügyelve a hűtőrendszer keringési irányára.
A búvárcsövezést a tank betöltő csonkján keresztül oldottam meg, elég hosszú kb. 70mm belső átmérőjű gumicső, elvágtam (kb. 2,5e Ft egy új szóval gondoltam ha nem jön össze, nem buktam nagyot) abba esztergáltam egy megfelelő külső átmérőjű vascsövet, kifúrtam, hegesztettem rá egy 14-es anyát (természetesen körbehegesztettem, hermetikusan), a bele való csavart középen átfúrtam amolyan hollanderként és 5/16-os réz-nikkel csővel (metrikusban az 5-ösnek felel meg) megcsináltam a búvárcsövet a tankba. A szivattyút amennyire tudtam közel raktam a tankhoz, onnan a gyári vékony műanyag csővel megy a kazánig. A kazánnak vasból hegesztettem egy konzolt amit felcsavaroztam négy helyen a tűzfalra, állítva. A kipufogó csövet most úgy variáltam át, hogy kb. 25-27 centi a dobig, onnan még kb. 25 a végéig, van benne két kb. 80-90 fokos kanyar. A dobot vízszintesen -kicsit megdöntve de ügyelve , hogy a kondenzvíz kieresztője alul legyen- rögzítettem. Ahogy eredetileg felraktam, hosszabb volt meg volt benne egy nagyobb kanyar, lehet, hogy az volt neki sok.
alapvetően nem kormolódnak ezek jelentősen.....40e indítás és 26 fűtőtt óra után pl. nem sok korom volt egy adott kályhában,persze ehhez feltétel volt az,hogy ne rövid időket menjen egy indítással.
gondolom neked sem mondták átadásnál,hogy ezeket télen-nyáron ajánlott max 2 hetente megjáratni egy reggeli fűtéssel....a webasto azt mondja h 4-6 hetente indítsd be,de ha ezt csinálod akkor annyit érsz el vele h ugyan a garit bőven kihúzód viszont soha nem fog elmenni annyit mint mehetne.
a lert hibákra meg több ok miatt sem mondom meg h mi lehet a gond...az első,hogy próbapadon kell kipróbálni majd a diagot kiértékelni és ehhez fontos a gyári naprakész diagnosztika.másrészt nemegyszer volt már rá sajnos példa,hogy elmondom a delikvensnek,aki amúgy autószereleő vw szakszervízben,hogy mit hogyan nézzen meg mert sztem azok között lesz a gond.erre mondja h azok a dolgok mind rendben vannak,a tulaj meg csak csenget mit a villamos.majd megunja és eljön hozzám és lám.....amire azt mondta az okos(egy gyorskötözővel összehúzott üzemanyagcső volt a ludas)hogy tuti jó az volt a gond.nem nézek le senkit,de már semmi kedvem verbálisan csatázni és a végén mikor kiderül h igazam van akkor az ember fizet és elmegy.mindtől kérem h írjon ahová tud h mi volt a helyzet és engem név szerint hagyjon ki,mert nem reklámot szeretnék,de onnantól h mükszik a fűtésük pont leszarják a dolgot.viszont addig tele tudják írogatni azt a 4-5 fórumot ahol lehet ilyeneket kérdezni.ha tőlem elvárják a feltétel nélküli segítséget akkor én is elvárhatnám a kérésem teljesítését és sztem nem kellene egyiknek sem attól tartania h lúzernek nézik,sőt inkább segíteni kellene másoknak tanulni a hibáinkból.de nem vagyunk egyformák...
én sem budapesti vagyok csak ott praktizálok részben...és elmondanám h a webasto beszerelési doksik kb. 2/3-ában van beépítési hiba....még azt sem írtad le h milyen autóba került beépítésre.
az álltalad felhozott hiba simán lehet 5-6 dologtól....
Tudom, hogy ugrott a gari. Mielőtt jönne az "úgy kell neki, minek akart spórolni", ami időt eltöltöttem azzal, hogy konzolt gyártottam a kazánhoz a megfelelő elhelyezéshez, megcsináltam a búvárcsövezést, a vezetékek, csövek elvezetését, a kipufogó elhelyezését, hogy ne csak odahányva legyen az egész, már kerestem volna annyit, hogy kifizessem valakinek a beszerelés költségét. Csak mást sem látok mindenhol "szakemberektől", mint gányolást, kókányolást. Nem egyszer volt már, hogy kifizettem a szakembert, aztán én meg javíthattam meg magamnak, amit ő megcsinált. Igyekeztem követni a segédletben leírtakat, gondolom, hogy akkor valahol hibádzik a dolog, talán túl hosszú lett a kipufogó de elég zsúfolt a motortér, ki kellett vinnem a motortéren kívülre a dobot, hogy ne gyulladjon ki semmi, megpróbálom lerövidíteni. Köszönöm a segítséget, nincs nekem itt semmilyen kollégám...
Amúgy nem csak Budapestből áll az ország, itt kb. lehetetlen hozzáértő embert találni valami speciálisabb munkára.
Értem és egyet értek azzal amit leírtál, minden szakmánál így van. De számomra pont a lényeg nem derült ki. Oktatni nem szoktam én se senkit, de valamit elbasznak (saját területemen látok én is épp eleget), azt megmondom. A kérdés arra irányult: Ember elmegy, beszereltet egy újat. Aztán írják itt 2-en is, hogy füstöl vagy nem jó. Honnan tudhatja egy átlag ember, hogy az övébe jól van beszerelve, vagy mire számíthat a jövőben?
Az enyém egyébként eddig rendben működik (eddig, használtam kb. 10-szer indítások előtt, nincs napi használatban ez az autóm) nem füstöl, nincs szaga. A szerelőkkel nem a szakma rejtelmeiről beszélgettem, hanem a használatról kérdezősködtem, mit hogyan mikor meddig, mit tud stb. Meg közben sztorizgattunk az autóipar ,,csodáiról" :) Még egyszer írom, én sosem fogok ilyeneket szerelni, csipán annyiból érdekel, hogy tudjam a sajátom jó. (Szerencsére csak ,,Daciázásból" van annyi munkám az országból és külföldről is, hogy nem győzöm.) Amikor beszerelték, minden részletét láttam. Üzemanyag és vízkörre rácsatlakozás profinak tűnt, én is napi szinten csinálom más okokból kifolyólag. Az autó villamos hálózatát lehet jobban ismerem mint a márkaszerviz. Ebben még nem automata klíma van, tehát a rácsatlakozás is rém egyszerű. Ezen kívül kell egy + és test. Az összes többi dolog a kályha saját kütyüje. Tehát ha gond van, azért nem az autó a hibás. Normális üzemanyag gondolom itt is elvárás, de ha ettől füstölne, akkor már a common rail diesel motor is megállna. Mai világban mindent számítógép vezérel, ami részben hülye biztossá is teszi a dolgokat, hogy ne romoljon el. Persze fogyasztói társadalom, stb. örök életű úgy sem lesz semmi. De ha egy diesel motor mind a 4 hengerénél tudják folyamatosan felügyelni és 1-esével módosítani a befecskendezést, folyamatosan változtatva a levegő ellátását (turbó, EGR,) kipufogó fojtását (Euro6-nál pillangó szelep a kipufogón), akkor egy ehhez képest egyszerűbb állófűtés ,,agya" miért engedi elkokszolni-kormolódni a rendszert? Megfelelő üzemanyag és befecskendezés/porlasztás, égési hőmérséklet, benyomott levegő (oxigén) és előírás szerint távozó kipufogó gáz esetén ilyen nem forulhatna elő. Nem csak állófűtésnél, hanem semmiben ami gázolajjal megy. Ezeket a mai világban minden új autónak, gépnek, stb. tudnia kell. Az állófűtés kivétel? Mert akkor igen csak rontja a környezetvédelmi normát.
ha elmondanám,hogy mennyi beszerelő után dolgozunk....azt hiszik ha kirakják a nagy eber meg webo molinót akkor már minden sinen van mint József Attila......tisztelet annak a pár szerelőnek aki látja az összefüggéseket,de a nagy többség csak legózik.ha látnág mi megy egy oktatáson...a legnagyobb probléma álltalában h ki fér a kajához.aztán amikor kormolódik a kályha meg nem indul a leirás szerint a digitklíma egység esetleg az adott autóban ott nincs hely ahová írja a leirás a kályha pozicíóját akkor megy a tanakodás.
sajnos maguk a fűtés gyártók sem mindig látják át a miértek okát.és ez a náluk uralkodó belső hierarchikus káosznak tudható be,megelégednek azzal h ketten uralják a piacot és azt csinálnak amit akarnak,fő vonal kezd lenni az OEM és ennek soha nincs jó vége.oda nem kell hosszú élettartam....és ilyenkor jön az a fajta tapasztalat amit csak sok-sok szívás árán lehet elérni,hogy tudjam mi és miért történik.ha engem is csak a stekkerek összedugdosása érdekelne meg a mani felmarkolása akkor sokkal több munkám lehetne,de én bevállalom sorban azokat az autókat is akiket mindeki elhajt,pedig egy vag csoportos autóba berakni a kályhát főleg 2004 utániba gyerekjáték.mondhatni ujjgyakorlás csak.
az mindegy h bontott vagy új.....én nem fogok itt senkit sem kitanítani,mert engem sem tanított senki viszont fizettem rengeteg tanulópénzt.ergo aki spórol magának az mérlegelje ha nem jön be a dolog akkor mi a kockázata.
nem tudom mit mondtak neked a beszerelésnél.....arra kiváncsi lennék,hogy mi a policy a jövőre nézve a használattal kapcsolatban,úgy télen mint nyáron.....és ez csak egy keskeny szelete a hibaforrásoknak.
Értem én, hogy ez is egy szakma, ami tudást, és műszerezettséget, rutint kíván.
De ha az alapvető dolgok be vannak tartva (kályha elhelyezése, vízkör, üzemanyag, villamosság) akkor mit lehet elrontani? Mitől lehet ez a kérdezőnél, és a korábbi kommentelőnél a füst, korom? Egy új egységnél csak össze kell szerelni a dolgokat. Én autó szereléssel foglalkozom, de ilyenbe sosem kezdenék bele, mert nem ez a területem. A sajátomba is szakszervizben rakattam be (amúgy végig jelen voltam, minden bement simán, összekötöttek mindent, a végén lediagolták, de nem kellett semmit állítani/módosítani, tehát ennek hiányában is ugyan ilyen lenne). Csupán kiváncsiságból kérdezem, meg azért, hogy honnan tudhatja az egyszerű földi halandó, hogy az ő autójába jól van beépítve? Hátha tanulunk belőle. Mert ha valaki berakja magának és elrontja, az egy dolog. De ha szerelőhöz viszi, és sokadszorra sem boldogul vele, az azért elég ,,gáz".
hiába mondom h szánják rá azt a pár ezer ftot vásárlás előtt a diagolásra a vevők és akkor sok minden kiderülhet,de ritka ha valaki megfogadja a tanácsomat a többi meg egy két főokossal az élen lehurrog.aztán a legutóbbi 3 ilyen vásárló ma jött,de jönnek majdnem minden nap, azzal h most vették és nem mükszik.aztán diagoláskor derült ki h 2 db can-as volt,de eladták analógnak a 3.nál meg az h első idításkor még elmegy a gyertya hidegoldali ellenállása ahhoz h elinduljon a kályha viszont fűtés közben szépen be is esik 0.510 ohmra.aztán a második indításkor már nem fogadja a szoftver el jónak a gyertyát csak akkor ha minden lehül 10 fok alá.
és csak locsolják a pénzt,csak locsolják....mondjuk addig jó míg nem az enyémet.
lehet azt mondani h próbálják ki vételkor,de sajnos az elég kevés...mint itt a 3. kályha mutatja....és van ilyesmi hiba még 7-8 ezekben a kályhákban.javításuk meg nem annyira idő mint inkább anyagiak kérdése.
mivel te építetted be ezért a garid ugrott.....ha kiszednéd a lángcsövet tele lenne korommal szerintem.
ha igaz a teóriám akkor ha így használod elköszönhetsz a gyertyádtól is....olvass vissza itt kicsit...van egy hasonló kollégád csak neki már pár új!!! lángcsövet+gyertyát tettek be és mindíg ez lett e vége. :)
Vettem egy Thermo Top E kályhát, dízelest, újonnan, univerzális beépítő szettel. Beépítettem, próbáltam mindenre figyelni amire a segédlet felhívta a figyelmet, működött is hibátlanul, viszont most (pár hete van beépítve) olyat csinál, hogy elindítom és amikor a kazán elkezd "felpörögni" kb. 10-15 másodpercig ilyen érdekes zúgó-búgó hangot ad, meg talán egy kis füst jön ki belőle (eddig nulla füst volt) aztán utána már szépen beindul, elmúlik ez a hang, megy füst mentesen. Mi lehet induláskor ez?