Keresés

Részletes keresés

dészáz Creative Commons License 2025.02.19 0 0 47005

na,az jó fogás volt.

Előzmény: akkokoko (47004)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.18 0 0 47004

Nagyon köszönöm a támogatást! 

Vettem is 4db slava asztalit gyakorolni. 4500-ért ez sem tűnik rossznak. Legfeljebb donor lesz bőven...🙂

Előzmény: Tsaby Motors (47003)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.18 0 0 47003

Célszerű először nagyobb órákkal kezdeni, aztán fokozatosan jőhet egy zsebóra, majd karóra.

 

Én anno 8-9 évesen egy VITYAZ vekkeróra szétszedésével kezdtem. Persze a főrugót nem engedtem le, teljes felhúzás állapotában volt.

Mikor levettem a felső csapágyfedelet a rugó elszabadult és a motorkerék, mint egy fűrészkorong hosszában belekapott a bel hüvelykujjamba a körömmel együtt úgy egycentis mélységben.

Pillanatok alatt megtanultam, hogy a rugót illik leereszteni szétszedés előtt :o)

 

Szóval lépésről lépésre kell ezt az egészet kezelni.

Mindig jó érzés, mikor egy-egy óra a kezünk alól kikerülve újra él, teszi a dolgát mérettől függetlenül.

Előzmény: akkokoko (47002)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.18 0 0 47002

Annyira megtetszett az ötlet, hogy azóta csak az asztali Slava órákat nézem! Lehet jobban is illenek a szememhez és a kezemhez! Ráadásul a felújításuknál a festést is jobban tudom kivitelezni, mint a krómozást, aranyozást...🙂

Előzmény: Tsaby Motors (46998)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.18 0 0 47001
akkokoko Creative Commons License 2025.02.18 0 0 47000

Esetleg megpróbálni (makettező-modellező módszer) egy pozitívot készíteni, és arra megpróbálni rámelegíteni finoman a plexit? (Vákuumhúzás vagy mi..)

Előzmény: argyula (46935)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.15 0 0 46999

Megfogadom a tanácsot! Akkor ezek maradnak későbbte...

Azért 4900 forintot (postával) csak megérnek...

Előzmény: Tsaby Motors (46998)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.15 0 0 46998

Gyakorláshoz elsőre elég apró szerkezetek.

De hát végül is teher alatt nő a pálma :o)

 

Én kezdésnek a SLAVA 5671-es kalibert szoktam ajánlani.

Ébresztőóra, de osztott hidas, mint a zseb- és karórák többsége.

 

Előzmény: akkokoko (46997)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.15 0 0 46997

Sziasztok!

Mai szerzemények. Csomagban volt....(a 4. Japona ezért fel sem teszem)

A gyakorláshoz gondoltam elsősorban. Nem is igazán tudni részleteket, de ennyiét bevállaltam..

 

dészáz Creative Commons License 2025.02.12 0 0 46996

köszi...mondjuk,én elvagyok nélküle. :-)

Előzmény: akkokoko (46995)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.12 0 0 46995
dészáz Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46994

no,akkor már van,keresem is,köszi.

Előzmény: Tsaby Motors (46993)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46993

Néztem az ebay-en. Nikkel- és krómelektrolit is kapható nem is vészes áron.

Előzmény: dészáz (46990)
dészáz Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46992

ez jó,nem láttam még. a rezezés volt elmentve.

 

https://www.youtube.com/watch?v=8mAKwvEYybs&list=WL&index=1

Előzmény: Tsaby Motors (46991)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.10 0 1 46991

Egyszer már talán linkeltem házi krómozás ügyben:

 

https://youtu.be/-5QS_Ox161A?si=IeHHx0hodienM3kV

 

 

Előzmény: dészáz (46990)
dészáz Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46990

újraaranyozás nem gond,króm,vagy nikkel elektrolitot nem igazán lehet kapni. azt ugy kell(ene) csinálni.

Előzmény: Tsaby Motors (46989)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46989

Ugye krómozott vagy aranyozott tokoknál eleve nem sok mozgástér van a csiszolásra, polírozásra, mert hamar kilátszik a réz ha túl van tolva :o)

Itt ezért bele kell számolni, hogy totálisan nem fog minden karc kijönni a mélyebbek közül.

Én 3 lépcsőben vizes csiszolással (800, 1500, 2000 vízpapír) kezdek és 2 lépcsőben polírozok zöld és kék inox-króm pasztával.

Előzmény: dészáz (46987)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46988

Kicsit jobb lett talán...🙂

Előzmény: Tsaby Motors (46986)
dészáz Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46987

ha nincs elpolírozva,akkor jó. :-))  néha,látok olyanokat,mint a szopottgombóc....

Előzmény: Tsaby Motors (46986)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.10 0 0 46986

Úgy érzem előnyére változott.

Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.09 0 0 46985

Nálam ma karcos tokok tisztítása, csiszolása, polírozása volt a program.

argyula Creative Commons License 2025.02.09 0 0 46984

Sajnos rossz közérzet miatt elmaradtak a hétvégére betervezett órajavítások, így a hajszálrugó görbületének igazítása is.

DonPákász Creative Commons License 2025.02.09 0 0 46983

:)

 

akkokoko Creative Commons License 2025.02.07 0 0 46982

A sok között én is találtam egy régi videót a hajszálrugó "kezelésére".

https://youtu.be/egCwtMMoOCU?si=VPuTgqS-OIo-xlyw

dészáz Creative Commons License 2025.02.07 0 0 46980

pár uj lapom van még,de a fene tudja már milyenek. mostanában  nem csináltam ruszki kart,csak zsebest,+ egy veszna kandallót.

Előzmény: Tsaby Motors (46979)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.06 0 0 46979

Közben lőttem a vaterán megint valami "ződet".

Előzmény: dészáz (46976)
akkokoko Creative Commons License 2025.02.06 0 0 46978

Nagyon szép lett az óra!  Nagyon-nagyon köszönöm a kimerítő válszt is! Így már van halvány rálátásom..😄

Előzmény: Tsaby Motors (46977)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.02.06 0 0 46977

Annyira nem modern.

A dizájn 1974-es, a szerkezet sem sokkal fiatalabb.

A Patek Philippe NAUTILUS svájci luxusóra mintájára készült.

https://krono.hu/article/236/gerald-genta-5-legikonikusabb-oraja-ezek-mar-nem-orak-csuklora-szant-ekszerek

Én hoztam össze őket 2021-ben, ez saját építés :o)

 

Ha a plexi elforog az lehet attól, hogy már elég régi és összehúzódott, elöregedett, vagy cserélték és nem a leginkább odaillő méret került bele.

A ráma a plexit befogadó falcának a méretétől 2-5 tized mm-el nagyobb átmérőjű plexit illik tenni bele, így bele tud feszülni.

Ehhez van körmös célszerszám, amivel össze lehet szorítani a plexi peremét és akkor gond nélkül bemegy a helyére.

Amint a szerszám elengedi be tud feszülni a rámába.

 

 

A nehezen felhúzható jelenség több okra is visszavezethető.

Első lépcső kívülről befelé a felhúzókorona és a tok találkozása. Itt legtöbbször van egy tokcső, amire rácsúszik a korona. Itt összegyűlik a por, piszok, izzadtság és a korábbi esetleges beszáradt kenőanyag és egy kemény gyurmaszerű anyagként "összeragasztja" a tokcsövet a koronával. Erősen elhanyagolt óráknál már ez elég a nehéz felhúzáshoz.

 

Befelé haladva szintén a bejutott kosz és a beszáradt kenőanyagok képesek megfogni a felhúzótengelyt és a hozzá kapcsolódó mechanikai elemeket és a sor legvégén a szintén beragadt rugóház is okozhatja a problémát.

Előzmény: akkokoko (46974)
dészáz Creative Commons License 2025.02.06 0 0 46976

ebből a poljotból sztem csak ez az egy van. :-)

plexi egy mérettel kisebb.

a nehéz felhuzásnak több oka is lehet.

Előzmény: akkokoko (46974)
argyula Creative Commons License 2025.02.06 0 0 46975

Közben beletettem a plexit, az óra megfigyelés alatt. Itt is szeretném megköszönni az önzetlen segítséget.

Van egy kis esési hibája az órának, de egyelőre nem nyúltam hozzá.

Előzmény: Tsaby Motors (46945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!