A Festetics-kastély lesz az. Egyetemi tangazdaság volt ott, valamikor '92 körül hagyta fel az egyetem és próbálta eladni. Talán pont ez volt az utolsó év, amikor még szerepelt a menetrendben.
Próbálom beazonosítgatni a ma már nem létező megállókat. Ehhez a Gázlópuszta nevű megállóhoz a Fonó és Kisgyalán közti szakaszon az éles kanyarban kellett elkanyarodni? Ma Festetics-kastélynak jelöli a guglitérkép, és Gázlópusztát Fonó déli végéhez írja, így Baté felől jőve még hamarabb kellett volna lennie Gázlópusztának, mint a másik két megállónak a faluban. És nem lenne meg a 2 km-s betérés.
Menetrendi viszonylatban megállóként nem szerepelt Nak,csak forda(járat) kilométerben.Kizárólag a varrodások miatt volt egy kis kitérő az alsó utcáig ott fordultunk meg.Cserepes előtti megálló Mexico puszta volt.
Köszönöm, tökéletes támpont volt az évszám. Az 1992-es menetrendi mezőben még benne van a betérés, bár Nakra ekkor (már/még/egyáltalán?) lábjegyzetben utalás sincs.
És akkor ezek szerint jól rémlett, hogy a GV leállítása után volt busz Somogyszil felé is. Sajnos a '77-'83 időszakból nincs az ismerettségi körömben menetrend, ahhoz nem találtam menetrendi mezőt :(
Ok, de a 200 db-ból párat "Beengedtek" mégis a megszűntetett vasútvonalak autóbuszos kiszolgálására. Saját balfácánkodásuk végett. Ez is szép teljesítmény ám. abból is lehet jó kis cikkeket írni.
Ugye azt tudod (vagy remélem tudod), hogy a kényszer stop intézkedések miatt a 200 db új Econell részben ott áll a gyár udvarán mert a kormánynak nincs pénze kifizetni.
Legyártatták úgy, hogy idén december 31-ig át kell adnia Győrnek mind a 200 db-t a Volánbusznak.
De közben beütött nekik a pénzügyi krach és mivel nincs pénzük, értesítették Győrt, hogy nem idén 12.31-ig veszik át a 200 db új Econellt, hanem 2025.12.31-ig !
Magyarul a 2024-es és 2025-ös gyártásnak, illetve azok nagy részének is lőttek.
Még szerencse, hogy Győr-Móvár nem készült el mind a 200 db-bal (mondjuk júliusig nem is kellett) így nem mind a 200 db porosodik ott két évet z udvarok sarkában.
A Volánbusz budapesti központi járműgazdálkodási osztályvezetőjét most senki se irigyli.
Kapkod mint Bernát a ménkűhöz mert nem tud mást csinálni.
Se a tervszerű cseréket nem tudja levezényelni se a rendkívüli helyzeteket kezelni.
Amikor már teljesen meghülyül szegénykém akkor a politika beszól neki, hogy 72 órán belül vegyen át 27 db - amúgy már elkészült - Econellt és ossza szét úgy, hogy a vonatpótlók helyett mindenhol az új buszok járjanak.
Megtette.
A 200 db új Econellból igen szép számban részesült volna Baranya és Somogy megye is az eredeti elképzelések szerint.
Ez mondjuk nem titok, szakmai körökben ki is hirdették anno.
Ennek most lőttek.
Így hát megy a kapirgálás.
Egy elméleti gereblyével kapirgálják össze az országból a még működő, jellemzően öreg buszokat és helyezik át oda ahol ég a ház.
Ha 5 buszt valahová helyezel (itt most épp Somogy megyébe) és az 5 busz 5 különböző típusú, az olyan fokú szakmai butaság melyért nyilvános kivégzés jár a járműtelep közepén hajnalban.
De most ez a megoldás mert tűzoltás folyik.
Nem helyes, hanem kényszer intézkedések időszaka a mostani.
Nem feltétlenül Neked szól a kérdés: országosan most melyik busz(ok) a legidősebb(ek), ami(k) még közforgalomban van(nak)? Jó a sejtésem, hogy a megyében található(ak)?
A volán illetve a 'kihelyezett troll hobbi buszos weboldalai meg írni fogják most is a cikkek tömkelegét, hogy Econellek állnak forgalomba a régi BZ-k helyett meg hogy 47 új csuklóst állítottunk forgalomba. Köszönjük L.J
1990-ben dolgoztam Gölle felé.Akkor vezették be a reggeli 6/40-es Igali járatnak az Inámi bejárást.Délutáni 14 órás Gölleivel pedig ki kellett menni Cserepespusztára a varrodásokért,és Nakra lekanyarodtunk letenni az ott lakó varrodásokat.Az Inámi bekötőutatat akkor építették meg uj útburkolattal. 1979-80 körül mikor elkészült a Somogyszil Lápafő közti út rövid ideig közlekedett buszjárat Szakcsig vagy Nakig.Nem volt rá elég utas,hamar meg is szüntették.
Meg kell kövessem magam. Nem találtam Nak-Inám és Inám-Cserepespuszta járatokat, hiába rémlett úgy, hogy voltak ilyen viszonylatú GV-pótló járatok. Cserepespuszta csak Attala-Dombóvár irányából volt bekötve.
Somogyszil felé nem találtam hétköznapi járatokat, csak a májustól szeptemberig vasárnaponként közlekedő Szakcs-Igal fürdős járatot a Gemenc részéről.
Ma délelőtt a Füredi úton húzott el a telep irányába (nem figyeltem, hogy járatban vagy garázsmenetként) elsőként egy 415-ös, aminek nem láttam a rendszámát, majd valamivel utána a GHB-058, aztán GGT-423(?) és GGT-424, köztük se helyi járat, se más típusú busz. A két E94-es nagyon hamar ment egymás után. Néztem, mi ez az időutazás... Csak nem ezekből szerelik át a technikát az újonnan érkezettekbe?
Az jópofa, hogy Somogyfajszon Hetes van kiírva, miközben Mezőcsokonyára visz át az út maga, míg Mezőcsokonyán Pusztakovácsi van kitáblázva. :D Jó, vágom, hogy az az útirány.
Még át kell túrnom a menetrendeket, de nekem úgy rémlik, hogy Nak és Inám között egyébként volt buszközlekedés még a '80-as évek elején.
Ugyanebben a témában: Várong-Somogyszil között volt valaha közlekedés munkanapokon? Igalra volt fürdős, azt tudom, de munkanapos járattal emlékeim szerint nem találkoztam a buszmenetrendekben.
Ebben a témában a Somogy-Tolna megyehatár útjai is jó példák.
Iregszemcséről csak piacnapokon lehet átjutni busszal Tengőd felé
Várong-Somogyszil között nincs busz.
Inám és Nak között sincs busz, pedig a táv alig 1 kilométer
Inám és Attala között sincs semmi. Régen mondjuk volt, mégha olyan régen is, hogy Cserepespuszta akkor még lakott volt.
Kercseliget-Jágónak között sincs átjárás.
Ireg-Tengődhöz: A másik három nap pedig a bedegkériek örülhetnek, hogy nincsenek elvágva annyira a külvilágtól.
Inámpuszta és Nak közt a híd keskeny. Mentem már át is a hídon, most gépen néztem csak, de nem láttam a Google térképen súlykorlátozást, pedig mintha lenne valami...
Kercseliget és Jágónak közé el is tudnám képzelni. Akár valami körjáratot is akár: Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Kaposvár. Vagy Dombóvár felé. Esetleg falujárófanoknak valami Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Mecsekpölöske-Komló-Pécs... De már messzire gurult a gyógyszer...
Uniós támogatást mezőgazdasági útra lehetett szerezni, azért készült el ilyen kiépítésben. Ez persze nem akadályoz meg abban, hogy normális országúti tempóban haladjak rajta, amikor arra járok. :)