Fogd meg egy közepes út után a felnik közepét. Érezni fogod, ha fog valamelyik. Vezetés közben a ragadó munkahengert kompenzálod a kormánnyal, gázzal. Amúgy nem nagyon veszed észre, csak ha csivitel vagy égni kezd.
Végső elkeseredésemben szeretném a segítségeteket kérni, mert már nem tudom, mit tegyek, merre tovább.
Kicsit hosszú lesz a leírás, de a teljes képet szeretném, bemutatni, mi történt eddig.
Van egy 2008-as Octavia 2-esem, kombi, 1,9 pdtdi.
2022 május első hetén a hátsó féktárcsákat és betéteket cserélték az autón. Még ugyanezen a héten kapott új nyári gumikat (Kleber) is. 1-2 hétig csak a környéken mászkáltam vele, max. 100-as tempót mentem vele, semmi problémát nem észleltem. Majd autópályájára felhajtva, éreztem, hogy a jobb hátulja ráz az autónak. Ezután felfigyeltem arra is, hogy ez a rázás alacsonyabb tempónál is jelentkezik, akár 60 km/h-nál, akár 100 km/h-nál, csak nagyon szemfülesnek kell lenni.
Az új gumikat és az alufelniket bevizsgáltattam, rendben vannak. Elmentem rázópados futómű vizsgálatra, ahol a hátsó futóművet rendben találták. Viszont kiderült, hogy a hátsó fékek fognak menet közben, emiatt az újonnan felrakott tárcsák gallyra mentek: kuka. Új hátsó féktárcsák és betétek kerültek fel. Viszont a jobb hátulja továbbra is ráz, igaz már nem olyan embertelenül, mint a fékek ismételt cseréje előtt. 120 km/h alatt szinte nem érezni, de e tempó felett érezni még mindig a rázást.
A kérdésem az lenne, hogy találkozott-e már valaki hasonló problémával? Van-e esetleg valakinek ötlete, merre tovább. Minden eddigi autóm rendben tartottam, szeretném ezt is rendbe hozatni, de tanácstalan vagyok, merre tovább.
Nálunk meg az volt a baj, hogy féklámpa nem aludt ki, folyamatosan világított.
Így szokott. Nekem is csinálta az O1 valamikor régen, gondoltam mielőtt veszek új kapcsolót, a szokásos kontaktspray-s nyakon öntés és intenzív oxidkoptató működtetés adhat neki még egy esélyt. Adott, 10 éve nincs hibajelenség.
Lehet hogy a szobájának az egyik fala tele van ragasztva a kinyomtatott kommentjeitekkel. Ki tudja? Mondjuk ott nehéz mínuszt nyomni.
Hacsak nincs egy ilyen házi mínuszolós nyomogatója amit az anyukája elől dugdos, mint mondjuk egy normálisabb, de túl introvertált faxi ruhákból összefércelt műnője; csak ő valami mínuszokat kattintgató kütyüt rakott össze hurkapálcából meg legóból, vagy ilyesmi. :D
csíkos ne is foglalkozz vele! Ezeknek pont egy ilyen említés okoz kielégülést... Időnként én is bekapok egy-egy ilyen "kitartó" rajongót aki még arra is képes, hogy fórumtémákon át kövessen és minden hozzászólásomra adjon egy mínuszt, de le kell sz@rni őket!
Tegnap este Szerénke ránk ijesztett. Még soha nem kapcsolta be az "EPC" sárga lámpát menet közben, most megtette...
Persze Szolnokon, én meg itt Pesten. Rövid telefonos segítséget kértem Pesterzsébetről, abból az derült ki, hogy a féklámpa kapcsolója lesz a ludas 90%.
Mire hazaértem Szolnokra, nagyobbik fiam kiszerelte, sajnos javíthatatlanul ment tönkre. Este 7-kor persze már sehol semmi.
Ma reggel beszereztünk egy kapcsolót, 4.950Ft-ért adták (utángyártott, a gyári a Delphi volt, ennél rosszabb nem igazán lehet), és beszereltük. Próbakör, a kicsi kocsi érzékelte is, hogy most már rendes kontaktok vannak a fékpedáltól, és szépen ki is kapcsolta az "EPC" lámpát.
Minden nagyon szép, és minden nagyon jó ismét!
:-)
Csak azért írtam le, mert, amióta nálunk van, ez volt az első nem tervezett javítása a Fabiánknak, de szerencsére gyorsan megoldható volt!
Manuális vagy automata lehet, arra most nem emlékszem hogy akkor is Climatic vagy Climatronic néven futottak vagy sem.
Keress valakit a környékeden akinek van egy VCDS diagja és tudja is kezelni. Valami szenzor vagy panel gond lesz, mondjuk behalt a külső hőmérséklet érzékelő és azt hiszi hogy kint mínusz tíz van. Ez hibakódot nem fog adni, de látszik az élő adatokban. Egy bontott klímavezérlő szerintem ötezerből megvan postával, az érzékelők is pár ezres.
Ez történt. A saját szememmel láttam, de nem én vótam! :D Hogy az N280 szelepnek hívják-e, azt amire rádugta, azt nem tudom.
Elküldtek egy klimáshoz, az csinálta meg ezt a tesztet. Elsőre azt mondta, hogy huhu, ha a kompresszor adta meg magát akkor ez többszázezer is lehet, mert ha a kompresszor úgy ment ki, akkor a rendszert telenyomhatta mindenfélével és az új kompresszor is tönkremenne hamar.
De miután ezt megcsinálta ezt a tesztet, elindult a klíma és hideget is fújt. Azt mondta, hogy menjek autóvillamosságihoz, a kompresszornak nincs baja.
Ahova elmentem, ott nagy pörgés volt éppen, azt mondták, hogy a "két rendszám között lesz a hiba", de meg sem nézték, miután mondtam, hogy melyik klímásnál voltam.
Remélem valami egyszerűbb baja van, nem gazdasági totálkár...
Igazából bárhova elmennék megadni neki még egy esélyt.
Márminthogy járó motornál egy dróttal adtál a N280 szelepnek direktben 12 Voltot?
Ha az autóvillamosságis jártas a diagnosztikában, van hozzá cucca és ELSA-ja vagy rajza az autóhoz, akkor menni fog neki. Aztán ő vagy elküld egy klímáshoz, vagy nem.
De arról ugye tudsz, hogy az a kapcsoló ott a középkonzolon - meg a többi ott körülötte - egy klímavezérlőből áll ki? Neki meg van néhány peremfeltétele és határértéke, amik alapján eldönti hogy menjen a klíma vagy nem, és elsősorban ezeket meg kéne nézni diaggal, ahogyan az esetleges hibakódo(ka)t is. És van pár klímarendszertől független dolog is, ami megakadályozhatja hogy elinduljon a klíma.
2006-os BSE (1.6 102le) motorkódos autómban a klíma nem működik az utastérből az AC gombbal vezérelve.
A kompresszornál a csatlakozót lehúzva, közvetlenül 12V-ot adva ott rá úgy elindul.
A kompresszorról lehúzott csatlakozóra egy izzót kötve az izzót lehet működtetni az utastérből a kapcsolóval. Viszont nincs meg a 12V csak olyan 10V körüli feszültség.
Ez alapján azt gondolom, hogy egy autóvillamossági szerelő tudna segíteni a bajomon. Tudtok nekem ajánlani valakit?
bontásra érdekelne valakit 1.9D Felicia (üzemképes, helyre is állítható)? Mondjuk 50.000,-Ft-ért?
-karosszéria elemeke élei felületi rozsdásak-hátsó ívek cserélve, küszöbvégek lemezelve (csúnya, de 1 flakon spray eltakarná), egyéb komoly rohadás vagy lyuk nincs
-gyújtáskapcsoló indítózás után nem ugrik vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszafordítani)
-ü.a. rendszer szennyezett (adagoló kenésére szokott motorolajat kapni, de véletlenül 1dl fáradt olaj ment bele, ami elszínezte), egyébként nincs eldugulva, működik rendesen (megfelelő ár esetén át tudom mosni)
-műszaki: 2022.06.19, használható gumikkal
-Helyileg Fót-Dunakeszi
-kérésre a CD-s rádiót is adom+Pest megyei matricát