Ahogy láttam a Continental is kb ugyan úgy kopik mint a Bridgestone.
Ez elsősorban nem a márkától függ, hanem a gumi kategóriájától.
Ma a nagyobb márkák méretenként 2-3 különböző mintát gyártanak, hogy a lehető legjobban megfeleljenek a vásárlói igényeknek.
A sportgumik elsősorban a tapadásra vannak kihegyezve, feláldozva valamit a futásteljesítményből, és talán a komfortból. Az ekogumik tervezésekor a hosszú élettartam és az alacsony gördülési ellenállás a fő szempontok, nem annyira a tapadás, a komfortgumik meg amolyan középutas termékek: egész jól tapadnak, ehhez képest egész sokat elmennek, közben viszonylag csendesek és komfortosak.
A nagy márkák modellsorozatai kategóriák alapján. Mindenhol sport-komfort-eko a sorrend (mondjuk a legtöbb esetben a név is eléggé utal a funkcióra):
Az infók mindig jól jönnek!A Hankook meg a prémium minőségü gumik között olyan nagy különbség nincs árban.Tehét érdemes utána nézni meg kérdezni másoktól!Köszi!
Bridgestone-ból a T001 nekem eddig 1 nyarat futott látható mértékben nem kopott igaz kb 4-5 ezret ha mentem vele. Előtte ER300 volt rajt azt 66 ezernél cseréltem le (igaz téli gumi is van mellette) de így is 4-5mm-es volt még a profil és ezért maradtam a Bridgestone mellett. Ahogy láttam a Continental is kb ugyan úgy kopik mint a Bridgestone. A különböző fórumos írásokból pedig azt vettem le mintha a Bridgestone oldalfala nem lenne annyira sérülékeny mint a Conti-é, de ehhez annyira nem értek, csak ilyen infókat olvasgattam.
A legolcsobbgumi.eu néztem ott nagyon jó áron van a bridgestone,és a Continental.A Bridgestone mennyire kopik?Nekem egy vw passatra kellene valamit találnom!
Igaz Én nem vagyok guru, de Én a Bridgestone Turanza T001-et ajánlanám. Nekem ilyen van és nekem eddig bevált. Persze kérdés kinek milyen vezetési stílusa van.
Segítsetek nyárigumi vásárlásban. 195/65/R15 méretben kellene 4 db prémium márkás nyári gumi. Esőben jó legyen, és minőségi. Bár gondolom a prémium márka ezt jelentené. Eddig Pirelli P6000 powergy-m volt, anno azt ajánlották, hát nem ájultam el tőle, eléggé nyikorgott már a vége felé, és csúszott is. Ennél azért jobb kellene, fő a biztonság.
Még ezt találtam,elfogadható árban, Semperit Speed Life 195/65r15 91H, 14940 ft-ért ingyen szállítással,a Hankook K 425 195/65 R15 91 H 13500ft-ért szintén ingyen szállítással!A Semperitről mit lehet tudni,jobb mint a Hankook?Köszönettel.
Mén a zember a Tesóba vásárolni. Aszondja: némán, itten van egy gumi hajdejó áron. Megveszem, így megspórolom a méregdrága gumist. Mer fogalma nincs, hogy mennyi a gumi valós ára, csak azt látja, hogy AKCIÓ =:-O
Még ezt találtam,elfogadható árban, Semperit Speed Life 195/65r15 91H, 14940 ft-ért ingyen szállítással,a Hankook K 425 195/65 R15 91 H 13500ft-ért szintén ingyen szállítással!A Semperitről mit lehet tudni,jobb mint a Hankook?Köszönettel.
Az ilyen embereknek nem szamit semmi mas, csak az ar. Tokmindegy, hogy alig tobbert sokkal jobbat kapnak. CSAK az AR. Es meg valami. Azt is hiszik, hogy minden termekkel ott csinaljat a legjobb boltot. Mert direkt nekik jo olcson arulnak mindent. Akciok tomkelege, stb. Egyszeru agymosas, amin atmentek.
de nem Neked címzem; csak úgy gondolkodom: Erre a Hankook-ra azt írják, hogy prémium gumi ( szerintem nem az, de ebbe ne menjünk bele), viszont én vállalható kompromisszumnak tartom a Linglong és a Michelin között... tegnap voltam benn egy madarasteszkóban, a legalja Debica ebben a méretben 13k HUF.
Mi indít arra embereket, hogy ott vegyenek egy egy ilyen szart, mikor 1.500,- Ft-tal megtoldva ( négy guminál ez 6.000 ugye), kaphatnának egy sokkal jobb - bocsánat: szerintem sokkal jobb - abroncsot ??!
Sztivi éppen Montenegróban van, ahol a rengeteg eső belemosta a csatornavizet az ivóvíz hálózatba, így nem szabad csapvizet inni, így Sztivi sajnos kénytelen jófajta montenegrói vranaccal oltani a szomját, miközben odakint még mindig szakad az eső :-)
Bakker. Alap minoseg, alap aron. Ha eleg Neked, vedd meg. Ha jobb kell, azt vedd meg. Nem fog donteni helyetted senki. Legy ferfi. Kiveve, ha no vagy :)
De vegyük azt, hogy jelenleg egy M+S gumi van az autón, télen nyáron.A kérdésem akkor a következő, hogy ez a szóban forgó gumi a nyári időszakban jobban szolgál e, mint a jelenlegi M+S ( amiből az elsők már igen csak el is vannak kopva ).
Az a helyzet, hogy ebben a szaktopikban, ahol hemzsegnek a gumis szakemberek, nyilván más válaszokat fogsz kapni, mintha a "Hogyan spóroljunk minél többet az autónkon" topikban kérdeznél.
Mivel nem tudom, mi az érdeklődési köröd, lefordítom a kérdésed néhány szakterületre.
"Tévékérdés, mozikérdés" topik: találtam a neten egy Junoszty tévét. Nem akarok sok pénzt kiadni egy házimozi rendszerre, az biztosan lehúzás. Azt én is tudom, hogy feketefehér, de azért meg lehet rajta nézni a Csillagok háborúja 9-et?
"Piackérdés, csarnokkérdés" topik: találtam a teszkó alsó polcán afganisztáni zellert. Nem akarok sok pénzt kiadni termelői zellerre, az biztosan lehúzás. Azt én is tudom, hogy génmanipulált és szállítás közben érlelik, de azért lehet belőle gourmand zellerkrémet csináni?
"Telefonkérdés, mobilkérdés" topik: a sarki GSM-boltban el akarnak adni nekem egy megkímélt Nokia 6310-et. Nem akarok sok pénzt kiadni egy androidos okostelefonra, az biztosan lehúzás. Azt én is tudom, hogy monokróm a kijelzője és nem érintőképernyős, de azért tudok rajta Youtube videókat nézni?
:-)
"Diétakérdés, fogyókúrakérdés" topik: a közértben sokkal olcsóbb a disznósajt a pulykasonkánál. Nem akarok sok pénzt kiadni egy Norbi update termékre, az biztosan lehúzás. Azt én is tudom, hogy a disznósajt elég zsíros dolog, de ha keveset eszem belőle, azért le lehet tőle fogyni?
"Randikérdés, csajozáskérdés topik": a réten sétálva láttam ilyenkis sárga pitypangokat. Nem akarok túl sok pénzt kiadni virágra, az biztosan lehúzás. Azt én is tudom, hogy a pitypang elég kis satnya, de vajon a csajok azért beájulnak tőle?
Köszönöm az érthető választ, és magyarázatot!Nyílván vannak sokkal jobb gumik, sokkal drágábban.De vegyük azt, hogy jelenleg egy M+S gumi van az autón, télen nyáron.A kérdésem akkor a következő, hogy ez a szóban forgó gumi a nyári időszakban jobban szolgál e, mint a jelenlegi M+S ( amiből az elsők már igen csak el is vannak kopva ). Köszönöm!
Az a baj, az kínai/használt/negyedik vonalbeli gumikkal, hogy egy fél tank benzin áráért tudnál rendes minőségűt venni (nagyobb méretekben ez akár egy egész tank benzin ára is lehet), és azok jobban teljesítenek. Normál városi krúzingolás közben nyilván nem vág mellbe a különbség, de ha egy zebrán hirtelen megjelenik egy kisebb óvodáscsoport a féktáv határán, akkor a vészfékezésnél mérhető 1-2 méter különbség igenis sokat számít.
Továbbá akkor is, ha leesik eléd egy betontömb az útra, és ha a jobb gumival csak 10-12 centivel rövidebb a féktáv, akkor is simán többszörösen megtérül a felára, hogy nem kell az autó orrát restaurálni.
A Hankook K 425 mellett még ezeket a gumikatt nézetem,a Bridgestone Ep 150 Ecopia, a Dunlop Fastresponse,conti premiumcontact 5, és GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE ezekről mit lehet tudni, melyiket ajánlanátok ezek közül?
Alapvetően a Conti PC5 a legjobb gumi ezek közül, bár ennek is papírból van az oldalfala, mint az EC5-nek, amivel nem ritka a járdázási baleset, de PC5-ről még nem hallottam. (Igaz, kevesebb is vele a tapasztalat.)
A GY EGP-ről nincs még élmény, idei gumi, teszten jól szerepelt, sok méretben még ki sem jött, de amelyikben kijött, abban is csak pár napja került fel az első autókra.
A Fastresponse a Goodyear Dunlop próbálkozása a kör négyszögesítésére, a tartós sportgumi. Végülis minden teszten a jók között szerepel, meglehetősen kiegyensúlyozott eredménnyel. Ismerek pár felhasználót, nincs panasz.
A Brigi EP150 tavaly jelent meg, hivatalosan ekogumi, de legalább nem a kényszeresen spórolós fajtából, "van benne anyag." Igaz, pont az eko szempontokból nyújt közepes teljesítményt (élettartam, gördülési ellenállás).
Ha ezek a gumik egy árban vannak, akkor Conti.
Ha a Hankook lényegesen olcsóbb (és ez számít), akkor lehet az.
De ha bármilyen ok miatt valamelyik gumi szimpatikusabb a többinél, nyugodtan vedd meg, egyik sem mellényúlás.
Várok én.De mit is akarnak ezek jelenteni.Mert aki ismeri, meg tudja annak biztos jó, meg vicces. De én hasznos érthető tanácsokért fordultam itt hozzáértő emberekhez.Nem ilyen burkolt kifejezésekért.Ami csak megtéveszt.
A Hankook K 425 mellett még ezeket a gumikatt nézetem,a Bridgestone Ep 150 Ecopia, a Dunlop Fastresponse,conti premiumcontact 5, és GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE ezekről mit lehet tudni, melyiket ajánlanátok ezek közül?Egyébként évi 8 10 ezer kilómétert megyek a kocsival!195 65 15 méretről van szó.Köszönöm
Véleményt szeretnék kérni a Kleber Dynaxer Hp 3 -ról (195/65 R 15) . ADAC teszten azt olvastam hogy a vizes úttesten nem túl jó eredményket produkál. Van valakinek erről tapasztalata?
3 éves használt 6 mm-es Firestone lett volna 40 körül.
A használt gumi mindenképp kockázatos. Először is, a mintamélységet mindig felfelé szokás kerekíteni :-)
Másodszor, a jó állapotú használt gumik eladása sokszor gyanús. Sok közöttük a hibás darab (deformált, rendellenesen kopott, sérült). Megvenni tehát csak gumis bevonásával érdemes.
Nem nagyon találok 205/60 R16-os nyári gumit használtan. Ennyire ritka ez?
Nem annyira ritka. Inkább az a helyzet, hogy ez egy viszonylag új méret. Talán a te Scéniced volt az első, amire ez kellett, de utána volt egy kis szünet, és olyan 2007-től kezdett elterjedni (Laguna III, Mondeo IV, stb). Tehát még viszonylag kevés a ledobott gumi, a kereslet ellenben nő.
205/55 r 16 gumit kell vennem 4 db-ot. 3 éves használt 6 mm-es Firestone lett volna 40 körül. Néztem a Kormoran Gamma B2-t újonan. Ez a max ami most beleférne.
keresek megvetelre 1 darab, kb. 80-90% -os, max. 2-3 eves pirelli sottozero II (w210) gumit 205/45r17 meretben. aki tud ilyenrol kerem jelezze a topicon vagy email. koszonom.
ugyanitt 100% magyar uthiba elado (magyar termek matricas!), tobb meretben is, raktarrol azonnal.
Ma a Goodyear-Dunlop botrányosan kezeli az ilyen eseteket.. Continental szó nélkül cserélt hasonlót, és ott összesen csak 1 garnitúrával volt gond, Michelinnél 0 probléma.
Nem mondom, hogy a Dunlop rossz gumi, de mi mostanában ezzel a márkával futottunk bele a legtöbb minőségi kifogásba. És nem kis méretekben, nem ecogumik esetén, hanem 205/55 R16 SPFastResponse, 235/55 R17 SPortmaxx TT variációkban. Mindegyiken ott virított a made in Germany felirat, persze ilyenkor senki sem mondja hogy soha többet német gyártású gumit, de ha made in Russia vagy made in Romania lenne akkor egyből ez a reakció. Mindegyik gumi esetén az volt a baj, hogy 100g súlynál kevesebbel lehetetlen volt kiegyensúlyozni, sőt a 17-est sehogysem lehetett. És mivel ez egy S-Mercire ment a tulaj nagyon nagy balhét csinált. A gyártó csak 1db-ot ismert el ami meg főleg kiverte nála a biztosítékot. Ettől nem tartom rossznak a márkát, ez csak egy példa volt, hogy nem számít a gyártás helye mindenütt tudnak hibás gumikat gyártani.
Valaki belinkelt egy új Autobild tesztet, amiben a Bluresponse nyert. A szubjektív eredmények egy dolog, de az összes mérési erdménye (fékezés, aquaplanning, zaj stb.) a legjobbak között van.
Te mit javasolnál 195/65R15H méretban Octavia 1,6i-re.
A Hankook K 425 mellett még két gumit nézetem,a Bridgestone Ep 50 Ecopia,meg a Dunlop Fastresponse,ezekről mit lehet tudni,te melyiket ajánlanád a három közül?Egyébként évi 8 10 ezer kilómétert megyek a kocsival!195 65 15 méretről van szó.Még annyi hogy ha az autóhoz mérten T a sebesség index,attól még felrakhatok H vagy V indexes gumit van jelentősége?Elnézést ha butaágokat kérdeztem,csak nem szeretem a meglepetéseket.Köszönöm
Ilyen árban ahogy láttam Bridgestone T001 is van ami nem eco gumi és szerintem jobb is a többinél. Legalábbis nekem nem volt eddig problémám vele.
A Hankook K 425 mellett még két gumit nézetem,a Bridgestone Ep 50 Ecopia,meg a Dunlop Fastresponse,ezekről mit lehet tudni,te melyiket ajánlanád a három közül?Egyébként évi 8 10 ezer kilómétert megyek a kocsival!195 65 15 méretről van szó.Még annyi hogy ha az autóhoz mérten T a sebesség index,attól még felrakhatok H vagy V indexes gumit van jelentősége?Elnézést ha butaágokat kérdeztem,csak nem szeretem a meglepetéseket.Köszönöm
Tehat nincs igazi kulonbseg mondjuk a Barum es a Fulda , Conti- Dunlop kozott? Jo tudni akkor ez nem lesz szempont. Akkor celszerubb a 15-os kereket valasztani ugye?
Kicsit nem figyel oda az ember es hogy elszallnak a gumiarak! 205/50r16 -os gumik es 195/60r15 os gumik kozul melyik nehezebb? Tudom-tudom gyartmanytol es tipustol is fugg tehat mondjuk akkor ugyanazon tipusbol melyik (V sebindex) ? A kulso atmero kb. ua. de a szerkezet oldalfal vastagsag mas lehet. A mereten kivul melyek a konnyebb gumik ebben a ket kategoriaban?
Mire? Új vagy használt? Két darab, vagy négy darab?
Pontosan milyen autóra menne a gumi? (Van amire jóváhagyott a 205/55R16, pl C5, másra meg a 205/60R16, pl Mondeo MkIV -- mind a kettő sokkal olcsóbb méret.)
Akkor lehet hogy marad az "olcsóbb" Hankook K 425,de igazából erről se tudok semmit!
A K425 Kinergy egy igen jól sikerült gumi, ismerős flottára szerelték 2011-ben több tucat autóra 205/55R16 méretben, és mind az üzemeltetők, mind a sofőrök elégedettek.
A "Letní" kategóriát kell nézni, ezek a nyári gumik. A teszteredmények között pedig a "Mokro" jelzi a nedves útfelületen mért tapadást.
2011-ben a Conti Premium Contact 2-n mérték a legjobb tapadást, de jó volt a "rokon" Uniroyal Rainexpert is, illetve az olcsóbb abroncsok közül a szintén "rokon" Barum Brillantis 2 is viszonylag jól szerepelt.
Szeretnék segítséget kérni gumiabroncs választásban. Nagyon keveset futó autóról lenne szó, évente alig 10.000km. Ezért háttérbe szorulna a kopásállóság és egy jól "tapadó" abroncsot szeretnék választani.
Nézegettem több ezzel foglalkozó oldalt, de nemnagyon találtam erre vonatkozó infót, remélem tudok tapasztalatból segíteni, milyet válasszak.
Azt is eltudom képzelni, hogy ebben a kategóriában nincs is kimagaslóan jól tapadó utcai abroncs.
Még ezt néztem,Bridgestone Ep 150 Ecopia 195/65 R15 91 H méretben,nagyon jó áron 15 682 ft, Ingyen szállításal!Valakinek ezzel az abroncsal kapcsolatban van véleménye,tapasztalata?Válaszokat köszönöm!
"Annak fényében amit laca54(?) ír a Dunlopról, Te ajánlanád ezt a gumit?"
Előrebocsájtom nem szponzorál sem a Dunlop sem másik gumigyártó, viszont évek óta Dunlop (16")nyárit használok (SP01, Fastresponse), és teljesen elégedett vagyok velük. Semmi említésre méltó problémát nem tudnék megnevezni a gumival kapcsolatban mert nincs mit, egész egyszerűen jó gumi.
Akkor lehet hogy marad az "olcsóbb" Hankook K 425,de igazából erről se tudok semmit!Azt tudom viszont hogy az előző autómon,gyárilag GT 2 Good/Year gumi volt,és mentem vele 80000km-t!Utána a GT 3 változatát vettem,de azt nem tudom mit bír mert közben eladtam a kocsit!Vagy érdemes lenne gondolkodnom,continental premium contact5-be!Fogalmam sincs!
Annak fényében amit laca54(?) ír a Dunlopról, Te ajánlanád ezt a gumit?
Annak fényében igen. Inkább annak fényében nem, hogy akárhogy csűrjük-csavarjuk, a Bluresponse egy ecogumi, ezek meg mindig zűrősek.
Most beszéltem egy emberrel, aki látott már gumit, említettem neki, amit lacától tudtam meg, nevezetesen, hogy a Michelin Energy Saver a viszonylag nagy 205/55R16-ban nem peremvédős, mert ezzel is súlyt csökkentenek. Mosolygott, és annyit tett hozzá, hogy a mintaárok mélysége sem 8 mm, hanem 6.5.
A Semperit Speed Life-ról mit lehet tudni?Ez amivel még szemezgetek,meg a Dunlop Fastresponse amit még néztem!De ahogy írtad a Dunlop se olyan megbízható minőségileg!Akkor most legyek okos....:!
A hibás gumik aránya ugyanaz a made in germany és a made in akárhol gyártott abroncsok esetén is. Pl. made in germany feliratos dunlop gumik között rengeteg üt ami ráadásul a gyártó szerint tűréshatáron belüli, nem ismerik el, pedig ugye Németországban gyártott prémium termékről van szó. Attól, hogy egy Continental gumit nem Németországban hanem pl. Csehországban vagy Romániában gyártanak attól az prémium termék. És attól ha pl. egy Sava gumin meglátsz egy Made in France feliratot attól az nem lesz prémium termék. A Michelin pl. a nagy teljesítményű autókhoz Nyíregyházán gyárt nagyon sokféle méretet világszínvonalon. A kis 16" és kisebb méretekkel itt nem is foglalkoznak. A termelés nagy része megy Nyugat-Európába. Reméljük azért a Jürgenek nem fordulnak le a székről amikor meglátják, hogy rakják fel a Brabus Mercijükre a Michelineket made in Hungary felirattal...
eszembe jutott valami. az alapanyag az vajon megegyezik a német continentallal?
tehát pl itt arra gondolok, hogy az orosz gázolaj se ugyanolyan, mint a nyugat-európai, de mind2 gázolaj. guminál is van ilyen, hogy az alapanyag eltérö?
Azért van 1-2 érdekes ajánlat, de a többség tényleg felette van (vagy megegyezik) az itteni árakkal. Amúgy én pont Contit néztem itt (PC5). Azonban az egész honlap olyan ezrópai (kivéve néhány "magyarítást").
most lehet, hogy nincs minöségbeli különbség stb, de én ha német prémium gumit akarnék, lefordulnék a székröl, ha megjönne és ott virítania az oldalán, hogy "made in romania".
A Continental Temesváron a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyárát építette fel egy pár évvel ezelőtt.
Az abroncsgyártás nagyrészt automatizált folyamat, az meg, hogy ki a portás, és ki vezeti a targoncát, amin a raklap van, az gyakorlatilag tök mindegy a gumi minősége szempontjából :-)
A gumigyárban a gépsoron Németországban sem Karl-Heinz és Günther dolgozik, hanem Ali és Igor, a főnököt viszont itt is és ott is Wolfgangnak hívják. a érted, mit akarok mondani :-)
egyébként ahogy nézegettem, annyira nincsenek bomba áraik, viszont ez a Vredestein az volt, meg a snowtrac3 is (195/65R15-ben) most nagyon jó árban van. és ezt legalább Hollandiában csinálják, nem úgy mint a Continental ts850et.. azt Romániában (legalábbis, amit ezen az oldalon árulnak, aztán lehet, hogy a nagy része már Romániában készül)... most lehet, hogy nincs minöségbeli különbség stb, de én ha német prémium gumit akarnék, lefordulnék a székröl, ha megjönne és ott virítania az oldalán, hogy "made in romania"..
ha próbaképpen rámész, hogy "megrendelem" és berakod a kosárba (utána nyugodtan törölheted a kosár tartalmát), akkor ott ki is írja, hogy ingyens GLS futárszolgálat, vagy ilyesmi. Szóval ingyenesen hozzák a gumikat Magyarországra, annyit fizetsz, amennyi a gumik ára. Teljesen meg vagyok velük elégedve. lehet, hogy a télit is tölük veszem majd.
215/55 R17 méretben Misi Primacy 3-ra, vagy hasonló kategóriás abroncsra szeretnék árat kérni. Ebben a méretben a misin hány db párhuzamos vízelvezető csík van a futófelületen?
Sziasztok!Nyári gumi választás előtt állok.Abban szeretném a segítségeteket kérni,hogy a 195 65/R15 HANKOKK K 425 ,és a Semperit speed life gumikról van valakinek esetleg tapasztalata?Vagy valami mást tudnátok ajánlani ebben az árfekvésben mint az előző kettő?
Adott egy garnitúra Bridgestone T001 gumi amivel tavaly nyáron kb 5 ezer km-t mentem. Mennyire érdemes idénre az első gumikat hátra feltenni (nem keresztbe csak ami elöl volt azt hátra az oldalt megtartva)? Illetve kb ugya nennyit mentem a téli Hankook W310 gumikkal is és majd ősszel azokkal is ezt csinálnám,vagy nem érdemes (Első kerekes az autó /Seat Altea/ hátha picit jobban kopott az első akkor idén kb ugyan ott lennének)? Mert ha jól láttam mindkét típus Aszimetrikus tehát csak úgy lehet cserélni hogy meg kell tartani az oldalt keresztbe nem lehet.
A gyártók szerint a peremvédő hátránya, hogy növeli az abroncs súlyát ezáltal nagyobb a gördülési ellenállás, fogyasztás, CO2 kibocsátás. Ezért nem találsz peremvédőt 205/55 R16 és ballonosabb méretekben az olyan gumikon mint Pirelli Cinturato P7, Michelin Energy Saver, Continental Ecocontact5, stb.
Az egyik kérdés félreérthető volt. Úgy értettem, hogy a Sportmaxx RT-ből létezik-e peremvédős ÉS anélküli változat is, vagy az összes Sportmaxx RT peremvédős, csak van, ahol nem jelölik külön?
Akik tavaly vásároltak ilyet tőlem ,elégedettek vele.Kifejezetten durva sofőr is volt köztük . Egy Mazda MPS 3 -ra tette fel. Nagyon jó a tapadása és kopás ügyileg is jól bírja
Sportmaxx RT-ből találtam olyat, ahol fel van tüntetve az MFS, azaz - ha jól értem - peremvédő.
Az MFS valóban a peremvédőt jelenti Dunlop-nyelven (Maximum Flange Shield).
Az adott méretben (205/55R16) az összes ilyen gumi peremvédős, csak máshol nem jelölik külön, vagy létezik peremvédős és anélküli is? Ha az utóbbi, akkor miért nem peremvédős az összes?
A kisebb méretekben nem általános a peremvédő, de a 16-osoknál már az a ritka, ha egy gumi nem ilyen. A 205/55R16 méretben például a Pirelli P7 Cinturato nem peremvédős (legalábbis nem mindegyik).
"Akkor tanul a gyerek ha kérdez", avagy "biztos hülye kérdés, de akkor is felteszem" rovat:
Sportmaxx RT-ből találtam olyat, ahol fel van tüntetve az MFS, azaz - ha jól értem - peremvédő. Az adott méretben (205/55R16) az összes ilyen gumi peremvédős, csak máshol nem jelölik külön, vagy létezik peremvédős és anélküli is? Ha az utóbbi, akkor miért nem peremvédős az összes? Van valamilyen hátránya is a peremvédőnek?
225/40/18- as méretben 3 évig használtam egy Falken FK452-es garnitúrát.Nagyon szerettem, de a végére kifejezetten hangos lett, és nem is nagyon szeretnék többet sportos gumit, mert nincs szükségem a tudására és jó lenne, ha kicsit kevésbé kopna. Ezúttal törekednék a kifejezetten jó vizes tapadásra és a komfortos, halk futásra.
Melyik abroncsot ajánlanátok ezekhez a feltételekhez?
(Kaptam egy ajánlatot Barum Bravuris 2-re, milyen gumik ezek? Nagyon kopnak?)
Goodyear-tól nézegetem az Efficient Grip 91V-t és az Efficient Grip Performance 91V-t, illetve a Dunlop-tól az SP Sport Fastresponse 91V-t.
Ezekről vélemények/tapasztalatok? Melyiket érdemesebb? Vagy esetleg van más ami hasonló árban van, de jobb vétel?
Igazándiból egy Peugeot 307 sw-n lesz, ami inkább családi mint versenyautó. :D Persze nem rossz ha van tapadása is (vízesen és szárazon) viszont nem kopik gyorsan (nem szeretnék a kelleténél többször gumit cserélni), és az se baj ha kicsit fogyasztáskímélő, és nem is túl hangos. :D :D
Az a baj a Kormoran-kategóriával, pláne ilyen viszonylag kis méretekben, hogy viszonylag kevéssel több pénzért tényleg sokkal jobb gumit kapsz.
A fentiekből kiindulva milyen négyévszakos gumit tudtok ajánlani egy régi suzuki swiftre (155/70 R13)?
Évi 10~15e km, fele város, fele országút, autópálya minimálisan.
A négyévszakosban biztos vagyok - tudom, hogy sehogy se optimális - de lusta vagyok félévente csereberélni. Inkább bevállalom, ha nagy a hó megyek vonattal, vagy maradok a seggemen otthon.
Ami még fontos, hogy legyen rajta M+S jelzés (Ausztria miatt).
Ha abból indulok ki, hogy ebben a 2-3 évvel ezelőtti mislen technika lehet akkor az nekem teljesen jó lesz.
A Skoda Fabia sem a 2-3 évvel ezelőtti Audi A8 :-)
Ez egy teljesen más igényekre tervezett és gyártott gumi.
Az a baj a Kormoran-kategóriával, pláne ilyen viszonylag kis méretekben, hogy viszonylag kevéssel több pénzért tényleg sokkal jobb gumit kapsz. Guminként 1-2 ezressel többért már ott a Misi másodvonala (Kléber, BF Goodrich), és ha még egy kicsit hozzáteszel, az akciós prémiumgumik is megjelennek a kínálatban.
Márpedig azok esetleg olcsóbbak is lehetnek, ha mondjuk a ft/km árat számoljuk.
A méret az 185/60R14. Azért is kérdeztem rá, mert tesztekben nem nagyon találtam Kormorant. Ha abból indulok ki, hogy ebben a 2-3 évvel ezelőtti mislen technika lehet akkor az nekem teljesen jó lesz. Igaz lehet ez, mármint hogy pár éves mislen fejlesztés alapján készül. Olyan is elő elő fordul ugye, hogy top márka egyik évben az első, másik évben meg éppen jó, vagy mondjuk a középmezőnyben van. Erre mit lehet mondani? Bénák a tesztelők?
Az is egy érdekes sztori még, hogy mennyit számít a méret. Egyik méretben egy típus pl. nyer, másik méretben meg már középmezőny. Ez elég érthetetlen számomra.
Amúgy milyen sokkal jobb gumi gondolsz alig több pénzért?
Valamit mindenképpen venni kéne, de még csak ismerkedek a lehetőségekkel, ezért minden ötlet, javaslat érdekel.
Amúgy évente kb. 10-12e-t megyek, többnyire rövid távok, autópálya ritka. Hosszú út ritka.
Jelenleg Barum van fent, de az már szinte műanyag. 2004 évvégi. Egyszerűen nem akar nyifogni amikor komolyat fékezek, vagy kanyarodok. Egyszerűen csak sodródik a kocsi, vagy éppen az abs ropog, de semmi gumihang.
Végzek majd vmi kísérletet, hogy ezzel hogy tudok lassulni meg majd az újjal.
Az az igazsag, hogy semmi bajom a Marangonival, csak az elso ketto kopott. En ezekkel vettem a kocsit tavaly szilveszterkor es apriliban muszakira megy.
Tapasztalat nincs, csak amiket itt meg máshol olvasgattam, mindenesetre - bár a méretet nem tudom - nem sokkal több pénzért lényegesen jobbakat lehet kapni.
Kormoran gumikkal kapcsolatban van tapasztalatotok? Konkrétan az impulser b3 v. a runpro b2-re lennék kíváncsi. Tekintettel arra, hogy mislen tulajdon olyan nagyon rossz csak nem lehet, és árban egész jó.
Nekem a P7-tel nem volt bajom, bár csak 1 idényt mentem vele.
Utána P7 Cinturatót vettem, az még halkabb és puhább, de nem egy "kanyarvadász". Én viszont egyenesen szoktam többnyire menni, szóval nem igen zavar. Vízen, esőben nem tűnt fel, hogy gyenge lenne.
95 szazalekban orszaguton vezetek, a domborzati viszonyok miatt max 60 merfolddel. A nyaron viszont Magyarorszagra megyek, tehat vegig autopalya es a nemet szakaszon szeretnek gyorsan hajtani. A fo kerdes, hogy vizes uto milyen?
De azért nyugtass meg kérlek, te "szakértők" gyöngye, hogy tisztában vagy azzal a fogalommal, hogy hegy-hegység.
Bár tudom, alföldi egyszeri gyerek, nem látott még ilyen csudát, no várjá... olyanok ezek mint sok-sok pici kis dombocska egymáson és ezeken hogy, hogynem, nyáron is tud télies idő lenni.
És az ilyen részeken, ki is vannak téve a táblák , hogy évszaktól függetlenül kötelező a téligumi és/vagy a hólánc is.
ui: azért mert googlebe rákeresel valamire még nem vagy "szakértő", részemről téma lezárva, mert "szakértővel" nem szoktam vitatkozni.
"Weiters darf der Lenker eines Kraftfahrzeuges der Klasse M1 oder N1 während des in Z 1 genannten Zeitraumes bei winterlichen Fahrbahnverhältnissen wie insbesondere Schneefahrbahn, Schneematsch oder Eis, dieses Fahrzeug nur in Betrieb nehmen, wenn an allen Rädern Winterreifen (für die Verwendung als Schnee- und Matschreifen oder als Schnee-, Matsch- und Eisreifen bestimmte Reifen mit entsprechender Profiltiefe)"
idézet: § 135 Abs. 19 Z 1 KFG
a legelsö kérdésre a témában itt a hivatalos válasz, ha érdekli az eredeti kérdésfeltevöt.
félreérted, vannak jogszabályok, rendelet, stb, ez igy szerepel a törvényben,ezek kötelezők ill. vannak hallottam mendemondák, ez itt 10 percre az adott országrol, mendemonda valoságtartalommal..... itteni gumisoknak egy kincs, aki terjeszti.
a törvénnyel felesleges vitába szállnod.
de ennyi erövel, ha szeptemberben egy hajnalban, ha a mágikus 7 fok alatt van a hömérséklet és te belecsuszol valakibe, akkor te vagy a hibás mert nem volt téligumid. a körülmények nem érdekelnek senkit, általánositásod alapján.
vagy forditva aprilis 10-án 16 fokba ugyanez, mert akkor meg galád modon nyárigumi volt az auton, detto.
a 2,5 év furgonozás közben Europában, hány szakértöi véleményt olvastál?:)
Hmmm inkább azt mondanám hogy a többség munkanélküli és jól keresgèl a neten dolgokat!
Nyugodtan olvass vissza, esetleg nézz utána, melyik nick mögött ki áll. (Általában senki nem titkolja.) De érdemesebb a hozzászólásokat olvasni, hátha találsz valami érdekeset.
Az igazi szakemberek ilyenkor szezonban dolgoznak mint a gép!!!
Még nincs szezon. A téli gumikat a legtöbb ember csak március közepén-végén cseréli vissza nyárira.
Szakmai nagyágyú??? Hmmm inkább azt mondanám hogy a többség munkanélküli és jól keresgèl a neten dolgokat! Az igazi szakemberek ilyenkor szezonban dolgoznak mint a gép!!! Tisztelet a kivételnek!
ez igy automatikusan mondva, hidd el, eléggé bátor kijelentés.
azért annyit igy hirtelen ismeretlenül magamrol, ha nem tudtak kézbesiteni egy osztrák biroság által kiadott idézést, akkor Hegyeshalom/Nickelsdorf határállomáson az általam kiadott okmányt adta neked az osztrák szerv.
de vitát nem generálom, ami a törvényben van, azt kell értelmezni, ott pedig szorol szora az szerepel, amit bátorkodtam leiirni.
de aki felül a " nekemezmondtaazthogy" utszéli hireknek, annak maradjon kötelezö, de hivatalosan csak a bizonyos körülmények mellett az.
Winter tyres are mandatory in Austria. The law states that passenger cars with a permissible maximum weight of up to 3.5 tonnes may be operated only between 1 November and 15 April in winter conditions such as snow, slush or ice if winter tyres have been installed on all wheels. All-season tyres are also considered winter tyres if they have the "M + S" mark.
As an alternative to winter tyres, snow chains may be used on at least two driving wheels, however, these may only be used in case the road is covered by a complete or scarcely broken snow cover or sheet of ice. Failure to comply with the law results in a fine up to 5,000 Euros and the vehicle could be impounded. Insurance is deemed void if a vehicle which is involved in an accident between November 1 and April 15 is not fitted with winter tyres.
kár, hogy ezen a fórumon legtöbbször csak az akadékoskodás megy.
Rosszul látod. Csak a tegnapi nap volt különleges, mert egyszerre szabadult rá a topikra a sok unortodox különutas.
Ha visszaolvasol tetszőleges helyen a topikban, láthatod, hogy ez az egyik legérdekesebb és legszakmaibb topik a Fórumban. (Ahová egy pár igazi szakmai nagyágyú is rendszeresen ír.)
új nyári gumiknak mekkora a mintamélysége? Van egy szabvány, hogy mondjuk 8mm, vagy mindegyik gyár úgy csinálja, ahogy akarja? Vredestein Sportrac 5-re lennék kíváncsi.
"Tudom,hogy nem éppen szabályos,és szabványos,de illik az autó alá,tehát egyenlőre marad"
Akkor minek kerdezed? Amugy meg nem illik az auto ala. Hiszen ezert log ki. Ha illene ra, nem logna ki. Logikabol jeles. Amugy a 9"-os felni meg tul szeles a 215-os gumidhoz.
Nem,nem így vettem az autót,ezért nem lógott ki eddig. 2005-ben vettem a kocsit,a felnit pedig tavaly Németországban,ahol nem volt gáz az előző tulajnak az,hogy kilógott,igaz nem Opel,hanem Golf III alatt volt. Sajnos csak kis hazánkban nem megengedettek olyan dolgok,amik más,sokkal fejlettebb országokban simán mennek! Ezzel nem bántani akarok senkit,csak szerény véleményem.
Ami valtoztatas epp keszuloben van, azt Te hajtanad vegre. Nem kellene. Eddig mitol nem logott ki az a kerek? Es most mitol keszul kilogni? Vagy ha igy vetted a kocsit "kilogva" akkor az elozo tulaj volt .... finoman fogalmazva talalekony. Jarj utana, mit jelent az ET szam es milyen karos hatasai vannak a futomure es az egeszsegre a nagymerteku megvaltoztatasanak.
Köszönöm válaszodat! Am amiről szó van: Opel Calibra,gyárilag 6,5Jx15 185/60 R15 gumikkal......ami most lesz: RH Cup 9Jx16 ET35,215/40 R16-os gumikkal. Tudom,hogy nem éppen szabályos,és szabványos,de illik az autó alá,tehát egyenlőre marad. Még egyszer köszönöm a segítséged!
Egyáltalán nem lóghat ki? Mert emlékezeteim szerint anno a gumi kilóghatott,csak a futófelület nem. Ezek szerint változtattak rajta? :(
Nem a gumi lóg ki, hanem a felni túl széles, vagy rossz az ET-száma.
Az autón csak gyári felni lehet, vagy műbizonylatos utángyártott. Olyan felni nem kap műbizonylatot, amin a gumi akárcsak túl közel is kerülne a sárvédőívhez.
A magyarázat sem rakétatudomány: berugózáskor a forgó abroncs beleérhet a sárvédőívbe, a sárvédőív pedig szétvághatja a gumit.
Köszönöm hozzászolásod!Te vagy ma a 3.ember aki normálisan áll a dolgokhoz nem pedig lekezelően!Tegnap este gondoltam irok ide a fórumba ezzel kapcsolatba hátha kapok 1-2jó választ és már az első hozzászóló :) egy tirpák volt!Na mondom ,,fasza,, jó kezdődik de aztán szerencsére kaptam normális válaszokat normális hozzáértő ,,SZAKEMBEREKTŐL,,!!Köszönöm
Vagdalni a gumit nem igazán jó dolog inkább csak szükségmegoldásnak tartom higgy nekem! Revarvoline felirat valóban azt jelenti hogy az abroncs vágható, de az új gumi ami lekoppot az vágható!!! Nem a futózott azt ugyanis nem szokás megvágni gondolj csak bele áttvágod az ujrafutózott részt és gyönyörűen lejön róla mint a banántól a héjja higy nekem tapasztalatból mondom! Nem úgy mint itt a legtöbb hozzászoló akik egyébként időnként még BUNKÓK is!
Részemről is! :) de ha megvágtam majd mutatok róla 1-2 képet hogy milyen lett! Az okosok meg okoskodjanak!én inkább próbálkozom,tanulok,okosodom! :) na cső!Szép napot imi
Azért remélem azt nem vitatod, hogy a gumisok tanulják a szakmát. Persze ebben az iparágban is akadnak kóklerek, de Stevie-nek abban igaza van, hogy egy szívműtétet (lehetne kevésbé brutális példát is hozni nyilván) azt azért nem próbálnád meg otthon a bicskával, ezt meg igen... Hol a határ, amit kézettség, hozzáértés nélkül is meg mer csinálni az ember, és mi az, amit inkább szakemberre bíz?
Egy hátsó tengelyen lévő rosszul tákolt gumi is okozhat súlyos balesetet, netán halált - és a szívműtét is lehet sikeres. Az esélyek persze erősen más ligában fociznak, de van mindkettőre, ugye?
Szóval ha nem vagy elégedett a gumisoddal, akkor keress másikat (van bőven kínálat). Nem kell sok, hogy megérje - a féktávod nőjön meg 20cm-rel kritikus helyzetben; mennyibe fog kerülni mondjuk egy új lámpatest és/vagy egy hűtő? Utólag majd azt mondod: megérte volna. De nem jobb előre gondolkodni?
Biztosan fogsz találni 10-20km-es körön belül korrekt gumist, bízd inkább rá. Szerintem.
Imi inkább BKV buszokat ne nézzzen mert lehet hogy elmegy még az élet kedve is!Megnézi és nem tudja elképzelni hogy mik azok a drótok amik kiállnak a gumiból!!:)
Elviszem gumishoz szerinted ő mennyivel vágja meg külömben mert jártam már igy hogy egy tróger munkát kaptam vissza!És elkérte a pénzt!nem 3 ezret mert nem 1 db gumiról van szó!!Jó tisztelet a kivételnek biztos vannak profik akik gyönyörűen vágnak!!baleseti okokból ezért nem az első gumikat vágom!!!ha azt vágnám akkor károghatnál itt a balesetről !de szerintem nem egy takony munkát végeztem a multkori vágásnál sem ami megfelelt a közlekedésben is!
Ha mindent szakemberrel végeztetnénk akkor rámenne a gatyánk is!Van aki megengedheti magának vannak olyan nagy cégek,vállalkozások!
De szerintem mindenki elvinné a gumiját vágatni vagy autóját szakemberhez ha megtehetné és nem kellene vele szenvednie addig mehetne pihenni kikapcsolódni!De sajnos a mai helyzetünk az országban ezt nem engedi meg!
Jaj és szakemberek, új autót megveszed beviszed szervizbe szerinted kicserélik benne az olajat??nem már jártam igy sajnos ezért végzem én HÁZILAG!! :) a szervizeléseimet minden autómnál!
,,Nem mellesleg az sem normális, aki ebben segédkezik.,, NEM AZ A NORMÁLIS AKI ÖKÖRSÉGEKET IR MINT TE!! nem tudom hogy jön ide az anyád szívműtéte!! :) :)
IMI! Sajnos az országba egyre több az ilyen szarfaszú!!:)
Igen, sajnos tényleg egyre több az olyan, aki nem fordul szakemberhez, hanem a mások biztonságára is kihatással lévő javítási, karbantartási munkákat az internetről akarja megtanulni, és korábbi, felügyelet mellett szerzett gyakorlati tapasztalat nélkül nekiesni, hogy 3 ezer forintot megspóroljon. (Ami egyébként egy teherautó éves fenntartási költségeinek egy ezrelékét sem éri el.)
Ezek tényleg igazi szarfaszúak.
Nem mellesleg az sem normális, aki ebben segédkezik.
IMI! Sajnos az országba egyre több az ilyen szarfaszú!!:)
Na mindegy!Térjünk rá a gumimra!Igen csak a hátsó gumikat vágom elsőket nem!nem szeretném hogy elszóljon elől aztán bevágjon az árokba isten ments!
úgy gondoltam hogy egy vastagabb tűvel vagy hasonlóval megpiszkálom a gumit a drótig ,a drótól mennyit kell elhagyni?2-3mm-t?A másik a minta azt nem tudtam a mulkori gumim amit vágtam havernak az egyszerűbb minta volt de ez picit megfogott!
Este szórakoztam picit a készerkesztővel csináltam2mintát:
Nem volt félreértés, nem gondoltam, hogy komoly sportautóról beszélünk csak a mintázatok amiket említettél azok komolyabb sportautókon is megállják a helyüket, míg a Sportrac5 nem az a kategória. Persze ettől még nem lesz rossz gumi.
Köszönöm a válaszokat, messzire viszem onnan a kerekeket.
Akkor ez csak a duma volt a lehúzáshoz (1500huf volt a 4 gumi leszedés + 4000 huf 4 gumi feltétel. és még erre jönne a centrír és súlyok, na ezt majd máshol, így jártam.).
Én ilyet szereltettem a múlt héten, de fel sem merült a gumisban, hogy ne egyensúlyozza ki (pedig többször kellett megforgatnia, súlyokat ragasztgatnia, mint egy sima személyabroncsnál, mire ki tudta nullázni):
Szevasztok!szeretnék pár kérdést feltenni remélem kapok rá válaszokat 1szeretném ezt a teherautó gumit megvágni milyen mintát kell belevágni újravágásnál?a gumi futózott de még nem volt vágva a regroovable felirat rajta van!hány mm vágjak vele? várok 1-2 jó választ köszönöm
Szevasztok! szeretnék pár kérdést feltenni remélem kapok rá válaszokat. Anyukámnak gyakran fáj a szíve, gondoltam, megműtöm. Pontosan melyik oldalon is van a szív? Ti milyen szikével vágnátok fel? Az összevarráshoz jó lesz a sima fehér varrócérna? Várok 1-2 jó választ köszönöm.
33" MT terepgumijaim vannak 15" felnin. Most tették fel a gumit ,de nem centrírozták ki a kerekeket, mert:
"...úgysem megyek 80-nál többel, úgyis csak terepen használom, nem is szoktak ilyen nagy gumikat centrírozni, úgyse tetszett volna ha szétüti a polírozott felületet a súlyokkal, mert belülre hiába ragaszt, különben is 160g-ot kellett volna rátenni, hogy nézett volna ki az".
Elsőre elég nagy baromságnak tűnt, hogy nem centríroznak ekkora kereket. De mivel elmondása szerint nem a felni a kiegyensúlyozatlan, hanem a gumi, ezért kicsit elbizonytalanodtam, hiszen a 15" felni 33" gumi arány miatt kis túlzással a "kerék közepére" kerülnek a súlyok. De legalábbis nem a szélére mint egy személyautónál.
Szevasztok!szeretnék pár kérdést feltenni remélem kapok rá válaszokat 1szeretném ezt a teherautó gumit megvágni milyen mintát kell belevágni újravágásnál?a gumi futózott de még nem volt vágva a regroovable felirat rajta van!hány mm vágjak vele?várok 1-2 jó választ köszönöm
A Primacy 3-ra is gondoltam, mert - amint említettem - az Pilot Primacy-val jó tapasztalataim vannak (bár volt egy szálszakadás, de hát az előfordul...), és jó "all-rounder" guminak tűnik.
A félreértések elkerülése érdekében: az enyém se vérbeli sportautó. Ormmotoros, elsőkerekes, 9 éve, mikor gyártották, erősnek számított, ma már inkább átlagos vagy picivel átlag fölötti. Viszont nem raktak még rá malomkereket, 205/55R16 a méret. A sportos gumira egyszerűen azért esett a választás, mert az tapad legjobban, a többi meg nem nagyon számít.
Igaz, hogy a Michelinnél szinte minden más gumi olcsóbb, de a futásteljesítménye annyival több bármi másnál, hogy sok esetben végül mégsem drága. Jár hozzánk egy cég akik költségspórolás címén Hankook abroncsokra cserélték az összes autójukon, kisteherükön a gumit, első látásra rengeteg pénzt spóroltak és még meg is voltak elégedve a Hankook képességeivel. De amikor kiderült, hogy kb. 50%-kal kevesebb km-t bírtak és sürgősen cserélni kell a gumikat gyorsan visszatértek a Michelin-re. Hosszú távon rosszul jártak a cserével mert közel nem 50%-kal volt olcsóbb a Hankook. És a magas futásteljesítmény nem csak az Energy Saver esetén igaz, hanem a Primacy HP vagy most már Primacy3 esetén is amik kifejezetten jól is viselkednek különböző körülmények között, igaz ezek csak 16"-tól kezdődnek. A másik előnyük, hogy a legkevesebb gyártási hiba Michelin abroncsokkal fordul elő, szerintem ezért is szeretik sokan árulni.
Évek óta tárolom (száraz, sötét helyen) a felnimet a gumival el kéne adni. Hozzáértők szerint mennyit érhet?
Gumi: Dunlop SP Sport 01 185/55R15 82H , 1 hónapot használt, ment cirka 1000 km-t. DOT:2608 ill. 2708 A gumi csak vizes a képen. Felni: AEZ Icon 5 alufelni 6x15 ET 27 4/108 jó állapotban.
nini egy Fütyi! :-) Jó hogy megláttam a kérdésed, én is eladnám az offos autó felnijeit és gumijait, jövök majd én is tanácsért a gumis szakikhoz, hogy msegítsenek belőni az árat. üdv!
Persze - a Pilot Primacy az nagyon más (máshova is van árazva).
Mindenestre a Michelin áráért gyakorlatilag akármit meg lehet venni, átlagos kategóriában főleg (és nem a másodvonalra célzok - GY/Brigi/Conti/Dunlop mondjuk), aztán szerintem nem rosszabbak, és én utóbbiakban még nem is csalódtam.
Az a legjobb,amikor felrakatját a TÉLI (amúgy 3mm-es,repedezett tizenX éves) gumit nagy sóhaj mellett büszkén,most már gond nem lehet.Aki esetleg nem figyelte még meg a téli mintánál 5mm alatt kikopnak az apró barázdácskák,de 4mm-már nyomuk sincs.-persze ez mintafüggő,pl. a Kumho KW7400 5mm-nél már kuka ilyen szempontból.
Nekem is kb. ez a véleményem. Még az előző kocsimat vettem Energy E3A (?) gumikkal, az is a "fijafasz csikorog, mikor hússzal bekanyarodom?" kategória volt. Lecseréltem Semperitre őket, ég és föld volt a különbség.
A sima Energy-kkel kapcsolatban meg csak hallottam problémákról: az egyik márkatopicban nem egy gyári szerelésűt gariban cseréltek, mert olyan tojás formájúak lettek, hogy nem lehetett őket centírozni.
Szóval az újak egész biztosan jobbak, de ha már volt a hasonló nevű előddel rossz tapasztalat, és az Energy Saver áráért már nagyon-nagyon sok mindent lehet kapni, akkor inkább választok mást, akár házon belülről is, mert pl. a Pilot Primacy-val elégedett voltam.
Pug 308-on vhogy nem az igazi, lehet más gumi sem lenne az, de eddig csak Michelin volt rajta. Futófelület ok, nem fogyott el, de oldalfala "repedezik". Igaz csillaggarázsban van. Most asszem kipróbálok vmi mást. /206-on Dunlop sp01 volt, na az kopott mint állat/
Múltkor (ősszel) láttam egy 10+éves F-Astrát a gumisnál, még eredeti, MXT-feliratú Michelin abroncsokkal. Azt hittem, hogy a tulaj szerint eljött az ideje az átgumizásnak, de nem: csak defektet javíttatott. :-)
A ket kopottat ember nem rakja fel hasznalatra meg egy szezonra sem. Max. eladasra vagy vizsgara. Nem eri meg a szerelest es centrirozas koltseget. Szerintem max 10e lehet osszesen a 2 db hasznalhato es + 2 db "ajandek melle" ara.
Ez egy '82-es Scirocco volt, a fő gond nem a sportossága, hanem hogy felkeményedik a gumi elég hamar.
Sokan azért is szeretik, mert elmegy 100e km-t (a régiekre igaz is volt amennyire tudom), de én inkébb cserélek minden második szezonban, de azért nem bánom, ha tapad :D
(Akkor dobtam le minden autómról, amikor kettes alapjáraton befordulva egy utcába már csikorgott, ez legalább három autómnál bekövetkezett... Bár lehet valamelyik MXV volt? Asszem arra is volt Energy felirat téve, nem?)
mennyire eladhatók és kb mennyiért a következö gumik?
mindegyik: DOT 2109, 205/55R16 91H Goodyear Optigrip, Made in Germany, peremvédös.
Kettö 3mm-es épphogy a kopásjelzö felett, középen, a vállrész jobb. Fogalmam sincs, hogy miért így van.
Egy 4,5mm, és a másik 5-5,5mm körül.
Tudom, hogy a kettö nagyon kopott, de valakinek talán egy nyárra pont jó lenne szettként. Ha nem kell senkinek, csak a másik kettö, akkor leadom öket. Úgyhogy annak a kettönek szerintem nem nagyon van ára. De a másik kettöért mennyit lehet kérni?
Lássuk csak - Scirocco GTi, Galant, Astra F kombi, 307 5 ajtós. Ezeken tutira volt Energy-m.
Aztán az összesen kövér minta volt még sok-sok-sok km után is, de tapadni, azt nem szerettek.
Mi is volt még... Milyen használatra? Nem is tudom: közlekedés Mo. útjain főleg, jellemzően "nyáron" (tehát a nem_téligumis időszakban), olykor esőben, néha rekkenő hőségben.
A Sportrac5 mintázatot hiába benne van a nevében a sport szó elsősorban nem a nagy teljesítményű autókhoz tervezték. Azokra a Vredestein az Ultrac Cento, Ultrac Sessanta és újabban az Ultrac Vorti mintázatokat kínálja. A többi mintázat amiket írtál inkább azokhoz hasonílthatóak nem a Sportrac5-höz.
Ha már Sportrac5... kell lassan nyárit vennem, és valami sportosabb, tapadásra optimalizált gumira gondoltam. Elsősorban az RE050A, Sportmaxx TT/RT, Pilot Sport 3 a jelöltek. Ezekhez képest hol van a Sportrac?
És időben mit jelent a rendelés, hány nap alatt szállítják ki vagy kell-e rendelni? pl a Vredestein Sportrac 5 esetében (195/60 R15 88H). Mert a héten nem jó a szállítás nekem.
A Duragrip mellett szól szerintem, hogy komfortgumi és asszimetrikus a mintája.
Mindenki abban hisz, amiben szeretne :-) A aszimmetrikus minta nem pozitívum, és nem negatívum. A mérnökök ezt a megoldást választották, ennyi.
Az optigrip miben különbözik a durától?
Az Optigrip a Goodyear nagyobb autókra tervezett gumija, gyakorlatilag a gyár komfortosztályának a csúcsa. Ellentetében a Duragrippel, az Optigrip a teszteken is jól szerepel.
Köszi a választ! Kb. 2 eFt-tal olcsóbb darabja a K425-nek mint a Duragrip. A Duragrip mellett szól szerintem, hogy komfortgumi és asszimetrikus a mintája. Az optigrip miben különbözik a durától?
De nekem a gyári méret az autón a 195/60 R15. Tudom korábban 185/65 R15-tel jöttek ki ezek az Astrák, de Én inkább azt venném amivel Én is megvettem. Télibe amúgy a másikat használom.
Milyen tapasztalatok vannak ezekkel és melyik lenne a jó választás szerintetek?
Itt alapvetően egy régebbi alsó-közép autóról lehet szó, a 185/65R15 pl a régi Focusoknak volt a 15-ös alapmérete. A kérdező nem írta, csak következtetni tudok, hogy normál, hétköznapi használatra kellene a gumi.
A felsorolt gumik között nincs olyan, ami rossz ötlet lenne. A Hankook K715 Optimo talán kilóg egy kicsit, mert régi fejlesztés. A többi közül a Duragrip-nek voltak a legkevésbé meggyőző teszteredményei, és a P1C-nek a legjobbak.
A legjobb vétel szerintem azonban a Hankook K425 Kinergy lenne - különösen amennyiben árban érezhetően a többi alatt van. A teszteken ez sem szokott túl jól szerepelni, de van három érv mellette:
- ellentétben a többi gumival, amiket kifejezetten kisebb autókra terveztek, és nagyjából a 15-ös méretben fejeződik be a méretválasztékuk, a Kinergy éppenhogy itt kezdődik, és innen indul felfelé.
- egy ismerős flottát két éve szereltek ilyen gumikkal, és a mérhető mutatóik a Michelin-szintjét tudják (garanciális kérdések, abroncshiba miatti autóleállás, futásteljesítmény), a sofőrök visszajelzései is kifejezetten pozitívak.
- a Hankook az egyike azon kevés nemzetközi vállalatnak, akik Magyarországon a közelmúltban komoly befektetést hajtottak végre. A kezembe került K425 gumik Made in Hungary feliratúak voltak.
Nos akkor ezek közül mondjatok (ha lehet több véleményt is várok) 2 típust ami ár/teljesítmény arányban ajánlott és abból választok :) Mert akkor jövő héten megrendelném. Se túl hamar ne kopjon el se túl kemény ne legyen. Az a baj hogy autobildes teszteknél néztem az ecogumik se bírják tovább mint a többi.
Előtte nekem is ER300 volt meg ugye az Astrákon Dunlop Sp Sport 2020E a Fiat Stilon BfGoodrich G-grip-et is használtam. Tavaly mikor az enyémre a T001-et vettem akkro nagyon szemeztem a Hankookal mert kb 4-5 ezer/db-bal olcsóbb volt de én megvettem inkább a T001-et. De itt most tesó révén megvan picit kötve a kezem, hogy ilyen 17-max 17.5-ig szállítással együtt beleférjek/db. Erre is már picit húzza a száját merthogy van 15 körül amiket írtam korábbi hozzászólásban hogy az mért nem jó.
Szerintem bevált csapaton ne változtass(atok). Évek óta Bridg. Er 300-at használok (több autót is vezettem ilyen gumikkal), a következő gumi meg jó eséllyel a T001 lesz.
De épp azt néztem a mostani teszteknél hogy kisebb a kopási mutatója mint pl a Bridgestone T001-nek. Amúgy az Uniroyal rainexpert se rossz csak az már nem túl régi konstrukció? Mert az évek óta mindig jónak mondható gumi volt.
Pedig a Vredestein Sportrac 5 16.500-ért elég szimpatikus.
Akkor vedd azt :-)
Nekem azért feltűnne a gumi nevében a "sport" szócska, ami bizonyos mértékben előrevetíti, hogy a gumi konstruktőrei hová helyezték a hangsúlyt a fejlesztési- és tesztelési folyamat során.
Ha ezt rávetítjük egy 1.4-es Astrára.... hát, csak tessék, csak tessék.
Pedig a Vredestein Sportrac 5 16.500-ért elég szimpatikus. Meg új mintázat is eddigi teszteken is jónak tűnik. Amúgy a saját kocsimon Bridgestone T001 van nagyon jó gumi de most tesónak kellene a kocsijára aki olyan típus hogy csak hajtja a kocsit semmit nem konyít hozzá.
1.4-es G Astrára ezek közül melyiket ajánlanátok 195/60 R15 méretben?
Ezekből szerintem a Fulda vagy a Hankook.
Ezek olyan ecogumik, amik nem estek át a ló túlsó oldalára, és nem áldozták fel teljesen a tapadást és az erős vázszerkezetet a jó fogyasztás oltárán.
Mind a két márka erős háttérrel rendelkezik Magyarországon (ellentétben a Vredesteinnel vagy a Nokiannal), és viszonylag friss típusok.
Én még egy kicsit keresgélnék, és inkább valami rendes komfortgumit néznék, mondjuk egy T001 Brigit, egy Goodyear Optigripet, vagy egy Conti PC5-öt (esetleg PC2-t), mert ha most egy pár ezerrel forinttal drágábbak is, sokkal kiegyensúlyozottabbak és összességében talán problémamentesebbek, tartósabbak ezeknél a másodvonalbeli gumiknál, így hosszabb távon könnyen olcsóbbnak bizonyulhatnak (ft/km alapon).
Kell lennie egy gyári cikkszámnak valamelyik küllőn belül, a mellékelt linken látsz egy 16" felnit, ott a cikkszáma.Kb olyan karaktersort kell keresned. http://vw-audi-bonto.hu/termekek/reszletek/72 Esetleg négykarikás logó....de cikkszám minden gyári felnin van!
Nokian H ill V abroncsok között mi a különbség? Csak a sebességindex? Mennyire számítanak jónak ezek a gumik? Úgy kérdezem inkább hogy 195/60 R15 méretben 15.360 Ft-ot megér? Vagy nézzek másik típus után?
Ilyen árakon érthető, hogy nem veszi meg SENKI. Aki megvesz és hozzám hozza szereltetni a 9 évnél idősebb gumit, az szomorúan távozik, mert a gumit nem szereljük fel a motorjára.
Van a listádon olyan öreg gumi, ami újonnan sem került annyiba.
13 éves gumi 20 ezerért???
INGYEN SEM!!!!
Új ára 54.000. 6 évesen már jó ha a feléért el lehet adni.
Használt 11 éves gumi 15-ért? Ha nem használt akkor sem ér 5-nél többet, ha valaki felszereli.
6 éves Heidenau 6000? Az ÚJ ára 8.400, 4 évesen 3000, 6 évesen 0 fotintot ér.
Maxxis 12000? Újonnan sem ér illetve kerül ennyibe. ÚJ Heidenau 12.500 számlával, ÁFA-val, garanciával.
180/80 14 M/C 78 P DOT CAA258 ár: 22.000.-? Ez kb. 6-8 éves. Az ÚJ Dunlop 36000,
Urak, van pár eladó motorkerékpár gumiabroncs. Többségük vadonat új, ami nem azt jeleztem mellé. DOT nem friss ez az árakban is tükröződik remélem... Több darab vásárlása esetén tudunk még faragni a számokból.
Adataim publikusak. Kérésre fotót tudok küldeni.
DUNLOP K 591 HARLEY DAVIDSON hátsó
150/80 ? 16 M/C 71 V DOT 3900 ár: 20.000.-
BRIDGESTONE BATTLAX BT020R hátsó speed
160/60 ZR 17 M/C 69 W DOT 3805 ár: 25.000.-
BRIDGESTONE BATTLAX BT50R hátsó speed HASZNÁLT 70%-os!
Szerintetek Falken ZE 914 MFS 91V (205/55R16) vagy Hankook K425 91V? Mindkettö 18.428Ft ingyenes szállítással. Nem tudok mit csinálni. Nagyon tetszik a Falken (szeretem a Japánokat ), nagyon arra húz a szívem . Azt olvastam róla, hogy optimális gordülési ellenállás, de azért tapad is. Normál használatra kell Megane II kombi dCi-re, nekem nagyon fontos a fogyasztás, de józan paraszti ésszel belegondolva, nem hiszem, hogy látható különbség lenne a fogyasztásban, mondjuk e 2 gumi között, és élettartamban se hiszem, hogy nagy különbség lenne. Nem tünik a Falken mintázata sportguminak, inkább a Hankookére hasonlít, ami meg "kinergy eco".
mit mondtok? :)
falken
hankook
ez a 2 gumi maradt ebben az árkategóriában és szerintem/nekem nagyon jó gumik.
Sziasztok! Egy ismerősöm már a nyári gumi vásárlását tervezi 185/65 R15 méretben. Árban a lélektani határ a 15 eFt. Kinéztem neki a Dunlop SP Sport 01-et. Érdemes ebben gondolkodni, úgy olvastam kifutó mintázat? Esetleg valami ötlet hasonló jó minőségben és árban?
A hiba,hogy ezt gondolod:) De viccet félre téve van gyárilag is 17". A 18 már nincs ellenben van olyan ismerösöm aki 19"-t használ,de gyáriban. Ami szerintem sok. Ellenben a 17" ne legyen már sok. Főleg,hogy a másik pont ilyen(igaz 3ével fiatalabb)autón nem kell évente egyengetni?!
Egyébként ha tudok venni gyárit akkor úgy is pontot teszek ennek a kérdésnek a végére. És nem másért hanem,hogy én tudjam.
Köszönöm a kimerítő választ! Végülis megoldottam otthon benzin finom kapargarás és utána kefe és cif tisztító szer! Mostmár csak fell kell rakni de még várok 1-2 hetet hátha megjön a jó idő!
Felni ügyben kérnék segítséget. Melyik az a márka ami legalább közel van tartósságban és szívósságban egy gyári felnihez. Jelenleg MAM felnit használok 17" ban. És minden évben javítani kell az úthibák miatt. Míg a gyári téli ami igaz 16"-os csak ellenben 4év alatt sosem volt baja és érezhetően jobban fut.
Persze, akkor szerinte egy idő után a ragasztómaradvány hegyekben áll a felniken... mert az örökös mint a nyomor:) Szeretik az embereket hülyének nézni.