Nekem utolsó szériás 82013-as) O2-m van, és abban van ilyen lámpás világítás az ajtóban.
Bár szerintem sok jelentősége nincsen, max a tudat, hogy van :)
Alső közepesek közül nem is tudok más modellt, amiben lenne ilyen. H Astrában biztos, hogy nincs, de abban még fényvisszaverő sem volt. Szóval ehhez képest a sima prizma nem sz@rrágás, hanem extra felszereltség :)
Este egy komolyabb igénybevétel után füstöt érzékeltem a motortérből.
A kartergáz elvezető cső nem volt a helyén.Le tud ez rázkódni vagy hasonló.. magától?.Vagy a túl sok kartergáz egyszerűen lelökte?..Valaki valami tapasztalat evvel kapcsolatban?
Nem szabad elengedni a fonalat. Ha az embernek 45-50 évesen jut megint eszébe, hogy mozogni kéne, addigra már jó eséllyel jó meszesek meg félig eldugultak az erei. A fiam cimborájának 55 éves apja a szomszédban most halt meg múlt héten infarktusban. Nem riogatni akarok, de sajnos ezek tények. Viszont legalább van rá hatékony ellenszer.
Cimbi a múlt héten átvett egy elég komoly Octaviát, 1.8 TSI kombi style szinte minden földi jóval.
Amin ledöbbentem, a nyitott vezetőajtón immár megszüntette a Skoda a piros jelzőfényt, csak egy sima prizma van, mint 22 éve a full fapad kurbliablakos Octavián.
Mindig meg tudok rökönyödni a konszern szarrágásán, de ezzel azért szintet léptek nálam.
hallani hallottak, ”csodajara jartak” a porsche pestben, sokan vizsgaltak
kicsit en is szkeptikus vagyok, de ugy allok hozza, mint a gyoriek tegnapi kezi-bl-dontojehez: az alapvetes az, hogy ugyis elbasszak, ehhez kepest minden mas eredmeny csak kellemes meglepetes lehet. tegnap bejott, talan bejon meg egyszer :)
Én nem vontam kétségbe, hogy van ilyen hiba. De attól még hogy van, én nem találkoztam vele a sajátomon, meg itt sem olvastam róla eddig és az ismerősi körömben sem fordult elő. Ha bekapcsolom a klímát, megemeli a fordulatot. Akinek nem, annál gond van. Én nem tudom, hogy mi, de nem is nekem kellene tudni.
Ellentétben ezzel a problémával, a váltó tönkremenetele, amit itt a kolléga fotókkal illusztrált, már 2 ismerősi O2-nél is megtörtént 150-250e km között. Mindkettő 1.6-os, de a váltó gyári kódja alapján eltérő áttételezéssel, de ugyan arról a váltóról van szó mint neki az 1.4-esben.
Úgy látszik, minden apósnál Ignis áll a kertben, ha nem Wagon R. :)
Most cseréltem múlt héten olajat benne, 9e km és kettő év után (elfelejtette, ugye, ahogy a lejáró műszakit is). A motornak nyilván nincs semmi baja, de az az olajkövület-film és sár ami ott maradt, az jelenteni fog valamit előbb-utóbb. Az előző autójából egy délelőttön át kapartam a masszát az olajteknőből, amíg hengerfejezték.
Barátom apósánál is ez volt. Jópár évig nem volt olaj cserélve a Suzukiban (WagonR). Semmi baja nem lett, pedig nem sokmindent lehetett már leereszteni a masszából ami maradt az eredeti olajból.
57e km-nél adtuk el az 1500s Ladát (VAZ 21061). Semmi baja nem volt. Kellett a pénz lakásra. Mindig a család autója volt, ott voltam mikor átevették szüleim a Merkúr telepen.
Előtte volt Zaporozsec. Az mindig sz.r volt.
Egyik autó sem nagyon járt a falun belül, csak hosszabb utakra. Mindegyik egygazdás volt.
Mindenre van példa, és ellenpélda. De azért tudjuk, hogy a hideg üzemmód rossz, a meleg üzemmód meg a jobbik eset. :)
Az az említett 100e km-es teszt valóban semmit sem mutat egy kocsiról, hisz egy huzamban, végig meleg motorral gyakorlatilag jelentős terhelést nem kap a verda. És bármelyik mai (vagy akár 15-20 évvel ezelőtti) kocsi bírja az első 150e-200e km-t, a gondok (amíg igazából nem is azok, csak ugye ekkorra kopik el az adott alkatrész) minden kocsinál kb. ez után szoktak jönni. Nyilván az idő tényező is szerepet játszik, mert az állástól is elfáradnak egyes alkatrészek (pl. tömítések).
Hát ... nemtomm. Ecccer vettem olyan Ezeröcsit, amit előttem 60e-nél generáloztak. Akkoriban a 300e km missön in passzibul volt, amit csak egyes nyugati kocsik bírtak. A szoci kocsik 100e sem igazán.
én is nagy bicajos voltam, de a gyerekek miatt ez most évekre háttérbe szorult. kicsi gyerekek mellett nehezen van elég ideje az embernek magára, alig várom, hogy a kisebb is elérje a 3-4 éves kort és nagyi is nyugdíjba menjen, végre több időnk lesz magunkra és a mozgásra :)
Így én úgy vélem, bármi lehet, és annak az ellenkezője is.
Ez annyira jó, hogy idézem is! :)
Apósom Ignise a jó példa arra, hogy bizony van ellenpélda az olaj rettegésre. Tudom már írtam róla, de akkor most is. Apósom 15 éves Igniszében (jelenleg 35e van benne), 7.5 éves 14e kilométeres, alap ásványolaj volt, amit a gyártó szerint évente kellene cserélni. Új olaj lett benne, látszólag kutya baja a motornak. Nem pont ide való, de példának jó lesz. Jártam olyan Merci busszal, amiben 1.2 millió km volt. Na most a buszok nem olyanok mint a kamionok, hogy elindulnak aztán amíg a KRESZ hagyja, mennek vele. Gondoljunk a kétkezes vezetésre, hány km-t lehet velük menni "egyszermeleg" motorral. A buszoknál járatok vannak, a járatok általában 2.5 - 3.5 órásak. A célhelyeken eltelik kb. 1 óra, amíg a munkások leváltják egymást, a járatok között több óra a várakozási idő. Télen gyakorlatilag mindig hidegindítás van, mégis bírják, akár millió km fölött is. Még azt is, hogy túlszaladnak a tervezett szervizeken, pedig a legolcsóbb olajakkal mennek. Van olyan motor konstrukció ami jól tűri a bármilyen igénybevételt és nyilván van ami nem.
Egyszer a Toyota csinált egy promóciós tesztet, ha jól emléxem egy Avensissel. Zárt pályán 100e km-t nyomtak le váltott sofőrökkel, akik csak a tankolás, sofőr csere, olaj-olajszűrő-légszűrő cserékre álltak ki (fékbetétet nem kellett cserélni, gumit biztosan kellett). Szóval leszaladt a 100e km, szétszedték a motort és bőszen mutogatták, hogy semmi kopás nem látszott rajta. Már nem emléxem meddig tartott lezavarni a 100e km-t, de ez nem korrekt promóció! Mutassák be ugyan ezt a motort 10 évesen 100e km-el a háta mögött!
Teljesen mindegy mit gondolunk a hideg indításokról, a rövid távokról, ha a piac a kevés kilométeres kocsikat pillanatok alatt felszívja. Ha használtban gondolkodnék, én is azt venném és nem a 300e-et futottat.
Én is jobban előtérbe akarom helyezni a bicajt, de a tároló a két gyerkőc miatt úgy tele lett pakolva, hogy nehezen férek hozzájuk. Rendszeres használathoz meg helyet kéne csinálni nekik úgy, hogy ne kelljen a fél sufnit ki és bepakolni minden bringázás előtt és után :)
Még áttervezés alatt áll a projekt emiatt. Mert pl. amikor hetente focizni megyek 3-4km-re, szinte feleslegesnek érzem a kocsit, miközben a bicajozás még bemelegítésnek és levezetésnek is jó lenne.
Meg a 7km-re lévő munkahely is jó lenne biciklivel, csak én projekt menedzser vagyok, és sokat kell rohangálnom, megjelennem ügyfeleknél (céges) autóval, így mindig váltó ruhákat kéne külön tartanom bent is, és itt a melóhelyen annyira még nincs ennek kultúrája, de majd ezt is kilogisztikázom terveim szerint valahogy.
Csak nem mindegy, hogy megtett 200km-ből 5km a hideg üzem, vagy 50. Ez a lányege a mondandómnak :)
A szoci autókat meg állandóan bütykölték, és 100e km-t 15-20 év alatt tettek meg, nem 3-4 év alatt, mint manapság. A szoci autók 100e km-es korukra gyakorlatilag motor generálra érettek lettek, még 5-10e km-es olajcsere periódus esetén is, maiak meg 30e-es olajcsere mellet röhögve bírnak 4-500e, vagy még több km-t is (persze nem az említett 1-2km-es napi használat mellett), és bütykölni sem kell, komolyabb (mondjuk egy pár 10e Ft-os javítás) dolog miatt sem kell hozzájuk nyúlni úgy jó 150e km-ig.
Javaslom a kocsis illemhely feltalálását, milliomosok lennénk belőle! ;-)
Ha valaki saját erőből mozog hosszabb távokra (gyaloglás, bicikli), sokkal jobban át tudja érezni, mennyit ér, ha "más mozog" helyetted. Épp ezért nincs értelme 500 méterekre autókázni. Sokszor a 4 km sem tétel, főleg bicajon. Nekem legalábbis nem, hisz ha elkezd forogni a pedál, ritkán áll meg min. 50 km elérése előtt. ;-) Kocsikáztam előtte eleget, de ráuntam, mert sokkal "kerekebb" a világ drótszamáron egy üveg-fém kalitkához képest. És az élmény megfizethetetlen! :-)
kedd-szerdán kiderül, mit tud az új kuplungszett... bár az első pár nap az előző csere után is problémamentes volt, egy-másfél hét után lesz talán végleges válasz
"Ez a hideg üzemmód extra kopás meg tény, ezt kell lecsökkenteni, amennyire lehet."
Ha 2 km-t megyek vagy 200-at, a hidegüzemi fázison a motor akkor is keresztül megy. Csak a második esetben megy még kb. 195 km-t meleg üzemben is.
Ettől a motor nem kopik kevésbé. Csak a megtett km-ek számából kevesebbre jut hideg üzem.
Én már úgy vagyok ezzel, hogy ha valami sz.r az akkor is előjön ha dédelgeti az ember. Ami meg nem szar, az meg egy átlagos használatot kibír - ki kell, hogy bírjon. Ha a szoci autók kibírták akkor a maiaknak 100x ki kell bírniuk.
Akkor is volt rengeteg autó kis falvakban, ahol 0,5-2,5 km-es távon belül minden ott volt, ahová nap közben el kellett menni, de nem mindenki járt ott sem gyalog vagy biciklivel. Még sem voltak sorozatos motorgenerálok. Ha azok a kocsik bírtak 100e km-t így is, akkor a maiak nehogy már ne bírjanak.
"btw futhat párhuzamosan két cikkszám, ha módosított alkatrészről van szó?"
Elméletileg nem, de nem biztos, hogy arról van szó. Kuplungból lehet akár több beszállító is. Nekem a kettős tömegű lendkerék és kuplungszettből az 1.9 TDI-be volt LUCAS és Sachs. Teljesen különbözően néztek ki, de felcserélhetőek voltak. (az ETKA is hozta mindkettőt ugyanarra a motorkódra. Gyárilag LUCAS volt benne de amikor megadta magát akkor Sachs-ot kapott.)