Jó a 15-ös is a hegyi kanyarokban.Semmi hátrányát nem érzem. Pesze, a 16-os stabilabbnak tűnik a kanyarban, (jó érv mellette elvileg)de ha kicsit nyomvályús, kátyús vagy göröngyös, akkor pattoghat. Persze a ceed jó futóműve nem ráz be. Nekem a komfort miatt jobb, stabilitás veszteség nincs, vagy minimális. Kompenzálja a rugalmassága. Egyszóval a magyar utakon nekem sokkal jobb a 15-ös.
Voltam szervízben (pappas), a "gomba" ügyében, és két megoldást vázoltak az elején. Műszerfal jobb oldal lebont,megpróbál műszerfal alól benyúlni és egy kicsit jobbra húzni az egész cuccot. Ha nem megy akkor cserélik. Nem nagyon örültem a bontásnak, de belementem, ne kelljen cserélni, ha nem kell. Úgy tűnik szerencsém volt, szépen meg tudták csinálni, most korrekten a helyén van minden. Egy kicsit féltem a bontástól, de úgy tűnik a srác jó munkát végzett. Gomba tehát egyelőre kipipálva, nem zizeg. A másik dolog az LX kérdése. Nekem 3 hetes LX-es a kocsim 1500 km-el, de még semmi rendelleneset nem érzékeltem, pedig az előbb, hogy furikáztam le is ellenőriztem mindent, ugyanis korábban olvastam a problémát. Az az igazság, hogy minden elromolhat, tehát nem aggódok, mert ott van a gari, fogom magam és elviszem a szervízbe, ha szükséges. A gombával is így voltam. ha elromlana megint, elvinném újra és kész. Persze nem jó dolog szervízbe rohangálni, de csak rendbe rakják....remélem. Ja igen eredetileg azt akartam kérdezni, tudjátok-e hol lehet kapni ceed üléshuzatot?
5w40!!! Neves gyártó megbízható forrásból származó full- szint olajat raknák bele! GM/Opel kivétel!!!!! Én olyat raktam bele, ami a VW dieselekbe is jó,mert azok elég finnyásak.
Lehet hülye vagyok, de nem értem ám, hogy egyes autógyárak (nem csak a KIA) miért a légellenállás csökkentésére bízzák a fogyasztás csökkentést. Ugyanis pl. én városlakó lévén 90%-ban Pesten autókázom, dugóban araszolva, vagy 50-60-al haladva, ilyen esetekben a kégellenállás szinte tök mindegy, akár téglával is közlekedhetnék.... Jó, tudom, nem mindenki itt él, de a Föld népességének több, mint fele városlakó, és ez az arány a "fejlettebb" országokban még nagyobb.
Mondjuk az viszont jó elképzelés, hogy megállásnál leáll a motor is, és újraindul ha gázt adok, csak milyen indítómotor bírja ezt ki?
Én nem szólok, mert EX-em van, és várom, hogy a többi LX tulaj beszámoljon, hogy ez egyedi jelenség, vagy jellemző, mint a szélvédő alatti szellőző-rács végeinek gombástul való megemelkedése/cicergése?
Nálam pl. ez utóbbi jelenség is igen visszafogott, picit tudom nyomkodni ujjal a gombákat, amik rugalmasan lesüllyednek, majd vissza, de hangjuk nincs, és nem lógnak ki...
Pedig ez bizony a 9 hónapos Ceedemnél elromlott, nem kicsit nagyon!
Azonban úgy látom a téligumi-téma 120 decibellel dübörögve tematizálja jelenleg a topikot, így engem a márkatársak még egy sajnálkozó hozzászólásra sem méltatnak problémámmal kapcsolatban rajtad kívül. :((
Pedig van ám köztünk tudtommal még LX tulaj nem is egy!
Mindegy pénteken viszem szervízbe és majd jól nem mondom meg mi volt a baja! :))
Van aki a Goodyear Ultragrip 7-re esküszik, a Startguminál egész kedvező áron kapható. Én szerintem olyat veszek, ha leesik a hó. A téliguminak puhább az anyaga, mint a nyárinak, ezért tapad jobban hidegben. A mélyebb barázdáltság pedig jobban elvezeti a vizet és a latyakot. A múlt telet kihúztam egy minőségi, puha anyagú Yokohama nyári gumival, nem csúsztam meg egyszer sem. Az új kocsimnál viszont nem kockáztatnék. Pláne ha most tényleg lesz tél is.
Hogy a pollenszűrő mit fog meg és mit nem, azt ne firtassuk szerintem... :) Láttam már pollenszűrő mellett átjött levelet. Amúgy szüleimnek mindig tekergetős levegő irányítás volt és sose romlott el, pedig volt tekergetve rendesen. :)
Értelemszerű, hogy tükörjégen nem úgy kell értelmezni a tapadást, mint szárazon, vagy egyéb útviszonyoknál...
De pl a polaris2 keskenyebb kivitelben (165) jégen elkaszált, míg a relatíve széles (185) fulda óvatos gázzal szépen elindult, és óvatos fékkel meg is állt... persze más autó, más súly... (barum polaris1, és fulda kristall montaro1 gummákról beszélünk)
Nagy hóban a polaris jobb volt, de nem annyira a mintázat, inkább a keskenység miatt, igaz, csak kapaszkodásban volt érezhető az előnye, noha nem volt olyan kritikus különbség, mint jégen a másik javára... de mikor lesz itt nagy hó, amibe bele is megyek? :)))
Azóta mindkét gummának 2-es utódja van, biztos javultak az elődhöz képest...
Télen egyszerűen jobban oda kell figyelni, óvatosan adagolni a gázt, meg a féket, kíváncsi leszek, hogy ez életem első saját diesel-autójánál hogy fog kinézni... majd 2-ben indulunk, nyomatékszegényebben... :)))
Ja most láttam a Tesco-s újságban R15-ös Pirelli téligumit 15999-ért, állítólag ebben a szerelés is benne van.....ezt nem tudom biztosan. Szerintem jó ár, és hétköznapi kocsikázáshoz elég is ez a gumi.
Tükörjégen mi? :o)))) Azon nem tapad csak a szöges gumi... Ne szőjünk anekdotákat, ha az útfelület és a gumi közé más idegen anyag kerül (jég, hó, és társaik) a téligumi is szépen csúszkál. A nyári és a téli főleg anyagában különbözik, így csúszós felületen erős túlzással élve úgyanúgy csúszik. A téligumi szerintem csak száraz úton sokkal jobb télen, mint a nyári, minden más esetben nagyon óvatosan kell vezetni. Szerintem!!!
Bocs, az okoskodásért, de nekem eddig ez a hozzáállás bejött 17 év vezetési tapasztalata alapján.
Még annyi, nekem a korábbi G Astrán Barum Polaris 1 volt (ezt már nem gyártják, utódja a Polaris 2), tökéletesen működött. Most a Focus 1-en valami régebbi típusú Michelin van télen, ez csúszkál, de szerintem a kocsi más súlyelosztása miatt, ill. hogy ezek szélesebbek picit.
Az 1000 km-es átvizsgálás kötelező??? Mert már túl vagyok az 1500-on. A szervizkönyvében és a kézikönyvében nem találtam róla semmit. Vagy nem jól látok? Csak azért, nehogy ez miatt ugorjon a gari!
Sajnos jelentkezett az első és az én saját minősítési skálámon jelentős - főleg a tél közeledtével - hiba a Ceed-nél!
1,6 CRDi LX-ről(!!!!) tehát manuális klímás felszereltségű autóról van szó.
A meghibásodás azért is aggályos, mert sajnos már az autó átvételekor átfutott rajtam az a gondolat, hogy ez a technikai megoldás (konkrétan a szellőző levegőbefúvás irányának állító-tekerő gombja) - az általában hasonló, más gépkocsikba szereltekhez hasonlóan - nem igazán szokott hosszú életű lenni, de akkor az új autó átvételének öröme elnyomta ezt az aggályomat.
Az LX-nél (az EX felszereltségű automata klímás márkatársakkal ellentétben) a levegőbefúvás irányát egy külön tekerő-szabályozó gomb irányítja, Gyakorlatilag olyan ez mint egy potméter, (csak a leggyakrabban használt állásokat irom) van "full" szembe állás, szembe-lábra "felező" állás, "full" lábra állás, szélvédő-lábra állás és "full" szélvédő állás.
Eme kissé körülményes, de remélem érthető bevezető után tegnap azt a meghibásodást vettem észre, hogy a "szembe állás"-ba állítva a gombot gyakorlatilag nem működik, tehát fúj ugyan valamit, de maximum erősségű ventillátorra állítva is csak "leheli" a levegőt. Nagyon bosszantó meghibásodás ez, különösen azért, mert a reggeli indulásnál a szélvédő jégmentesítése-párátlanítása után a "full szembe" állás lenne az, amivel a leggyorsabban és a legnyagobb mennyiségű meleg levegőt lehetne bejuttatni utastérbe a két középső, illetve az egy-egy szélső szellőzőrostélyon.
Szóval oké a gari, de mégis bosszant a dolog, mert a kocsi 9 hónapos és 19500 km van benne.
Ez a tekerős megoldás a levegőbefúvás irányának beállítására, főleg elektromos rendszerrel karöltve (tehát nem huzalok és karok, hanem elektromos motor, illetve vákumszelepek vezérlik a lamellákat az egyes levegő-utak zárására-nyitására) pedig sajna más tipusoknál is rendszeresen meghibásodást okoz!
Végezetül persze nem tekergetem bolond módjára ezt a gombot, rendeltetésszerűen használom, de azért kissé "korainak" tartom ezt a meghibásodást!!