4 különböző helyen szó szerint ezt TAPASZTALATBÓL mondták: "Mazda 6 2002-2005 ez ilyen, szokjam meg, pont!" nem én találtam ki, nem az én világom lódítani, csak tárgyilagosan szó szerint írom mit tapasztaltam, mondtak nekem, ennyi...
sok nem húz igen, írtam is, DE pofátlanul magas, sőt kiemelkedően magas az előfordulása a jobbra húzásnak, ahogy más kocsiknál ez nincs, mindegy, ezt kiveséztem eléggé... nézd külföldi fórumokat, vagy Google és írd be keresőbe angolul a jobbra húzást hatosra, azért ez vicc "mindenhol" szenvednek ezzel, ez NEM csak a beállítás, alapból ilyen szar, és van gyártás okán ami épp eltalált, vagy úthibák miatt "helyrerázkódás", pont bemozdulás miatt szerencsésen eltalált, hogy nem húz- ez is egy lehetőség
hát 3-5 között soha nem fizettem, ahogy írtam nem egyszer 4 különböző helyen voltam 6-8e körül fizettem mindig és alapból soha nem a sarki Józsihoz megyek, hanem mindig utánaérdeklődve és ajánlott "szakihoz"! én mint ügyfél aki futóművest keres, elmegy hozzá, mi mást tehetek? nem 5 perc alatt csapták össze, volt bő egy óra szenvedés is, de mindegyik azzal végzett, hogy ez ilyen, többet nem tud tenni, ez van, Mazda 6 ilyen és voltam többek közt spéci Mazda Mesternél is, ott is azt kaptam, Mazda 6 ilyen, ez van, nos? szóval mit tehetek?
Mondja meg nekem valaki, hogy X helyre menjek, mert ott tudják kezelni, padra teszik vagy mi, lesz 8-12e DE JÓ lesz és megyek! egy futóműves se mondta, ajánlotta, se itt, mindenhol azt kapom, ez Mazda 6-os 2002-2005 és ez ILYEN szokjam meg! :( szóval...
Egy alapos 50K utána pedig elég az után dolgozás, amihez nem kell levenned a kipuffantót, az megvan 20-30K-ból.
Én magam csinálom az alvázvédelmet, mivel azonban nem volt időm nyáron, sem két kocsim, így nem fejeztem be, sajnso csak az 1/3-ada van kész, ez pedig a hátsó hídtól hátrafelé az egészet telibe fújva, nem csak egy-egy foltot.
Egy rendes alvázvédelem 50k körül megvan, ha 4-5 évente megcsinálják nem lesz semmi baja. Ez az összeg eltörpül szerintem bármilyen javítás összege mellett, csak időben el kell kezdeni. Jogos, hogy miért nem csinálták meg rendesen gyárilag, de ha már tudjuk hogy ez ilyen, akkor van rá megoldás.
Az enyém 2006-os. Akkor biztos azért jó. De ennek ellenére ott van az a tény, hogy sok ugyanúgy nem húz félre abban az évjáratban is, tehát elképzelhető, hogy mégis valahol az állítgatással lesz a gond. Egy profi futóműves nem hinném hogy ilyet mond, hogy "ez ilyen". Ha a többi, amelyik nem húz félre jó, akkor igenis mindegyiket be lehet állítani jól, csak a megoldás lehet nehezebb.
Nekem jövő téli projekt lesz, mivel most fent van a téli rajta, tavasszal meg megy fel a nyári, de jövő télre veszek acél felnit, aztán ráérek vele a garázsban babrálni :)
Kicsit sziszifuszi módszer, de következtethető belőle sok minden:
Végy egy collstockot. Tekerd a kormányt egyenes állásba, egyenes úton, vagy garázsban állva.
Mérd meg a következőket, pont középen, vagy felniközepen mérve, de az neccesebb(segítő kell hozzá!):
- JE felni széle - JH felni széle
- BE felni széle - BH felni széle
Ennek azonosnak kell lenni.
- JE felni széle - kocsiszekrény kezdete
- BE felni széle - kocsiszekrény kezdete
Ennek azonosnak kell lenni.
- JH felni széle - kocsiszekrény vége
- BH felni széle - kocsiszekrény vége
Ennek azonosnak kell lenni.
Ha bármelyik pont nem azonos a másik oldallal, akkor az okozhatja az elhúzást!
A legtöbb futóműves le se szarja, hogy a kereked a térben hol helyezkedik el, távolságot egyszerűen csesznek mérni !!!
3 dolgot mérnek legtöbb helyen:
- összetartás
- után futás
- kerékdőlés
A pozicionálást általában padra téve csinálja a karosszériás.
Mint azt korábban már elmondták többen is, ez egy sok lengőkaros precíz szerkezet, melyet a Magyar sziszifuszi sufnituning műhelyek csak elbabrálni tudnak!
Slussz poén:
- Nem szokta állítani a simafutóműves a hátsó kerekeket, mert hozzá vannak szokva a fix tengelyes hulladékokhoz, és fejtörést okoz nekik a független kerékfelfüggesztés! Sőt hátul nem mér kerékdőlést sem!
Ahhoz hogy ezt rendesen megméresd, jó pár ezrest ott kell hagynod, nem csak 3-5000/mérés!
Az én szerelőm meg azt mondja, hogy 2002/3 utáni autók nem hosszútávra vannak már tervezve. Kövezzetek meg nyugodtan, tudom van kivétel. :) (pl. Toyota) De általánosságban én is azt gondolom.
Attól függetlenül nagyon megszerettem ezt a Mazdát, nyáron kap egy teljes alvázvédelmet, felpolíroztatom, és pár évig nem lesz vele gond.
A másik:
Volt egy 89-es 323-mam még úgy 2007-ben, egy gramm rozsda nem volt rajta, az nagyon össze volt pakolva. Azt is szerettem. De az eddigi autóimat összevetve, ez a 6os Mazda ver mindent. Igyekszem nem elfogult lenni, de nulla zörej, maximális vezetési élmény, hatékony, jól fogyaszt. Tegnap kipróbáltam az extráit, DSC, ABS, ESP/EBV, ASR.
Akármelyik autómmal fékeztem csúszós úton, valamelyik irányba megindult, ez nem :)
háát ja, ezt nem is akartam felvetni ;) ne is mond, hm, anno itt írta valaki mit mondott szerelő az aknából: " ezt a kocsit a Titanicból hozták fel?" 10éves kocsi... Japán... minőség... "magas" kategória!!! (ha egy 2-es lenne, ok lenne, de egy közép és prémium felé szándékozó kategóriától EZ is pofátlanság) lenézett 10 éves C Vectrám de még a régebbi B Vectra alja is, nem is tudom, semmi extra rozsda nem volt és egyiken se volt külön alvázvédelem, csak simán az alap gyári védelem amit anno kaptak!!!!!
ez főleg a 2002-2005 vonatkozik, ha tied nem ebbe tartozik, akkor más a dolog...
és van nagyon sok hatos amely nem húz el, pedig 2002-2005 évjáratúak, DE rengeteg hatos ebben az évjáratban ahogyan írtam nagyon elhúz jobbra és 4 futóművest megjárva mindegyik azt mondta tapasztalat alapján, hogy ja ez Mazda 6-os, ezek ilyenek, szokjam meg, ez van, nem tudnak mit kezdeni vele :( és külföldi de itteni fórumokon is 2002-2005 hatosokra botrányosan kimagaslóan sok a panasz a határozottan markáns azonnali jobbra húzásra, szóval ez nem véletlen és csalódás egy japán kocsitól, csak ennyi :(
Uraim, az elöbb cseréltem le vadi újra a négy gumit. Hát mitmondjak, egészen megváltozott a kocsi mozgása. Eddig sem volt nehéz, de most hihetetlen könnyen és csndesen működik. Azt hogy most húz e valamerre azt nemtom még. De majd megírom.
Most nagyon hepi vagyok! 113 font volt a gumi, és 20 fontért cserélték le. És még a szelepeket is kicserélték, amit otthon nem mindíg tapasztalok.
A típusa: 205/55 16 BUDGET 2055516 205 55V16 4 EXCELLENT WET GRIP FUEL EFFICIENT NEW TYRES 113,5 font.
Mouse over to zoom - Click to enlargeImage not availablePhotos not available for this variationMouse over image to zoom X
Have one to sell?Sell it yourselfDetails about 205/55 16 BUDGET 2055516 205 55V16 4 EXCELLENT WET GRIP FUEL EFFICIENT NEW TYRES
Én ezt a második esetet nem tapasztalom. Most lehet részrehúzással vádolni, de mivel 3 hónapja van meg az autó még az se mondható, hogy mert megszoktam. Én ebből tudok kiindulni. Elképzelhető ezek szerint, hogy másoknál ez van, de akkor nálam miért nincs?
megint oda jutunk, hogy megint nem a lényegről írunk:
- MINDEN autó az út dőlése miatt igen, jobbra húzhat, ezért érzel minden autón jobbra "húzást"
- DE, DE amiről írtam és sokan írtak, van 2 féle jobbra húzás:
1 - teljesen rendben lévő jobbra húzás az út dőlése miatt, amikor nagyon LASSAN (itt a nagyon és lassan van a hangsúly) elkezd a kocsi szépen LASSAN jobbra elmenni, olyan finoman EZZEL NINCS SEMMI BAJ ÉS NEM NEM NEM erről írok!!! :((( szomorú ilyenbe kell belemenni!
2 - van ez a drága csúcs "Japán minőség" ez a túlértékelt Mazda 6, ami minimum 1 kategóriával feljebb volt értékelve, szánva sajnos és becsapva embereket, nos ennél nem finoman lassan, hanem elengeded a szemre tökéletes úton (és MÁS kocsinál több száz méter UTÁN kezdő jobbra elmenéssel összevetve) és ahogy elengeded AZONNAL és ÉREZHETŐEN elkezd jobbra elhúzni, nem jó pár méter vagy több száz méter után ahogyan más kocsiknál, hanem ahogy elengeded mintha defektes vagy üres jobb gumikkal erőteljesen jobbra elmegy!!!
nem tudom érted e a különbséget :( és mindenki aki a minden kocsi jobbra húzásról ír és védi Mazdát :( szánalmas
menjetek a fórumokra, külföldiekre is és érdekes, több ezer hozzászólás van a JOBBRA húzásról Mazda 6-nál!!!
nem értem, miért kell mindenbe belekötni és főleg nem "érteni" miről írunk és elkezdeni ilyet, hogy minden autó jobbra húz stb. stb. KÜLÖNBSÉG a jobbra húzás!!! :(
belefáradtam, hogy ezt el kell magyaráznom, nem fogom többet
Beleöntöttük az üzemanyagot, megpumpáltam a kis pumpát, indítóztam vagy 2x 3 mp-t, aztán megint megpumpáltam és pöcc röff, indult egy tekerésre :)
Remélem a szivattyú nem szívta meg :D
Azért kérdeztem hogy hol van a szűrő, mert nem voltam a kocsinál, és úgy voltam vele, ha véletlenül nem a szokott helyen van, akkor addigra már valaki megírja.
Én csak szimplán h*ly* voltam. Itt van a házamtól a kút 1 percnyire :D MA 3x is elmentem mellette, de nem volt rá 5 percem. Szabadság alatt ki kell használni az időt :D Meg is érdemlem.....
Értem én, de ami példákat írtál, hogy mit vezettél, enyhén szólva sem egy precíz futóművel szerelt tipusok :) Én minden egyes autón érzek némi jobbra húzást, mint mondtam elengedett kormánnyal egyik sem marad az úton. Fordok, Skodák, Toyoták, Audi A6 stb a felhozatal. De ha megnézel egy használt autót, akkor általában a bal oldalon a kormány küllő teteje kopik (az ellentartás miatt ;)
Egyébként jut eszembe! Mikor még rángatott az autó összeütöttük a gyertyahézagokat olyan 0,9-re! attól sokkal jobb lett! Most, hogy megoldódott érdemes vissza állítani a gyári hézagra vagy hagyjam a francba?
Hát nekem nem vették vissza! :-D Sőt mikor beleöntöttem és 10 perc múlva újra ott voltam, hogy jó akkor most már megtankolom rendesen újra ki lettem röhögve! :-D Na mind1 így jártam! A kannát meg levittem apámnak Balatonra! Jó lesz a fűnyíróhoz! :-D
Én még vagy 5 éve jártam egyszer így, de ott nem röhögtek a kúton, hanem elővettek egy használt kannát, amire kauciót kértek, majd mikor visszavittem, visszaadták a pénzt. Állítólag nem én voltam az első, szinte minden hónapban akad egy-két ilyen eset :)
Amikor megvettem az autót nekem akkor fogyott ki! Nem jutottam el vele a kútig! Mondhatom marhára örültem! :-D otthagytam az autót a váci út közepén és sétáltam a kútig.. Nagy élmény volt! Persze mivel kannát is kellett vennem a kúton jól ki is röhögtek! Szerencsére miután beleöntöttem nekem egyből beindult! de az enyém benzines!
Szerintetek mitől lehet az a hiba hogy hidegen ha beindítom a motort akkor nem működik egyáltalán a fordulatszám mérő. de ha leállítom és újra beindítom akkor meg működik
zavarja a pálca mozgását a horpadt ajtó, legalábbis a fotó alapján. érdemes lenne levenni a kárpitot, és esetleg lehúzni a központi vezérlő kábelt, és így próbálni párszor, így kiderülhet kell e új zár.
Hát ha ez a probléma azóta áll fent akkor nagyon valószínű, hogy a hibát az ajtóban lévő zár motorban kell keresni! ha az is kapott egy pofont akkor simán csinálhat ilyeneket szerintem! De vannak itt nálam okosabbak is!
a központi zár rosszalkodik mostanában. lényegében teljesen kiszámíthatatlan, hogy hogy működik. néha semmi gond, többször pedig a távirányító kinyitja az összes ajtót, csak a vezetőoldalit nem. a kulcs nyitja a vezetőoldalit, de sokszor a többi nyitás után visszazáródik. néha pedig folyamatosan kattog a zár az összes ajtóban, így újra "lock"-ot kell nyomnom, és ez megszünteti a zárak kattogását.
ötletetek, hogy mi lehet a baj, hogyan orvosolható, mit kell vennem hozzá?
ja, egy adalék infó, lehet ez is számít: pár hete megnyomták a vezetőoldali ajtót, nem volt súlyos, de azért kapott az autó (ld. csatolt kép).
Most nekem is a betámasztós megoldás van! Arra jó ez a Tablet! Igazából jó lenne, így is ha lenne a kocsiban usb bemenet a rádióhoz! Viszont mivel nincs ezért úgy gondoltam, hogy ez lenne a lejátszó rész is majd ha valahonnan megszerzem azt az AUX nyáklapot a rádió hátuljába! Mert azt biztos, hogy audio CD-ket Írogasson a f..m! :-D
6sebességes az autód ha jól tévedek,azoknak van egy furcsa zoreje addig amig nem nyomod ki a kuplungot és alapjaraton jar,de az normalis mukodesdi zaj.
Ha kinyomot kuplungnál nem szól a csapagy akkor annak nem igazan van baja,ha rossz akkor az csak akkor kezd el szólni ha kinyomod a kuplungot.
Mivel ismét a felső tárolóba építhető vágódeszka a téma :D Olx-n láttam egy gyári navi szettet, kiforduló kijelzővel, összes vezérlővel, kábellel, távirányítóval, bekötési rajzokkal 130ezerért :) Ha esetleg valakinek KÖLL... Vágódeszkákba, porlasztókban, kettőstömegűbe, egrben gazdag új évet minden 6os és nem 6os tulajnak! :)
ha csak jár otthagyva a kapu előtt, akkor elkezd kopácsolni.
Pirosnál, és a ház előtt ezért a kuplungot kicsit benyomva tartom, épp csak megszüntetve a légrést a kinyomócsapágy, és a lamellák között, megtámasztva a kettőstömegűt. Ilyenkor zörög egy kicsit a kinyomócsapágy, de nem vészes.
Ha teljesen benyomom akkor a kinyomócsapágy hangja eltűnik.
Mondjuk azon is el lehet gondolkodni, hogy a 6-os szélessebb az átlagnál. Az érzékeny futómű vajon hogyan reagál a nyomvályús utakra, amikor nem fér be az átlagos keréknyomba. Az egyik kerék mindíg dombon van. Valójában nem mindíg húz. Talán ez is hozzájárúl.
4 éven keresztül állítottam futóműveket. Amit kiadtam a kezem alól, az elengedett kormánnyal is tartotta az irányt akár az út közepén, akár a szembe sávban próbáltam. Mindig kellett pár száz méter, hogy óvatosan sodródni kezdjen. Számtalan autóba tettem párszáz, vagy több ezer km-t.
Csak pár dolog ami eszembe jut: Skoda 120, Felicia, Octavia, Mitsubishi Colt, Lancer, Carisma, Galant (gömbölyű és cápa), Pjero, (rövid és hosszú), L 300 (2WD és 4WD), L200, L400 (2WD és 4 WD), Suzuki Swift, Opel Kadett D, Astra, Frontera, UAZ 469, 452 Barkas B1000... "Polski" Fiat 126....
stb stb stb...
Az 5-ös Mazdám is tudja, merre van az előre, és ahol picit is jobbra húz, ott szemmel látható az út dőlése.
Én nem tudom miért húzhat félre egy konkrét típus, de semmilyen szinten nem tartom elfogadhatónak a dolgot...
Jó persze de hogy a fenében folyik be? A tömítést is átkentem vele kívülről! Máshol be tud még vajon folyni? az biztos hogy valahol a lámpánál folyik be mert az látszik!
Az a baj, hogy annyi mindent kéne rajta nézegetni! ... :-D
mind1 azért végig akarok menni a listán! Végre ez a rángatás elmúlt! Azóta egy élmény a vezetés! Ha nem számítom a futúmű különböző alkatrészeiből érkező hangokat/rezgézeket, illetve az ütő féket! Ja és bár tudom, hogy barbár de körbekentem szilóval a hátsó lámpa tömítését és még mindig beázik a csomagtartó! AZ HOGYAN? :-D
ezt én nem raknám be, mert ehhez az eredeti kijelző műanyagját faragni kéne... :-(
Nekem eredeti kijelzőm van így nekem könnyebb egy fokkal az elrejtés, és a szép külső, bár jobb lenne ha nem lenne, csak a fapados fiók, mert abban meg egy tablettartóval bármit el lehet helyezni.
Jómagam teljes szétszedéssel gondolkodok. Aksi bentmarad, vagy olyan helyre lehozom, pl a DVD navi DVD helyére, ahol bármikor hozzáférhető, s legalább nem fűti a gps-t. szintén oda vinném le az OTG kábelt is, esetleges frissítésekhez, MP3, filmek átrakásához.
Az On-Off gomb kicsit macerásabb, de hálistennek, jó féle nem érintős, hanem igazi gomb, melyet két kábel segítségével bárhova köthetünk, ha mégsem akkor apró észrevehetetlen lyuk fúrása a megfelelő pozícióba. A tápellátást nem mondom el, mert még csak terv, így nem tudom hogy alakul majd. Sajnos az én Bose fejegységem nem alkalmas AUX egyszerű bemenetre, így nálam tovább drágítja a Tape emulátor, ha meg tudom venni valahogy. Úgy tervezem, hogy megmarad a motoros kijelző, így bármilyen szögben állítható, és gyújtás levételkor lecsukódik, ráadáskor felnyílik, ez ugyanis független a DVD navitól, csak áram kell neki.
hogy-hogy nem reg???120000km a csere előírás a vezérlésre!Te azt írtad,hogy 180000km van az autóban.
nos,ha nem rég volt cserélve akkor valószinüleg ott lesz a hiba,de kettőstömegű lendkerék miatt nem igazán szakad el vagy ugrik át ,mellesleg,honnan tudod,hogy átugrott és nem elszakadt ha nincs megbontva?sajnos vanak bakilehetőségek a vezérléscserénél.
milyen szíj,görgők és patron lett beszerelve ?esetleg vízpumpa ?
Nekem van egy Huawei ideos s7 slim-em! Ezt szeretném befaragni! nem gondoltam nehéznek mart én is elég sok mindent összerakok de aztán akadályokba ütköztem!
1 hogy kacsolom be ha már baraktam?
2 mivel nem sokkal kisebb mint a navi "doboza" hogy dugom bele a kábeleket?
és ennek még a vissza és a home gomba sem az alján van.. ezekben kéne egy kis segítség...
Olvastam ezt az 1500-a fordulat körüli szelep miatti zörgést!
Nekem olyat csinál, hogy mikor erőlködik a motor olyan 1000és 1400 között zörgő hang jön belőle! Aztán csend! afelett és az alatt normális! De nálam rohadt mindegy, hogy hideg vagy meleg! Állandóan meg van! mintha valami lemez berezonálna ahhoz tudom hasonlítani! Szerintetek ez is amiatt lehet?
Még nincs szétszedve. Fater az autószerelő, én a netet kezelem, és mondta, hogy a kettős tömegűn kívül szinte minden nem rég lett cserélve....feszítő görgő, szíjak stbstb. Elég gyakran vendégeskedik nálunk a gép sajnos.
Nahh egy ilyen cég, vagy emberke kellene nekem Pesten, vagy Pestmegyében... esetleg Szolnok felé, de egyszerűen szar a felhozatal amivel eddig találkoztam... Vakarják a fejüket, hogy háááááát lehet hogy lakatos kell... mondom neki ember 4 csavart kell fellazítani, és a padon a helyére feszíteni a bölcsőt.... De hát az nem olyan egyszerű... nahh ekkor szoktam megköszönni és sarkon fordulni... 2év alatt nem találtam normális futóművest, aki normális, az meg egy napig bent akarta tartani a kocsit. Arról meg szó nem lehet, mert nem vagyok ott!
Békéscsabán pillanatok alatt orvosolták és azóta nem huzz jobbra :) bolcsocsavarjait fellazitottak majd egyik irányban megfeszitettek a futomuvet és ujra rogzitettek a bolcsot majd beallitottak a futomuvet.
Én is ugyan ezt csináltam. 0,1-0.15 -el többet raktam a balkerékbe, azóta vonalon megy. Bár egyforma nyomásnál sem húzott félre fékre, vagy gázr. Csak tartani kellet menet közben.
Végülis mind1... időnként úgyis szoktam ellenőrizni. Szerelőm úgyis mondott extrémebb olajfogyasztásokat, fiatalabb, kisebb futásteljesítményű autóknál is. Ez van. Ezen kívül most lekopogom, de jó. :)
Arra is kíváncsi leszek, hogy téli kerékkel is érezhető lesz e. Mikor próbáltuk nyári gumi volt rajta 18-as alufelnin, a téli viszont 16-os, szintén alun.
ha valakit ennyire zavar a jobbra húzás, és nincs megoldás rá, akkor a két bal kerékbe tegyen 2,1-et a két jobba meg 2,3-2,4-et.
Nekem is húz, de nekem a kátyú adta meg a kegyelemdöfést két éve. addig semerre nem ment el, utána mivel a bölcső kimozdult balra ezért húz jobbra. a Jobb kerekemnek pozitív 0,15" a dőlése, a bal kerekemnek meg mínusz 1,5-1,7". Ha elég szemfüles valaki a kocsival szemben állva láthatja is
/------------/
így áll :-)
Emiatt már két 16"os kerekem ment a levesbe, de higgyétek el, hogy nem volt időm megcsináltatni... Talán idén felbakolom, belövöm collstock-kal, utána meg irány egy futóműves, hogy a helyére rakja a a két első kereket.
Se fékezéskor, se gyorsításkor nem húz félre szerencsére. Kíváncsi leszek azért hétfőn tapasztalni fogom e, mert a munkalapra fel lett ez írva, hogy orvosolják. Mindenesetre ha meg is marad, megnyugtató, hogy nem csak az enyém ilyen. Köszönöm a válaszokat!
Én is ezt mondom mindig, hogy hibátlan autó nincs. Valaminek ez, valaminek az. És legfőképp az autó hibái függ a használattól illetve a tulajtól is. Ha valaki csak használja az autót és nem törődik a szervizelésével akkor az olyan is. Használt autók vételénél meg ugye elég nagy szerencsejáték hogy az előző gazda miként bánt vele. (A használt autót meg valamiért eladják ugye ...)
Minden autónak megvannak a nyűgjei, a C Vectránál pl a bazi drága szervizköltség, a túlzott olajfogyasztás, a szervizintervallum jelző indokolatlan jelzései stb... Volt ott is visszahívás. Ennél a tipusnál mások a hibák, ez van, ezen felesleges vitázni. A jobbra húzás téma is jórészt emberfüggő, attól függ mihez szokott a korábbi autóinál az ember.
Hát ha lágyabb lett, akkor nem precízebb :) Minél sportosabb a futómű, annál inkább megérzed az út egyenetlenségeket is. Bármely autóban is ültem eddig, elengedett kormánnyal nem lehetett vele közlekedni (a jobbra lejtés miatt ugye). Ha fékezésnél, gázadásnál nem megy félre, akkor szerintem nincs baja.
sajnos Mazda 6 -nál van ilyen pár "ez természetes" dolog :( én hatalmasat csalódtam, Mazda fanok által lenézett xar német Opel Vectra C alja 10 évesen nem volt rozsdás ja SEMMI +magán védelem nélkül is!!! + 360e km ment bele és azt a szót, hogy féknyereg nem hallottam, nem ismertem, betét+tárcsaák voltak cserélve amikor kellett, de ennyi, mindig kocsi mellett voltam szereléskor és soha soha nem láttam, hogy féknyerget piszkálták kenték volna, vagy bármi gondozás és mégis gond nélkül működött!!! mióta Mazdám van, megtanultam, hogy a féknyereg berohad és ez IS normális itt, meg jobbra húz ez is normális és ne hidd el, NEM lehet megcsinálni! 4 különböző futóművesnél voltam, mindegyik más-más technikával (lézeres, madzagos még, meg Bluetooth-os készülék ja és szaki Mazdásnál... szóval nem sarki Józsibák, de semmi, mindenhol azt mondták, ja ez Mazda 6, ez ilyen!!! basszus!!! normális??? volt pár autóm, ha volt is elhúzás idő után ami normális utak miatt, futóműves beállította és jó pár 10e km-ig tuti volt megint, de Mazda 6-nál ezt nem tudják... ja vannak varázslatok, hogy toronycsapágy csere, hm amikor rákérdeztem mennyi és mikor mehetek, csönd lett... fórumokat olvasgatva valakin segített érezhetően de teljesen NEM szüntette meg az sem, vagy totál semmi változás!
Nekem egy Swiftem volt előtte, annál nem éreztem ilyet, de após hatosánál sem, bár nem is vezettem sokáig. Leginkább a próbakör elején csinálta, aztán a vége felé egyre kevesebbszer. Csináltam erősebb fékezéseket is és úgy viszont egyáltalán nem húzott félre. Ennyire érzékeny lenne a 2. generációs 6-nak is a futóműve? Akkor milyen lehet ennek a facelift-es verziója aminek elvileg még lágyabb lett, nem annyira "sportos". Lefolyik az útról? :D
Alapvetően minden út egy kicsit jobbra lejt (hogy a víz lefolyhasson róla). Egy precíz futóműnél ez érezhető is. Ennek ellenére én nem tapasztalok különösebb oldalra húzást a többi általam vezetett autóhoz képest.
Engem azért zavart, hogy éreztem picit húzná ki a kormányt a kezemből. Nem erősen, de azért ellen kellett tartanom. A legérdekesebb, hogy az első és második generációs mazda 6-nál is jelen van ez ahogy olvastam.
Ez a jobbra húzás Mazda 6 (vagy csak Mazda) betegség? Egy használt autó tesztben is olvastam ezt, illetve amit én vettem annál is észrevettem a próbakörnél, hogy jobbra húzott az elején, néha. Mondtam is ha nem csinálják meg akkor nem is veszem meg. Persze mondták, hogy ez természetes, mindent megcsinálnak amit kell. De miért van ez? Hiába csinálták meg, rendszeresen elő fog jönni?
Azt még nem is figyeltem :D Az lemaradt :) a tárolós megoldás sem rossz, az is hasonló árban van, csak ne lenne valami normálisabb gyártmány is közöttük
Nekem akkor fogyott egy kicsit jobban, mikor két alátét átégett.
Alapból 10.000km 0,5-0,7liter olajat kell ennie, ez majdnem minden dízelnél így van!
Van amelyik kevesebbet eszik, de nagyban függ az olajtól is! 5W30 5W40 kell bele, nem 10W ! Azt enni is fogja folyamatosan! Ja és persze jó olaj, de ezt ugye mondanom sem kell.
Az Isuzu astrám 1-1,2litert evett 10.000km-en, igaz, hogy abban volt 490.000km.
A Mazda két olaj csere között 1/2 - 3/4 nívónyit eszik, ez kb 0,4-0,6 liter.
persze, hisz ez Mazda Japán minőség!!! :( teljesen normális, ahogyan sok más dolog a alváz- és fékberohadás, jobbra húzás, teljesen normális "itt" :(
én nem mérem, de 2-3e km után én is jó nagyot löttyintek bele olajból, ha hegyi utak akkor bő fél liter felett kell
eddigi kocsijaimnál vettem 5l olajat és következő olajcserekor tudtam olajról, most úgy veszek, hogy 5l nagy kanna + 2db 1 liters, hogy legyen pótláshoz! de így drága, most azt találtam ki, hogy majd a következő vásárlás alkalmából veszek 3 x 5L kiszerelést és így ebből 2 (!!!) olajcserét megúszok, hisz az egyik 5 lieteres pont megosztva jó lesz a 2 olajcseréhez...
hát ezt a megoldást elvetettem, viszont ez a Jelszint átalakító beszerelés nem lehet rossz bár lehet kicsit a minőség rovására fog menni, néztem én egy olyan megoldást is hogy komplett közép konzol csere amiben benne van a multimédiás gps, ez 170.000 Ft körül mozog de minőségre szerintem nem lehet jobb meg hát nagyon drága is .
Hát erre nem gondoltam.... (mint az öreg paraszt a sétarepülésen) :-)
De lehet benne igazság... A bontók körül mindíg őgyelegnek kétes kinézetű fazonok. Ha nem a bontós szálítja be az autót, megpróbálnak ráigérni a roncsra. Gondolom a BMW, Merci, Mazda, stb. azért hiányzik a telepről.
Amelyikben benne van az erősítő, ott onnan, de a metra rádióval szerelt autóknál a fejegységnél van a hangszórók kábelvégződése (mivel a fejegységben van az erősítő is). A mélynyomó kábele valahol félúton elakad, mert nekem sem ment az anyósülésig, mivel gyárilag nem bose a rádió.
Szerintem ne ezt használd, mert a nem gyáriak jobbak is szoktak lenni + ez az anyósülés alá megy , így az erősítőt sem telepítheted akárhova. De a gyári mélynyomót is beteheted utólag, ezt az utat is meg lehet próbálni.
Szerintem azért nincs bontott autó ott kint, mert a törötteket mind elhozzák pl hozzánk. Olyan nyomott áron mennek, hogy tucatjával látható itthon is a jobbkormányos bontott autó :)
Abban viszont igazad van, hogy törött, vagy akár csak sima használt autót olcsóbban megkapsz. Ezért mennek ki a kereskedők, és adják el itthon szinte a duplájáért...
Azért ebben annyira nem lennék biztos. Német ismerőseim haza járnak javíttatni, harmad áron javítják itthon, mint kint. Most pl kettős tömegűt cseréltett ami kint 6-700 ezer lett volna, itthon meg útiköltséggel együtt kijött 300ból.
Azonban elmondanám, hogy hallottam olyat (nem ismerem a résztvevőket), hogy a gumtree (lentebb betettem a linket) 2-500 fontért megvett egy forgalomból kivont autót, elvitte a bontóba az egészet, kiszedte a motort váltóstul, a többit otthagyta. Kapott érte 150 fontot (ez bontónként változik) és az egészet egy utánfutón hazavitte. 2000 km meg 400 font. negyed millából lejátszotta. Persze, hogy igaz e a történet..... De nem érzem lehetetlennek.
Én rendszeresen vásárolok bontóban. azok már jó kipróbált alkatrészek :-)
De tényleg. Egy gumicsőért nem adok 13 fontot, mikor egy tökéletes darabot 1 fontért megkapok. Vagy egy ajtóhatároló 28 font, 2 fontért vettem. Tényleg nem kell leírni a használt alkatrészt.
Persze mert ezeken a fordulatokon már dolgozik az izzító...
Úgy tudom, hogy a modern dízelekben az izzító gyertya már nem csak azért van, hogy be tudd indítani, sőt... már nélküle is be lehet, csak kopácsol. Sokkal inkább a hengerfej, és a hengertér hőháztartásáért felel.
Ebből kiindulva levenném az izzítóhidat, és kimérném az izzítógyertyákat egyesével.
Ezen kívűl Diagnosztikai műszerrel ahol látszik az összes élőadat tesztelném le gebriel módszerével, de ehhez inkább hozzá menj, mert ő tudja mit csinál.
Nemrég voltam szervizbe. Igaz nem mazda szakszerviz (nemnagyon bizok bennük...) és ott nemvolt semmi gond, számitogépen minden érték jóvolt, hibakód semmi. A kelepelést már akkoris csinálta, de csak hidegen. Kb 10 km ig csinálja, de csak kis gázzal és 1500-1600as fordulatig. Utána semmi hang, illetve nagy gázzal sincs ez a probléma. Aztán elmulik és semmi hasonlót nem is produkál.
Novoth Tibi mesélte az egyik Égéstér adásban, hogy sajnos a bontók is elég jól beárazták ezeket az alkatrészeket illetve fődarabokat, hiszen a 3-5 éves autókból kevés van még bontva, és ismerik az új alkatrészek árát.
Példának hozta az egyik Mini-t amire 1.600.000 huf javítási ajánlatot adott... és ugye bontóból nem tudják megoldani a dolgot, illetve a Mazda 2.2 D motort amiben átégett a dugattyú...
Tény, hogy ő nem szeret bontóból dolgozni, mert mint ahogy írta is egyszer, gyári minőségben szeret javítani...
"A kopogás akkor jelentkezik, ha a motor hideg állapotban zárt szívó oldali örvényszelepek mellett eléri az 1000-1500 fordulatot. A szívó oldali örvényszelepek funkciója az, hogy növeljék a hengeren belüli égés hatékonyságát és a láng terjedési sebességét úgy, hogy a beszívott levegőnek egy örvénylő mozgást adnak és növelik a beszívott levegő sebességét. Ez segíti az üzemanyag elégését hideg állapotban amikor nehéz megoldani a benzin elpárologtatását és a homogén benzin-levegő keverék előállítását. Ha a szívóoldali örvényszelepek zárva vannak akkor az égés sebessége növekszik. Az égés sebességének változása sok tényezőtől függ. Ha a gyors égés a dugattyú oldalváltása alatt következik be akkor a dugattyú a szokottnál kissé nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz a gyors nyomásnövekedés miatt. Ilyenkor ez kopogó hang formájában hallható. Ez a jelenség nem befolyásolja a motor működését vagy élettartamát! Ha a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a 60 fokot akkor a szívóoldali örvényszelepek kinyitnak és a kopogás megszűnik."
Régebben itt többen is említették, hogy hidegebb időben a motorból kelepelő hang jön ami ha bemelegszik a motor eltűnik. Ez a jelenség nekemis előjött. Az lenne a kérdésem, hogy akinek volt ilyen, mi erre a megoldás illetve miért csinálja ezt? Mi romlik el ilyenkor? köszönöm előre is a segítséget.
Hát igen, ha van rá mód, én is szeretek a kocsi mellett állni az olajcserekor meg amúgy is. Sőt, van mikor én vittem az olajat, hogy azzal se tudjanak átvágni. Szomorú, hogy ilyenekkel kell foglalkozni, mert különben átvágnak.
Az utolsó szervízt az a Mazda szervíz végezte ahol vettem az autót, amit hétfőn tudok elhozni. Mindenképp rákérdezek, hogy megtörtént e, mert ha nem, inkább kifizetem, de legyen megcsinálva.
Sajnos Magyarországon rossz hírük van egyes szakszervizeknek...
Nem cserélnek olajat, vagy ha mégis szűrőt nem, van hogy csak félig cserélik le, és van hogy a szervizállasba sem áll a kocsid, ha otthagyod...
Tapasztalat, a kamionjainknál, meg lett karcolva minden szűrő, és mikor visszahozták, ott volt rajta, csak filccel ráírva az időpont.... Bumm... egyből perre vittük, és megnyertük. Mellesleg kamionjainkban 75.000km a csereintervallum :D
Személyautón, ha tudom magam csinálom, de mióta Gebrielre találtam, már magam sem. Megbízható, ott állhatok végig a kocsim mellett, még ha kell kérdezhetek is. ( feláras :DDDD )
Az előző szerviz akihez vittem hamis olajat rakott bele, ami 4000km után bukott ki, és Gebriel gyorsan le is cserélte nekem a megfelelőre, úgy fest semmi baja nem lett. Ez egy 40.000Ft-os tanulópénz volt, és örülhetek neki, hogy csak ennyi, mert ennyibe volt az olajcsere a rossz szervizben.
Ha megvan hol volt végrehajtva a szerviz, próbáld meg elkérni a számla másolatát. Ha nem szégyellősek, megeshet, hogy odaadják... Vagy csak kérd írásban az olajcsere igazolását...
A nővéremék 1.8-as 6-osa kb 38.000 km-et futott olajcsere nélkül, és semmi érezhető baja nem lett... gondolom azért nem tett jót neki... Szépen meg is dicsértem őket...
Persze, nem azt mondtam, hogy itt az összes használtautó tip-top, de talán nagyobb az esély arra hogy nem vernek át. Talán. Legalábbis egy Mazda szalonból vett használtautónál ezt várnám el.
Én is így gondolom, hogy tartalmaznia kellene, de akkor miért nincs minden alkalommal feltüntetve? 5 éves az autó és az 5 szervizelésből 2-nél van csak feltüntetve az olajcsere is.
A napi km számláló gombját folyamatosan nyomva tartva a gyújtáskulcsot "OFF"-ból "ON" állásba kell kapcsolni, további 2 másodpercig nyomni a gombot. A km dispay átvált teszt üzemmódra. Ezután a km számláló gomb nyomogatásával lehet léptetni a különböző műszerfal teszteket egymás után növekvő kódszámokkal. Az átlagfogyi kódja "50" alapesetben a kijelzett érték 0. A beállítást a BC "INFO" gombjával lehet elvégezni a következő sorrendben: "5 / 10 / 15 / -15 / -10 / -5 / 0"
Beállítandó a szükséges %-os eltérés. "Én" a 10-re állítottam, mert 0,4 - 0.9 l eltéréseket sikerült a BC-nek produkálni. A beállítás a gyújtáskulcs "OFF"-ba forításával zárul.
Ahhoz, hogy a beállítás a tankolás utáni nullázáskor ne álljon vissza nullára, az INFO gombot hosszan benyomva kell tartani, amíg sípol egyet.
Kódok jelentése:
01 a tartójában van-e a vezető biztonsági öve
04 ajtókapcsot teszteli
08 teszteli a lefelé mozgó indexkart, működik-e
12 engedi felfutni a sebességmérő mutatót
13 hagyja futni a km számlálót
14 jelző hang tesztelés
16 dízel-benzin kijelző tesztelés
18 gyújtáskapcsoló világítás
22 itt mindig különböző értékek vannak (35-42 között)
23 benzinmutató tesztelés
25 hűtőfolyadék hőmérséklet tesztelés
50 felhasználás beállítás az INFO gombbal
51 Feltételezem, hogy a maradék üzemanyag literben van
az egyik az első ablaké kerek elég nagy méretű és elég nehéz ki venni a másik ami egy henger alaku és elég könyü kivenni az a hatso ablaké,forditva dugtak vissza a csöveket.Viszont jól látod ,ebben a hidegben elég rideg a cső és nem biztos,hogy sikerül lehuznod serules nelkul,de ha be tudod rakni éjszakára egy futott garázsba akkor az jó lehet.
ja meg még az jutott eszembe hogy ha a hátsó kettő hagszórórol leveszem a jelet ezzel a kis rca átalakítóva attol még üzemelni fog a 2 hátsó hangszóró ? lehet hülye kérdés :D
Hát gondolom be van állítva hány literes a tank, és a mennyiséget pedig kiszámolja az "úszóka" éppen aktuális ellenállása alapján. 17l-nél sztem még nem kellene világítania.
Azt nem tudjátok, honnan tudja a tolatóradar, hogy rükvertzben vagyok? Jó lenne, ha rükvertzben átkapcsolna a szellőztetés belső keringetésre, mert kellemetlen tud lenni beletolatni a melléktermékbe.
Másik kérdés: Van aki berakott már 2 vezetőülést? Úgy értem utasoldalra egy jobbkormányos vezetőülést. A feleségemnek kellene a deréktámasz és a magasságállítás. Be lehet tenni? Van aki eladja egyesével?
Amit én tudok az az, hogy a jobb első ülés alat van az erősítő és onnan megy minden hangszóróhoz a vezeték. Ha van erősítőd, akkor csak a hangszóró hiányzik. (Az enyém jobb kormányos, és a vezető üllés alat van. Lehet, ez is fordítva van a balosokon.)
22-én e-mailben megkaptam az autóm szervíztörténetét azért is mert most vásárlás előtt átesett egy éves szervizelésen. Na most eszerint az autóban 2012 decemberében lett olaj cserélve utoljára. Se tavaly, se most. Lehetséges az, hogy egy Mazda éves szervíznél ha tudják hogy le kell már cserélni az olajat, nem teszik meg? Ha meg lecserélték miért nincs feltűntetve? Amúgy ez Németország szóval az ezen spórolást kizárnám. Hétfőn megyek még csak a kocsiért, de gondoltam rákérdezek hátha kapok valamiegnyugtató választ.
illik hát! Mondjuk a panel előtt igen fura lenne a pl a 8.ról kilógó hosszabbító! :-D Én az elsőn lakom de még a porszívózásnál is elég furán néznek rám! :-D
A Unix katalógusban láttam ilyen szondát! Csak ott nincs sajnos kedvezményem! Igazából ha pontos akarok lenni akkor nem is szondát keresek hanem embert akinek van jó kedvezménye ott! :-D
Nekem mikor megvettem Eu tokozású 74Ah aksi volt benne, egy hulladék. Utána vettem egy 100Ah-s japán tokozású Jászakkut 2év garival 27.000-ért. Azóta soha gondom nincs, a rádió is szólhat Bose rendszerrel 2-3órát akkor is könnyen indul :D
És igen 90A-es a generátora, és bőven-bőven feltölti! Nem a generátor szabja meg az aksi kapacitásod! Ezen kívül minden aksit illik 3-6havonta töltőre rakni egy-egy éjszakára, akkor soha nem lesz vele bajod!
Nem akarom hogy kormos legyen, ezért dinamikusan megyek vele :) Nyári gumi Michelin energy saver, (bakker tényleg kevesebbet fogyaszt tőle) Én a megbecsülést a prémium üzemanyagtól várom, az előző tulaj szerencsére nyugdíjas tempóban használta, egy picit lomha is volt, de már 3. tankolás van meg, jobban is megy, meg nem kojtol akkorát mikor odalépek neki.
Kihasználtam hogy az öregem autója nincs itthon, így betettem a garázsba a vasat, van egy tippen hogy az aksim már nem bírná :) De már aksit nem kéne venni, így nem akarom kipróbálni a -16 fokot :)
Azért a fogyasztáshoz még szeretnék egy megjegyzést fűzni. Az én tapasztalatom az, hogy egyáltalán nem mindegy milyen üzemanyagot tankolok. Általában az emberek ugyan annál a kútnál tankolnak ha tehetik. Egy rossz választás sokba kerülhet. Én általában (mivel útba esik) BP kútnál tankolok. Néha prémium minőséget. Tényleg észre lehet venni a különbséget, ha mondjuk egy mezei TESCO kúton tankolok. Erőben is és dinamikában is. A fiamnak Peugeotja van, és egy negyed tank után a komputer minden féle jajveszékelésbe kezdett. A teszkós trutyit felhígította (feljavította) BP Prémiummal és egyből elhajlgatott a kompúter. Lehet, hogy egy pár forintal drágább gázolaj behozza az árát.
Nem hiszem, hogy kiszedte, mivel a kalaptartón se nincs kivágva a helye a hangszórónak. Szerintem csak a gyárban bekábelezték neked de nem került bele a mélynyomó. Így netán ha utólag akarsz bele akkor nem kell kábelezned. (szerencsésebb helyzetben vagy)
Szerintem fordulj a fogyaszóvédelmi mittudom én mihez!
Azért egy főtengely nehogy már feladja 40-50000 km-nél! Miből csinálták azt a főtengelyt? Fábol, vagy alumíniumból? Nekem az eredeti van benne 300000 km után és semmi baja. Ha tényleg ez a baj forrása, akár a Mazda nemzetközi fórumán is reklamálhatsz. Nekem itt valami nem stimmel. Lehet hogy a gart elvesztetted, de a szavatosságnak még érvényt tudsz szerezni. Ha nem boldogulsz inkább fordulj ügyvédhez.
Simán agyonverném aki 20.000 km-nél nagyobb intervallumokat mer meghatározni, átlagos autóhasználat mellett.
Ha a kenőanyag elfárad akkor bármi sérülhet, amikor az olajszűrő telítődik a legtöbb esetben a benne (vagy a házában) lévő biztonsági szelep kinyit, és a szűretlen olajat keringeti a rendszer.
Ezt a motort teljesen szét kell szedni, és ellenőrizni a forgattyús hajtóművet (minden csapágy és csap, dugattyú és dugattyúcsapszeg), illetve esetedben a vezérműláncot is jó lenne alaposan szemügyre venni.
Ha felületesen csináltatod meg akkor komoly meglepetés érhet. Pl a lánc már sérült, és elszakad...
Egy revízió alkalmával a motort nem bontják meg, nem lehet látni a kopott alkatrészeket. Most már az sem számít, ha esetleg bármelyik alkatrész gyári hibás lett volna.
Azért ne hasonlítsunk egy pl Budapesten használt autó fogyiját egy falusi vagy kisvárosi használatúhoz. Nekem Győrben napi használat mellett a 10litert megeszi most a hidegben az 1.8benzin. De ha csak országutazok vele akkor elvan 7liter körül. Ez sztem teljesen normális.
Ja! Jut eszembe! Mikor még nem tudtuk mitől rángat vetettek velem bele többek közt légtömeg mérőt is! na azzal aztán az ég világ ege alatt semmi sem változott! ha már új és kifizettem benne hagyom! Viszont most van egy tökéletesen működő használt légtömeg mérőm ha valakit érdekelne!
Fogysztás: Nekem még csak szeptember óta van meg, nyári gumival 6,15, télivel 6,8. Nyilván ehhez az is hozzájárul, hogy hidegebb van, mióta lecseréltem. Nyári gumim: Vredestein Sportrac 5 205/55 R16 H, Téli: Barum Polaris 3 195/65 R15 T. Mindkettő 2014-es gyártás, szóval "új". Moderált stílusban vezetek, néha odalépek, igyekszem 5-ösben 1700-2000 közt tartani országúton.
Én most mentem vele, szóval kicsit már melegedett reggel óta, bár a nap csak a hátulját sütötte, de Fakopáncs Frici megirigyelte volna azt a kopácsolást, amit az első percben művelt, amíg kiálltam a ház elé :)
Sziasztok!Nekem indult pöccre,persze új Exide Premium 95 Ah akkum van beb@szna ha nem indulna.
Viszont van egy olyan gondom hogy cserélték a vezérlést 1 hete és azóta az ablakmosóm úgy müxik hogy mikor magam felé húzom akkor a hátsó ablakot mossa,a hátsó ablaké meg a szélvédót.
A csatikat mem lehet megcserélni a két kis szivattyúnál mert nem egyformák.Marad a csövek cseréje csak ahhoz most nagyon hideg van.Fekete tartályom van elöl 2 kicsi szivattyú az ablakoknak,alul 1 nagy a fényszórónak.
A fénykép nem adja vissza, hogy mennyire jól áll neki! (persze gondolom azért ez is ízlés kérdése) :-D Együtt megy a helyzetjelzővel ami ugye szintén led. :-D
Én eredetileg olyat akartam ami bele való de bármennyire is hihetetlen a Bárdinál egyszerűen nem kapni olyat! (azért ott akartam mert 48% kedvezmény van) szóval most máshol kell kotorásznom! Olyat találtam ami már nagyon hasonlított! de 30000-ért nem akartam venni valamit ami csak hasonlít! Az első képen látszik, hogy milyen van az én autómban a második meg ami a legjobban hasonlított hozzá! de ugyanolyan nem volt!
Egyébként kinek hogy bírta az autó az éjszakai -16C fokot? :) Nekem nyitott garázsban egy kicsit lassan kezdett el tekerni az önindító és az ablakmosó tartályban is megfagyott a felső 2-3mm, meg valahol a vékony csövekben is fagydugó alakulhatott ki, mert kb 10 percig nem működött. Ennyit a -19C fokos előre kevert fagyálló ablakmosóról. :(
Hazudnék ,ha azt mondanám, hogy nem irigykedek! :-D Az ilyen posztok miatt nem akarom elhinni, hogy az én fogyasztásom a normális! Ki kell derítenem, hogy mi a fene miatt! :-D
iszonyat mázlista vagy :D én ha finoman közlekedem és nem forgatom 1500fölé akkor is 6,5 volt a legjobb amit mutatott,de utánna számolva az is 7re jött ki viszont utána kezdet eltömödni a katalizátor és a turbónál a változó geometriat állító dob tengelyénél tiszta korom lett minden.
Turbós mondta,hogy használjam rendesen és azóta nem is lett korosabb ott semmi
ha már fogyasztás 2literes benzines fed komp szerint 6.9-7.2 kitankolva 6.9. most hogy sűrűn voltak 1.5km meg 2.9km.-es szakaszok meg egy kis utánfutózás igy most 7.2liter/100km-er. falvakban 60 országuton 100-110km/h. Általában 2-3személy ül bent.(velem együtt)
Nem te vagy az első és ott szúrtad el ,hogy 10000km-el túl lépted a kötelező szervízt és így VAN MIRE HIVATKOZNI A GARANCIA MEGVONÁSÁNÁL ,amúgy meg ha jól tudom tényleg nem te vagy az első akinek elkopott a veztengely a silány anyag használat miatt.
Ha betartottad volna a csereperiodust akkor ez GARANCIÁLIS JAVÍTÁS LENNE amit térítés mentesen kellene orvosolniuk,de szerintem még mindig meg lehet próbálkozni mivel ettől még nem kellet volna elkopnia a veztengelynek ,mert ha az olajcsere túlhaladásása miatt szar lett volna az olaj akkor NEM CSAK A VEZTENGELY KOPIK EL hanem a többi olaj által kent és hűtőt FORGÓ alkatrésznek is károsodnia kellet volna ergó nem ok arra,hogy ettől elkopjon egy vezérműtengely!
lehet,hogy megpróbálnám meggyőzni a szervizt esetleg egy ügyvéd jelenlétében!
lambda szondát NEM FORRASZTUNK mert azonnal ugrot a garancia,nem véletlenül van több féle lambda szonda és én az autódhoz való gyárival megegyező szondát venném meg mégha az aranyárban is van,különben viselkedhet furcsán utánna az autód.
illetve el kell dönteni,hogy a katalizátor elötti vagy utáni szonda a szar ,ha jól tudom akkor 2db van a benzinesben
Nekem a kombi 1.8 szinte mindig 7.3-7.4-et mutat, a kiszámolós módszerrel 7.2 jött ki már számtalanszor, szóval hiszünk inkább a pesszimistább műszernek. :) Most, hogy repkednek a mínuszok, felkúszott 7.6-ra.
Egyébként sztem nem lépkedek tojásokon, lendületesen vezetek. Általában 3000-nél váltom el, de mivel sűrűn előzök, így gyakran pörög 4000 felett is. Talán az is számíthat, hogy viszonylag nagy gázadással rövid idő alatt érem el az utazósebességet, így az alacsony terhelés és a motorfék miatti alacsony fogyasztás is tovább tarthat. Ki tudja, még nem kísérleteztem vele, de nem hinném, hogy sokat spórolnék, ha lassan komótosan gyorsítanék, kisebb terheléssel, de hosszabb ideig. Nálam az alacsony fogyasztást főként inkább az magyarázza, hogy 40km-es körzetben jó ha egy db lámpás kereszteződés van. :D
Ez kellemetlen lehet. Szerintem dízelnél a 20ezres szervíz intervallum is sok, a 30 már rengeteg. Erre hivatkozva szerintem a szervíz elállhat a garanciától.
Az ünnepek előtt menetközben a visszajelző lámpák hirtelen jelezni kezdtek, szinte mindegyik felgyúladt, és csak egy csökkentett sebességel tudtam közlekedni. Autómentő, szerviz és az eremény a következő.
Vezérműtengely megkopott, a fémpor belement a fék szervo szivattyúba és a turbo részbe. Javítás több mint egy millió.
Sajnos az első szervizt benéztem a korábbi autóimnál 30 000 km-nél volt az első szervíz és a Mazdát is ekkor vittem el, megcsinálták a szervizt de nem jelezték hogy ez károsodással is járt. Most az okok között ezt emlegetik mint hibaforrást és természetesen a garancia is megszünt.
Lehetséges ez hogy 10 000 túllépéssel gyakorlatilag leamortizáltam az autómat?
Olvasgatom a fórumot és csodálkozom a Mazda megítélésén. Leírom a saját tapasztalatom, hátha segít másoknak.
2003-as Mazda 2.0 turbódízel Sport modelem van. Eddig csak szűrőket olajat, fékpofákat, néhány égőt cseréltem, meg gumikat. 200000 mil (durván 300000 km) van benne. Az olajt kicsit eszi, 100 mil/1deci. Aki ismeri az angol városi közlekedést, annak érthető hogy a városi közlekedés kicsit nehézkes vele. (Aki nem, annak leírom, hogy itt 2-300 m re egymástol fekvőrendőr, vagy szűkító van az utakon. Nem ellenőrzik a gyorshajtást, mer lehetetlen. Parkolni meg ott parkolnak, ahol eszükbe jut, így kész szlalommenet a közlekedés) A leirtak miatt érthető, hogy főleg városon kívül használom. Nem őrjöngők vele, de nem is tipegek-topogok. Az autópályán a GPS álandóan rám szól. Bár megjegyzem itt 113 km a megengedett, de nem nagyon ellenőrzik. A családban több autó is van, meg a barátaimnak is megjavítom az autóit.
Tehát: alkatrészt az ebay-n veszek, és figyelek az akciókra, ingyen házhozszállításra, nem feltétlenül eredetit kell venni így sokkal olcsóbb. Ha nem olyan alkatrész kell amire azért elég érzékeny vagyok, főleg gumi és kopó alkatrészek, akkor elmegyek a bontóba, ahol mindent 2-5 fontért megkapok. Persze van úgy, hogy 3-4 bontót is megnézek. Sajnos Mazda alkatrészt nem lehet kapni, mert nincs a bontókban Mazda. Azt mondja a tulaj, hogy nyűhetetlen, vagy úgy rommátörik, hogy nincs értelme bontani. (Lehet igaz is.)
A hirdetések átugrása után vannak a ténylegesen eladó autók. 100-500 font között sok autót kínálnak. Pillanatnyilag 1 olyan van ami hengerfejtömítés cserére szorul. A többit lebombázták. Beszakított a kartert és olajnélkül akart hazamenni... A váltót szétrugatta.. stb.
Itt tényleg megmondják miért adja el, illetve mi a baja a kocsinak.
A zörej amit hallok inkább olyan, mintha valami mocorogna alul. Nem is az a tipikus kopogás. Tippeltek már benzin tartályra is, de ott nem tudom mi mozoghat...
1: a kályha gázolajat éget el, de a motorhoz, és az elektronikájához áramot használ, így a válasz: Mindkettőt.
2: A fed.komp. egy túrót sem ér, csak közelítő adatokat ír ki. legjobb fogyasztásom 5,2 de így télen ez most 5,6 a kályha és a melegítés miatt.
3: ahogy SzaboZE írta, ez a kasztni 1,3-1,5tonna tipustól függően. Egy ekkora tehetetlen tömeget 6literrel mozgatni áldás. :-) Átlagban mindig a 6literrel számolj, ha ennél kevesebbre vágysz, használj prémium üzemanyagot, és kemény A energiájú gumikat, valamint tojást a pedál alá. Nem javaslom ugyanakkor a decizgetést, mégis csak egy közép felső kategóriás autóról beszélünk, és a 100kilométerenkénti 50-100forintos többlet fogyasztás leküzdése többszázezres károkat okoz a rendszerben. Kokszolódás, katalizátor tönkremenetele, turbó, kettős tömegű lendkerék, stb..
A kályha alig tesz rá a fogyasztásra, viszont jótékonyan hat a hamarabbi üzem meleg állapotra, amivel viszont csökkented a fogyasztást, ergó a kályha, ha nem is csökkenti a fogyasztást, de segít azt télen nagy hidegben is 6liter körül tartani. Ezen kívül kifordulsz a sarkon és már lehet, hogy egy kis langyos levegőt is fúj.
egyébként nézegettem lambdákat és találtam 28000től 100000Ftig terjedően egy csomót ami ebbe az autóba való! Ránézésre a Lamda ugyanaz vezeték számra és színekre is csak a gyártóban a csatlakozó formájában van a differencia! illyetve még a vezeték hosszában! Szerintetek ha megveszem a 280000-est és ráforrasztom az én csatlakozómat az jó lehet?
Ha városban lenne 8 liter egy szavam sem lenne! :-D de ez itt 11-et vagy afelett szippant! :-D Most azon gondolkozom ezután a cikk után hogy megpucolom a lambdát! Szerintetek mivel csináljam? szabad arra valami tisztító folyadékot fújni?
A leggyakoribb hiba a szonda ellassulása. Ekkor a jel késlekedik, vagy teljesen statikussá válik. A szondák szkópos jeleinél van is erről egy rajz. A központi motorvezérlő ezt a hibát érzékeli és a hibakód tárolóba elmenti.
A motor járásának ebből fakadó hibái: gyenge teljesítmény, érdes alapjárat, magas fogyasztás, túlzott káros anyag kibocsátás, a gépjármű komputere keverékképzési hibakódot ad.
Az oxigénszondák élettartamát nagyjából 160000 km-ben adják meg a gyártók. A gyakorlatban ennél jóval többet kibírnak.
A szonda élettartamát jelentősen csökkenti, ha ólom tartalmú benzint használ valaki. Ekkor az ólom lerakódik a szondán és elzárja az oxigéntől. Élettartam csökkentő tényező még a rosszul beállított motorból kikerülő korom is. Ne tömítsük az oxigénszenzort szobahőmérsékleten vulkanizálódó szilikon gumival (sziloplaszt, gumám, stb.) !
kosz és koksz miatt lehet "lassú", vagy a csatlakozó korrodáltság miatt... esetleg nem fűt a fűthető szonda. ilyenre tudnék gondolni ilyen esetben. Ez nem tudatos, nem számolt érték. A lambda szonda maradvány oxigént mér, illetve kémiailag mér.
A légtömeg mérő már új! az egyik szerelő a sok közül aki nézte computerrel azt mta, hogy lusta a labda! Állítása szerint megcsinálja az értéket amit kéne de nem 1mp alatt hanem 3. na mondom jól van! Akkor majd kicserélem! Meséltem ezt egy másik szerelőnek! Azt meg azt mondta, hogy mekkora nagy baromság ez.. honnan tudja, hogy mennyi idő alatt kéne lejátszania? hát mondom én honnan tudjam? :-D Szóval nekem már mondtak annyi mindent ebben a 2 hónapban, hogy már nem tudom eldönteni mit is tegyek! Úgyhogy úgy döntöttem egyenlőre itt kérdezgetek! hátha jár így- úgy valaki és ő majd megmondja! Szóval.. Lehet olyan szerintetek, hogy lassú a lambda szonda? Vagy tényleg úgy van, hogy vagy jó vagy nem... ? Érdemes lenne cserélni?
nem kombi! 5 ajtós! már lassan lágy tojást teszek oda! :-D
7L? valóravált álom lenne! :-D mind1! Most először úgyis a kopogásokkal foglalkozok! felállítottam egy sorrendet hogy mit mi után akarok helyre hozni! :-D Persze, azért ha időközben kiderülne ez a hiba biztos nem várnék egy percet sem a javítással! :-D
Még annyi, hogy az 1,8 hiába kisebb motor, mint a 2,0 nem fog kevesebbet enni, mert a kasztni ugyanakkora, és egy nagyobb motor jobban mozgatja. Erősebb, nagyobb a nyomatéka, nem kell úgy forgatnod, hogy haladj vele.
ki kell mérni, ha ennyire nem bízol a szondában, esetleg ki is veheted, kipucolhatod, de ha elsőre pucolni akarsz valamit, akkor az a levegő mennyiségmérő legyen féktisztítóval.
Nem! a termosztát tuti jó! elég hamar fel is melegszik a motor és nézegettem, hogy amíg el nem éri az üzemi hőfokot a hűtő sem melegszik! Egy német mazda szervizessel beszéltem aki azt, mondta, hogy a Lambda szondát nem is cserélgessem mert az vagy jó vagy nem! Ha meg nem akkor 15 felett eszik! Én ezt nem igazán tudom elhinni! Létezik ez szerintetek?
Pár hónapja az egyik itteni srác küzdött ilyennel, nem emlékszem a nick névre, de neki az egyik stabilizátor kutyacsont volt a ludas, kibújt a közepe, mert rossz volt a méret, vagy az anyag..
Akkor szerintem sem lenne ha sportosra venném! De nem! Meg az autópályán 130-al tempomattal is sok szerintem a 8,5L. Mióta meg van 7est most láttam először az átlag fogyasztásnál úgy hogy 110el tudtunk hazamenni meg néha 90-el az autópályán mert szakadt az eső és otthon meg full egyenesben járkáltunk 60-al! se lámpa se semmi. :-D Így lett 7,6L aztán a hét vége felé hidegebb lett és felkúszott 8.1re! :-D
Az autó 1.8-as! Szóval szerintem ez így sok! És igazából mindenki azt, mondta, hogy az! De hogy mitől?... :-D Majd egyszer talán az is kiderül! De ha valaki nem ért velem egyet és azt mondja, hogy ez normális az sem baj! Csak jelezze! Ne törjem már magam feleslegesen! :-D
fogyasztás kérdéshez szerintem már nem nagyon tudnak hozzászólni a szervizek :) és szerintem nagyon belenyúlni nem is tudnak max ha nagyon kiugroan sok akkor esetleg a hibat tudják megtalálni ,de szerintem a 11L városban nem annyira sok ha rövid távokat mész és esetleg sportosra is veszed :)
CataCleant nagyon dicsérték,de szerintem ez sem csodaszer,ha már szar a katalizátor ez sem fogja visszahozni.
én nem vagyok híve a motoröblitő adalékoknak,mert balul is elsülhet ha nem ismert az autó előélete illtve ha annyira kokszos a motor belülről akkor azon úgy is csak a véső segíthet :)
láttam már csoda dolgokat :) kisebb kupac kokszot szedet ki a szerelő Nagymuter astra G-jéből 76000km után a szelepfedél alol és a karterből és ha már vésni kellet akkor a lánc cserét sem úszta meg.
hozztak már olyan "olajmintát" ami a fejre állított palackból nem folyt ki :P
Naná, hogy zavar! Kurva jók ezek a megoldások! Ez olyan mint amikor megvettem az autót és felhívtam a NAAGY MAZDA SZAKSZERVÍZT, hogy normális e, hogy ez az autó 11L-t eszik városban vagy nézessem meg? Neki erre az volt a válasza, hogy városban mérjem! Hát hol ha arra vagyok kíváncsi? Jó hogy nem azt mondta, hogy ne ezzel az autóval mérjem! :-D
Rázópadon is voltam már vele persze többször is. Egy jó darab fickó is rángatott mindent alulról vagy 10 percig de semmit nem talált. Az volt a megoldásuk, hogy hangosítsam a zenét. De ráállt már a fülem a zörejre és egyszerűen zavar. ...
Amúgy valahol olvastam egyszer, hogy valaki ugyanígy szívott ezzel a hátul valami kopog dologgal és csomó ideig nem láttak semmit! És padon kellett géppel megrángatni hogy nagy nehezen kiderüljön! Az a baj, hogy már nem emlékszem, hogy mi volt az! Tiédet rángatták már géppel? Amúgy most nekem is ezek jönnek! Van nekem is pár kopogó dolgom! Úgy tippelek, hogy 3 is! :-D de ebből csak egy ami biztos! a többit ki kell nyomozni! :-D + a kijelző! Utána jöhetnek a cicomázások! (Bár ma azért beszereltem két nagy teljesítményű hideg fehér led izzót a lámpában lévő üres ködlámpába) Szerintem rohadt jó és együtt megy a helyzetjelzővel! Mintha gyári lenne! Sajna fényképen nem bírtam róla csinálni!
Nekem ha valaki megtalálná mi kopog a hátsó futómű környékén én annak tudnék nagyon örülni. Kb 5 szervíz állítja, hogy ott minden ok és semmi sem kopoghat, zöröghet .. Pedig zörög :-D
Amúgy jelentem a több mint 2 hónapja vásárolt autóm 2 napja nem produkált 1db apró rántást sem! VÉÉGRE! és remélem már nem is fog! Már mindent megtettem hogy kipaszírozzam de eddig szerencsére nem sikerült! Pedig szerintem kb 25-30-al 5ösben menni és gyorsítani az már olyan terhelés, hogy elő kellett volna hogy hozza! El sem tudjátok képzelni, hogy mekkora élmény végre úgy vezetni, hogy úgy működik ahogy kell! Azt vettem észre, hogy már annyira megszokta a lábam ezeket a rántásokat/ kihagyásokat, hogy már várom! De eddig szerencsére nem jött! És, hogy mi volt a hibás? A KÖCSÖG GYÚJTÓKÁBELEK! az volt az első dolog amit kizárt az autóvillamossági szerelő, hogy áá biztos nem az! A szemem előtt mérte meg egy bazi nagy nyakba akasztós műszerrel és azt mondta meg van a megfelelő ellenállási érték! Ezért szoptam több mint két hónapot gyertyákkal, labda szondával, gyújtó trafóval, légtömeg mérővel, injektor tisztítóval meg már tököm tudja mikkel.. Arról nem is beszélve, hogy hány km-t futkoztam ezek után! de mind1! A lényeg, hogy megvan elvileg! Konklízió: Ha valakinek ilyen hibája van és nem akar feleslegesen vásárolgatni kérjen valakitől kölcsön egy gyújtókábel szettet is! Amit én ezzel szívtam... Még én is szívesen köcsön adom ha ezzel megússza ezeket! :-D
Oké köszönöm! Ezért a motor tisztítás dologért annyira nem vagyok oda mert nem látom igazán okát annak, hogy szükség lenne rá! Viszont ez a Katalizátor és lamdaszonda tisztító dolog kicsit elgondolkodtatott! Az működhet?
Tavaly mikor beázott a kocsim akkor az egész belsejét kiszedtem de előtte nem kötöttem le az akkut. Nem volt gond vele. De máskor akkor ne kísérletezzek? ;-)
"csere után 5 honapig szoptam az ujjal.....gyári hibás lett váltáskor utöt vágot ugrot ....ugy fogot a tárcsa mint egy tányéron 3 4 helyen vgyis hőhajlást kapot meg ferdult garanciás volt kicseréltuk azota jo az uj."
vagy inkább a kedves szerelő nem használta a központosító célszerszámot :) és fel eröltette a váltót és meghajlott a tárcsa :P
Igen ha biztosra akar menni akkor lekötheti. De sztem nem szükséges. Már többször szedtem ki így ülést és nem nyílt a légzsák. De persze inkább kösse le az a biztos.
Annyit azért tegyünk hozzá, hogy lehúzott akkusaruval húz csak szét azt a csatlakozót, különben véletlenül még eldurrannak a légzsákok. Nekem is bejátszota múltkor, miután szállításkor teljesen előre kellett húzni az anyósülést, de azóta nem csinálta, ezért inkább nem szedem szét. 1 hét után magától elmúlt.
Jahh és azt elfelejtettem, hogy a személyeskedésedet hagyd a küszöbön mikor ide fellépsz.
Az én szintemhez neked még hosszú éveket kell önkontrollal, tanulással, szép kifejező írás elsajátításával, és egy kis agykontrollal töltened. És nem azért, mert én ezt tettem, hanem azért, mert az én meglátásom szerint neked bizony van mit fejlődnöd, ha egy épkézláb mondatot sem tudsz leírni nemhogy helyesen, de értelmesen.
Nekem hiába osztod az észt, kettőnk közül én láttam több motort belülről, meg egyáltalán autót közelről...
Csinálgasd szépen meg a SAJÁT motorodon, a SAJÁT pénzedből ezt a sok baromságot amit olvasgatsz, de a lényeget képtelen vagy ebből az írásból is kiszűrni! BONTÓSZÖKEVÉNY autóról van szó, amit ezzel a módszerrel még használhatsz egy max 2évet, vagy elviszed csapatni egy jó sort...
Ezen kívül a RÉGI autószerelő trükkökről meg annyit, hogy ezért tart ott a maszek autószerelő ahol tart.
Veszi neked a hamis olajat, meg a gagyi szűrőket, amikkel szépen hazavágod a motorod, amit utána újra hozzáviszel javíttatni, és otthagysz nála több százezret, mert még mindig SZAR !
Lehet hogy egy 90-es motor ezt kibírja, de tessék mondani milyen olajokat használtunk akkor?
És mi a követelmény most az illesztési hézagok miatt?
Csináld meg ! Tedd tönkre az autód, a motorod, és utána add elő, hogy te mekkora királynak hiszed magad, mert bejött a TUTTTTTI módszered!
Abban a korban ahol a hamisított olajok is súlyos károkat okozhatnak egy motorban, akkor egy ilyen pacsmagolás szerinted mit művel?
Nem vagy egészen ép elméjű barátom... Jön egy amatőr mit sem sejtő ember, és a te tanácsodra megcsinálja, mert elhiszi... És hazavágja a 2millás autóját.
Némely embert saját magától kell megvédeni, és ezt fogd fel, ha még megy! Vállalj már egy kis felelősséget is a szavaidért, és a tetteidért.
Koszi a tippeket. Nem akartam elkiabalni DE ha már itt tartunk akkor elmdom h lehet h megldodott a rángatas. Hiába mertek ki a gyujto kabelt gondoltam kiprobalom. És lassatok csodat... Azóta meg nem csinálta. Kopp kopp. :-) remélem nem is fogja.. De, azért sztem kiprobalom amiket mtal. Nem hiszem h á rtanék vele! köszi
Nem szerettem soha igazán a japán autókat, de mindig tudtam, hogy a 90-es években olyan autókat csináltak, amelyekhez nem kellett 3-400 ezer kilométerig komolyabban hozzányúlni. Vezérműláncosok, D.I D. kétsoros lánccal, egyszerű, de megbízható elemekből épített[...] Bővebben!Tovább »
NEKEM IS UGYAEZT CSINÁLJA. Azt mtak nekem is hogy húzzam szet es fujjak bele kontakt sprayt. Csak meg odaig nem jutottam el. Ha sikerult legyszives oszd meg velunk hogy tényleg csak ennyi volt e.. Köszi
én ugy vetem tudtam kuplung hibás lesz. rá 3honap teljes csere lett végre hajtva nem volt semi baja de belulről már szavarig kopot mégis szépen viselkedet vezetéskor.
csere után 5 honapig szoptam az ujjal.....gyári hibás lett váltáskor utöt vágot ugrot ....ugy fogot a tárcsa mint egy tányéron 3 4 helyen vgyis hőhajlást kapot meg ferdult garanciás volt kicseréltuk azota jo az uj.
remegés : ismerem....végig jártam amit te...csréltem trafot ---légtőmeg méröt, gyertyát hátha az szartbe,gyertya pipa speciális hozzá értőhöz vitem bemérte nekem meg nézte nem -e huz félre ő helyezte ugy rá teljesen rá cupanjon gyertyára....
lambda szonda 1-2 vagy a katalizátorod rossz !
próbáld ki oxicat katalizátor lambda szonda tisztitó- 3000 ft vegyél 2 flakont 20 30literhez ...és huzasd néha pályán vagy menj vele hoszab ideig ne rövid távokra ide értem 3 6 km -ha nem 20 minimum ugyanis katalizátor ha jol tudom 300 fok felet muködik éget !
............................................van még olyan olaj csere elöt fél liter fékfolyadék a motorolajhoz ....járatod 5 7 percig majd le ended. nagyon régi autoszerelő truk......mert fékolaj erősen tisztit mindent felold....ide értem dugatyuk olajsár stb,,,olajszivatyut mindent kitakarit....
nekem meg olyan van most amiota hideg van , be ul anyos ulésre valaki és air bag jell vilog de ha kulcsal leálitom autot akkor ujra inditom rendesen eltunik nem vilog tovább? na ez mitől lehet?
Szerintetek mitől lehet az, hogy most a hideg időben a reggeli indításkor első indításra lefullad az autó. De érdekesen teszi, mivel a fordulatszámláló kb csak olyan 300-400rpm-ig megy fel, majd visszaesik. Második indításra viszont már beröffen rendesen. Az akku új (Exide) illetve olaj is nemrég lett benne cserélve. Mit gondoltok? Szar benzint tankoltam?
Illetve nem tudom Ti hogy vagytok vele, de hidegben össze vissza helyekről jönnek elő hangok a beltérben ... nagyon idegesítő. :D Hátulról alulról is hallok egyfolytában valami mocorgó hangot, de nem tudom mi lehet az ...
Van egy kérdésem, van nekem egy 2003 mas mazda 6 cdte és az vele a gond hogy hidegen ingadozik az alapjárat de viszont ha eléri az üzemi fokot semmi baja szépen jár az alapjárat, mit kel néznem rajta vagy mit kell és hol kell állítani rajta ? Köszönöm előre is
Váltóolaj lecserélve Syntrans Transaxle-re, csodás lett a váltás. Viszont azt tanácsolta a szerelő srác, hogy az előírt 100 helyett 40 ezrenként cseréljem le, főleg, hogy 12 ezerből kijön.
valóban fogynak,de még igy is böven tovább bírja mint a sima halogén.Én úgy tudom,hogy inkább azért nem alkalmazzák távfényként mert lassan "jőn"meg a fénye és max azért gáz a ki-be kapcsolgatás mert a trafót terheled vele és nem a xenon fejet illetve valószinüleg az 8-10év élettartamra biztos negatív hatása van
Ez egy nagyolt összefoglaló, egy rendes oldalon le van az is írva, hogy az elektródák minden egyes bekapcsoláskor fogynak valamennyit. Pont ezért az sem igaz, amit írnak hogy a ki-be kapcsolgatásra érzéketlen, sőt melegen kifejezetten nem tesz jót neki a ki-be kapcsolás. Pont ezért nem alkalmazzák önmagában távolsági fényként sem (a villantás miatt). Ezt bixenonként oldják meg (egy ív, amelyet mágnessel változtatnak meg reflektor üzemmódban, vagy a lámpa fénytörését változtatják meg) vagy halogént tesznek a távolsági fény helyére.
Helyette a katód fogy :) Mazda könyv szerint valami ilyesmi van írva: "Ha a fény vibrál vagy halvány, akkor valószínűleg a xenon izzók lemerültek" - na ez kész :) De azért többet bírnak bőven mint egy sima izzó. Nekem az első generációs D2S lámpáim 7-8 évet bírtak. A hatosban is elvileg most volt első alkalommal csere (8 év).
Én a 6000K-st cseréltem vissza 4300K-ra. A felújított foncsorokkal sem láttam úgy velük, mint a cseredarabként használt H1-esekkel... a most használt 4300K-s olyan hogy a mellé felkapcsolódó hosszúfény a xenonok vetítésében semmit sem jelent, csak a többi részen pl oldalt és felfelé, valamint előre egy kicsivel hosszabbat világít mint a Xenon... eszméletlen, mintha a nap sütne, és hozzáteszem nem drága fejek, sajnos van is benne a korábban említett szellemkép, de ettől függetlenül durva... :-)
Mikor letettük a jogsit, minden alkalommal szájba rágták... Minden világítótestet ellenőrizned kell elindulás előtt. :-)
Képzelem melyikünk ellenőrzi ténylegesen minden elindulása előtt.... Jómagam a nagyobb utak előtt szoktam, a féklámpát, és a rükvercet meg a garázs előtt a kapun.
Egy baj van... A nappali menetfények utólagos felszerelését a Köhém engedi, szabályos is, de a műszaki vizsgán velem mégis lekapcsoltatták.
Ne kérdezzétek miért, nem tudom az okát. Arra hivatkozott a vizsgabiztos, hogy mivel nem gyári felszerelés, ezért a gépjármű paramétereit változtattam meg azzal, hogy felszereltem szabályosan bekötve.
Kérdésemre, hogy az RL00, és E4 jelölés nem jelent semmit, az volt a válasza, hogy igen jelent.
Kint az úton a rendőr nem büntet meg, de neki az Európai forgalomba helyezési jegyzék szerint kell vizsgáztatnia amennyiben nincs műbizonylat, vagy nincs bepecsételve a forgalmiba a változtatás.
Ez korrekt ugye, mert az ilyen engedélyt BP-en a Mozaikban csinálnak csak, oda meg a hóhér menjen, egy vizsgálatra!
Szerencsére a vizsgabiztos normális volt, sok autót hordunk hozzájuk... Így elég volt kivennem a biztosítékot, és onnantól ködlámpának minősült a dolog, ami meg ugye szabályos.... sztkrv....
Elmondta azt is, hogy a DRL Eu területen "annyira új" dolog, hogy a háttér szervezetek nem tudnak alkalmazkodni hozzá olyan gyorsasággal.
Én a békesség érdekében, és a kötözködő rendőrök miatt tartom magamnál a KÖHÉM 89-es rendeletét kinyomtatva több példányban, így ha egyszer gondom van vele, csak előveszem, és írásos bizonyítékkal tudok reagálni. Eddig egyszer állítottak meg, és szóltak miatta, de az még a gagyi SMD ledes hulladék volt aminek a fényereje nem ütötte meg az elvárt értéket. Mindenesetre nem tudott mit mondani, tovább hajtottam gond nélkül.
A ledes helyzetjelzőkkel kapcsolatban ugyanaz a véleményem, mint a kollégának. Tojok a szabályra, de nem a szépsége vagy a használhatósága miatt. Az ok igen prózai... Az izzó szétégeti a saját foglalatát, ami így megreped-eltörik-morzsolódik, ezáltal kirázkódhat-beeshet-zárlatot okozhat. Ebből köszönöm nem kérek. Jómagam ezért használom, de nem a cikkben szereplő gagyit, mert az 12V-os és nem 14,4 !!! 8db-ot használtam el abból 2hónap alatt.
Legyen nálad csereizzó és ha emiatt zaklatnak elmondod, hogy az előző tulaj óta ilyen az autó, de szívesen kicseréled akár ott a helyszínen, biztos van az izzókészletben hozzá izzó.
Igazából szerintem csak műszakin vigyázz vele illetve ha kifogsz egy mozgó műszaki vizsgaállomást. Bár ha a be kell szedni a pénzt a rendőrnek akkor bele tud kötni bármikor.
Hát jó! Köszönöm! Jó tudni! :-D nem hiszem hogy ez nagyon el fog rettenteni! :-) annó vagy 10 éve sem törödtem azzal h tilos a dübörgö sport kipifogó meg a kék alváz világítás, sötétítés stb... :-) jó ezek már persze nem lesznek ezen sz autón de a lámpákat tuti kifehérítem... :-) de így legalább nem ér felkészületlenül! :-D de nem hiszem h gond lenne belőle....
Nekem volt H4-es GE 120, az egyik 1 évet bírt, a másik nem ment ki, de egyszerre cseréltem őket. (Suzuki Ignisben). Újra GE 120 ment bele 1 év után még nem volt gond vele, aztán eladtuk az autót, így nem tudom meddig bírta.
A fénytöbblet mindenképp jó főleg télen. Most GE120% van benne, meglátom ez meddig bírja. Sajnos a kapcsolgatások számát nem lehet korlátozni... Ha kell akkor kell. :-)
Az NBU-ról többen írták már hogy hamar elhalálozik sajnos.
Tudtommal nem a színnel van a gond, hanem hogy gyárilag nem LED-es a helyzetjelző így nem szerelheted át. Én a békesség kedvéért inkább kiszedtem és raktam bele rendes izzót.
Azt írják is, hogy az élettartama 1-2 év. Szerintem minél kevesebbet kapcsolgatod, annál több. A fénytöbblet amin el kell gondolkozni, hogy megéri-e. Nekem xenonban van NBU és drágább is a társainál, de meggyőző a fénytöbblet. Ki tudja, lehet egyszer megspórol egy kátyúkárt vagy kivilágítatlan biciklist :)
Az szerintem is az volt! Bünteti? A fehéret? Miért? Úgy tudtam hogy csak akkor büntet ha eltétérsz a szabványos fehér, piros, és borostyàn sárga színtől. De ez ferhér!
Azt remélem tudod, hogy a LED-et azt a rend éber őre bünteti.
A Night Breaker nálam kb 4-5 hónapot bírt majd mind a kettő izzó kb egyszerre el is halálozott. Többet nem vettem. Így kb havi 1000Ft volt az egész móka ... Az kissé drága szerintem.
Igazából azért szeretnén hogy minél fehérebb legyen mert raktam a helyzetjelzőbe fehér ledeket és is elég fura hogy belül fehér kìvül meg "sárga". Valahogy szeretnèm őket hasonlóvá tenni.
Sziasztok! A múlkori izzó téma után elindult bennem a vezér hangya... van valakinek összehasonlítási alapja az osram night braker és az osram xenon look izzó közt? Melyik a fehérebb? esetleg a fényesebb.?
A mai világban nem nagy dolog egy telefonra feltenni, amin bárhol bármikor elővehetem. bele lehet ebbe is kötni, hogy egyszerűbb a nyomtatott, de ezt csak alternatívaként mondtam, hogy egy olcsóbb, gyorsabb megoldás is lehetne.
Nekem nem ér közel 5 ezret, plusz a banki tranzakciós díj amit az ő bankjuk számol fel a külföldi utalás miatt aminek a legkisebb költsége is majdnem a könyv ára az elmondásuk alapján. Ez azért túlzás szerintem. Jobb lett volna egy digitális változat 2-3 ezerért amire nem kell várnom sem. Na mindegy. :)
Szerintem is jó ár, több száz oldalas. Ma mennyibe kerül egy többszáz oldalas könyv bárhol? A digitális forma annyiból jobb, hogy bárhonnan elő tudom szedni. Sajnos ezeket is szerzői jog védi, így hivatalosan nem hozzáférhetőek a digitális nyomatok.
Sorry, azt hittem oda szeretted volna feltölteni. :) :D
Én is kerestem az egyel újabbhoz, de sehol sem találtam aztán írtam a magyar mazdának és 3000 ft+áfa+postaköltség áron tudnának adni. Na mondom annyit nem ér. :) Elkértem apóstól, kipostázza nekem, én meg beszkennelem.
Szia. Leírnád a működési elvét? Vagy hogy? Mert a középső kijelzőm hibás, és nem látom,hogy mi az info, ha éppen van valami. Előre is köszi, és Boldog Karácsonyt! :)
Az izzók helyére valókat nem igazán. Én led szalagból építettetem beltéri világítást, abból is meleg fehér fénnyel. Ahhoz viszont szükséges a lámpatest átalakítása. Cserébe bőséges fényerőt és elég homogén fényterítést kapsz.
Ennyire én nem merültem el benne... Mivel neked a végzetséged ez, jobban értesz hozzá. :-) Én is a tanultakra(alapokra) támaszkodtam, viszont én teljesítményt tartottam szem előtt, ezért jutott eszembe először egy stabilizáló... Amúgy Zénerrel is meg lehetne oldani...
Sziasztok! Először is had kívánjak inden márkatársnak Kellemes ünnepeket! Másodszor had kérdezzem már meg, hogy a benzinesnél normális e az hogy hidegen sokkal energikusabb az autó mint mikor bemelegszik! Vezettem már pár benzines autót de ezt ennyire nem tapasztaltam! Másnak is ilyen?
Végzettségemből kifolyólag gyakran foglalkozom ledekkel, de én még olyannal nem találkoztam, amit bátran betennék műszerfalba izzó helyett. Meg aztán a kisérletezés annyi időt elvisz, amennyi idő alatt 100db izzót ki lehetne cserélni :) A titok az, hogy a műszerfal világítást nem kell maxra venni, picit alacsonyabb fényerőn az izzók sem mennek ki (mint ahogy a 12V-os előtéttel ellátott ledek sem).
Az ellenállásnak ohmos értéke van :) A leden átfolyó áram a mérvadó, amelyet az előtét ellenállással állítunk be. Ha a megfelelő értékű ellenállást használod, akkor nem kell stabilizálás. Az csinálja ki a ledet, ha ez az ellenállás 12V-ra méretezett, ugyanis 14.4V-on magasabb áram esik az áramkörön, ez pedig a ledet túlterhelheti.
Nem a hideg csinálja ki... az előtét ellenállás előtti voltszám nincs stabilizálva 12V-ra. Ez a baj vele. Pl felkapcsolod, és indítasz esik a voltszám 11 alá, generátor ciklusban meg 14,4 gyorstöltőn 16-18V is leadható... az előtét ellenállásod meg mindeközben változatlan, és ez kicsinálja a ledet. A megoldás egy feszültség stabilizátor, mely a voltszámot nem engedi 12,2 fölé. (ha jól emlékszem "+/-"0,1-0,2V a türés)
Anno még Ladában nem volt pénzem ugye a sokezres CD-lejátszókra, viszont volt otthon olyan CD-rom, melyen volt play/pause gomb, ezt építettem be, és kötöttem rá a kazettás rádióra, de ahhoz előbb kellett építeni egy stabil 5V és 12V-ot leadó nyákot. Vagány volt... :)
Cree Ledes baseball Police lámpám van 4200mAh aksival... kb 500méterre mint a napsütés, 1km-re meg a táblák visszaverik...
igen van pár ötletem. a homogenitási probléma érthető elfogadom, viszont ne ragadjunk le a közismert ledeknél.. Ma már annyi féle fajta van, hogy sorolni sem tudnám, és oda és úgy világít ahogyan akarod. Ha mégsem, hát duplázzuk-triplázzuk meg, osszuk el 120°-ban stb... sok megoldás létezik, egyik kedvencem a lencsés Ledek, a 'V' bevágású ledek melyekkel közel homogén fény érhető el 180°x360°-ban.
Nekem nincsenek jó tapasztalataim leddel (az autóban). A carismámban az volt, hidegben pislákkoltak, nem szórták a fényt jól, egy szóval nem jött be. De meggyőzhető vagyok, van valami jó ötleted? Annyiból szeretem a ledet, hogy energiatakarékos. Van pár zseblámpám ami ledes (zseblámpa buzi vagyok) atom fényük van egyébként!
Nemtom facelift után azonosak-e az izzók, de én a Petneházy utca 54-ben vettem 200/db áron izzókat foglalatostúl, csak a színes kotont kellett átrakni a régiről.
Nekem először szervizben cserélték a tompított izzókat, a motortér felől. Az eredménye az lett, hogy rosszul rakták vissza és elveszett valahol útközben a lámpatest hátsó kerek fedlapja. Nem volt egyszerű szerezni. Azóta inkább otthon cserélem az izzókat a dobbetét felől, csak ebay-ről kellett rendelnem egy csomag patentet. :)
Mondtunk mi már hülyeséget? :) Nekem 45 perc volt egy tesco parkolóban, fostam is, hogy rám esteledik :) Mit raktál bele? Én OSRAM Night breakert tettem bele, egyelőre picit sárgás a kép (pár óra, míg beáll a szín), de fény az van bőven! :)
Hát én pont így szívtam vele(bár fentről is csöcs,meg azért így oda is lát az ember).. :( meg kellett emelni,és úgy ahogy hozzá fértem,de jobb ha van,1 normális hegyű marok csavarhúzó(asszem,ph2),na ná hogy kis bisz-b@sz dugók alig jöttek ki,körbeforgott az összes csavar menete(rá kellett feszítsek merőlegesen a csavarra,mire kijött a minden műanyag csavar,és ki lehetett pattintani így "ovattal",több volt fél óránál...
Van valakinek valami tippje, hogy a búbánatba lehet merő sár az intercooler? Szó szerint ki sem látszik a sárból... Valamit befolyásol? Hogy célszerű tisztítani? Házilag lehet? Pepecselős tisztítgatásban jó vagyok... Semmilyen más sár nem található a motortérben....
Azokat nehezebb mint a simákat? Mert én kb 15 perc alatt kicseréltem mind a 2-t! kivettem a légszűrő házat meg az ablakmosó tartályt és hatalmas a hely! az egyiket 2 csavar tartja a másikat egy se!
Kormány jobbra teker, baloldalt a kerékjárat két patentje ki, finoman elfeszíteni a műanyagot, és már hozzá is férsz. Ugyanez jobb oldalon, balra tekert kormánnyal... Moondom kb 20-30perc, és úgy, hogy semmihez sem vered oda, vagy dörzsölöd meg a fejet, szépen kényelmesen elmegy, csak a kezedet fogja kicsit megcsiszolni, erőltetni a dobbetét, viszont az nagyon hajlékony...
No.... ma megelégeltem, hogy se CD, se MP3... fogtam kiborítottam a fejegységet újra, elkezdtem hátul mindent újra, hátha van AUX... NINCS! felejtős az olcsó kábeles megoldás...
Viszont van egy nem várt következmény, amit nem tudok hova rakni... Újra működik a CD rész... besza-behu... fogalmam sincs, hogy a hátul való kötözgetés, vagy valami más érdeme-e de egyszer csak megszólal, kb 6-12hónap után... :-D Most van öröm, be is raktam Bach - D-mol-ját :D
Hát én nem tudom mit mókoltok.... nekem 20-30 perc a két oldal... :-P Mondjuk nem hiszem, hogy nálam egységnyi idő alatt sűrűbben cserélgetett volna valaki lámpákat, és Xenon fejeket. :-)
Igen, azokról már hallottam. Én arra gondoltam, hogy talán létezik valami beépítő keret és kábel adapterek, amivel passzolna egy másik fejegység a Bose rendszerhez.
Nos urak, kicseréltem a Xenon izzókat, cirka 1,5 óra ment el rá :) Egyszerűbb volt a sárvédő mögül benyúlni... Nem bántam meg, ég és föld a különbség a régi és az új között.
FM Transmitter nem a legjobb : Recsegős zúgós..... Én most vettem de maradok a drágább megoldásnál inkább.
Az MP3 témához lenne kérdésem. Ezek szerint nincs csere lehetőség a piacon, hogy a komplett BOSE fejegységet cseréljem valami másikra, ami játszik MP3-at, illeszkedik az előző helyére és még a kormányról való vezérelhetőség is működik.
Sziasztok! Érdekessék, eltünt magától a kopácsoló hangzás kisimult újra, és kartergáz jelenlétének még csak nyoma sincs, viszont azt gyanítom hogy most végezhette el a korrekciós eljárást, azt miből tudom megállapítani amikor olyat csinál? Van valami jele ennek?
Az egyik kedvenc összeállításom a Dokik (Scrubs) sorozat zenéje. az kb 140 zeneszám, ami két mappában fért el. Nos ott nekem sem biztos, hogy feltűnne egy-egy szám kimaradása :)
Nem tudom mitől függ a dolog, de van olyan mp3 amit át kell konvertáljak, mert nem látja. Ha nem számozom be egyesével a zenéket, akkor még fejből, vagy ráérzésre sem tudom a sorrendet. Olyan is megesett, hogy az alapos előkészítés ellenére egy album 4. számát nem látta...
A 320kbps-t lejátsza... MP3-ból kell jobb? Eddig még lejátszott mindent.
"- meg kell címezni egyenként a zeneszámokat,"
Na ez nekem új...csak fel szoktam szórni a kártyára a számokat, ahogy sikerül, eddig még nem reklamált. Sorszámozni esetleg akkor szoktam, ha 1-2 órás mixeket darabolok 4 perces számokra. :)
A számcímeket tényleg nem írja, mondjuk nekem személy szerint nem is hiányzik... ennyi pénzért sztem együtt lehet élni vele. :)
Ez az egy, amit még nem mértem, hanem a számláló mutatta, de a többi esetben megegyezett a tankolás után számolt valós fogyasztással. Nagyon hiányzik egy 6. sebességi fokozat.
Ehhez képest a dízel 2.0 tényleg két literrel kevesebbet eszik. Pedig néha elgondolkodtam azon, milyen lehet egy 2.0 benzin motor egy 5-ösben. Aztán belegondolva, elmegy tőle a kedvem ha 200.000 km alatt kb egy turbó+porlasztók+lendítőkerék cserével számolok, akkor is... A dízelnek leginkább az össze-vissza előforduló nyűgjei zavarnak. Hol kopácsol, hol rángat...
De ugye csak mi vagyunk ilyen csórók, mert pl Kanadában kicsit máshogy gondolkodnak :)
Én úgy tudom csak a faceliftes tudja. Ha már megy automatán az ablakod (kapcsolóval), akkor a távról is kell tudnia, nyomva kell tartani a megfelelő gombot. Ellenkező esetben nincs betanítva az elektronika (akku cserével elvész a dolog):
Attók függ. Ha megveszed a nem gyári hozzávalót, akkor ugyanúgy szét kell robbantani a meglévő rendszert. Akkor meg már inkább olyat, aminek megvan helye. Én konkrétan 50-ért vettem a bose szettet + a bose rádió ára. Ennél olcsóbban nem jössz ki belőle ha legalább ennyire komoly rendszeren gondolkozol. Az érintős stb cuccot pedig a gyári rádióhoz is lehet illeszteni.
Szia!A verdám 2003.03 cdh gt GY fullos,a bose fejegységet műszerész haverom áthidalta /L716 pont/ mégsem működött.
Németben melózok vettem az ebay-ről 1 ugyanilyen 6 lemezes cuccot 1 százasért,átforrasztottam az L 716-ot ebben,hétvégén szédöntöttem a verdát.
Beraktam a frissen vett bose fejet és kapásból működött.
Én Dension Gateway Lite BT emulátort vettem frankón megy a kihangosítás is a barna tel. mute vezetéket is bekötöttem ez is müxik rendesen,bluetooth-on lehet stream-elni tebról,telóról.
Még a gyári navi helyére akarok 1 7" tabot aztán akkor film,zene,navi,akár tv vétel is lehetséges androidos tv tunerrel,meg persze internet ha modemes a tabod.Ez a Dension usb,aux in +BT csatlakozást tud,sd nincs.
De pl. usb-je vinyót is kezel a 2,5" 2 TB toshiba külsőssel nekem megy.
Csak azért írtam ezt le mert én így építem ki a rendszeremet,már vagy négyszer kivettem a bose fejet a 4 hónap alatt mióta megvan a verda,először a rizsszem izzók cseréje miatt,aztán átkötés dension nem müxik így vissza,aztán másik fej be siker van azóta.
A lényeg nem biztos hogy a te fejegységeddel menni fog,ha lehet tégy egy próbát mielőtt akármelyik emulátort megveszed.
Naja, de ha azt nézzük, egy jobb MP3 lejátszó 8-10 ezer, akkor aux megoldással mindig foglalt a szivargyújtó mert azért tölteni is kell az mp3-t, akkor hozzá egy autós töltő... Jobb ez 16 Mátyásért meg egy SD kártya áráért...