volt egy mol kut, egy bizonyos kutfej, 10 szazalekkal tobb benzint adott, de szeptemberben lejart a hitelesitese, es most ugy allitottak be, hogy direkt kevesebbet nyomjon ki :-((
Földrajzemlékeim szerint a tengerpart lejjeb van, mint Budapest. Vagy mégsenem? :-)
Avantage!
Szerintem nem marhaság minőséget adni tisztességes áron. Lehet, hogy meg sem fordul a fejükben szar benzint adni, vagy náluk nincs hagyománya a dolognak. Mert Mo.-n sosem volt jó a benya. Lehet, hogy ott nincs módszer a benya ilyen manipulálására. Lehet, hogy magyar szabadalom? Kicsit vizes, kicsit alacsony az égéshője, de a mienk!!!!!!!!
Csak ne terjedjen mint a rubik kocka!!!
A tisztitószer kérdésében a MOL tényleg jó, mert motorozás közben telemegy a bukósisak plexije bogarakkal és szétkenődött virágporral és ezt a sima víz alacsony hatásfokkal tisztítja. De a molnál mindig habos a viz és seperc alatt tiszta a bukó. A papírtörlőjük is nagyon jó.
Az ARALnál vicc az a hűtőfolyadék felíratú kanna. Abban is csapvíz van. Csak gondolom Németországban tényleg van ilyen szolgáltatás. Nálunk örülhetünk, hogy a kannahasználatért nem kérnek pénzt.
>Kérdés: manipulálható a kútfej és számlakiadó közötti számítógépes kapcsoltat?
Abszolut. A multkor ejjel (nem volt senki mas) tankoltam, megyek be, adom a kartyat, csaj nez ki a fejebol furcsan. Adom a kartyat, nem erti. Mondom 5-os kut. Nez... "Tankoltal?" mondom: 5-os kut. "Ja, Laci, nezd meg a szamitogepet, nem mutat semmit" ficko hatramegy, 5 percig semmi, majd jon, es jon utana semmi a szamla is.
Szoval, mint informatikus, nem hiszem, hogy ne lehetne manipulalni.
A kutfej siman mukodott, a benti gep meg nem.
Most komolyan, sosem értem, miért fogyasztja ki valaki mindig csont szárazra a tankot. Ha tisztában van vele, hogy az káros a rendszernek, akkor miért nem megy el tankolni idôben. Nem mindegy, hogy 50 kilométerrel vagy két-három órával korábban tankol? Ha meg nincs pénze benzinre, akkor olcsóbb benzinszűrôt venni, meg karbit / injektort pucoltatni?
Üdv !
nekem állandoan kifogy a benzinem ezért van egy ötliteres tiszta kimosott fagyállós kannám + egy levágott végü 2l kolás flakon a töltéshez.
Multkor karosszériáshoz menve teljesen kiüritettem a kocsit, persze hogy kifogyott a benzin. 100m-re volt shell(Bp. Kálvária tér) kut de oda tolni nem lehetet szoltam a kutasoknak, végig nézték a kukákat és kerestek egy 2l-s ásványvizes palackot. Elég korrektek voltak.
Többszöri kifogyás eredménye minden alkalom után benzin szürő csere és gyakran kell karbit is tisztítattni.
Egyszermár szeretnék egy fogyasztást mérni meg probálom teli tankkal 100km után ujbol tele.
Én annó motorkerékpárral jártam úgy sógoréknál, hogy az esőruha mag a felcuccolás miatt kicsit többet evett a gép, ráadásul az autópályás zötykölődés miatt a tartalék jelentős részét is meg tudta enni a moci normál állásban. Így tartalék állapotban már nem ment el csak kb. 40 km-t (80-at bármikor el mertem vele menni). Kanyarban egyszer csak megtorpan a gép. Kuplung behúz és mit ad Isten a kanyar végén ott egy Agip kút. Csak 5m-t kellett tolni a motort (szerencsére, mert felcuccolva, esőruhában nem lett volna kellemes hosszabban), mert a kúthoz az út enyhe emelkedővel kezdődött.
Tankolás után semmi baja sem lett a porlasztónak, pedig tuti kiszáradt a tank.
Az AC témához:
Nekem is augusztusba fogyott ki a gépemből a benya. Szlovákiába mentem tankolni. A határon átmentem, elkezdtem gyorsítani, ekkor már éreztem, hogy gondok vannak. Nagynehezen feltornáztam a sebességemet 60-ra. Ha gázt nyomtam, a kocsi kihagyott, a sebességem fokozatosan csökkent, kuplungot benyomva az alapjáratom egyenletes volt.
Egy szó mint száz, alapjáratom ok, legkisebb gáznyomásra nem ok. Végül a kúttol 1km-re álltam meg, alapjáratom még ekkor is kifogástalan. Az autóm egy E30-as BMW 320i, aminek 64 l-es a tankja gyárilag. A benzinkútnál csurig tettem, 62 liter fért bele. Szóval a jelek szerint nem lehet minden autót fullra kifogyasztani...
Augusztus közepén történt velem, csak azóta nem vettem a fáradságot, hogy nekiáljak kifejteni a dolgot. Pedig nem tanulság nélkül való.
Szóval negyed tankkal (az egész 45 literes) indultam Budapestről az M7-esen Balatonra. Gondoltam, majd Budaörsnél tankolok. Beálltam ott a kúthoz, de túlzónak éreztem (akkor) a 224,9-es árat, úgyhogy tovább mentem. Rá az autópályára. Na itt hibáztam először. Megyek megyek, közben sasolom, hol a következő kút az út mentén. Úgy emlékeztem, hogy kb. 10 km-ként van legalább egy. Azt viszont nem vettem figyelembe, hogy a Vegyépszer jó érzékkel mindig a benzinkút-kiálló előtt terelte át a sávot az útpálya bal oldalára, tehát tankolni lehetetlen volt. A piros alatt volt a mutató, és én már a munkaterületen terveztem az áthajtást (furcsa módon függetlenül attól, hogy a sztrádáról nem lehetett szabályosan kiállni ezekhez a kutakhoz, mindegyik nyitva volt) a szekér szomját enyhítendő, amikor végül feltűnt jóval Székesfehérvár után egy ESSO kút.
Jól van, hittem, vége a tortúrának. Beálltam a kúthoz. Pedig az csak most kezdődött.
Leveszem a 98-as pisztolyt, látom 238,9 Ft. mondom oké, akkor 95-öst tankolok. Visszateszem úgy, hogy nem tankoltam vele egy cseppet sem. Aztán felemelem a 95-öst. A kijelző átvált és mutatja az egységárat: 227,9. Röviden szidalmazom magam. Rendben. Tankolok, majd megyek fizetni. Lehúzza az arc a kártyámat, odaadja a számlát. Nézem, 10 liter = 2389 pént. Mondom neki, jó ember, én 95-et tankoltam. Azt mondja, a kútfejek számítógépre vannak kapcasolva, nem tévednek. Haverom kint ült a kocsiban (nem beszélhettünk össze) hívtam a gyereket, menjünk ki kérdezzük meg, ha nekem nem hisz, hogy melyikből tankoltam. Cimbora igazolja az állításomat.
A kutas azt mondja, csináljam újra, mutassam meg, hogyan tankoltam. Megmutatom: 98-as felvesz, majt töltés nélkül visszaakaszt. Utána 95-ös felvesz, tölt kb. fél litert, majd visszarak.
Visszamegyünk. Srác kinyomtatja a számlát, ezúttal 95-öst számláz a gép. Nem hiszek a szememnek. Gondolkozom, kérjem-e a vásárlók könyvét. Aztán hagyom a francba.
Képzeljétek el, ezen a kúton halmozódik fel az elötte levő 4-5 megközelíthetetlen kút teljes forgalma. Mit kaszálhatnak ezek, ha mindenkinek 98-asat számláznak.
Kérdés: manipulálható a kútfej és számlakiadó közötti számítógépes kapcsoltat?
én egy 2l-es pille palackot tartok az anyosülés alatt erre az esetekre. (összenyomva el is fér) így kanna gondom soha nem akadt, csak fogom a palackot és megyek.
a benzin kifogyásal kapcsolatban:
nekem a tankban nincs lamella, így ha már kevés van 2-3 l akkor kanyarban nincs üzemanyag - motorban semmi erő, majd egyenesbe érve visszatér.
hallottam hogy az injektoros autóbol nem szabad kigyasztani a benzint mert károsan hat rá. nekem ez már többször sikerült de semmilyen gondot nem tapasztaltam.
Én igy szoktam..csak a minap széttörte a kupakot a nyomás(átkozott meleg), és buumm....lenyomta...és jól kiömlött...szerencsére nem sok, de két hétig szagoltam a benzint a kocsiban...Most nincs kanna, és nem is veszek, mégegyszer nem játszom el...inkább idöben tankolok..
Jaja, nem véletlenül nem tanácsos injektorosból kifogyasztani, merthogy nem nagyon tilt az le... Párszor már én is hallottam a kúthoz begurulva, hogy levegőt szív az AC.... :)
Átbasztak a Margó tivadar utca végi shell kútnál.
Citroenemmel a megszokott 13,5L-es fogyasztás helyett 18l-eset mértem, ami OMV tankolás után elmúlt!!
Ha egytankos mérést végzel, EVIDENS hogy viszel magaddal benzint. Nálam mondjuk nincs kanna, mivel egy '79-es Fiesta csomagtere amugy is "bazinagy", mégsincs ilyen problémám. Pedig az üzemanyagmérő a teletanktól 10-15 liter közötti benzinfogyás után már üreset jelez. Vezetem a tankolásokat ( km, liter, ár, dátum ) s tele tankolok mindig. Tudom hellyel közzel mennyit kajol a kocsim, igy tudom, hogy mikor kell tankolni. ( 300-nál általában szoktam, de 30 körüli a tank, 6-7 a fogyasztás, szal.. ) Ha meg valaki lusta, vagy csak majdráérek még alapon van, az ne legyen felháborodva, ha kannát kell vennie, meg sétálni a benzinért. Akinek nem inge...
Hirtelen milyen soknak kifogyott a tankból a benzin :)
Egyébként ajánlatos egy 2 literes kannába vinni tartalék benzint, és ha köhögni kezd a motor, azonnal beletölteni és irány a kút. Főleg ha azt akarod lemérni, hogy mennyit megy el egy tankkal a kocsi.
Injektoros kocsiból nem tud csontig kifogyni a benzin. Mindig marad a tankban annyi, hogy az AC ne levegőben fusson, mivel a benzin adja a hűtést+kenést. Egyszerűen egy szint alatt letilt az elektronika. Persze ezt te úgy éled meg hogy leáll a kocsi:o))
Valóban nem, ezért nem lehet elmarasztalni egyik kutat sem. De egy kis jóérzéssel, vagy még inkább üzleti szellemmel igenis fel kell készülni ilyen esetekre is. Végülis hová menjen máshová az ember, ha benzin kell neki? Egy darab marmonkanna, vagy pláne egy 5l-es műa. kanna nem egy olyan egetverő tétel, hogy ne tartozhatna egy jó benzinkút felszereléséhez.
"Mi van, ha nem viszed vissza?!"
Akkor ugrik a betétdíjad. Vesz a kút magától-magának egy másikat aztán annyi.
A katalizátort nem tudom, de végiggondolva a dolgot nem hiszem, hogy érintené a dolog. A dízeleknél óriási szívás lehet (mármint a sofőr szív), ha légteleníteni kell az üa-vezeték rendszert. A régebbi dízelek mind ilyenek, az újak automatikusan csinálják, állítólag.
Az APV szekhaz melletti mol kutnal hasonlo tortent velem. (pesti rakpart, margit es arpad kozott, bazinagy kek epulet).
Benzin kifogy, ez a kut volt legkozelebb, megyek, kernek kannat, meg tankolni, es hogy mennyi a kannaert a letet.
Erre mondjak, hogy kannat nem tudnak kolcsonozni, de megvehetem - kerdezem, hogy miert nem kolcsonozhetem - a valasz: hat hogy adjunk el egy benzinszagu kannat?
kerestek nekem egy ures olajos flakont - kenytelen voltam igy tankolni, mert nem volt kozelben masik kut - de ezutan inkabb a vaci uti omv-hez mentem - ott korrektek voltak mindig...
Hi,
MOL kut a Petofi-hid budai oldalanal. Tank kifogy- nálam gyakran van ilyen :) -
Kuthoz beter, kolcsonkannaet esedez- termeszetesen fizetnek letetet -, Valasz:
-Kimesz ( tegez,sebaj ), a kukában találsz ures olajos(!!!!)kannat, abba tolthetsz.
Mondanom se kell, otthagytam a P%+"ABA.
Sose voltam nagy velemennyel roluk..
DUMB
Pozitív tapasztalat: gáz kifogyott,300m után benzin is(Kanna otthon pihen).Total kútra el, műanyag kanna megfog (1604Ft), kb. 5L benya beletölt (1001Ft).Pénztárnál csajszi 3000Ft lesz(szemöldök felugrik), de ha visszahozom a kannát visszajár 2000Ft(vigyor és hálás köszönet).Kocsihoz elrongyol, benya betölt,köszörül, indul, vissza a kúthoz, 2rugó visszakap,megköszön.Elrongyol gázt tankolni.
Extra poén: ha valaki figyelt 1Ft-ot nyertem is az ügyön.
A kút személyzete 3 szorosan ügyfélbarát volt:
1,egyáltalán a kanna visszaváltási lehetősége
2,az 1Ft meghagyása
3,végülis nem ott tankoltam(nem volt autogázuk)de nem szóltak
Üdv Clark
Egy nagyon jó barátom dolgozott ott pár éve. Ő mesélte, hogy a normális embereket rugdosták ki rendesen ha nem mentek maguktól, köztük őt is. Most tulajváltás volt, valszeg lecserélték a teljes garnitúrát.