Nem hittem volna, hogy ennyire könnyen meglesz, de véletlenül ráhibáztam a Google képkeresővel... A keresőbe beírtam, hogy máv 275,011 és az első sorban dobta fel:
Jó ez a sok-tartályos is. Ezek, ha jól értem, egyszerre készültek, mégis láttam képeket három, különböző profilú védőtetővel. Mintha az AS (ahogy sikerül) tervek alapján készült volna... :-))
Kiegészítve a korábbiakat: nekem az a feltevésem (hacsak nincs valami egyéb meggyőző érv), hogy inkább valamikor az '50-es években festhették feketére azt a sávot a MÁV-nál. (A DNyBV-nél más okkal hamarabb.)
Ha jól látom a képeken, akkor az Ra 7509001-nél még hiányzik, a 107-nél már rajta van.
De a 2 tengelyeseknél is van feketeség nélküli kép:
Érdekes az MTVA-s kép felirata. Ilyen kocsiban szállították volna a földgázt?
Emellett az is furcsa, hogy mit csináltak vele. Belekeverték volna a városi gázba? Mert amikor Budapesten átálltak a városi gázról földgázra, akkor minden készülékben (tűzhely, kazán, konvektor) kicserélték az összes fúvókát is. Tehát nem hiszem, hogy a földgáz felhasználása triviális lett volna a városi gázvezetékben.
Inkább az a gyanúm, hogy a kocsiban valami kőolaj származékot szállítottak, Csak egy tipp: kátrányt vagy bitument, a tartályok szigetelésére.
Ez igaz, csak a konkrét kérdésben akkor elbeszéltünk egymás mellett. Ugyanis róbertke a 3,5-re kérdezte, hogy milyen mértékegységben, Te meg beírtad, hogy N/m3. Márpedig a N/m3 biztosan összeegyeztethetetlen a 3,5-tel a gyémánt esetében.
Én a felvetés alapján a fajsúly SI mértékegységéről beszélek és az egészen biztosan nem kp hanem N, az alapegység pedig jellegéből adódóan nem tartalmaz prefixumokat. A vízé kb. 10 000 N/m3.
Már ha tényleg fajsúlyról és nem a sűrűségről beszélünk, mert az utóbbi tényleg inkább 1000 kg/m3. A kezelhető számértékek értelemszerűen t/m3-ben vannak.
Nem, hanem kp/dm3; gondold végig: a N=0,0981 kp, vagyis konyhanyelven kb. 10 deka. 10 deka/köbméter egy igen könnyű anyag lenne.
Én még régen kg/dm3-ben, t/m3-ben tanultam, ami nyilván kissé slendrián megfogalmazás, mert a kg az tömeg, nem súly. Viszont nagyon szemléletes volt, mert az 1 kg egy nagyon jól megfogható, hétköznapi mártékegység volt, a liter úgyszinten. És nem volt nehéz megjegyezni, hogy a
víz fajsúlya 1
a kőé 2,8
a vasé 7,8 (vagy 7,6?)
a higanyé 13,6
A mostani SI rendszerben nehezebb - a kevésbé személetes mértékegységek miatt.
Sajnos nem találtam adatot arra, hogy egy liter ömlesztett gyémánt milyen súlyú. Csak a tiszta gyémánt fajsúlyát adják meg, az 3,5. De ha van valakinek egy liter gyémántja, mérje már meg! (amúgy saccra 2,5-3 lehet - aki tudja, megcáfolhatja! :-))
Érdeklődöm, hogy az alábbi képen látható festési sémát kb. mettől meddig alkalmazták, illetve ha valakinek lenne még fotója ilyen gúnyájú tartálykocsiról azt nagy tisztelettel kérem, töltse fel ide a fórumra. Köszönöm szépen.
A tömör szén olyasmi, mint a hézagnélküli felépítmény, ezért tömör az elméleti feltételezés szerint. Ha viszont ebből a tömör szénből (hiszen nincs benne hézag) 1m3=1 tonna, akkor úszna a vízen ---> ezt írta rezgaras, ha figyelmesen elolvasod. (ha viszont úszik a vízen, akkor boszorkány!!!) :) megfejtés: https://www.youtube.com/watch?v=qvzNfKvIG9s
Te, az 1m3 = 1 tonna feltételezés az nyilván ömlesztettre vonatkozik. Mert ha tömörre, akkor a szén úszna a vízben! :-)) (a táblázatok szerint a szénnek magának a fajsúlya 1,2-1,5)
Modellben nagy ritkaságnak számító kocsikba futottam bele a Börze Topikon:
Ganzzug végkocsik. Jellemző tulajdonságuk: - Kocsi fékállásos végén hagyományos oldalütközők + csavarkapocs ; míg a másik végén a szerelvényre jellemző központi vonókészülék van. Amolyan közvetítő kocsi funkciót is ellát. A kocsikat a homlokfaluk sárgával történt lefestésével különböztetik meg a többiektől.
Nekem azért tűnt hihetetlennek, mert az Eas kocsi 72 köbméter. A szénnél azt találtam, hogy 1 köbméter 1 tonna, így az túlterhelést jelentene. Két megoldás lehet szerintem: ez az adat tömör anyagra vonatkozhat, ömlesztve értelem szerűen könnyebb vagy esetleg koksz volt, ami tudtommal szintén könnyebb.
Hab a tortán még, hogy a Vectron mögé még be volt sorozva hidegen egy ASEA is :-)
Kérem segítsetek: a szerelvény 39 vagonból állt, mindegyik igy puposra rakva szénnel. Kb mennyi lehetett a vonat tömege? Amatőrként nekem hihetelen szám jön ki.
Én arra a cirill betűs táblára lennék kíváncsi, hogy mi van ráírva. Nem tudtam kibogarászni, pedig még a fotót is megvásároltam, hátha nagy felbontásban látszik... de nem jutottam előrébb.
Erről van esetleg valakinek további infója? Annyit sejtek hogy német eredetű gázszállító kocsi. De ezen felül....? Kitől, mettől-meddig, hány darab volt nálunk, stb...?
A Rendeletek Tára kutatható a neten, de 1910-ből csak hordó jelzési utasítást találtam. Viszont már az 1904-ben kiadott utasításban is bizonyos esetekben zártárcsát is használtak a vonat végének jelzésére, mindenféle lámpa-kombinációkkal közösen.
Az 1935-ös, az 1947-es és az 1954-es jelzési utasítás még kör alakú, vörös fehér jelzőtárcsával és ide-oda kitűzött lámpával jelöli a vonat végét, az 1967-es már zárlámpával.
Volt ilyen kerek zártárcsa talán már korábban is. Az it off személyszállító (Egyes vélemények szerint szemétszállító.) vonatról készült fotó, egy régi képeslap, az 1930-as évekből:
Abban kérném a segítségeteket, hogy a képen lévő gabonaszállító vagon típus volt-e, van-e bármely magyar vasúttársaság tulajdonában vagy esetleg bérelték és milyen jelzéssel (pl. Uagps) ?
Valahol - lehet a Fészbukon - megvolt a megfejtés: Kővel rakott fékezőkocsi, a hatásosabb fékerő kifejtésére (Ángélusok még az 1970' években is használtak ilyen kocsit mellékvonalakon)
Az eredeti szövegben Mijea Efrosina Máriát pillantottra meg a csendőr a sínek között és sikerült a kőfék (fogalmam nincs, mi az) útjából, a sínek közül a peronra kilöknie. Csak a csendőr vállát ütötte meg a kocsi "lökhárítója." Mindez Predeál állomáson történt 1891. július 29-én.
Bremswagen (braked carriage; wagon à frein; vagone munito di freno ... ... Mangel an der entsprechenden Zahl von Bremswagen herrscht, werden eigene, in der Regel mit Schotter oder Steinen beladene B. die sog. Hilfs- oder Steinbremsen, verwendet.
(Forrás: zeno.org)
Ha jól értem: elegendő fékezett vagon hiánya esetén használt, sóderrel vagy kővel megrakott segéd-fékezőkocsi.
Midőn a gyorsvonat Bukarestbe eljndult., a Brassó felé délután 5 óra 16 pel'czkor indulandó vonattal utazó közönségnek vám és útlevél kezelésére került a sor. E közben a tologatógép egy kőfék és egy podgyász-kocsival a legnagyobb sebességgel az első vágányon előre haladt és midőn a csendőr közelébe jött, ez egyszerre az utasokat felkiáltani s egyidejüleg a mozdony vészjeiét is hallotta, mjre Illegfordulva neIU nagy távolságra magától az első vágány között ft fogarasmegyei Fodoriczán született, 27 éves lVlijea Efl'osina lVláriát pillantotta meg.
Nem elég régi lexikonban nézted :-) Arcanumban az első találat a Pallas nagy lexikona 1897-ből, és azt írja, hogy pirszén = koksz (de van még rá egy csomó másik találat is)
egy-ütközős kocsi = központi vonó- és ütközőkészülékes (BHÉV) (ez a kedvenc német szavam: Mittelpufferkupplung)
Xl légoltalmi kocsi = a légoltalmi brigád és az ő felszerelésük szállítására szolgáló (rohamsisak, karszalag, ásó, kapa, csákány, elsősegélyláda, ivóvíz, stb.)
1941-es a lista, valamelyik topiktársunk szívességéből innen mentettem el.
Ezt tudom:
Az X, meg az Y bőven a háború után lett különválasztva.
Közben felmerült egy másik kérdésem is. Mi volt a PIRSZÉN? Érdekes módon sem a régi lexikonokban, sem az értelmező szótárban nem találom.
Én azért az "egy-ütközős" kocsit is kérdezném, ez meg micsoda?
Valamint az Xl légoltalmi kocsit is, az miben tudott több oltalmat adni mint bármilyen más kocsi? Páncélozva volt? Esetleg valami egykori páncélvonat maradéka?
Érdekes, hogy itt még csak X-esek az üzemi kocsik, a manapság jól ismert Y még sehol. Valami késöbbi listában úgy szerepel, hogy az Y... az üzemiek, és az X... azok az üzemiek, amik max 30 km/h sebességűek.
A képen a háttérben lázható Gz 140229-es kocsi mikor készülhetett? (Próbálnám behatárolni a kép készítésnek időpontját, hogy tényleg 1959-ben készülhetett-e a kép - mert néha eléggé mellélőnek a dátummal.)
A magas fékbódék mikor szűntek meg? Összefüggésben volt vajon a 25 kV bevezetésével?
A járművek a Thyssen-Krupp Steel cégnél dolgoznak Duisburgban. A "kordé" után pedig nyersvasszállító és hasonló kocsikat kapcsolnak, melyeken ritka a csavarkapocs vonókészülék.
Svájcban az országút a vasút mellett megy Rothenthurm után. Ott van egy 50 ezrelékes rámpa, egész furcsa látvány, nem szokott hozzá az ember. Jött egy vonat, egy Ae6/6 húzott 3 kocsit!
Személykocsisba nem akartam neked szólni, de ez "A budapesti elővárosban nem nagyon kell emelkedőkkel küzdeni a vonatoknak." egy kissé flegma kijelentés. KÖKI és Fradi között 8 -as terhelési szakasz, no meg tovább menve Kelenföld előtt vannak az egyik legkeményebb emelkedők. Aztán Nyugati és Esztergom között sem az Alföld lankái között suhannak a vonatok. :-))
Szakértő urak! Kérdésem: 1979 őszén három Békéscsabán félreállított, leromlott állapotú nyitott tehervagont adtak el a Mezőhegyesi Cukorgyárnak. Az iratok az 1950-ben gyártott kocsikra hol MÁV El, hol MÁV Elo betűjelzést írnak. Mi volt az igazság? Mi lehetett az UIC előtti sorozatuk?
Szintén Hermann Jahnúr küldte, de ez Letenyei Tamástól származik. Lehet, hogy én vagyok ügyetlen, de az utolsó oldalon jelzett linket nem tudom megnyitni. Ezért inkább ezt is idemásolom azzal a módosítással, hogy a jellegrajzot negatívból visszafordítottam.
Tegnap találtam Balástya környékén egy gazdasági telepen két darab tartályt, ami valaha gáztartályos kocsik tartálya volt.
Sajnos egyiken sem volt már olvasható a pályaszám.
Az egyiken még kivehető volt egy csúcsára állított négyszögben valamilyen kék logo a naracs csík magasságában. Elég jellegzete lehet, de még nem volt időm utánanézni. Talán péti?
Sosem gondoltam volna, hogy valaha még láthatom élőben azt a feliratot, amit a tartály végéra festettek fel az ilyen kocsiknál:
Eleve azzal nyit a szöveg, hogy a MÁV 25 kocsit adott át, a listában meg csak 17 jármű adatait látjuk.
Egy kocsiról van fotó FVV és BHÉV pályaszámmal is, lám, nem csak új pályaszámot kapott, hanem plusz oldalbordákat, vagy két kocsit látunk, vagy... hát öööö... :
Szóval ha jól értelmezem, akkor a MÁV által átadott 18 kocsiból csak 2 kocsit használtak, a maradék 16 számát a vadiúj később legyártott Debreceni kocsik kapták? Először ezt tisztázzuk.
Urak! 92 darabra nőtt a MÁV u kocsik ismert pályaszáma!
A Magyar Királyi Államvasutak, 1946-tól Magyar Államvasutak teherkocsi állománya a II. Világháború alatt a bombázások, a 8 hónapig tartó harci cselekmények és a menekítések miatt 86 %-os veszteséget szenvedett. Ennek pótlására 1947-1950 között a MÁV a Szovjetúniótól 12 800 db idegen vasúttársaságoktól zsákmányolt teherkocsit vásárolt. Néhány táblázat a legfontosabb statisztikai adatokkal:
Fed-2 Fórumtárs megkért az alábbi üzenet átadására:
"az Sk 402 584-es kocsi köszöni, jól van, a paksi múzeum felszámolásakor Dunaújvárosban volt egy rövid ideig védett helyen, tető alatt, ott készült az első kép (a helyi papirgyár egykori üzemi kocsija volt a társa), majd később Istvántelekre került a gőzösműhelybe, tavaly még legalábbis ugyanott volt ahol alkotasu is föltette a képen.
(Meg ugye közben 2006-ban modell is lett belőle J)
2008 környékén láttam pár friss fővizsgás Faccpp kocsit is, ami vagonvörös helyett sötét (csokoládé-) barna színben pompázott. Arra nem emlékszem, hogy hol kapták ezt a gúnyát, de feltűnő volt.
Igen, de több kiderülne róla, ha az oldalán a nagy fehér felirat olvasható lenne. Ezt arra utal, hogy valamilyen speciális szállításra használták, egy sima G kocsira nem szokott felirat kerülni.
Az S(u) kocsik más árnyalatot kaptak volna, mint sok más teherkocsi? Vagy a főműhelyek sem egyforma színt használtak? Vagy a kosz, rozsdapor miatt ennyire különbözőek? Vagy a fényképek színei ennyire torzultak? Vagy mindegyik együttvéve?
Köszönöm, hogy emlékeztek a halszállító kocsi modelljére! A modell azóta az Aranyponty Halászati Múzeumában van kiállítva, Rétimajorban, Fejér megyében.
Gumudani rossz elérhetőségi címet adott meg (nagyon rosszúl) mert az elírás miatt elsőre a volt nyilas miniszterrlnököt adta meg.
A kép helyes szövege:
Budapest, 1964. június 13. Vasúti kocsikra pakolt, szállításra váró dömperek, billenő platóval ellátott tehergépkocsik, a kispesti Hofherr és Schrantz Gépgyár államosításával létrejött Vörös Csillag Traktorgyár udvarán.
A kézifékállásos Kz kocsik lettek a 12 jegyű pályaszámrendszer bevezetése után Elm sorozatjelűek a MÁV-nál, tehát a BHÉV-nél is ezt a sorozatjelet vették át.
Vagy csak szimplán fékhibás ill. kiiktatott fékkel közlekedő kocsik voltak, talán spórolásból (a répának gondolom kisebb a térfogatsúlya mint a szénnek-ércnek)? Ha csak minden harmadik kocsi fékezett, akár az is elegendő lehetett, viszont harmadannyi féktuskó kopott.
Arra is emlékszem gyerekkoromból, hogy az ősz cukorrépa kampányra összekapart tehervonatok kocsijaira RÉPAFORDA, MEGBONTANI TILOS, KÖZLEKEDHET XII.31.-ig feliratok voltak fújva és voltak fékszerkezet nélküli E kocsik (nagyon ritkán), illetve "fékszerkezet hasznavehetetlen" feliratok is. Ezek a fékezetlen E (volt Ky) kocsik gondolom egy -egy rev. során vesztették el a fékjeiket, mert nem érte meg felújítani az elromlás mértéke miatt.
Tényleg akkoriban volt. Csak onnan tudom, hogy a '69 januári herendi balesetben a teherkocsiknak már 12 jegyű száma van, a gyorsvonat étkezőjének is, viszont a többi személykocsi még a régi jelöléssel fut.
Akkoriban lehetett a 12 jegyű pályaszám bevezetése, ugyanis az 1967 -es "Vasúti kocsi jellegrajz album"(lezárva 1967. március hó) már a 285-287 oldalán közli a régi/új UIC betűkódokat. Ky = E ; vagy a Ky fékbódés = E ;
Az itt bemutatott, 1930-as folyóiratban szerepel egy lista a MÁV anyagbeszerzéseiről. Abban van "vörösvasérc". Vajon mi a búbánatnak lehetett szüksége a MÁV-nak vörösvasércre?
Úgy látom sokaknál még mindig hiányos a tartálykocsik töltése, ezért úgy gondoltam, írok egy rövid ismertetőt a folyamatról.
Megkérjük a vasútüzemet, hogy állítsa be a vagont. A vagon beállítását a vasútüzem végzi a töltőhelyen. A beállított vagont ellenőrizzük, hogy a vasútüzem kibiztosította-e.
Ezek után átvesszük a kocsibeállítási papírt, majd leellenőrizzük a vagont ürítőszelepeket, fenékszelep működjön, zárva legyen, leürítő csonkokat kitisztítjuk.
C terhelést leolvassuk majd a felső töltőállomáson keresztül bekötjük a vagont és kinyitjuk a töltő klapnyit. Ezután ellenőrizzük a P901-es szivattyú szelepei nyitva legyenek (4db) F901 szűrő bypass zárva legyen, rámenő és elmenő oldali szelepei nyitva.
900-as hárfán a töltő felé menő vezeték kézi szelepe nyitva legyen.
Számítógépen megnyitjuk a vagonforgalom (2008) fájlt. (beállítási idő, vagonszám, össz terhelés, C terhelés, mért súly) majd a számláló beállítást beírjuk a deltaV-be.
Termelésfelhasználás fájlba kiválasztjuk a megfelelő tartályt (901, 902, 903)
EZUTÁN a deltaV-n a tartályok ábráját választom ki, majd a 901, 902 ábrába beírom a számláló beállítás értékét.
Ezután kimegyünk a töltőhelyre majd a zöld gombbal indítom a töltést. (piros gombbal bármikor leállíthatom)
Ezután a P901-en a nyomást 2,5-3 bar közé állítjuk áramlási mennyiség 650kg/h (FIS901 30m/h)
Gépen ellenőrizzük , hogy a számláló nem e mínuszba indul el. A töltés befejeztével vissza kimegyünk a töltőhelyre kikötjük a vagont , lezárjuk a tetejét, 2 oldali ürítőszelepeket valamint a tetejét le plombázzuk.
Az lenne a hozzáértő, profi kollégákhoz a kérdésem, hogy az alábbi FALS kocsikat hol tudom lefotózni - melyik rendező, vagy egyéb helyszínen - modellezéshez?
Talán azért nem leled, mert mint lentebb írtam "P" kocsi lehetett, ami ugye nincs akkor benne a MÁV kocsiparkjában.
Amikor Fradiba kerűltem 30 éve, találkoztam olyan tengelyátszerelt tartályszerelvénnyel, aminek a két végén orosz pályaszámú ex-német SSy kocsik voltak a közvetítő kocsik. Volt kollégám ma megerősített ebben.
Közben találtam egy csomó közvetítőkocsit, de - legalábbis régi számon - mindenféle megkülönböztető szám nélkül (Izk 33x... > El 510 ....) És persze az is titok, hogy mikor lettek ilyenek. Ezt az 598-as csoportot nem leltem.
Az Es közvetítők elvileg az 552 .... csoportba vannak számozva, döntő részük 1980-ban gyártott Es 554 ... kocsi, csak egy pár ex-Ky 2xx ... van köztük.
Azért olyan nagyon nem kell törnötök magatokat. :-) Csak azért kérdeztem, mivel van az a pár ruszki kocsim - az egyik fotóját be is tettem, amikor a videón látszott az eredetije - hátha egyszerű hozzá bütykölni valami hihetőnek tűnő közvetítőkocsit.
Gond még az is, hogy a ruszki kocsi modelljeim nagyon eltérő korokból valók, nem tudok egy szép kis blokkot kirakni belőlük. A Brawa tartálykocsikhoz van DR-es közvetítőkocsi.
Köszi! Ugye ennek a motorvonatnak szabványos vonókészülék van az elején? Róbertke fotóján árnyékban van, nem látom jól. Szóval a közvetítőkocsi lehet ugyanaz, mint a teherkocsiknak?
Meglehet, nem vitatom, mert én sem találtam anno' utalást az 1956-os VÁSZ - alapján készített üzletszabályzatban a közvetítőkocsiról/áttengelyezésről. RhB -nek hiába próbálunk segíteni, valamiért a múlt ködéből nem akarnak ezek a dolgok előkerülni. Pedig valahogyan el kellett juttatni a gyárakból Záhony felé az Orosz/Szovjet és azon túli "piacra" szánt mozdonyokat és vagonokat. Netán ezeket - a): vasútintézetiként számolták; b) "P" kocsiként mehettek a gyárak és Záhony között oda-vissza?
Mikor hajdan megírtam a törtènetet az Indóhàz Extra szàmàra (ez került fel a Lococlubra is), utàna èrdeklődtem szakembereknèl, akik azt mondtàk, abban az időben a közvetìtőkocsi megrakàsa teljesen szabàlytalan volt.
"Egy ilyen balesetről tudok, itt szerepel a közvetítő kocsi is. Ez egyébként azért volt rakott, mert teljesen szabálytalanul ez vitte magával a szállított szerelvény mindenféle tartozékait is."
Kivonat a Díjszabásból:
5. Védő- és közvetítőkocsi
5.1. Amennyiben a küldemény/kocsi fuvarozásához védő- (lásd: Rakodási szabályok, RID) vagy közvetítőkocsi (lásd: e díjszabás III. Fejezet) beállítása szükséges, függetlenül a kocsi rendelkezésre bocsátójától
5.1.1. az RCH belföldi és nemzetközi forgalomban üres védő-, illetve közvetítőkocsinként a 4.a., vagy a 4.b. sz. Függelékben meghatározott fuvardíjat számítja fel.
5.1.2. a közvetítőkocsik fuvardíját az RCH az oda- és a visszaútra is felszámítja.
5.2. A védő-, közvetítőkocsi az RCH hozzájárulásával megrakható, ha az abba berakni kívánt áru rendeltetési állomása és címzettje megegyezik annak a küldeménynek a rendeltetési állomásával és címzettjével, amelyhez a védő-, illetve a közvetítőkocsi beállítása szükséges. A védő-, illetve a közvetítőkocsin feladott küldemény fuvardíját az RCH e díjszabás feltételei szerint állapítja meg, és az 5.1. pont szerinti díjat nem számítja fel.
5.3. Ha kocsicsoport, zárt vonat fuvarozásához a vasúti közlekedést szabályozó utasítások szerint védőkocsi szükséges, a védőkocsi fuvardíját az RCH a feladóval kötött egyedi, írásbeli megállapodás szerint számítja.
Eddig a részlet az RCH Díjszabásból, amit szó szerint a 2009.05.31. -ig érvényes Vasúti Árufuvarozási Szerződésekre vonatkozó részletes szabályokból (VÁSZ) vettek át.
Egy ilyen balesetről tudok, itt szerepel a közvetítő kocsi is. Ez egyébként azért volt rakott, mert teljesen szabálytalanul ez vitte magával a szállított szerelvény mindenféle tartozékait is. 1966. június 16-án, 21 óra 10 perckor Rákos állomás V. számú vágányon szabályos jelzőkezeléssel és menesztéssel áthaladó 411/II. számú gépvonat (V41 529) a kezdőpont felőli oldalon, a 28. és 34. számú váltók között szembeütközött a helyes bal vágányon közlekedő, a Megállj! állású bejárati jelzőt figyelmen kívül hagyó 5518/II. számú tehervonat 424,018 pályaszámú gőzmozdonyával. Ennek következtében a miskolci fűtőház V41-ének mozdonyvezetője és gépkezelője, valamint a Nyíregyháza honállomású gőzmozdony mozdonyvezetője és két fűtője megsérült és kórházba került. A gőz- és a villamos mozdony súlyosan megrongálódott, utóbbi szolgálatképtelenné vált. A gőzös után sorozott Izkn 598985 pályaszámú rakott kocsi összetört, a mögötte futó D1 268-1 pályaszámú, a Szovjet Vasút részére szállított motorvonat nagyon súlyosan megsérült, a pálya több órára elzáródott.
Kedves Barátaink!Akik követnek minket szomorúan láthatták, hogy az elmúlt fél évben nem került föl új fotó a Fortepanra. Ennek kizárólag technikai okai voltak. A közel tíz éves honlap teljesen elavult és a javítások sem segítettek rajta. Ideje volt kimondanunk, hogy egy új háttér-rendszert és egy új honlapot kell építenünk. Most értünk el oda, hogy nyugodt szívvel bejelenthetjük: az új Fortepan 2020. február végén elindul. Új megjelenés, új funkciók és sokkal gyorsabb működési sebesség várható. Az indulással együtt természetesen többezer új fotót is publikálunk majd. Mi nagyon várjuk már!
Na, ne legyen szar pocsék érzésed, mert azért volt itthon pár ilyen (többé kevésbé romosabb állapotú, de használható) ilyen fékbódém. Abból 2-t el is rontottam, de a 3. jó lett. (Illetve utólag annyit faragtam rajta, hogy az első is már jó lenne, de azt még nem tudtam, amikor a harmadokba belekezdtem. A lényeg: lesz belőle fékbódés Su. Maholnap szerkezetkész lesz.
Már az I. Vh, de főleg a II. Vh. idején jelentős normálnyomtávú vasúthálózathoz jutottak Sztálinék, amihez megfelelő mennyiségű járműpark is kapcsolódott.
Egyszer már előkerítettem neked egy normál nyomtávu RZD Gags kocsiról fotót is.
A 405 azért nem lehet benne, mert későbbi beszerzés lehetett. A nálam található lista szerint 1955-56-ban szerezték be, ezért, az egyébként 1956-os lista nem is tartalmazta.
Amit találtam:
Sr404000 - 404050 Teng.t.: 6000mm Hossz: 11350 mm Rak.hossz: 9200 mm Tömeg: 8,5t Raksúly: 16t
470000-471999 S (A PIKO kocsi ugye Su 471229, de az u ettől független), tehát ez OK.
A 405xxx nincs rajta, de legalább van róla kép.
A fékházas Su(?) kocsi képét ha felnagyítom, akkor halványan látszik, hogy talán csak Su van feliratozva, r betűnek nincs hely. De azért a nyakamat nem tenném rá.
Itt van egy másik lista, amely szintén mellőzi mindkét számot.Kiváncsi lennék egyszer az ilyen számcsoport-kiosztók motívumaira. Vagy legalább egy manipulálatlan teljes kiosztásra.
Nem találom a guglitérképen. Régen volt már az a 2009.
Szerintem a vasutas sporttelepen volt/van. Korsós sor - Bajcsy Zsilinszky út - vasúti vágányok által körülhatárolt területen. Bekarikáztam az üzemanyagtöltőt. Talán a guglin látható Loki falatozó, vasutas klubház mellől készíthettem a képet.
Amikor a Cuculizmus dühöngött, mindenfajta tengelyátszerelt kocsiban jött-ment a Testvéri szeretet.
Fedett kocsiban vonatszám a zsákos cement, tartályban a melasz, kétrakszintes autószállítón a Lada, pőrekocsin a haditechnika, speci kocsin ment valami fehér porszerű anyag, Dunaújvárosnak nyitottban a vasérc.