Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131073

 

"a liberalizmus csodás társadalmi elosztás "elméletét":"

 

Neked (vélhetően ismert okokból) teljesen torz képed van a liberalizmusról.

 

Mégis mikor a lófaszba volt Magyarországon liberalizmus? Pont itt, az etatizmus fellegvárában?

 

Egyébként a liberalizmus egyáltalán NEM azt jelenti - hogy a feudális előjogokkal bíró elit kényúri jogosítványokkal rendelkezne a társadalmi erőforrásokon. De nem ám.

Ezt művelte az elmúlt 20 év összes politikuma - de ez cseppet sem liberalizmus, hanem egy trágyadomb.

 

A liberalizmus azt jelenti, hogy ha valakinek van egy gyára - akkor (a saját pénzéből !!!!) simán építhet mellé még egyet. Ha van hozzá forrása, esze, szaktudása, piaca, stb.

 

Méghozzá anélkül építhet, hogy az állam (agyament szabályzókkal, állami elnyomó eszközökkel, vagy csak simán a kifizethetetlen sarcokkal) - lehetetlenné tenné a fejlődését.

 

Viszont az emltett "elmélet" szerint, (állítólag) 2 darab gyárban több munkás dolgozik mint 1 darab gyárban. De ez nem biztos, lehet hogy ez is csak valami "liberális furfang".

.

Előzmény: Törölt nick (131069)
Vadista Szandál Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131071

A Hajdúnak nem utódja az Elektrolux, a Hajdu köszöni megvan Debrecen mellett. A Lehel hűtőgépgyárat vásárolta meg az Elektrolux a korai 90-es években meg épített még mellé egy gyárat Nyíregyházán.

 

A mosógépgyártást leállította a Hajdu, gondolom nem érte meg, nem tudják 50 ezerért adni a boltban, azaz 20 ezerért előállítani.

Előzmény: Törölt nick (130984)
GPS Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131067

 

Egyformán fékeznek? Hümmm. OLVASD EZT.

.

Előzmény: Törölt nick (131066)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131065

Enyhen szelsosegesen gondolkozol a modern tudomany es technika vivmanyairol :)

 

sb

Előzmény: Törölt nick (131062)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131064

"Mint jeleztem minden hajómotor szárazkarteros, még a folyami vontatók is"

 

Azert az nyilvanvalo, hogy egy szemelyautoban mas jellegu muszaki problemakkal kell megkuzdeni, mint egy hajoban.

 

sb

Előzmény: krezidiesel (131060)
GPS Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131063

 

 

Ahhoz, hogy valaki lovag legyen, ahoz feltétlenül kell legyen lova?

 

Mert engem érdekelne a dolog - csak a ló-tartás okoz némi gondot...amennyiben ez kötelező.

 

 

Állami támogatás és adómentesség lovagoknak

Sosem volt ilyen jó lovagnak lenni: sem adót, sem vámot nem fizetnek, sőt állami kvótát is kapnak ezentúl a máltaiak. Tovább »

forrás: Index.hu

krezidiesel Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131060

Mi ami pályautót épitünk azt mind átalakitjuk szárazkarterosra.

Másképp nem birja a Hungaroringet 5 körön keresztül sem, és voltunk 24 órás versenyen is.

Ez olyan autókra értendő amik 2 perc közelében tudnak menni a Hringen, lassúbb kocsiknál nem kell.

Mint jeleztem minden hajómotor szárazkarteros, még a folyami vontatók is amik nem dülöngélnek, pedig relativ kis motorok (50l körül hengerenként) vannak bennük.

Offroadnál gondolod, hogy nem jönnek le a dombról?

Meg triálosokról ne is beszéljünk...

http://www.youtube.com/watch?v=C9Nv_4ZEtm0

Csabi nagyon jó cimbim természetesen, általam tuningolt 1,9tdivel megy a kocsija...

:-))

Előzmény: Törölt nick (131054)
manta-z Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131059

Nem ez kb olyan, hogy 45-ben már fénycsővel világítottak katonáék a háztartásban meg a 80-as években cserélték le a gyertyát meg a petróleumlámpát izzóra 95-ben meg fénycsőre.

Előzmény: Törölt nick (131058)
manta-z Creative Commons License 2010.11.30 0 0 131056

Azt nem tudom, de az általam említett variáns 1100kw-os csúcsteljesítményt adott le. Manapság drag racing versenyeken használják ezeket a motorokat hajókban 3000kw-os teljesítménnyel....

Előzmény: Törölt nick (131048)
manta-z Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131055

Ez egy örök meddő vita lesz kettőnk között úgyhogy hagyjuk. Egyébként nagyra becsülöm a mostani autók technikai színvonalát és tudását. A legnagyobb fejlődést a biztonságtechnikában és a futóműben illetve az ABS-ESP rendszerekben látom . Amit a motorokkal művelnek az lófax igazából ahogy te mondtad CAD-CAM szimulációkkal tudtak finomítani a dolgokon és bejöttek a nagykapacitású jelfeldolgozó rendszerek ezért a végletekig finomított mechatronikai rendszereket kaptak, de semmi forradalmi újítást nem látok a II VH óta mechanikai oldalon. Igazából az élettartammal van gondom illetve azzal, hogy a jól bevált részletmegoldásokat lecserélték megbízhatatlan műszaki megoldásokra méghozzá azért, hogy spóroljanak vele pár eurót. Pl ilyenek a műanyag alaktrészek bizonyos csoportja. Soha nem láttam elvetemedett alu, vas, vagy magnézium ötvözet szelepfedelet, viszont a műanyagot még olyat  nem nagyon láttam amin inkább előbb mint utóbb ne ömlene az olaj a vetemedés miatt stb stb folytathatnám a sort reggelig de befejeztem az offolást.

Előzmény: Törölt nick (131047)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131054

"Oszt miért kaland az olajzás?"

 

Az egyik legneuralgikusabb pont a motortervezesben, kulonosen igaz ez a sportosabb modellekre. A  masik meg a hutes.

 

"egy tengeri hajómotor is dülöngél 45 fokot,"

 

Naja, de egy hajomotor ala akar 2 meter mely olajteknot is tehetsz. Autoban ez utobbi megoldas nemileg problemasabb. Valamint nem forog 8400-at, igy az olajhabosodas nem gond, es akkora olajcsatornak vannak benne mint egy haz, igy az olajvisszafolyas sem problema. Azon kivul nem kell egy csomo mindennel tokolni, mint pl. a tokeletes olajtomitettseg, az olajlevalasztas a kartergazbol es hasonlok.

 

"de off-roadban nem ritka a 60-70 fokos siratófal, ahol perceken keresztül zúgatják a pszichopaták a vasat. Oszt nem lesz csapágyas."

 

Ha levegot sziv, akkor elobb-utobb az lesz. Meg aztan az ugye csak az egyik irany. Sportkocsinal meg mondjuk van 1,2-1,4g minden iranyba....

 

"Ja ,hogy az autózásban ritka az csak azért mert ott ritkán alkalmaznak drága, igényes megoldásokat..."

 

Szarazkarternek is van hatranya. Elso korben az, hogy hova teszed az olajtartalyt. Aki sakkozott mar motorterben millimeterekkel, az tudja, hogy ez nem egyszeru.

 

Be lehet dobni ilyen kulcsszavakat, aztan meg magabiztosan mosolyogni. Csak azt kell megvalogatni, kinel suti el az ember oket :)

 

"Profit az Isten"

 

Mi mas? Mindenkinek az, aki nem jotekony celert, ingyen dolgozik.

 

sb

Előzmény: krezidiesel (131049)
dajtás Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131053

Kis pöcök alkatrész hiba miatti főpanel cseréről jutott eszembe:

Nővéreméknél bekrepált a szagelszívó, mert kiment az izzó... gari már nincs rajta,

szervízbe be, javítási díj 20k, vagy 1 hónap várakozás 25k gyári főpanelért...

Faterommal szétkaptuk a cuccot, hogy megnézzük mi a baja. Arról nem nyilatkoznék milyen volt a tervezés, de a hiba "nagyon bonyolult" volt. 1db 0 ohmos(átkötő) ellenállás ment ki a zárlattól, ezt akarták 20k-ért  megjavítani(hülyének néztek). Természetesen mi magunktól is meg tutuk csinálni egy hulladék vezeték beforrasztásával... Ennyit a szervízekről és a modern csodákról :)

Zottjoghurt Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131052

bmw szinten biztosan, de tömegeknek termelve csak gondot okoz.

Előzmény: Törölt nick (131050)
krezidiesel Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131051

Tudtommal 50 óra, utána motorrevizió.

De kérdezd meg a múzeumotokban mert a BMW is használta:

http://en.wikipedia.org/wiki/MW_50

:-)))

De az akkori kenőanyagokkal, üzemanyagokkal a mai motorok se birnának többet, ezt azért nem szabad kihagyni a számításból.

Előzmény: Törölt nick (131048)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131050

"Profitmaximalizálás"

 

Errol szol a vilag.

 

Persze azert ebbe beletartozik a garancialis koltsegek minimalizalasa, es a vevoi elegedettseg maximalizalasa is. Szoval semmi sem feher meg fekete.

 

sb

Előzmény: Zottjoghurt (131045)
krezidiesel Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131049

De háton is repültek, meg 6-8G-vel gyorsultak fordulóban.

Oszt miért kaland az olajzás?

Egy tengeri hajómotor is dülöngél 45 fokot, de a tengeralattjárók tán még többet is, mert nincs alakstabilitásuk.

Talán még nem irtam de 20 éve az autósportban tevékenykedem, és azért volt néhány dobogós autó épitésében részem...

Pályautókat is épitettem (most is épitünk), de off-roadban nem ritka a 60-70 fokos siratófal, ahol perceken keresztül zúgatják a pszichopaták a vasat. Oszt nem lesz csapágyas.

Szárazkarter meg az olajakku  minimum 100 éves cuccok, minden hajómotor, meg repülő ilyen. Ja ,hogy az autózásban ritka az csak azért mert ott ritkán alkalmaznak drága, igényes megoldásokat... Profit az Isten, az autóipar meg csak erről szól.

:-)))

Előzmény: Törölt nick (131038)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131048

Es mennyi volt az elettartama az alant emlegetett szuper viznitros cuccnak?

 

15 ora?

 

sb

Előzmény: manta-z (131042)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131047

"És mi az oka annka, hogy újabban  rengeteg motor és futóműalkatrészt műanyagból gyártanak? "

 

Sokkal olcsobb. Meg konnyebb.

 

"Folyamatos problémákat okozva idő előtt."

 

Nem nagyon van veluk problema, sot.

 

"mennyivel drágább lenne alcsiból"

 

Az attol fugg, de altalaban sokkal dragabb. Darabszam kerdese, altalaban kis sorozathoz nem erdemes muanyag alkatreszt csinalni.

 

"mondjuk az legalább nem vetemedik/ törik....."

 

Dehogynem.

 

 

sb

Előzmény: manta-z (131039)
manta-z Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131046

"Menj el a Közlekedési Múzeumba!"

 

Az alapján mondom.....okés annak idején nem volt lambdaszonda, de volt magnézium ötvözet motorblokk, többlépcsős feltöltés, változtatható szelepvezérlés, mechanikus befecskendezőrendszer, hengerenként 4 szelep, DOHC szelepvezérlés stb stb.

Előzmény: krezidiesel (131040)
Zottjoghurt Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131045

hogy a gyartasi koltsegeket csokkentsek

 

Profitmaximalizálás. Iván Sztahanov nem ilyesmiken rágódott, amikor összerakta 120%-os teljesítménnyel anyukádnak a Hajdút 30 évre. Persze Ivánt idővel kiszorították a profitos ifjúk. Nem kétséges, hogy Iván napjait megszámlálták..

Előzmény: Törölt nick (131036)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131043

"Egyébként mi az oka annak, hogy szíjról visszaálltak a láncos vezérlésre?"

 

Gondozasmentes, kisebb helyet foglal, jelentosen megbizhatobb.

 

A szijak akkor terjedtek el, amikor az anyagtudomany eljutott odaig, hogy viszonylag megbizhato es tartos vezermuszijakat lehetett gyartani, es ezek sokkal csendesebbek voltak, mint az akkori lancos vezerles.

 

Aztan a lanchajtas is fejlodott, sokkal halkabbak lettek, igy a szij elonye eltunt.

 

"Meg mesélhetnél valamit pl. az 1.6-os BMW benzinmotorról a 116i-ben aminek 20-30000km között átugrik a vezérlése"

 

Meselnek, de nem ismerem oket.

 

sb

Előzmény: manta-z (131037)
manta-z Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131042

"Az igenybevetel az egy dolog. A vilaghaborus repulogepmotorok uzemideje lofax se volt. A vilag legkonnyebb dolga nagy teljesitmenyu cuccokat osszerakni, ha nem szamit, hogy mennyit bir."

 

Hogyne számítot volna, pl az Allison V1710-et többféle teljesítményre és élettartamra skálázták pl az egyik variánsnak az élettartama 150 óra volt. De ilyen alapon akkor mondhatnánk azt is, hogy a Forma-1 is a világ legegyszerűbb dolga: nagyon-nagy teljesítmény és kit érdekel mennyit bír, nemdebár? :))))

Előzmény: Törölt nick (131038)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131041

"Gyakorlatilag a 90-es évek közepére érte el az autóipar azt a színvonalat motor technika terén, mint amit a II világháborús repülőgépek motorjaiban felvonultattak."

 

Ez egy nagy LOL, mar ne haragudj. Gyartasi modszerek, gyartasi pontossag, anyagtudomany, minosegbiztositas, tervezesi es tesztelesi modszerek, CAD-CAM, CFD es FEM, elektronika....

 

Ugyanmar.

 

sb

Előzmény: manta-z (131033)
krezidiesel Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131040

Talán...

Menj el a Közlekedési Múzeumba!

Csodákat lehet látni.

De ha jössz hozzám legközelebb, elviszlek itt a faluban egy cimborához aki ilyen cuccokat gyűjt. Meg fogsz lepődni, MIG 17-esből való 37mm-es gépágyúja is van, igaz hatástalanitott...

Előzmény: manta-z (131033)
manta-z Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131039

És mi az oka annka, hogy újabban  rengeteg motor és futóműalkatrészt műanyagból gyártanak? Folyamatos problémákat okozva idő előtt. Szerintem a spórolás,mennyivel drágább lenne alcsiból mondjuk az legalább nem vetemedik/ törik.....

Előzmény: Törölt nick (131036)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131038

"Mi ebben a kaland, hogy billegtetik?"

 

Az a kaland, hogy az olajozast minden korulmenyek kozott biztositani kell. Egy ilyen sportos gep jelentos hossz es keresztiranyu gyorsulasokra kepes, ezt szimulaljak a billegtetessel.

 

Vizsgaljak az allando olajnyomast, a habosodast, az olaj viselkedeset.

 

 

"Azt a kőkorszaki (II. VH) vadászrepülő motorok igénybevételéről ne is beszéljünk..."

 

Az igenybevetel az egy dolog. A vilaghaborus repulogepmotorok uzemideje lofax se volt. A vilag legkonnyebb dolga nagy teljesitmenyu cuccokat osszerakni, ha nem szamit, hogy mennyit bir.

 

sb

Előzmény: krezidiesel (131031)
manta-z Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131037

Egyébként mi az oka annak, hogy szíjról visszaálltak a láncos vezérlésre? És nem csak változó szelepvezérlés miatt van, mert "sima" motrorokon is ez a trend manapság?

Meg mesélhetnél valamit pl. az 1.6-os BMW benzinmotorról a 116i-ben aminek 20-30000km között átugrik a vezérlése :)))

 

Előzmény: Törölt nick (131034)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131036

"Alul írta valaki a beágyazott csapágyat."

 

Az erosen integralt alkatreszeket nem azert alkalmazzak, hogy ne lehessen szerelni, es jol megszivassak a felhasznalot,hanem azert, hogy a gyartasi koltsegeket csokkentsek, esetleg olyan tervezesi celokat erjenel el az integracioval amit szerelt megoldassal nem lehet.

 

Autoiparban detto. Ott raadasul a ceg elso korben sajat magat szivatja meg az erosen integralt alkatreszekkel es a nehez szerelhetoseggel.

 

sb

Előzmény: Zottjoghurt (131030)
krezidiesel Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131035

8-10 éve má nincs panel meg kondi, vazze.

Háromrétegű , beöntött, javithatatlan nyákok vannak, alacsony óntartalmú forraszanyaggal forrasztva, ami 10 év alatt széthullik.

Előzmény: Zottjoghurt (131030)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 131034

najovan, hogy egy kicsit magunkat is fenyezzem: ezt most talaltam, egesz jo:

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!