Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LUCAS Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85380

A 7-es száraz DSG-n nem olyan kirívó a kuplungcsere 70E-nél, sőt...

Előzmény: Alex_Aston (85378)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85379

7 sebességes a DSG, az nem annyira tartós. Kuplungot is vagy azért cseréltek már benne, mert nem bírta (a sokadik kuplungot adja ki hozzá a VW, több olyan eset volt, hogy 40e km-t sem bírt ki az első kuplung) vagy azért, mert nem 80e km van benne.

A J Astra egy túlsúlyos dög, de kollégám most vette meg új autóként (a szedán még kapható) az 1.4T motorral, azt mondja, utána olvasott és annak nincs baja.

Persze ismerni kellene a valóságot mindkét esetben: állapot, életkor, stb.

 

Előzmény: tibor.török (85376)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85378

Cserés kuplung szerkezet nekem nagyon azt sejteti, hogy a km ennél jóval több.

Ilyen kevés km alatt tönkre menő kuplung automata esetében durva gyári hiba (mert itt még a bot láb sem játszik, hiszen nem kuplungol a sofőr), kézi váltónál lehetne még gyanús, hogy béna a sofőr, bár akkor meg azért nem venném meg az autót, mert ki tudja mit kapott.

 

Persze vannak kivételek, hogy valaki évi pár ezer km-re is dieselt vesz, de ez a ritkább.

Márkaszerviz átvizsgálás, esetleg igazságügyis szakértőt fogadni (20-25e Ft a költsége), hogy lásd, mennyi lehet a kocsi valós km-re, meg műszaki állapota.

 

J Astrát nem vennék, mert nehéz mint a sár. Másfél tonna körül van a kocsi.

Előzmény: tibor.török (85376)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85377

valós 80e km? dízel dsg-vel? 11e km/év? kicsit hihetetlennek hangzik

Előzmény: tibor.török (85376)
tibor.török Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85376

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, azonban nem tudom eldönteni, hogy a kinézett 2011-es (facelift-es) Octavia kombi 1.6 CR TDI DSG DPF kb. 80.000 km-rel megérné-e hosszabb távra esetleg. Éves szinten 15.000-20.000 km-t mennénk vele, hosszabb távokon (tehát nem városban), a kuplung szerkezet cserélve van. Ellenfele egy benzines Opel Astra J kombi lenne 1.4T motorral és 800e Ft-tal drágábban. Szerintetek megérné hosszabb távra megvenni a Skodát?

Köszi!

 

Tibi

Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85375

Ezért nem érdemes pálcás mosóval fejegységet takarítani :)

 

Milyen takarítás történt? Szét is lett szedve, vagy csak külsőleg?

Előzmény: pampalini111 (85372)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85374

tegnap délután volt dolgom a városban, direkt dugóztam egy kicsit a nagykörúton, ma reggel a hungárián, hogy sok legyen a kuplungolás, egyelőre még mindig oké

 

el sem merem hinni...

Előzmény: TyggeR (85348)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85373

Nekem előfordul, hogy elhallgat a STREAM MP3 fejegység és gyújtás ki-be elvégzéséig nem is javul meg. Ezt próbáltad már?

A beázás az olyan dolog, hogy vagy javítható, vagy nem. Szét kell szerelni és kitakarítani, 50% hogy jó lesz.

Kiszerelés után de még szétszedés előtt azért én kipróbálnám, hogy lehúzom a csatlakozóját amin a tápfeszt kapja, majd vissza.

Előzmény: pampalini111 (85372)
pampalini111 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 85372

Sziasztok!

A Symphony rádióm ttakaritás útán nem szól. Beázásra gyanakszom, a kijelző müködik mindent lehet állitani. Valakinek van tapasztalata a hibával

kapcsolatban, javítható? 

jetkarcsi Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85371

Üdv Márkatársak!

 

Érdeklődnék, van-e valakinek tapasztalata a Rigotech cégről.

Ha van, kérlek a név gmailpontcom emailre írd meg. 

Köszönöm.

Realtukko Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85370

A kapitalizmusban is létezik a szerencsefaktor. :)

Előzmény: www.octinfo.com (85368)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85369

Emiatt lehet kár volt menekülőre fogni a dolgot. A B6 Passat is tud ilyet, de valahogy a VW-t ez annyira nem izgatta, inkább két gyakran eltörő forrasztás miatt vásároltatnak a tulajjal egy komplett új kormányoszlop elektronikát (ha jól emlékszem). Párszáz angol font, lehet 1000 körül is lett volna talán.

 

A tulaj meg vagy be sem tudja indítani, esetleg igen de 20 perc játszadozás után, vagy autópálya belső sávban áll le alatta előzés közben a motor. Mindkét eset a barátom autóján fordult elő, és én kerestem neki olyan vállalkozást Angliában, ahol ezt csere helyett megjavítják. Lengyel barátaink ráálltak erre, 1 óra alatt kész volt kormányoszlop ki-be szereléssel együtt.

Előzmény: Törölt nick (85366)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85368

Nem csévélődött fel a biztonsági öv automatikusan kioldás után. 2x cserélték garanciában.

A csomagtér teleszkóp nem emelte fel a csomagtér ajtót, 2x cserélték gariban.

A hátsó ajtó nehezen záródott. Mondtam, kenjék meg a zsanért. Alig tudtam lebeszélni őket arról, hogy kicseréljék gariban. Cserélni akarták, mert a munkafelvevő szerint nem olyan az érzete mint a szalonban álló új autón... A fene se fogja ezért otthagyni az autót és megszervezni a logisztikát oviba, munkahelyre, ha megkenve is jó - mert én nem éreztem, hogy kenés után gond lenne vele.

Mindezt egy olyan autón, ami a kínálat legalján van kb.

2x romlottak el ezek a cuccok, de talán még mindig jobb, ha 2x elromlik de cserélik, mintha 1x romlik el és akkor sem cserélik.

Egészen konkrétan ezt nekem nem mesélte valaki, hanem én intéztem személyesen.

 

Arról pedig még nem is tettem említést, hogy a nagyságos fauvé konszernnél egy Superb1 esetében méltányosságból kedvezményt adtak volna a tolató radar szenzorra ha gari idő után elromlik, míg nekem az O2-nél ez nem járt, mert az "csak" egy Octavia. Nem kamu, láttam a "nagy könyvet" ahol le volt írva a márkaszervizek részére, milyen méltányossági dolgok járnak egy Superb tulajnak és ott volt a tolatóradar szenzor.

 

Előzmény: Realtukko (85365)
Syracusa Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85367

Hát, nem túl udvarias ez tőlem, de tényleg ne legyen igazad. :)
A bal oldalon már kivettem és visszaraktam amikor láttam hogy mi van, tényleg öt perc. A jobb felén viszont a csavar xarabbul néz ki, azzal lehet hogy gondom lesz, de max levágom. Mindenképpen új csavarok mennek be. Ilyen és így lehet cserélni, bár ez valami VW, de ugyanez az Octi is:
https://youtu.be/4uXI8BxGNOI

A rugó meg ilyen, a két vége emelkedő spirálban végződik, nem laposan. Hogy mennyit vesz fel az a vékony pozicionáló alátét, hát nem tudom, de szerintem túl sokat kap a két vége. És törik másoknak is ahogy nézem Briskodán és Google-n az ezzel a futóművel szerelt egyéb VAG autóknál.
 http://www.fekmester.hu/cikkkepek/994328+%406__________skoda_octavia_ii_combi__1z5__1.6_tdi_hatso_spiralrugo__kombi_cayc_77kw_.jpg

 

Egyel magasabb súlykategóriájú PR kódhoz rendeltem, bár nem sokat számít (10 fokozat van, ha jól emlékszem). Nem is bánnám ha picit keményebb lenne a se**e. Az új gátlók is érezhetők - a régiek sem voltak még igazán betegek -, de még egy picit lehet keményebb.

Előzmény: Octi19 (85358)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85366

motort, váltót, klímát kicserélnek, de a karbantartásaik (ezek tartamazzák az kötelezően cserélendő gyári alkatrészek árait is- egy lista szerint, amit a szerződéskötésnél kérésre bemutatnak), egyáltalán nem olcsók és csak akkor van gari, ha megvannak a karbantatások. Annyi, hogy így viszonylag átláthatók a szervízköltségek.  

Az egész inkább egy marketing húzás, mind valós érték. 

Végeztek ezek a távol keletiek egy pontos számítást erről a 7 éves gariról... csodák nincsenek, az autó üzemeltetése mindig pénzbe került.  

Én akkor futotam el egy mazda szalonból pár éve, amikor alkudózás közben a üzletkötő megemlítette, hogy 24 órás mentőszolgálat is tartozik a garanciához (talán a mercedesszel voltak összeállva). Kérdeztem, hogy miért lenne szükség egy ilyen szolgáltatásra, hiszen az autók újak? Elkezdett magyarázkodni, hogyhát megtőrtént néhányszór, hogy ok nélkül leállt az autó... és a vezetőség szükségesnek találta ezt a szolgálatot biztosítani. 

Előzmény: Realtukko (85365)
Realtukko Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85365

Nekem meg pont egy KIA tulaj kollégám panaszkodott, hogy minden csip-csup szirszaron b*szakodnak, a garancia hiába 7 év, valahogy soha semmire nem vonatkozik... akkor csak kapitalizmus van ott is.

Előzmény: www.octinfo.com (85364)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85364

Én tudom, hogy működik, sokat láttam már, de ez egy szarrágó bagázs akkor is. Egy Toyotának nagy piac vagyunk? Dehogy...

Egy KIA-nak? Dehogy...

Fele ennyit nem b.szakodnak garanciális autónál. Saját tapasztalataim vannak. Valahogy még sem mennek csődbe.

Előzmény: Alex_Aston (85363)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85363

Mert nem jótékonysági intézmény, hanem piaci elven működő cég :)

Miért spórol sok cég 100Ft-os tételekkel? Mert 100e eladott terméknél ugye az már komoly pénz.

Ilyen ez a kapitalizmus. Ez van.

Előzmény: www.octinfo.com (85362)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85362

Akkor meg miért pont ez a pár eset fáj nekik?

Előzmény: Alex_Aston (85361)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85361

USA piac és a Magyar piac mérete, felvevő ereje legalább 100X-es szorzó az USA javára, ha nem több.

De még a német is vagy 20-30x-os.

 

Kis pont sem vagyunk a világ gazdasági térképén. Ez van.

 

Előzmény: www.octinfo.com (85350)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85360

Meg ha a menetszél le is viszi, attól még foltos marad, és megtörik rajta a fény.

Jó dolog az a hátsó ablaktörlő, nem vitás.

Előzmény: www.octinfo.com (85345)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85359

A Scoutnál az ősszel, vagy egy óra melegítés és mindenféle spay után, levágtam a csavarokat és vettem új lengőkarokat. 

1o évet tartott a hátsó rugó, sokszor volt a csomagtartóban komolyabb súly, elég volt neki. 

A lengéscsillapítók még az eredetiek. 

Előzmény: Octi19 (85353)
Octi19 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85358

Emlékeim szerint nem ilyen egyszerű a csere, de ne legyen igazam...

 

Az alátét támasztja alá a rugót, tehát nincs szükség ilyen laposításra. Egyszerűen eljött a vége, kirugózta magát megkeményedett és elpattant. Majd nézd meg, hogy a törés környékén fel is mágneseződött.

 

...viszont annyiban észrevehetően jobb lesz, hogy az új rugók sokkal lágyabbak lesznek és a rugózás is szintet fog lépni!

(A nejem A2-esében is észrevehetően jobb lett a futómű, méghozzá annyival, hogy azután a hátsókat csak azért cseréltem ki mert az elsők cseréje olyan nagyon sokat jelentett!)

Amikor kivettem a hátsókat megdöbbentő, hogy mennyire össze volt már ülve. Kb.: 6-8 centivel rövidebbek voltak már mint az új!

Előzmény: Syracusa (85355)
Syracusa Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85357

Mondjuk ha tettek volna még egy-egy fél ív ellaposított spirált a rugó végeire, akkor nem "lábujjhegyen" állna a helyén és nem ott kapná a dinamikus terhelést ahol a legjobban fáj.

Előzmény: Octi19 (85353)
Syracusa Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85356

Az, O2FL kombi.

Előzmény: www.octinfo.com (85354)
Syracusa Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85355

Elég a lengőkar-csonkállvány csavart kivenni, akkor lebillen a lengőkar, kiesik a rugó. Két emelővel sima ügy, ha nem rohadt be nagyon a csavar.

Előzmény: Octi19 (85353)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85354

Ez O2?

Előzmény: Syracusa (85352)
Octi19 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85353

Upsz!

Én az asszony A2-esével jártam így a bal elsőnél...
Nem lesz egyszerű a csere, sajnos hagyományos rugóösszehúzóval nem nagyon lehet odaférni, arról nem is beszélve ha a lengőkar belső csavarja be van rohadva...
...sajnos ez a multi-link futómű hátulütője, az A2-ben csak lekötöttem a lengéscsillapítókat, lenyomtam kissé a lengőkart és kiesett a rugó.

(ha veszed, akkor az alátét betétekkel is készülj, mert biztosan cserések lesznek azok is!)

Előzmény: Syracusa (85352)
Syracusa Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85352

Ehm, valami hülye kopogás az nekem is volt az Octavián. Hátsó stabipálcákat már cseréltem pár hete, de nem igazán volt komoly bajuk és a szilentek is mind rendben voltak.
Ma délelőtt nekiálltam a szétfoszlott felütésgátlóknak, és ha már úgyis kiszedtem a telókat, akkor azokat is lecseréltem. Aztán a bal oldalon ott volt a meglepi. Elsőre nem is tűnt fel, csak amikor megpiszkáltam hogy mi a fene az a rozsdacsík az alsó rugókosárban:

 

Előzmény: Octi19 (85349)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.16 0 0 85351

ez a kényelmes és olcsóbb megoldás... kicserélik amúgy garanciában, ha kiszakad, szétesik stb. nyekergésért nem :)

Előzmény: Octi19 (85349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!