vlevi, cerka72! Köszi a választ, megnyugodtam. Eddig én is úgy tudtam ez benne van, de az Auto Don-nál kapott felszereltségi lista nem így írta. Én az 1.4 és 1.6 LX plus SW között vacilálok, de egyre inkább az 1.6 felé hajlok. A dizel sajna már túl drága nekem.
Minden dieseles kivárja a 20.000 km olajcseréig??? Nem konkrétan az elsőre gondolok, hanem magára a ciklusra!!! Ok hogy 150.000-ig nem lesz baja, de utánna??? Nem ajánlott inkább ezt is 15.000-enként cserélni???
A válasz a kérdésedre: Évi 25.000 -kilométert megyek minimum, és csak saját célra használom. ersze azért ennyi, mert nagy a család, és az ország keleti, és nyugati végében is lakik rokon.
Megvolt az első tankolásom: 46,68 liter 868 kilométerre. Én ezzel nagyon elégedett vagyok, mert ez eddigi benzines autóim ezt meg se közelítették.
Van valakinek tapasztalata a Kia óbuda szervízével? Lehet oda olajat vinni, vagy csak a sajátjukat használják?
Eddig, mint már írtam csak benzines autóim voltak, azok nem kívántak a motorolajon és a benzinen kívül semmi kegyszert. Csak mpg-caps-ot használtam, egy ideig, amitől picit jobban húzott a gép, de a fogyasztás csökkenés az nálam elmaradt.
Látom dízelek esetében jobban kell figyelni a motorra.
A mororolaj és üzemanyag esetén is megnéztem az adalék palettát és hát elég széles.
Nekem első dízel tulajnak nehéz eldöntenem, hogy mit és milyen gyakran használjak. A reklámok nem érdekelnek, csak a valós eredmények.
Ezért szeretném kérni az öreg dízeleseket, hogy osszák meg velem a tapasztalataikat Spuri? STP ? MPG ?
Végre nem vagyok egyedül. Szánalmas ez a bejáratósdi, nem pörgetem x fölé, felkapcsolok, ott meg lefullad a gép.
Anno Ladán a 10000. km-ig kellett 3* olajat cserélni, könyörgöm, eltelt azóta 30 év, gépben, olajban.
Hozzászólhatna már olyan is aki gyárban dolgozik. Én csak látogatóban voltam 2-3 helyen, nos nem volt idő bemelegítésre sem és kaptak rendesen. Mindegyik!
Ismerősöm mondta, valamelyik gyárban kivesznek minden x-edik mocit és "megfingatják", majd be a gyártott autókba. Ő azt mondta, ebből szeretne kapni ha 1* veszi azt a márkát. Nem használt, hanem letesztelt.
Arra is kíváncsi lennék, akik itt írnak, mennyit mennek évente, mert szinte mindenki dízelben gondolkodik. 15000/év alatt meg sem fordulna a fejemben, mert valami beüthet, meg drága az üzemanyagszűrő , stb. Maszekba meg hova megy több 10ezer km? cég az más.
És ma nem lenne szabad dízelt részecskeszűrő nélkül forgalmazni. Ezt senki sem nehezményezte.
Így van, az olajból is már "divatos" holmit csinálnak. Én használom a régen jól beváltat. Az adaléktól pedig megszűnt a motor "száraz" futása indításkor. A kenés is jobb.
tegnap átvettem az autót, egyből le is utaztam vele a Balatonra, innen írok most is. KXU-... a rendszám egyébként.
240 km-el a hátam mögött egyelőre semmilyen negatívumot nem tudok mondani, pedig bőszen keresem a lehetséges kifogásaimat :D Csendes, jól suhan, a gumija Michelin Energy, el is döntöttem, eredeti terveimmel ellentétben nem cserélem le 205-ös gumikra, marad ez, csak alufelnit veszek hozzá, az acélra meg rámegy a már megrendelt GoodYear UG7.
Mindenkinek jó cee'delést, majd még írom a tapasztalataim, csao!
Nincs semmilyen tapasztalat. Egyszerűen láttam a TV-ben és gondoltam megkérdem ki mit hallott róla. Pont azért kérdezem, mert én sem veszek meg valamit, csak azért mert reklámozzák.
Tapasztalat? Ezt hogy érted? Ha bedobnak egy reklámot, akkor állapítsam meg, hogy melyik a jobb? Képtelenség. Én csak egyszerűen nem eszem meg a reklámot, ennyi. Jó az a Total 9000, tudja az értékeket, és kész. Öntettem hozzá még (off) MPG Extreme fémkezelő adalékot is. Megy, mint a GTi, mocskosul húz :) 180-nál tök csend, csak egy kis szélzajt hallani. Tegnap kipróbáltam. :)
Akkor Neked lehet más garifüzeted van. Mert nekem nem tudták beleírni az első előtti szervizt így a hátsó oldalra pecsételtek. Meg persze számlát is adtak... De nekem a 3+2+2 garis még.
Nekem tegnap jött meg a kereskedésbe az 1.6D SW LX+ és van benne külső hőmérséklet jelző. A csomagtartóban még a tárólórekesz is benne volt a pótgumi fölött, pedig úgy tudom ez csak az EX limitedtől jár. Remélem benne hagyják!
Amit viszont észre vettem:
Módosult a felszereltségi lista otóber 15-től , mert eddig a DRDi autók LX+ kivitelben 195/65-R15 ös gumikkal jöttek, az egyémen meg már 185/65-R15-ös abroncs van.
Viszont még nincs bicska kulcsom!
Most először nem örülök ennek a hosszú "hétvégének". Ha nem lenne, már a jövé héten át udtam volna venni a verdát, így meg sajna el fog tolódni a jövő hét utáni hétre. Hát nem nagyon alszom már!
Szinte minden fórumon megy a "bejáratósdi" és az "első olajcsere idő előtt" téma. Mindkettőt elég nagy ostobaságnak tartom. (hacsak nem versenyzésre használja valaki) Szal szerintem használja mindenki normálisan, ahogy amúgy is használná (egy előzéskor tiport padlógáztól nem megy tönkre) az olajcserét meg hagyja nyugodtan akkorra, amikor a szervízkönyv írja! Ha nekem szervízem lenne, én is mindenkinek javasolnám a +olajcserét, sőt, ajánlanám, hogy inkább 10e-enkit cseréljen :-)) Ezek a motorok 4-500e km-t csuklóból elmennek. Persze ha valaki nagyon odafigyel, akár 600e-et is. Komojan ennyit terveztek menni vele????
Én csütörtökön vettem át a kocsit és KYL-es rendszámot kaptam. Nelem is azt mondták,hogy csak a 15000-es a kötelező,de ha akarom akkor 5000-nél cseréltessem le az olajat. akkor a motor első 1000 km-es bejáratásának az a legjobb ha 1600-3500 között forog? Gondolom az állandó dugó nem tesz jót?
15w40-et sürgősen felejtsd el! 5w40-et szereti a CRDI, nekem a castrol már benne van, nem vártam meg a kötelezőt, 5000-nél ledobtam, mert szeretem a minőségi olajat...
Sziasztok!Nekem CEED 1.6d LX+-os verdám van április óta.Néha lefagy a hifi, egyszer izzót cseréltem a rendszámtábla felett,de más komoly gond semmi.Nem zörög nem kattog.Én nem cserélnék néhány ezer km. után olajat, mert a Gyártó biztosan jó olajat rakott bele,ha nem,akkor aproblémákból adódó összes költség az Ő sara!!!!!ezt hívják garanciának.Remélem,nem tévedek!Most viszem a vasat a 20000km-es szervízre.Tatabánya,Ezüst Autó KFT./A Szervízvezető volt munkatársam./ Költségek:MOBIL1 15w40+olajszűrő+üa.szűrő+8000ft.rezsióradíj=36000ft.Lehet,hogy más olajat választok.Láttam a faxot aGyártótól és 20000km. után javasolja az üa.szűrő cseréjét.De a Cimbi szerint ez nem kötelező.Még valami:most öntöttem a tankba az első adag SPURI adalékot,még csak 200km-t mentem majd írok a tapasztalatokról
Egyszer már körbe futottuk ezt az olajcsere témát! Akkor is megoszlottak a vélemények, volt aki mellette, volt aki ellene. Akkor 3000 körüli cseréről volt szó, nem 1000-ről. Mindenki tegyen saját belátása szerint én azt mondom! Csak azt nem értem, ha a gyárból 10W-40-essel jön ki, a benzines, akkor azt miért nem preferálja a szervíz!?
A Pappas-nál azt mondták, hogy nem kell 15000 előtt elvinni és a szervízkönyv sem írja. A szervízkönyv azt írja, hogy 1000-ig ne menj sokáig sem alacsony, sem magas fordulatszámon. A magas a 2/3-ot jelenti. Hozzáértő kollégáim szerint 1000 vagy 1500-nál értelmetlen, 3000 körül "javasolják", de csak a lelki béke kedvéért. Kollégám volt a győri AUDI gyárban, egy teremben "csilingelésig, izzásig" járatják az új motorokat, majd olajat cserélnek benne. Szóval 77%-ban arra hajlok, hogy 3000 előtt nem szüséges, és a szervíz sem kéri. Ergo, marad a saját lelki béke.