Mert ők olyanok mint a robotok. Egyrészt tudnak napi előirt darabszámot gyártani, másrészt jól tűrik a monotón munkát ,(+aváltóműszakot ingázást stb).A férfiaknak ez nem megy. Legalábbis tartósan hosszabbtávon nem valószínű.
Zaporozsecből exportra eleve nem érkezett sok magyarországra.Minden ország annyit kapott belőlük amennyit a szovjetúnió adott,nem volt kivánságműsor volt.( ez kb olyan mint a szocializmusba, karácsonykor a kgst országokba be érkező import déli gyümölcs : Két kilót kértél a boltba de csak egy kilót kaptál.)
Ezért nem is fogsz találni itthon normálisat. Ha olyat akarsz venni ami jó is akkor irány Ukrajna.
Attis milyen pontosan eltalálta a teljesítményt! Komolyan mondom, már vártam mikor bukkan fel az erőmérőben egy Zapi. És tessék, teljesült a kívánságom.
A Zaporozsec formaterve szerintem is nívódíjat érdemel. Ízléses, bájos és amellett kicsit vagány is. Nem hiába ihlette meg ezt a karosszériaépítő mestert. Csak gratulálni lehet a művészi munkájához.
A 966 típus magyar forgalombahelyezése csak külön prizmával ( ami nem a Zsigulié) volt lehetséges. Az is lehet, hogy ezt az egyszerűbb prizmát a Merkur szerelte fel a 0-revízió során. Később 968-nál megjelenő tolatólámpa vette át a helyét és így került az esztétikusabb Zsiguli prizma a hátfal felső részére. Érdekes, hogy a Fiat 850-nél elfogadták a kerek lámpatestbe integrált prizmát.
Ez a kép a Fortepan oldalról származik, már én is néztem korábban. Úgy tudom, hogy egy rendőrségi akcióról számol be, amelynek az volt a célja, hogy az akkoriban gyakori Zaporozsec lopások során eltulajdonított járműveket kiszűrjék a fokozott ellenőrzéssel. A Fortepanon több hasonló kép is van a Jászai Mari tér környékéről.
Magán az autón megfigyelhetjük a házi tuning néhány jellegzetességét. Ez egy 966-os, hiszen nincs tolatólámpája és a kopoltyúja is hosszú. A hátsó lámpába épített íves fényvisszaverő prizma vagy a tulajdonosnak nem tetszett vagy a műszaki vizsgán nem felelt meg, ezért kaphatott Lada prizmákat. De feltűnő, hogy nem felülre tették, mint a 968-asok esetében már gyárilag volt, hanem a lökhárító közelébe. Ezen kívül látszik a házilag barkácsolt parkolólámpa a C-oszlop tövében. Biztonsági öv viszont nincs.
Szóval zöld is volt. Köszönjük, ez egy hasznos értesülés!
Amúgy a korai M-es változatok csak néhány színben készültek: piros (halványpiros), zöld, világoskék, fehér, okkersárga. Terveztem, hogy valamikor megpróbálom összeírni az egyes időszakok színválasztékát, de a lustaság mindig legyőzött.