A lakásköri szivattyút, szobatermosztát vezérli, a csőtermosztát azért van, hogy ne menjen 50fok alatti a radiátorok a. Huzatszabályzót nem használok, jobban bejött a kisablak tekergetés! Egyébként a puffertől még 6m a legfelső radiátor.
Megprobálom,de nehèz lesz a csövezès miatt,de legroszabb esetbe szètkell szednem,😠😠pedig ojan jol müködik.minden fasza leáll a kazán viszacsapók teszik a dolgukat,2 ora alatt simán felnyomom,ès aza vicc benne,hogy mikorelmentem megvenni a pirosat akartam,kiis fizettem,hazajöttem,meggondoltam magam😠😠èn hüje odatelefonáltam hogy a zöldet hozzák😱
Ezen akèpen már látom mit basztam el,csak hátra emelkedik a kazán,oldalra nem,de holnap kis vizmèrtèkkel megnèzem az also tálca lesz a ludas szerintem,köszönöm a kèpet
Azzal a laddomat 11-30 al (4m emelőmagasságú szivattyú, kvs 3.4 visszakeverő szeleppel) ha tényleg 30 kw-al megy a kazán olyan 15-20 fokos hőmérsékletkülönbségnek kéne kialakulnia az előremenő és a visszatérő között. Tehát 63 visszaból vagy 80 előrét....
Segítségre lenne szükségem. Tavaly lett felujítva a vegyes rendszerem. Van egy 30kw os lemez HALEX kazánom, egy 1000 es pufferel. A magasság miatt nem fért be nagyobb. A puffert egy laddomat 11-30 tölti, amit egy laddomat füstgáztermosztát vezérel. A radiátorok felé menő szivattyut egy csőtermosztát indítja, ami a puffer csonkjára van téve. Van még egy esbe keverőszelep az előremenőn. A laddomatba a gyári 63 fokos hőpatron van. A problémám, hogy az istenért nem tudom a puffert 70 fölé fűteni! Egyébként a ház fél szint eltolásos, a kazán a pincébe, a puffer fél szintel feljebb. A kazán gyönyörűen tartja a 63-66 fokot. Viszont a puffer is! Szerintetek?
Nem ismerem a konkrét típust, de valószínűleg keresztben van az alsó tálca.
Én az oldalát emelném kicsit a kilépőcsonk felőlit, mert a tálcán valószínűleg megáll a buborék, és ott tud megrekedni és túlmelegedni a tüzelés kezdetén .
Tehát a kilépő csonk a legmagasabb pont akkor tud tökéletesebben légtelenedni (szerintem)
Sziasztok! Teljes hozzá nem értő felhasználó vagyok. 1 csőkígyós (alsó csőkígyós) puffer tárolót érdemes rákötni a indirekt használati meleg víz tároló csőkígyójára? Vagy a fatüzelésű kazánt köttessük az használati meleg víz indirekt tárolóra? Ne kövezzetek meg, nem értek egyáltalán hozzá. Csupán csak fűtés idején szeretnénk a leadott hőt hasznosítani a használati meleg víz fűtésének rásegítésére. a puffer típusa SUNSYSTEM PR 800
A másik kérdés, mert még az üzletben sem tudják, hogy a tartály tájékoztatójában lévő elektromos fűtőszál benyúlási hosszra a 7,5 KW-os 590 mm , viszont termosztátosat szeretnénk betenni a tartályba de csak CONCEPT márkájút találtam aminek benyúlási hossza 600 mm, tehát 1 cm-el hosszabb, mint az ajánlott. Ez gond lehet esetleg, nem fog elférni? Mivel ez már üzemben lévő feltöltött tartály és az indirekt tároló bekötéséhez le kell engedni a vizet, egyúttal betennénk egy elektromos fűtőszálat. A későbbiekben tervben van, napelemek telepítésére és árammal szeretnénk fűteni.
Nemtudom milehet.demár idèn igymarad.de kösz a segitsèget!,ugynèzki mintha naprol napra mulna el a rotyogás,de ha nemszünik meg szerintem igazad van ijen a kazán,akkor jövöre microbubi,ès nagyobb szivatyu
Kevered a biztonsági vezetéket a tágulási vezetékkel, vagy belelóg a vége a vízbe? De mindegy is, elhiszem neked, hogy nem ott van a baj.
Szerintem olyan a kazánod hidraulikája mint egy rossz fűtési rendszer, vannak pontok ahol nehezebben forog a víz, ott jobban átmelegszik és rotyog. Ha így van akkor lehet próbálkozni nagyobb méretű szivattyúval, talán megoldja a problémát.
A leválasztóban lecsökken az áramlási sebesség, irányt vált a folyadék a töltet felületén (leválik a bubi). Nekem nagyon bevált. Az automata légtelenítő nem sokat bír a nyitott rendszer miatt (vasas a víz).
Légtelenítő van a kazánkörbe? Nálam ha hármason megy a szivattyú olyan nagy a víz sebessége, hogy nem megy ki a bubi a légtelenítőn. Kettesen simán kimennek.
Nemfelsö begyujtással volt,rendeseès közbe rájöttem nem a rostèly rotyog,hanem az alsó tálca,ha nagyon intenziv a tüz.lehet elcsesztem a kazán szintezèsèt.a szivatyu szèpen tölt,de 3-as fokozaton kell használnom,hohy nerotyogjon annyira,igy kicsi az elöremenom.lehet veszek 70fokos patront ès ugy joblesz.kazánnal már nemnagyon tudok mit kezdeni,ugy döltottem meg a kazánt hogy az elöremenö csonk felè emelkedjen.
sziasztok!!köszönöm a segitsègeteket,sikerült öszeraknom a puffert.kazán 36kw,puffer 1100l,ház kivètele nèlkül 2,5 óra alatt felfütöttem,de van egy baj,vizrostèlyos ès rotyog benne a viz,bármijen sebessègre teszem a szivatyut,van valami megoldás erre?
Nem is igazán a pontosságon van a hangsúly. Hanem azon ha a kazán kialudt, akkor kapcsolja le valami a szivattyút, hogy a pufferből ne keringtessen vissza a kazánba ha már úgysincs hőtermelés. Mivel az elég nagy energiaveszteséggel járna. Ezért zártuk ki a csőtermosztátot.
Adott egy vegyes tüzelésű rendszer, 1000 l-es pufferral.
Lassan indítanánk a rendszert, csak egyedül azon tanakodtunk el most, hogy a primer kör szivattyúját, ami a vegyes és a puffer között keringtet, mivel és hogyan vezéreljük.
Csőtermosztát kizárva...
Füstcső termosztátra gondoltunk, de a boltban lehurrogták, hogy eddig nem igen vált még be.
Hőmérséklet különbség kapcsolót ajánlották.
Kérdés kinek milyen vezérlés vált be? Hogyan szokta megoldani?
Nem lenne utolsó ha baráti lenne valamelyest az ára.
Mivel megfelelő méretű imbuszkulcs nincs itthon, ezért az osztó- gyűjtőkkel játszottam, és egy kb. elfogadható eredményre beállítottam a radiátorokat, de egy rövid körös radiátor az istennek nem akar rendesen átmelegedni, azt majd alaposabban meg kell nézni.
Eddig ez a szelep nettó szívás:
- ha nincs fullon nyitva, egyszerűen nem megy ki elég melegvíz, 20 perc után is jéghidegek voltak a radiátorok. De így meg nincs értelme, mert elveszik a szabályozás lényege.
- a szivattyú erejét nagyon lefogja, emelni kellett rajta
- sokkal hosszabb ideig tart a lakás felfűtése, most 1 órát ment(!!!!), amíg 21.6-ról 22.2-re felvitte a hőfokot. A szelep előtti időkben ez 15 perc volt, bár akkor szabályozatlan 80 fok jött ki a radiátorokra, hirtelen lett dögmeleg.
Remélem, ez csak a kezdeti gyerekbetegség, és be fog állni, mire a nagy hidegek jönnek.
Akkor a kazán fűtővize átadná a hőt a hőcserélőnek az pedig a tároló hőcserélőjének. Mivel külön köz lenne, tágulási tartály, biztonsági szelep meg szűrő is kellene...
Valakinek van tapasztalata kombi kazánhoz utólag csatlakoztatott használati melegvíz tárolóval. Ez egy utólagos megoldás, ha már megvan a kombi kazán, de szeretnénk tárolós melegvíz készítést. Ilyenkor a kazán használati víz csatlakozásaira van rákötve a tároló és egy utólag beépített szivattyú keringteti a fizet a tárolóban felfűtéskor. A szivattyút a tárolóba épített termosztát kapcsolja.
A kazánból kijövő melegvizet logikusan a tároló legfelső pontjára kötném, akkor azonban itt is kell kivennem a fogyasztókhoz menő melegvizet. Ebben az esetben attól tartok hogy nagyobb melegvíz elvételnél (amikor a szivattyú üzemel) az elvett melegvíz csak a kazánon keresztül fog áramlani, de ezt a nagyobb mennyiségű vizet a kazán már nem tudja megfelelően felmelegíteni, így nem elég meleg lesz a víz a fogyasztóknál.
Az egyik megoldásnak azt látnám, ami a lenti rajzon is szerepel, hogy a kazánból kijövő melegvizet a cirkulációs csonkra kötném, ez esetben a melegvíz kivétel a tároló felső csonkjából történne. Így nagy elvételnél nem lesz gond. Itt viszont az a dilemmám, hogy a kazán fel tudja-e az egész tárolót fűteni? Fog-e a melegvíz rétegződni? Abból indulok ki hogy indirekt fűtésnél, ha csak a csőkígyót fűtöm fűtővízzel, akkor is csak a tároló alsó részét fűtőm és a teljes tároló felfűthető.
Valakinek van tapasztalata a leírtakkal kapcsolatban?
Mivel még nem használjuk a két gyerekszobát (radiátoros fűtés), és a mi hálónkba sincs szükség a radiátorra, mert a padlófűtésből a nappaliból szépen beáramlik a meleg, ezért teljesen lezártam a radiátor kört a szivattyúnál és láss csodát, tökéletesen megmaradt a meleg a puffer alján. Amíg nem ér ki a szerelő, ez így jó (fél) megoldás lesz, aztán szépen rendbetesszük. Köszönöm még egyszer a segítségeket!
Plusz info: radiátok nincsenek "fojtva:, thermofejet szoktam állítgatni csak, de a hideg aljú radiátoroknál mind az osztó-gyűjtő, mind a therofej maxra ki van nyitva.
Tavaly ugyan tűzforró volt minden radiátor és hirtelen lett dögmeleg de legalább meleg lett 10 perc alatt...
Sziasztok, a nyáron a lakáskör előremenő ágba bekerült egy Esbe termosztatikus keverőszelep, szabályozható 45-65 fokos melegviz kibocsájtással. A pufferből 80 fokot szed ki, 65 megy a lakásra.
Eredmény: némelyik radiátor tűzforró, némelyik langyos, némelyinek a teteje meleg, utána hideg. Ez mitől lehet? Nem levegős egyik radiátor sem. A szivattyú 3.3 m emelőmagasságra van állítva, 1.8-at ír ki. A szelep ellenállást képez, de az furcsa, hogy nem egyenletesen. Az osztó-gyűjtővel kellene játszogatni? Köszi
Ezen amúgy már tavasszal is gondolkodtam (milyen jó lett volna ha akkor már értettem volna hozzá) de kiment a fejemből volt annyi más teendő, sebaj megoldom okosba, így tényleg szuper fűtés lesz (most sem rossz).
Azt esetleg nem tudod,hogy milyen kapcsolóval tudnám megoldani,hogy ne tudjon menni a bojler fűtése és a puffertartály fűtőpatrona egyszerre? A bojler kapná elsődlegesen az áramot és amikor az megvan csak akkor kapcsolna át a pufferra, mert ügye egyszerre nem bírja el a vezérelt áram.
Meg fogom kérdezni a szerelőt, mert hely van a csőnek. Felfelé akkor nem menne el a víz? Most a tetején légtelenítő van. Mert akkor mérlegelek, és amelyik egyszerűbben kivitelezhető, azt megcsináljuk, míg a kemény hidegek nincsenek itt. Elnézést, nem konyítok a technikához, csak új ház, ez lesz az első telünk benne, és hát a puding próbája az evés, használat közben látja az ember, hogy mi a helyzet, és szeretném, ha nem veszne el a "drága" jó melegvíz.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Adott egy puffertartály, melyből gravitációsan elkering a melegvíz a radiátoros körbe, így hamar kihül a puffer alja, ezáltal nagyon sok a veszteségem, ha épp a ház nem kér fűtést. Feltöltök róla képet, mit ajánlotok, mit lehetne vele kezdeni? Teljesen laikus vagyok, de ez birizgálja a fantáziám és szeretném pontosan előadni a problémámat majd a szerelőnek. Köszönöm a tanácsokat!
Kösz a segitsèget,ugy döntöttem,nemteszek y szüröt,de a nyelvesen mèg gondolkodok,nemtudom lenne e èrtelme,a pufi tetejèn veszem ki majd a meleget.pènteken kezdem az összeszerelèst.sokat segitettèl már nekem a te informácioid,ès a forumon olvasgatottakbol remèlem összejön.
Nemlesz gázkazán nekem,szoval a lengönyelveset tegyem a függöleges ágba?vagy nincs is èrtelme egyáltalán?az y szűröt nemjobb lenne a szivatyu elè tennem?
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki,már meglévő rendszerbe puffert beépíteni? Rajzzal!!! Lényege hogy szeretnék 1 megkerülő kört,ami addig fűti a házat míg kell és utánna a puffert! Köszönöm
Egy puffertartály bekötésénél helyszűke miatt nem megoldható, hogy mindkét visszatérő ág (kazánköri ill. lakásköri) a tartály legalsó csonkjára kerüljön. A kazánköri visszatérő kerülne a legalsó csonkra és a lakásköri visszatérő a tartály alsó harmadán található csonkra.
A kérdésem, hogy mennyire befolyásolja negatívan a rétegződést a fenti bekötés?
A rendszer vegyestüzelésű, radiátoros, a lakáskörben az előremenő 60-65 fokos, a visszatérőt csak kb. 35-40, de ez utóbbi csak becslés. A tartály 1500 liter, hidrováltós bekötéssel.
Sajnos már be van kötve, de épp azon agyalok, hogy át kéne kötni felülre, csak reménykedtem, hogy valaki megerősít benne,hogy ebben is fel van vezetve a csonk.
Az ok, hogy van a tetején az 1",ami a leírás szerint "a felgyűlt meleg víz kimenet (légtelenítés) külső G1".
Csak azért kérdem mert a szakszer bekötés szerint a felső 5/4" -ba kell kötni a meleget, de ha nincs felvezetve a kupolába, akkor elvileg ott marad némi meleg víz.
Sziasztok! Szerintetek ebben a régi szakszeres M-típusú (elvileg Drazice nad 1000L) puffertartályban a felső csonk fel van vezetve a kúpig, vagy csak simán rá van hegesztve a csonk?
Letettem egy vastag (18mm talán?) OSB lapot a garázsba, arra állítottam fel és kész.
Az aljzat kb. 8-10 cm, vas nincs benne.
Valójában az autó 1.5T-val nyom 4 tenyérnyi területet, ez meg 1,5nm-en 2T, szóval ha a kocsit kibírja, akkor ezt is. Pláne úgy hogy a puffer fal mellé szokott kerülni, a kocsi meg középre.
Az enyém 1000l. Én 5cm sódert, és 17cm vastag betont raktam. A hálót 8mm-es négyzetacél és 8-as betonacél felhasználásával hegesztettem. Kőműves ismerős azt mondta ez sok, 12 cm elég alá. Nagyon lényeges a vas, hogy tömör anyag legyen, és hogy hedesztve legyen.
Van valakinek tapasztalata 2000 literes puffertartály telepítésével kapcsolatban? Konkrétan milyen aljzatra (betonra) telepítette? Picit félek mit szól majd az aljzatbetonom a tartályhoz (~2500 kg)?
Elég ócska ez a fórummotor, de ahogy nézem van egy topikleírás, ahova belehetne tenni egy linket ami összeszed MINDEN fontos információt a puffer/kazán/lakás triumvirátusról képekkel linkekkel és a topik nevébe be lehetne írni, hogy "Puffer (kérdés előtt olvasd el a topikelírást), ezzel kilehetne küszöbölni a sok fölösleges kérdést, amit pl én is feltettem ide, mielőtt elkészült a rendszerem. Szerencsére sok segítőkész emberke van a fórumon és hamar jön a válasz is sokszor kiegészítve egy kis """hisztivel""", hogy olvass vissza 11 évet :) A fenti ötlettel ez megoldódna.
Elkészült a rendszerem O/:
A kazános topikban hamar kinevettek az 5 rétegű cső a kazán és a puffer közötti ötlet miatt, és a tegnapi felfűtés után már tudom miért :) 4 évadot olvastam vissza és sokszor beszartam a röhögéstől pl G73bor hozzászólásaitól. A kazánt és a puffert 28-as rézcsővel kötöttem össze, 100L+25L tágulási 800L puffer (ez fért le, ház szigetelés után kap még egy 800-ast és akkor talán még beférek rakni a kazánra) Vtc511 60°c, Vta572 45-65°C. Szóval tegnap felfűtöttem a puffert 91-88°C-ra (teteje, alja). Néha a lakás is vitt belőle, így ment el kb 18kg szén és pár marék gyújtós. Volt amikor a kazán 96 fokos előremenővel dolgozott, akkor rákapcsoltam a lakást, hogy minél nagyobb vízmennyiség legyen felfűtve. A cél a levegő kikergetése volt, meg a vízkő lerakása.... Az előző sikerült, utóbbi is biztos, nem látok át a csöveken. 1.1Bar-ról indultam 2Bar lett a vége, az induló hőmérséklet 22°C volt. A vezérlés dobozolása hétvégén elkészül, egy Rex már megjött, a többin még ül a posta. A vezérlés alapja a gányoló féle megoldás, füstgáz+kazánvíz+lakásindítás, ha tele a puffer. A tartályt 5 ponton mérem, fent a lakás előremenőnél csonkon lesz egy digitális termoszát sorba kötve a lakástermosztáttal és a puffer aljában egy ami indítja a lakást túl meleg puffer esetén. Maradék 3 csonkon sima mérő. Tegnap este 8óra után állt le a kazán, jelenleg a tartály 3/4ig van a teteje 80fok lent 76fok alatta 32fok. Bent a lakásban 23.5°C van. A tartályon még csak 10cm gyapot van, mert amíg nincsenek meg a hőmérők, addig nem szigetelem körbe. A tartály felett most padlófűtés van :) A lakáskör 26-os alpex cső osztóig onnan 16os radiátorokig. Osztó másik felében a gázkazán jön 20-as csövön, visszacsapókkal tele a rendszer :)
Köszönöm a segítséget a saját és mások nevében is, mert így tudtam összeollózni a rendszert.
Egy kérdést tennék még fel:
A kisebb és a nagyobb tágulási tartály előfeszítési nyomása meg kell egyezzen? Jelenleg mindkettő 0.6Bar környéke és 1.1Bar a kezdőnyomás. A kisebb tartályon 0.1Bar-al nagyobb nyomást jelez a manométer. Lehet ez a pontatlanság meg a hidraulikai viszonyok miatt van csak? Két kérdés lett maradhat? 3 lett..
Kész lett. Egy falra szerelhető kötődődobozt használtam. 1,5mm2 sodort rézkábellel, minden vég forrasztva stb. Tökéletes volt a rajz, hibátlanul működik. Köszönöm a segítséget!
Tényleg elnézést, nem néztem a kis képet, mert nem kattintottam rá de most telefonon látom hogy megcsináltad a pontos bekötést rajta. Tényleg ne haragudj hogy figyelmetlen voltam. És nagyon köszönöm.
üdv. tud nekem valaki rajzal segiteni hogy áll össze a rendszer van egy egy höcserélös 750l pufferem vtc 511 55fokos és vta 522 65-85 fokos kev.szelep hu5d vezérlés 1szivattyuhoz és egy digis termosztát a2sziv.hoz nem értem tisztán hogy van bekötve hogy a lakást fütse elösször és csak utána a tartályt köszönöm
Szép napot.Tudnátok segiteni hogyan kössem be a puffert ?"csőkigyó nélküli.""szerintem a ház s puffer közé kell még 1 keringető sziv.meg Esbe szelepre gondoltam de nem tudom hogy pontosan hova kell rakni meg milyen átmérőjű legyen.Válaszokat előre is köszönöm.Csak inda fotót tudtam felrakni.
Nem vagyok szaki a témában de azt elmondhatom hogy az úgymond felesleges hőt tároljuk benne úgy hogy közben a kazánon a folytások miatt nem károsodik (kátrányosodás ect.) hatásfok javúl. Az is biztos, hogy a megfelelő mennyiségű puffer mérettel az úgymond áthidalási fűtés megoldható értem ezalatt, pl 1 nap egyszer kell begyújtani. és a puffered biztosítja a megfelelő hőmérsékletet a lakásban. Az hogy mennyire kell többet használni én sajnos nem tudom megmondani, de gondolom ez sok sok mindentől függ első a szigetelés, hisz annak fükvényében távozik a hő másodsorban a külső hőmérséklet sem egyforma minden nap, de már lassan azt sem lehet elmondani hogy minden évben.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy fatüzeléses kazánhoz (25 KW-os) 1000 literes puffer tartályt vagy hasonlót használ valaki? Tapasztalatokra lennék kíváncsi. Több fát kell használni kazánba ha puffer tartály van rajta? Megéri puffer tartályt beépíteni a rendszerbe?
Nagyon szépen köszöm, most már kezd kerek lenni a kőr. Sajnos heggeszteni nem tudok és az aki csinálja igaz hogy víz gáz szerelő, de amikor két éve mondtam neki hogy kellene egy kazánvédő kőr akkor csak pislogot, amikor mondtam neki h jó lenne belerakni ESBE szelepet akkor megintcsak nézett azt sem tudta miről van, ezért ejtettem is a témát és inkább egy mechanikus bypass ágat rakattam be vele (jobb min a semmi alapon), most legalább lesz mit az orra alá dőrgölnöm, hogy így szeretném és így helyes a bekötés. A bekötési sémád szerint működő dologról van szó ez tény, viszont így egyszerre melegítjük az 1m3 puffer vizét és a rendszerben keringő közel 0,5m3 vizet. Ezzel ha jól értelmezem a dolgot a kezdeti felfűtés lasúbb folyamat, utána pedig nem szabad lényegében kihűlni hagyni a rendszert. Vagy a radiátor körön lévő szivattyú az ami meggátolja a teljes átáramlást a felfűtési időben ha a szoba hőmérséklete a már megfelelő hőmérsékletet elérte ?
Köszönöm a fáradozásodat, de még egy (remélhetőleg utolsó kérdést engedj meg) Jobb felülre a keverőszelep a puffer után és a radiátorok elé miért kell ?
Még egy kérdést engedj meg kérlek, a 2T bekötést őrűlt irammal elkezdtem keresni a neten, de semmi.
A 2T bekötés azt jelentené hogy egyszerre fűtöm a lakást és puffert is ? És ha a tüzelés leállt akkor még a kazán is segít a hőleadásban csak épp nem jó helyen ?
Tudom hogy teljesen buta vagyok ehhez a kérdéshez no de ezért szakosodik mindenki egy esetleg egy két dologra még pluszba.
(Valaki ebbe jó mások másba, az élet ilyen , és kérdezni nem bűn, segíteni viszont mégannyira sem)
Próbáltam visszaolvasni, de annyira sokrétűen segítetek másoknak hogy az hihetetlen... elveszek a rengetegben, pedig hidd el mindig olvasok előbb mint kérdezek. Tudom hogy az én és családom védelmét szolgálják a kiegészítők, ezért sem szeretnék feltétlen játszani vele. De akkor úgy fest megkaptam a kérdésemre a választ miszerint a kazán alapesetben nem a hőcserélőn keresztűl kapcsolódik a pufferra, ergó a " csövet kell használnom a puffer tőltésére. Most már csak az nem világos, hogy egyből a őuffer legyen fűtve, vagy előszőr a lakás és visszacsapóval a puffer.
Teljesen jogos, viszont az eladó szerint több érdeklődő van, csak úgymond ismertségi körömben van ezért mondta hogy holnap még csak csak, de ha lehet szóljak. Igen 1m3 a tartály, legalábbis a méretétőb adódóan igen 800*2000. A kérdésem ikább arra irányult volna hogy közvetlen a puffert célszerű fűteni2" csövön, vagy a hőcserélőbe érdemes a kazánt bekötni, illetve melyik a jobb megoldás ebben az esetben (minél olcsóbban eset) hogy előszőr a házat fűtöm fel és utána a puffert, vagy a már említett egyből indirekt fűtési mód ?
És természetesen köszönöm szépen az eddigi segítségedet is.
Adott a képen látható puffer, még nem az enyém, de szeretném. Két hőcserélővel rendelkezik (de minek is magyarázom azoknak akik a kép alapján kapásból levágják miről van szó)
Ami nem látszódik az a tetején lévő 2" csőcsonk. Jelenlegi rendszerem vastagcsöves. Hogy érdemes bekötni hogy semmi hókuszpók és drágaság ne kerüljön a rendszerbe értem ezalatt a Laddomat keveről ami hát 2"-osan kissé húzós árú. Tervben van egy napkollektor és a már átalakított Hajdú hőcserélős bojlerem. Szetném maximálisan kiaknázni ezeket a lehetőségeket is. A kazán is egy épített kb 25kW-os kazán 2" előremenővel és visszatérővel, a rendszer további tartozéka egy szivattyú. Kérlek mihamarabb válaszoljatok mert mára tudtam csak lefoglani a puffert . Köszönöm szépe , hogy szaktudásaitokkal segítetek engem.
Ok. Köszönöm szépen. Így már tiszta. A lakásköri Esbe szelep is tervben van, esetleg konkrét típust tudsz ajánlani? Csak radiátorok vannak, nincs más fűtés rajt. Mekkora max. hőmérsékletet ajánlott a radiátorokra küldeni?
Eddig úgy tudtam, hogy a puffertartály gyakorlatilag egy hőcserélő kettő vagy több egymástól független körrel. Vegyes tüzeléses fűtésünk kisebb átalakításon esett át. Kapott egy Esbe szelepet a kazán védelmére és pár radiátor lett cserélve. Feltöltés viszont csak a kazán körén keresztül történt, és mindenhova került víz. Ez jó így? Nekem úgy tűnik, hogy az 1m3 tartály teljes mennyiségét kell felfűteni ahhoz, hogy fűtésünk legyen. Ha ez igaz, akkor viszont értelmetlen a puffertartály. Tévedek, vagy valóban így van?
Amikor a fűtési kört melegíted direktben, és a pufi után kikerülve hatod át a vizet akkor a pufikör után fűtésköriszivattyút lekapcsolod,? Azon álló helyzetben nem lesz túl ideális áramlás (bár ez szivattyútól is függhet). Ha meg be lesz kapcsolva, akkor belekeveri a puffer vizét is a kazán direkt előremenőjébe.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. A meglévő rendszerembe szeretném beépíteni azt a lehetőséget, hogy a kazán először a radiátorokat fűtse fel, és ha már nem kell a meleg a házban, akkor puffereljen a puffer tartályba :-) Zölddel jelöltem a bővítést, amit egy 3 járatú szelep irányítana.
Működhet ez így, vagy további beavatkozás szükséges? Vagy esetleg megoldható ESBE szeleppel is? A tanácsokat előre is köszönöm!
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat.
Közben olvastam vissza , illetve olvasom a Vegyes tüzelésű kazán fórumot is.
A HMV visszatérő ágat a pufferba vezettem vissza.
A fűtési ágból a szivattyú és a rugós visszacsapó a rajzon véletlenül maradt le.
Vta szelep most egyenlőre kimaradna mert az anyagi helyzetem azt már nem engedi meg, de később befogom építeni.
A HMV töltő ágba is kell majd vta szelep?
Szerinted a kazán elõremennõbe is kell egy nyelves visszacsapó?
További javaslatokat, tanácsokat szívesen fogadom.
Majd még biztos jövök kérdésekkel.
Válaszodat előre is köszönöm szépen.
Néztem egy csomó ilyen rajzot, 2T bekötésre is rákerestem, de ez a tartály más elrendezésű. Máshogy kéne nekiállni, de nem igazán vágom. Konkréten a lent jelölt tartály bekötésére nem találtam példát. A hőcserélőt nem ajánlották rákötni, mert veszteséges. Továbbá sok időbe telik mire felfűt 500l-t.
Én azt szeretném elérni, hogy előbb felfűtöm a házat és miután eléri a kívánt hőmérsékletet, átvált a puffere így a "felesleges" hő még eltárolható. Aztán mondjuk hajlaban meg átkeringetné a rendszert a pufferből, hogy télen a nagy hidegekben ne fagyjunk meg reggel. Rossz az épület energetikai képessége. Szigetelés és az ablakok is felújításra érettek, de erre most nincs mód.
Ha jól olvasom vannak itt szakavatott felek a témában, és van némi tapasztalat is. Cégünktől sikerült beszereznem egy leselejtezett de hibátlan viessmann verticell 500l bojlert. Legalábbis nekem azt mondták, hogy nem kimondott puffer, hanem bojler.
Kérdésem, hogy ezt be tudom kötni pufferként is? Viadrus 6 tagos öntvény kazánra lenne kötve 35kw-os. 150m2 lakásra 10db radiátor, van kicsi is, nagy is. Később egyébként több lesz, de a lakásbővítés még nincs kész teljesen. Ha ekkora teljesítményre ez kevés, már azzal is megelégednék, hogy kicsit szinten tartsa a rendszer víz hőmérsékletet.
Számomra az a kérdőjeles, hogy a tartály KW/E (visszatérő) és a WW (előremenő) ágán kívül más ki és bemenet nincs. Ha jól látom akkor az indirekt tárolókon több bekötési lehetőség van.
Kérdésem annyi lenne, hogy konkrétan a lent említett képen látható tartályt miként tudnám fűtési pufferként használni. Esetleg egy rajz? :) Motoros keverő biztos, hogy kelleni fog, de a kapcsolási rakjzot nem tudom.
Köszönöm a válaszaid,sok mindent tisztábban látok már.
Sajnos a pufferből a keskenyebb magasabb változat kell, mert az ajtón be kell férjen.Nem utolsó szempont......
Sajnos a pince 5-6 cm vasalatlan beton, ezért egy szabad részen kell a puffert elhelyezni persze megfelelő talapzaton.
Sajnos a fűtés csövek pontosan fölötte futnak. A puffer elvileg 224cm magas szóval nem sok hely marad a csövekig.
A kémény a ház közepén van ahol a kazán is. Onnan megy át a másik helységbe a csőrendszer.
Pedig úgy találtam ki az egészet hogy a puffer és a tágulási elférjen egymás mellett, ezért is került a pince bal oldalára.
Közben megcsináltam a rajzot, amit egy kedves fórumtársunk javasolt.
Tényleg a rajzért előre is elnézést kérek, de Paint sajnos csak ennyire képes.( vagy én nem értek hozzá)
Kérdéseim.......
A tágulásit mehet a pufferra( szaggatott kék vonallal jelöltem), vagy a visszatérőre a kazán és a puffer közé?
Szükséges a légbuborék leválasztó a puffer tetejére? ( Elég drága, és félek hogy túllépem a keretem.)
A légtelenítő tiszta sor.... 1 a puffer tetejére, 1 lakáskörre. Viszont a lakáskörét is csak a pincébe tudnám elhelyezni.
Gondolom a rugós visszacsapó után kellene beépíteni. Igen?
Hová kellene még biztonsági szelep? (Mert csak egy van a rendszerben, jelenleg a visszatérőben.)
Jelenleg egy csőtermosztát vezérli a kazán szivattyúját. Ami nekem erre a célra megfelel, jól teszi a dolgát.
Viszont valami egyszerű vezérlés kellene a lakásköri szivattyúra amit szobai termosztát kapcsolna.Csak vezeték nélküli jöhet szóba.
Láttam vannak olyanok is melyeket okostelefonnal lehet vezérelni bárhonnan, csak tartok tőle. Elmegy a net, nem csatlakozik vissza stb, szóval túl sok hibalehetőségnek tartom. A másik véglet túl olcsó, és 1 év garancia.
Elnézést a sok kérdésért, de a mesterem úgy fogja csinálni ahogyan mondom. Ez így volt mikor 2 éve a fűtést csináltattam vele. Megcsináltam a tervet, ő megnézte, ha szükséges volt javította és csinálta. Egy 60-as szaki, nyugodt nem kapkod, ez kell nekem.
A VTA- hideget(visszatérő ágból hidegebbet) kever a meleghez.
igen
Ajánlott nekem egy kedves fórumtársam VTA-572 max 65fokosat.
Egy kicsit szeretném magasabbra tolni maximum hőfokot, mivel lefelé lehet szabályozni, de a VTA-522 elvileg 75 fokot tud.
Már csak azért hogy a radiátorok jobb hatásfokkal dolgozzanak, ha szükséges.
az enyém 70 vagy 75 már nem emlékszem, de 3-4 nél nem volt sose feljebb tekerve, mivel folyamatos a fűtés és törekszem a minél hosszabb lakásköri szivattyú időre így elég alacsony a vízhőfok ami a puffer kihasználtságnak is jót tesz
Sikerült kb 1 évet visszaolvasnom, érdekes dolgokról volt szó.
Kérdésem.
Tényleg érdemes a puffer tetejéről vinni a radiátorok felé a vizet?
nem érdemes hanem onnan kel hisz ott van mindig meleg víz
Van a valami szabálya függőleges, vízszintes csőszakasz?
lehet hőcsapdát rakni a VTA elé rajzot már biztos láttad
Pufferhez milyen nagyságú biztonsági szelep javasolt?
ezt a rendszered elemei határozzák meg mit bír a kazán puffer általában 2,5bar
Jó ötlet a polisztirén a legmelegebb helyre ? Ha jól tudom 80 fok Celsius környékén lágyul és lassan párolog . Ezért a házszigetelésnél is azt javasolják , hogy a ház napos oldala ne legyen sötét színű , hogy ne melegedjen túl .
Rugós nagyobb ellenállást jelent a szivattyúnak, cserébe nem tudja kinyitni a gravitációs áramlás, puffer és radiátor közé szokták rakni, hogy ne tudjon fűteni, ha nem megy a szivattyú.
Lengőnyelvest ellenben pont úgy szokták berakni a kazán és a puffer közé, hogy szivattyú hiba esetén lehetővé tegye egy kerülő ágon a gravitációs áramlást, ugyanakkor ha megy a szivattyú, annak a nyomása bezárja.
bárhová csak ne legyen kizárható, de célszerű a visszatérőbe hogy ne a meleg víz menjen bele fűtéskor
Milyen szerelvények kellenek még hozzá?
gugli "szakszer 2T bekötés"
itt a fórumon is van rajz amibe a szerelvények is benne vannak
Hogyan tudom a puffer szivattyút vezérelni?
vannak kész vezérlések is, de lehet REXC-100-al is ennek van saját fóruma
Mi az a a visszacsapó szelep? és hová kell rakni?
megakadályozza a víz nem kívánt irányba áramlását illetve a gravitációs áramlást, álltalában a kazán előremenőre fűtés előremenőbe de rendszere válogatja végig kel gondolni logikusan mikor merre mehet a víz
A pufferhez is kell egy külön keverőszelep?
igen célszerű egy keverőszeleppel kiveni a vizet a pufferből így a kívánt hőmérséklet megy a lakás felé nem a 80-90fokos víz
ha kezd összeállni a rendszer a fejedbe rajzold le és majd arról egyszerűbb véleményt mondani
Valaki tud-e ajánlani egy olyan bekötési példát, ami működőképes, hogy a vegyestüzelésű kazán elsőnek a a lakást kezdi el fűteni a szinte azonnal rendelkezésre álló fűtővízzel aztán amikor a lakás felfűtésre kerül a felesleges energia a puffertartályba kerül raktározásra, aztán lakás lehűlése esetén szintén a lakás felé dolgozik a kazán?
Miért kell, hogy 5 év múlva is kapható legyen a betét? Nem egy horribilis összegbe kerül (11.000Ft) ha elromlik akkor kuka, csavarunk be helyette másikat :)
Olyan kérdésem lenne, hogy "herélt" (ballontalanított) hidrofor tartályt lehet-e pufferként alkalmazni?
Elvben 3bart tudhatja, a hőmérsékletre nem tudom mennyire érzékeny, bár alacsony előremenős rendszerben lenne....
(A gépész kivitelező kérte, hogy szerezzek be 35-40literes inox puffert, google-el meg ezeket találtam..., ha jól értettem rendszertérfogat növelésre kell, és inox legyen, mert a szűrő nem ott lesz vagy mi....)
Akkor inkább megveszem a termosztátosat és akkor nem kell a burkolattal se bajlódni :)
Azt már tudom,hogy 3kW -ot bir a 16A, csak amit mondtál,hogy tartaléknak maradna egy, azért akarnék 3x1500-t.
Szerinted hány cm-es csonkot hegesztessek a tartályra, mert ügye középen nincs csak az alsó részén hagyva a fűtőbetétnek és én meg csak a felét szeretném egyelőre fűteni.
Mert 10 cm-es csonkok állnak ki belőle, gondolom a szigetelés miatt,de akkor sokat elvesz a fűtőtestből.
Szerinted van annak jelentősége,hogy hány cm a fűtőbetét hossza ha ugyan akkora a teljesítménye? A puffrer átmérője 85cm. Csak mert amit linkeltél az 33,5 cm, itt meg van olyan ami 48cm hosszú https://webshop.futoszalak.hu/Futobetetek-ipari-viz-es-olaj-melegitokbe-3x1500-W és még olcsóbb is, bár ez nem tudom milyen anyagból van mert nincs kiírva csak annyi,hogy 304,de szerintem nikkelezett. Amúgy melyik a jobb,a réz, a rozsdamentes vagy a nikkelezett. Csak az aggaszt ezeknél, hogy nincs burkolat a bekötésnél.
Sziasztok
Segítségeteket kérném.
A tágulási tartályt hogyan tudom méretezni?
Vegyes,zárt rendszer. 25 literes már van benne.
A rendszer kap egy 1m3 -es puffert.
Előre is köszönöm
Üdv ! A legfontosabb tulajdonsága a komfortnövelése !:-) Nehéz elképzelni hogy abból a pénzből igazán profin kiépíthető a pufferes rendszer ! Ha ezen gondolkodsz kezdj el visszaolvasni a rokony topikokkal együtt !:-)
Sziasztok!!! Segítségre lenne szükségem 1000l puffertartályt szeretnék a vegyes tüzelésű rendszerbe. Kb 40kw-os a kazán,100nm-es fűtő tér 9db radiátor régi hagyományos lemezradiátorok vannak. Kérdésem az lenne, hogy megéri -e be kötni a puffert. Mi az előnye-hátránya kevesebb fa fogy.Tapasztalatokra lenne szükségem mert meggondolandó beruházni 300000-350000ft-ot. Köszönőm!!!!!
Sziasztok.ismèt segitsèget szeretnèk kèrni.ugynèzki megtudom oldani hogy a tartály alja feljebb legyen a kazán tetejètől. Hogyan csövezzem? 2coll aztán 6/4-ed,vagy elèg ha 6/4-el kötöm össze ès kèsz.mejik a jobb megoldás?
rendben köszönöm! Kerestem sima groundfost amit lehetne rexekkel kapcsolni,a fokozatokat,de a jofogáson nagyon olcsok.tuti hamisitványok,a neten meg többe kerül mint a willo pico.ugyhogy maradok a willonál.
Szivattyuval vagyok kicsit bizonytalan,van egy willo pico 25 1-4 . Ezt akarom a lakáskörre,a kazánkörre is ugyan ezt akarok venni.KAPOCSKA,SZERINTED JO LEHET ?NEMLESSZ GYENGE MIND A KETTŐ.FÖLDSZINTES HÁZ!
Mivel a HMV tartály közepén van a fűtőpatron,ezért csak kb 100L-t kell melegítenie, a termosztát le van véve 45C-ra, mert nekem ez is elég és mivel csak fürdésre használom, pontosabban zuhanyozásra, így talán még hihető is lehet ez az adat :)
A 34796 Hsz-ben ezt írtad "Tehát amit írtam a 450literhez 21kWh kell ami 3kW x 7óra" most meg azt írtad,hogy 29,5
Most akkor hány kWh kell a 450L 20C- ról 60C-ra felfűtéséhez?
Végül is teljesen mindegy,hogy mennyi a hatásfok, úgyis annyi amennyi nem tudok mit csinálni vele :)
Az előnykapcsolásra van erre kimondottan valamilyen kapcsoló?
Most nekem a HMV-ben lévő 2,5 KW-os patron, napi kb. 2KW-ot fogyaszt, ami azt jelenti,hogy egy órát se megy akkor a maradék 7 órában akár fel is tudná fűteni a puffert a kellő hőfokra. Először elkezdené fűteni a HMV-t, ha az kész akkor fűtené a puffert.
Úgy terveztem,hogy beteszek egy általad javasolt 4,5KW-os fűtőszálat felülre (2x1500-at használva) vezérelt áramra,de ha már úgyis meglesz bontva a tartály meg leeresztve a víz, akkor beteszek egyet alulra is de azt viszont sima nappalira ha szükség volna rá :)
Sziasztok hála nektek,kèsz a vezèrlèsem,ès működik!!!persze mèg a tartály sehol,de ez is haladás.köszönöm mindenkinek aki segitett!! A hőmèrők persze csak átmeneti hejükön vannak🤣
Az egy 3x 1500W-os betét (erre írtam,hogy marad egy tartalék,ha az egyik kipurcan akkor csak a vezetéket kell átkötni,mert a 4.5 kW-ot nem bírja el a vezérelt automatád ,3.5kW-ot még elbírna).
Úgy tudom a 24 órából 8-at ki kell adni a vezérelt hálózatra ami lehet több is,ha a rendszerirányító
úgy gondolja.
Tehát amit írtam a 450literhez 21kWh kell ami 3kW x 7óra.
Na most ebbe bezavar,ha közben folyamatosan van elvétel a gravi miatt(ezt nem tudom számolni).
Én mikor befűtök,akkor szinte teljesen ki van hűlve a puffer ami nem 40 hanem csak 20C-os, illetve a lakás is hideg.Azt nem tudom,hogy lehet kiszámolni,hogy a lakás mennyi energiát vesz fel felfűtéskor,mert szerintem 18C-ról 23C-ra biztos vesz fel egy keveset.
A gravitációs megfordulás nekem tökéletes, mert ha akarom akkor le tudom zárni,hogy ne jöjjön fel. A pincében van egy keverő szelep illetve a radiátorokon termoszelepek vannak. A szivattyús megoldással ellentétben, ilyenkor szépen rétegződik a víz (fent 80C alul 20C ) és nem keveredik össze mint a szivattyússal ahol van,hogy felül 60C alul meg 40C ha nem fűt a kazán.
Azt esetleg ki tudnád számolni,hogy amit belinkeltél 4.5KW-os éjszakai áramra való fűtőtest az mennyi idő alatt fűtené fel a 450L 20C-os vizet 60C-ra?
Kb. 50-55 kg száraz akáccal fűtöm fel a lakást, a 200L HMV-t 75C-ra és a puffert 90C-ra, ezzel a nagy hidegekben 1 napig ,enyhébb időkben 2 napig elvagyok belőle,de van,hogy 3 napig is :) de olyankor már szerintem sok a veszteség is, mert szerintem minél tovább van a pufferben a minél magasabb hőfokú melegvíz, annál nagyobb a veszteség. Ezért szeretnék csak kevesebb vizet fűteni kisebb hőfokon elektromosan.
Igazad van, az éjszakai nekem is 1x16A szerintem :)
Az mit jelent,hogy marad egy tartalék?
Elutazáskor így is annyi volt télen, mikor vasárnap befűtöttem,hétfőn elutaztam és mikor pénteken este értem haza kb 16-18C volt. De ez változó,hogy mikor utazom el és mikor érek haza. Ezt szeretném kicsit optimalizáni, hogy ne a hideg lakásba érjek haza. Javasolták a gázt,hogy kössem be,de az alsó hangon is kb. 6-700.000 lenne. Abból én kifűtök 6 telet fával :)
Ezen elgondolás szerint,meg elég volna egy vagy két fűtőpatron,ami kb 50.000 :)
Szerinted , mennyibe jönne ki havonta, ha az ember mondjuk éjszakai árammal fűti fel, 80 fokra minden nap az 1000 literes puffert??? (40 fokról indulva)
A fagyhatár az csak nagyon extrém körülmények közt következhetne be, mivel a ház le van szigetelve falakon 10cm, lábazaton 8cm, padláson 20cm, új nyílászárókkal.
És mint lentebb írtam a fűtővíz ( vagy ha kihült a tartály akkor az 1000L 20C os víz) megfordul gravitációsan is a rendszerben.
De ha alul van, akkor az egész tartályt felfűti, nem? Nekem elég volna a fele is, amit éjszaka felfűtene vezérelt áramról. Mivel a pincében van a tartály,ezért megfordul a víz gravitációsan is és szépen rétegződik a tartályban.
Van egy 1000L-es puffertartályom, amit egy Atmos DC22s kazán fűt. Szeretnék beletenni egy fűtőpatront, hogy ha hosszabb ideig nem vagyok itthon és a tartály is kihűlt, akkor az egy kicsit rámelegítsen. A tartály aljától kb. 40cm-re van egy 6/4 -es csonk ahova lehet tenni fűtőpatront ,de így kb. 850L-t fűtene fel. Arra gondoltam, hogy teszek egy 6/4-es csonkot a tartály közepétől kissé feljebb, hogy csak azt a részt fűtse. Szerintetek milyen patront érdemes beletenni? Illetve az a patron mennyi idő alatt fűtene fel kb. 450 L 20 C-os vizet 60C-ra?
Az a baj náluk anno mikor a szerelő bekötötte akkor simán elzáró minden keverő nékül simán össze kötötte a kazánt puffer 6/4" csővel azért is kértem segítségséget hogy most már müködjön is!
Sziasztok azzal a kérdéssel fordulok hogy van pufferhez egy kapillárcsöves termofejes 3 járatú szelep a kapillárcsövet hova lenne érdemes bekötni e felől szeretnék érdeklődni!?
Komplett fűtési rendszeremet 40 Kw öntöttvas kazán, 2db puffer komplett működő . 5/4 horganyzott idomokból szabályozott grundfoss kazán puffer köri szivattyú , lakásköri keverőszelep, kazánvédő szelep,visszacsapo szelepek mágnesszelep,stb ,stb, Vezérléssel(rex c100-ak) huzatszabályzó szervomotor .ELADó, Össze van szerelve bontani az bontja aki megveszi. ára 500 000 ft. Két tartály van szigetelve, abból az egyik belső saválló hőcserélős, 3 db 60 literes tágulási, érzékelők nyomásmérők, hőmérők, biztonsági szelepek,hőre nyomásra lefúlyó szelep, belimó stb stb
Elég érdekes ez a fórummotor. Levelezést nem látok, de ha küldesz egy mailt a zokneee@hotmail.com -ra akkor érdekelne a tartály. De ha itt írsz la pár paramétert azzal is sokat segítesz:
Akkor, ha jól értem és a tetejéből veszem ki, hidrováltósan kötöm be, mert a kazán előremenő és a lakás előremenő más magasságban van bekötve a pufferbe?
A fűtés topicban tettem fel korábban néhány kérdést, így kezd összeállni a kép, de egy két dolog nem teljesen tiszta számomra.A kazánt és a puffert vas csővel fogom megcsinálni, ahogy javasolták a másik topicban VTC szeleppel (innen köszönöm a tanácsokat amiket ott kaptam).
Kérdések:
-a puffer tetejéről vagy a legfelső oldalsó csonkról vegyem a meleg vizet ami a radiátorokhoz megy?
-a radiátorok elé ESBE VTA 572 szelepet raknék, de ha kihűl a víz 60fok alá, akkor az ~1m3 59 fokos víz csak állni fog a pufferben, vagy csak nem kever hozzá több hideget a puffer aljából, de még keringethetem akár 35fokig is? (erre van vezérlésem, ami beállítható, hogy mikor kapcsoljon be és ki)
-a pufferbe nem tervezek hőcserélőt, de a kazán oldali és a lakás oldali szivattyúk nem fogják "zavarni" egymást? Vagy mindenki hőcserélővel oldja meg?
Sziasztok ! Letezhet olyan, hogy a 100 literes tagulasim ket es fel honap utan kiszakadjon??? A toltesi nyomasa 0.8Bar volt es az uzemi nyomas 90 fokon 2 bar.
Sziasztok. sokat olvasgattam az elmult hetekbe,itt a fórumon,hogy hogyan lenne jobb bekötni a puffert.eddig biztos voltam benne,hogy egy colos csővel csinálom.kerülő ág nélkül.nyitott tartály a pufi tetején.de minél többet olvastam ,annál jobban hajlok a gravitácios bekötésre.de arrol csak az láttam,hogy visszagrvitál stb.stb. de ugy döntöttem gravitácios lesz mostmár tuti.de valaki küldhetne egy bevált bekötést.csőátmérő,nyelves,stb.stb ami működik is.hidrováltos bekötés lesz.puffi tetején veszem ki a meleget.
Én gondolatom 6/4es vascső.esbe ág 1coll.esbe 60fok-os Villo pico 25-1/4 utána rugós vcs
Lakáskör: 1coll vascső vta 522. szivattyu ugyanaz.utána egy rugós
Mit gondoltok működhet?
Vezerlést már megvettem azzal nincs gond
Ha valakinek van gravitácios bekötése .és működik kérem ha valami nemjo javitson ki előre is köszönöm.
Üdv. Segitséget szeretnék kérni ismét😌mejik bekötés a helyes?a felső rajz.vagy az alsó 45fokkal.ha gravitáciosat akarok.válaszotokat előre is megköszönöm!!!
Nem Güde lett, hanem Makita, de csak azért, mert szerintem nagyobb név, 3 év gari van, és itt nálunk van Makita kereskedés. Güde meg nincs.
Árban meg kb egy árban volt.
Dolgoztam használt Güdével, semmi rosszat nem tudok mondani rá, tehát ha valaki güde mellett dönt az sem rossz döntés.
Makita szerintem azért jobb. Lehet , azért mert újabb, de ez egy teljesen automata gép. Ha megakad automatikusan megáll visszafele indul el egy negyed fordulatot, aztán megint előre. Persze, eddig vagy 2 alkalommal tudtam megakasztani, mindent visz ami belefér.
Üdv. Mivel oldjátok meg. Ha kikapcsol a füstgáz termosztát .és a kazán felmegy parázsrol 90fok fölé?csőtermosztát sztem nemvalami jo!!!sokat csak.nekem ojan kellene ami 90fok fölött kapcsolja a szivattyut.ha a kazán parázsrol megszivja magát!valami ötlet???
Üdv. Kérdésem lenne.hogy szoktátok megoldani a hőmérőket?rugós.vagy merülős?a rugos sokat csal!!merülősbe megcsak 10centiset látok.vagy van más megoldás is?pufferbe ok a 10centisek.de a csövekre mit tegyek?
Pufferre szeretnék padló+radiátor kört vegyesen úgy hogy pufi után egy t idoommal megosztom az előrmenőt egyik ágán a padlókör másikon a radiátor. Visszacsapót az előr vagy a visszatérőbe kellene rakni hogy a két kör ne zavarja egymást?
Én ugy oldom meg a fagy ellen a tartályt.hogy a kahánházban pont ottvan a padfeljáro ahol a tartálylesz.és ugy alakitom ki hogy a tartály a kazánházban legyen.
A BF okkal van úgy az első rajzon: ne legyen vizoszlop plusszban amin a gőznek át kell küzdenie magát és a gőzzel kinyomott víz ne kerüljön ki a rendszerből hanem menjen a tágulásiba. Ha a 2. rajzon tele van a tágulási sok vizet kinyomhat a gőz.
És még egy dolog a kazán a pufferral én ugy tudom megoldani.hogy függőllegesen jövok fel a kazántol.aztán 90fok vizszintesen a pufferfelé!!!vagy ugy kell megoldanom ahogy a rajzon van?amit kültél mert az nemlessz egyszerű nekem
Kösz a képet!! Szoval ha a puffebol viszem a tartályt.de a kazán puffert nem gravitáciosan fogom kötni.akkor is jo eza rajz amit küldtél?bocs hogy ennyit kérdezgetek.de nem akarok hüjeséget csinálni
Kösz a képeket!!mindenképp igy fogom megcsinálni.de nemlettem okosabb.a biztonsági vezetéket a kazántol viszem.az eddig oké.de a tágulási vezetéket az esbe miatt nemtudom honnan vigyem!!arra gondoltam.hogy két vezetéket viszek mindenből kettő tágulásit a puffer aljábol és a kazán aljábol.és kettő biztonságit a kazán.és a puffer tetejéből sztem ez tuti lenne.
Üdv.kérdésem lenne.pufferből mindenképp felülről a légtelenitőből szeretném kivenni a radiátorokba a vizet.akkor hová tegyem a nyitott tágulásit?hogyan lehet megoldani?kazán fölött lehet?
Köszi a rajzot!!!computerm q7rf termosztátot vettem.azon a rajzon az ál hogy a termosztátba megy egy fázis és egy nulla.ez eddig oké!!plusz még kijön belőle két vezeték!!szoval az egyiket viszema szivatyuhoz egyből.a másikat merülőn keresztül a szivattyuhoz! Ezt vettem ki a rajzodbol igaz?
Üdv .segitség kellene!! Szobatermosztátot szeretnék összekötni .merülőtermosztáton keresztül inditaná a szivattyut .szobatermből jön ki két vezeték azt kellene bekötni a pufferban lévő merülőtermosztátba és az inditaná a szivattyut!!elég nekem az a két vezeték?vagy a szivattyut is külön bedugjam?
Na ez lenne a tervezett bekötés, légyszi véleményezzétek, mi hiányzik még esetleg róla és hová tennétek még légtelenítőket, hő- és nyomásmérőket, visszacsapókat vagy bármi mást (főleg ott az osztó-gyűjtők környékén). Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Igaza van Nagykunsaginak, hogy foallasu futo leszel. En pl egy megrakassal (22kw-os kazan) ugy, hogy megy a lakaskori es a HMV is a 900 literes puffernek 3/4-et 35 fokrol felfutom 75-80 fokra, az also fele 40 marad, de ez igy eleg egy fel napra (12-15 ora most, hogy kint -7 es0 fok kozott van). Reggel es este gyujtok be.
Ha foalllasu kazanfuto mester leszel, mint en, akkor kiserletezhetsz 1-2 dologgal, en most pl ventilatort szerelek a kazanra, majd meglatom, hogy milyen eredmennyel.
Elektromos kazán mellé tervezek puffer tartályt rakni, hogy olcsó áramot jobban ki birjam használni. Tudna nekem vki egy képletet adni, h hogyan tudnám kiszámolni, h pl. 500l 20c vizet hány kwh-ra van szükség, h pl. felfütsek 50c-ra.
Csak még annyit ha már minden "sima",hogy mindkét gravitációs opció legnagyobb baja,hogy azért ha kazán pont fullon termel nem képes a forrást megakadályozni, ezért más biztonság technikai megoldások kombinációja a megnyugtató megoldás (JBV szelep,szünetmentes táp stb..) !:-)
Üdv ! Ha elolvastad a Laddomat(töltő egység) leírását ott szépen írja ,hogy áramszünet esetén is átgravitál rajta a víz,amit bekarikáztál az egy gravitációs megkerülő ág egy Vtc kazánvédő(töltőegység) mellet,de nélküle nincs gravitálás üzemzavar esetén !:-)
"ijenem"nincs ,de pufim van ,rakd fel ide a képeket rajzokat és valaki mindig segíteni fog ! Én is így építettem szinte,segítő készek az emberek csak szerénynek kell maradni !:-))) Kapocska ,Nagykun,régen Joe és a többiek is mindig leírta a kérdésre a megfelelő választ !:-)
Ok ,kényes kérdés a vályog szigetelése szerinte is ,a padlásra dobj 30 cm legolcsóbb tekercses üveggyapotot ,de ha járni akarod a padlást ,akkor ki kell alakítani a járórészt !:-)
Ha meglessz a végleges rajzom majd felteszem! Még a visszacsapokkal vagyok egy kicsit bajba mert nyitott rendszer lesz.kazánfölött a tágulásival már nagyjábol minden kerek csak.a visszacsapokat kell megterveznem.mijet és hová tegyem.
vájogház! Nem akarom szigetelni.csak a padlást.de kémény azt akarok egy szerelt kéményt savállot legalább 6métereset 160as belsővel sztem ott lessz elég huzat
Hát ha kicsi a kazán (gondolom ahhoz a kémény is) ,akkor lehet tényleg elég lesz az 1m3 pufi ,de az alá ne menj ,mert az már nagyon lerövidítheti az áthidalási idődet,viszont erre a megoldás a ház jó/vastag szigetelése !:-) Amúgy is az első lépések azok kéne legyenek ,és a szigetelés utáni hőigény már sokkal barátibb lenne és egyből megnőne a puffer áthidalási ideje!:-)
1000literesnél nagyobbat nem merek betenni! Mert a kazán nemtudom mit birna? (Maszek) 90liter viz van benne de nemvalami nagytűztérrel.ugyhogy fogalmam sincs hány kw-os
Na szerintem erre találták ki ,ha van mód ,akkor az egyéb járulékos fix költségek miatt ha befér vegyél inkább 1 1/2m3 -es pufit és azt szigeteld agyon ,még jobban tudsz a hosszabb áthidalási idővel gazdálkodni/komfortot növelni !:-)
Üdv ! 2 T-s bekötés elején mikor csak a lakás kér ,zárva még a "kicserélendő" szelep ! Talán van ilyen állapot/opció ,de csak talán ,jobban bele kéne gondolnom ,de még korán van a tegnapi ulti és ....után!:D
Köszönöm válaszodat!igazábol amiert meg akarom csinálni a legnagyon ok az az hogy hazamegyunk a munkábol délutánbeprogramozom a termosztátot és ne hideg házra menjunk haza vagy reggel ne hideg házra keljunk fel.ha már 2-3orát bir azmár nekem tökéletes lenne.
Hőigény függő,és igazából komfort növelő beruházás és talán ha minden jól összeáll ,akkor jobb hatásfokkal tudod a vegyes kazánodba a remélhetőleg száraz fádat eltüzelni! :-)
Valakinek van tapasztalata 1000literes tartály.mennyit bir?80fok kb 40fokig leengedve.nekem 6db radiatorom van .vájogház.ősszel tervezem a puffit beépiteni.de nem akarok pénzt beleölni feleslegesen.
Üdv ! Hát a pufit kizárja teljesen és csak a radiátor visszatérőjét keringteti !Ha az is tudna 80 c fokos lenni(visszatérő) ,akkor remélhetőleg majd a termosztát lekapcsolna, és a melegedő kazán vizét betárolja a pufidba! :-) A dT alapszik a keverése !:-)
Szasztok! Vta 522-es keverőszelepet szeretnék beépiteni,puffer után .namost az a gondom vele,ha pl 60fokra álitom,és a puffer kb 80fokos.ojankor mivan?értem hogy a radiátor viszatérőéből kever,de ha már azis nagyon meleg lesz meg a puffer is akkor nem kever?segitséget szeretnék!előre is köszönöm!!!
Üdv ! Hát nálam csak a nyelves zörög ,de azt a kezdettől,mert sokkal lazább illesztés a könnyebb nyitás végett ! Sokkal jobban és feszesebben van megkonstruálva (ha nincs meggyengítve/mókolva)a rúgós szerintem !:-)
Üdv.kérdésem lenne!!nagyábol már megterveztem a puffert.de van egy kis bibi!!!!ha a kazán puffer kör megy,akkor a puffer ház kör szerintem az is keringeni fog!!!vagy forditva.valaki tudna segiteni vagy tanácsot adni ??előre is köszönöm!!
Amit szeretnél, hogy szinte felügyelet nélkül rendszer legyen megoldható, nem is olyan nehéz csak ténylegesen meg kell tervezni, és pontosan számolni. Nekem ténylegesen megtervezett rendszeren van a házam hőigényéhez méretezve. Szezonban 3-4 alkalommal kitisztítom a kazán füstjáratát, szezon indulásakor átellenőrzöm a rendszert. Ennyi! Nem biztosb hogy így oldanám meg ahogy ötletelgettek. Megfelelő biztonsági eszköökkel igen könnyen megvalósítható. Keress meg mailban és szívesen segítek az alapoktól indulva.
Esetleg egy nagyobb membrános tágulási a pincébe, hidroforról töltve, visszacsapóval, hogy csak a vészhűtésnek álljon készenlétben (illetve egy kerülőág csappal, ha tudod hogy nem fűtesz éppen, viszont egy kis víz jól jönne)? Itt persze a membránszakadás egy plusz hibalehetőség.
--> aki tudja, kb. mennyi víz megy el egy ilyen forrás megakadályozásakor, az szóljon, akkor megtudjuk, mekkora legyen a tartály.
A régebbi kazánokba (nem tudom pontosan, melyekbe) közvetlenül úgyse mehet bele a hidegvíz, kell hőcserélő, abba meg akkor szerintem mehetne fentről, egy nyitott tartályból is a víz, a túloldalt úgyis a csatornába folyik. Termikus elfolyó nyithatná, kérdés hogy a padlásra (vagy akár lejjebb, fagyveszély-mentes térbe) elég-e feltenni a tartályt (tudni kellene a termikus elfolyó áteresztését, hogy ki lehessen számolni, adott nyomáson kiadódó vízmennyiség képes-e hatékonyan lehűteni a kazánt).
Tiszteletem! Jelezném, hogy gázkazánnal is jól együttműködik a pufi. Ha zuhanyzunk is megy a fűtés, a falfűtéses szobákat sokszor csak a puffer melegvize is felfűti. 😊
Van egy nyitott vegyestüzelésű rendszerem.osztó. radiátoros fűtés.
Szeretnék egy 1000l-es puffert már nagyjábol minden kerek,csak a nyitott tartályt nemtudom hová tegyem?a puffer tetejétől,vagy a kazántol menjen.vagy kössem össze és ugy fölfelé.esetleg valaki egy egyszerű rajzot küldene?válaszokat előre is köszönöm!!!
Vásárláskor nem is figyeltem de beépítéskor láttam h van egy energia hatékonysági besorolása a pufferemnek. ( talán B ha jól emlékszem) Vannak nagy külonbségek ebben attól fügően milyen tartályt vesz az ember?
Elokeszitettem 33kilo bukkfat es 5kilo vekony fenyofa gyujtost.
Indulasi homersekletek a pufferen fentrol lefele :
34.8
34.8
34.6
33.4
A homerok 50 centire vannak egymastol.
Teljesen hideg kazannal indultam.Ket es fel oran at egett a tuz, de csak majdnem 24kilo bukkot es 5 kilo fenyot egettem el. Volt pillanat, amikor a puffer teteje 92 fokos volt, de a vegeredmeny ez lett.
85.6
85.6
85.5
35.7
es a 120 literes HMV 45 fokrol 80 fokra melegedett...ittt nincs digitalis homero.
Az also homerotol kb 12 centire volt a retegzodes s ott mar 68 fokos volt a viz.
A kazanban marad keves parazzsal es hotomeggel , meg kifutottem a lakast 18 fokrol 21re.
Egy fordított U csőre gondolhatott a szerző, egyik szára célszerűen a visszatérőbe, másik szára az alant elhelyezett tágulási tartályba vízszint alácsatlakozhat.
Megfelelő magassága biztosítja a szivattyú emelő magasságával szemben a kellő hidrosztatikai nyomást.
Nálam több mint 30 éve nyitott a rendszer, eredeti lemez radiátorokkal, trisó adagolással nincs korrózió.
A szifoncsövet is magasra kell vinni, az elfagyás ellen szigetelni, ha szigetelt, akkor a tágulási is magasra tehető.
Nyitott rendszerben a szögletes tartály is elmegy, de a pincében össze lehet hegeszteni a kerek puffert, legfeljebb új elképzelés esetén macerás kivinni.
Fiamnál és a szomszédjánál műanyag tartály van. A nászom műanyag hegesztő, az hegesztette méretre. Azt hiszem polipropilén, vagy mi. Medencéket is hegeszt, ő számolta ki, milyen vastag anyagból van.
Nekem volt kockatartály puffernak, szemközti oldalak 16-os betonacéllal megtalpalva 2-2 helyen voltak összekötve.
2 bar nyomásnál kezdett el hízni, 4 bar-nál már eldeformálódott.
Gondoltam körbepántolom 60X40-es zártszelvénnyel, de aztán szembejött egy akciós kerek tartály, a kockát meg eladtam anyagárban egy nyitott rendszerre.
Ebből okulva, most már meg se fordulna a fejemben, hogy zárt rendszerre kockatartályt tegyek.
az új fűtési rendszert is át kel mosni ma már némelyik gázkazán gyártó csak így ad garanciát
ott a kis járatos hőcserélő az indok ha jól tudom gondolom, egy csak vegyes rendszerbe nem tudom mi lehet a galiba, mondjuk a szelepek tömítéseit károsíthatja az olaj?
De miért rakna az ember ronda trutyit a fűtési rendszerbe mert azért az emulzió nem egy szép dolog :)